BMW 3-Serie G20/G21 | Nieuw: M3 Touring

BMW moet wel, vind ik. Expressie is (vind ik) nodig om je branding veilig te stellen, anders gaan anderen met je klanten ervandoor.
Ik vind de vorm van de nieren niet super, had ze liever rechter gezien zoals bij het i4 concept.
Ben benieuwd hoe de lineup van BMW er qua vormgeving over een jaartje of 10 uitziet, als elke BMW grote nieren in de neus heeft :)

Het kan nog meer F&F met Performance Parts

2021-bmw-m3-sedan-and-m4-coupe-with-m-performance-parts.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/445296/2021-bmw-m3-m4-m-performance-parts/

Oh nieuwe pagina's dus hier nog ff wat M3 foto's:

2021-bmw-m3-exterior.jpg

2021-bmw-m3-exterior.jpg

2021-bmw-m3-exterior.jpg

2021-bmw-m3-exterior.jpg

2021-bmw-m3-exterior.jpg

2021-bmw-m3-interior.jpg

2021-bmw-m3-interior.jpg

16 pagina's met foto's: https://www.netcarshow.com/bmw/2021-m3_sedan_competition/

Die nieren vallen me nog wel mee, zelfs dat went kennelijk. Alleen die radar zit er dan wel weer wat lullig. Dat doet Mercedes dan toch beter (in het logo).

Idee van nieren vind ik niet erg maar ze zijn te hoog en worden nog eens geaccentueerd door die lijnen op de motorkap. Teken daar ook nog een onsamenhangende bumper bij en tis gewoon een lelijk gedrocht

Het is een vernachelde Alfa Giulia van voren. Die groene kleur vind ik wel super. En een handbak op de 'normale' versies, dat vind ik wel echt een gave actie van BMW.

ducruud zei:
Weet smaken verschillen, maar ik vind hem echt heel mooi. :p

Ik vind die groene M3 ook gaaf. Ik denk dat de kleur veel uitmaakt, zoals eigenlijk altijd bij opvallende stijlkenmerken.

Ja, hij is best over the top.....maar wat een geweldig ding! Het 4-serie front vind ik zeer geslaagd. En dat dit Isle of Man groen met oranje interieur, echt een superfraaie combi (y). Weg met al dat grijs, zwart en wit :), Alleen die rode remklauwen hoeven voor mij niet.

YSji1tg.jpg

80q83fk.jpg

T1BFML3.jpg

6GtCZ55.jpg

lpa90L6.jpg

m3HgxDm.jpg

AaFcdem.jpg

7UArx6m.jpg

06lWxR0.jpg

jbKZEQm.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2020/09/2021-bmw-m3-do-real-life-photos-make-the-big-kidneys-easier-to-swallow/

Kont is goed te doen maar ik vind de M4/4-serie neus gewoon niet passen. Het Giulia-syndroom; te grote, bolle koplampen die optisch niet juist geplaatst zit met een neus die in z'n geheel te lomp oogt ivm de rest. Had 'm nou maar de 3-serie koplampen gegeven..

Heel jammer dat de motorkap niet (zoals bij de Concept 4-Serie) doorloopt tot aan de grill. Bij donkere kleuren niet zo’n probleem, maar bij lichte kleuren vind ik de naad over de motorkap erg storend.

3-serie wordt geupdate: https://www.motor1.com/photo/5735794/bmw-3-series-spy-photos/

bmw-3-series-spy-photos.jpg

Net als bij de laatst generatie Mercedessen krijgen BMW's ook een breed 'scherm' over groot deel van het interieur. Zoals ook de iX heeft en de i4 ook krijgt:

sVcplpP.jpg

Ik heb alvast slachtofferhulp voor je gebeld, Sport Leicht. Er is geen 3-serie scoop-topic meer en ga geen nieuw topic openen voor een interieurupdate. Mocht het samenvallen met een facelift (wat niet te zien is op de exterieurfoto's) dan uiteraard wel. Fijne dag :T

Begin volgend jaar kunnen we de LCI al verwachten, dus uiteraard zal dit nieuwe dashboard daar in gepresenteerd worden en zeker niet meer in de uitlopende pré-LCI. Je begint wat scherpte te verliezen MCW ;)

Ik mag toch hopen dat deze verschrikkelijke update is voorbehouden aan de elektrische versie van de 3-serie.
Ziet er werkelijk niet uit.

Reken daar maar niet op. De huidige opzet is binnen de kortste keren enorm verouderd en kan lang niet de functionaliteit bieden die de concurrentie wel aanbiedt. De opzet van het dashboard zal dus drastisch anders moeten.

Wel bijzonder om te constateren dat BMW inmiddels een jaar of 8 achter MB aan lijkt te hobbelen, die kwamen in 2013 al met zo’n breed scherm in de S-Klasse. Ooit was BMW juist toonaangevend met iDrive in de E65.

In de praktijk werkt die conservatieve opzet nog steeds. Bedieningsgemak en ergonomie van de huidige BMW's is beter dan van de huidige Mercedessen zo blijkt uit de vele vergelijkingstesten.
Het MBUX systeem met opgeplakte Ipad van Mercedes ziet er voor veel mensen wellicht modern en hightech uit, ik vind het vooral knullig en kitscherig en prefereer een traditionele opzet van het dashboard. Smaken verschillen.

De EQS laat ook zien dat dat inmiddels ook alweer gedateerd is en schermen met nieuwe technieken zich wel mooi jn het dashboard laten integreren. Al heeft dat dashboard met een scherm van links naar rechts met een paar glimmende ventilatieroosters erop geplakt afgemaakt met wat opzichtige sfeerverlichting wat mij betreft een veel te hoog kermisgehalte.

Kristian zei:
In de praktijk werkt die conservatieve opzet nog steeds.

Ja, natuurlijk werkt dat nog steeds. Ik ben ook groot fan fan dashboards uit de jaren ‘90 (W124, W126, E34, E38 etc.) en dat werkt ook nog steeds uitstekend en heel intuïtief. Maar hedendaagse auto’s met steeds meer functionaliteiten (deels heel handig en bruikbaar, en deels in mindere mate) vragen nu eenmaal om een ander soort dashboard waarbij displays voldoende groot moeten zijn. Als dan wordt vastgehouden aan een losstaand schermpje bovenop het dashboard of een schermpje wat uit de tellerbak lijkt te “vloeien” zoals bij de G20 of de Golf 8 dan loopt men daarin vast, en bovendien oogt het wat knullig alsof men toch nog krampachtig wil vasthouden aan het conventionele principe.

We zullen er dus maar aan moeten wennen dat dashboards er totaal anders uit gaan zien, mooi of niet mooi, en als alles goed functioneert dan kan het ook best prettig zijn in het dagelijkse verkeer. En voor de fun nemen we er dan toch gewoon een leuke youngtimer bij? Die worden in elk geval steeds leuker door al het moderne spul wat de komende jaren op ons af zal komen....

Het is ook allemaal trend natuurlijk. Als merken het doen willen ze mensen laten geloven dat het nodig is. Gelukkig gebruikt Audi juist bij nieuwere modellen weer gewoon separate bediening voor climate control. Ook omdat merken zich nauwelijks meer kunnen onderscheiden doen ze dat maar met schermen en kekke lampenunits die dansjes doen.

Goedemorgen,

Ik zal me opnieuw even voorstellen, ben jaren eerder hier actief geweest op het BMW forum van autoweek, toen ik uiteindelijke een zwarte 320i sedan heb gekozen, met dank aan de adviezen op dit forum. Dat is alweer 10 jaar geleden, en inmiddels via een volvo v60 twin engine, en nu een tijdelijke polestar 2, op zoek naar een nieuwe leaseauto en dan kom ik toch weer bij BMW uit :). De volvo reed prima hoor, vooral lange afstanden, was voornamelijk een bijtellingsdingetje toen om voor de volvo te kiezen. En ik moet zeggen de polestar 2 rijdt fantastisch....weet alleen nog niet of ik de range als een beperking ga zien voor langere tijd, met name in de winter wanneer de accu minder bereik geeft (net als je telefoon buiten in de kou....)

Denk aan een 320E, PHEV, momenteel interessant in de lease omdat brandstof in mijn leasebudget zit versleuteld, zuinig auto dus blijft er meer 'auto' over in het budget.

Momenteel is enkel de 320E verkrijgbaar in Business Edition Plus (High executive + laserlights). Op zich prima en complete uitvoering met electrische verwarmde stoelen, leerpakket, etc. Normale versie en aankleden zit er niet in want die wordt momenteel niet geleverd omdat er een probleem is met de navigatieschermen van die versie (chiptekort).
Verder:
- 18" LM (780 of 781)
- sportstoelen
- ambiance verlichting
- hifi systeem
- hemelbekleding antraciet
- zwarte raamlijsten

Keuze sedan of touring. Vindt de sedan wat mooiere verschijning van de G30/31, weet niet waarom, misschien coupe achtige lijn. Vond voorheen altijd de touring sportiever maar weet het niet zeker bij huidige versie.

Mijn twijfel zit in de bagageruimte; Heb de 320E sedan bekeken, en ben niet echt onder de indruk. 375L. en die hobbel van de verhoogde brandstoftank maakt de doorlaadhoogte bij neergeklapte achterbank vrij beperkt (30-35cm?). Echter hoe vaak ga je dit nodig hebben, vakantie (skibox) of een nieuwe wasmachine (coolblue bezorging).... Heeft iemand goede ervaring met de 320E/330E sedan qua (bagageruimte)

Dan de kleur, touring wordt standaard zwart (budget), sedan wellicht mineral grau of blue ridgde mountain.
Met moccha leer interieur, in ieder geval bij de touring zwart, en mineral grau sedan. blue ridge mountain weet ik nog niet; zou ook wel kunnen donkerbruin leer, geen creme iig.

Heeft iemand ervaring met deze laatste kleur ? Zag al eerder in het forum enthousiaste reacties op deze nieuwe kleur maar nog niet in het echt gespot. Ook BMW heeft geen exemplaren op voorraad staan of 2e hands om te bekijken, dus nog een zeldzaamheid in grijze muis kleurenland nederland.... In amerika wel veel te vinden op internet.

Aantal foto's gevonden:

blue ridge mountain sedan schuinachter zicht

blue ridge mountain kleur in bos - fel groen-blauw?

blue ridge mountain 330E in bos.

blue ridge mountain bewolkt en styling 780 velgen

test drive 330E met blue ridge mountain

In de zon is het volgens mij een fantastische kleur, savonds ook, op een bewolkte dag misschien ietswat flets?

Weet iemand waar ik een dergelijk exemplaar in het echt zou kunnen zien ?

Dank voor jullie reactie/ervaring/comments!

grt skywalker.

Mooie kleur!

Ik had bij de keuze voor de Passat ook een ietwat vergelijkbare kleur in gedachten, aquamarine blue. Leek me een fantastische kleur, totdat ik er eentje zag rijden in die kleur, op een bewolkte dag en een beetje "snelwegvies". Toen was er niks moois meer aan, heel flets inderdaad. Maar gepoetst en in de zon: Prachtig.

Zal niet helemaal vergelijkbaar zijn, andere auto's en andere kleuren, maar ik heb em niet gekozen daardoor.

Facelift
gkduL4x.png

M340i/M Performance oid. Maar de koplampen zijn iig strak getrokken zoals bij de 5 Serie en dat staat prima. Hopelijk niet de vreselijk foute achterlampen van zijn grotere broer.

BMW i3 en dus ook de facelift:

bmw-i3-3-series-sedan-leaked-photo.jpg

7x8yhj3bzw3x.jpg

bmw-i3-3-series-sedan-leaked-photo.jpg

De platen van de nieuwe BMW i3 zijn zoals gezegd afkomstig uit China en dus is het niet verwonderlijk dat we hier een elektrische versie van de verlengde 3-serie voor ons hebben. In China is de consument namelijk dol op modellen met een verlengde wielbasis. De i3 op deze foto's heeft is 4,87 meter lang en heeft een wielbasis van 2,97 meter, (...) Volgens de door samenwerkingsverband Brilliance BMW bij de Chinese autoriteiten aangeleverde informatie heeft de i3 een 340 pk sterke elektromotor. Dat doet vermoeden dat de elektrische 3-serie dezelfde aandrijflijn heeft als de BMW i4 als eDrive 40, ondanks dat de op deze foto's zichtbare i3 'eDrive 35 Li heet'. We mikken er dan ook op dat de BMW i3 in meer vermogensversies beschikbaar komt. Hoe groot het accupakket en de actieradius is, weten we helaas niet. Nemen we de i4 eDrive 40i als leidraad, dan zou het goed kunnen dat ook de i3 een 80,7 kWh groot accupakket heeft en daar zo'n 590 WLTP-kilometers uit perst. Volgens de eerste beschikbare informatie legt de BMW i3 2.029 kilo in de schaal en heeft hij een topsnelheid van 180 km/h. https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/dit-is-de-nieuwe-bmw-i3/

kVyTl5q.jpg

xtt3qCl.jpg

JpuJJEP.jpg

f6xy9MZ.jpg

8kn7San.jpg

CHI3QnM.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2022/03/bmw-i3-edrive35l-is-a-fully-electric-long-wheelbase-3-series-for-china/

Facelift (M Sport)
wxQEEAs.jpg

C8gJ3lJ.jpg

jUaBa1I.jpg

NVuWpLs.jpg

8mKb3dv.jpg

fSraA6U.jpg

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2022/05/this-is-the-facelifted-2023-bmw-3-series-sedan/

Eindelijk strakke koplampen maar dan weer veel hoeken in de bumpers. Jammer.

Exterieur opgeknapt, interieur met digitaal scherm, afknapper. Lijkt wel aftermarket en oogt m.i. zeer goedkoop, ontzettend jmmr dat het deze kant uitgaat bij diverse merken.

2022-bmw-3er-limousine.jpg

gqdyaa6br2jd.jpg

9iwydh8b4lft.jpg

yevyecnb6ma9.jpg

br4y2oubp4yi.jpg

aydyw0mbcc1e.jpg

h34y97hblbx9.jpg

Alle foto's sedan: https://motor1.uol.com.br/news/586437/bmw-serie-3-facelift-oficial/
Meer foto's en info: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/officieel-bmw-3-serie-facelift/

Vergelijking tussen voor en na de facelift: https://www.bmwblog.com/2022/05/17/photo-comparison-bmw-3-series-facelift-vs-pre-facelift/

Vind de neus een flinke verbetering; stuk strakker. Al vind ik de bumper nog niet helemaal top. De achterbumper vind ik jammer. Ik ben benieuwd hoe de reguliere versies er uit zien.

79Iiu9D.jpg

ObGqFEj.jpg

cPapMqC.jpg

ggM5bhx.jpg

ArkEmXF.jpg

hbXQxxs.jpg

DBs110f.jpg

gxWYVzJ.jpg

Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2022/05/alpina-seasons-the-2023-bmw-3-series-facelift-with-a-lot-of-lust/

Terug
Bovenaan