Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Beste Phaeton V8 ,

Alle waar naar zijn geld zeggen ze dan ook, je hebt volkomen gelijk (tu)
Ik ben dan ook van plan om eerst helemaal niets te doen, zeker na de investeringen die ik heb gedaan het afgelopen jaar.
Het is ongemerkt toch alweer aardig uit de hand gelopen, gewoon lekker rijden met de Z4.
2018 wil ik ook eigenlijk niets meer doen aan de wagen, enkel onderhoud en genieten!

En dat terwijl die Sub zoveel meer kan........ :-D :T

Genieten moet vast wel lukken van die Z4 Rene, anders is t zonde van t project. ;)

Zo is dat Nico :-D

Tja zo'n sub kan idd gigantisch opgeschroefd worden nog, toen ik nog een stuk jonger was, was ik altijd voor die gekkigheid te porren.
Laat nu maar lekker origineel, wel zo betrouwbaar.

Ik heb de mijne voor omstreeks dat bedrag gekocht. Je kunt geen perfecte auto verwachten, want het is inmiddels gewoon een oude auto. En storingen kun je er altijd mee hebben. Ook bij een van 25k. De mijne heeft een hogere km stand maar is wel goed onderhouden en vooralsnog zitten er geen gekke dingen in en aan. Ik heb hem ook bij een betrouwbaar adres gekocht. Dat was wel een voorwaarde. Ik zou niet zo snel bij een particulier een dergelijk bedrag voor een "oude bak" neerleggen.

Men zegt wel eens: niets is zo duur als een goedkope Mercedes. :D

Het is ook maar net wat je zelf van zo'n auto verwacht. Is het gewoon een leuke auto voor erbij, om lekker te gebruiken voor plezierritten in de zon, dagje naar zee, parkeren op een drukke boulevard of in de stad, dan geniet je ervan ondanks dat alles er lang niet perfect uitziet. Als de techniek maar in orde is. Maar wil je de auto er perfect bij hebben staan, je ergert je aan krasjes, kreukels in het leder of een kleurverschil bij een overgespoten deel, dan is het beter om bij de aanschaf dieper in de buidel te tasten. Dan kun je er beter één kopen van 25k die perfect is, want om een minder exemplaar van 10k in perfecte staat te krijgen ben je al met al veel duurder uit.

BENZine zei:
Het is ook maar net wat je zelf van zo'n auto verwacht. Is het gewoon een leuke auto voor erbij, om lekker te gebruiken voor plezierritten in de zon, dagje naar zee, parkeren op een drukke boulevard of in de stad, dan geniet je ervan ondanks dat alles er lang niet perfect uitziet. Als de techniek maar in orde is. Maar wil je de auto er perfect bij hebben staan, je ergert je aan krasjes, kreukels in het leder of een kleurverschil bij een overgespoten deel, dan is het beter om bij de aanschaf dieper in de buidel te tasten. Dan kun je er beter één kopen van 25k die perfect is, want om een minder exemplaar van 10k in perfecte staat te krijgen ben je al met al veel duurder uit.

Maybe.... Anderzijds, het zo houden van een auto is ook erg pittig lijkt mij vooral. Als je er uberhaupt al een keer een flink stuk mee toert dan zal je hoe dan ook mini krasjes / putjes krijgen her en der vanwege opspringende steentjes, een takje wat misschien eens langs de auto schuurt etc.

Nou weten we allemaal dat Bofkont een perfectionist is en eerlijk is eerlijk, dat is absoluut ook aan zijn auto te zien. Maar een auto op dat zeer hoge (haast vlekkeloze) niveau zien te behouden. DAT is het lastigst... lijkt mij.

Klopt, ik gebruik de auto echt als hobby en waar nodig als vervoermiddel. Hij staat meestal gewoon droog in de garage en rij max 8.000 km per jaar.Door de hogere km stand en enkele kleine imperfecties durf ik er ook mee te rijden. Er staat hier en daar wel eens een exemplaar met een zeer maagdelijke km stand (voor top prijzen). Daar zou ik niet mee durven rijden. En dus te weinig plezier aan beleven.

Beste Ramon,

Van gebruik/rijden heb ik nooit echt iets van krassen of dergelijke opgelopen.
Het zijn altijd anderen die het feestje voor mij bederven om heel eerlijk te zijn, zoals mijn vader schoonvader bijvoorbeeld die lekker met zijn metalen horloge bandje overal langs schuurt in het interieur en leer/ of een spuiter die mijn bumper verprutst/ of een monteur die mijn velg krast met het verwijderen van wielbouten/ of band omzetten :T
Kleine mini krasjes op het lakwerk polijst ik er zo af.

Beste Klieder/Benzine,

Voor beide valt gewoon veel te zeggen, een duur supernet exemplaar kopen zal ook weer de nodige stress opleveren om die zo te houden.
Die zou ik niet zomaar overal parkeren, van dat doet onze Klieder het veel beter , heerlijk onbezorgd genieten (tu)
Maar helaas steek ik wat anders in elkaar, te perfectionistisch.
Zoals al vaker gezegd zou ik daar iets makkelijker in moeten worden voor mij zelf.

Zit zelf ook weleens aan een R129 te denken, mis het cabrio rijden regelmatig. Vind de R230 ook een fraaie elegante opvolger ervan, dat hij minder elegant is dan de R129? Tja, tijdsgeest ook wel denk ik. Elk nieuw model is weer wat dikker/protseriger, minder strakke lijnen. Over een jaar of 10 is zo'n R230 vergeleken met het dan huidige model SL vast erg strak gelijnd. Ik vond de R129 10/15 jaar geleden ook niet echt elegant, eerder een beetje fout. Ze rijpen in ieder geval goed die Mercedessen(tu) Ik zie ze waar ik nu woon regelmatig voor 10k aangeboden worden met een km-stand van 100k-140k. Dat zou dus wel een goede investering kunnen zijn?

@ Ibud; 10k voor een met 100-140k lijkt aan de lage kant. Zal de rest niet heel florissant zijn denk ik. Ik heb in mijn zoektocht (ook België en Duitsland) vrij veel slechte waar gezien met alsnog hoge prijzen (8k bijvoorbeeld). Ik durfde het niet aan. Of je trekt je portemonnee en je gaat voor een mooi en gedocumenteerd exemplaar. Maar die worden zeldzamer. Zie hier bijvoorbeeld: 500E.nl

Ik kijk vooral in Zweden, hier liggen de prijzen iets lager zo te zien. 500E is uiteraard een bekend adres:) Wil er altijd nog een keertje gaan kijken.

Duitsland is ook vrij veel aanbod zo tussen de 10-15k met lage kmstanden nog wel.
Maar altijd moeilijk beoordelen op een foto of het wat is.

Oh wat zal Bofkont z'n cabriootje missen dit zonnige weekend. Om het er nog maar even in te wrijven ...

21740634_874597966027868_6205240228343821922_n.jpg

Die van mij is er klaar voor! B)

Ik heb hem nu ruim 5 jaar, sindsdien zijn de prijzen grofweg verdubbeld. Maar over 5 jaar zal jouw R129 ook flink meer waard zijn.

BENZine zei:
Ik heb hem nu ruim 5 jaar, sindsdien zijn de prijzen grofweg verdubbeld. Maar over 5 jaar zal jouw R129 ook flink meer waard zijn.

Wellicht. Hoe langer de tijd, hoe meer het bestand uitdunt. En hoe minder echte goede exemplaren overblijven. Die R107 zijn er inmiddels alleen als klassiekers. En niet veel meer. De slechte exemplaren zijn inmiddels ook vergaan. Ik zou hem nooit wegdoen. Als je wat anders wil, zou ik hem opslaan.

Nou idd Benzine, wrijf het er maar in :T
Staat er prachtig bij die R107 van je, machtig mooi!
Baal ook flink dat ik de wagen nog niet terug heb met dit mooie weer, zal waarschijnlijk wel ergens aankomende woensdag worden is mijn vermoeden.
Maar enige troost, moet toch het hele weekend werken.

Haha gelijk heb je Pietzoveel, geniet er van, jij ook Benzine :-D

Net nieuws gehad, volgende week vrijdag 17:00 pas klaar *-)
Vraag me af hoelang ze over een hele auto spuiten doen daar, een jaar ofzo.
Nou ja nu maar hopen dat het in een keer goed is, dan ben ik het ook zo weer vergeten.

Ook heel subtiel duidelijk gemaakt, dat ik dit mooie weekend niet mijn eigen cabrio wil tegenkomen ergens :T

Bofkont, daar maak je je toch geen zorgen over? Als je dat niet vertrouwd, waarom breng je de auto daar dan? Op donderdagavond is het stukken succesvoller om de blitzzzzz te maken.

Ja idd Carikiller, dat zal het zijn :D(tu)
Ze doen in ieder geval wel hun stinkende best.

Beste A3 white,

Als het om mijn eigen wagen gaat ben ik zeer paranoide en achterdochtig, mede door slechte ervaringen in het verleden.
Het is ook een beetje de stress die ik heb momenteel, zeker op zo'n mooie dag als vandaag, was vanmiddag heerlijk vrij, dan is het extra balen!
Maar je zult gelijk hebben, heb vertrouwen (tu)

Vanmiddag mijn kameraad zijn GTA op de dam gekregen, mag ik mij deze week ongelimiteerd mee vermaken.
Hij heeft hem niet nodig, heeft nog een 156 GTA in zijn verzameling plus talloze andere leuke alfa's in een grote loods waaronder een aantal klassiekers.
Blijft toch een prachtige rijders auto met vooral die 3.2 V6 Busso als hoofd traktatie, wat een motor, wat een genot/ souplesse/beleving, echt een gretig toeren monster, ding blijft maar gaan, zo enorm lange adem.
Zal hem ook even goed wassen en een waxje voorzien, toch wat te doen hebben :T

Het feest waar alles om draait!! wat een kunstwerk.
IMG_20170925_175719 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20170925_175602 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20170925_192206 by bofkont OEM, on Flickr
IMG_20170925_175608 by bofkont OEM, on Flickr

Wauw, ietswat saaie kleur, maar heerlijke techniek. En verwen hem maar goed. Morgen pas 2 maanden een Nederlander ;)

Klopt Adinsx,

Ik heb hem samen opgehaald met mijn kameraad, voorkeur ging uit naar een rode, die kleur heeft zijn sedan GTA ook.
Maar niets nets te vinden met een lage kmstand. zelf vind ik het zwart absoluut mooi, wagen heeft nu 140k gedraaid.
Kwa motor/techniek idd een juweeltje!
Al zou ik hem denk ik niet willen ruilen met mijn Z4, zo'n GTA rijdt eigenlijk alleen fijn onder volle belasting.
Vrij wilde/sportieve nokkenassen, de Bmw zes lijn is meer verfijnd.
Kwa prestaties zijn beide wagens zeer aan elkaar gewaagd trouwens.

Beste Caspian,

Thx (tu)

Wauw mooi ding die Alfa zeg. Ben wel benieuwd hoe dat rijdt. Zal idd wel flink wat souplesse in die motor zitten. (tu)

Rijbewijs killer, maar wat een tijdloze schoonheid (tu)

jammer dat de 156 in BE stilaan een rariteit aan het worden is...

Blijft schitterend spul de 156. En alhoewel ik de GTA zeker kan waarderen blijft de ultieme 156 voor mij toch de "gewone" 2.5 24V met sportpakket (dus skirts en de 16" Veloce Teledials) en natuurlijk een houten stuur.

Zoiets als deze:
7wpxANw.jpg

Misschien wordt zoiets wel m'n volgende ;)

156 blijft mooi inderdaad. Er stond vorig jaar een groene 156 V6 Madeno met highwing spoiler en een groen interieur te koop. Ontzettend fout, maar ontzetten gaaf. (tu)

Leuk speelgoed voor een week (tu). Kwalitatief natuurlijk heel wat anders, zo ga je de Z4 straks weer extra waarderen :).

Joël D. zei:
156 blijft mooi inderdaad. Er stond vorig jaar een groene 156 V6 Madeno met highwing spoiler en een groen interieur te koop. Ontzettend fout, maar ontzetten gaaf. (tu)

Kans gemist, deze is recent verkocht:
22f704_733b854c0bbc4c5ea38ce0e8746eff44~mv2.webp

22f704_1ae6faebfbff48beb8a0b5fa3166443c~mv2.webp

22f704_f1418308c22e473ab2e2920e29b7c160~mv2.webp

BENZine zei:
Leuk speelgoed voor een week (tu). Kwalitatief natuurlijk heel wat anders, zo ga je de Z4 straks weer extra waarderen :).

Om even de Alfist met een minderwaardigheidscomplex te spelen, een 156 zit prima in elkaar geschroefd. Prima kwaliteit ;)

Lekker zo'n GTA. Uitlaat is ook niet origineel dus zal daardoor nog wel wat extra brullen.

Beste Ramon,

Rijdt geweldig zo'n GTA, motor is geweldig, onderstel ook top.
Vandaag een dikke 150km gereden, geweldig met dat ding om door te toeren heen te halen.

Beste Zadelsnuiver,

Als je een GTA gereden hebt is een gewone 2.5 V6 een mak lammetje :T
Maar kwa styling is een gewone 156 met sportpakket wel zo mooi, wellicht zelfs tijdlozer.

Beste Mechanix,

Update zal ik plaatsen.

Beste Benzine,

De 156 is een ontzettend fijne wagen, helemaal als GTA toch wel geniaal.
Nogmaals kwa prestaties ontloopt het niets met mijn Z4, maar het geluid wat die motor produceert met toeren maken is wel heel opzwepend hoor.
Maar persoonlijk heb ik mijn eigen Z4 liever als totaal pakket voor mij fijner.

R-W/Joel,

Die taartschep tupperware 156 is voor mij absoluut geen gemiste kans :T
Heb hem destijds wel te koop gezien bij MIC.

Beste Franksplinter,

Klopt zit prima inelkaar de 156, jij als ex GTA rijder weet dat als geen ander.
Uitlaat is idd niet origineel, brult fijn, komt volgende week weer een originele demper onder.
Mijn kameraad is ook een orinaliteitsman van dat (tu)

Beste Damian,

Absoluut lol hoor zo'n GTA, maar kan niet wachten tot mijn eigen wagen weer terug is.

Beste Jay,

Absoluut het , het blijft wel iets bijzonders (tu)

Zadelsnuiver zei:
Blijft schitterend spul de 156. En alhoewel ik de GTA zeker kan waarderen blijft de ultieme 156 voor mij toch de "gewone" 2.5 24V met sportpakket (dus skirts en de 16" Veloce Teledials) en natuurlijk een houten stuur.

Zoiets als deze:
7wpxANw.jpg

Misschien wordt zoiets wel m'n volgende ;)

Precies zo eentje heb ik dus ook gehad, met een 2.0 twinspark.
Ook al een geweldig fijne vlotte motor trouwens, zeker voor die tijd, wagen was toen 4/5 jaar oud.

Update kwa spuitwerk is er ook, het wil allemaal nog niet zo goed lukken helaas.
Ben dus vandaag wezen kijken op verzoek van de eigenaar van het spuit bedrijf.

Spuitwerk is al stukken beter dan het was, zijkanten lijkt het heel aardig in de buurt te komen, maar recht van voren is hij compleet verschillend met de motorkap/neus, de flop ligt anders zoals ze dat zo mooi omschrijven, dus nu zijn ze met poging 2 bezig.
Dus weer afwachten, maar ben al zover dat ik de hele neus opnieuw laat doen als dit nog lang duurt:T
Er is nu echt geen weg meer terug!

BENZine zei:
Oh wat zal Bofkont z'n cabriootje missen dit zonnige weekend. Om het er nog maar even in te wrijven ...

21740634_874597966027868_6205240228343821922_n.jpg

Die van mij is er klaar voor! B)

Zeer fraaie mobiel. Daar kan die Alfa echt niet tegenop.:T

Pff jeetje zeg! Dat is wel zuur zeg..

En het leek zo goed te gaan! Niet de gewenste update :( Balen René!

Beste Carkiller,

Ja het is echt al veel beter dan het was, zijkant gezien lijkt het nu gewoon goed, alleen recht ervoor wijkt hij af, de flop ligt anders waardoor de bumper veel lichter van kleur lijkt.
Neus is al eens eerder gespoten en die kleur wijkt net af van de originele kleurcode ook zo blijkt.
Dat maakt het mede extra moeilijk weer.

Beste Pjotr,

Valt mee zo erg is het allemaal nog niet, dit is pas poging 1 :D
De spuiter/eigenaar betrekt me er bij en doet enorm zijn best om het goed te krijgen.

Terug
Bovenaan