Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Als er zo'n supercar meeting komt, let me know, ik en mijn camera komen graag langs!

René, rijdt jouw maat nog wel eens vrijrijden? Ik had het pas met Leon nog erover, toen we bij vrijrijden keken. Deze donderdag was er ook vrijrijden, het was me toch koud!!

A3 White, ik zeg doen!! Immers heb je in Engeland geen Ypsilons :-D

Ha, nee, het enthousiasme van de liefhebbers alhier met een SL, SLK, 4C, C4, daar past onze C3 zomaar tussen......

Beste Peter,

Ja zeker rijdt hij nog steeds met zijn Alfa 75, dit jaar alleen nog niet aan toegekomen.
Ik wacht ook nog wel even met kijken op een mooie aangename dag!

Beste A3 White,

Zou leuk zijn!!

Van de week waren wij in Nice e.o, in de vrije uurtjes gekeken naar een vakantie voor de zomer, met de veerboot naar NL je het al snel over €1000.....vliegen €450....huurauto €150, brandstof betaald de zaak. Met de C3...helaas verzekering dekt alleen Engeland.

Dan kan je met de EuroTrain, maar ja, dat is al een uurtje of 5 naar het zuiden van Engeland en dan weer 5 uurtjes naar boven.

Als laatste euvel; verzekering op de Corvette is enkel voor de UK.

Toeschouwer zijn lijkt mij overigens ook wel bevredigend. Ik laat het weten wanneer we in NL zijn.

Geen stress A3 (tu)
Als je permanent naar Nederland komt gaat de C3 toch mee lijkt me??
Dan is er tijd genoeg voor een meeting in de toekomst lijkt me.
Iconische verzamelpunt de TT baan Assen bijvoorbeeld.

Wat een geld trouwens dat reizen, mijn hemeltje *-)

Of juist wat dichter aan de kust. Bij een C3 is een brandstofverbruik van 1:6 heel normaal (big block dan). Anders wordt het helemaal een dure zaak. Gelukkig doet een C4 1:10 op de snelweg. Dat is dus 2x zoveel als onze C1 (Citroen) maar met 5,7x de cilinderinhoud. :D

Als naar Nederland komen een obstakel is... er is een Engeland een erg actieve club liefhebbers van Corvette's. En sportauto's algemeen nog veel meer.

Beste Engineer2,

Als een en ander zover komt zullen afstemmen wat een ieder het beste past :-D

Beste A3White,

Goed om te horen dat in ieder geval de C3 ook mee gaat naar NL (tu)

Hé Bofkont, volgens mij heb ik je nog helemaal niet gefeliciteerd met je nieuwe auto. Hij is echt gaaf man, dat interieur maakt hem echt driedubbel af wat mij betreft B). Goed dat je alweer wat verbeteringen hebt aangeschaft/doorgevoerd, dat had niemand ook anders verwacht denk ik (:B.

Beste Micha,

Bedankt man!
Haha natuurlijk ga ik ook weer met deze wagen aan de slag om zaken te verbeteren, anders zou het wel heel erg saai gaan worden :}

Beste Enzo,

Ja zeer zeker heb ik dat!
Was echt heerlijk, vanmorgen 09:00 was ik al dakloos onderweg, nog wel wat frisjes met 9 graden.
Maar met dit windscherm en de airscarf compleet nergens last van, echt geweldig.
Vanmiddag rond 15:00 was ik weer thuis, morgen ga ik nog een rondje maken.

Qua werkzaamheden wat mijn mannetje moet doen, echt bijzonder weinig eigenlijk.
2/3 restyle deukjes eruit lepelen, rechtsvoor in het spatbord is de lak wat gebarsten, waarschijnlijk van een eerder deukje die eruit is gelepeld.
Maar ten grote van 2 euro munten, dus ben zo klaar.

IMG_20180407_131006 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180407_130745 by bofkont OEM, on Flickr

De geschiedenis herhaalt zich een beetje eigenlijk net als bij mijn vorige SLK vandaag bij EPS uitlaten geweest in Kiel Windeweer om mijn uitlaat dempers symetrisch te laten zetten, links zat marginaal wat te ver naar beneden tov rechts, onze immer scherpe en beste Phaeton had het al opgemerkt gelijk destijds :-D
Eenmaal op de brug was ook gelijk duidelijk dat 2 steuntjes achter bijna doorgerot waren dus die zijn ook gelijk vernieuwd.

De wagen heeft amper 30 minuten op de brug gestaan denk ik, het is altijd een feestje bij EPS, bijzonder vakbekwaam en vriendelijk, en altijd wel een leuke interessante auto waar ze mee bezig zijn, zoals nu ook weer een oude Aston Martin, bijzonder mooi ding!
Het pand zelf ook geweldig, een oude coöperatieve graanloods van begin vorige eeuw.
Al met al weer zeer tevreden.
Was een heerlijke rustige rit, helaas niet dakloos gedaan, toch net wat te fris.

IMG_20180412_131411 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180412_131209 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180412_133818 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180412_133803 by bofkont OEM, on Flickr

Daar zou Phaeton dan zelf ook een keer heen moeten met z'n 318, die pijpen zitten er veel beroerder onder dan dat bij de SLK het geval was :}.

BENZine zei:
Daar zou Phaeton dan zelf ook een keer heen moeten met z'n 318, die pijpen zitten er veel beroerder onder dan dat bij de SLK het geval was :}.

Beste Benzine / Michel,

Ik wou het niet zeggen :}:-D

Beste Nico,

Of niet dan, echt geweldig, het is ook grandioos toeren in de kop van Groningen.
Je komt geen mens tegen, en prachtig die oude heren boerderijen en volop ruimte.

Gelijk een mooi RVS systeem er onder met een mooi diep geluid? B)

Tijdens mijn stageperiode, alweer 11½ jaar terug, heb ik eens een Transit Connect daarheen moeten brengen. Mooi bedrijf inderdaad!

Beste Barri,

Ja geweldig bedrijf of niet dan, staan ook altijd hele dikke auto's, je kunt er ook zo nieuwe of oude Ferrari's treffen of ander exotisch spul.

Ja dat is vrij simpel met deze motor, origineel is hij vrij tam qua geluid.
https://www.youtube.com/watch?v=uktbNyRdabs
Als ik het zou laten doen dan wel met originele looks en niet te luid.
Maar denk niet dat het er van komt, vind het prima zo.

Heb genoeg andere plannen nog wat ik wil.
Automaat spoelen op korte termijn / bougies/ olie van het achter diff
Lederen interieur opnieuw verven/ verder wat kleine kunststof reparaties in het interieur etc etc
Ach vermaak me prima de komende tijd.

Heb je nou nog steeds niet die letters van dat garagebedrijf eraf gehaald Bofkont?

Gaat zeker nog gebeuren mijn beste Benzine (tu)
Aankomende zaterdag is het eraf, ga ik naar mijn schademannetje voor wat werkzaamheden.
Klein restyle deukje in de motorkap en rechtsvoor spatbord klein spotje wat gespoten wordt.

Uitlaten vervangen zou ik niet snel doen. Juist prachtig als het orgineel is, een auto kan van (de verkeerde) tuning-uitlaten snel een hoog pauper-gehalte krijgen.
Toppunt van infantiliteit vind ik trouwens mensen die een auto hebben met een sportuitlaat en dan de motor de toerenbegrenzer injagen terwijl de auto stilstaat. Ongelofelijk zielig. Dit terwijl de meeste auto's met grote motoren stationair draaiend of rond de helft van het toerenbereik onder last het mooist klinken.

Beste FH218374,

Ik denk er persoonlijk net zo over :-D

Trouwens ook de hele bodem eens goed kunnen inspecteren voor het eerst, samen met de monteur grondig nagelopen.
Op de 2 verrotte steuntjes na bijzonder netjes, de hele uitlaatlijn is nog volledig origineel en nergens roest zelfde als de bodem en aanverwante delen.
Ook geen spoortje van een olie lekkage of zweten, echt kwaliteit!
Rechtsvoor een slecht draagarm rubber, die is echt versleten, opmerkelijk is dat ik er niets van merk tijdens het rijden.
Die gaat zeer spoedig vervangen worden ook.

Ongelofelijk he. Ik reed in 1984 in een E21 323i uit 1982, die auto heb ik vrij lang (erbij) gehad, elke 2 jaar was er wel wat te vervangen aan dat uitlaatsysteem, ook met twee einddempers...

Ja, in die tijd ging een uitlaat niet lang mee. Na een jaar of 3 a 4 moest ie wel vervangen worden.

Goed dat de uitlaat nu weer recht en symmetrisch zit, die hoogteverschillen wil je gewoon niet hebben, de kenner ziet dat meteen. Blijft een mooie auto, die SLK350 (tu) Sportuitlaat zou ik zeker wel overwegen, mijn beste Bofkont. Ik heb ook een sportuitlaat onder m'n 318i, vandaag nog bij stilstand de toerenbegrenzer ingejaagd, dan ga je zo'n sportuitlaat echt wel waarderen.

Beste phaeton,

Bedankt (tu)
Nee een sportuitlaat komt er niet onder.
In het geval van jou BMW is het een orginele optie dan vind ik het wel weer kunnen, is bij deze slk nooit het geval geweest.

Inderdaad Fh218374,

Mijn vorige slk hetzelfde, nog de originele uitlaatlijn, zijn van bijzonder goede kwaliteit.

Phaeton V8 zei:
Sportuitlaat zou ik zeker wel overwegen, mijn beste Bofkont. Ik heb ook een sportuitlaat onder m'n 318i, vandaag nog bij stilstand de toerenbegrenzer ingejaagd, dan ga je zo'n sportuitlaat echt wel waarderen.

Lekker hoor, mijn beste Phaeton. Maar ik zou nog wel een stapje verder willen gaan door ook zo'n dubbele pijp aan de andere kant te plaatsen. En natuurlijk een M3 plaatje achterop, nou dan moet je wel van goeden huize komen om nog te merken dat het geen échte M3 is.
Ik zeg doen !! :-D

Bofkont zei:
Beste FH218374,

Ik denk er persoonlijk net zo over :-D

Trouwens ook de hele bodem eens goed kunnen inspecteren voor het eerst, samen met de monteur grondig nagelopen.
Op de 2 verrotte steuntjes na bijzonder netjes, de hele uitlaatlijn is nog volledig origineel en nergens roest zelfde als de bodem en aanverwante delen.
Ook geen spoortje van een olie lekkage of zweten, echt kwaliteit!
Rechtsvoor een slecht draagarm rubber, die is echt versleten, opmerkelijk is dat ik er niets van merk tijdens het rijden.
Die gaat zeer spoedig vervangen worden ook.

Je hebt dus een goede koop gedaan, als het bij dit soort kleinigheidjes blijft. Dat wordt een mooie zomer!(tu)

Phaeton V8 zei:
Ik heb ook een sportuitlaat onder m'n 318i, vandaag nog bij stilstand de toerenbegrenzer ingejaagd, dan ga je zo'n sportuitlaat echt wel waarderen.

Kun je daar eens een filmpje van posten? Ben wel benieuwd hoe dat klinkt.

FH218374 zei:
Toppunt van infantiliteit vind ik trouwens mensen die een auto hebben met een sportuitlaat en dan de motor de toerenbegrenzer injagen terwijl de auto stilstaat. Ongelofelijk zielig.

Maak je dat vaak mee? Ik merk wel bij verkeerslichten dat er veel mensen zijn die "in" lijken voor een sprintje. Die mensen bezorg ik dan graag een geluksmomentje door zelf heel rustig weg te rijden. Het geeft mij een tevreden gevoel zo iets voor anderen te kunnen betekenen.;)

Wel grappig: M'n Chryslers kan je in N of P maar tot max 3.000 toeren opjagen, dan grijpt een begrenzer in (Tenzij de motorkap open staat).

@funf: kijk op you tube. Ook een niet nader te noemen forummer die als een volslagen malloot zo indruk op andere zwakzinnigen probeert te maken.

Ik heb veel gemist blijkbaar! De Z4 weg, maar wel een hele mooie SLK ervoor in de plaats. Ik kan me voorstellen dat het stalen klapdak toch ook net even wat prettiger is bij minder weer (niet dat je dan veel met de wagen rijdt, maar he ;) )

Ik was al benieuwd wat Bofkont bij EPS te zoeken had, ik dacht even dat er een dikke sportuitlaat onder ging komen maar dat is niet in jouw stijl natuurlijk. Nu hangen de potjes weer mooi recht en is de auto weer een stap dichter bij perfectie (tu)

FH218374 zei:
@funf: kijk op you tube. Ook een niet nader te noemen forummer die als een volslagen malloot zo indruk op andere zwakzinnigen probeert te maken.

Ieder zijn lol, zullen we maar zeggen....:)

Beste Funf,

Ja ik denk dat ik een zeer goede koop heb gedaan, tot nu toe niets van problemen of wat dan ook.
En inderdaad een sportuitlaat zal er zeer zeker niet onderkomen.

Beste Bleuz,

Hey dat is een tijdje geleden, ja veel veranderd in korte tijd.
Hoe gaat het met die knappe 206CC van je, het zijn weer toptijden voor de cabrio rijders.
Ja die stalen kap is echt fijn , bijzonder stil van binnen als hij dicht is.
Dat was met de Z4 toch wel anders, verder spreekt mij het iets meer comfort van de Benz mij heel erg aan.
Maar qua sturen mis ik wel weer de scherpte van de bmw, zo hou je altijd wat :-D

Beste Mooirood,

Ja leuk!
Dat moeten we binnenkort eens afspreken, ik toer vrij vaak door Ruinerwold heen.
Ben zeer benieuwd naar die knappe Alfa van jou.

Beste Zadelsnuiver,

Jij kent mij idd :-D
Deze kleine verbeteringen kan ik ontzettend van genieten.
Zo blijven we bezig.

Die heb ik wel standaard in de auto Arno, maar dan moet de zon wel heel erg machtig zijn.
Vind het maar niets een pet op.

tumblr_oki3sydscL1s79vp8o1_500.gif

Ik las EPS uitlaten en had iets anders verwacht qua update:T Maar ja mooi recht weer en zo”n standaard turboloze V6 SLK zal van zichzelf al goed klinken

Vandaag bij mijn schade mannetje geweest voor wat werkzaamheden/verfraaiing.
Zo zijn de koplampen mooi op glans gepolijst, 3 kleine restyle deukjes verwijderd en het rechter voorscherm heeft een klein spotje gehad.
Daar was de lak iets gebarsten waar ooit een restyle deukje is verwijderd.
Qua plaatwerk/carrosserie hoeft er verder niets meer te gebeuren, volgens mijn mannetje is er nooit schade aan de wagen geweest.
Weer een mooie opsteker (tu)
Terug weg mooi open getoerd en thuis de wagen uitgebreid gewassen.

40562343185_dab8735e8f_o_zpswkrojmxs (2) by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180414_194842 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180414_194938 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180414_195005 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180414_195025 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180414_195041 by bofkont OEM, on Flickr

Terug
Bovenaan