Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Ik kijk daar ook naar uit. Mijn cabrio heeft ophokplicht, nog 3 week, dan zijn we daar vanaf!!! Maar ik wil de pekel echt van de weg hebben voor ik ga rijden. Lekker man, dat jij mooi kunt toeren met dit weer.

Bofkont zei:
Nog even deze maand doorkomen en dan gaan we echt richting beter weer, zie er zo naar uit!

Is nog niet zo zeker helaas.... Las op een weer site artikel over een "poolwervel split" die nu zo'n beetje staat te gebeuren, wat ervoor kan zorgen dat het vanaf eind februari en begin maart opeens pleuris koud gaat worden :,(

https://www.alpenweerman.nl/poolwervelsplit-2018/

Maar goed, is natuurlijk nog geen gedane zaak, eerst maar zien of het (en bidden van niet) uitkomt..

Vandaag ook even een kort open tourtje gedaan, in een vieze auto. Heerlijk, of 'ie nu schoon is of niet! (tu)

Beste Uwbuurman,

Ja in het geval van je E30 begrijp ik dat volkomen, ik moest echt noodgedwongen weg met de Z4 anders had ik niet gedaan.
Maar die kan er verder prima tegen.

Beste Ramon,

Grrrr laten we hopen dat dat niet gebeuren gaat, het kan eind maart ook richting de 20 graden gaan :D

Beste Elco,

Ja natuurlijk heb je gelijk, maar vooral tussen mijn oortjes rijdt een schone auto een stuk fijner :-D
Waar heb je mee gereden??

omniradius zei:
Bofkont zei:
Nog even deze maand doorkomen en dan gaan we echt richting beter weer, zie er zo naar uit!

Is nog niet zo zeker helaas.... Las op een weer site artikel over een "poolwervel split" die nu zo'n beetje staat te gebeuren, wat ervoor kan zorgen dat het vanaf eind februari en begin maart opeens pleuris koud gaat worden :,(

https://www.alpenweerman.nl/poolwervelsplit-2018/

Maar goed, is natuurlijk nog geen gedane zaak, eerst maar zien of het (en bidden van niet) uitkomt..

Bidden van wel! :-D

@bofkont: vandaag nog over je gehad. De Fa Bentons is hier eens voorbij gekomen. Eigenlijk blind een stoel van de E30 afgegeven voor een wang renovatie.

Jij was namelijk zo enthousiast over ze, met jouw ultieme oog voor detail moet het wel goed komen met het ///M-tech stoeltje....:T ;)

Wel grappig. Krijg je de vraag:’ hoe kom je aan ons adres?’

‘Nu ja....er zit zo’n gast op AutoWeek forum met extreem oog voor detail en die komt hier altijd’....’aha, bedoel je René?’ .......’ geen idee hoe hij heet, we noemen hem Bofkont’......en daarna opsomming van je laatste auto’s, en ja dat moet René wel zijn!

Vlakbij? Vertel! Voor mij is dat slechts een half uurtje....:T

De wang aan de rugleuning heeft onderaan een paar mindere plekken. Inderdaad leer. Zwart leder om precies te zijn.
Het bekende M interieur, zit er af fabriek in volgens de lijst.

Rest ziet er nog mooi en origineel uit. Niet dat vreselijk strakke wat we in januari in Maastricht zagen;)

Haha, ik werk in Zwolle. Eerder in Steenwijk. Gellemuden ligt mooi in de regio. De mijne had het ook op de wang. Mijn e30 interieur moet eigenlijk weer eens opnieuw in de colorlock. Bekend probleem van de standaard sportstoelen inderdaad.

Zwollywood! Mijn geboortegrond :D

Ja, die wangen hebben wel wat te verduren. Mijn achterbank heeft gelukkig geen scheur bovenaan, ook zo’n euvel.
Ik merk wel dat goed voeden van het leer van groot belang is. Ook met mijn dagelijkse auto. Eens in de maand even doekje d’r over, kan geen kwaad!

Hey wat leuk Ente!
Ja bijzonder goed adres Bentons je stoel is daar absoluut in goede handen.
Kom er graag, altijd gezellig, ze hebben ondertussen heel wat klusjes voor mij gedaan.
En heb nog wel een paar kleinigheidjes tegen het voorjaar wat ze doen gaan.

Ik zal er met de SL ook eens langsgaan. het leder is ooit geverfd in Amerika maar dat is prutswerk geweest. De kleur is niet goed en de laag is veel te hard waardoor het leer daar nu heel stug aanvoelt. Die verflaag zou er dan dus af moeten waarna alles opnieuw in de Colourlock zou moeten.

Tot nu toe nog geen adresje gevonden waar ze dat aandurven, wellicht dat hij er wel wat in ziet. Opnieuw bekleden is ook een optie, maar eigenlijk zou ik het zonde vinden om het originele leder te vervangen terwijl het er verder nog heel gaaf uitziet. Met nieuw leder krijgt een oud interieur een hele andere uitstraling.

Beste Benzine,

Ja hoor kan hij zeer zeker. ik weet dat ze ook heel erg oud leer weer conditioneren van auto's voor de oorlog, dan moet die van de SL zeker lukken.
Speciale middelen voor om weer zacht te maken, daarna ontdoen ze compleet de oude verflaag en spuiten ze hem weer op kleur.
Zou eens een belletje doen om te informeren. bijzonder geschikte eigenaar, klein familie bedrijfje.
https://www.bentons.nl/

Weet je ook of hij veel ervaring heeft met Mercedes? Is wel wat specifiek i.v.m. de perforatie in het leder en de gestikte (opgevulde) banen die er na verloop van tijd aan de onderkant zo kunnen gaan uitzien...

oldtimer-zitting.jpg

... en uiteindelijk weer zo'n resultaat moeten geven:

auto-interieur-20.jpg

Zag er diverse oude en wat minder oude stoelen staan van Benzen en Porsche. Ook liet hij mij foto’s zien van een project met Recaro E30 M3 stoelen.

Maar iderdaad ook het hele oude spul pakken ze aan. Er stond een half vergaan interieur van een Talbot....maar niet een Tagora of zulks....echt heel oud als in Lago etc.
Als je dat soort projecten krijgt aangeleverd en je mag ook werken aan de bolides van Bofkont lever je geen prut!

Sassendonk; u is een kenner!B)

Weer even bij gelezen, mooi topic en jemig wat ben je fanatiek op details. Leuk om te lezen!

Uitlijnen gebeurde op een goed adres zo te zien. Daar worden ze nog wel eens gek van mij. ;)

Beste Benzine,

Zoals Ente aangeeft hebben ze ruime ervaring met diverse merken en oud leder, maar voor zulke specifieke vragen zou ik contact opnemen met de eigenaar, bijzonder vriendelijke man en neemt alle tijd voor je. Ik weet bijna wel zeker dat ze dit kunnen herstellen in originele glorie weer.
Heb heel veel vakwerk gezien van hun inmiddels, ze doen ook leder restauraties van bijzonder dure oude zeldzame oldtimers.

Haha Ente dat gebakje van mij is niets bijzonders aan als ik zie aan wat voor auto's hij altijd werkt :D
Maar bedankt voor het compliment, leuk dat je er ook bent geweest.

Beste Mr PMG,

Gewoon om je leder op te frissen is dit ook een bijzonder goed adres, goed reinigen en voeden etc etc
Ook voor advies en verkoop van artikelen.
Ze kunnen alles op leder gebied, ze werken met het spul van colour lock.

Beste W212,

Bedankt voor voor je compliment, afgelopen jaar soms ook een drama hoor dat fanatieke van mij, die voorbumper perikelen hebben mij echt tot waanzin gedreven bij tijden *-) Kleur verschil, verkeerd afgemonteerd etc etc etc
2018 is echt de bedoeling dat ik wat van de wagen ga genieten.
Woko Wolvega, is een bijzonder goed en vakbekwaam bedrijf, kom mijn hele auto carriere nergens anders voor banden/uitlijnen (tu)
Hij rijdt zelf een mooie nieuwe Mx5 en een bijzonder gave Land rover een gelimiteerde uitvoering van 2012.
Wat voor gekkigheden heb jij daar dan, je maakt me benieuwd.

edankt voor voor je compliment, afgelopen jaar soms ook een drama hoor dat fanatieke van mij, die voorbumper perikelen hebben mij echt tot waanzin gedreven bij tijden nut smiley Kleur verschil, verkeerd afgemonteerd etc etc etc
2018 is echt de bedoeling dat ik wat van de wagen ga genieten.
Woko Wolvega, is een bijzonder goed en vakbekwaam bedrijf, kom mijn hele auto carriere nergens anders voor banden/uitlijnen thumbs up
Hij rijdt zelf een mooie nieuwe Mx5 en een bijzonder gave Land rover een gelimiteerde uitvoering van 2012.
Wat voor gekkigheden heb jij daar dan, je maakt me benieuwd.

Woco is inderdaad een uitstekend bedrijf. Die Land Rover is prachtig hè.

Ik ben nogal een muggenzifter als et gaat om trillingen etc. En met een E39 in het verleden (die nogal gevoelig zijn), een weerbarstige Laguna op 18" en nu helaas mijn huidige met een heel klein trillinkje, kom ik er best vaak. :) En al jaren, vroeger ook met agrarisch materiaal. Fijne mensen, fijn bedrijf.

Ja ondanks dat ik niets heb met Landrover heeft hij echt een bijzonder mooi exemplaar.
Ook bijzonder luxe, heel het dashboard is overtrokken met leder, 2 weken geleden uitgebreid bekeken samen met de eigenaar.

Trillingen kan ik ook bijzonder slecht tegen, hij weet ook hoe precies ik ben.
Ze werken daar met de nieuwste apparatuur en ze kunnen eigenlijk alles van uitlijnen tot velgen richten etc etc
Inderdaad heel erg fijne mensen/bedrijf, ook weer zo'n klein familie bedrijf, liefde voor zijn vak.
Daar kom ik toch het liefst.

Ik ben eigenlijk nooit actief op het forum, maar ben zeer aangenaam verrast door de autoliefhebberij van Bofkont. De manier van schrijven is erg contrasterend tov de provocerende schrijfwijze bij de nieuwsberichten op de voorpagina.

Net project, deze BMW Z4. Het is niet perse mijn auto, maar dat er een liefhebber in rijdt, is aan de auto af te zien!

Beste TGE bedankt, dat waardeer ik ten zeerste, het is me idd wel weer een project geworden.
Ik moet toegeven dat het op de voorpagina er soms wat minder leuk aan toe gaat, de algemene sfeer is daar ook aan het verharden en zeker niet leuker aan het worden.
Vroeger was het een stuk gemoedelijker, niet die verwoede kampen strijd van Duits / anti Duits.
Ik verlang dan ook terug naar die tijd om heel erg eerlijk te zijn, toen ging het nog echt over auto's.

Discussies op de FP zijn kansloos, daar kun je je beter niet in mengen. Hooguit even je mening geven en dan snel weer wegwezen.

Het forum is gelukkig een stuk leuker, zeker sinds een paar figuren verdwenen zijn. Geen gekift meer, gewoon lekker neuzelen over auto's.(tu)

Duits is stom, ik wil alleen nog maar Japans!!! Ik eet voortaan ook geen bratwurst en sauerkraut meer maar alleen nog maar Sushi en Noodles!

*-)

En handige tips. Zo heb ik die velgenreiniger die je tipte, met plezier in gebruik. Werkt super!(tu)

Zeker niet, een beetje humor hoort erbij. Wat betreft moet ik altijd erg lachen om Bofkont in de “front page”-stand. Hij zelf volgens mij ook.

Je weet het nooit met Bofkont, je zou kunnen denken dat hij er wakker van ligt, waar anderen denken dat hij ploegendienst werkt.

Haha zo is het precies mijn beste A3 White :-D

Beste Funf,

Ook mijn reacties moet je met een korreltje zout lezen, ze denken dat ik de grootste VW fan ben, ze moesten eens weten.
Het anti VW sentiment is gewoon bizar op de front page, terwijl het de best verkochte auto in Europa is, hoe tegenovergesteld is de realiteit :D

Beste Michel,

Die zitten er absoluut tussen.
Ach het is voor mij tijd verdrijf, voorjaar/zomer ga ik weer heerlijk los met poetsen/rijden.

Lees nu net Teutonia bij, wist het echt niet, had zo mijn vermoeden op Marco zijn facebook werd een Michel genoemd bij de verkoop van de zwarte SL.
Maar gefeliciteerd, zeer mooie wagen! bijzonder strak ook, dat gaan echt mooie zomers worden.
Daar hoeft zo te zien weinig aan te gebeuren qua poetswerk, wat een mooie auto man, echt!! B)

Lange wens was nog altijd eens een CLK A209 cabrio te ervaren met een goede proefrit.
Mercedes dealer bij mij in de buurt heeft een net exemplaar staan met de een 200 kompressor motor 4 cilinder met 163pk, mede door de komressor best een koppelrijk blok..
2006 en net 100k gedraaid, nette auto verder, eerst een de inruil gepeild van mijn Z4, daar was samen wel uit te komen.

Nu nog enkel de proefrit om te kijken hoe dat nu in het echt rijdt.
Na een paar honderd meter was het me al duidelijk dat dit hem echt niet ging worden.
In verhouding me de Z4 een gigantisch bakbeest en zwabberboot, waar je de Z4 lekker speels stuurt als een kart is dit puur het tegenovergestelde.
Ook motorisch niet waar ik blij van kan worden, er gebeurd gewoon bar weinig :}
Is natuurlijk ook maar de instapmotor, de 320 zal ongetwijfeld veel fijner zijn.

Dan mijn eigen Z4 weer, messcherp sturen rijden, en motorisch zoveel fijner!
Natuurlijk is de CLK een bak zwaarder, maar gewoon de hele auto staat mij niet aan.
Ook het comfort is niet eens zoveel beter als de Z4, dus de CLK A209 kan wat mij betreft definitief van het lijstje.
Ik ben stiekem toch wel heel erg gehecht geraakt aan het rijden met de Z4, en ik rijdt stiekem toch nog sportiever dan ik zelf had gedacht blijkbaar.

Vanmorgen rond 0900 hele stukken nog open gereden met dit mooie zonnige weer, -2 maar prima te doen.
IMG_20180221_100919 by bofkont OEM, on Flickr

Ik ben stiekem toch wel heel erg gehecht geraakt aan het rijden met de Z4, en ik rijdt stiekem toch nog sportiever dan ik zelf had gedacht blijkbaar.

Sowieso wordt een flink aantal pk's "normaal" en valt minder dus al snel tegen. Heb ik zelf ook. Vaak als ik in een andere auto gereden en ik kom weer terug in m'n BMW'tje denk ik: Juist, zo hoort het dus. Vooral het verschil in gewicht in de besturing val me vaak erg op.

Als opvolger van de Z4 vind ik dit nog wel wat voor je: https://www.autoscout24.de/angebote/nissan-370z-370-z-roadster-pack-navi-bose-1er-hand-garantie-benzin-violett-fc2cc200-9ba1-41d5-af50-e799492e262b?cldtidx=9

- Toch redelijk comfort
- Cabrio
- 6 cilinders
- Achterwielaandrijving
- Sportief op afroep
- Betrouwbaar
- Bijzonder
- Kleuren die je wel aanstaan volgens mij.

Nou en of Schaduw, dat dus precies!
1e bocht en rotonde die ik nam met de CLK dacht mijn hemeltje wat een olie tanker :}

Zo dan Thomas!
Dat is idd een regelrechte topper , ik vind hem echt geweldig die 370Z B)
En in Duitsland blijkbaar al heel betaalbaar aan het worden ook.

Bofkont zei:
Dan mijn eigen Z4 weer, messcherp sturen rijden, en motorisch zoveel fijner!

moet toch zijn:
Dan mijn eigen Z4 weer, messcherp sturen rijden, motorisch zoveel fijner en zit zo lekker in de juiste lak!
:T

Van de buitenkant gaat het nog wel, maar hier....

0321150218011.jpg

...springen toch de tranen van in je ogen?

Terug
Bovenaan