Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

P. Klieder zei:
Bofkont zei:
De E93 is een zeer zeker een fraaie auto (tu)
Maar neig absoluut meer naar een benz op termijn, meer relax kwa sturen/deinen.
Daagt ook niet zo uit, beter voor mijn gemoedsrust ook :}
Maar er is geen haast, de wagen staat ook nergens te koop of zo, het is meer wat brain stormen.
Maar bij een goed bod mag hij weg:T

Wel grappig. Ik ben van een E36 cabrio met sportonderstel naar een R129 SL gegaan. In eerste instantie dacht ik dat alle dempers van de SL kapot waren... Dat de stoel doorgezeten was... En wat vond ik het stuur belachelijk groot. Nu ik er een tijdje mee rijdt, klopt de Benz echt. Hij is echt heel comfortabel. De stoelen zitten ook na lange ritten lekker. Hij hoort zo te zijn. Is echt een beetje wennen. Als ik nu weer in de E36 stap vind ik het waarschijnlijk een stuiterbak. Terwijl ik hem altijd erg lekker vond rijden.

De Benz daagt idd niet uit. De E36 trapte ik regelmatig ff door. Die neiging heb ik bij de SL niet.

Nadeel van de Z4 is dat je echt op de achteras zit. Dus alles wordt harder en directer doorgegeven. Bij de meeste auto'z zit je "tussen" de wielen.

De E93 is dan waarschijnlijk iets stugger afgesteld. Tsja, misschien moet ik me er maar bij neerleggen dat Bofkont geen E93 zal kopen.

De E93 is er alleen met klapdak toch? De ware cabrio heeft een softtop is mijn (bekrompen) idee. Het rijdt wel erg goed.

Klopt, alleen met klapdak. Ik vind het ideaal. En voor Bofkont is het ook mooi, extra oppervlak om te poetsen.

Twix zei:
Tsja, misschien moet ik me er maar bij neerleggen dat Bofkont geen E93 zal kopen.

Historisch bekeken wisselt Bofkont redelijk constant tussen Mercedes en BMW, vrijwel om en om, een enkele uitzondering daargelaten. Mocht dus nu de keuze vallen op een A209, dan is de kans groot dat er een tijdje later tóch weer een BMW onder de Bofkont-carport staat. Dus vroeg of laat zal die E93 er vast nog wel eens komen.

Haha geweldig :D
Klopt precies Benzine, ik sluit ook niets uit van dat.
Maar om heel eerlijk te zijn is de grootste kanshebber toch wel een A209 320 in designo trim, tenminste als ik ooit de juiste kan vinden.
https://bbexclusives.nl/auto/mercedes-clk320-a209-cabriolet-amg-pakket-designo/
Deze kleur geweldig!! verdorie net op markt toen ik mijn Z4 kocht, echt flink van gebaald stiekem.
Ook heel snel verkocht al, anders was ik wellicht ook nog wel gaan kijken ook nog.

Ik probeer fotootje te uploaden vanaf Flickr maar dat werkt niet. Eerder wel.

dateposted-public

Prachtige wagen Klieder (tu)
Rijdt overheerlijk!!

2 jaar terug met de SL r129 club mee getoerd met mijn SLK, voor mij hadden ze een uitzondering gemaakt :}
Maar wat een fantastische wagen en stoelen, schrok er van hoeveel beter die zijn als van een SLK.
Over het verdere comfort nog maar te zwijgen.

Inderdaad een prachtige wagen zo'n r129, kun je ook meteen de kans aangrijpen om een v12 te rijden allichtB) Maar hoe staat het met het spuitwerk? De z4 gaat immers nog niet neem ik aan;)

Beste Damian,

Een V12 tja, lang die wens gehad om zoiets nog eens te rijden, maar dat gaat hem echt niet worden, hoe gaaf het ook is.
Nee de Z4 gaat nog zeker niet weg op korte termijn! staat nog steeds bij de spuiter, nog niets van vernomen, ook druk gehad de laatste dagen met werk, dus de dagen gaan lekker snel. Hoop dat hij vrijdag klaar is, maar is niet zeker.

Is zeker te hopen dat ie vrijdag klaar is, heb je de weersvoorspelling voor het weekend gezien? B)

Ja die zijn geweldig Benzine (tu)
Moet helaas werken, maar een lekker rondje op zaterdag zou mogelijk zijn!!
Zal de spuiter morgen eens een berichtje sturen om te vragen hoe het staat.

Durf je niet even te gaan kijken tussendoor?

Heb ik met mijn Subaru al gedaan zag er weer snaarstrak uit onder de achterklep.
Moest alleen nog drogen, dus morgen ochtend pas ophalen.

Beste Carkiller,

Geen tijd gehad tot nu toe, en morgen geen auto beschikbaar, staat in Hoogeveen, dikke 50km van waar ik woon.
Maar heb er gek genoeg alle vertrouwen in tot nu toe :T

Beste Carkiller,

Anders wordt ik echt knettergek leip mocht het niet zo zijn :T
Dit bedrijf staat bekend om zijn topkwaliteit en speciale projecten in het dure segment.
Dan moet zo'n oud gebakje van mij toch simpel zijn of niet dan.

Lees ik dat goed? We krijgen een mooi weekend? Kiek dat is nog eens mooi nieuws!
Mocht de druk te hoog zijn, ik heb vrienden in Hoogeveen, en ze is morgen vrij.... Ik kan altijd opperen "ga kijken bij een BMW" *pakt de telefoon alvast! :D

Beste Aras,

Zeker een kanshebber!! ben ik ontzettend fan van.
Kwa comfort ook ongeëvenaard fijn.
Huidige plan is 2018 zomer sowieso nog lekker te rijden met mijn Z4, en dan maar weer eens zien, alles maar eens rustig overzien en overdenken.
Zeker geen straf! echt prachtige ritten gemaakt toch wel deze zomer met de Z4.
Was echt genieten.

Beste Peter,

Haha nee niet nodig, moet het toch met eigen ogen zien.
Maar bedankt voor het aanbod (tu)

Bofkont zei:
Prachtige wagen Klieder (tu)
Rijdt overheerlijk!!

2 jaar terug met de SL r129 club mee getoerd met mijn SLK, voor mij hadden ze een uitzondering gemaakt :}
Maar wat een fantastische wagen en stoelen, schrok er van hoeveel beter die zijn als van een SLK.
Over het verdere comfort nog maar te zwijgen.

Leuk Bofkont. Aardig dat ze een uitzondering hadden gemaakt. Ja de stoelen vind ik in het begin wennen. Groot, vlak en gevuld met paardenhaar. Maar ze zitten gewoon erg goed. Het is nog echt een Mercedes uit de tijd dat ze gewoonweg de beste auto's bouwden. Je kon er een rijtjeshuis voor kopen. Dus in die tijd echt high-end automobielen. En je merkt het aan veel details. Zoals siliconengedempte vakjes, tapijt van echt topkwaliteit, echt metalen afwerkingstrips. Ook leuk, als je de auto (open) afsluit, dan gaat alle bakjes, vakjes etc ook op slot. Om maar te zwijgen van een dikke mat aan de binnenkant van de motorkap qua geluidsisolatie. En nog veel meer. Idd heel bijzondere auto.

Absoluut Klieder, het beste wat Mercedes toen had te bieden, ik vind ze prachtig.
En kwalitatief ook stukken betrouwbaarder dan zijn opvolger de R230.

Net contact gehad met de spuiter, kleur zijn ze nog mee bezig, om goed te krijgen.
Maar helaas volgende week pas terug zoals het nu lijkt, maar positieve is dat ze goed te tijd nemen om de kleur goed te krijgen.

De R230 is inmiddels voordeliger in aanschaf dan een goede, gedocumenteerde R129. Ik vind de R230 aan de ordinaire kant. Daarbij heeft hij een klapdak en dat vind ik niet horen bij een cabrio.

Oei, balen René! Maar aan de andere kant, heb ik eigenlijk daardoor een goed gevoel, dat de kleur identiek gaat worden!

De motorkap van mijn Subaru moest ook 3X opnieuw gespoten worden voordat de spuiter tevreden was.

Was de auto toen ook lang kwijt.

P. Klieder zei:
De R230 is inmiddels voordeliger in aanschaf dan een goede, gedocumenteerde R129. Ik vind de R230 aan de ordinaire kant. Daarbij heeft hij een klapdak en dat vind ik niet horen bij een cabrio.

De R230 zit nu in de periode waarin de R129 een jaar of 5 a 10 geleden zat, te oud om nog deftig mee voor de dag te komen en te nieuw voor een klassiekerstatus. Daarmee krijgt ie een wat fout imago. Blijkbaar moet elke Benz even door die periode heen, om vervolgens weer aantrekkelijk te worden.

Daar heb je gelijk in BENZine. Echter denk ik toch dat het design van de R230 zich minder goed leent om mooi oud te worden.

Dat zou kunnen, maar zelf denk ik dat het wel meevalt. Eigenlijk is de R230 best een tijdloos model, een mooie evolutie van de R129. Net zoals elke SL tot nu toe een mooie evolutie is t.o.v. z'n voorganger.

SL_evolution.jpg

En echt, ook de R129 was een jaar of wat geleden bij velen niet populair wegens een foute uitstraling. Nu zie je meer en meer dat slecht onderhouden en fout opgedirkte exemplaren verdwijnen en dat de nette en goed onderhouden exemplaren overblijven en in waarde stijgen.

Beste Klieder,Benzine

Ja absoluut!
Een R129 zijn rap duur aan het worden, ik wil eigenlijk dan een facelift 320 of 500.
Maar kwa betaalbaarheid is dat nog wel een puntje idd, denk eerlijk gezegd dat het dat niet gaat worden.

Mooi overzicht trouwens ook van die SL reeks!

Beste Peter/Zadelsnuiver/Carkiller,

Ja absoluut eens hoor!! heb liever dat ze de tijd nemen en de kleur en alles goed is.
Heb toch niet veel tijd momenteel om te rijden, begin oktober 2 weken vrij dus kan ik dan nog even lekker toeren.

Ik zou een R230 geen evolutie van een R129 willen noemen. Daar laat de kwaliteit echt te wensen over. Bofkont: als je ooit in de situatie komt, koop jezelf dan een fijne 500 SL. Je zal er geen spijt van krijgen.

500 E zei:
Ik zou een R230 geen evolutie van een R129 willen noemen. Daar laat de kwaliteit echt te wensen over.

Op welke punten laat de kwaliteit te wensen over? De R230 kwam in 2001, toen had MB wat kwaliteitsperikelen (vooral roestproblemen). Maar zijn de latere R230's (vanaf zeg maar 2004) niet flink verbeterd?

Ik durf het tussen alle Benz mensen helemaal niet te zeggen, maar de overgang van R129 naar R230 vind ik eigenlijk best wel groot. Hoewel de SL500 van de eerste (zeker de latere/US-modellen) ook best wel "fout" kunnen zijn, vind ik de R129, net als zijn voorgangers veel eleganter en minder schreeuwerig. De Pagode vind ik het allermooiste, de SL daarna het tofste en degene die ik het liefste zelf zou willen, R129 volgt een hele kleine afstand.

Leuk overzicht! Altijd boeiend om zulke plaatjes te zien!

Beste 500E,

Bedankt voor je advies(tu)
Jij zult het weten als geen ander, dus geloof je direct!
Wellicht toch maar eens een R129 SL500 serieus overwegen, is ook een prima investering.
Als ik het echt wil is het mogelijk.

Beste Peter,

Ja een R129 is idd veel eleganter!

Ook aanbod van erg laag geprijsde R129's *-)
Dus R129 rijden behoord absoluut zeker tot de mogelijkheden :D
Vraag me toch serieus af hoe de technische staat van dat goedkope aanbod is en andere ellende.
Zie bedragen voorbij komen waar ik absoluut niet mijn Z4 voor zou willen verkopen.

https://www.autoscout24.nl/resultaten?mmvmk0=47&mmvmd0=-67&mmvco=1&fregfrom=1990&fregto=2005&pricefrom=0&cy=NL&powertype=kw&ctf=9&ctf=7&ctf=8&ctf=4&atype=C&ustate=N%2CU&ctf=5&ctf=9&ctf=7&ctf=8&ctf=4&ctf=5&ctf=9&ctf=7&ctf=8&ctf=4&ctf=5&sort=price&desc=0

Ben er zeker nog niet uit met mij zelf.
Een A209 CLK heb ik eigenlijk toch liever, allemaal net wat nieuwer.

Ziet er wel gaaf uit zo'n verbouwde Z4 met een dikke V8 zelfs, maar doe mij toch maar een origineel exemplaar :D
Ik ben zwaar OEM purist, zal nooit anders worden.

Ik ook hoor, heb al moeite met de Supersprint uitlaat onder mijn Subaru.
Verder is alles strak origineel, staat zelfs op dezelfde banden als hij af fabriek mee geleverd was.
Maar dan setje 3...

Zo'n R129 voor minder dan 10k, daar zal geen Bofkont-waardige automobiel tussen zitten. Ik denk dat je dan minimaal naar de 20k gaat.

Zo dan!! echt prachtig netjes bijgehouden en alles lekker origineel.
Doe je echt goed Carkiller!
Oh nee plaats gerust van zulke prachtige plaatjes hier hoor, geen bezwaar.

Een R129 voor minder dan 10K, ik kocht 'm, een SL 280 met panoramadak en 199.995 km. Achteraf gezien had ik veel liever een exemplaar voor 15-25K gehad. De mijne had al erg snel een defecte katalysator, een motorstoring (die er nooit meer uitging, garage Wieman kon niets vinden na uitlezen), een nukkige automaat die zeer moeilijk in de versnelling te zetten was, en direct na ophalen een storing in de radio (volume sprong automatisch op 100). Ergens heb ik het idee dat de prijs volledig was afgestemd op de kwaliteit van de auto. En dat ik gewoon veel beter een auto met dezelfde prijs/kwaliteit verhouding had moeten kopen maar dan voor 25K. Ik zou nu nooit meer een SL voor 10K kopen. Tenzij ik 'm van tevoren binnenstebuiten keer en zeker weet dat de technische staat top is.

Terug
Bovenaan