BMW X2

Roder zei:
Bekijk het eens van de andere kant; als het anders had gekund hadden ze het vast en zeker gedaan. Oftewel; door technische, budgetaire of andere redenen is het biet gebeurd. Er zijn tig parameters, berekeningen, overwegingen en wat dan ook nodig bij het ontwerpen van een auto. Stellen dat een ‘nobody’ dat wel even beter had kunnen doen mag best arrogant genoemd worden.

Dat is een te snelle conclusie. Het kan best zo zijn geweest dat BMW kon kiezen voor meerdere oplossingen met betrekking tot die naad. En dat ze vervolgens een keuze hebben gemaakt voor de optie die zij het beste vinden. Dat lijkt ook logisch, nu ze bij de vijf een andere afweging hebben gemaakt en ook andere merken dat hebben gedaan.

En dat is wat LNU stelt. Voor jou (en Rob) is hij dan arrogant. En nu zet je hem ook nog eens als een 'nobody' weg. Dat vind ik niet netjes.

funf zei:
Denk aan je niveau Rob. Het is niet netjes om mensen in een discussie van arrogantie of gebrek aan inzicht te betichten, enkel omdat ze een andere mening hebben dan jij.

Niet alle auto's zijn hetzelfde. Dat klopt. Maar jij weet net zomin als ik of BMW voor deze oplossing heeft gekozen omdat het technisch niet anders kan, of omdat er andere redenen waren om het zo te doen. In elk geval zie je bij andere merken dat het ook anders kan. En zelfs bij BMW kan het anders, zie de nieuwe vijf.

Jij bent niet degene die de omgangsvormen op dit forum bepaalt, noch ben jij degene die bepaalt welk niveau er wanneer is. Laat dat soort onzinnige opmerkingen dus vooral achterwege en probeer liever zelf met valide argumenten te komen. Dit zwaktebod is niet alleen arrogant, maar ook ongepast en onnodig.

Ik wil best foto's erbij pakken, maar de 5-serie is niet alleen een ander model, maar ook een ander soort auto. Zoals Roder ook al tevergeefs probeert duidelijk te maken, is dat er zo veel meer factoren een rol spelen. Het is niet zomaar even een muntje opgooien en aan de hand daarvan een keuze maken. LNU geeft de indruk dat dit wel het geval is, om daarna voor de zoveelste keer dezelfde klaagzang te beginnen over die naad. Het getuigt van gebrek aan inzicht, en derhalve van arrogantie, om te denken dat het zomaar wel eventjes anders had gekund en dat BMW enkel een esthetisch slechte keuze zou hebben gemaakt.

Een motorkap is niet zomaar ‘los’ te ontwerpen en zeker niet hetzelfde bij elk model, merk oid. Een 5 als voorbeeld aanhalen is daarom ook niet bepaald een sterk argument; die auto is niet 1op 1 te vergelijken. Zoals Rob al aangaf; prima als je dat inzicht niet hebt, maar doe dan niet alsof je de wijsheid in pacht hebt. Dat is precies waarom de eerdere opmerkingen van Lada ‘arrogant’ genoemd kunnen worden.
Er blijkt nergens uit dat er verstand van zaken is, maar men is wel stellig dat het anders kan. Dat mag best arrogant genoemd worden.

Edit: Zie dat Rob het een en ander al verduidelijkt had.

Bird Nerd zei:
bmw-x2-17.jpg

Ik zit deze foto nog eens te bekijken. Dat logo op die achterste stijl is wel een geinig detail, al is het wel druk in relatie tot dat logo achterop.

Volgens mij is het heel duidelijk wat Lada Niva Urban bedoelt, hij vindt een motorkapnaad 'midden' op de motorkap niet fraai. Ik denk dat Lada Niva Urban bij het beoordelen van een ontwerp helemaal niet geïnteresseerd is in de achterliggende bedrijfseconomische beslissingen, en terecht.

Daarbij wil ik toevoegen dat ik de reacties van Lada Niva Urban wel waardeer. Zijn meningen zijn nogal eens 'tegen de stroom in'. Markant en recalcitrant. Maar waar de motorkapnaad mij in eerste instantie niet zo was opgevallen, valt die me sinds de reactie van Lada Niva Urban ineens meer op. Niet zo'n fraaie oplossing, misschien. Daarbij is hij een van de weinigen die in 'mijn' Chinese auto topics reageert, dus dan sta je al met 1-0 voor bij mij :) LNU mag er dan geregeld afwijkende meningen op nahouden, hij is altijd vriendelijk en beleefd, heeft volgens mij het hart wel op de juiste plaats en dat is ook wat waard. Misschien wel meer.

D-C zei:
Volgens mij is het heel duidelijk wat Lada Niva Urban bedoelt, hij vindt een motorkapnaad 'midden' op de motorkap niet fraai. Ik denk dat Lada Niva Urban bij het beoordelen van een ontwerp helemaal niet geïnteresseerd is in de achterliggende bedrijfseconomische beslissingen, en terecht.

Daarbij wil ik toevoegen dat ik de reacties van Lada Niva Urban wel waardeer. Zijn meningen zijn nogal eens 'tegen de stroom in'. Markant en recalcitrant. Maar waar de motorkapnaad mij in eerste instantie niet zo was opgevallen, valt die me sinds de reactie van Lada Niva Urban ineens meer op. Niet zo'n fraaie oplossing, misschien. Daarbij is hij een van de weinigen die in 'mijn' Chinese auto topics reageert, dus dan sta je al met 1-0 voor bij mij :) LNU mag er dan geregeld afwijkende meningen op nahouden, hij is altijd vriendelijk en beleefd, heeft volgens mij het hart wel op de juiste plaats en dat is ook wat waard. Misschien wel meer.

+1

@Funf, het logo op de C-stijl is hint naar het verleden. De E9 en M1 hadden dit ook.
Je kunt je afvragen of het passend is op een 5-deurs auto.

RobEU zei:
Jij bent niet degene die de omgangsvormen op dit forum bepaalt, noch ben jij degene die bepaalt welk niveau er wanneer is. Laat dat soort onzinnige opmerkingen dus vooral achterwege en probeer liever zelf met valide argumenten te komen. Dit zwaktebod is niet alleen arrogant, maar ook ongepast en onnodig.

Ik ga deze discussie sluiten Rob. Jij blijft volharden in een niveauloze toonzetting jegens mij en LNU. Ik zal daarvan een melding maken.

Blackadder the 5th zei:
+1

@Funf, het logo op de C-stijl is hint naar het verleden. De E9 en M1 hadden dit ook.

Dat bedacht ik me ook direct, bij de E9 zit ie op dezelfde plek, de M1 had het op de achterzijde blijkt bij nazoeken.

Blackadder the 5th zei:

Het is wel leuk gevonden. Wellicht is het zelfs nog mooier als het embleem op het kofferdeksel dan vervalt.

Roder zei:
Bekijk het eens van de andere kant; als het anders had gekund hadden ze het vast en zeker gedaan. Oftewel; door technische, budgetaire of andere redenen is het biet gebeurd. Er zijn tig parameters, berekeningen, overwegingen en wat dan ook nodig bij het ontwerpen van een auto. Stellen dat een ‘nobody’ dat wel even beter had kunnen doen mag best arrogant genoemd worden.
Het woord afwegingen is jou vreemd? Wellicht had het gekund, maar was het een duurdere realisatie geweest... Maar dat doet niets af dat Lada mag vinden dat hij het niet mooi vindt.

Er zitten hier een aantal erg vervelende mensen in dit topic. (n)

Roder zei:
Een motorkap is niet zomaar ‘los’ te ontwerpen en zeker niet hetzelfde bij elk model, merk oid. Een 5 als voorbeeld aanhalen is daarom ook niet bepaald een sterk argument; die auto is niet 1op 1 te vergelijken. Zoals Rob al aangaf; prima als je dat inzicht niet hebt, maar doe dan niet alsof je de wijsheid in pacht hebt. Dat is precies waarom de eerdere opmerkingen van Lada ‘arrogant’ genoemd kunnen worden.
Er blijkt nergens uit dat er verstand van zaken is, maar men is wel stellig dat het anders kan. Dat mag best arrogant genoemd worden.

Het is voor elke auto anders. Maar dat betekent niet dat BMW bij de X2 voor de enig mogelijke oplossing heeft gekozen. Dat weten wij niet. Wellicht waren er nog andere mogelijkheden. Dat kunnen wij hier niet uitsluiten.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Roder zei:
Het woord afwegingen is jou vreemd? Wellicht had het gekund, maar was het een duurdere realisatie geweest... Maar dat doet niets af dat Lada mag vinden dat hij het niet mooi vindt.

Het gaat er ook niet om of hij dat wel of niet mág vinden, het gaat erom of er een reden achter zit of niet. Als je argumentatie 'zie je wel dat het ook anders kan, want met Photoshop kan dat ook' dan ontbreekt er in mijn ogen behoorlijk wat inzicht. Zijn opmerkingen gingen immers verder dan 'ik vind het niet mooi', waar uiteraard verder niets van te vinden is.

@funf,
Succes met je melding. Hopelijk heb je de forumregel erbij gezet die overtreden is, want mij is dit ontgaan. Sterker nog, jij bent degene die van de discussie week en begon over wat wel en niet netjes gedrag zou (moeten) zijn van forummers. Ik zal je even helpen: Regel 2: (...) op de man spelen zijn niet toegestaan. Ook onrust stoken of berichten die de sfeer bedreigen zijn niet toegestaan..

funf zei:
Roder zei:

Het is voor elke auto anders. Maar dat betekent niet dat BMW bij de X2 voor de enig mogelijke oplossing heeft gekozen. Dat weten wij niet. Wellicht waren er nog andere mogelijkheden. Dat kunnen wij hier niet uitsluiten.

Inderdaad, een weloverwogen beslissing. Misschien niet naar ieders smaak, maar zoals elke millimeter op de hedendaagse auto, een uitvoerig bedacht onderdeel. Dus niet zomaar een foute keuze.

RobEU zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Roder zei:

Het gaat er ook niet om of hij dat wel of niet mág vinden, het gaat erom of er een reden achter zit of niet. Als je argumentatie 'zie je wel dat het ook anders kan, want met Photoshop kan dat ook' dan ontbreekt er in mijn ogen behoorlijk wat inzicht. Zijn opmerkingen gingen immers verder dan 'ik vind het niet mooi', waar uiteraard verder niets van te vinden is.

@funf,
Succes met je melding. Hopelijk heb je de forumregel erbij gezet die overtreden is, want mij is dit ontgaan. Sterker nog, jij bent degene die van de discussie week en begon over wat wel en niet netjes gedrag zou (moeten) zijn van forummers. Ik zal je even helpen: Regel 2: (...) op de man spelen zijn niet toegestaan. Ook onrust stoken of berichten die de sfeer bedreigen zijn niet toegestaan..

Rob, met alle respect, maar heb je tijd teveel?
Wat een ongelooflijke zinloze discussies weet je af en toe toch te voeren. Je maakt ze ook zelf, net als in deze post waarin je aangeeft dat Lada in eerste instantie aan de hand van een photoshop zijn gelijk wilt halen. Dat is utter bullshit. Lada geeft enkel aan het geen mooie oplossing te vinden. Waarna er een photoshop online komt geeft hij aan het zo inderdaad mooier te vinden.

Wat kan en wat niet kan is voor niemand ons hier duidelijk. Wel dat er merken en modellen zijn met andere oplossingen. Volharden dat dit de enige oplossing is, is dus net zo fout als aangeven dat het anders had gekund. Het zal allemaal wel met afwegingen te maken hebben die uiteindelijk bepalen wat wel en niet kan binnen een bepaald budget.

Zijn eerste constatering "front: afschuwelijke en overbodige motorkapnaad;" is dus weldegelijk een mening en volgens jouw eigen woorden heb jij daar dus absoluut geen moeite mee. Bijzonder dat je er daarna toch over valt ;)

RobEU zei:
funf zei:
Roder zei:

Inderdaad, een weloverwogen beslissing. Misschien niet naar ieders smaak, maar zoals elke millimeter op de hedendaagse auto, een uitvoerig bedacht onderdeel. Dus niet zomaar een foute keuze.

En inderdaad mag Lada daar dus volgens jou een mening over hebben. Net als dat iedereen meningen heeft over keuzes van autofabrikanten. Anders kan niemand auto's meer mooi en minder mooi vinden.

Dit is gelijk mijn laatste post aangaande dit onderwerp.

Blackadder the 5th zei:

Ik vind het wat vreemd om een compacte crossover te gebruiken voor een verwijzing naar een klassieke coupe. Als het zo bedoeld was zou je het eerder bij de 4-serie oid verwachten.

Persoonlijk vermoed ik dat het vooral gedaan is om de zijkant (die zeker qua raamlijn niet "typisch BMW" is) op eenvoudige wijze meer herkenbaarheid te geven.

D. Elzinga zei:
Blackadder the 5th zei:

Ik vind het wat vreemd om een compacte crossover te gebruiken voor een verwijzing naar een klassieke coupe. Als het zo bedoeld was zou je het eerder bij de 4-serie oid verwachten.

Persoonlijk vermoed ik dat het vooral gedaan is om de zijkant (die zeker qua raamlijn niet "typisch BMW" is) op eenvoudige wijze meer herkenbaarheid te geven.

Je bedoelt dat de "Hofmeisterknik" niet duidelijk is te herkennen in de achterste zijruitstijl?

Blackadder the 5th zei:
D. Elzinga zei:
Blackadder the 5th zei:

Je bedoelt dat de "Hofmeisterknik" niet duidelijk is te herkennen in de achterste zijruitstijl?

Hij is wel aanwezig, maar imo minder herkenbaar dan gebruikelijk. Dat veel andere fabrikanten tegenwoordig ook gebruikmaken van dergelijke stijlelementen zal daar ook wel aan bijdragen. Niettemin, als ik de auto en profil bekijk herken ik hem vooral als BMW vanwege het dan zichtbare gedeelte van de lichtunits, niet vanwege de raamlijn.

D. Elzinga zei:
Blackadder the 5th zei:
D. Elzinga zei:
Blackadder the 5th zei:

Hij is wel aanwezig, maar imo minder herkenbaar dan gebruikelijk. Dat veel andere fabrikanten tegenwoordig ook gebruikmaken van dergelijke stijlelementen zal daar ook wel aan bijdragen. Niettemin, als ik de auto en profil bekijk herken ik hem vooral als BMW vanwege het dan zichtbare gedeelte van de lichtunits, niet vanwege de raamlijn.

Vervang de emblemen en nieren in de grille door een ander model en je hebt een willekeurige Japanse of Koreaanse Crossover ...;)

BENZine zei:
Pjötr zei:
Fijn, weer een nieuwe auto-topic die om zeep geholpen is(n)

En geen moderator die er wat aan doet. Fantastisch forum dit ...

Bepaalde mensen, die zo ontzettend sfeerbepalend en onbeschoft doen, zouden wat mij betreft best van het forum verwijderd mogen worden.. die dragen in mijn ogen werkelijk niets toe aan het forum, behalve dat steeds meer mensen niet meer forummen of reageren.

D. Elzinga zei:
Blackadder the 5th zei:
D. Elzinga zei:
Blackadder the 5th zei:

De X-modellen van BMW lijken allemaal een verschillende interpretatie te hebben van dat knikje, waarbij steeds rekening wordt gehouden met het design van de auto. Vooral de X3 moet een duidelijke knik ontberen. Wel geinig opgelost zo

images

Blackadder the 5th zei:
Vervang de emblemen en nieren in de grille door een ander model en je hebt een willekeurige Japanse of Koreaanse Crossover ...;)

Als je bedoelt dat het design niet direct herkenbaar BMW is, kan je die mening hebben. Echter vaak lijken mensen te doen voorkomen alsof er buiten de merkbadges geen verschillen in automerken zijn. Een (SUV van) BMW is toch wel een hoogwaardiger auto dan de meeste Koreaanse varianten, imho. Of je daar (extra) voor wil betalen is weer een andere discussie.

Pjötr zei:
BENZine zei:
Pjötr zei:
Fijn, weer een nieuwe auto-topic die om zeep geholpen is(n)

En geen moderator die er wat aan doet. Fantastisch forum dit ...

Bepaalde mensen, die zo ontzettend sfeerbepalend en onbeschoft doen, zouden wat mij betreft best van het forum verwijderd mogen worden.. die dragen in mijn ogen werkelijk niets toe aan het forum, behalve dat steeds meer mensen niet meer forummen of reageren.

Net als LNU die er - ondanks zijn interessante kijk op het design - er maar het zwijgen toe doet. Jammer.

Bimmert zei:
Blackadder the 5th zei:

Als je bedoelt dat het design niet direct herkenbaar BMW is, kan je die mening hebben. Echter vaak lijken mensen te doen voorkomen alsof er buiten de merkbadges geen verschillen in automerken zijn. Een (SUV van) BMW is toch wel een hoogwaardiger auto dan de meeste Koreaanse varianten, imho. Of je daar (extra) voor wil betalen is weer een andere discussie.

Je als automerk alleen onderscheiden op de rijeigenschappen is ook niet handig.
Er moet in mijn ogen meer zijn, zoals uiterlijk van de auto.
Vroegah kon je duidelijk een verschil zien tussen een BMW E21 3 serie en een Opel Ascona B.
Beiden ongeveer dezelfde grootte en binnenruimte, maar totaal verschillende auto's wat betreft uiterlijk en rijeigenschappen ...

Nu toch ook nog? Zet eens een Insignia naast een 5 Serie, beiden ongeveer even groot maar qua auto een wereld van verschil.

Mensen roepen wel vaker dat je net zo goed een luxe versie kunt nemen van een 'normaal' merk maar dat zijn mensen die echt niet in een luxemerk hebben gereden. Alleen al de keuzes in aandrijflijnen, opties en interieurkleuren, -materialen ed zijn de meerprijs al waard.

Tuurlijk. Moet er niet aan denken om te moeten overstappen naar een Insignia of een Mazda 6.

Eerlijk gezegd, ik vind er niks aan.
Nu het nieuwe model X1 eindelijk verlost is van zijn "ik wil wel maar ik kan niet"-uitstraling, komt deze X2 die rol overnemen met de uitstraling van een Japanner.
Neen, ik val niet voor die platgeslagen SUV met coupe allures, wat een onding!!!

Bimmert zei:
Blackadder the 5th zei:

Dat ben ik wel met je eens. Het design van deze X2 is echter naar mijn smaak weinig onderscheidend ten opzichte van vergelijkbare modellen. Maar dat kan ook juist zijn kracht zijn, veel mensen vinden het waarschijnlijk wel mooi.

BENZine zei:
Nu toch ook nog? Zet eens een Insignia naast een 5 Serie, beiden ongeveer even groot maar qua auto een wereld van verschil.

Opel is naar mijn idee wat betreft vormgeving de weg kwijt sinds het verdwijnen van de Vectra/Omega.
Dus niet zo vreemd dat dat je een wereld van verschil ziet ... ;)

Bird Nerd zei:
Mensen roepen wel vaker dat je net zo goed een luxe versie kunt nemen van een 'normaal' merk maar dat zijn mensen die echt niet in een luxemerk hebben gereden. Alleen al de keuzes in aandrijflijnen, opties en interieurkleuren, -materialen ed zijn de meerprijs al waard.

Er zijn autokopers die weinig tot geen interesse hebben in de technische kant van de auto
en zich alleen op uiterlijk in combinatie met de prijs focussen. Kort gezegd, hoeveel auto krijg ik voor mijn (bijtellings)geld.
Die zien een auto als BMW een van de mogelijkheden om zich te onderscheiden. En als een ander merk met een
in hun ogen net iets mooiere variant komt, stappen ze net zo makkelijk weer over.

Ik heb in het verleden verhalen gehoord van mensen die pas in de sneeuw erachter kwamen dat hun nieuwe auto achterwielaandrijving had ...;)

Blackadder the 5th zei:
Ik heb in het verleden verhalen gehoord van mensen die pas in de sneeuw erachter kwamen dat hun nieuwe auto achterwielaandrijving had ...;)

En ik heb van mensen gehoord, die op hun voorwielaangedreven auto de sneeuwkettingen rond de achterwielen hadden.

speedtouch zei:
Blackadder the 5th zei:

En ik heb van mensen gehoord, die op hun voorwielaangedreven auto de sneeuwkettingen rond de achterwielen hadden.

Ik heb het ze zien doen. En mij vervolgens glazig aankijken als je er wat van zei.o_O

Blackadder the 5th zei:
Ik ken iemand die een 3-serie had gekocht en er door een forum op werd gewezen dat het een 3 cilinder was. Ondanks dat hij het zelf niet doorhad, werd die 3-seire gauw ingeruild op een andere auto.

Er zijn autokopers die weinig tot geen interesse hebben in de technische kant van de auto
en zich alleen op uiterlijk in combinatie met de prijs focussen. Kort gezegd, hoeveel auto krijg ik voor mijn (bijtellings)geld.
Die zien een auto als BMW een van de mogelijkheden om zich te onderscheiden. En als een ander merk met een
in hun ogen net iets mooiere variant komt, stappen ze net zo makkelijk weer over.

Helemaal waar. Maar veel mensen kiezen bewust voor een Audi, BMW en Mercedes vanwege wat in aanhaal. De mensen waar jij het over hebt zijn dus mensen die uit een 'gewone' auto komen

Ondanks dat hij het zelf niet doorhad, werd die 3-seire gauw ingeruild op een andere auto.

Wat een simpele ziel dan. Als ie niet doorhad dan was het dus eerder geen probleem...?

Joël D. zei:
Blackadder the 5th zei:
Ik ken iemand die een 3-serie had gekocht en er door een forum op werd gewezen dat het een 3 cilinder was. Ondanks dat hij het zelf niet doorhad, werd die 3-seire gauw ingeruild op een andere auto.

Een BMW X2 toevallig?:D

Serieus: dat kan toch niet waar zijn. Wat rijdt hij nu?

Bird Nerd zei:
Ondanks dat hij het zelf niet doorhad, werd die 3-seire gauw ingeruild op een andere auto.

Wat een simpele ziel dan. Als ie niet doorhad dan was het dus eerder geen probleem...?

Klinkt inderdaad vreemd, waarom gauw als je het zelf niet door hebt? Als je de motorkap opendoet zie je toch wat er in zit. Dan ligt er dus een ander argument aan ten grondslag voor de beslissing om hem weg te doen.

Bird Nerd zei:

Helemaal waar. Maar veel mensen kiezen bewust voor een Audi, BMW en Mercedes vanwege wat in aanhaal. De mensen waar jij het over hebt zijn dus mensen die uit een 'gewone' auto komen

Ik denk dat die mensen steeds minder te kiezen hebben uit het modellenaanbod als
je als uitgangspunt hebt dat een "echte" BMW uitgerust is met achterwielaandrijving, een 6 cilinder motor, en geleverd word als sedan/stationcar ... ;)

funf zei:
Joël D. zei:
Blackadder the 5th zei:

Ik geloof dat hij die 3-serie heeft ingeruild op een Volvo S60.

Joël D. zei:
funf zei:
Joël D. zei:
Blackadder the 5th zei:

Ik geloof dat hij die 3-serie heeft ingeruild op een Volvo S60.

Vreemde keuze, maar ieder zijn ding denk ik maar.

Graag gedaan. En nu weer naar de X2, voor zover iemand daar nog wat van wil vinden....

Bird Nerd zei:
Ik kom van een Audi en rijdt in een Kia. Ik kan je verhaal niet onderschrijven. De kwaliteit van de Koreanen komt akelig dicht bij. Ze zijn wat dat betreft de meeste Europese merken al voorbij.

Je kan bij Kia niet kiezen voor een wit, bruin, cognac, rood of beige interieur. Ook heb je bijlange na niet zoveel opties waar je uit kunt kiezen. Evenmin kan je bij Kia uit behoorlijk veel lichtmetalen wielen kiezen. Niets ten nadele van 'gewone' merken zoals Kia maar de gehele belevenis komt niet eens in de buurt van een Audi, MB of BMW. Al helemaal niet de materialen en afwerking van een Audi, die zijn top. Net als de (duurdere) infotainmentsystemen.

Overigens heb je bij Audi minder keus in interieurkleuren/combi's dan bij MB/BMW

Ik dacht overigens dat je het over een A4 oid dergelijks had maar je komt uit een Audi A1, dan kan ik mij wel voorstellen wat je zegt

Bird Nerd zei:
Je kan bij Kia niet kiezen voor een wit, bruin, cognac, rood of beige interieur. Ook heb je bijlange na niet zoveel opties waar je uit kunt kiezen. Evenmin kan je bij Kia uit behoorlijk veel lichtmetalen wielen kiezen. Niets ten nadele van 'gewone' merken zoals Kia maar de gehele belevenis komt niet eens in de buurt van een Audi, MB of BMW. Al helemaal niet de materialen en afwerking van een Audi, die zijn top. Net als de (duurdere) infotainmentsystemen.

Overigens heb je bij Audi minder keus in interieurkleuren/combi's dan bij MB/BMW

Ik dacht overigens dat je het over een A4 oid dergelijks had maar je komt uit een Audi A1, dan kan ik mij wel voorstellen wat je zegt

Een A1 is wel een echte Audi met dito materialen en afwerking. Daar is niets mis mee. En de keuze is heel groot gezien het boekwerk dat ik als brochure mee kreeg. Qua zichtbaar materiaalgebruik kan een Kia niet tippen aan een Audi. Qua mogelijkheden al helemaal niet. Maar qua afwerking komt de Kia al wel heel dicht in de buurt. En de motorkap is ook gewoon van aluminium net als een groot deel van het onderstel. En nee, een Kia is niet echt goedkoop. Maar kijk bijvoorbeeld naar de Stinger. Die kan het vergelijk met een Audi of BMW wel aan.

Ik vond de A1 juist erg tegenvallen en helemaal geen echte Audi met dito afwerking. Het was gewoon een opgepimpte VW met Audi badges. Daarom heb ik er ook binnen een jaar afscheid van genomen.

zeebra zei:
Maar kijk bijvoorbeeld naar de Stinger. Die kan het vergelijk met een Audi of BMW wel aan.

Meen je dat? In kwalitatief opzicht wel, want Kia zal in dat opzicht niet slechter zijn. Maar ook qua rij-eigenschappen, beleving, keuzemogelijkheden in opties, materiaalkeuze en lakkleuren?

Terug
Bovenaan