Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Tjonge, nou zie ik het pas. Je buren doen ook niet aan kleur net als hier :rolleyes:(y)
Zomerbandjes, die wil ik hier ook op orde maken en eronder gooien komende week / weekend.

Doet altijd veel in de looks

Ja saai he, al dat grijs :)

Heb 'm overigens ook iets laten oppeppen: <http://www.jdengineering.nl/1-4-tsi-122pk-125pk-mqb/>
Op de snelweg merk je het goed: 120 in z'n 6 en dan op het gas, dan gaat ie echt lekker door! Het koppelverloop was al lekker omdat ie de 200nm vanaf 2000tpm goed vasthield, maar nu gooit ie er dus nog een beste bak Nm's bovenop.
Helaas is de koppeling niet zo best, anders had ie onderin ook nog meer kunnen krijgen (meer dan op de wat verouderde grafiek op de site). Heeft geen tweemassavliegwiel begreep ik, dus binnenkort de koppeling maar vervangen. Weet dat ik bij aanschaf al een beetje merkte dat ie anders voelde dan ik had verwacht. Had dat toen ook aangegeven bij de verkoper, maarja, daar kan je verder niet zoveel mee :D

Lekkere kleuren op de oprit, hou ik ook van. Ziet er hier met 2x grijs ook maar saai uit. Staat niet verkeerd, maar sprekend is het ook niet. Volgende keer ook maar eens op zoek naar een mooie blauwe, rode of groene.

Goede keuze zo'n kuurtje van JD!
Eenmaal hun van dichtbij aan het werk mogen zien, echt vakmensen en weten alles van VAG (tu)

Vermogen en met name koppel zal de auto wel compleet veranderen idd :D

Je kan je voorstellen dat ik na het akkefietje met de Focus wat huiverig ben, al had dat niks met de tuning te maken. Maar bij elk hikje of geurtje schrik ik me direct weer wild helaas. Dat moet duidelijk nog slijten. Heb toen ook zo'n twee maanden nauwelijks met de Kever durven rijden...

JD is inderdaad een top adres, dat was ook een voorwaarde voor mij. Ik geef niet vaak vol gas overigens. Vandaag trok ik op, wat gas erbij: zo, dat gaat lekker! Toen het pedaal bijna onderin: wooow, dat dit er in zit! Heerlijk om iets 'onder het pedaal' te hebben. Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
In dat licht weet ik ook wat ooit de opvolger moet zijn: een Superb met de 2.0 TSI 272pk :D

Haha, ja: richting de 350 of 360pk ofzo :D En dan zo'n mooie blauwe L&K uitvoering met beige leer. Dan heb je echt een fantastische 'sleeper'!

Dit weekend onder de Golf en Citigo weer de zomer wielen gemonteerd. Altijd een fijn moment als de lente eraan komt :)
En vandaag moest ik ergens heen, in de buurt, dus heb ik de Kever gepakt. Heerlijk!

Was goed weer voor! Wel wat fris maar lekker veel zon. Dan valt des te meer op dat de lente al bezig is. Al dat frisse groen en bloemen.

Ik wilde zaterdag de GT op de zomerset zetten, maar het regende daadwerkelijk de héle dag... Vandaag was het dan weer mooi zonnig, maar had ik geen tijd voor de blauwe. Volgend weekend dan maar. Zag ook op het weerbericht dat de nachten nog wel tot rond het vriespunt zakken. Niet zo'n issue, tenzij ze weer flink zout gaan strooien.

Idee om wat kluswerk met wat hobbygeld te combineren: ;)

batterij wissel / upgrade voor een Prius 2 of 3 welke nu een versleten set heeft.
Chris Fix doet het je voor.

Wagenpark hobbelt lekker door. Bij de Golf toch eens een afspraak maken voor een nieuwe koppeling.

In mijn MP favorieten staan nu veel Mini R53's, oftewel: de Cooper S met compressor, en dan het faceliftmodel van 2004-2006.
Gisteren met een collega eentje bekeken, echt een leuk autootje. Liefst natuurlijk met glazen dakje. Maarja, met de fors stijgende brandstofprijzen is het ook weer niet heel slim. Ach, misschien doet dat de prijzen nog iets dalen ;)

Brandstof lijkt me de minst interessante factor voor een hobbyauto. In de totale kosten valt nota bene een stijging van brandstofkosten (dus niet eens het totaal aan brandstof) echt weg in de marge.. Dusseh. Doen!? :D

Ow, dat klopt zeker hoor! Misschien verzin ik gewoon argumenten om het niet te doen :p :D

Die ik heb bekeken staat al 16 maanden bij die handelaar. Voor de helft van het geld kan ie interessant zijn, anders is ie te duur gezien het werk wat er nu aan zit.

Ik zag de Fiesta ST niet meer staan hier in de buurt, ik zag op Finnik.nl dat de APK verlopen was en ie bij twee bedrijven heeft gestaan. Stond te koop, nu niet meer. Gisteren nieuwe APK, dus die is op weg naar een volgende eigenaar denk ik. Toevallig zat ik vorige week eens naar de prijzen van zulke Fiesta's te kijken, dus haast gek dat ik 'm niet tegen ben gekomen.

Volgende hobbyauto moet toch wel een open dakje hebben. Staat nu een leuke Cooper S, zilvergrijs, met glazen dakje. Voor weinig, volgens mij moet ie er echt van af.
Maar thuis heeft een nieuwe keuken prio helaas.

Wat moet dat moet, natuurlijk. En als je de keuken zelf in elkaar kunt zetten ben je toch alweer wat dichter bij die Cooper ;)

Wat moet dat moet, natuurlijk. En als je de keuken zelf in elkaar kunt zetten ben je toch alweer wat dichter bij die Cooper ;)
Precies! En de apparatuur is allemaal al eens vervangen, dus eigenlijk alleen kastjes+blad. Cremekleurige kastjes met een roodachtig houten blad was in 2007 misschien nog hip, nu niet meer. Ik neig nu naar Ikea, en dan elders een aanrechtblad vandaan.

Ik heb in de garage een IKEA hoekkeuken met bovenkastjes en keukenblad gezet. Best prima materiaal en goed in elkaar te zetten. Voor de garage hoefde het ook allemaal niet zo spannend en geweldig, maar ze hebben echt wel goed spul voor redelijk tarief. Een stuk beter dan bij een grote keukenboer. De nieuwe keuken hier (eiland 2,7x1,1 en kastenwand van 360cm) met apparatuur etc ging naar 30x rugpijn...

Ik weet trouwens niet of het aan de leeftijd (je bent ook half/eind 30 toch Barri?) of fase in het leven ligt, maar een cabrio staat hier ook nog op de wensenlijst. Springbok ook al lekker zoekende zag ik.

Iets over de helft in de 30 inderdaad! Ik heb de Barchetta en Smart Roadster gehad. Zit soms wel eens te kijken naar weer een cabrio, maar ik weet nog steeds niet of ik een cabriomens ben. Cooper cabrio, of Cooper S cabrio misschien? Daarbij kan ook het voorste stuk van het dakje schuiven, ook ideaal!
Bij de keukenboeren vind ik de manier van werken gewoon irritant en niet transparant, dat staat me tegen. Toch gaan we dit weekend even een offerte laten maken. En dan daarna kijken of het zoiets wordt of toch de Ikea.

De interessante Mini's:
Bij deze ben ik wezen kijken. Geen glazen dakje, verder goed. Staat er wel erg lang en heeft dus werk nodig: <https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/mini/m1994594522-mini-mini-1-6-cooper-s-inruil-mogelijk>

Deze wordt steeds meer in prijs verlaagd en is nu erg interessant. Slechte foto's en vermogen is niet gevuld, dus qua advertentie niet aantrekkelijk en niet goed te vinden. Dat is een pluspunt :)
<https://www.marktplaats.nl/v/auto-s...s-extra-koopoptie-set-john-works-winterbanden>

En dit is de wat normalere prijs voor zulke leuke exemplaren:
<https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/mini/m1997652175-mini-cooper-s-r53-supercharger-170pk-chili>

Op FB marketplace staat ook nog een goede: groen met beige interieur en hout dash. Eibach veren, malian uitlaat. Alleen helaas geen glazen dakje.

Laatst bewerkt:
Oeh, die op marktplaats heeft ook een mooie kleur, dakje, gaaf!
In de IV hier is het genieten met het dakje open, dat mis ik wel op de Electric.

Hier focust het zich op de Mégane I cabrio omdat die nog relatief licht is. Liefst met de onfeilbare 2.0-16v, al zag deze metallic grijze 1.6 er ook prima uit. Helaas al verkocht: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/renault/m1984337750-renault-megane-1-6-16v-cabrio-2002-verkocht

Een net exemplaar, de meeste zijn toch al 20 jaar oud, vinden wordt een uitdaging.

Succes met de dakloze-zoektocht ;)

Een leuke nieuwe mini van de eerste generatie is niet de beste maar wel een leuke. Maar een collega van mij is een groot liefhebber, maar als ik hem moet geloven is 90% van het aanbod troep. Kwalitatief niet al te beste auto's icm mensen die de auto's mager onderhouden moet je er wel flink achterhaal. Vernsnellingsbak en onderstel zijn volgens mij zaken die bij de meeste 'budget' mini's gelijk aangepakt kunnen worden. Ook schokbrekers en andere zaken. Nu zijn ze ook al bijna 20 jaar oud... Vind ze wel leuk, maar niet als cabrio

Als er niks vermeld staat over onderhoud van de supercharger, is ie niet van een liefhebber of kenner geweest :)

Die blauwe in Amersfoort is ook erg netjes, deuren zijn bijvoorbeeld helemaal vrij van krasjes (ook de rand van de deur). Alleen die sticker op het dak is totaal verkleurd. Maar qua uitrusting is ie op het dak na helemaal top.

@MWH: haha, nee gewoon een matwitte greeploze keuken met een grijs blad.

Tweede generatie New Mini kan ook nog, maar die zijn motorisch echt minder goed. En ook iets minder leuk.

dus eigenlijk alleen kastjes+blad. Cremekleurige kastjes met een roodachtig houten blad was in 2007 misschien nog hip, nu niet meer. Ik neig nu naar Ikea, en dan elders een aanrechtblad vandaan.

Als de kastjes en deurtjes nog goed zijn.. kan je ook de spuiterij overwegen. Met de kleurcode van jullie beide bolides kan er wel wat verfrissend ontstaan, toch :unsure: ;)

Haha, kleur op de auto's maar niet in het interieur. En de kastjes en deurtjes zijn ook niet best meer.
Nieuwe keuken is besteld, gewoon wit met grijs. Dus even geen auto erbij dit jaar.
Kost wat, maar het huis gaat er gigantisch van opknappen. Goede investering, denk ik.
Gaat best wat geld naar het huis, want begin dit jaar ook al ongeveer de aankoopprijs van de Golf in nieuwe kozijnen gestopt.

Haha, kleur op de auto's maar niet in het interieur. En de kastjes en deurtjes zijn ook niet best meer.
Nieuwe keuken is besteld, gewoon wit met grijs. Dus even geen auto erbij dit jaar.
Kost wat, maar het huis gaat er gigantisch van opknappen. Goede investering, denk ik.
Gaat best wat geld naar het huis, want begin dit jaar ook al ongeveer de aankoopprijs van de Golf in nieuwe kozijnen gestopt.
Keukens zijn ook wel achterlijk duur. Ik heb vorig jaar één Ikea kastje gekocht dat tussen een vriezer en vaatwasser staat, van maarliefst 30 cm, maar ruim over de 100 euro. De rest van mijn keuken stamt uit 1993 en heb ik zelf geplaatst in 2016. Dat was een goede besparing. :cool:

Keukens kunnen flink wat kosten, maar ook plaatsing hoor ik hele verschillende bedragen over. De buurman had het er over zelf de keuken te gaan plaatsen omdat hij dat veel te duur vond; ik begreep het eerst niet want bij ons kost de plaatsing € 650,-.
Maar hij had het over ruim 2500 euro voor alleen de plaatsing :oops: tja, dan begrijp ik wel dat je het met wat hulptroepen zelf probeert. (3 avonden heeft ie er over gedaan uiteindelijk)

Ja voor plaatsen rekenen ze beste bedragen. Bij het vorige huis hebben we het ook zelf gedaan en ik heb de tijd. Want hij wordt geleverd in de week dat ik vakantie heb dus dat komt mooi uit.

Vorig jaar een grote keuken met kookeiland laten plaatsen. 1100 euro. Die beste man is bijna 2 volle dagen geweest en moest ook nog het e.e.a. op maat gemaakt worden ivm een scheve muur waarbij de afwerkplint iets aangepast moest worden en verdeler van de vloerverwarming in een keukenkastje moet worden weggewerkt. Daar ga ik zelf niet voor bezig hoor. :) Was ook echt een vakman , met mooi gereedschap en die niets anders deed dan keukens plaatsen. Bovendien was er ook iets niet goed besteld/geleverd. Stemde dat mooi allemaal af met de keukenzaak waarna het nadien perfect door beide partijen werd opgelost. 2500 euro had ik het nog niet zelf gedaan maar was ik wel zelf op zoek gegaan naar een andere monteur

Altijd handig zo'n autoforum voor de keukenzaken. :LOL: Wij zijn ook voornemens de keuken te vernieuwen, goed om alvast wat refentiebedragen hier voorbij te zien komen. Misschien dat wij AsconaGT's man wel kunnen gebruiken. ;)

Die beste man doet maar voor 2 keukenzaken. Geen idee of hij daarnaast nog klanten aanneemt. Die 2 keukenzaken vind hij ook goed samenwerken en leveren goed spul en gaat weinig mis. En als er wel wat mis gaat word het opgelost zodat hij (als aanspreekpunt) niet het gezeur hoeft aan te horen. Volgens hem zijn er echt te veel prutsers, zowel qua zaken als monteurs. Ik heb geen referentie wat dat betreft. Hij heeft geen website, maar dit is hem.

Qua keukenzaken heb ik inmiddels ook wel wat ervaring. Ook duitse. Maar als je een vrij basis opstelling hebt, het moet gewoon goed zijn en niet al te duur is Ikea prima. Volgens mij hebben ze een echt goedkope lijn (die zou ik laten staan) en een wat duurdere lijn. Die laatste is meer dan prima en zelf installeren goed te doen. Apparatuur zou ik misschien wel elders halen, en met wat zoeken op internet hoeft dat ook de wereld niet te kosten.

Het zou best ergens goedkoper kunnen, maar dan moet je weer 3 uur bij een andere keukenzaak willen gaan zitten. Daar heb ik echt geen trek in hoor :)
Ikea heb ik nu overwogen maar kwam qua maat net niet lekker uit helaas.

Ligt er ook aan waar je je keuken koopt. Mijn simpele Hornbach keuken werd kant en klaar geleverd en heb ik zelf gemonteerd met mijn vader. Mijn neef had een keuken bij de Ikea gekocht en die moesten ze zelf nog in elkaar zetten en dat koste alleen al een week.

En sommige dingen moet je gewoon uitbesteden. Hier nieuwbouw, alles strak en recht/haaks, maar monteur toch totaal 3,5 dag bezig geweest. De man werkte zeer precies, schoon en perfectionistisch. Schitterend eindresultaat!

Ik ben niet vies van een beetje klussen hoor. Bij ons vorige huis heb ik de hele verbouwing samen met m'n vader gedaan. Hij heeft ook zelf zijn huis gebouwd, dus een keuken is peanuts B)

Ik heb bij mijn huis op een dakkapel en granieten tegelvloer in de keuken (daaristieweer, keukenweek.nl?!) na alles zelf gedaan. Ook een volledige dakopbouw met nieuwe kap. Als je er de tijd voor hebt en voor neemt is het goed te doen, maar ik kan me ook goed voorstellen dat je dingen uitbesteedt. Net als bij auto’s: soms is iets laten doen a) netter en b) scheelt het een hoop stress.

Bij een auto vind ik dat de dagelijkse auto het gewoon moet doen, daarbij heb ik dus geen zin (meer?) in gezeur of gedoe..hobby auto kan ik zelf aan rommelen en mag tijd kosten.

Ik heb het geld even niet liggen, maar deze vind ik erg leuk! Een ex-demo.
<https://www.autoscout24.nl/aanbod/m...ine-rood-595eff04-ee0e-4200-a41b-aada6325ad45>

Test met dit exemplaar: <https://www.autozine.nl/mini/coupe/autotest>
16619.webp

Het arme ding heeft wel te lijden gehad; zelfs niet schoon gemaakt voor de foto's.
Verder een leuk en opvallend model inderdaad! Zo vind ik de Mini Paceman stiekem ook best tof.

Terug
Bovenaan