Contest # 104. Onbaatzuchtigheid, het kwebbel topic ! Er mag gestemd worden !!

Ik doe dat niet. Ik heb gisteren zelfs nog een man geholpen met sjouwen. Die wilde meer dan ie kon. Vond al knap dat ie uberhaupt zelf aan t klussen was.

Soloman zei:
2004 noem je stokoud???:(
https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_997

(997 is vanaf 2004)

Het valt me altijd op dat jongeren rond de 20 altijd oudere mensen uit zitten te lachen. Sorry, maar eens heb je ook eens die leeftijd (mag ik hopen).
Ik erger me er mateloos aan, dat de jeugd ons ouderen zit uit te lachen. In de eerste plaats kunnen we er niets aan doen en in de tweede plaats wacht hetzelfde lot die jongeren ook. (Even voor de duidelijkheid, als jongere heb ik nog nooit een oudere uitgelachen, puur omdat ik wist dat ik ooit ook zo oud zou mogen worden)

Niet om eens grondig door te zeuren, maar ik heb die tijd ook gehad dat ik iedereen oud vond. Natuurlijk had ik ook weinig vertrouwen in de kennis en ervaring van de oudjes.
De oudjes hebben mij op mijn plaats gezet. Diverse keren, soms zelfs meerdere keren voor hetzelfde. De oorzaken: meer kennis, meer ervaring en een flink stuk wijzer.

Zo dacht ik een keer voor te doen hoe je snoeihard door een bocht kon knallen. Naast mij zat een wat oudere en ik had zoiets van: gaan met de gebaksdoos - min of meer een reactie op een "dat kan sneller" bewering. Midden in een lange bocht met ongeveer 130 km/uur op de teller zat deze man volkomen kalm naast mij. En hij zei: je kan zeker 145, misschien zelfs wel 150 als je kalm iets verder instuurt en echt gas geeft. Ik durfde niet verder dan 140 km/uur en ik had het hoepeltje vast....
Later vertelde hij dat hij behoorlijk wat race-ervaring had. Ik had/heb geen race-ervaring :( ....

Soloman zei:
(997 is vanaf 2004)
Het valt me altijd op dat jongeren rond de 20 altijd oudere mensen uit zitten te lachen. Sorry, maar eens heb je ook eens die leeftijd (mag ik hopen).
Ik erger me er mateloos aan, dat de jeugd ons ouderen zit uit te lachen. In de eerste plaats kunnen we er niets aan doen en in de tweede plaats wacht hetzelfde lot die jongeren ook. (Even voor de duidelijkheid, als jongere heb ik nog nooit een oudere uitgelachen, puur omdat ik wist dat ik ooit ook zo oud zou mogen worden)

Nogmaals, ik doel niet op de auto, maar op het kenteken! Zoals eerder gezegd schat ik dat het kenteken (dus niet de Porsche zelf, maar het witte plaatje voor- en achterop) rond halverwege jaren '60 is uitgegeven. Zijn we het eens dat dat voor een kenteken best behoorlijk oud is? Ik ken weinig mensen die al 50 jaar autorijden en dit soort platen zie ik ook in België zeer zelden.

Tweede stuk ga ik niet op in. Met alle respect, maar dat is überhaupt al gebaseerd op een misverstand.

afentoe zei:
Soloman zei:
(997 is vanaf 2004)

Nogmaals, ik doel niet op de auto, maar op het kenteken! Zoals eerder gezegd schat ik dat het kenteken (dus niet de Porsche zelf, maar het witte plaatje voor- en achterop) rond halverwege jaren '60 is uitgegeven. Zijn we het eens dat dat voor een kenteken best behoorlijk oud is? Ik ken weinig mensen die al 50 jaar autorijden en dit soort platen zie ik ook in België zeer zelden.

Tweede stuk ga ik niet op in. Met alle respect, maar dat is überhaupt al gebaseerd op een misverstand.

Nou, nou, rustig maar.
Wist ik veel dat kentekenplaten op persoon werden afgegeven. (Op Curacao is dat ook zo, veel beter systeem).
Ik uitte alleen mijn eigen frustratie ook een beetje hoor. Ik hoop binnenkort ook 80 (over 25 jaar) te worden of zo en dan hoop ik echt niet voor stokoud te worden uitgemaakt. Want je voelt zoals je voelt. En ik voel me nog steeds 20, alhoewel het allemaal wat langzamer gaat en stapavonden er absoluut niet meer in zitten. Mijn vader is dik in de 80. Hij is niet meer zoals vroeger, maar nog steeds gezond en ik noem hem ook niet oud.

Het is het plaatsen in hokjes waar ik een probleem mee heb. Als ik in de lift sta met een jongen van 24 en hij kijkt me smalend aan en zegt ook nog eens: "je bent oud", dan krijg ik gewoon de kriebels. Dan denk ik, jongen, ik heb veel meer ervaring dan jij en ik ben helemaal niet oud, ik zit in de kracht van mijn leven. Ik vind dat zelf discriminerende opmerkingen.

Sorry, maar dit is gewoon een trigger bij mij, kan er niks aan doen.

Ach, wat is oud ? Een Porsche van 50 jaar vind ik oud, een man van 54 niet. ( ben net als Idefiqs en Soloman 54).

Ik werk met veel collega's in een grote hoedanigheid van leeftijden en functies
Stagiaires van 14, leerlingen van 20, collega's van fond de 50, een paar over de zestig en zelfs twee die 65 zijn en nog 7 maanden moeten werken.
Nooit enig peobleem mee gehad.
Als je respect toont, krijg je altijd respect terug, in ieder geval wel in mijn vak.

60 is het vroegere 50
50 is het vroegere 40.

En ik? Ben 54 en zo voel ik me soms ook ( want tob momenteel met knie/meniscus en een tennis elleboog) , maar diep van binnen ben ik nog steeds die kwajongen van 18.

Ik vind het schandalig dat 50-plussers worden gediscrimineerd bij het aannamebeleid bij sollicitaties.
In de eerste plaats kunnen ze de AOW niet meer betalen en moeten we doorgaan tot ons 70ste en in de tweede plaats hebben we een bom aan ervaring.

Niet alleen op kennisgebied, maar ook op hoe je om moet gaan met collega's en hoe je te werk moet gaan op de werkvloer. Hoe je mensen in moet schatten, hoe je om moet gaan met de chef, met nieuwkomers, met mensen die nog moeten leren, hoe om te gaan met klanten.
Mensen boven de 50 zijn goud waard. Hun geld ook. Wat denk je wat zo'n broekie van 20 heeft te vertellen? Sorry hoor, maar na zoveel jaren werk weet ik wel van de hoed en de rand, hoe mensen in elkaar steken en hoe je ze het beste kunt helpen.
En dan komt zo'n jochie van de HEAO met een management-opleiding en die wil geen dingen intikken in de computer (ik heb ze echt meegemaakt), want hij heeft een managementopleiding.

Dan heb ik het nog niet eens over mijn clienten.
De jongste is momenteel 67 en de oudste is 100.

En sommigen gedragen zich als oud en bejaard, en anderen juist niet.

Joe Biden zijn reactie, prachtig!

Een mooiere kerel kun je niet hebben, hij sluit presidentsschap niet uit voor 2020, maar als echte autofanaat heeft hij autorijden al moeten missen voor 8 jaar. Kan hij dat nog eens? Denk het niet!

Mooie vent, goed duo en een geweldige president!

50 tigers grijpen overal naast
Kochten een huis in de dure periode
Moeten veel langer werken dan de anderen voordien.
In onze CAO : die net nieuw is. Ik moet 62 uur inleveren.
22 uur ivm trouw en rouw en 40 uur omdat dat ouwe l dagen zijn, en ik net een maand buiten de overgangsregeling val.

Ik heb wel HBo-v-ers, zowel niveau 4 en 5 die het verdommen om iemand uit de poep te halen.
Prima, krijg je ook geen voldoende voor je stage, want eerst dient er een basis te zijn, en daar hoort poep opruimen ook bij.

De mensen zijn teveel verwend tegenwoordig. Ik ook hoor. Dat geef ik toe.
Ik heb alles! Echt alles wat ik wil! Dat is niet te geloven. Ik heb geen honger, geen dorst, ik ben gezond, ik heb een partner, leuke auto, ga regelmatig op vakantie. Als er geen eten is, loop ik naar de AH, ik hoef mijn banksaldo niet eens na te kijken. Eigenlijk is dit niet gezond, ik heb alles wat ik wil!

Maar zo is het ook met de pubers nu. Ik ben opgegroeid in de jaren 60. Mijn ouders waren arm. We hadden geen moer. Ja, een kever van de baas, dat wel, maar elk dubbeltje moest omgedraaid worden. Ik moest mijn zakgeld verdienen (30 gulden per maand met een krantenwijkje, kun je je voorstellen? Elke middag kranten lopen, daar kreeg je dan 30 gulden voor, en dat moest dan op naam van je moeder, anders was het kinderarbeid, was het ook, maar ik vond het prima)

Soloman zei:
Als er geen eten is, loop ik naar de AH, ik hoef mijn banksaldo niet eens na te kijken. Eigenlijk is dit niet gezond, ik heb alles wat ik wil!

Als je alles hebt wat je wilt...wat is daar niet gezond aan? Ik ben de precieze passage vergeten maar "Vergaart uw rijkdommen niet op aarde maar in de hemel" en "Mijn huis heeft vele kamers"
Je lijkt niet overdreven rijk, geeft niet onnodig geld uit, dan vergaar je toch geen extra rijkdommen Solo? Dan is de status van comfortabel leven bereikt en kun je verder je energie concentreren op het zijn van een goed mens.

Nico GTR zei:
Soloman zei:
Als er geen eten is, loop ik naar de AH, ik hoef mijn banksaldo niet eens na te kijken. Eigenlijk is dit niet gezond, ik heb alles wat ik wil!

Als je alles hebt wat je wilt...wat is daar niet gezond aan? Ik ben de precieze passage vergeten maar "Vergaart uw rijkdommen niet op aarde maar in de hemel" en "Mijn huis heeft vele kamers"
Je lijkt niet overdreven rijk, geeft niet onnodig geld uit, dan vergaar je toch geen extra rijkdommen Solo? Dan is de status van comfortabel leven bereikt en kun je verder je energie concentreren op het zijn van een goed mens.

Ik heb het als kind/puber moeilijk gehad. Ik vind het niet erg om het moeilijk te hebben. Je bent namelijk op aarde om te leren, dat is het hoofddoel, samen met bijdragen aan de samenleving. In de rusttijden tussen de levens doe je niets. Ik heb het nu helemaal niet moeilijk. Het leven lacht me toe. Daar is niks mis mee, maar het gaat iets te gemakkelijk. We zijn met z'n tweetjes, we werken allebei, geen kinderen, wonen in een flat, hebben een luxeToyota die nauwelijks geld kost, reken maar uit. Even afkloppen wel. Prijs nooit jezelf... is mij geleerd. Maar God is goed voor me.Dus er moet nog iets anders zijn...

Weet je, het is allemaal wat. Ik ga richting de veertig, ik vraag mij af wanneer ik mag stoppen met werken. De CAO voor de zorg is in mijn ogen een schande, zelfde voor bijvoorbeeld de horeca CAO. Mensen moeten heel veel maar krijgen heel weinig. Op de meest onmogelijke tijden werken en hard ook. En als ze je zat zijn dan ga je er gewoon uit. Er zijn bedrijfstakken waar men veel minder hoeft te doen op mooie kantoortijden waar alles tot in de puntjes geregeld is. Ontslag betekent een kruiwagen met geld en mooie regelingen. Kom daar in veel takken van sport maar eens om.

Huizen kopen kon je tot pak hem beet 1999 goed doen. 180.000 gulden ongeveer? Nu is het dat bedrag in euro`s plus nog een beetje extra. Had je toen gekocht en het financieel verstandig ingericht dan ben je nu spekkoper. Die willen niet weten wat mijn maandlast is qua hypotheek.

Wat betreft de werkmentaliteit ben ik het helemaal mee eens, een ervaren vijftiger kan een verrijking zijn voor een afdeling. Die heeft ervaring en kennis en kan helpen om de jonge generatie beter te maken.

Nico GTR zei:
Soloman zei:

Ik ben niet rijk. We hebben allebei ons maandsalaris. Het enige probleem is tijd. We willen er wat vaker uit, maar ja, we werken full-time, allebei. Mijn vrouw gaat over vijf jaar met pensioen. Dan werk ik zelf nog acht a negen jaar door. We kijken of ik minder kan gaan werken om er vaker met de auto er op uit te gaan.

Soloman zei:
Nico GTR zei:
Soloman zei:

Ik heb het als kind/puber moeilijk gehad. Ik vind het niet erg om het moeilijk te hebben. Je bent namelijk op aarde om te leren, dat is het hoofddoel, samen met bijdragen aan de samenleving. In de rusttijden tussen de levens doe je niets. Ik heb het nu helemaal niet moeilijk. Het leven lacht me toe. Daar is niks mis mee, maar het gaat iets te gemakkelijk. We zijn met z'n tweetjes, we werken allebei, geen kinderen, wonen in een flat, hebben een luxeToyota die nauwelijks geld kost, reken maar uit. Even afkloppen wel. Prijs nooit jezelf... is mij geleerd. Maar God is goed voor me.Dus er moet nog iets anders zijn...

Ik ben benieuwd hoe dat gedeelte van mij in catechisatie benoemd gaat worden.....of althans, mijn materialistische gedeelte wat altijd nog die supersportauto wil.

Soloman zei:
Ik heb alles! Echt alles wat ik wil! Dat is niet te geloven. Ik heb geen honger, geen dorst, ik ben gezond, ik heb een partner, leuke auto, ga regelmatig op vakantie. Als er geen eten is, loop ik naar de AH, ik hoef mijn banksaldo niet eens na te kijken. Eigenlijk is dit niet gezond, ik heb alles wat ik wil!

Maar zo is het ook met de pubers nu. Ik ben opgegroeid in de jaren 60. Mijn ouders waren arm. We hadden geen moer. Ja, een kever van de baas, dat wel, maar elk dubbeltje moest omgedraaid worden. Ik moest mijn zakgeld verdienen (30 gulden per maand met een krantenwijkje, kun je je voorstellen? Elke middag kranten lopen, daar kreeg je dan 30 gulden voor, en dat moest dan op naam van je moeder, anders was het kinderarbeid, was het ook, maar ik vond het prima)

Eens, wij hebben hier een ontzettende rijkdom waar veel mensen op de wereld van met hun oren staan te klapperen. En die rijkdom begint al onderaan de ladder. Ik kan ook slecht tegen geklaag over materiële dingen. Wees blij dat je het hebt, als het dan even niet werkt moet het gisteren gemaakt zijn.

Nico GTR zei:
Soloman zei:
Nico GTR zei:
Soloman zei:

Ik ben benieuwd hoe dat gedeelte van mij in catechisatie benoemd gaat worden.....of althans, mijn materialistische gedeelte wat altijd nog die supersportauto wil.

Nou, ik weet niet waar je bij zit, maar de PKN is een stuk linkser en liberaler dan vroeger. Het dogmatische is weg. Zelf zit ik in de strenge tak, de Gereformeerde bond, puur omdat die kerk in de buurt zit, wel PKN. Maar het valt me op hoe hun gedachten verschoven zijn. Ik liep er nog een tijdje geleden rond om foto's in de kerk te maken en toen liep ik een ouderling tegen het lijf en ik stamelde van Sorry, dat ik al een tijdje niet geweest ben, maar hij had er helemaal geen moeite mee. Hij zei: Geloven doe je zelf, ook hoe je het invult. Dus voel je niet bezwaard.
Ik ben het natuurlijk met hem eens, maar was ook verbaasd. Dat was vroeger helemaal niet zo.

Boppie zei:
Soloman zei:

Eens, wij hebben hier een ontzettende rijkdom waar veel mensen op de wereld van met hun oren staan te klapperen. En die rijkdom begint al onderaan de ladder. Ik kan ook slecht tegen geklaag over materiële dingen. Wees blij dat je het hebt, als het dan even niet werkt moet het gisteren gemaakt zijn.

Je weet nooit waar je in het volgende leven belandt.

Ik denk dat het allemaal hetzelfde is. Wat voor de een Jezus is, is voor de ander Boeddha, Mohammed of Krishna. Ik geloof niet in een godsdienst, ik geloof alleen dat je met jezelf door een deur moet en dat je er voor moet zorgen dat je goed bent voor anderen. Dat er aan de anderen aan de andere kant staan om je te helpen, daar ben ik van overtuigd, je moet er wel om vragen. Ik zie het als logisch. Niemand zal je laten stikken als je vraagt om hulp.

Soloman zei:
Nico GTR zei:

Nou, ik weet niet waar je bij zit, maar de PKN is een stuk linkser en liberaler dan vroeger. Het dogmatische is weg. Zelf zit ik in de strenge tak, de Gereformeerde bond, puur omdat die kerk in de buurt zit, wel PKN. Maar het valt me op hoe hun gedachten verschoven zijn. Ik liep er nog een tijdje geleden rond om foto's in de kerk te maken en toen liep ik een ouderling tegen het lijf en ik stamelde van Sorry, dat ik al een tijdje niet geweest ben, maar hij had er helemaal geen moeite mee. Hij zei: Geloven doe je zelf, ook hoe je het invult. Dus voel je niet bezwaard.
Ik ben het natuurlijk met hem eens, maar was ook verbaasd. Dat was vroeger helemaal niet zo.

Gewoon PKN inderdaad, ;)

PKN is wel heel breed. Van licht naar zwaar. In mijn kerk hebben ze het nieuwe liedboek niet en niet de nieuwe vertaling (bij ons nog steeds statenvertaling, oude berijmingpsalmen en 12 gezangen). De Staphorster-variant is bij het begin opgesplitst door de ideeen rond homohuwelijken. De PKN sprak zich uit voor homohuwelijken, de zware dorpen zoals Staphorst konden daar niet mee leven en bleven achter. Veel zware gereformeerde gemeenten konden er wel mee leven (Homo's zijn ook door God gemaakt) en gingen mee n de PKN. Daarmee kwam wel een liberale stroom los. En begonnen zware relligieuzen anders te denken. Alleen maar heel erg goed.

De droom is natuurlijk dat geloof gewoon meestroomt in de maatschappij en dat er gewoon een mengeling ontstaat. De nieuwste gedachte is dat de kerk verdwijnt en dat mensen zich meer op het spirituele richten. Op zich geen gek idee. Ik zit daar in ieder geval niet mee, want het stimuleert mensen tot echt nadenken en zich niet voor laten schrijven.

Ik vind dat dan weer te zweverig klinken. Maar verder is het niet heel zwaar. Nieuw liedboek, nieuwe vertaling en een Domina van begin 30. :p

Nico GTR zei:
Ik vind dat dan weer te zweverig klinken. Maar verder is het niet heel zwaar. Nieuw liedboek, nieuwe vertaling en een Domina van begin 30. :p

Nee hoor, puur logica. Ik heb er als gereformeerde mijn hele leven al over nagedacht.
Ik denk ook het volgende: God is er voor de mens en niet andersom (ja, je leest het goed, ik heb me niet vertikt).
De basis van godsdienst is goed, maar het is ook heel erg verdraaid. De basis is in ieder geval liefde, geweldloosheid en vertrouwen (=geloof).
De kracht zit in jezelf. Ieder mens is een onderdeel van God, we zijn moleculen ervan. De Bijbel draait niet om God, de Bijbel draait om de mens. De mens is het hoofdonderwerp. Het zijn ook geen teksten van God, het zijn teksten van mensen. Maar daarom zijn ze wel even waardevol. We kunnen leren uit de fouten die we lezen in het Oude Testament. Het Nieuwe Testament weerlegt het Oude Testament. De wetten die staan in het Oude Testament hebben hun geldigheid verloren.

Ik kan me ook verschrikkelijk druk maken om de Islam. Want dat gaat helemaal nergens meer over. De kern waarin we leven is de maatschappij, de samenleving, een mengeling van mensen. En dat is niet te vergelijken met een zogenaamde perfecte wereld. We leven samen, met allerlei soorten mensen, daar kun je nooit om heen.

Sorry voor mijn geblaat hier af en toe, maar ja, het is een inkijkje in mijn hoofd, moet je maar denken. Ik wil er alleen maar aan werken dat godsdienst vaak op de verkeerde manier wordt gebruikt. Veel mensen passen het toe in hun eigen straatje en daar zit het grootste kwaad in, terwijl godsdienst in zijn zuiverste vorm totaal iets anders voorstelt. Ik kan heel erg moeilijk begrijpen dat Allah Akbar tegenwoordig kinderen zijn die opgeblazen moeten worden. Zelfs de simpelste ziel moet kunnen inzien dat dat nou echt de bedoeling niet kan zijn. En als het wel zo is, dan moeten we helemaal niets met die Allah Akbar te maken willen hebben.

Soloman zei:
Ik heb het als kind/puber moeilijk gehad. Ik vind het niet erg om het moeilijk te hebben. Je bent namelijk op aarde om te leren, dat is het hoofddoel, samen met bijdragen aan de samenleving. In de rusttijden tussen de levens doe je niets. Ik heb het nu helemaal niet moeilijk. Het leven lacht me toe. Daar is niks mis mee, maar het gaat iets te gemakkelijk. We zijn met z'n tweetjes, we werken allebei, geen kinderen, wonen in een flat, hebben een luxeToyota die nauwelijks geld kost, reken maar uit. Even afkloppen wel. Prijs nooit jezelf... is mij geleerd. Maar God is goed voor me.Dus er moet nog iets anders zijn.

Ik heb het als kind ook erg arm gehad, in materieel op zicht. Mijn moeder kreeg een beetje alimentatievoor ons en dat was het. Ben wel met veelliefde opgegroeid door mijn moeder. ( mijn vader is een egoistische kloot.zak)

Geluk zit niet in geld. Mijn ex-vrouw was miljonairs dochter, en zodoende kwam er geld onze kant op. Allebei een auto, een groot huis, een tweede huis in Drente etcetera. Maar gelukkig was ik niet. Mijn schoonmoeder was een bemoeizuchtige heks die dacht alles te kunnen afkopen. Mijn vrouw kon niks qua huishouden of koken, nooit geleerd.
Wij kochten inderdaad in 1995 een huis. Niet met hulp, maar op eigen kracht. Kostte inderdaad 180.000 gulden. Was na taxatie bij onze scheiding in euro's 181.000 waard. Niet dat ik er wat van terug zag, met dank aan de advocaat die vrindjes was met schoonpapa en de heks.

Ik kocht vervolgens een appartement van 125.000 euro, waarvan we de hypotheek 4 jaar terug hebben om gezet. Mocht maar voor 20 jaar ( gezien onze leeftijd) .
We betalen dus een fiks hypo bedrag. maak me er niks druk om. Nu wel gelukkig en zonder zorgen. Als ik morgen doodval is het ook voorbij.
Genieten van het moment......

Uiteindelijk telt dat gewoon. Beetje genieten hoort erbij. Het is allemaal zo gedreven tegenwoordig. 2 auto`s, twee onder een kap met garage, 2,3 kind, labrador en die 2,3 kind moeten toch minstens studeren. Mensen maken zichzelf soms knettergek.

Precies. Je moet ook een beetje relativeren. Gisteren had ik bijvoorbeeld geen zin om te koken. Paar sateetjes gehaald bij de slager en wat overgebleven aardappels gesneden en opgebakken. Vrouwlief vond het uitstekend. Was zeer smakelijk. Soms moet je het leven niet zo moeilijk maken.

Er zijn teveel mensen die het zichzelf moeilijk maken. Ik gelukkig niet.
Ik word wel ontzettend pis off bij onrecht. Dan heb ik het dus onder andere ook over die CAO. Ik moet langer werken ( is nu eenmaal zo), maar nu boren ze me terwijl het fysiek toch wat minder word ook nog eens 62 uur door de neus. Dat is verdorie twee weken vakantie !

Ja, dat is onrecht.

Ik vind het ook onrecht dat Rutte eerst zei dat de AOW-leeftijd wordt verplaatst omdat mensen ouder worden. Blijkt nu dat ze de AOW niet kunnen betalen. Wees dan eerlijk. En ik betaal mijn hele leven al potverdorie AOW-premie.
Nu doe ik geen fysiek werk, maar van mij wordt wel scherpte verwacht en ik moet krabbels zetten, besluiten nemen. Als ik ouder word neemt die scherpte af. Ok, heb wel veel meer ervaring en kan beter oordelen over projecten, dat klopt, maar ik word wel langzamer.
Het zou beter zijn als ik na mijn 62ste (of zo) ingezet zou worden om jongere mensen te coachen en te begeleiden bij complexe werkzaamheden. Nu krijg ik wel steeds moeilijker werk door mijn ervaring, maar soms heb ik ook wel eens dat wat meer rust wil hebben en minder hoef te denken van potverdorie hoe ga ik deze netelige kwestie weer oplossen? (ambtenaarstruggles).

Rijkdom zit van binnen en luxe is uiterlijke schijn voor mij, tel wat je hebt niet wat je mist. Gezondheid is je grootste rijkdom, nu ik voorbij de 50 ben krijg ik mijn mankementen maar ik blijf positief.
Geluk zit ook van binnen, ga geluk niet najagen want het zal dan niet naar je toe komen, zie het geluk als een vlinder en jaag je die vlinder achterna zal het zich van je verwijderen, wacht rustig af en de vlinder zal naar je toe komen.

Ik maal er niet om dat de mensen om mij heen een nieuwe auto hebben en een koopwoning, ik heb wat ik heb en heb kwa luxe niets te wensen. Een huurhuis en een tweedehands auto, ik heb een dak boven mijn hoofd en warmte, ik heb te eten en stromend water.
Helaas kunnen we weinig tot nauwelijks op vakantie, het is niet anders en we doen het er maar mee, we moeten overal voor sparen maar als je het dan kan kopen dan ben je trots als een pauw.

Soloman zei:
Ja, dat is onrecht.

Ik vind het ook onrecht dat Rutte eerst zei dat de AOW-leeftijd wordt verplaatst omdat mensen ouder worden. Blijkt nu dat ze de AOW niet kunnen betalen. Wees dan eerlijk. En ik betaal mijn hele leven al potverdorie AOW-premie.
Nu doe ik geen fysiek werk, maar van mij wordt wel scherpte verwacht en ik moet krabbels zetten, besluiten nemen. Als ik ouder word neemt die scherpte af. Ok, heb wel veel meer ervaring en kan beter oordelen over projecten, dat klopt, maar ik word wel langzamer.
Het zou beter zijn als ik na mijn 62ste (of zo) ingezet zou worden om jongere mensen te coachen en te begeleiden bij complexe werkzaamheden. Nu krijg ik wel steeds moeilijker werk door mijn ervaring, maar soms heb ik ook wel eens dat wat meer rust wil hebben en minder hoef te denken van potverdorie hoe ga ik deze netelige kwestie weer oplossen? (ambtenaarstruggles).

Ik heb daar eens een stukje over gezien. De leeftijd op 65 houden is in de toekomst onhoudbaar. Het kwam erop neer dat er over een aantal jaar dan 1 AOWer is op twee werkenden. Dat is niet te betalen. Ik vraag mij überhaupt wel eens af hoe men in de toekomst Nederland denkt te kunnen handhaven.

Marine is een voorbeeld. De halve vloot moet in 2025 vervangen zijn.....er ligt vrijwel geen plan in de politiek om dat te realiseren.

Zo, deze discussie davert wel door.

Geld maakt niet gelukkig, het is het gebrek aan geld wat ongelukkig maakt. Dus, zorg dat je een achterdeur hebt en stel jezelf bescheiden op. Ik hoef geen V70, ik heb een Leon. En als de Leon straks niet meer betaalbaar is, moet ik gaan beslissen welke kleinere auto mij heen en weer kan sjouwen. En mocht er geen auto zijn binnen het zeer beperkte budget wat ik mezelf gesteld heb, moet ik voor mezelf evalueren of dit detacheringswerk nog wel geschikt is voor mij.

Ik heb veel gewerkt maar ik heb het geluk gehad een opdracht op 250 km van huis te krijgen toen mijn oudste dochter net geboren was. Alleen op een hotelkamer, een geregeld leven van werken, eten, sporten en slapen doet een mens nadenken wat belangrijk is in dit leven.

Ik ben atheïst. Maar ik besef dat de samenleving een paar simpele basisregels nodig heeft om te functioneren. Wat dat betreft zijn de oosterse wijsheden veel meer doordacht dan de westerse wijsheden. De "regeltjes" van de westerse geloven zijn verwerkt in een set algemene levensregels en die set algemene levensregels zijn aangevuld met wijsheden die wij in het westen niet meer kennen.

Financieel kan ik goed overleven. Toen wij besloten de huwelijkse status van getrouwd in gescheiden te veranderen, kon ik mijn ex uitkopen. Zij is nu gelukkig (dat hoop ik voor haar) en ik ben gelukkig zonder haar ambitieuze toekomstplannen. Ik kan er nu zijn voor mijn dochters, hoewel die twee het ook prima rooien zonder mij.

Qua voertuigen ben ik veranderd. Ik heb nu twee motorfietsen die meer meccano-doos zijn dan vervoersmiddel en de grootste meccanodoos (de Camry) heeft een nieuw baasje gevonden. Mijn werk is met een liefhebbersvoertuig slecht vol te houden. Een dag een ander voertuig regelen lukt nog wel maar als het over dagen gaat, is het al snel te veel. Denk dan eens aan veertjes die drie weken "in bestelling" stonden. En denk eens aan de Leon, die misschien dit jaar al aan het eind van zijn contract zit.

Ik wil ook wel weer eens een ander voertuig. Het mag iets zijn wat "oudere vrijgezel" schreeuwt maar wel een andere prijsklasse als een Porsche, Ferrari of Lambo. Iets betaalbaars maar wel iets op diesel en met een sleurhaak. En geen kapstercabrio of halve tractor.
Kortom: Iets onmogelijks.....
Als de staatsloterij nu eens over de brug kwam een guitige Viper of zo. Zodat ik een spoor van dooie vogeltjes achter laat onderweg naar het werk..

Soloman: excuus mijn inziens niet nodig, je hebt niks bijzonders gezegd. Blijf vooral nadenken, schud de boel hier wat op ! :LOL:

Excuus....het lukt mij niet om een blog te maken/leveren. Ik loop vast in het verhaal.

@Hansje: Ik voel mij soms minderwaardig, dat is het gewoon. Mensen kijken me soms met een mistige blik aan. Ik wou soms dat ik anders was...

hansje36 zei:
Soloman: excuus mijn inziens niet nodig, je hebt niks bijzonders gezegd. Blijf vooral nadenken, schud de boel hier wat op:LOL:

Helemaal mee eens. Je zwengelt een goede discussie aan. Juist na blijven denken, dat houdt je scherp. Bij mij werkt het wel.

Soloman zei:
@Hansje: Ik voel mij soms minderwaardig, dat is het gewoon. Mensen kijken me soms met een mistige blik aan. Ik wou soms dat ik anders was...

Minderwaardig ?? Ben ik het helemaal niet mee eens. En die mistige blik zien ze hier niet :LOL:

Kijk en dat is evolutie: Ik die jou verdedig...! ( en doe ik graag)

Twix zei:
Nico GTR zei:
Joe Biden [...] maar als echte autofanaat heeft hij autorijden al moeten missen voor 8 jaar.

Nee hoor, hij heeft pas nog gereden.

Die had ik gezien inderdaad. Blijft prachtig materiaal van Mr. Leno!

@Soloman, ik vind het altijd wel leuk om te lezen en het met je erover te hebben hoor! Ook al denk ik dat je zelf af en toe net wat te streng voor jezelf bent heb je een hele mooie heldere kijk op het leven die mijn opa ook altijd heeft gehad.
Met hem kon ik daar goed over praten.

Tsja over geld en opvoeding? Mijn ouders zijn nog steeds zielsgelukkig met elkaar, bijna 25 jaar getrouwd en 26 jaar samen. Ik heb het nooit arm gehad, ook nu niet al betaal ik zoveel mogelijk zelf en is de auto iets wat ik niet van mijn ouders heb gehad.
Ik kreeg geen playstation maar we hadden wel een skelter, en een hond. Ik ben zeer dankbaar voor de opvoeding die ik heb gehad en de sturing die ik vandaag de dag kan vragen. Ik heb veel rijkdom! En dan heb ik het niet over geld.

the old alfster zei:
Geluk zit ook van binnen, ga geluk niet najagen want het zal dan niet naar je toe komen, zie het geluk als een vlinder en jaag je die vlinder achterna zal het zich van je verwijderen, wacht rustig af en de vlinder zal naar je toe komen.

Precies. Geluk vind je door er niet naar te zoeken.

Soloman zei:
afentoe zei:
Soloman zei:
(997 is vanaf 2004)

Nou, nou, rustig maar.
Wist ik veel dat kentekenplaten op persoon werden afgegeven. (Op Curacao is dat ook zo, veel beter systeem).
Ik uitte alleen mijn eigen frustratie ook een beetje hoor. Ik hoop binnenkort ook 80 (over 25 jaar) te worden of zo en dan hoop ik echt niet voor stokoud te worden uitgemaakt. Want je voelt zoals je voelt. En ik voel me nog steeds 20, alhoewel het allemaal wat langzamer gaat en stapavonden er absoluut niet meer in zitten. Mijn vader is dik in de 80. Hij is niet meer zoals vroeger, maar nog steeds gezond en ik noem hem ook niet oud.

Het is het plaatsen in hokjes waar ik een probleem mee heb. Als ik in de lift sta met een jongen van 24 en hij kijkt me smalend aan en zegt ook nog eens: "je bent oud", dan krijg ik gewoon de kriebels. Dan denk ik, jongen, ik heb veel meer ervaring dan jij en ik ben helemaal niet oud, ik zit in de kracht van mijn leven. Ik vind dat zelf discriminerende opmerkingen.

Met alle respect Soloman, maar het antwoord op je eerste vraag (beginnend op 'wist ik veel') zou 'ja' geluid hebben als je het bericht boven het jouwe in het achterhoofd had gehouden, daar stipte ik dat namelijk al aan ;)
Omdat ik misverstanden pure tijdsverspilling vind wilde ik het even extra duidelijk hebben.

Ik vlak oudere generaties op leeftijd niet af en koester ook geen wrok tegen welke generatie dan ook, al moet er hier niet zo'n stunt als Trump of de Brexit komen.

@The old Alfster: wijze woorden (y)

afentoe zei:
Soloman zei:
afentoe zei:
Soloman zei:
(997 is vanaf 2004)

Nou, nou, rustig maar.

Met alle respect Soloman, maar het antwoord op je eerste vraag (beginnend op 'wist ik veel') zou 'ja' geluid hebben als je het bericht boven het jouwe in het achterhoofd had gehouden, daar stipte ik dat namelijk al aan ;)
Omdat ik misverstanden pure tijdsverspilling vind wilde ik het even extra duidelijk hebben.

Ik vlak oudere generaties op leeftijd niet af en koester ook geen wrok tegen welke generatie dan ook, al moet er hier niet zo'n stunt als Trump of de Brexit komen.

@The old Alfster: wijze woorden (y)

Mijn excuses dan.
Het woord stokoud werkt bij mij als een trigger. Ik heb een hekel aan dat woord. Daarom reageerde ik zo.
Stokoud bestaat niet, vind ik. Om even offtopic te gaan: ik heb enorme respect voor mensen boven de 95 en 100. Dat zijn leeftijden die ik niet ga halen met mijn levensstijl.

Soloman zei:
Stokoud bestaat niet, vind ik. Om even offtopic te gaan: ik heb enorme respect voor mensen boven de 95 en 100. Dat zijn leeftijden die ik niet ga halen met mijn levensstijl.

Ik zou het niet erg vinden om zo'n leeftijd (in goede gezondheid natuurlijk) te halen. En ja, daar heb ik wel wat voor over.
Ik sport en ik let (volgens mijn dochters ben ik een verschrikkelijke zeikerd) op wat ik eet.

Als ik om me heen kijk naar leeftijdgenoten, zie ik twee groepen. De bankhangers, type liever lui dan moe, en de sporters, altijd bezig. En het valt op dat de kwakkelaars voornamelijk bankhangers zijn. Dat zijn de mensen met een XXL pillendoos, kwaaltjes en een doorlopende doktersafspraak.
Ik ken mijn huisarts buiten de praktijk beter dan als huisarts.

Er is een mooi gezegde: Tot 30 zorgt je lichaam voor jou, na 30 moet jij voor je lichaam zorgen. Gezien het feit dat 50 ooit een bijna onbereikbare leeftijd was, klinkt dat erg aannemelijk. Ik zit dus al ruim 'in de verlenging' - met 58 lentes.

Bovendien zijn oudere sporters nog steeds actief in het leven. Je wil toch niet denken aan een rustige oude dag?
Flatje, stoel, raam, geranium en maar wachten wanneer de kinderen komen controleren of die ouwe al dood is. Wil je dat echt???

Nee, voor mij niet Misschien raak ik ooit gezegend met kleinkinderen en dan gaat deze opa wedstrijdje fietsen, leren voetballen, rennen, knutselen, school doen, kleinkinderen plagen met verouderde opvattingen... Er zijn voor de volgende generatie.
En met heel veel geluk mag ik daarna nog een generatie.

Een kleine huishoudelijke vraag.
Ik tel 5 inzendingen (eentje van rke die al aangegeven heeft buiten mededingen mee te schrijven) en we zijn de twee weken volgens mij al gepasseerd.
Niemand die gisteren heeft gesloten of heeft besloten te gaan verlengen, wat is de bedoeling? Gaan we stemmen of plakken we er nog een week aan vast?
Voor de duidelijkheid heb ik hier de lijst:
Boppie - Mijn deel, er wordt nog aan gesleuteld
rke - Onbaatzuchtig, doe eens je burgerplicht
Twix - Onbaatzuchtigheid
Nico GTR - Onbaatzuchtigheid? Bestaat dat nog.
Gewoon Dirk - Broers helpen elkaar gewoon

rke zei:
Soloman zei:

Ik zou het niet erg vinden om zo'n leeftijd (in goede gezondheid natuurlijk) te halen. En ja, daar heb ik wel wat voor over.
Ik sport en ik let (volgens mijn dochters ben ik een verschrikkelijke zeikerd) op wat ik eet.

Als ik om me heen kijk naar leeftijdgenoten, zie ik twee groepen. De bankhangers, type liever lui dan moe, en de sporters, altijd bezig. En het valt op dat de kwakkelaars voornamelijk bankhangers zijn. Dat zijn de mensen met een XXL pillendoos, kwaaltjes en een doorlopende doktersafspraak.
Ik ken mijn huisarts buiten de praktijk beter dan als huisarts.

Er is een mooi gezegde: Tot 30 zorgt je lichaam voor jou, na 30 moet jij voor je lichaam zorgen. Gezien het feit dat 50 ooit een bijna onbereikbare leeftijd was, klinkt dat erg aannemelijk. Ik zit dus al ruim 'in de verlenging' - met 58 lentes.

Bovendien zijn oudere sporters nog steeds actief in het leven. Je wil toch niet denken aan een rustige oude dag?
Flatje, stoel, raam, geranium en maar wachten wanneer de kinderen komen controleren of die ouwe al dood is. Wil je dat echt???

Nee, voor mij niet Misschien raak ik ooit gezegend met kleinkinderen en dan gaat deze opa wedstrijdje fietsen, leren voetballen, rennen, knutselen, school doen, kleinkinderen plagen met verouderde opvattingen... Er zijn voor de volgende generatie.
En met heel veel geluk mag ik daarna nog een generatie.

Ik geef gewoon eerlijk toe dat ik te slap ben. Ik moet wel zeggen dat het gewoon waar is wat deskundigen beweren over bewegen. Ik merk dat nl. direct, het verschil van doordeweek en in het weekend. Om op mijn werk te komen en daarna weer thuis zit er altijd minstens een uur lopen per dag bij. Dat merk je gewoon aan de calorieverbranding. Ook dat ik doordeweek niet bourgondisch leef. Ik ben blij dat ik geen patat bij Smullers haal aan het eind van de werkdag, zoals sommige treinreizigers. Volgens mij knap je dan uit elkaar na een paar jaar werken.:)

Terug
Bovenaan