Gisteren de winterbanden laten monteren en de PPK laten installeren/vrij-schakelen.
Heb niet veel gereden nog, alleen van Zwolle naar Dronten in dubieus weer.
Wat valt nu al op;
- Bij inschakelen 'sport' komt er een M-logo bij tussen de klokken
- De zgn. performance dials zijn aangepast met passende waardes (voor degene die dit niet kent, je hebt bij BMW een modus waarbij je kan zien hoeveel van de beschikbare PK en Nm je gebruikt)
- De auto voelt (veel) wakkerder. Was voorheen zeker niet sloom, maar liep ook niet echt lekker door. Als jullie begrijpen wat ik bedoel. Nu pakt de boel wat mooier op en voelt beter bij de les. Alsof het torretje onder de motorkap er meer zin in heeft.
- Nu tenminste voldoende vermogen om een beetje wielspin te creeren bij verlaten rotondes of bochten ipv een wat stampende achteras...

(niet dat ik als een maniak rijdt, maar een van de redenen om een achterwielaangedreven auto te rijden voor mij is -onder passende onstandigheden- een beetje overstuur op te roepen)
Over een tijdje meer info met verbruikscijfers
Wel overigens opvallend dat bij montage van de winterbanden deze weer knetterhard worden opgepompt. Heb welliswaar niet de voorkeur aangegeven, maar op de zomerbanden (Hankook) was de rechtuitstabiliteit ver te zoeken in het begin door te hoge bandenspanning. De waardes (volgens TPS systeem) liggen zelfs iets boven de aangegeven waardes voor een vol-belaste auto. Maar eens kijken volgende week als ik een langere rit voor de boeg heb. Kan je zeggen dat het niet veel uitmaakt, maar persoonlijk ben ik van mening dat dit slordig is, in een perfecte wereld had men van te voren geinventariseerd of er wensen/eisen zijn mbt bandenspanning. Zeker als je een merk hebt waarbij het bekend is dat de auto gevoel is voor bandenkeuze, bandenspanning en onderstelafstemming.