BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: M3 Touring

2022-bmw-m3-touring.jpg

2022-bmw-m3-touring.jpg

2022-bmw-m3-touring.jpg

2022-bmw-m3-touring.jpg

2022-bmw-m3-touring.jpg

2022-bmw-m3-touring.jpg

2022-bmw-m3-touring.jpg

2022-bmw-m3-touring.jpg

2022-bmw-m3-touring.jpg

2022-bmw-m3-touring.jpg

2022-bmw-m3-touring.jpg

2022-bmw-m3-touring.jpg

2022-bmw-m3-touring.jpg

2022-bmw-m3-touring.jpg

2022-bmw-m3-touring.jpg

82 foto's: https://www.motor1.com/news/593552/2023-bmw-m3-touring-debuts-503-hp-awd/

Vast een geweldige auto maar ik vind dit echt één van de lelijkste neuzen van het moment en dan doel ik echt niet op alleen de grille. Wat een scheve en drukke bedoening.

Ik vind de neus, hoewel erg expressief en opvallend, wel bij het karakter van een M3 passen. De achterzijde vind ik echt niet mooi. Jammer ook dat het M sportpakket ook zo'n lelijke achterkant krijgt bij de LCI.

Overigens zie ik wel laserlights bij de M3, op andere 3 series zijn die sinds de LCI niet meer leverbaar

Prachtige auto, hoewel de diffuser een beetje wild en in het oog springend is. Wellicht is daar een aftermarket oplossing voor om het wat beschaafder te krijgen. Verder een topbak.

Precies die diffuser is wat me stoort. Jammer want de koplampen zijn met de LCI wel verbeterd. Het dashboard dan weer niet naar mijn mening, ik heb liever meer fysieke knoppen zoals in de pre facelift.

2025-bmw-m3-front.jpg

2025-bmw-m3-front-3-4.jpg

2025-bmw-m3-rear-3-4.jpg

2025-bmw-m3-rear.jpg

dU278Wh.jpeg

8oQKucc.jpeg

2025-bmw-m3-interior.jpg

BMW is updating the M3 sedan for 2025. The company's most iconic performance car is getting the usual mid-cycle changes, like redesigned headlights and tweaked interior elements. The automaker is also giving the all-wheel drive Competition model an extra 20 horsepower.

The company reconfigured the M3 Competition xDrive’s engine management system to increase the output to 523 hp. Torque output is unchanged at 479 pound-feet, meaning a run to 60 miles per hour takes just as long as it does for the 2024 model—3.4 seconds, according to BMW.

On the outside, the 2025 M3 gets new LED headlights and an outlined M3 badge on the trunk lid. The new lights feature the low and high beams in a single module and feature two arrow-shaped LED units for the daytime running lights and turn signals. BMW also has new forged M alloy 825M wheels available with a new bright silver finish.

Inside, drivers get to hold a redesigned, three-spoke flat-bottom M leather steering wheel, which BMW offers in Alcantara. It has revised spokes and a red 12-o’clock center marker. The 2025 M3 comes with BMW’s latest infotainment software, version 8.5, which simplifies the controls for the automatic climate system.

Laatst bewerkt:
Dit topic ligt al even stil, nou is er ook weinig te melden. Maar de 3-serie bestaat dit jaar 50 jaar.

BMW's officiele persbericht (Let op! Download link naar pdf)
P90609558-high-Res-50-years-bmw-3-serie.jpg

Hier in Europa wordt er verder vooralsnog niet veel mee gedaan. In China hebben ze echter al een speciale 50 years edition gekregen.

Hieronder het persbericht voor de 50 years edition (Vertaald uit het engels):
2025-BMW-3-Series-50-Years-Edition-8.jpg
BMW 3 Serie 50 Years Edition onthuld met speciale kenmerken
BMW verkeert in een feeststemming nu de 3 Serie zijn 50-jarig jubileum viert. De eerste markt die een speciale versie van de sportieve sedan ontvangt, is China. Deze gelimiteerde editie heet toepasselijk de 50 Years Edition en is beschikbaar met twee wielbasisopties en keuze uit een benzinemotor of een elektrische aandrijflijn. Hoewel hij qua uiterlijk niet veel afwijkt van de wereldwijde G20-versie, zijn er enkele unieke accenten.
De 19-inch velgen zijn volledig nieuw en speciaal ontwikkeld voor deze bijzondere 3 Serie. Kijk je goed naar het zijaanzicht, dan zie je subtiel het “50 Jahre” logo op de B-stijlen. In het interieur zijn de voorste hoofdsteunen voorzien van een in reliëf aangebracht “3”-logo — een subtiele manier om het jubileumgevoel over te brengen.
2025-BMW-3-Series-50-Years-Edition-5-830x623.jpg
2025 BMW 3 Serie 50 Years Edition
Naast de exclusieve details heeft de 50 Years Edition ook enkele primeurs die specifiek voor de Chinese markt zijn. De auto viert zijn gouden jubileum in twee bijzondere kleuren: Frozen Pure Grey (matgrijs) en Thunder Night, die nog niet eerder in China beschikbaar waren.
Binnenin is de 3 Serie bekleed met een combinatie van twee materialen — een primeur voor de Chinese markt. Het is de eerste 3 Serie in het land met Alcantara, gecombineerd met Sensatec (synthetisch leer). Ook de rode markering op 12 uur op het met Alcantara beklede stuurwiel is een primeur voor dit model.
De 50 Years Edition bestaat feitelijk uit drie varianten in plaats van één enkel model. Klanten kunnen kiezen uit een 330i met standaard- of lange wielbasis, of de volledig elektrische i3 eDrive40L. Van de 330i 50 Years Edition worden 1.000 exemplaren gebouwd, terwijl de langere 330Li 50 Years Edition gelimiteerd is tot 1.400 stuks. De i3 eDrive40L is de zeldzaamste, met slechts 100 geproduceerde eenheden.
Beide benzineversies delen een 2,0-liter viercilinder turbomotor met 245 pk en 400 Nm. Daarmee sprinten de 330i en 330Li in 6,3 seconden van 0 naar 100 km/u. Beide zijn achterwielaangedreven en beschikken over een achttraps automatische transmissie.
De volledig elektrische i3 eDrive40L is eveneens gebaseerd op het model met lange wielbasis (G28) en heeft ook achterwielaandrijving. Hij wordt aangedreven door een enkele elektromotor met 340 pk en 430 Nm, waarmee hij in 5,6 seconden naar 100 km/u accelereert. De elektromotor wordt gevoed door een 79,1 kWh batterij, goed voor een bereik van 592 kilometer volgens de (overoptimistische) CLTC-testcyclus.
De i3 eDrive40L is een snelle herinnering dat het "i3"-label nog steeds leeft — maar nu op een compleet ander model dan de inmiddels verdwenen, eigenzinnige hatchback die we allemaal kennen. Volgend jaar komt er een wereldwijd beschikbare i3 sedan op het Neue Klasse-platform, vergezeld van een exclusieve verlengde versie voor de Chinese markt.

2025-BMW-3-Series-50-Years-Edition-1.jpg
2025-BMW-3-Series-50-Years-Edition-2.jpg
2025-BMW-3-Series-50-Years-Edition-4.jpg
2025-BMW-3-Series-50-Years-Edition-7.jpg
2025-BMW-3-Series-50-Years-Edition-3.jpg

Terug
Bovenaan