Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Op de verroeste remschijven na ziet die er wel echt heel netjes uit. Wel bijzondere keuze om licht alcantara op de stoelen te hebben in een cabrio. Hoewle het er hier nog best netjes uit ziet lijkt mij dat wel gevoellig voor vervuiling. goed bijhouden dus.

En een lange zwarte plastic antenne achterop voor de radio achterop was in 2010 ook al niet fraai, zeker niet voor een premium product. Maar verder ziet hij er uit alsof er heel netjes mee is om gegaan.

Ik krijg niet helemaal scherp of de 1.8 of de 2.0 nu de beste keus is.
Prijzen vallen me inderdaad mee. Vanaf 8k tot 13k staan er best mooie exemplaren. Deze kleurencombi is wel uniek. Meestal is het zwart of zilvergrijs met een zwart interieur. Knalrood zie je ook nog wel eens. Leuker zijn: bordeauxrood, donkerblauw en een soort jeans-blauw. Altijd met zwart interieur, al zag ik ook een donkerblauwe in NL met een bruin interieur.
De nieuwe generatie Mini is me nog wat te duur, dus dan is zo'n TT wel interessant. Ik begin 'm steeds leuker te vinden.
Die antenne mag inderdaad wel vervangen worden door een kortere!
De achterbank van de Mini heb ik nog nooit gebruikt, daar zit altijd een windscherm boven. Soms gooi ik er een tas neer, maar die kan in principe ook achterin.

Dat ze relatief goedkoop zijn geeft m.i. wel te denken.... Er mankeert nog wel wat aan die dingen en voor jou als perfectionist?

Ja, leuk zo'n TT! Maar als ik 'tfsi' zie, dan heb ik toch altijd een onderbuikgevoel. Maar kan best zijn dat ze best betrouwbaar zijn.

Qua kleine cabrio's zijn er zoveel leuke opties... SLK, MX5, Mini, etc
Alfa Spider vind ik ook nog steeds erg tof.

Leuk om naar te kijken!
Ik mis onze cabrio nog steeds...

Je moet ook niet het goedkoopste exemplaar oppikken :) Dus eerst maar eens wat grip proberen te krijgen op de pricing die ik in de markt zie.

De op de MX-5 gebaseerde Fiat 124 vind ik ook leuk, maar is nog duidelijk wat duurder. Dan is een Cooper S cabrio met het tweeliterblok ook weer leuk voor dat geld. Liefst een zeeblauwe of donkergroene met chroom en ik weet ook al welke velgen! :D
Dit exemplaar is eigenlijk ook 2k te goedkoop.

Geen S, wel goed qua looks:
S, met foute velgen:

Laatst bewerkt:
Haha, die eerste 2 heb ik ook als favoriet in Marktplaats :ROFLMAO:

Ik heb een S als leenauto mee gehad en dat was erg leuk met die power en dat geplof uit de uitlaat... wordt je wel door opgehitst, dus was wat gevaarlijk.
Ik had toen wel het gevoel dat ik 'm als daily te onrustig zou vinden, maar als cabrio: JA!

Dus ik volg deze zoektocht graag :cool:

Ik heb wel eens in een Clubman JCW van een kennis gereden, en dat is toch wel erg leuk. Dus zoiets als cabrio is heerlijk! Misschien maar eens met een driecilinder niet-S rijden om te kijken wat er dan mist. Zo'n Mini is wel weer een stuk nieuwer/moderner dan een TT, maar het heeft beide wel iets. Altijd leuk, zo naar auto's kijken en zoeken!

Ik heb 7 jaar in een Mini met de 1.5 gereden en miste niks. 136pk is voor dagelijks gebruik genoeg. Ja een S is leuker een JCW nog leuker maar ook veel duurder.

Mijn vrouw zou het ook echt niks uitmaken, maar ik denk toch: voor een hobby auto moet ie misschien toch nét iets leuker zijn. Aan de andere kant: als ik ruim 1:14 kan rijden met een R52S (mijn auto) dan benut ik dat vermogen dus nauwelijks :D

Die blauwe first born is leuk! maar de fatsoenlijke zomerse foto's doen ook veel voor het totaalplaatje , dat zie je vaak anders.

Ja die ken ik dus uit een Clubman, echt heerlijk. Maar dan moet ik nog wel even iets langer sparen. Zoiets is wel tof, alleen bij dit exemplaar moeten al die zwarte details de prullenbak in.

Hier een test van exact zo'n uitvoering: https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/mini-cooper-cabrio-2016/
Het koppel is met 220Nm zelfs gelijk aan dat van mijn Mini!

Ik denk ook dat ie iets makkelijker rijdt, maar is dus wel ietsjes minder vlot.
Deze JB-925-V heb ik ook nog eens een week gereden, dat vond ik echt een leuk ding waarbij alle eigenschappen in balans zijn. Een veel betere ervaring dan de Cooper S, die bij deze generatie eigenlijk behoorlijk tegenvalt qua snelheid, beleving en daadwerkelijke capaciteiten. Als je een snellere Mini zoekt kun je die i.m.o. beter overslaan en doorsparen voor de JCW.

Over de grens kijken is ook wel interessant, en leuk om eens een auto te importeren.

In NL staat ook nog een heel betaalbare. Helaas wel een zwart stoffen interieur, maar verder wel luxe (acc, voorruit verwarming):

Laatst bewerkt:
Voor iets meer heb je deze:
Cabrio
480x360.webp

480x360.webp

In NL staat ook nog een heel betaalbare. Helaas wel een zwart stoffen interieur, maar verder wel luxe (acc, voorruit verwarming):
Elke keer als ik die stoelen in een occassion-Mini zie, klik ik 'm weg...geen idee waarom; misschien zitten ze wel prima.

Voor iets meer heb je deze:
Die is leuk! Witte striping eraf en kleur spiegelkappen veranderen en dan issie wat mij betreft helemaal top

Vind ik ook een leuk model. Vorig jaar stond de rode persdemo te koop, voor 8k. Die had ik moeten kopen. Maar voor de prijs van deze heb je al een generatie nieuwer (cabrio dan, geen roadster).

Dat is inderdaad een hele mooie. Juiste velgen, goede hoogte. Kleur wit kan ook op deze TT. Weet alleen niet of de 1.8 voldoende power heeft tov de 2.0?

Lars

Hij staat lekker laag he?
Een TT is niet heel zwaar, dus de 1.8 zal voldoen. Ik krijg nog niet helemaal scherp of de 1.8 of de 2.0 technisch beter in elkaar zit.

Deze zit nog wel wat werk aan, beetje vreemd dat ze 'm zo aanbieden. Wat ik al zie: winterbanden, velg beschadigd, naafkapjes niet netjes, lampje kentekenplaatverlichting.

Als ik even google zie ik dat beide dezelfde problemen hebben: veel olieverbruik, opgerekte distributie ketting en koolstof afzetting.

Lars

Net terug van een weekje Tenerife. Vorige keer had ik een fijne Sandero als huurauto. Dit keer werd mij een Audi Q2 aangeboden, maar dan moest ik wel bijbetalen. Nee, een B segmenter is prima. Of het een automaat mocht zijn? Ja hoor. En dus kreeg ik een MG 3. Wat een onwijs slechte auto is dat zeg. Hier mijn ervaringen ermee: https://www.autoweek.nl/forum/threads/mg3-v-a-€22-769.12098/#post-868882
En na het schrijven hiervan heb ik de adaptieve cruise control gebruikt. Veel spookremmen en ook vrij fors remmen als je de afstand te kort vond.
De terugweg van het vliegveld in NL naar huis was weer een waar genoegen met de Golf.
De automaat en het elektrisch rijden beviel me wel erg, dat mis ik echt bij de Golf.

Vandaag even bij wat dealers langsgegaan. De Epiq valt voorlopig af want de stoelen hebben geen verstelbare lendesteun. Idem voor de ID.Polo, daarbij is het alleen een optie op de Stule en dan wordt het gelijk best duur. En er vervallen volgend jaar wat private lease voordelen dus dat wordt m ook niet.
Daarna de Renault 4 en Renault 5. Stonden naast elkaar in de kleine showroom in Amsterdam. De 5 is het leukst, de 4 net wat ruimer. Toch zou de 5 mij ook wel passen. De stoelen zitten goed, de zit is goed, het dashboard bevalt. Alleen hebben de oudere exemplaren geen regeneratie flippers achter het stuur.
Smart 1 of 3 kan ook nog, maar zijn zwaarder en minder zuinig. En de 3 is nog aardig aan de prijs.

Het is makkelijk, maar ik gebruik het echt weinig. De achterbank gebruik ik nagenoeg nooit, de kofferbak ook weinig. Elke week een keer de bastuba erin, dat wel. Maar om daarvoor de hele week met zo'n grote auto te rijden...
Die ruimte is wel makkelijk maar ik zou het kunnen missen denk ik.

Het is makkelijk, maar ik gebruik het echt weinig. De achterbank gebruik ik nagenoeg nooit, de kofferbak ook weinig. Elke week een keer de bastuba erin, dat wel. Maar om daarvoor de hele week met zo'n grote auto te rijden...
Die ruimte is wel makkelijk maar ik zou het kunnen missen denk ik.
Ja als je het nooit gebruikt kan je ook een kleiner lijkt mij.

Herkenbaar, ik heb een weekje in een MG mogen sturen.... Het was het allemaal net niet. Verbruik ook fors, 1:13, bij rustig rijden....

De stoelen zitten goed, de zit is goed, het dashboard bevalt. Alleen hebben de oudere exemplaren geen regeneratie flippers achter het stuur.

klopt, vanaf productie maart dit jaar is er een kleine update doorgevoerd en heb je echt one-pedal-drive in de 5, en dus met die flippers, net als dat je dan ook een camera in de A-stijl krijgt die je in de gaten houd. Is blijkbaar verplicht in de EU?. Vanaf nu ongeveer is er een grotere update doorgevoerd met naast andere kleuren ook iets meer bereik door wat aerodynamische aanpassingen, gekoelde draadloze oplader en zo nog wat kleine verbeteringen.

Maar je kijkt dus naar jong gebruikt? Of private lease?

Dat stukje over die MG. Was het echt zo erg?
Ik was echt verbaasd hoe slecht ie is. Het sturen gaat nog, maar het doseren van versnellen en vertragen kon niet normaal. En dat is toch wel een basis iets. Schaamde me dood als ik met 4500 toeren mensen voorbij reed…

Private lease zou ik overwegen voor de Volkswagen of Skoda, maar de voordelen zijn daar van af. Dus dat is niet heel interessant. Een Renault 5 zou ik kopen met de kop er af. Het liefst een gele Techno met het winterpakket. En eigenlijk max 25k, maar dan moet ik nog wel een jaar wachten. Ze lijken alleen maar duurder te worden.

Herkenbaar, ik heb een weekje in een MG mogen sturen.... Het was het allemaal net niet. Verbruik ook fors, 1:13, bij rustig rijden....
Ook een MG 3? Volgens de boordcomputer zat ie net onder de 1:20, maar ik dacht dat ik aan de pomp een wat hoger verbruik had.

Private lease zou ik overwegen voor de Volkswagen of Skoda, maar de voordelen zijn daar van af. Dus dat is niet heel interessant. Een Renault 5 zou ik kopen met de kop er af. Het liefst een gele Techno met het winterpakket. En eigenlijk max 25k, maar dan moet ik nog wel een jaar wachten. Ze lijken alleen maar duurder te worden.
Ik ken de markt niet zo, maar is importeren een optie?

De prijzen en het aanbod zijn in bijvoorbeeld Duitsland iet heel anders. Bij een Smart is het aanbod in Duitsland wel veel groter. Dat zal dan wel een optie zijn, aan de andere kant wil ik wel de Golf inruilen.

Ik zag op Tenerife nog een paar Golfs in ‘mijn’ kleur rijden. Op 200 meter afstand viel ie al op. Heerlijk!

Terug
Bovenaan