Contest 103 - Gezelligheid - Kwebbeltopic - Inzending gesloten, stemmen geopend tot 23 dec

Dat is niet zo handig voor ons, we doen alles met één auto en één fiets. Met één salaris is het lastig en moeten we best opletten. De leasebak is dus ook de gezinsbak, anders was de 14% Volvo er nooit gekomen.

Ik kan uiteraard zonder bijtelling leasen maar dan mag ik maximaal 500 km prive rijden.

Nico GTR zei:
Nissan Juke is ook prachtig.

Persoonlijk (en dat heeft niets met het merk te maken) vind ik de Juke een stuk minder fraai. De Qasai weer wel, de C-HR concurreert ook niet met de Juke maar met de Qasqai.

De achterzijde met de achterlichten van de C-HR vind ik wel het minst fraai, de achterportieren vind ik wel weer mooi en de voorzijde is super. Volgens Toyota is dit de auto die het dichtst bij het conceptmodel is ontwikkeld. Hij roept in ieder geval emotie op.

Als dat zo is , word hij volgens de regels gediskwalificeerd .( en dat zeg ik niet omdat ik dan gewonnen heb

rke zei:
hansje36 zei:
Nogmaals: mijn blog is satire.
Ik hou juist van de feestdagen, heb geen vrouw en sjouw me graag de kolere voor een hele mooie boom
Maar wel satire die precies raak is.

Ik vind de inzendingen dit keer allemaal erg goed. Ik lees het verhaal van Hans alsof hij vertelt dat hij een 40-er is, getrouwd met een dikke, dominante vrouw die hem van hot naar her stuurt. Ik herken de emoties van het autorijden in het verhaal van afentoe (de volgende leaseauto wordt er een met badkamertegeltjes aan de binnenkant, dat zingt zo lekker). Ik lees uit het verhaal van Joost de liefde voor de sleurhut, ik lees in het verhaal van Nico de eerste dag van een nieuwe fase van je leven en ik lees het verhaal van Pjötr alsof het over mijn eigen Rolls Roest (mijn eerste C-Kadettje) gaat.

Heerlijk leesvoer maar ik doe iemand te kort als ik hier een rangorde in aan ga brengen.

rke zei:
Heerlijk leesvoer maar ik doe iemand te kort als ik hier een rangorde in aan ga brengen.

Ik vind het niet nodig om een competitie aan te brengen in verhalen die men schrijft. Ik schrijf zelf vaak omdat ik het leuk vind verhalen te vertellen en een enkele keer is het een soort van therapie voor mijzelf.

Ik waardeer het als men terugkoppeling geeft over mijn verhalen, maar je mag mij van de win-lijstjes schrappen.

Sommige verhalen grijpen mij echt aan. Zo was het onderhoud-verhaal van Joost in mijn ogen extreem sterk, maar dat komt ook doordat Joost dit geschreven heeft om "zijn verhaal kwijt te kunnen". Het verhaal was uit het hart geschreven en ik lees dat uit het verhaal.

Juist dat verhaal kwijt kunnen, dat is de kracht van bloggen. Voor mij is het niet het "ik sta nummer drie, nog even mijn best doen...".

Maar als jij dat leuk vindt, geef er dan punten aan.
Ik sta nummer zeshonderddrieëntachtig. Ik sta voorlopig niet in de top tien, ik gooi de competitie niet overhoop.

Volgens mij is er bij mijn punten een fout gemaakt. Ik kom bij het optellen tot 7. Hertellen is wat mij betreft niet nodig, bij diskwalificatie van rke krijgt Hans de eer.

Volgens de regels die wij met z'n allen hebben ingesteld moet iedere blogger die een inzending instuurt ook stemmen, dat hebben wij gedaan omdat er anders een vorm van willekeur ontstaat. Als de blogger van een ingezonden stuk niet stemt, dan doet zijn inzending niet mee in de puntentelling.

Als ik RKE goed begrijp is het niet zijn intentie competitief mee te doen. In dat geval wordt zijn inzending wel gewaardeerd en beoordeeld, maar doet deze niet mee in de puntentelling.

Daarbij merk ik op dat hij als medeblogger - althans door mij - zeer wordt gewaardeerd, ook als hij besluit buiten mededinging mee te doen.

Iedereen moet - ook weer naar mijn mening - datgene doen wat voor hem/haar goed voelt.

Ik zou dan ook niet willen spreken van diskwalificatie van RKE, maar van een (gewaardeerde) inzending buiten mededinging.

Ik bedoelde het niet negatief, als dat wel zo overkomt bied ik mijn excuses aan. Elke blog die hier verschijnt wordt door mij gewaardeerd.

Idefiqs zei:
Ik zou dan ook niet willen spreken van diskwalificatie van RKE, maar van een (gewaardeerde) inzending buiten mededinging.

Helder en bedankt voor het meedenken, Hans aan jou de eer!

rke zei:
rke zei:

Ik vind het niet nodig om een competitie aan te brengen in verhalen die men schrijft. Ik schrijf zelf vaak omdat ik het leuk vind verhalen te vertellen en een enkele keer is het een soort van therapie voor mijzelf.

Ik waardeer het als men terugkoppeling geeft over mijn verhalen, maar je mag mij van de win-lijstjes schrappen.

Sommige verhalen grijpen mij echt aan. Zo was het onderhoud-verhaal van Joost in mijn ogen extreem sterk, maar dat komt ook doordat Joost dit geschreven heeft om "zijn verhaal kwijt te kunnen". Het verhaal was uit het hart geschreven en ik lees dat uit het verhaal.

Juist dat verhaal kwijt kunnen, dat is de kracht van bloggen. Voor mij is het niet het "ik sta nummer drie, nog even mijn best doen...".

Maar als jij dat leuk vindt, geef er dan punten aan.
Ik sta nummer zeshonderddrieëntachtig. Ik sta voorlopig niet in de top tien, ik gooi de competitie niet overhoop.

Dank je voor het compliment!

Idefiqs zei:

Dankjewel.

Ik heb ooit, in een periode van extreme stress en veel persoonlijke malheur, van de huisarts het advies gekregen: schrijf het van je af.
Ik geloof maar beperkt in medicijnen. Heel vaak is een medicijn slechts gevolgbestrijding en vrijwel altijd is de basis van een medicijn een of ander giftig stofje. Ik heb met mijn huisarts al jaren de afspraak dat ik bij voorkeur geen medicijnen wil en veel liever hoor op welke manier ik mijn lichaam zichzelf kan laten genezen dan welk gif ik zoveel keer daags moet nemen om de gevolgen niet te ervaren.

Daarnaast heb ik werk waarbij een goede schrijfvaardigheid noodzakelijk is. In mijn jeugd (lagere / middelbare school) heb ik veel moeite gehad een opstel te schijven. Ik was een 'en toen' schrijver die met hele grote sprongen en volzinnen van vele regels door het verhaal ging. Fantasie en creativiteit waren meestal wel voldoende maar de stappen waren te groot voor de lezer.
Bloggen is voor mij een goede methode mijn schrijfvaardigheid te verbeteren. 'Denk vanuit de lezer', 'wees duidelijk', 'hou de vaart in het verhaal', 'zorg dat het leuk blijft voor de lezer' ....die technieken.
Wat jullie lezen is dus min of meer een soort training.

Ik ga nadenken.......had niet verwacht te winnen en vandaag druk geweest met boodschappen, kapper en kadootjes kopen.

Ik had het idee om een blogcontest uit te schrijven over dromen. Immers bied een nieuw jaar altijd nieuwe kansen. En wat is er mooier om aan de vooravond van het jaar een doel te stellen of je kansen af te wegen, te hopen, wat dan ook.

Blech wat positief weer. ;)

Interessant om te lezen, rke. Verstandig van je dat je dit medium gebruikt om een voormalige (echt, je blogs zijn voor mij prima te lezen) zwakte in een sterkte te veranderen.

Overigens heb ik vandaag voor het eerst in tijden met de hand gedeeltelijk de auto gewassen. Door opstuivend Belgisch strooizout (wist niet eens dat dat kon) waren de ruiten 80 kilometer na het sproeien alweer zo goor, dat ik er klaar mee was. Emmertje en een spons gepakt en uitgebreid alles wat iets weg had van een raam of spiegel eigenhandig schoongeboend, dat gaat toch beter dan welke ruitensproeiervloeistof dan ook. Gelukkig is onze straat rustig, anders was ik waarschijnlijk heel vreemd aangekeken.

Terug
Bovenaan