Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Soloman zei:2004 noem je stokoud???
https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_997
(997 is vanaf 2004)
Het valt me altijd op dat jongeren rond de 20 altijd oudere mensen uit zitten te lachen. Sorry, maar eens heb je ook eens die leeftijd (mag ik hopen).
Ik erger me er mateloos aan, dat de jeugd ons ouderen zit uit te lachen. In de eerste plaats kunnen we er niets aan doen en in de tweede plaats wacht hetzelfde lot die jongeren ook. (Even voor de duidelijkheid, als jongere heb ik nog nooit een oudere uitgelachen, puur omdat ik wist dat ik ooit ook zo oud zou mogen worden)
Soloman zei:2004 noem je stokoud???
(997 is vanaf 2004)
Het valt me altijd op dat jongeren rond de 20 altijd oudere mensen uit zitten te lachen. Sorry, maar eens heb je ook eens die leeftijd (mag ik hopen).
Ik erger me er mateloos aan, dat de jeugd ons ouderen zit uit te lachen. In de eerste plaats kunnen we er niets aan doen en in de tweede plaats wacht hetzelfde lot die jongeren ook. (Even voor de duidelijkheid, als jongere heb ik nog nooit een oudere uitgelachen, puur omdat ik wist dat ik ooit ook zo oud zou mogen worden)
afentoe zei:Soloman zei:2004 noem je stokoud???
(997 is vanaf 2004)
Nogmaals, ik doel niet op de auto, maar op het kenteken! Zoals eerder gezegd schat ik dat het kenteken (dus niet de Porsche zelf, maar het witte plaatje voor- en achterop) rond halverwege jaren '60 is uitgegeven. Zijn we het eens dat dat voor een kenteken best behoorlijk oud is? Ik ken weinig mensen die al 50 jaar autorijden en dit soort platen zie ik ook in België zeer zelden.
Tweede stuk ga ik niet op in. Met alle respect, maar dat is überhaupt al gebaseerd op een misverstand.
Soloman zei:Als er geen eten is, loop ik naar de AH, ik hoef mijn banksaldo niet eens na te kijken. Eigenlijk is dit niet gezond, ik heb alles wat ik wil!
Nico GTR zei:Soloman zei:Als er geen eten is, loop ik naar de AH, ik hoef mijn banksaldo niet eens na te kijken. Eigenlijk is dit niet gezond, ik heb alles wat ik wil!
Als je alles hebt wat je wilt...wat is daar niet gezond aan? Ik ben de precieze passage vergeten maar "Vergaart uw rijkdommen niet op aarde maar in de hemel" en "Mijn huis heeft vele kamers"
Je lijkt niet overdreven rijk, geeft niet onnodig geld uit, dan vergaar je toch geen extra rijkdommen Solo? Dan is de status van comfortabel leven bereikt en kun je verder je energie concentreren op het zijn van een goed mens.
Ik ben niet rijk. We hebben allebei ons maandsalaris. Het enige probleem is tijd. We willen er wat vaker uit, maar ja, we werken full-time, allebei. Mijn vrouw gaat over vijf jaar met pensioen. Dan werk ik zelf nog acht a negen jaar door. We kijken of ik minder kan gaan werken om er vaker met de auto er op uit te gaan.Nico GTR zei:Soloman zei:Als er geen eten is, loop ik naar de AH, ik hoef mijn banksaldo niet eens na te kijken. Eigenlijk is dit niet gezond, ik heb alles wat ik wil!
Als je alles hebt wat je wilt...wat is daar niet gezond aan? Ik ben de precieze passage vergeten maar "Vergaart uw rijkdommen niet op aarde maar in de hemel" en "Mijn huis heeft vele kamers"
Je lijkt niet overdreven rijk, geeft niet onnodig geld uit, dan vergaar je toch geen extra rijkdommen Solo? Dan is de status van comfortabel leven bereikt en kun je verder je energie concentreren op het zijn van een goed mens.
Soloman zei:Nico GTR zei:Soloman zei:Als er geen eten is, loop ik naar de AH, ik hoef mijn banksaldo niet eens na te kijken. Eigenlijk is dit niet gezond, ik heb alles wat ik wil!
Ik heb het als kind/puber moeilijk gehad. Ik vind het niet erg om het moeilijk te hebben. Je bent namelijk op aarde om te leren, dat is het hoofddoel, samen met bijdragen aan de samenleving. In de rusttijden tussen de levens doe je niets. Ik heb het nu helemaal niet moeilijk. Het leven lacht me toe. Daar is niks mis mee, maar het gaat iets te gemakkelijk. We zijn met z'n tweetjes, we werken allebei, geen kinderen, wonen in een flat, hebben een luxeToyota die nauwelijks geld kost, reken maar uit. Even afkloppen wel. Prijs nooit jezelf... is mij geleerd. Maar God is goed voor me.Dus er moet nog iets anders zijn...
Soloman zei:De mensen zijn teveel verwend tegenwoordig. Ik ook hoor. Dat geef ik toe.
Ik heb alles! Echt alles wat ik wil! Dat is niet te geloven. Ik heb geen honger, geen dorst, ik ben gezond, ik heb een partner, leuke auto, ga regelmatig op vakantie. Als er geen eten is, loop ik naar de AH, ik hoef mijn banksaldo niet eens na te kijken. Eigenlijk is dit niet gezond, ik heb alles wat ik wil!
Maar zo is het ook met de pubers nu. Ik ben opgegroeid in de jaren 60. Mijn ouders waren arm. We hadden geen moer. Ja, een kever van de baas, dat wel, maar elk dubbeltje moest omgedraaid worden. Ik moest mijn zakgeld verdienen (30 gulden per maand met een krantenwijkje, kun je je voorstellen? Elke middag kranten lopen, daar kreeg je dan 30 gulden voor, en dat moest dan op naam van je moeder, anders was het kinderarbeid, was het ook, maar ik vond het prima)
Nico GTR zei:Soloman zei:Nico GTR zei:Soloman zei:Als er geen eten is, loop ik naar de AH, ik hoef mijn banksaldo niet eens na te kijken. Eigenlijk is dit niet gezond, ik heb alles wat ik wil!
Ik heb het als kind/puber moeilijk gehad. Ik vind het niet erg om het moeilijk te hebben. Je bent namelijk op aarde om te leren, dat is het hoofddoel, samen met bijdragen aan de samenleving. In de rusttijden tussen de levens doe je niets. Ik heb het nu helemaal niet moeilijk. Het leven lacht me toe. Daar is niks mis mee, maar het gaat iets te gemakkelijk. We zijn met z'n tweetjes, we werken allebei, geen kinderen, wonen in een flat, hebben een luxeToyota die nauwelijks geld kost, reken maar uit. Even afkloppen wel. Prijs nooit jezelf... is mij geleerd. Maar God is goed voor me.Dus er moet nog iets anders zijn...
Ik ben benieuwd hoe dat gedeelte van mij in catechisatie benoemd gaat worden.....of althans, mijn materialistische gedeelte wat altijd nog die supersportauto wil.
Boppie zei:Soloman zei:De mensen zijn teveel verwend tegenwoordig. Ik ook hoor. Dat geef ik toe.
Ik heb alles! Echt alles wat ik wil! Dat is niet te geloven. Ik heb geen honger, geen dorst, ik ben gezond, ik heb een partner, leuke auto, ga regelmatig op vakantie. Als er geen eten is, loop ik naar de AH, ik hoef mijn banksaldo niet eens na te kijken. Eigenlijk is dit niet gezond, ik heb alles wat ik wil!
Maar zo is het ook met de pubers nu. Ik ben opgegroeid in de jaren 60. Mijn ouders waren arm. We hadden geen moer. Ja, een kever van de baas, dat wel, maar elk dubbeltje moest omgedraaid worden. Ik moest mijn zakgeld verdienen (30 gulden per maand met een krantenwijkje, kun je je voorstellen? Elke middag kranten lopen, daar kreeg je dan 30 gulden voor, en dat moest dan op naam van je moeder, anders was het kinderarbeid, was het ook, maar ik vond het prima)
Eens, wij hebben hier een ontzettende rijkdom waar veel mensen op de wereld van met hun oren staan te klapperen. En die rijkdom begint al onderaan de ladder. Ik kan ook slecht tegen geklaag over materiële dingen. Wees blij dat je het hebt, als het dan even niet werkt moet het gisteren gemaakt zijn.
Soloman zei:Nico GTR zei:Ik ben benieuwd hoe dat gedeelte van mij in catechisatie benoemd gaat worden.....of althans, mijn materialistische gedeelte wat altijd nog die supersportauto wil.
Nou, ik weet niet waar je bij zit, maar de PKN is een stuk linkser en liberaler dan vroeger. Het dogmatische is weg. Zelf zit ik in de strenge tak, de Gereformeerde bond, puur omdat die kerk in de buurt zit, wel PKN. Maar het valt me op hoe hun gedachten verschoven zijn. Ik liep er nog een tijdje geleden rond om foto's in de kerk te maken en toen liep ik een ouderling tegen het lijf en ik stamelde van Sorry, dat ik al een tijdje niet geweest ben, maar hij had er helemaal geen moeite mee. Hij zei: Geloven doe je zelf, ook hoe je het invult. Dus voel je niet bezwaard.
Ik ben het natuurlijk met hem eens, maar was ook verbaasd. Dat was vroeger helemaal niet zo.
Nico GTR zei:Ik vind dat dan weer te zweverig klinken. Maar verder is het niet heel zwaar. Nieuw liedboek, nieuwe vertaling en een Domina van begin 30.![]()
Nico GTR zei:Joe Biden [...] maar als echte autofanaat heeft hij autorijden al moeten missen voor 8 jaar.
Soloman zei:Ik heb het als kind/puber moeilijk gehad. Ik vind het niet erg om het moeilijk te hebben. Je bent namelijk op aarde om te leren, dat is het hoofddoel, samen met bijdragen aan de samenleving. In de rusttijden tussen de levens doe je niets. Ik heb het nu helemaal niet moeilijk. Het leven lacht me toe. Daar is niks mis mee, maar het gaat iets te gemakkelijk. We zijn met z'n tweetjes, we werken allebei, geen kinderen, wonen in een flat, hebben een luxeToyota die nauwelijks geld kost, reken maar uit. Even afkloppen wel. Prijs nooit jezelf... is mij geleerd. Maar God is goed voor me.Dus er moet nog iets anders zijn.
Soloman zei:Ja, dat is onrecht.
Ik vind het ook onrecht dat Rutte eerst zei dat de AOW-leeftijd wordt verplaatst omdat mensen ouder worden. Blijkt nu dat ze de AOW niet kunnen betalen. Wees dan eerlijk. En ik betaal mijn hele leven al potverdorie AOW-premie.
Nu doe ik geen fysiek werk, maar van mij wordt wel scherpte verwacht en ik moet krabbels zetten, besluiten nemen. Als ik ouder word neemt die scherpte af. Ok, heb wel veel meer ervaring en kan beter oordelen over projecten, dat klopt, maar ik word wel langzamer.
Het zou beter zijn als ik na mijn 62ste (of zo) ingezet zou worden om jongere mensen te coachen en te begeleiden bij complexe werkzaamheden. Nu krijg ik wel steeds moeilijker werk door mijn ervaring, maar soms heb ik ook wel eens dat wat meer rust wil hebben en minder hoef te denken van potverdorie hoe ga ik deze netelige kwestie weer oplossen? (ambtenaarstruggles).
rke zei:Zo, deze discussie davert wel door.
hansje36 zei:Soloman: excuus mijn inziens niet nodig, je hebt niks bijzonders gezegd. Blijf vooral nadenken, schud de boel hier wat op![]()
Soloman zei:@Hansje: Ik voel mij soms minderwaardig, dat is het gewoon. Mensen kijken me soms met een mistige blik aan. Ik wou soms dat ik anders was...
Twix zei:Nico GTR zei:Joe Biden [...] maar als echte autofanaat heeft hij autorijden al moeten missen voor 8 jaar.
Nee hoor, hij heeft pas nog gereden.
the old alfster zei:Geluk zit ook van binnen, ga geluk niet najagen want het zal dan niet naar je toe komen, zie het geluk als een vlinder en jaag je die vlinder achterna zal het zich van je verwijderen, wacht rustig af en de vlinder zal naar je toe komen.
Soloman zei:afentoe zei:Soloman zei:2004 noem je stokoud???
(997 is vanaf 2004)
Nogmaals, ik doel niet op de auto, maar op het kenteken! Zoals eerder gezegd schat ik dat het kenteken (dus niet de Porsche zelf, maar het witte plaatje voor- en achterop) rond halverwege jaren '60 is uitgegeven. Zijn we het eens dat dat voor een kenteken best behoorlijk oud is? Ik ken weinig mensen die al 50 jaar autorijden en dit soort platen zie ik ook in België zeer zelden.
Tweede stuk ga ik niet op in. Met alle respect, maar dat is überhaupt al gebaseerd op een misverstand.
Nou, nou, rustig maar.
Wist ik veel dat kentekenplaten op persoon werden afgegeven. (Op Curacao is dat ook zo, veel beter systeem).
Ik uitte alleen mijn eigen frustratie ook een beetje hoor. Ik hoop binnenkort ook 80 (over 25 jaar) te worden of zo en dan hoop ik echt niet voor stokoud te worden uitgemaakt. Want je voelt zoals je voelt. En ik voel me nog steeds 20, alhoewel het allemaal wat langzamer gaat en stapavonden er absoluut niet meer in zitten. Mijn vader is dik in de 80. Hij is niet meer zoals vroeger, maar nog steeds gezond en ik noem hem ook niet oud.
Het is het plaatsen in hokjes waar ik een probleem mee heb. Als ik in de lift sta met een jongen van 24 en hij kijkt me smalend aan en zegt ook nog eens: "je bent oud", dan krijg ik gewoon de kriebels. Dan denk ik, jongen, ik heb veel meer ervaring dan jij en ik ben helemaal niet oud, ik zit in de kracht van mijn leven. Ik vind dat zelf discriminerende opmerkingen.
Sorry, maar dit is gewoon een trigger bij mij, kan er niks aan doen.
Nico GTR zei:Twix zei:Nico GTR zei:Joe Biden [...] maar als echte autofanaat heeft hij autorijden al moeten missen voor 8 jaar.
Nee hoor, hij heeft pas nog gereden.
Die had ik gezien inderdaad. Blijft prachtig materiaal van Mr. Leno!
afentoe zei:Soloman zei:afentoe zei:Soloman zei:2004 noem je stokoud???
(997 is vanaf 2004)
Nou, nou, rustig maar.
Wist ik veel dat kentekenplaten op persoon werden afgegeven. (Op Curacao is dat ook zo, veel beter systeem).
Ik uitte alleen mijn eigen frustratie ook een beetje hoor. Ik hoop binnenkort ook 80 (over 25 jaar) te worden of zo en dan hoop ik echt niet voor stokoud te worden uitgemaakt. Want je voelt zoals je voelt. En ik voel me nog steeds 20, alhoewel het allemaal wat langzamer gaat en stapavonden er absoluut niet meer in zitten. Mijn vader is dik in de 80. Hij is niet meer zoals vroeger, maar nog steeds gezond en ik noem hem ook niet oud.
Het is het plaatsen in hokjes waar ik een probleem mee heb. Als ik in de lift sta met een jongen van 24 en hij kijkt me smalend aan en zegt ook nog eens: "je bent oud", dan krijg ik gewoon de kriebels. Dan denk ik, jongen, ik heb veel meer ervaring dan jij en ik ben helemaal niet oud, ik zit in de kracht van mijn leven. Ik vind dat zelf discriminerende opmerkingen.
Sorry, maar dit is gewoon een trigger bij mij, kan er niks aan doen.
Met alle respect Soloman, maar het antwoord op je eerste vraag (beginnend op 'wist ik veel') zou 'ja' geluid hebben als je het bericht boven het jouwe in het achterhoofd had gehouden, daar stipte ik dat namelijk al aan
Omdat ik misverstanden pure tijdsverspilling vind wilde ik het even extra duidelijk hebben.
Ik vlak oudere generaties op leeftijd niet af en koester ook geen wrok tegen welke generatie dan ook, al moet er hier niet zo'n stunt als Trump of de Brexit komen.
@The old Alfster: wijze woorden![]()
Soloman zei:Stokoud bestaat niet, vind ik. Om even offtopic te gaan: ik heb enorme respect voor mensen boven de 95 en 100. Dat zijn leeftijden die ik niet ga halen met mijn levensstijl.
Openingspost zei:De inzendtermijn is tot uiterlijk vrijdag 13 januari om 23.00 uur.
Stemmen tot uiterlijk vrijdag 14 januari 23.00 uur
hansje36 zei:We gaan stemmen, hebben al met een week verlengd. Zal het aanpassen.
rke zei:Soloman zei:Stokoud bestaat niet, vind ik. Om even offtopic te gaan: ik heb enorme respect voor mensen boven de 95 en 100. Dat zijn leeftijden die ik niet ga halen met mijn levensstijl.
Ik zou het niet erg vinden om zo'n leeftijd (in goede gezondheid natuurlijk) te halen. En ja, daar heb ik wel wat voor over.
Ik sport en ik let (volgens mijn dochters ben ik een verschrikkelijke zeikerd) op wat ik eet.
Als ik om me heen kijk naar leeftijdgenoten, zie ik twee groepen. De bankhangers, type liever lui dan moe, en de sporters, altijd bezig. En het valt op dat de kwakkelaars voornamelijk bankhangers zijn. Dat zijn de mensen met een XXL pillendoos, kwaaltjes en een doorlopende doktersafspraak.
Ik ken mijn huisarts buiten de praktijk beter dan als huisarts.
Er is een mooi gezegde: Tot 30 zorgt je lichaam voor jou, na 30 moet jij voor je lichaam zorgen. Gezien het feit dat 50 ooit een bijna onbereikbare leeftijd was, klinkt dat erg aannemelijk. Ik zit dus al ruim 'in de verlenging' - met 58 lentes.
Bovendien zijn oudere sporters nog steeds actief in het leven. Je wil toch niet denken aan een rustige oude dag?
Flatje, stoel, raam, geranium en maar wachten wanneer de kinderen komen controleren of die ouwe al dood is. Wil je dat echt???
Nee, voor mij niet Misschien raak ik ooit gezegend met kleinkinderen en dan gaat deze opa wedstrijdje fietsen, leren voetballen, rennen, knutselen, school doen, kleinkinderen plagen met verouderde opvattingen... Er zijn voor de volgende generatie.
En met heel veel geluk mag ik daarna nog een generatie.