Net terug van een weekje Tenerife. Vorige keer had ik een fijne Sandero als huurauto. Dit keer werd mij een Audi Q2 aangeboden, maar dan moest ik wel bijbetalen. Nee, een B segmenter is prima. Of het een automaat mocht zijn? Ja hoor. En dus kreeg ik een MG 3. Wat een onwijs slechte auto is dat zeg. Hier mijn ervaringen ermee:
https://www.autoweek.nl/forum/threads/mg3-v-a-€22-769.12098/#post-868882
En na het schrijven hiervan heb ik de adaptieve cruise control gebruikt. Veel spookremmen en ook vrij fors remmen als je de afstand te kort vond.
De terugweg van het vliegveld in NL naar huis was weer een waar genoegen met de Golf.
De automaat en het elektrisch rijden beviel me wel erg, dat mis ik echt bij de Golf.
Vandaag even bij wat dealers langsgegaan. De Epiq valt voorlopig af want de stoelen hebben geen verstelbare lendesteun. Idem voor de ID.Polo, daarbij is het alleen een optie op de Stule en dan wordt het gelijk best duur. En er vervallen volgend jaar wat private lease voordelen dus dat wordt m ook niet.
Daarna de Renault 4 en Renault 5. Stonden naast elkaar in de kleine showroom in Amsterdam. De 5 is het leukst, de 4 net wat ruimer. Toch zou de 5 mij ook wel passen. De stoelen zitten goed, de zit is goed, het dashboard bevalt. Alleen hebben de oudere exemplaren geen regeneratie flippers achter het stuur.
Smart 1 of 3 kan ook nog, maar zijn zwaarder en minder zuinig. En de 3 is nog aardig aan de prijs.