Bofkont nieuwe start verleden en heden, mijn SLK 350 update pagina 56 goed nieuws van de verkopende partij

Heerlijk man zo'n dagje!! Houden mn vriendin en ik ook wel van, maar met kleine van 5 mnd is dat voorlopig niet zo handig.

Vandaag wederom perfect cabrio weer! Rondje Duitsland (achter Arnhem) van slechts 250 km.... Wel goedkoop tanken natuurlijk (Shell racing 100, € 1,58/liter), zodat we dat voordeel later weer op een terrasje hebben kunnen uitgeven!

Beste Uwbuurman,

Dat was het zeker (tu)

Beste Rumalf,

Ben zeer benieuwd, hoop hem deze week te krijgen!

Beste Springbok,

Ja snap ik, dan wordt het leven gelijk anders, maar komt goed!
Dan is een 2 zitter gelijk al waardeloos.

Oh geweldig Pietzoveel, topdag voor je dus!
Vandaag niet weg geweest, dagje thuis is ook wel lekker.
Ik heb de wagen niet eens gewassen nog, ik ga morgen nog even weer toeren, ben nog tot woensdag vrij.
Maandag is het heerlijk rustig op de wegen.

Bofkont zei:
Daarna door naar Termunten Zijl voor Patat met kibbeling
Ja hoor, hij wel! Fish and chips op z'n Grunnings... Waarom heb je voor mij niks meegenomen? :D
Gelukkig ben je niet meer ziek en kun je weer een beetje genieten van je mooie kar!

AH mijn gewaardeerde collega Frederiksen :D

Binnenkort kunnen wij die kant ook wel eens op toeren.
Ach ben nog steeds wel een beetje ziek van mijn bumpertje hoor, 18 september hoop ik daarvan verlost te worden:}

Ben vanmorgen nog een mooi stuk aan het toeren geweest, Giethoorn/Zwartsluis/Hasselt/Genemuiden/Rouveen/Staphorst, was weer heerlijk met de kap los.

Vakantie mijn beste Carkiller, en dan hebben ze mij er ook nog tussen gedrukt ergens.
Eigenlijk zitten ze tot april volgend jaar vol :D
Ach kan ik nog even weer sparen :T

Beste Carkiller,

Haha nu even ophouden aub :}
Tja dat zullen we zien rond 20 september.

Bedrijf doet eigenlijk alleen speciale auto's, toen ik er was stond er een nieuwe Nissan GTR en een 911 binnen, waren ze bezig met een complete restauratie van een oude Citroen traction avant, Jag XJS V12/ E36 M3, geen standaard verzekeringswerk, eigenlijk totaal niet.
Dus heb er eigenlijk wel alle vertrouwen in dat het goed komt, maar ik heb geen enkele garantie natuurlijk :}
Eigenaar uitvoerig gesproken en verteld van mijn vorige ellende.
Hij zegt je betaald pas als je 100% tevreden bent, eerder gaat de wagen niet weg.

Beste Pietzoveel,

Ja was absoluut fijn!! morgen ook nog vrij en besloten ook nog een rondje te maken in de omgeving.
Moet een kameraad weg brengen ophalen, dus mooi combineren.

Beste Micha,

Ik maak een foto van de kmstand als ik hem achterlaat :T
Maar ach als hij een stukje om wil met de Z4 mag dat heus hoor, maar als ik zie wat voor klanten die man bediend, is mijn Z4 echt maar een gebakje.

Haastklus dus...ach simpel en snel ff die Z4 doen. Dat moet nog wel lukken.

:}:-D

Ik ben eigenlijk niet zo gemeen hoor René. Het spijt me, is een geintje.

Ik zie dat jij het er ook van hebt genomen met dit mooie weer! :-D

De Z4 staat er alweer stralend bij vind ik zelf, maar ik kan me voorstellen dat het netter maken van de bumper net dat beetje extra toevoegt aan het plezier (tu)

Absoluut Bleuz,

Vandaag ook weer lekker aan het toeren geweest, nog steeds vrij.
Jij vast ook wel afgelopen weekend?? ben de nodige cabrio's tegengekomen.
Bedankt! de wagen staat er ook zeker netjes bij.

Dat ziet er goed uit qua kwaliteit zeg! Had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Wat staat de Z4 er ook fantastisch strak bij zo! :-D

Bedankt Brent :D(tu)
Ja de camera kwaliteit vind ik echt geweldig, niveau S7/S8 moet hij wel benaderen wat ik er van gelezen heb.

Bedankt Thomas :D(tu)
Die Sonax Xtreme Brilliant Shine Detailer is trouwens echt geweldig!!
Zeer goede tip van je, ontzettend water afstotend, en geeft zo een maand bescherming, voor een detailer spray is dat super.
https://www.carclean.com/nl/product/Sonax/SONAX_Xtreme_BrillantShine_Detailer_nieuwe_formule_750ml_103465?o=pbMTAwMDA3

Telefoon ben ik echt super tevreden over, binnenkort op een mooie dag wat foto's schieten.

Bofkont zei:
Bedankt Thomas :D(tu)
Die Sonax Xtreme Brilliant Shine Detailer is trouwens echt geweldig!!
Zeer goede tip van je, ontzettend water afstotend, en geeft zo een maand bescherming, voor een detailer spray is dat super.
https://www.carclean.com/nl/product/Sonax/SONAX_Xtreme_BrillantShine_Detailer_nieuwe_formule_750ml_103465?o=pbMTAwMDA3

Telefoon ben ik echt super tevreden over, binnenkort op een mooie dag wat foto's schieten.

Heb nog een flesje staan. Kan het helaas toch niet meer gebruiken :}
Nanolex is trouwens ook geweldig. Zelfs na 8 keer wassen is de beading geweldig. Nou moet ik wel zeggen dat ik af en toe de toplaag (dus niet de sealent die is nog steeds van het aanbrengen net na aanschaf) een beetje bijwerk. Ook aan te raden dus!

Zou toch zweren dat ik net al een reactie geplaatst heb, heb wat log in problem dus misschien niet gelukt.

Mooie plaatjes, prachtige beemer is het toch.

Bedank ook voor de tip, net een flesje van dat Sonax spul besteld om de nu strakke lak van de Discovery te beschermen. Ben benieuwd.

Gefeliciteerd met de nieuwe telefoon, hele strakke foto's (tu)

Die Sonax extreme detailer is inderdaad erg goed, heb hem ook aangeschaft op aanraden van evuniebn, toen ik de BMW verkocht was de nieuwe eigenaar zo onder de indruk van de glans dat ik hem het flesje er bij heb gegeven. Van de week zelf maar weer een nieuwe kopen :D

Beste Sketcher,

Bedankt!
Die extreme detailer moet je trouwens opspuiten en gelijk uitwrijven als het opdroogt kun je het nog amper uitpoetsen.
Geweldige glans en bescherming geeft het :D

Beste Zadelsnuiver,

Bedankt!
Nog een tevreden Sonax gebruiker, leuk! :D
Kost weinig en is zuinig in gebruik, ik vind het echt een topper.

Bofkont zei:
Beste Sketcher,

Bedankt!
Die extreme detailer moet je trouwens opspuiten en gelijk uitwrijven als het opdroogt kun je het nog amper uitpoetsen.
Geweldige glans en bescherming geeft het :D.

Goed te weten, doe je dit met de hand of met de machine (op stand 1) voor het beste resultaat? En wat voor doek gebruik je hier het beste voor? Gewoon microvezel?

Beste Sketcher,

Gewoon met de hand en een microvezel doek, hele auto doe ik binnen 5 min gaat zo makkelijk en snel.

Ook maar eens proberen dan. Altijd wel fijn om hem na het wassen nog even helemaal glad te maken. Maar ik moet zeggen, de Soft99 Fusso Coat is ook geweldig. Beading is bizar gewoon.

Fotokwaliteit is heel goed van je nieuwe telefoon!

Ik moest even bijlezen!
Balen zeg van de bumper-perikelen René! Hopelijk wordt het straks goed opgelost!

Mooie foto's met je telefoon zeg! Goede keuze dus! Ik las al eens dat Huawei inmiddels qua verkoop nummer 2 van de wereld is.
Een paar jaar geleden een leentoestel van ze gehad, omdat mijn geweldige Nokia Lumia stuk was, ik was toen al onder de indruk, zelfde of betere specs als mijn telefoon, alleen dan goedkoper en van betere kwaliteit, tenminste hij deed het 3 weken zonder haperen, dus dat was al een plus!

Erg mooi inderdaad, bij deze dus ook besteld ziet er super uit zeg die spray! Alleen nog even tijd vinden om te poetsen

Beste Kristian,

Bedankt! ben ook erg blij met de nieuwe telefoon!
Ja die fusso is erg goed, maar het makkelijke van deze detailer is dat je hem supersnel kan opbrengen na het wassen.
Mooie toplaag voor de fusso ook, blijft die langer in stand.

Beste Peter,

Hey dat is lang geleden!
Ja mijn bumperperikelen is een en al ellende, erg zuur van geweest, moet zeggen dat het steeds minder wordt.
Ik zie niet eens het kleur verschil meer, tenzij ik echt ga zoeken, maar de 18e gaat hij absoluut naar de spuiter, dan ben ik ook klaar.
2018 wil ik echt nog alleen maar genieten van de wagen.

Ja Huawei is een heel erg grote speler op de smartphone markt, ben ook zeer positief verrast over de P10.

Beste Damian,

Ah leuk om te horen!
Ga je zeker geen spijt van krijgen, op die zwarte wagen van je is de glans echt geweldig met dit product.

Ja precies, poorboys black hole, black paste wax en deze detailer lijken mij een ongekend resultaat geven, wel zo prettig als het allemaal even blijft zitten, ipv van al het werk binnen een ritje in de regen kwijt te zijn. Even iets anders, kleien is echt zo simpel als het is? Auto wassen en vervolgen met zo"n stuk een beetje op en neer wrijven over het volle oppervlak?

Ja hoor kleien is heel erg simpel, precies zoals je zegt, maar je moet wel ruim glijmiddel gebruiken, een een vers sopje zou kunnen.
Maar ik gebruik liever deze , echt beter!
https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Clay_Lube_473ml_ClayLube16_103087

Ook zou ik een zachte klei nemen, zodat je geen marring krijgt, een harde klei kan namelijk micro krassen veroorzaken die je er alleen machinaal uit kunt poetsen, die van monello is lekker zacht en veilig.
https://www.carclean.nl/product/Monello/Dolce_Verde_klei_150_gram_100_gram_GRATIS_MON_DV1pc_102086

Eeuwig spijt van mijn keuze een paar maanden geleden, toen een Iphone SE gekocht, besturingssysteem vind ik maar niks ten opzichte van Android en de camera is helemaal dramatisch. Dit ziet er echt prachtig uit.

Ik heb een Galaxy S7 en die maakt leuke foto's maar toch lang niet altijd tevreden na het terug kijken van (vakantie)foto's op de PC.

Afgelopen weekend vooraf aan mijn vakantie een Canon spiegelreflex gekocht met 2 lenzen en meteen lightroom (bewerkingsoftware) voor de PC gekocht, na een dagje dierentuin wat foto's gemaakt en wat puntjes op de i gezet met lightroom en ik wist niet wat ik zag echt prachtig!

Toegegeven een spiegelreflex neem je niet zomaar overal naar toe maar wil je echt leuke foto's is zo een camera toch echt wel een must.

(Zelfs kleurverschil is met lightroom makkelijk weg te werken ;))

Bedankt Tom, ben er zelf ook wel over te spreken (tu)

Beste Schummi,

Natuurlijk zal het nooit een spiegelreflex benaderen, maar ik meer dan tevreden :D

De meeste wat betere telefoons maken tegenwoordig echt super goede foto's zolang er maar voldoende licht is voor de kleine lens.

zodra het licht beperkt is, dan worden de foto's heel snel slecht.

Ik zit er ook wel eens aan te denken om een fatsoenlijke camera te nemen, maar buiten vakanties om neem ik dat ding in de praktijk toch niet snel mee voor de dagelijkse kiekjes ben ik bang. En dan is het wel wat zonde van zo'n duur ding.

AsconaGT zei:
De meeste wat betere telefoons maken tegenwoordig echt super goede foto's zolang er maar voldoende licht is voor de kleine lens.

zodra het licht beperkt is, dan worden de foto's heel snel slecht.

Ik zit er ook wel eens aan te denken om een fatsoenlijke camera te nemen, maar buiten vakanties om neem ik dat ding in de praktijk toch niet snel mee voor de dagelijkse kiekjes ben ik bang. En dan is het wel wat zonde van zo'n duur ding.

Ik heb naast mijn spiegelreflexcamera nog een kleine compact met 10x optische zoom. Ideaal.

Beste Twix,

Die heb ik ook, een vrij goede Sony cybershot, maar om die ook nog te moeten mee slepen.
Nee vind dit echt ideaal, ben zo ontzettend tevreden met mijn nieuwe telefoon/camera.

Gave foto's inderdaad René (tu)
Vooral die 2e met de lichtval van de bomen/bladeren is prachtig!

Ik gebruik meestal voor instagram de foto's van mijn iphone, maar op instagram bekijkt men de foto toch op een (klein) telefoon formaat en er worden vaak tig filters overheen gegooid haha. Dus in dat geval zal men toch nooit het verschil opmerken tussen een telefoonfoto en een spiegelreflex foto.

Zodra het op groter formaat bekeken moet worden vallen de telefoon foto's (van de iphone sowieso tenminste) heel snel door de mand.
Maar ik sta idd wel te kijken in wat voor mega tempo de kwaliteit gaat van telefoon camera's. Nog even en niemand gebruikt meer een spiegelreflex camera *-)

Bedankt Ramon!
Ja die vooruitgang met die camera's is verbluffend.
Foto met die bomen vond ik zelf ook leuk, ook een van mijn favoriete weggetjes om te rijden.
Heel smal, als er een tegenligger aankomt moet je aan de kant , maar het is daar zo lekker rustig.
IMG_20170904_135332 by bofkont OEM, on Flickr

Vandaag bezoek gehad van Kristiaan met zijn prachtige blauwe Swift Sport, serieus mooie wagen!!
En bijzonder strak/netjes!! Zo nieuw uit de showroom als je niet beter zou weten.
Aardige vent ook die Kristiaan en zijn zwager :-D
Was leuk kennis gemaakt te hebben eens in het echt, na zoveel jaren autoweek eens een echt gezicht erbij is leuk.

IMG_20170917_172454 by bofkont OEM, on Flickr

Morgen is het eindelijk zover dat mijn voorbumper wederom gespoten gaat worden, deze maal bij een andere spuiter.
Nu hoop ik wel in de juiste kleur :T
Ook zal de middenconsole worden voorzien van wrap folie, deze is nieuw helaas niet meer verkrijgbaar.
Deze middenconsole is van echt geborsteld aluminium, maar in de jaren zijn er wat deukjes/krasjes in gekomen.
Zoveel dat ik me er toch wel aan erger.
Nu heb ik nog gezocht naar een 2e hands, maar ze zijn allemaal beschadigd, is toch vrij zacht materiaal wat snel beschadigd.
Nu heeft 3M folie in de structuur brushed aluminium, dat zou precies dezelfde originele uitstraling moeten geven.
IMG_20170905_174128 by bofkont OEM, on Flickr
Al met al zal ik de wagen een week kwijt zijn, toch weer spannend !!

Vanmorgen nog even gewassen zodat hij lekker fris daar aan komt (tu)

Terug
Bovenaan