brg: Kia EV9 AWD Launch Edition GT-line (p. 26), Mazda MX-5 NCFL 1.8i Kenko (p. 25) en Fiat 500e La Prima 3+1 (p. 26)

Net telefonisch een leuke wagen gereserveerd die zowel de S60 als de A5 moet vervangen...
S60 gaat in inruil,
A5 gaat de verkoop in...

Wie me ook op Facebook volgt zal wellicht al weten over welke wagen het gaat,
voor de anderen is het nog even wachten...

Teaser
87181480-1024-768-Verkocht.jpg

Ah, dan weet ik welke het word: toch wel enigszins verrassend moet ik zeggen gezien een eerdere opmerking over dit model ;)

Maar wel een plaatje, dat zeker!

Sanoma zei:
Ah, dan weet ik welke het word: toch wel enigszins verrassend moet ik zeggen gezien een eerdere opmerking over dit model ;)

Maar wel een plaatje, dat zeker!

Nou idd, hoe vaak ik deze al wel niet voorgesteld heb in het verleden, maar altijd meteen keihard afgekeurd. Om eerlijk te zijn ook weer een compleet onnavolgbare autowissel dit. Wel een mooi exemplaar dat zeker, dat dan weer wel ;)

Total Loss zei:
Om eerlijk te zijn ook weer een compleet onnavolgbare autowissel dit. )

Ik zag hem zaterdag en mevr. BRG zei meteen: "Hier wil ik mijn S60 gerust voor wegdoen".
Ja, dat creëert plots opportuniteiten.
En dit is een pareltje, van eerste eigenaar, destijds nieuw verkocht en onderhouden door de huidige verkoper, automaat en net ingereden...
(je vindt ze ook voor een fractie van de prijs, maar dan hebben ze 300.000 km ervaring).
Wordt verkocht omwille van zelfde dilemma als bij mij; was de 3e wagen van het gezin en werd amper gebruikt, dus waarom nog langer houden?

brg zei:
Total Loss zei:
Om eerlijk te zijn ook weer een compleet onnavolgbare autowissel dit. )

Ik zag hem zaterdag en mevr. BRG zei meteen: "Hier wil ik mijn S60 gerust voor wegdoen".
Ja, dat creëert plots opportuniteiten.
En dit is een pareltje, van eerste eigenaar, destijds nieuw verkocht en onderhouden door de huidige verkoper, automaat en net ingereden...
(je vindt ze ook voor een fractie van de prijs, maar dan hebben ze 300.000 km ervaring).
Wordt verkocht omwille van zelfde dilemma als bij mij; was de 3e wagen van het gezin en werd amper gebruikt, dus waarom nog langer houden?

Snap dat best wel, 3 auto's is ook een beetje overkill maar dan was gewoon alleen de S60 verkopen en de A5 houden toch de makkelijkste oplossing.
Nu heb je alsnog weer een zware 4-zits cabrio terwijl je eigenlijk liever teruggegaan was naar een roadster omdat de achterbank toch minder gebruikt werd dan gedacht. Begrijp ook wel dat weer iets nieuws ook wel weer leuk is ;) Ach, gewoon volgend jaar weer een leuke ( old of yourgtimer ) roadster ernaast!!! (y)

Total Loss zei:
maar dan was gewoon alleen de S60 verkopen en de A5 houden toch de makkelijkste oplossing.

Ja en neen...
Mevrouw wou haar S60 met 40.000 km niet wegdoen voor de A5 met 125.000 km.

Grappig qua timing hoe onze autowissels de laatste 4 jaar samenvallen : S90 / V60 - A5 Cabrio / MX-5 ND en nu ..0 / CX-3
Wie wat zoekt kan je nieuwe aanwinst wel terugvinden hoor, de kleur van het spionage plaatje dat je postte geeft het weg (het is foto 18 van de 19) ;)

Wel gedurfd om nu nog een Euro 5 diesel te kopen, als je die koopt om volgende jaar particulier door te verkopen @een SL, ik zeg maar wat, gaat dat een afschrijving zijn van bij garage Vermant tot in Zeeland en terug vrees ik. Maar alleszins een bijzonder geslaagde kleursamenstelling en de goede specificaties die beter bij je rijstijl & verwachtingen passen dan het jachtige en bonkerige van een 2 zit roadster zoals een MX-5.

Succes met de aankoop en veel zonovergoten kms gewenst!!

Niseko zei:
Wel gedurfd om nu nog een Euro 5 diesel te kopen, als je die koopt om volgende jaar particulier door te verkopen

Het is de bedoeling dat die enkele jaren blijft tot we beiden met pensioen zijn (2029?) en er dan hopelijk ergens een elektrische cabrio in het gamma zit.

Gefeliciteerd! Maar mag ik, als normaal mens zonder facebook, ook weten wat het wordt? Ben benieuwd naar je keuze. Of die van je vrouw.

Het is rood en het heeft door BBS geproduceerde velgen, de kans is groot dat het iets europees is, verder kom ik niet.

Gefeliciteerd, mooie wagen!

DownloadVehicleImage

Deze bolide is het geworden volgens mij :D

Via het topic van Niseko werd de garage verklapt :T

brg zei:
Mooie CX-3 (y)
Kan bij eliminatie enkel deze zijn.

[foto cx3]

Maar wat nu het belangrijkste is: succes met je zoektocht naar een passende uitdaging.
Hoe vlugger je die hebt, hoe meer van die 13 maanden "dubbel" betaald worden, en dat geeft een leuke financiële buffer ;)

Ook bij mij intussen wagenwijzigingen, niet via Petit maar via Vermant ;)

A5 blijft in de familie.
Schoonbroer zei vorig weekend terloops dat hij zo’n A5 wel zou zien zitten (toen was er nog geen sprake van een autowissel).
Vroeger dan verwacht kreeg hij vandaag een onweerstaanbaar aanbod waarop hij toehapte.

Mooie C70. Ik blijf toch wel gecharmeerd van het model. Iemand hier verderop in de straat heeft recent eentje uit Duitsland gehaald. Niet in zo’n mooie kleur als deze, maar toch ook een prachtig zilveren exemplaar.

De sportschoolhouder waar ik sport heeft al jaren een C70 T5 in het zwart, nog steeds een mooie auto maar deze kleur staat hem beter.

Nog wat dealerplaatjes:

DownloadVehicleImage

DownloadVehicleImage

Merk & Model Volvo C70
Beschrijving 2.0 D3 Summum Automaat
Carrosserie Cabrio
Staat Tweedehands
Vermogen 150 PK / 110 kW
Kilometerstand 82.300 km
Transmissie Automaat
Kleur Rood
1ste reg. 01/05/2012
Brandstof Diesel
CO2 emissies 169 g/km
Bekleding Leder

Airconditioning automatisch
Boordcomputer
Cruise Control
Elektrische ruiten achteraan
Elektrische ruiten vooraan
Elektrische zetelverstelling
Lederen stuurwiel
Lederen zetels
Lichtsensor
Multifunctioneel stuur
Zetelverwarming
Muziekstreaming geïntegreerd
Navigatie (GPS)
Radio-CD
Elektrische kap
Garantie
Metaalkleur
Regensensor
Parkeersensor - achter

Vrijdag kreeg ik bericht van de verkoper dat de beide voorstoelen terug waren en we de wagen dus eens in het echt konden bekijken.
Dus zaterdag een trip naar Mechelen gemaakt en daar hartelijk ontvangen.
De wagen is echt een plaatje (al had ik van de garage waar zowel de S90 als de S60 vandaan komen niets anders verwacht).
De voorzetels in nappa-leder ogen terug als nieuw,
de BBS-velgen (destijds in 2012 een optie van 3.000 EUR) zijn keurig gerestaureerd,
het koetswerk is al perfect maar wordt voor aflevering nog een volledige dag gepolierd en gepoetst,
op de kofferklep staat een spoiler in koetswerkkleur uit de optielijst,
instaplijsten in de deuren worden nog vervangen,
handgrepen aan de binnenkant van de deuren worden nog vervangen,
nog een nieuwe distributieriem,
en tenslotte nog een trekhaak eronder.
Een mens zou zich afvragen hoe ze er nog iets kunnen op verdienen rekening houdende met 12 maanden garantie.

In BE ga je niet even vlug in het postkantoor een wagen overschrijven maar moet die naar de overheidskeuring voor verkoop, en daar lopen de wachttijden sinds covid nogal op.
Maar over uiterlijk twee weken zou hij thuis de oprit moeten sieren...

c70-1.jpg

Nog zonder voorzetels:
c70-2.jpg

Schitterende dakconstructie:
c70-3.jpg

Complexe dakconstructie! Mooie kleur, deze C70. Zeker icm dat lichte interieur. Heeft ie Nordic Oak dashboard panelen of volgt dat nog? :)

Waarom zijn er geen voorstoelen? Voor mij persoonlijk zijn voorstoelen echt van belang wanneer ik voor een auto ga kijken, het is immers een bijzonder makkelijke indicator of de kilometerstand geloofwaardig is en of er fatsoenlijk met de auto is omgesprongen. Sterker; wanneer de gordel heel netjes precies over de wang heen is geplaatst op de foto's van de advertentie dan kom ik niet eens naar een auto kijken. :p

@406c, het is 1 van de grotere Volvo dealers in VL en ze zitten met een aantal vestigingen op de as Antwerpen - Mechelen, waar veel lease klanten zitten.

Het is een erg goede garage weet ik uit eigen ervaring @V60, die hebben echt wel een reputatie hoog te houden en gaan zich echt niet met bedenkelijke praktijken bezig houden.

Als ik jouw redenering zou volgen mag mijn zoon niet eens in mijn MX5 zitten, die trekt er zich niks van aan dat het dure leer / alcantara Recaro stoelen zijn en stapt op een normale manier in of uit en als die gordel dan eens ergens tegen komt en een krasje maakt, tja… het is een gebruiksvoorwerp, geen McLaren Senna. En dat is zo een C70 ook niet.

Onnavolgbare keuzes, maar wel mooi. De dakconstructie lijkt op die van de 3-serie die wij hebben gehad. Kon ik altijd wel van genieten.

Wij hebben de achterbank toen nooit gebruikt, maar was wel een vereiste omdat de voorstoel dan beter te verstellen is.

@406c
Op de foto’s staan wel degelijk ook de voorstoelen in detail voor enige restauratie.

DownloadVehicleImage

Het is intussen de 5e Volvo die ik in die garage koop (de mijne professioneel, 2 voor mijn medewerkers, 2 privé) dus ik zou de wagen er zelfs blindelings kopen.
De garage maakt er een erezaak van de wagen te verkopen in nieuwstaat. Omdat de stiksels van de nappalederen voorzetsels een beetje verkleurd waren na 10 jaar (vb jeans vlekken) kregen de zetels een heuse opknapbeurt.

Gisteren de wagen opgehaald.
Hij is schitterend!
En ondanks alle reviews en rijtesten die steeds weer melden dat dit model rijdt als een zwabber is het genieten achter het stuur.
Ondanks de gigantisch brede banden op de BBSvelgen stuurt de wagen enorm licht.
En de 5cilinder motor reageert vinnig op elke beweging van het gaspedaal.
Ook mevr. BRG die de wagen dagelijks zal gebruiken is enthousiast. Op de hoge instap na van haar S60cc vindt ze de c70 op alle vlakken een verbetering.
Iedereen gelukkig dus!!!

brg zei:
Gisteren de wagen opgehaald.
Hij is schitterend!
En ondanks alle reviews en rijtesten die steeds weer melden dat dit model rijdt als een zwabber is het genieten achter het stuur.
Ondanks de gigantisch brede banden op de BBSvelgen stuurt de wagen enorm licht.
En de 5cilinder motor reageert vinnig op elke beweging van het gaspedaal.
Ook mevr. BRG die de wagen dagelijks zal gebruiken is enthousiast. Op de hoge instap na van haar S60cc vindt ze de c70 op alle vlakken een verbetering.
Iedereen gelukkig dus!!!

Fijn hé die 5 cilinders, geweldige karakteristiek.
Heb je foto's van de aanwinst bij huis? :LOL:

Mooi model en heerlijke kleur voor zo'n cabrio (y)

Onder die hoes valt pas echt op hoe ontsierend die antenne is smiling smiley

Daaraan zie je toch dat het een iets ouder model is. Blijkbaar kon dit niet gecombineerd worden met de haaienvin die er ook op zit.

Vorige vrijdag is de C70 een dagje teruggekeerd naar de garage.
De handgrepen aan de binnenkant van de deuren en de alu deurlatten in de deuropening, die intussen wat gebruikssporen vertoonden, werden zoals beloofd bij de aankoop alsnog vervangen.
Ook werd een afneembare trekhaak geplaatst.

Als vervangwagen een schitterende V90 Cross Country meegekregen.

De wagen zal helaas nog eens een dagje terug moeten.
De verkoper veranderde lichtelijk van kleur toen ik hem meldde dat van de achterruitverwarming slechts 4 draadjes werken; er is in Zweden een nieuwe achterruit besteld.

brg zei:
speedtouch zei:
brg zei:
dus ik zou de wagen er zelfs blindelings kopen.

Moet je eens kijken hoe belangrijk vertrouwen is!

Werkt in twee richtingen...
De wagen is intussen al bijna 3 weken voor mij gereserveerd zonder dat ik ook maar iets getekend heb.

Heerlijk dat dat nog steeds kan. Dat geeft de burger weer moed.

De auto is mooi. Alles klopt gewoon.

Over het weggedrag: wij hebben een 3-serie cabrio met klapdak gehad en daar merkte je wel dat het weggedrag veranderde met het dak open. De voorkant werd noemenswaardig vaag. Dat deed overigens niets af aan het genieten. :D

We zijn 5 maand later en nog geen moment spijt gehad van de verkoop van de A5.
Alleen... ik mis mijn roadstertje.

Intussen al eens ernstig gekeken naar een Z3 (2.8 - 6 cilinder) die al 8 jaar in stalling stond in een geklimatiseerde loods.
Om die plots dagdagelijks aan weer en wind bloot te stellen, vond ik eerlijk gezegd zonde.

Tussendoor een MGF overwogen die hier vlak in de buurt staat, maar de gok lijkt me net iets te groot, zeker daar hij zomer en winter onbeschut aan de zeewind blootstaat; roest aan het subframe is een gekend item bij dat model.
Daarnet even in het topic van Timo gelezen, en daar de bevestiging gevonden dat zo'n MGF waar altijd wel iets aan scheelt, niks voor mij is.

Vorig weekend dan gaan kijken naar dé kappersauto bij uitstek: een Renault Wind.
En na het weekend besloten dat ik echt niet voor Jan L*l wil rijden, dus vriendelijk.mailtje gemaakt voor de verkoper dat het die niet wordt.

Een SLK 2e generatie botst op een veto van de directrice, 1e generatie is me te roestgevoelig.
Bij de Z4 ontbreekt door de ver doorgetrokken voorruit het "open" gevoel.
Ik ben inzake het model gek op een Alfa Spider, maar daar geldt hetzelfde als voor een MGF: geen aanrader als die dagdagelijks onbeschermd buiten moet staan.
Een eerste model TT zie ik nog wel zitten, alleen lopen daar de kilometerstanden van de aangeboden exemplaren enorm op (en vermelden zeer veel recente reviews zwaar en duur achterstallig onderhoud bij aankoop).

Eigenlijk ben ik er in mijn gedachten volledig uit wat er moet komen: een MX-5.
Helaas vragen ze voor een NCFL die vergelijkbaar is met mijn gewezen Kaminari intussen de hoofdprijs.
Op 2 jaar tijd zijn de prijzen ruim 35% gestegen :(
En voor een volstrekt overbodig folieke zijn de basic uitgeruste ND's me nog net iets te duur (zeker omdat moeder de vrouw nu eindelijk eens wil verbouwen met oog op een naderend pensioen).

Ik blijf dus de verkoopssites afzoeken naar die ene witte raaf, en vinden zal ik die ooit.
Maar zelfs al duurt het nog geruime tijd, die (volstrekt overbodige maar o zo leuke) open tweezitter zal er opnieuw komen!!!

brg zei:
Daarnet even in het topic van Timo gelezen, en daar de bevestiging gevonden dat zo'n MGF waar altijd wel iets aan scheelt, niks voor mij is.
Ik ben even gaan rekenen en dan is het inderdaad confronterend :)

Maar ik snap wel dat je een roadster mist, ja. Het rijdt toch wel heel gaaf. Eentje die nog niet in je bericht staat - een laatste generatie MR2, of is dat weer te spartaans?

Ik begrijp het gemis van een Roadster wel. En een MX-5 blijft ook gewoon een geweldig concept.
Mini cabrio, is dat wat? De Roadster is boven budget, maar gewoon de eerste generatie Mini? Vind ik ook gewoon een leuk cabriootje, die ook wel leuk schijnt te sturen.

Of de 124? Ik kijk al even niet meer naar de prijzen in België, maar destijds vond ik die tweedehands nog best schappelijk geprijsd.

Er staat in Brugge al een hele tijd een schitterende Copen te koop.
Helaas las ik dit in een review: “niet geschikt voor iets zwaardere lichaamsbouw of indien je voor het in- en uitstappen niet van het atletische type bent”.

B Real zei:
En een Porsche Boxster?

Ik heb een ND 2.0 GT-M; budget >20K toen ik die kocht begin 2021 voor een exemplaar met alle opties en weinig kms - in mijn spec kan je nu vrolijk 4K bijbetalen voor een gelijkaardig exemplaar. Beetje belachelijk, maar dat heet marktwerking zeker?
Voor dat geld koop je al heel veel "Boxster" maar de vaste kosten van een grote motor (in België) en het risico op gigantische onderhoudsfacturen (een MX onderhoud je eenvoudig zelf & stuk gaan ze nooit) hielden me tegen, net als in 2014 toen ik mijn NC kocht en mijn budget 12K was.

@Peter: denk goed na, jullie hebben al een mooie cabrio namelijk; het gaat over teveel geld in mijn beleving om een bevlieging te zijn.

Terug
Bovenaan