Contest #106: Wat kan er nu nog beter?

Veel dingen komen ook voort uit het verleden. Als het niet aanvinken ertoe leidt dat je de lading makkelijker kwijt kan...

Iemand die voor zoveel geld moet schikken....hoort die dan niet een wat forsere straf te krijgen?

Het betreffende slachthuis in België.....laat het maat dicht zitten. Men heeft duidelijk aangetoond niet met verantwoordelijkheid om te kunnen gaan.

Precies Boppie. Als je streng bent, ben dan ook over de gehele linie streng. Met twee maten meten, daar wordt niemand beter van.
Helaas is het in Nederland in mijn ogen exact omgekeerd. Politiek en rechtsstaat heeft over het algemeen het lef niet streng te zijn.

Boppie zei:
Veel dingen komen ook voort uit het verleden. Als het niet aanvinken ertoe leidt dat je de lading makkelijker kwijt kan...

Iemand die voor zoveel geld moet schikken....hoort die dan niet een wat forsere straf te krijgen?

Het betreffende slachthuis in België.....laat het maat dicht zitten. Men heeft duidelijk aangetoond niet met verantwoordelijkheid om te kunnen gaan.

In mijn vak is dat 40% onwetendheid en 40% slordigheid. Maar zelden leidt het tot economisch voordeel. Ik bedoel te zeggen dat bij veel handhavende overheidsinstanties de nuances ontbreekt, al dan niet gesturd door verkeerde wetgeving. Soms leiden dergelijke zaken wel tot oneerlijk voordeel. Ik doe certificering van grondbanken, een hoop bedrijven maar ook een hoop gemeenten hebben deze activitieiten nog niet onder certificaat gebracht. Vanaf 25 m3 grond welke van verschillende locaties wordt samengevoegd is certificering verplicht. Heel veel gemeenten krijgen deze grondstromen binnen vanuit bijvoorbeeld de reconstructies van bermengrond. Laten ze het aan een gecertificeerde partij over is er niets mis, maar veel gemeenten rommelen nog wat aan. In dit geval leidt het wel tot economisch voordeel en deze gemeenten worden nog maar gedeeltelijk aangepakt.

Bedankt! En ook nog wat aanvullend leesvoer

https://www.autoweek.nl/autoreview/43779/volvo-v40-d2-business-r-design

Mooi verhaal over je Volvo.

Wat jij beschrijft is precies mijn bezwaar tegen wagenparkbeheerders. Je hebt een fijne auto, maar die "moet weg" en je krijgt er iets anders voor terug. Niet de auto die jij wil, maar de auto die jouw werkgever wil. Een Laguna in plaats van een Suzuki Baleno. Een kale Corolla in plaats van een full options 309. En diesel of LPG in plaats van een benzineauto.

Je kan er de klok op gelijk zetten. Net als je goed aan het blikje gewend bent, komt er zo'n droge boekhoudersopmerking "hij zit aan het eind van zijn contract". Dag, fijne Corolla station, hallo Tsjechische volksfiets. Dag snelle Baleno, hallo altijd-stuk Laguna.

Er zal binnenkort wel een "dag Leonneke" komen. En, hoewel Leonneke verre van perfect is, ik ben gewend aan haar Spaanse kuren. Zij rijdt lekker, ook op twee wielen door de bocht, en zij is zuinig. Dat zijn toch twee relatief zeldzame karaktertrekjes bij de moderne dames. Dat zij echte Spaans temperament heeft en regelmatig dreigt je te laten staan of ijskoud en toch kletsnat is... het hoort er bij.

'T is jammer...

rke zei:

Wat jij beschrijft is precies mijn bezwaar tegen wagenparkbeheerders. Je hebt een fijne auto, maar die "moet weg" en je krijgt er iets anders voor terug. Niet de auto die jij wil, maar de auto die jouw werkgever wil. Een Laguna in plaats van een Suzuki Baleno. Een kale Corolla in plaats van een full options 309. En diesel of LPG in plaats van een benzineauto.

Je kan er de klok op gelijk zetten. Net als je goed aan het blikje gewend bent, komt er zo'n droge boekhoudersopmerking "hij zit aan het eind van zijn contract". Dag, fijne Corolla station, hallo Tsjechische volksfiets. Dag snelle Baleno, hallo altijd-stuk Laguna.

Er zal binnenkort wel een "dag Leonneke" komen. En, hoewel Leonneke verre van perfect is, ik ben gewend aan haar Spaanse kuren. Zij rijdt lekker, ook op twee wielen door de bocht, en zij is zuinig. Dat zijn toch twee relatief zeldzame karaktertrekjes bij de moderne dames. Dat zij echte Spaans temperament heeft en regelmatig dreigt je te laten staan of ijskoud en toch kletsnat is... het hoort er bij.

'T is jammer...

Een kletsnatte Leonneke jammer?....:rolleyes::p:T

@rke

Mooi beschreven, ik hoef ook echt niet een gloedjenieuwe auto te hebben. Ik vond die Qasqai van de vakantie een prima auto. Mag van mij best een jaartje of vier oud zijn.

Je hebt zo'n reclame van een vrouw die zeurt dat de energierekening bij haar bedrijf veel te hoog is. Zo'n dame is bij ons ook de wagenparkbeheerster. Daar is ze goed geschikt voor. Maar iemand die werkt voor de 'facilitaire dienst' snapt niet precies wat haar functie voor collega's inhoudt. Ik heb toch wel eens beschreven hoe ik aan een nieuwe telefoon kwam? Met de staart tussen de benen scheer je je weg bij haar.....

Ik meen mij te herinneren dat je best een " lease Toyota" mocht, maar dat je gezien de kosten uiteindelijk koos voor de Volvo omdat die goedkoper uit kwam .( en dat snap ik als je als eenverdiener de kostverdiend) .

hansje36 zei:
Ik meen mij te herinneren dat je best een " lease Toyota" mocht, maar dat je gezien de kosten uiteindelijk koos voor de Volvo omdat die goedkoper uit kwam .( en dat snap ik als je als eenverdiener de kostverdiend) .

Ik had de Prius nog even mogen behouden, maar die zou in de loop van 2016 uit het contract gaan. Dan zou ik de 14% auto mislopen. Wat dat aangaat is het inderdaad een keuze geweest en die was ook financieel, want in 2016 zaten de reguliere auto's op 21%. Maar m.i. had men mij met ongeveer dezelfde kosten gewoon een Auris kunnen geven/gunnen. Toendertijd was de keuze uit de Volvo V40, de Peugeot 308, de Auris hybrid en de Lexus LS. De Auris was in aanschaf zelfs goedkoper geweest. Ik kreeg zelfs van de garage gratis een leenauto voor de vakantie te krijgen, dat was echt een geweldig aanbod. Maar OK ik zal er niet meer over zeuren...;-)

rke zei:
Ik dacht dat bij een 'tekort' aan inzendingen alleen een eerste en een tweede plaats werden verdeeld. Als wedstrijdleider is het echter jouw call, maakt mij niet uit.

rke: ik blijf bij wat ik in jouw topic heb gezegd. Grotendeels eens maar niet helemaal. Uitstekend geschreven.
Joost: inhoudelijk een hele goede blog, er zit ook in mijn ogen meer dan een kern van waarheid in. Merkenfans zullen er in mijn ogen wel blijven. Merken zullen blijven proberen zichzelf te onderscheiden, en dat zal fans blijven aantrekken. Ik had wel de indeling van de blog anders aangepakt, ik was begonnen met het stukje algemene historie en had het stuk over de eerste auto's verplaatst naar direct voor wat nu de laatste twee paragrafen zijn. Dan pas zie je goed hoezeer de twee gedeeltes met elkaar te vergelijken zijn en komt het punt wat je wil maken op mij nog duidelijker over.

1e plaats voor Joost
2e plaats voor rke
[size=small]Indien van toepassing: 3e plaats voor mijzelf[/size]

afentoe zei:
rke zei:
Ik dacht dat bij een 'tekort' aan inzendingen alleen een eerste en een tweede plaats werden verdeeld. Als wedstrijdleider is het echter jouw call, maakt mij niet uit.

Staat inderdaad in de regels:

De regels zei:
Bij minder dan drie inzendingen zijn de gegeven punten door een deelnemer 3 en 2. De score van 1 blijft achterwege.

Lijkt me meer onwetendheid aan de zijde van rke. Wij hebben hem tenslotte tegen wil en dank winnaar gemaakt. :D

Twix zei:
afentoe zei:
rke zei:

Staat inderdaad in de regels:

De regels zei:
Bij minder dan drie inzendingen zijn de gegeven punten door een deelnemer 3 en 2. De score van 1 blijft achterwege.

Lijkt me meer onwetendheid aan de zijde van rke. Wij hebben hem tenslotte tegen wil en dank winnaar gemaakt. :D

Inderdaad, maar nu staat zijn naam ook in de Rij van Fame!

Idefiqs zei:
rke zei:

'T is jammer...

Kletsnat én ijskoud, ik heb er wel een beeld bij.....

30823306-Sexy-woman-in-latex-catsuit-and-handcuffs-posing-at-vintage-wall-Stock-Photo.jpg

Maar nog even terugkomend op de Volvo, natuurlijk is het zeuren op hoog niveau en maak ik jaloerse gedachten los bij mensen die zulk een auto niet kunnen betalen. Dat realiseer ik mij ook. Ik ben dan ook verder netjes op de auto, rijdt hem nejes warm etc etc.

Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber zei:
Twix zei:
Ondertussen ben ik bijna weer thuis na een prachtige week. Moe maar voldaan.

Hoe was het in Japan?

Erg mooi. Veel gezien, veel gereisd met OV en veel gelopen. Vooral de Buddha in Tōdai-ji, Nara, is erg imposant.

Japan is een bijzonder land, alles is strak georganiseerd en de discipline is groot.

Idefiqs zei:
rke zei:

'T is jammer...

Kletsnat én ijskoud, ik heb er wel een beeld bij.....

30823306-Sexy-woman-in-latex-catsuit-and-handcuffs-posing-at-vintage-wall-Stock-Photo.jpg

Liever heet ???

Twix zei:
Twix zei:
Ondertussen ben ik bijna weer thuis na een prachtige week. Moe maar voldaan.

Hoe was het in Japan?

Erg mooi. Veel gezien, veel gereisd met OV en veel gelopen. Vooral de Buddha in Tōdai-ji, Nara, is erg imposant.

Japan is een bijzonder land, alles is strak georganiseerd en de discipline is groot.

Dat laatste herken ik wel. Ik heb ooit drie mensen van Toyota Japan over de vloer gehad die graag wilde weten hoe een klant het product beleefde. Hiervoor waren in Nederland tien mensen geselecteerd. Ik heb me er niet eens voor popgegeven, maar bij Louwman kennen ze me ook wel (ooit een keer een prachtig schaalmodel eghad toen ik met de Corolla Verso in Klokje Rond stond). Ik heb positieve en maar ook een paar negatieve dingen gezegd (veelal positief), werd allemaal netjes vastgelegd voor trainingsdoeleinden. Met één van deze mannen had ik later nog wel via de mail contact. Hij gaf me aan dat ze bij heel veel zaken de gedachte van de klant (mijn gedachte) in het achterhoofd houden, hoe gaat die klant straks ons product wat we hier ontwikkelen gebruiken en welk gevoel geeft hij erbij. Misschien dat mijn hoofd nu vaak door Toyota City gaat...

Bezoektoyota4.jpg

Bezoektoyota2.jpg

Die tweede foto was toen mijn blonde dochter (toen een jaartje of vijf) van school kwam. (Hmm. dat ene overhemd zat toch wel losjes toen....)

Er was een adviesbureau bij betrokken met een interviewer, vertaler etc en dat vond ik nou weer ontzettend slecht van dat bureau: ze deden twee interviews per dag (ik was één van de eerste) en ze werden rondgetoerd in een oudere Peugeot 406 station. Op zich weinig mis met die auto maar je hebt drie belangrijke mensen uit Japan over de vloer. Ik denk dan: dan heb je echt een bord, nee een flatgebouw voor je hoofd. Dan zorg je voor een Avensis of huur je op zijn minst bij de Bo-rent een rode achtzits Toyota bus.
(Of je zet zeven mensen in de Corolla Verso die ik toen had met het gevoelg dat het nieuwere model een wat ruimere 6de en 7de zitplaats krijgt.....;-) )

@Joost ,

Je beschrijft hier wel een stukje van de kracht van Toyota. Stuur wat mensen naar de klant en probeer te luisteren wat die klant wil.
Als de klant ook graag zwarte auto's wil, lever dan niet alleen maar grijs, grijzer en nog grijzer.

De narigheid met de fabrikanten van tegenwoordig is dat marketingmensen de productie aansturen. En marketingmensen kijken vooral naar de grote getallen. Mensen willen meer bekerhouders, er komen meer bekerhouders. Mensen willen minder vaak naar de garage (volgens mij willen ze eigenlijk een hogere kwaliteit) en dus worden de onderhoudsintervallen opgerekt. Mensen willen meer speeltjes, dus komen er meer speeltjes.
Maar daarmee vissen alle fabrikanten in hetzelfde poeltje en beperk je de mensen die iets anders willen.

Neem nu het succes van Dacia. Er is een groep mensen (gelukkig groot genoeg) die geen belang heeft bij een overdreven luxe bolide. Dacia maakt no-nonse auto's en scoort daar goed mee. Het zou een grote vergissing zijn van Dacia als zij het merk gaan ver-luxe-en en daarmee een Dacia omvormen tot de zoveelste anonieme middenklasser.

rke zei:
Neem nu het succes van Dacia. Er is een groep mensen (gelukkig groot genoeg) die geen belang heeft bij een overdreven luxe bolide. Dacia maakt no-nonse auto's en scoort daar goed mee. Het zou een grote vergissing zijn van Dacia als zij het merk gaan ver-luxe-en en daarmee een Dacia omvormen tot de zoveelste anonieme middenklasser.

Tevens was Dacia wel altijd bekend vanwege uitgebalanceerde bewezen en betrouwbare Renault techniek. Op een gegeven moment schoten de emmissieeisen daarbij in en werd een betaalbare Dacia duur omdat er meer belasting over werd verdiend dan ooit tevoren.

Nog geen paar maanden later kwamen ze ook met de nieuwste Renaultmotoren op de markt met als gevolg dat het weer betaalbaar werd. Weg met de oude en betrouwbare techniek. Maar nieuw en betrouwbaar mag ook toch? ;)

Nico GTR zei:
rke zei:

Tevens was Dacia wel altijd bekend vanwege uitgebalanceerde bewezen en betrouwbare Renault techniek. Op een gegeven moment schoten de emmissieeisen daarbij in en werd een betaalbare Dacia duur omdat er meer belasting over werd verdiend dan ooit tevoren.

Nog geen paar maanden later kwamen ze ook met de nieuwste Renaultmotoren op de markt met als gevolg dat het weer betaalbaar werd. Weg met de oude en betrouwbare techniek. Maar nieuw en betrouwbaar mag ook toch? ;)

In mijn ogen is de kracht van Dacia dat je een goede auto koopt voor relatief weinig geld. Een bruikbare auto zonder franje die daarmee niet alle luxe heeft van duurdere merken maar wel een auto die geschikt is voor de activiteiten die een normale (niet-autominded) Nederlander wil doen.

Ik moet daarbij opmerken dat ik niet zo goed op de hoogte ben welke auto's Dacia nu in de showroom heeft staan. De reclame van de laatste tijd suggereert dat Dacia zich wat meer op de luxe markt wil gaan richten en ik zou het jammer vinden als de betaalbare Dacia daar mee verdwijnt.
Dat wordt dan weer vissen in die vijver die al helemaal vol staat met hengeltjes van alle fabrikanten, een truc waarmee Skoda zichzelf ook tot de zoveelste anonieme VAG-tak heeft gepromoveerd.

Mijn huurauto is deze week een Mazda 3. Wat een fijne auto zeg. Eindelijk ook een sport-setting die doet wat je verwacht. De motor blijft opeens heerlijk in de toeten hangen.

Twix zei:
Mijn huurauto is deze week een Mazda 3. Wat een fijne auto zeg. Eindelijk ook een sport-setting die doet wat je verwacht. De motor blijft opeens heerlijk in de toeten hangen.

Mazda heeft m.i. momenteel de mooiste mdellenlijn, en met hun motoren niet van die kleine bommetjes met kwetsbare techniek.

Of het de mooiste modellenlijn is laat ik even in het midden, maar feit is dat die Skyactiv motoren erg fijn zijn.
Ook de rest van het interieur is prima in orde, tot aan de bediening van de multimedia, die erg doet denken aan de i-drive van BMW.

Alleen de keyless start is wat onhandig. Je hebt de afstandsbediening nodig voor het openen van de deuren. Maar dan zit je met dat ding in je hand. Waar last je dat ding dan?

Keyless start is waardeloos zonder keyless entry.

Twix zei:
Alleen de keyless start is wat onhandig. Je hebt de afstandsbediening nodig voor het openen van de deuren. Maar dan zit je met dat ding in je hand. Waar last je dat ding dan?

In je broekzak of iets dergelijks. Als ik in een auto met keyless start rijd is die altijd van de klant, dus dan leg ik de sleutel altijd in de bekerhouder, weet ik zeker dat ik hem niet vergeet terug te geven.
En ach, als je net je voordeur op slot hebt gedraaid is het ook een kleine moeite om even te wachten met het wegstoppen van je sleutels totdat je de auto geopend hebt.

De Mercedes E klasse heeft ook geen sleutel nodig voor deur of starten. Gaat via bluetooth via de Iphone. Mercedes zegt dat je eerder je mobiel dan je auto-sleutel bij je hebt.

afentoe zei:
Twix zei:

In je broekzak of iets dergelijks. Als ik in een auto met keyless start rijd is die altijd van de klant, dus dan leg ik de sleutel altijd in de bekerhouder, weet ik zeker dat ik hem niet vergeet terug te geven.
En ach, als je net je voordeur op slot hebt gedraaid is het ook een kleine moeite om even te wachten met het wegstoppen van je sleutels totdat je de auto geopend hebt.

Tuurlijk, is een kleine moeite. Je hebt de afstandsbediening ook weer nodig als je uitgestapt ben. Dus als je aan het begin en het einde van de rit de afstandsbediening nodig hebt, maak dan maar een gleuf in het dashboard. Of gewoon ouderwets met een sleutel.

Op onze BMW hebben we keyless start in combinatie met keyless entry. Dan heeft het nut.

hansje36 zei:
De Mercedes E klasse heeft ook geen sleutel nodig voor deur of starten. Gaat via bluetooth via de Iphone. Mercedes zegt dat je eerder je mobiel dan je auto-sleutel bij je hebt.

Zolang het voor beide is, is het handig. (y)

Blijft een mooi nummer en een mooie clip.

Het zet ook wel aan het denken, ik was 11 toen de Muur viel, te jong om het mee te krijgen, maar wat moet dat een historisch moment zijn geweest.

We hebben nog een beste weg te gaan in Europa, maar wat zijn we sindsdien ver gekomen eigenlijk. De val van de Sovjetunie....een enorme trits landen van de Oostzee tot de Adriatische zee die hun eigen weg zijn gegaan. Het is niet zonder slag of stoot gegaan..verre van. Maar uiteindelijk is er veel bereikt.

Twix zei:
afentoe zei:
Twix zei:
Tuurlijk, is een kleine moeite. Je hebt de afstandsbediening ook weer nodig als je uitgestapt ben. Dus als je aan het begin en het einde van de rit de afstandsbediening nodig hebt, maak dan maar een gleuf in het dashboard. Of gewoon ouderwets met een sleutel.
Op onze BMW hebben we keyless start in combinatie met keyless entry. Dan heeft het nut.

Is (helaas?) nog niet op alle BMW's standaard. Een 428i waar ik in heb gereden had het wel - heel irritant voor iemand als ik, die na het op slot klikken normaliter altijd even dubbelcheckt :rolleyes: - een verder vrij dik aangeklede 520i dan weer niet.

Keyless entry is heerlijk, de Prius had het ook. Alleen niet vergeten de sleutel mee te geven als iemand anders met je auto gaat rijden....

Zie ik het goed dat Joost 5 punten gescoord heeft en afentoe 2 punten (met inachtneming van de spelregels)?

Nog even de punten, gelijkwaardig en allebei met plezier gelezen

rke 3 punten
afentoe 2 punten

Keyless entry is heerlijk, de Prius had het ook. Alleen niet vergeten de sleutel mee te geven als iemand anders met je auto gaat rijden....

....vooral als je eens een leenauto meegeeft aan een klant. De sleutel had deze jongen uiteraard in zijn zakken gestopt.

Joost, gefeliciteerd.
Aan jou de eer een nieuwe uitdaging neer te zetten.

De scorelijst is bijgewerkt.

En zij is nog niet langs geweest.. :(

Ik zal nog ff stemmen. ;)

In dat geval....

3 punten voor afentoe compleet de verkeerde richting maar wel wat de consument wil. Het kan dus wel degelijk nog beter. ;)
2 punten voor rke, zoals altijd! (y)
1 punt voor Joost. Vond het een goed verhaal zonder echte kritiek maar ja.....

rke zei:
Zie ik het goed dat Joost 5 punten gescoord heeft en afentoe 2 punten (met inachtneming van de spelregels)?

Dus Joost 6 punten en Afentoe 5 punten. Ik heb "het lijstje" aangepast.

Joost Gefeliciteerd!!!
Ik ben zeer benieuwd naar de volgende uitdaging.
Ik heb het weer eens heel erg druk gehad, maar ik heb mijn werk af! Yes!! Was even flink aan trekken, en dat voor een ambtenaar.
Dus volgende week heb ik veel meer rust.:)

Bedankt allemaal, we hadden een drukke dag. Vandaag waren we in de Taco Bell, de eerste in Nederland, in Eindhoven

17855466_1284926998281376_2555761227247156145_o.jpg

Eindhoven, dat kennen we ook hiervan

17814538_1284927561614653_8746723975127340064_o.jpg

Terug
Bovenaan