BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: M3 Touring

Onze samenstelling:

M340I Xdrive
Kleur: Mineral Weiss metallic
Interieur: leder Vernasca Mokka, zwarte stiksel
Sierlijsten: aluminium Tetragon
Aanvulling: gegalvaniseerde elementen ( a la 7-serie, drukknoppen in aluminium < op dashboard en in de portieren) (optie)
Sierlijsten rondom de ruiten: shadowline
Grille en zijspiegels: Ceriumgrau
Velgen: styling 792 M Bicolor (blauwe remklauwen)
Verdere exterieur uitrusting: getinte ramen achter en schuif-/kanteldak.
Koplampen (Led)

- High Executive (via Executive edition)

Opties:

- Safety pack
- Parking pack
- Comfort Acces
- Audio Media Pack
- M-sport remsysteem (standaard)
- Automatische dimmende- en elektrisch inklapbare buitenspiegels
- Variable Sport Steering (standaard)
- M sport differentieel (standaard)
- HUD
- Harman Kardon Speakers
- getinte ramen achter
- schuif-/kanteldak
- gegalvaniseerde elementen

Dat wordt een mooi exemplaar, met fijne opties. En nu maar wachten....

Niettemin wel een klap geld, zo'n drie. Het scheelt dan ten opzichte van een vergelijkbare vijf nog maar een mille of tien. Ik had verwacht dat het verschil groter zou zijn.

Ja het is spijtig dat er zoveel belasting op zit. Boven de 90.000 heb je hele andere verzekeringtarieven en aanvullende verplichtingen. Daarom mocht de auto niet meer dan 90.000 kosten.

Carbol zei:
Ja het is spijtig dat er zoveel belasting op zit. Boven de 90.000 heb je hele andere verzekeringtarieven en aanvullende verplichtingen. Daarom mocht de auto niet meer dan 90.000 kosten.

Van verzekeraar wisselen? Bij mijn verzekeraar ligt er geen scheidslijn bij 90k.

Nee, hoefde niet bij mijn Phaeton van 160k. Zoek een goede verzekeringstussenpersoon...

Hangt inderdaad af van de verzekeringsmaatschappij. Gelukkig geen klasse V nodig bij de mijne.

Preview :)

68528211_2337868569595223_8544116495066595328_n.jpg

Dat wordt nog een paar weekjes nagelbijten dan. Met een beetje mazzel pak je dan wel de nieuwe kentekenreeks mee.

Je hebt nog niet gereden toch? Ik heb gevraagd om een proefrit, zodra er een demo beschikbaar is. Ben erg benieuwd.

Klopt Funf, zo uit de folder besteld (in mei). We hebben nu een 340i, dit was de meest logische opvolger. Ons was een demo voor een weekend toegezegd, maar het gaat nogal traag met deze uitvoering. Zelfs geen rijtesten in de bladen. De huidige 340i is al een beleving op zichzelf. Niet te vergelijken met de 330i (F30). De nieuwe 330i hebben we mee gereden, maar als je 6 in lijn bent gewend dan is een stap terug lastig. Ik ben erg benieuwd naar de rij-eigenschappen en ook vooral het karakter.

Carbol zei:
Klopt Funf, zo uit de folder besteld (in mei). We hebben nu een 340i, dit was de meest logische opvolger. Ons was een demo voor een weekend toegezegd, maar het gaat nogal traag met deze uitvoering. Zelfs geen rijtesten in de bladen. De huidige 340i is al een beleving op zichzelf. Niet te vergelijken met de 330i (F30). De nieuwe 330i hebben we mee gereden, maar als je 6 in lijn bent gewend dan is een stap terug lastig. Ik ben erg benieuwd naar de rij-eigenschappen en ook vooral het karakter.

Dat van die rijtesten viel mij ook op. Hetzelfde geldt voor de Mini JCW Clubman met de techniek van de M135i. Die is sinds mei te bestellen, maar rijtesten zijn er nauwelijks. Ik heb zo’n Mini besteld en die komt deze maand binnen, waarschijnlijk tegelijk met de eerste demo’s. Die M340 wil ik ook graag eens proberen, dat kon weleens een erg lekkere wagen zijn.

68528211_2337868569595223_8544116495066595328_n.jpg

Die “grill” vind ik echt ontzettend lelijk. Ten eerste vind ik de uitvoering met spijlen veel mooier, maar erger is dat dichte nep-gedeelte bovenin. Eigenlijk nog erger dan de nep-uitlaten van diverse VAG-modellen.
Verder is de nieuwe 3 een knappe wagen, met meer uitstraling dan de F30/31.

Voor deze conclusie hoef ik geen azijn te nuttigen Funf, gewoon een lekkere Warsteiner deze keer :).

Maar zonder gekheid, waarom past BMW dit soort designfratsen toe momenteel? Vreemd gevormde Hofmeisterknikken, een teveel aan lijntjes, hollingen en bollingen, rare grillen met tierlantijnen en dichte stukken, een (dankzij de grill) totaal verprutste nieuwe 7-Serie.... Als groot liefhebber van het merk BMW (en dat weet jij net zo goed als ik) vind ik dat gewoon jammer.
Bij Mercedes kun je overigens ook een grill met “diamanten” krijgen. Ik vind het geen gezicht, maar die keuze kun je dan tenminste nog zelf maken.

Je kunt in elk geval zeggen dat BMW regelmatig komt met spraakmakende ontwerpen. En ja, ze zijn wel erg uitgesproken zo nu en dan. Dat geldt overigens ook voor Mercedes, daar hebben ze nu ook wel een goede lijn te pakken. Ik vind de nieuwe drie erg mooi en ik zou een M340i niet laten staan vanwege de grille. Die kun je overigens ook wijzigen.

Uiteindelijk zal ik er ook niet een auto om laten staan. Het blijven geweldige auto’s, en ik zou op termijn zomaar weer voor een 5-Serie kunnen kiezen. Maar ik hoop wel dat de tijden van veel blingbling en drukke lijnen/hollingen/bollingen van voorbijgaande aard zijn, waarna we weer kunnen vallen voor stijlvol vormgegeven modellen. Zoals we destijds als een blok vielen voor de E38, de F10/11 en F01.

Eens.

Ben benieuwd wanneer de configurator voor de 340 touring online komt. Dat zou in juni al gebeuren....

funf zei:
Van welk jaar is die fles azijn? :)

Tja of gewoon een andere mening. Ik vind de nieuwe 3-serie serieus lelijk. Ik vind het net Japans overdaad. Zou prima bij Honda kunnen passen. Het is dat een BMW verder gewoon een fijne auto is

En over dat design: ik vind de drie wel goed gelukt, hij zal ongetwijfeld ook weer goed verkopen.

Ik wil de nieuwe 3 zeker niet geheel afkraken, vind hem sowieso geslaagder dan z’n voorganger. Het interieur en de achterkant zijn er o.a. flink op vooruit gegaan.
Ik hoop dat de 5-Serie daar bij de facelift ook van profiteert, qua interieur en achterlichten vind ik de 3 momenteel mooier dan de 5.

Hier is de kogel door de kerk: ter vervanging van de 5 touring staat er een 330i Touring in bestelling.
Ik vind de nieuwe 3 erg geslaagd, maar dat zal denk ik niemand verbazen gezien mijn bestelling. ;) Zowel van binnen als van buiten een grote stap voorwaarts t.o.v. zijn voorganger. Stiekem, naar mijn smaak, ook mooier dan de huidige vijf... Gelukkig voor ons hebben we de extra ruimte die een vijf biedt niet perse nodig.

Mooie keuze, gefeliciteerd! Ben erg benieuwd naar de configuratie. Je soft close raak je wel kwijt, is niet te bestellen toch?

Van die motor ga je ook plezier beleven. Ik heb hem in een G31 en het is dan al een lekkere, vlotte auto. In een drie gaat dat zonder meer goed uitpakken.

Dank! :D
Inderdaad: softclose is niet te krijgen op een 3-serie. Dus die optie raak ik helaas kwijt.
Het is een Luxury line met High Executive, de diverse pakketten (oa personal copilot), panoramadak, elektrisch verstelbare sportstoelen, laserlicht etc geworden. De kleur wordt Mediterran blau.

De 330i heeft met zijn 258pk en 400nm inderdaad mooie specificaties. En tijdens de proefrit bleek het een lekkere soepele en stille motor.
Ik ben erg benieuwd naar de levering en ervaringen als hij in bezit is.

Hier ook de bmw 330i touring M-sport besteld. Nu een v60 plug in hybrid puur om de bijteling gehad. (laten we wel eerlijk zijn ;)) Al moet ik zeggen dat ik de auto ben gaan waarderen. Reed voortreffelijk met dito stoelen maar Navi e. D. Is allemaal wat outdated. Maar goed voor 180 euro per maand stap je daar snel overheen. Naar mijn mening beter dan een outlander.

Maar goed nu dus weer aan de bmw. Nog niet in gereden maar zal vast goed zijn. Geen 5 of 6 cilinder maar gezien de pk's komt het vast wel mee in het verkeer.
Verder is de kleur naar mijn mening een beauty : dravit Grau. Heb wel zilveren omlijsting genomen geeft het 'm sport naar mijn mening iets meer elegantie.

Benieuwd naar de levertijd. Hoor ik binnenkort.

funf zei:
Mooie keuze, gefeliciteerd! Ben erg benieuwd naar de configuratie. Je soft close raak je wel kwijt, is niet te bestellen toch?

Van die motor ga je ook plezier beleven. Ik heb hem in een G31 en het is dan al een lekkere, vlotte auto. In een drie gaat dat zonder meer goed uitpakken.

Wat is softclose? Ik neem aan dat de nieuwe 3 wel een knopje heeft om de kofferbak te sluiten.

Softclose is sluitbekrachtiging op de portieren. Jullie 3 heeft zeker een elektrisch te openen en te sluiten kofferdeksel. Als je comfortopening hebt aangevinkt, dan heb je ook de virtual pedalfunctie waarmee je het kofferdeksel kunt openen en sluiten.

Inderdaad: de elektrisch bedienbare kofferklep is standaard op de touring (incl softclose van deze klep). Ik heb de comfort opening optie wel mee besteld. Heb ik nu ook, en vind ik erg handig.
De mijne wordt als het goed is ca eind oktober geleverd.

@David: was bij jou het bagageruimtepakket ook een verplichte optie? Daar zit de elektrische ontgrendeling van de achterbankleuning en de antisliprails die iets omhoog komt na starten in.

David 9170891 zei:
Ik heb verder niets aangevinkt behalve audi upgrade, zilveren omlijsting en verwarmde stoelen. Vond het al duur genoeg :p

Ik ben benieuwd hoe een audi upgrade er op een BMW 3 Touring uitziet :D?

Fransosowitz zei:
Inderdaad: de elektrisch bedienbare kofferklep is standaard op de touring (incl softclose van deze klep). Ik heb de comfort opening optie wel mee besteld. Heb ik nu ook, en vind ik erg handig.

@David: was bij jou het bagageruimtepakket ook een verplichte optie? Daar zit de elektrische ontgrendeling van de achterbankleuning en de antisliprails die iets omhoog komt na starten in.

Nee dat pakket was geen verplichting bij mij. Althans niet dat ik weet. Zou wel handig zijn als het er bij zit. Ik zie het niet op de offerte staan. Wat waren de kosten bij je voor dit pakket?

Fransosowitz zei:

Nee dat pakket was geen verplichting bij mij. Althans niet dat ik weet. Zou wel handig zijn als het er bij zit. Ik zie het niet op de offerte staan. Wat waren de kosten bij je voor de pakket?

Fransosowitz zei:

Een overzichtelijke levertijd. Altijd fijn. Dan kun je begin november al rijden. Je hebt een mooie, klassieke samenstelling. (y)

Terug
Bovenaan