Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Beste Enzo,

Nou precies zo ging het dus, alles al vol en dan kom je terecht buiten de stad op p10.
Maar prima hoor mooie ruime plekken en met de bus wordt je precies voor het gebouw uitgezet.
Ook vandaag daar gelijk neergezet weer.

Beste Benzine,

Bedankt!!

Nou 2 dagen Techno Classica zitten er al weer op, echt geweldig mooi was het.
Echt bijzonder mooie auto's gezien en ook heel erg veel exclusief spul.
De dikke 700km die ik in totaal heb gemaakt heeft de SLK zich echt geweldig gehouden, bijzonder fijne wagen toch wel.
En met een verbruik van 1 op 12.5 zeer netjes ook, heen en terugreis was het bijzonder druk, echt hard rijden was absoluut ook niet te doen.
Dus veelal met 120/130 op de cruise control.

Ook mijn originele windscherm nog opgepikt gisteravond, was 125km van Essen, we moesten naar Düren, qua afstand stelt dat niet veel voor maar echt precies door het Ruhrgebied, mijn hemeltje wat een drukte. Maar ook bijzonder blij mee, pasvorm is echt geweldig en het schermpje is van echt glas, ook nog met de originele opbergtas.
Nieuw kost hij 530 euro bij de dealer, nu voor 200 euro gekocht, gelijk bij thuiskomst erin gezet.
IMG_20180323_184600 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180323_184623 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180323_192005 by bofkont OEM, on Flickr

Beste Uwbuurman,

Bedankt!
Absoluut waar, maar het ging nog redelijk voorspoedig hoor.
Was wel weer genieten op de beurs of niet dan :-D

Bofkont zei:
Hier het complete album voor wie belangstelling heeft.
https://flic.kr/s/aHsmcPKRP5

Daar heb ik zeker belangstelling voor! Hartelijk bedankt voor dit zeer uitgebreide fotoverslag. Mooi ook om de diversiteit terug te zien in je foto's. Van jong tot oud. Van Italiaan tot een Duitser. Als ik zo de overzichtfoto's van de hallen bekijk viel het best mee qua drukte op de beurs zo te zien?

Ik heb genoten.

Beste Enzo,

Bedankt !
Qua drukte viel het reuze mee, het zijn natuurlijk ook 12 hallen waar het publiek zich over uit kan spreiden. Echt bijzonder mooie auto's gezien, echt van genoten.

Mooi hoor Rene! Zowel het scherm als de beurs! Het Ruhrgebiet kan inderdaad mega druk zijn! Wel een geweldig gebied met super steden. Voor een dagje shoppen ga ik wel eens naar Düsseldorf. Leuk ook om wat bijzondere auto's te zien.
Die beurs moet ik toch maar eens heen.

Bofkont zei:
....het zijn natuurlijk ook 12 hallen....

Ja, ja, ja, sinds je terug bent bij Benz wil je er niks meer van weten, maar BMW staat in hal 14 hahahaha:T

Inderdaad een mooie beurs, maar ik heb vooral.oude contacten aangehaald en nieuwe gelegd. Bijna klaar voor de Sharknosemeeting!

Tijdje nauwelijks actief geweest en dan is er al weer een nieuwe auto. Mogen we voorzichtig concluderen dat de SLK toch wel je ideaal is? Na veel omwegen heb je alleen een nieuwere generatie. :D

Veel plezier ermee. Qua kleurstelling echt een mooi exemplaar die er wat extra's van maakt.

Kan het windscherm blijven zitten met de kap dicht? Ziet er wel zo uit. Nu nog zo'n surfplank drager erbij *-)

Beste A3 White,

Graag gedaan (tu)

Beste THomas,

Bedankt!
Het is daar altijd druk zo lijkt het wel, gistermiddag rond 1300 vertrokken en bijzonder druk.
Op de 31 pas wat lekker door kunnen rijden.
Ja Essen is absoluut een aanrader, gaat je autohartje echt wel harder van kloppen.

Beste Uwbuurman,

Oh excuses zelfs 14 halen :-D
Nee Bmw behoord absoluut nog tot mijn favorieten, bijzonder mooie exemplaren van gezien.
E30/Z8 etc etc etc
Heb er echt van genoten, de stand van Premium Classics was prachtig ook.
Veel Bmw.

Beste Engineer,

Bedankt, ja het is echt een geweldige wagen!
Kap kan gewoon dicht met het windscherm gemonteerd, echt ideaal.

Nadeel van Essen vind ik dat er ook dat er veel modellen niet staan. Vaak is het meer van hetzelfde. Geen of weinig W116, C107, of W123 modellen om maar wat te noemen. Ook geen BMW E3's. Ik kijk graag naar een 3.3LiA bijvoorbeeld.

Beste FH

Het aanbod Duits was vrij eentonig inderdaad, maar die niet meegerekend toch echt veel mooie en unieke auto's gezien.
Bijvoorbeeld Pegaso en een paar zeer unieke Alfa's en Abarths.

Ik heb wel e3's gezien, een stuk of wat w123's, zelfs twee T's en zo zie ik ieder jaar mee BMW diversiteit. Dit jaar iets minder 911, hoewel nog belachelijk veel. Een Z8 is niet exclusief, ik zag er zeker 8.

Mooie foto’s Bofkont, volgend jaar toch maar weer eens een keer die kant op. Maar jammer dat ze de buitenterreinen niet meer hebben, dat vond ik altijd wel een hoogtepunt. Vaak waren daar leukere auto’s te zien dan binnen. En lekker om tussendoor ff een luchtje te scheppen, en een broodje Bratwurst happen in de lentezon.

Strak windschermpje, mooi dat het gelukt is. Verder nog updates op stapel aan de SLK?

Beste FH,

Absoluut waar, Stratos heb ik er 2 van gezien.

Beste Uwbuurman,

Een Z8 is zeer zeker niet exclusief, maar wel een auto waar ik heel erg blij van kan worden.
Zo bijzonder mooi!
Zelfde als met de SL300 gullwing/roadster ook zo'n kunstwerk, maar verre van exclusief eigenlijk, maar prijzen mijn hemeltje.

Beste Benzine,

Er stonden nog wel wat auto's buiten tussen de gebouwen in, maar idd niet bar veel.
Die lentezon heb ik helaas niet gezien enkel grauw en regen.

Dat windschermpje ben ik bijzonder blij mee!
Verder heb ik zeer zeker nog wel plannen met de SLK.
De velgen wil ik weer compleet netjes hebben, zitten nu her en der wat kleine krasjes/beschadigingen.
De remklauwen voor/achter en de wielbouten, en de lederen stoelen moeten even geverfd worden, vooral het wangetje van de bestuurderstoel.
De bijrijdersstoel is nog als nieuw. Voor de rest eigenlijk bar weinig wat er moet gebeuren, de basis is al echt netjes.
Ik wil vooral veel rijden!

Beste Benzine,

Klopt, echt een bijzonder goed bedrijf, ouderwets vakmanschap daar (tu)
Ik ga het eerst zelf doen, mocht het resultaat niet naar mijn zin zijn laat ik het doen.

Dit is mijn interieur adres, kom er al jaren.
https://www.bentons.nl/

Gisteren een Alfa Giulietta even onderhanden genomen, goed gewassen en voorzien van een waxje.
Interieur volledig schoongemaakt.
Zo nu en dan doe ik een poetsklusje tegen een kleine vergoeding.
Bijzonder mooie wagen en nog maar 16000km.

IMG_20180324_121458 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180324_121517 by bofkont OEM, on Flickr

Een nieuw setje remklauw stickers besteld, bedoeling is de remklauwen weer helemaal netjes te maken.
https://www.ebay.nl/itm/302393372372?ViewItem=&item=302393372372

Binnenkort de hele remklauw demonteren, schoonmaken, schuren en opnieuw in de originele kleur spuiten.
Ook de schroeven wil ik weer helemaal netjes hebben, even kijken of ik die nieuw kan bestellen.
Sticker aanbrengen en aflakken met blanke lak is mijn idee.

Na 14 jaar gebruik is het toch wel wat armoedig geworden.
IMG_20180312_124709 by bofkont OEM, on Flickr

Ik zie vooral roest op de remschijf... Je gebruikt hem te weinig. Alhoewel in jouw geval het ook van excessief schoonmaken kan zijn.
Neem gelijk de wielbouten even mee als je toch gaat verfen.

...verschrikkelijk.. ik moet dit topic eigenlijk niet meer volgen. Als mij al de wielbouten verf gaat opvallen :D

Ik ben blij dat je het achterstallig onderhoud aanpakt. Wie laat nu zijn remklauwen zo verworden....8-) ;)

Haha dat roest op remschijven krijg je direct na het wassen :}
Keertje goed remmen en het is direct weg.
Dat te weinig gebruiken is echt niet aan de orde momenteel, afgelopen donderdag/vrijdag dik 700km gemaakt.

De wielbouten worden uiteraard ook vernieuwd voor nieuwe originele exemplaren (tu)
Maar zoals de remklauw nu is kan echt niet, dus dat wordt echt even aangepakt op korte termijn.
Daarna de velgen, die wil ik ook weer helemaal nieuw hebben.
Moet eerst even een reserve set zien te vinden waar hij tijdelijk op kan staan.

zijn dat dan gewoon stickers op die klauwen? Ik heb altijd het idee dat het echt 'in' de klauw staat met witte verf of zo. Vind het altijd wel mooi staan als die weer mooi zwart zijn.

Beste Ascona,

Origineel staat het er echt op, als ik ze ga schuren spuiten gaat dat verloren.
Daarom is een sticker de meest eenvoudige oplossing.
Afdekt met een laagje blanke lak moet dat weer een tijd zitten hoop ik.

Beste monsieur,

Dat was dus ook mijn 1e gedachte, dat schijnt wel mee te vallen als je maar een goede hittebestendige van vinyl hebt.
Volgens de ebay advertentie is dat het geval, we gaan het meemaken binnenkort.

Schuren zal niet meevallen, gegoten onderdeel, staalborstel, remmenreiniger en lekker met de kwast, net zo mooi, en blijft langer zitten.

Pas op met remmenreiniger en water.....

Vanmiddag prachtig zonnig weer en met die regenachtige paasdagen in het vooruitzicht heb ik de SLK maar even van stal getrokken.
Heerlijk open een flink stuk getoerd.
Ook was dit gelijk de vuurdoop voor mijn nieuwe originele windscherm, wat een geweldig ding!
Heb amper nog last van rijwind, bijzonder goede aankoop dus geweest.

Ook de SLK voor het eerst eens goed aan de tand gevoeld, maar mijn hemeltje wat een geweld toch wel deze 350 V6 B)
Was er serieus van onder de indruk, ook de sound die hij dan heeft mij flink toeren maken.
Was echt even genieten!

IMG_20180330_152014 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180330_151917 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180330_153318 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20180330_153353 by bofkont OEM, on Flickr

Fraai weer Bofkont.

Weet je wat wel grappig is? Er is eigenlijk nooit iets dat mij echt stoort aan een van jouw auto's. Tot deze voorbij kwam. Ik kan echt werkelijk nog steeds niet bedenken wie een kentekenplaat op deze manier monteert....en dan ook nog zonder mooie plaathouder.
Doe je die ook nog nieuw en goed monteren zonder zichtbare schroeven? :D

Mooi blokje om, om even de roest van de remschijven te krijgen :D

Welke route heb je ongeveer gereden? Volgens mij rijd jij op de meest rustige plek van heel NL. Geen andere auto te zien.

De zichtbare koppen van de schroeven in de kentekenplaten is een detail. Gelukkig zitten ze wel in de af-fabriek gaten gemonteerd.

L568173A.jpg

Terug
Bovenaan