Goedemorgen,
Ik zal me opnieuw even voorstellen, ben jaren eerder hier actief geweest op het BMW forum van autoweek, toen ik uiteindelijke een zwarte 320i sedan heb gekozen, met dank aan de adviezen op dit forum. Dat is alweer 10 jaar geleden, en inmiddels via een volvo v60 twin engine, en nu een tijdelijke polestar 2, op zoek naar een nieuwe leaseauto en dan kom ik toch weer bij BMW uit

. De volvo reed prima hoor, vooral lange afstanden, was voornamelijk een bijtellingsdingetje toen om voor de volvo te kiezen. En ik moet zeggen de polestar 2 rijdt fantastisch....weet alleen nog niet of ik de range als een beperking ga zien voor langere tijd, met name in de winter wanneer de accu minder bereik geeft (net als je telefoon buiten in de kou....)
Denk aan een 320E, PHEV, momenteel interessant in de lease omdat brandstof in mijn leasebudget zit versleuteld, zuinig auto dus blijft er meer 'auto' over in het budget.
Momenteel is enkel de 320E verkrijgbaar in Business Edition Plus (High executive + laserlights). Op zich prima en complete uitvoering met electrische verwarmde stoelen, leerpakket, etc. Normale versie en aankleden zit er niet in want die wordt momenteel niet geleverd omdat er een probleem is met de navigatieschermen van die versie (chiptekort).
Verder:
- 18" LM (780 of 781)
- sportstoelen
- ambiance verlichting
- hifi systeem
- hemelbekleding antraciet
- zwarte raamlijsten
Keuze sedan of touring. Vindt de sedan wat mooiere verschijning van de G30/31, weet niet waarom, misschien coupe achtige lijn. Vond voorheen altijd de touring sportiever maar weet het niet zeker bij huidige versie.
Mijn twijfel zit in de bagageruimte; Heb de 320E sedan bekeken, en ben niet echt onder de indruk. 375L. en die hobbel van de verhoogde brandstoftank maakt de doorlaadhoogte bij neergeklapte achterbank vrij beperkt (30-35cm?). Echter hoe vaak ga je dit nodig hebben, vakantie (skibox) of een nieuwe wasmachine (coolblue bezorging).... Heeft iemand goede ervaring met de 320E/330E sedan qua (bagageruimte)
Dan de kleur, touring wordt standaard zwart (budget), sedan wellicht mineral grau of blue ridgde mountain.
Met moccha leer interieur, in ieder geval bij de touring zwart, en mineral grau sedan. blue ridge mountain weet ik nog niet; zou ook wel kunnen donkerbruin leer, geen creme iig.
Heeft iemand ervaring met deze laatste kleur ? Zag al eerder in het forum enthousiaste reacties op deze nieuwe kleur maar nog niet in het echt gespot. Ook BMW heeft geen exemplaren op voorraad staan of 2e hands om te bekijken, dus nog een zeldzaamheid in grijze muis kleurenland nederland.... In amerika wel veel te vinden op internet.
Aantal foto's gevonden:
blue ridge mountain sedan schuinachter zicht
blue ridge mountain kleur in bos - fel groen-blauw?
blue ridge mountain 330E in bos.
blue ridge mountain bewolkt en styling 780 velgen
test drive 330E met blue ridge mountain
In de zon is het volgens mij een fantastische kleur, savonds ook, op een bewolkte dag misschien ietswat flets?
Weet iemand waar ik een dergelijk exemplaar in het echt zou kunnen zien ?
Dank voor jullie reactie/ervaring/comments!
grt skywalker.