Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Beste Soloman,

Compleet onvergelijkbaar ook, beide hebben zijn charmes.
Maar idd bijzonder fraaie wagen deze rode Sl, ik weet hoe precies en kritisch Benzine is op deze wagen.

Mijn vorige auto was een zilvergrijze E61 5-Serie, en daarbij had ik een soortgelijk probleem. De bumper had wat lichte beschadigingen, en na overspuiten ontstond er een behoorlijk kleurverschil. Het is inmiddels ruim 10 jaar geleden dus ik weet het niet precies meer, maar volgens mij is het opgelost met een nieuwe blanke laklaag die is uitgeneveld over de motorkap. Daarna was het verschil zo goed als weg.

Het is ook erg lastig om geen kleurverschil te krijgen vanwege de verschillende materialen (motorkap metaal en bumper kunststof), en bij zilver of jouw kleurtje grijs valt het ook nog eens extra op. Hopen dat het wordt opgelost!

Beste Carkiller,

Moeilijk uit te leggen, in deze kleur zit een parelmoer flop, die ligt net anders dan de motorkap.
Kleur is wel goed, maar voren kijk je er dus anders tegen aan dus wijkt af voor het oog.

Beste Benzine,

Ja zo is het precies, de verschillende materialen en stand van de bumper maakt het niet makkelijker.
Ja idd hoop ook dat het goedkomt, maar wat ik zeg, anders blazen ze de hele neus maar, hij staat er nu toch.
Maar de eigenaar/spuiter is dol op uitdagingen zoals hij zelf zegt, dus gaat het wederom proberen.

Klinkt als een hele uitdaging! Gewoon uit nieuwgierigheid: heb je van te voren een prijs afgesproken of betaal je de uren? Anders kan het weleens flink uit de klauwen lopen met 2 van zulke perfectionisten aan het werk :D

Beste Carkiller,

Ja het zal allemaal van invloed zijn daarop, ik ga uit van hun vakmanschap.

Beste Nico,

Ik ben zover dat ik het eerst zelf wil zien dan geloven.
We zijn straks 3 maand verder met deze ellende.
Ik zie het ook als leergeld weer voor mij zelf, niet weer deze ellende :T

:} Bofkont op de sofa? Hahaha, dat zal toch wel meevallen? Als ie straks weer kan toeren in z'n Bimmertje dan is ie weer helemaal zen.

Ik ben blij dat ik bij een Ford dealer werk: Bumpers worden compleet in kleur gespoten aangeleverd door de toeleverancier en dan gemonteerd op de in de fabriek gespoten carrosserie. Kleurverschil gegarandeerd, maar bij de ene kleur is het meer te gedogen dan bij de andere. Ik ben eraan gewend en stoor me er niet meer echt aan aan. Als een klant een kapotte bumper heeft, bestellen we weer een nieuwe die al in de kleur aangeleverd wordt, is goedkoper dan bumper in de primer bestellen en wegbrengen naar de spuiter.

Natuurlijk is het mooi als alles 100% matcht op een auto, maar met verschillende materialen (kunststof en staal) en ook nog een eerder herstelde schade aan de neus als ik het goed begreep, kan het ontzettend lastig worden. Ik hoop voor je dat het naar tevredenheid gaat lukken deze week.

Anders echt de knop omzetten en ermee leren leven. De auto rijdt er niet minder om en de volgende eigenaar zal het niet eens zien waarschijnlijk.

Ik zag wel eens een nieuwe zilvergrijze C-Max waarbij het leek of men te weinig verf had gebruikt. De porieren waren heel 'bloemig' gespoten, het zag er in ieder geval niet mooi egaal uit. Daar sta je dan met je nieuwe auto.

Maar wat er met die bumper van Bofkont gebeurt, is wel weer het andere uiterste... :T Hoeveel manuren zitten er nu al in het spuiten van die bumper?

smarter zei:
Ik ben blij dat ik bij een Ford dealer werk: Bumpers worden compleet in kleur gespoten aangeleverd door de toeleverancier en dan gemonteerd op de in de fabriek gespoten carrosserie. Kleurverschil gegarandeerd, maar bij de ene kleur is het meer te gedogen dan bij de andere.

Bij een nieuwe auto ook? Dat zegt wel iets over het merk dan.

Dit weekend heeft een onverlaat bij mijn Mini (met melting silver lak) de bumper linksachter geschaafd. Dat wordt dus ook spuiten. De schadehersteller van Mini rekent 700 euro voor het geheel opnieuw spuiten van de bumper. Een andere schadehersteller doet het voor 300 euro, waarbij hij slechts gedeeltelijk wil spuiten. Hij zegt dat ik er dan ook niets meer van zie. Als ik dit zo lees, ga ik toch twijfelen...

Ja bij Ford nemen ze het allemaal niet zo nauw. Heb zelf bedrijfsauto's rijden van VW, Peugeot, Opel en Ford, en laatstgenoemde spant de kroon qua problemen met lak, roest en techniek. En vaak komt het er inderdaad op neer: "Leer er maar mee leven".

@Funf: Ik zou voor plaatselijk herstel gaan (spotrepair), grootste kans dat je er dan niets meer van ziet en je bent voordeliger uit.

Beste Smarter,

Onacceptabel helemaal bij een nieuwe auto zo dat voor mij zijn.
Zelfde als met plaatdelen en lampunits die niet helemaal overal gelijk lopen, mijn eigen spuiter heeft een nieuwe Ford bedrijfsbus.
Mede daarom ben ik zo'n grote Duitse auto fan, daar zie je dat gewoon niet.
Tja mee leren leven in mijn geval, deze spuiter zegt dat het goed kan, dus waarom zou ik met minder tevreden moeten zijn.

Beste Funf,

Zou me daar niet al te druk overmaken, ik heb echt tientallen spuitklussen in het verleden laten doen aan mijn auto's, en er is nooit sprake geweest van kleur verschil, dit is de eerste keer dat ik dit meemaak.

Beste Benzine,

Ja mede daarom heb ik Ford ook niet zo hoog zitten.
Maar ook eerlijk is, mijn schoonvader rijdt al jaren een focus, sinds kort een vrij recente 1.0 ecoboost, er is nooit wat mee.

Beste A3 White,

Helemaal eens!!
Dus als ik de spuiter was zou ik maar opschieten :D

Zonder dollen, ik ben altijd kritisch, ook op het hart gedrukt dat alle lijnen en naden en de hoogte van de motorkap/koplamp goeden moeten zijn.
Anders kan hij weer demonteren. ben zeer benieuwd, heb verder vandaag niets gehoord, dus hoop dat de kleur en flop goed is dat ze morgen kunnen opbouwen en vrijdag ophalen.

Phaeton V8 zei:
Ik vrees dat je kleurverschil blijft zien. Als je iets wil zien, dan zie je het.

Helemaal mee eens, daarom kan dit verhaal eigenlijk maar 2 kanten op

1. Bumper wordt nogmaals opnieuw gespoten, Bofkont ziet nog maar heel beperkt kleurverschil en accepteert het, na een paar maanden heeft bofkont er genoeg van omdat de wasbeurten verpest worden door het kleurverschil en verkoopt de auto nog voor de zomer.

2. Bofkont accepteert het kleurverschil niet, laat de gehele neus spuiten, bofkont tevreden, wassen met een glimlach en de auto wordt verkocht net na de zomer.

BENZine zei:
Oh wat zal Bofkont z'n cabriootje missen dit zonnige weekend. Om het er nog maar even in te wrijven ...

21740634_874597966027868_6205240228343821922_n.jpg

Die van mij is er klaar voor! B)

Dude echt?! Wat een TE dikke auto. Ik en trots op mijn ford cabrio, maar dit... [print de foto en hangt hem boven zijn bed]

Als je het al niet hebt gedaan, plaats alstublieft jouw verhaal van deze auto op autoweek.nl.

schumi1986 zei:
Phaeton V8 zei:
Ik vrees dat je kleurverschil blijft zien. Als je iets wil zien, dan zie je het.

1. Bumper wordt nogmaals opnieuw gespoten, Bofkont ziet nog maar heel beperkt kleurverschil en accepteert het, na een paar maanden heeft bofkont er genoeg van omdat de wasbeurten verpest worden door het kleurverschil en verkoopt de auto nog voor de zomer.

2. Bofkont accepteert het kleurverschil niet, laat de gehele neus spuiten, bofkont tevreden, wassen met een glimlach en de auto wordt verkocht net na de zomer.

:}(tu)

Een kanttekening, de herfst is begonnen en volgende zomer staat er waarschijnlijk weer een Mercedes voor de deur.

Beste Phaeton V8 ,

Daar ben ik mij van bewust, probleem is ook dat de focus er nu heel er op ligt.
Ik wil het gewoon goed hebben, ik vraag niet meer dan dat, lijkt me toch redelijk.

Beste Shummi,

Mooie analyse, geweldig weer.
Tja als ze de kleur er echt niet goed bij krijgen zal de hele neus gedaan moeten worden.
De verkoop weet ik niet, kan morgen zijn maar ook over 2 jaar :T

Mechanix,

Bij mij weet je het nooit, ik zelf niet eens :}

schumi1986 zei:
Phaeton V8 zei:

Optie 3:
De wagen wordt gewrapt.

jIWtwSh.jpg

33ec9e0af5673691d402e56661d52675--bmw-z-pixel.jpg

2943-folierung_bmw_z4_kpl_in_platinum_gelbgrun_x_schwarz_matt_by_bb_folien_bele_bostjan_foliranje_bmw_z4_kpl_v_platinasto_rumenozeleno_x_crno_mat_by_bb_folien_bele_bostjan8-f18af1f1cca8b73e.jpg

49cc4aec55837ea78ade8ecbab07c7f0.wix_mp_1024

Beste Britisch racing,

Alsjeblieft niet zeg! originaliteit staat bij mij voorop!
Ook is het waxen en poetsen dan helemaal afgelopen, moet je toch niet aan denken :T

Klein vraagje, weet je waar de auto voorheen is gespoten? kunnen deze mensen aangeven met welk merk verf er is gewerkt en of er een kleurcode is?

Beste A3 White,

Ik zou het niet weten, kleur wijkt af van alle gebruikelijke code's volgens de spuiter.
Het lijkt heel erg op de originele kleur maar toch net weer niet :?

Zoals eerder aangegeven monteren vele merken af fabriek bumpers die niet op de auto zelf gespoten zijn, maar kant en klaar aangeleverd worden in kleur door de toeleverancier. Dit is bijvoorbeeld bij Ford het geval. Het is niet bij elke kleur even opvallend en ook niet onder elke hoek even beroerd, maar ik heb even 2 duidelijk zichtbare voorbeelden in de showroom gefotografeerd:

v2hnT0X.jpg

vxq2soX.jpg

Deze 2 fabrieksnieuwe auto's worden gegarandeerd zo afgeleverd en ik weet haast zeker dat de klant hier niet over gaat klagen. Wij, autoliefhebbers zien gewoonweg dingen waar de normale consument niet bij stilstaat. Dit maakt het ook erg lastig om op te lossen als je voor 100% kleurovereenkomst gaat tussen 2 aangrenzende carrosseriedelen van een verschillend materiaal (kunststof bumper en stalen carrosserie) zonder beiden in 1 keer te spuiten.

Ik hoop echt dat het gaat lukken, Bofkont. Maar wees ook reëel in de mogelijkheden van de spuiter binnen het gestelde budget en de technische mogelijkheden.

36669725244_ed88060cc6_c.jpg

Je kunt t natuurlijk altijd zelf doen......:T

En als het kleurverschil van de Ford (wat ik overigens ook wel erg vind en ik niet zou accepteren op mijn Focus RS) bofkont niet van zijn stokje helpt......dan heb ik nog wel iets aan kleurverschil voor hem in petto......:D

Nee maar het kan altijd erger, en als het echt niet gaat kun je ook de hele auto overspuiten.. :-D

Zo'n kleurverschil als bij Ford op het plaatje hierboven kan gewoon niet. Is blijkbaar inmiddels een B-merk. Zo heb ik het nog nooit meegemaakt; zelfs niet bij onze voormalige Fiat Panda en baggerPeugeot 307.

A3-White zei:
Licht is ook een raar verschijnsel en kan kleurveschil accentueren.

Dat klopt zeker en ik heb de 2 foto's precies vanuit de hoek genomen waarbij het verschil het allerduidelijkst is. Als je de auto's gewoon ziet staan in de showroom van een normale afstand en kijkhoek is het zeker niet extreem opvallend. ik wil hiermee ook een beetje aangeven dat Bofkont gewoon lekker moet blijven genieten van zijn prachtige Z4 en dat er met een vergrootglas of een bepaalde kijkhoek altijd wel iets te zien is en blijft. Dit was hoogstwaarschijnlijk ook al zo toen deze van de fabrieksband afliep. Maar door deze aandacht wordt het nu extreem uitvergroot.

Ook mijn Daihatsu Copen waarvan ik 100% zeker weet dat deze nooit overgespoten is, heeft een iets donkerdere voorbumper dan het voorscherm:

1x7qIyQ.jpg

Meeuw zei:
Zo'n kleurverschil als bij Ford op het plaatje hierboven kan gewoon niet. Is blijkbaar inmiddels een B-merk. Zo heb ik het nog nooit meegemaakt; zelfs niet bij onze voormalige Fiat Panda en baggerPeugeot 307.

Mwoah, op onze Uno was het kleurverschil anders best goed zichtbaar...

1200px-Fiat_Uno_3d_PICT0113.jpg

Wat een makkelijke stootijzers waren dat...

Ik blijf van mening dat kleurverschil niet mag, ook niet tussen de kunststof bumper en metalen plaatwerk. Helaas heb ik in de afgelopen paar jaar ervaring opgedaan met bumperreparatie bij een Fiat Panda (metallic blauw), Audi A1 (soort ivoorwit) en A5 (bruin/grijs metallic). En dat bij een schadebedrijf dat zeker niet de hoofdprijs rekent (Merks Heemstede).Jje kunt vanuit alle hoeken bij alle lichtsoorten kijken, maar geen kleurverschil. Met name door de berichten in dit topic heb ik er regelmatig zeer kritisch naar gekeken.

Soms ligt het ook aan het materiaal waar het plaatwerk van gemaakt is. Weet niet of dat bij deze auto's geldt, maar dan heb je soms ook te maken met afwijkingen qua kleur.

Er zit toch ook nog een laag grondwerf tussen? En bij overspuiten gaat het ook nog om een extra laag.

Beste Smarter,

We gaan het wel zien, als het acceptabel is gaat de wagen mee naar huis.
Maar zoals bij die nieuwe ford is zwaar onacceptabel *-)
Budget is niet een reden om het niet goed te doen, ik heb nooit gezegd dat het goedkoop moet, het moet goed!
Betaal liever bij dat het in een keer goed is.

Ik ben net als Meeuw overtuigd dat het zonder kleurverschil kan, dat is ook mijn persoonlijke ervaring na al die jaren van opknappen van auto's.

Beste Nico,

Succes :T

Beste Jay,

Mijn jarenlange ervaring in de schadebranche met diverse spuiters is dat materiaal plastic of metaal niet uitmaakt kwa kleur, het is puur de ervaring en spuittechniek.
Degene die zich daar achter gaat verschuilen zoekt een excuus om zijn onvermogen te camoufleren.
Bijtinten heet dat in het vakjargon, niet makkelijk en veel spuiters beheersen deze techniek niet.

Nou weer een domper jongens, wederom de kleur niet goed *-)
De spuiter/eigenaar heeft hem zelf afgekeurd, wil hem zo niet afleveren, dus dat zie ik als een enorm pluspunt.
Ze zijn er wel serieus mee bezig.
Grote domper voor mij is de tijd dat ik de auto kwijt ben, straks onderhand 3 weken verder.
Echt niet goed voor mijn gemoedsrust, hoop dat ze aankomende week nu eens goed doorpakken.
Maar goed daar heb ik geen invloed op, wil ze ook niet teveel opjagen.
Moeilijk moeilijk weer voor mij.

Poehh ik krijg haast medelijden met je inmiddels René. Ik zeg expres "haast" want ja, eerlijk is eerlijk.... je hebt een supermooie auto dus echt slecht heb je het niet getroffen natuurlijk ;)

Ik ben oprecht benieuwd of de klus uiteindelijk naar jouw tevredenheid geklaard gaat worden. Ik hoop het iig wel voor je (tu)

Jammer maar ik denk dat je inderdaad de juiste filosofie er bij hebt; beter die jongens zelf het tempo laten bepalen, daarmee toon jij vertrouwen in hun vakmanschap en loon uiteindelijk met een beter resultaat. Dat de baas hem zelf al af heeft gekeurd toont imho zeker dat je deze zaak kunt vertrouwen.

En ja 3 weken is lang, maar denk dat je straks weer helemaal verliefd zult zijn wanneer de Z4 weer voor de deur staat (tu)

Tja, ze geven het nog niet op gelukkig.

Bij mijn Subaru was het ook pas na meerdere pogingen perfect, maar uiteindelijk dus wel gelukt.
En daar ga ik in dit geval ook geheel van uit.

En nog even over het kleurverschil want andere ondergrond/materiaal verhaal.
Bij schade plamuren schadebedrijven vaak oneffenheden weg die ze niet netjes uit kunnen deuken.
Ook daar zie je na het spuiten helemaal niets meer van, terwijl de ondergrond totaal anders is dan het omliggende metaal.

Hoeveel lagen lak zitten er inmiddels al wel niet op? Dit wordt wel heel vervelend onderhand. Kan me voorstellen dat de lol er wel aardig af is zo.

Moet wel toegeven dat je nog iets perfectionistischer bent als mij. Zoals ik hem laatst heb gezien bij je was het voor mij wel aanvaardbaar. Alle extra geld, tijd en energie die dit weer gaat kosten was het mij niet waard geweest. Zeker omdat je ook al voorzichtig aan het kijken bent naar een mogelijke opvolger.

Terug
Bovenaan