BMW X2

funf zei:
zeebra zei:
Maar kijk bijvoorbeeld naar de Stinger. Die kan het vergelijk met een Audi of BMW wel aan.

Meen je dat? In kwalitatief opzicht wel, want Kia zal in dat opzicht niet slechter zijn. Maar ook qua rij-eigenschappen, beleving, keuzemogelijkheden in opties, materiaalkeuze en lakkleuren?
Als je een juist vergelijk maakt(de Stinger is groter en daardoor zwaarder dan bv de 4 serie of A5) qua rij-eigenschappen en beleving wel ja. Qua keuzemogelijkheden opties(alles zit er al op), materiaal- en lakkeuze niet. Maar dat zijn meer de glimmertjes. De basis moet goed zijn. En dat is bij de Stinger(voorzover ik kan nagaan) in orde. Als ik ander leer wil kan ik dat ook los bestellen. Daarvoor hoef ik geen BMW. Vroeger was het verschil tussen Premium merken en de rest best wel groot. Ze hadden altijd een adequate motorisering, de wegligging was goed en de afwerking op orde. Mijn Kia heeft dat ook allemaal plus een goede uitrusting. Wat wil je dan nog meer? En om bij BMW te blijven: waarom zou je deze X2 willen als een 2 serie tourer vrijwel hetzelfde biedt?

Qua keuzemogelijkheden opties(alles zit er al op), materiaal- en lakkeuze niet. Maar dat zijn meer de glimmertjes.

Nee dat is gewoonweg niet waar. Het zijn juist de vele keuzes in opties, wielen, kleuren, diverse materialen ed waarom men voor BMW, Audi of MB gaan. Het zijn luxemerken en men wilt zich luxe voelen door veel zelf te kunnen kiezen. Voelt exclusiever en daarom 'premium'. Bij de Stinger zit je, volgens mij, vast aan zwart leder of rood Nappa-leder op de duurste versie.

Bird Nerd zei:
Qua keuzemogelijkheden opties(alles zit er al op), materiaal- en lakkeuze niet. Maar dat zijn meer de glimmertjes.

Nee dat is gewoonweg niet waar. Het zijn juist de vele keuzes in opties, wielen, kleuren, diverse materialen ed waarom men voor BMW, Audi of MB gaan. Het zijn luxemerken en men wilt zich luxe voelen door veel zelf te kunnen kiezen. Voelt exclusiever en daarom 'premium'. Bij de Stinger zit je, volgens mij, vast aan zwart leder of rood Nappa-leder op de duurste versie.

De meeste mensen die ik heb zien kiezen voor een Audi kozen een kant en klare oplossing, dus gingen zelf geen auto samenstellen. En bekleding, lak, andere wielen kan je ook gewoon after market krijgen. Zakelijk werken wij met een carrosseriebouwer en geloof mij, die kan vrijwel alles. Als je maar betaald. Kia zie ik overigens niet als premium merk. Het komt daar niet eens in de buurt. Daar zijn ze veel te nuchter voor. Maar de Stinger vind ik daarop de uitzondering. Die vind ik zelfs exclusiever dan een willekeurige BMW of Audi.

Toch zullen de meeste mensen toch voor de BMW, Audi of MB gaan juist vanwege eerder genoemde redenen ;) Ik vind ook de Stinger fantastisch maar ik weet nu al dat als ik de mogelijkheid die auto te kopen dat ik uiteindelijk toch terug zou gaan naar de BMW dealer omdat je daar meer keuzes hebt

ps: standaard leasepikkies hou je altijd wel. Mensen die echt wat te besteden hebben gaan niet voor de simpele uitvoeringen

zeebra zei:
De meeste mensen die ik heb zien kiezen voor een Audi kozen een kant en klare oplossing, dus gingen zelf geen auto samenstellen. En bekleding, lak, andere wielen kan je ook gewoon after market krijgen. Zakelijk werken wij met een carrosseriebouwer en geloof mij, die kan vrijwel alles. Als je maar betaald. Kia zie ik overigens niet als premium merk. Het komt daar niet eens in de buurt. Daar zijn ze veel te nuchter voor. Maar de Stinger vind ik daarop de uitzondering. Die vind ik zelfs exclusiever dan een willekeurige BMW of Audi.

Het is natuurlijk ook een imagokwestie. Als je bij een borrel gaat verkondigen dat een Kia Stinger exclusiever is dan de Duitse drie, zullen de meeste mensen niet eens weten hoe een Kia Stinger eruit ziet. En zo bezien, is een Kia Stinger dus exclusief. Maar die exclusiviteit wordt door kopers in die prijsklasse vaak niet gezocht.

Zou wel eens een interne concurrent kunnen worden voor de 3 Serie touring.

Eind oktober voegde BMW de hagelnieuwe X2 aan zijn modellengamma toe. We weten nu wat de die SUV moet gaan kosten.
Om maar met de deur in huis te vallen: wie € 47.495 naar BMW overmaakt, krijgt de sleutels van de X2 sDrive20i met zeventraps Steptronic-transmissie overhandigd. In het vooronder doet in dat geval een 192 pk sterke krachtbron dienst als krachtcentrale. Dit is aanvankelijk de enige benzineversie die BMW op de prijslijst zet, al volgt in een later stadium nog een 140 pk sterke sDrive18i, een driecilinder die met handgeschakelde zesbak en met zeventraps DCT-transmissie beschikbaar komt. Ook de handgeschakelde versie van de sDrive20i volgt later.

Dieselen kan vanaf € 59.895 met de 190 pk sterke xDrive20d met achttraps Steptronic-transmissie. Voor meer dieselkracht zorgt de 231 pk sterke xDrive25d, tevens met automatische versnellingsbak. De 150 pk sterke sDrive18d en xDrive18d volgen tevens later. In maart volgend jaar staat de X2 bij de Nederlandse dealers.

Ter vergelijk: de X3 staat vanaf € 58.689 in de orderboeken. Voor dat geld krijg je de vierwielaangedreven xDrive20i met automaat afgeleverd. De xDrive20d, de X3 is tenslotte altijd een vierwielaandrijver, kent een vanafprijs van € 67.089.

X1 sDrive20i: € 43.624
X2 sDRive20i: € 47.495
X3 xDrive20i: € 58.689

Ik vind bijna 4.000 euro wel veel geld voor een, in feite, krappere X1. Maar dit model zal zijn kopers wel vinden want dit ziet er echt wel een stuk vlotter uit. Er komt overigens nog een boel geld bij als je het M Sport of M Sport X-pakket wilt. Dat is (in DL) 6.400 euro extra

Zonder M Sport-pakket maar met 19" wielen, wat extra alu accenten, LED-verlichting en heb je imo ook al een leuke auto

cosySec

cosySec

cosySec

cosySec

of je moet echt willen opvallen..

cosySec

Blijf het veel geld vinden voor een platgeslagen X1 met minder ruimte en heel veel wilde lijnen in de voor en achterbumpers.

KadettRT zei:
Blijf het veel geld vinden voor een platgeslagen X1 met minder ruimte en heel veel wilde lijnen in de voor en achterbumpers.
Hij heeft tenminste nog een eigen lijn. Het verschil met de X1 is duidelijk. X4 en X6 zijn gewoon lelijke versies van X3 en X5, verschillen vooral door de aflopende daklojn en duurdere kost.

Alvinho Gonzalez ` zei:
Prachtige SUV!

Dié naam snap ik dan weer niet voor deze hatchback. Meer is het toch niet dan een hatchback die iéts hoger op zijn wielen is gezet?

Gave wagen (y) Ik kwam er vandaag één tegen op een transportwagen hier in Utrecht onderweg naar de BMW-dealer aan de Proostwetering. Op de foto's was ik niet zo gecharmeerd van die driehoeken links en rechts in de voorbumper maar irl valt de bumper prima in het gehele design.

Bij de lokale BMW dealer stond een exemplaar. In het echt een stoere verschijning om te zien. Leuk ook die BMW logo's in de C-stijl.

U1dXSv5.jpg

MDckR2T.jpg

Ik denk dat het een succes nr. wordt voor BMW, en waarschijnlijk beter verkoopt dan de X1.

Bild-Vergleich-BMW-X1-F48-xLine-X2-F39-M-Sport-X-2017-03.jpg

[size=medium]BMW X2 M35i heeft krachtigste viercilindermotor van BMW ooit[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 7 september 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]

BMW introduceert de X2 M35i. Het nieuwe topmodel van de X2 heeft de krachtigste viercilindermotor ooit van BMW aan boord. De 2.0 TwinPower turbomotor produceert 306 pk vermogen.

De BMW X2 heeft een nieuwe topuitvoering: M35i. Het is de eerste M-uitvoering met viercilindermotor, maar dan wel meteen de krachtigste die BMW ooit bouwde. Met 306 pk vermogen en 450 Nm koppel zet de X2 M35i indrukwekkende prestaties neer. Zo legt de nieuwe uitvoering het sprintje van 0 naar 100 km/u in slechts 4,9 seconden af. Het schakelwerk wordt verzorgd door een achttraps automaat.

De M35i-uitvoering is voorzien van stijvere veren en dempers, een aangepaste achterwielophanging en een M-Sport-differentieel op de vooras. Alle aanpassingen dienen als doel om de X2 sportiever te laten rijden. Andere technische upgrades zijn doorgevoerd aan de uitlaat en het remsysteem.

De X2 M35i is te herkennen aan de Cerium Grey-accenten. Onder andere de spiegelkappen, grille en de omlijsting van de luchtinlaten zijn uitgevoerd in die kleur. Sportieve bumpers, specifieke uitlaatpijpen en BMW M-accenten in het interieur maken de nieuwe uitvoering compleet.

BMW start in maart 2019 met de levering van de X2 M35i. De prijs is nog niet bekend.

bmw-x2-m35i-297965-800.jpg

bmw-x2-m35i-297964-800.jpg

bmw-x2-m35i-297968-800.jpg

bmw-x2-m35i-297966-800.jpg

bmw-x2-m35i-297967-800.jpg

bmw-x2-m35i-297963-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/september/45396-bmw-x2-m35i-heeft-krachtigste-viercilindermotor-van-bmw-ooit

[size=medium]BMW X2 nu ook als plug-in hybride[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 9 januari 2020 • Tekst: Ellen Kole[/size]

Tegelijk met de eerder aangekondigde plug-in hybride BMX X1 verschijnt ook de verwante X2 als stekkerhybride. Dankzij de elektromotor op de achteras kun je deze modellen vier wielen aan laten drijven.

BMW kondigde eerder aan dat de vernieuwde X1 met plug-in hybride aandrijflijn xDrive25e zal verschijnen. Tegelijk met dat debuut, later dit voorjaar, zal ook de stekkerhybrideversie van de verwante X2 debuteren. Exacte introductiedatum en prijzen volgen nog.

De xDrive25e-aandrijflijn van de X2 kent nagenoeg dezelfde specificaties als die van de X1. De voorwielen van de auto kunnen worden aangedreven door een 125 pk sterke 1.3 driecilinder turbobenzinemotor, gekoppeld aan een 6-traps Steptronic-automaat. Daarnaast is er een 70 kW (omgerekend 95 pk) sterke elektromotor, die via een 1-trapstransmissie de achterwielen kan doen rollen.

De gezamenlijke systeemoutput bedraagt maximaal 220 pk vermogen en 385 Nm koppel; deze trekkracht is direct na het starten van de auto volledig beschikbaar. Het 0-100 km/u-sprintje kan daarmee al in 6,8 seconden voorbij zijn. De snelheidstop ligt op 195 km/u .

De X2 kan automatisch bepalen welke wielen aangedreven moeten worden, maar de bestuurder kan dit onderwerpen aan een eigen keuze met de eDrive-knop. Kies je voor volledig elektrisch, dan is de (theoretische) actieradius tussen de 54 en 57 km. Werken de motoren samen dan heb je vierwielaandrijving ter beschikking - uniek voor het X2-model.

Afhankelijk van hoe je het gaspedaal indrukt ligt het benzineverbruik, volgens de fabrikant, gemiddeld tussen de 1,9 en 2,1 liter/100 km. Stroom zou uitkomen tussen de 13,7 en 14,2 kWh/100 km. Houd er rekening mee dat de accu's onder de achterbank leiden tot wat minder bagageruimte. Wel zou deze positie bijdragen aan een betere balans. De auto opladen kan aan een gewoon stopcontact. Met een BMW i Wallbox neemt volledig opladen circa 3 uur en een kwartier in beslag.

bmw-x1-x2-2020-plug-in-hybrides-xdrive25e-303212-1024.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2020/januari/46947-bmw-x2-nu-ook-als-plug-in-hybride

BMW X2 xDrive25e PHEV (en milde facelift)

bmw-x2-xdrive25e-2020.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/425390/2021-bmw-x2-xdrive25e-debut/

Ik dacht dat WLTP ongunstig was voor fabrikanten tov NEDC, maar blijkbaar is er bij PHEV's wel voordeel te halen. Of zou BMW kunnen optimaliseren op de WLTP?

BMW X2 Mesh Edition met donkerkleurig plastic opzij en zilverkleurige zijschorten.

6731-AC60-1244-437-C-8185-74-AD6835-C2-C5.jpg

AEA2-FCA8-577-B-488-E-A239-D8339-D7776-F4.jpg

867-D29-D0-A797-4-E6-D-9616-4912-A7-F221-F8.jpg

14957962-8-FAA-4-D48-85-A5-0-F901-C420765.jpg

Bron: https://www.carscoops.com/2021/01/bmw-x2-m-mesh-edition-arriving-in-uk-from-34510/

Terug
Bovenaan