Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Mechanix zei:
Zunigrijje zei:
Enige positieve was de hoge inruilwaarde, die ze nog voor de Celerio wilde geven.

Wilde jij de Celerio verkopen?!:O Breaking news dit.
Nee niet echt, heb het wel overwogen: maar dat was meer omdat ik een trauma overgehouden heb, van toen mijn auto aangereden werd. De schade was wel hersteld, maar nog lange tijd had ik er gewoon geen goed gevoel bij.

Telkens als ik in de auto stapte, werd ik herrinerde aan dat ongeval. En stja ik hoorde daarna ook nog kraakjes bij die nieuwe bumper vandaan komen, waarna ik uiteindelijk na een half jaar ofzo toch besloot terug te gaan naar de schadehersteller.

De kraakjes zijn godzijdank weg: maar als mijn auto nog eens wordt aangereden, dan hoop ik oprecht dat hij totalloss is. En ik de dagwaarde uitgekeerd krijg: want je ziet het toch bij je eigen auto wat hersteld is. Ik stoorde mij ook ontiegelijk aan dat kleurverschil bij lichtinval, maar nu zie ik het eigenlijk niet echt meer.

Ik heb echt te doen met mensen die in BMW van een ton ofzo rijden en dan, te horen krijgen van de schade expert dat het kleurverschil binnen de toleranties ligt. Wat bij mij trouwens zeker weten het geval zou zijn..... als je goed oplet zie je bij veel auto's, kleurverschil tussen metalen delen van de carrosserie en de bumpers.

Ben ook heel blij dat ik geen meegespoten spiegels heb, want daar had ik laatst ook witte lak op zitten en 1,2,3 weggepoetst kreeg ik het niet. Dus ik heb gelaten voor wat het is, want het stoorde mij toch niet zo. Maar als ze meegespoten waren, dan had ik mij daar serieus overgestoord.

Ik weet trouwens niet wie het was: maar ik heb buren met witte auto's, alleen daar kon ik niet zien of wellicht een van die auto's het geweest is.

Pietzoveel zei:
Zal wel een goedkopere hebben ontdekt....
Auto's zijn alleen maar duurder geworden, dus dat is helaas niet mogelijk. Voor de Kia Picanto zou nog ruim € 7000 hebben moeten bijbetalen, dat terwijl het een inferieure auto is op gebied van zuinigheid. Dus dat was een van de redenen dat ik nee gezegd heb.

Een maand later ging Nederland trouwens op slot, dus maar goed ook dat ik mij niet heb laten ompraten door die verkoper *-)

omniradius zei:
Dat altijd blijven rondneuzen naar andere auto's herken ik heel erg, doe ik ook haha. Echt op proefrit tocht gaan doe ik echter zelden. De laatste keer dat ik dat deed, reed ik enkele dagen later meteen met de 'proefgereden' auto (Audi) naar huis en we weten hoe dat is afgelopen 8-)
Het lijkt me ook lastig om echt te gaan proefrijden als je soort van tevoren al weet dat je niet direct tot aankoop overgaat. Wat Zuinigrijje ook zei, is dat je dan bij terugkomst met die verkoper weer het "bakje koffie" moet doen en dan jezelf soort van eruit moet gaan lullen en verantwoorden dat je nog even wilt nadenken, de knoop niet nu al meteen wilt doorhakken bla bla. Ongemakkelijk allemaal vind ik.
Misschien ligt het aan mij hoor, dat ik dat veel gedoe vind en me er niet relaxed bij voel.

Ik doe het ook niet snel, maar je moet toch op een bepaald moment bepalen waat vrro soort auto je wilt gaan kopen. Fase 1 is uiterlijk, opties, merk..etc. Maar je zal toch ook moeten rijden om te zien of het lekker rijdt, je er goed in zit, je kind ruimte genoeg heeft.

Wij zelf kijken nu naar 2 modellen, waar we tussen twijfelen die we beiden wel zouden willen hebben/kopen. In beiden wel in gezeten maar nog niet gereden. Ik wil graag in beiden auto's rijden op dezelfde dag om goed te kunnen oordelen of 1 van deze modellen iets voor ons is. Het is toch een grote aankoop.. Dus het ozu eigenlijk niet direct een verwachting tot aankoop moeten zijn vind ik bij de verkopers.

Overigens denk ik er ook altijd nog over na, slaap er een nacht over en als het dna nog goed voelt dan ga ik er mee door.

Barri zei:
(..) Ik geef altijd aan dat ik er nog over moet denken. In dit geval heb ik na het weekend een mail gestuurd met mijn overdenking, een bedankje voor de tijd en proefrit en een duidelijke uitleg van de pro's en con's. Wel gek dat ik daar geen reactie op gekregen heb.

Tja, wat voor reactie verwachte jij?

Veel meer dan in de trant van 'okay, dank voor je bericht, jammer dat we niet tot zaken komen' kan het toch niet wezen?

Ik zal juist blij zijn dat er geen reactie volgt.. dat de verkoper toch niet probeert een gaatje in je argumentatie te slaan om eventueel toch tot een deal te komen.
Jij hebt lekker van een RS rijbeleving kunnen genieten (zover de proefrit dat toestond) en verder is het klaar. (:P)

Barri zei:
Bij Smeeing lopen veel minder verkopers dan potentiële klanten, dus daar kan je heerlijk vrij rondlopen.

Vooral ook even buiten om een rondje lopen.. dan kan je zó het proces van intake van de voertuigen, een blik in de werkplaats werpen en de wasserette bekijken aan de achterkant van het pand. (tu)

Auto's zullen geen 'Stipt' behandeling krijgen.:T. daar zijn de doorgangen te rap voor. Het is daar in zekere zin 'productie draaien' maar er wordt vooraf wél technisch geïnvesteerd in de ingekochte voertuigen, vind ik.

De proefrit fase vind ik altijd juist de leukste! Niets moet, alles kan en het geeft mij meer voldoening qua nieuwsgierigheid naar de auto's. Voor aanschaf van de BMW proefgereden in een Fiesta ST2. Was er écht van overtuigd dat het iets voor mij zou zijn. Tot ik er in de auto achter kwam dat mijn lichaamsbouw niet bij de auto past. Vanwege relatief lange benen wil ik de stoel verder naar achter en stuur verder naar mij toe. Dat ging prima in de Fiesta, maar toen het schakelen. Wow wat zit die pook dan ver naar voren :O Moest met m'n schouder behoorlijk ver uit de stoel komen om de schakelen. Dus helaas.

Om maar even aan te geven, soms zit een bepaald nadeel (of voordeel) van een auto ergens waar je echt pas tijdens proefrijden achterkomt. Ik moet wel zeggen dat ik pas ga proefrijden als ik daadwerkelijk interesse heb.

Begrijp ik goed dat je inmiddels het zoeken hebt gestaakt en bij je huidige auto's blijft? Ben benieuwd wat een eventuele upgrade van de Focus brengt.

Durashift, precies gewoon even zo'n kort mailtje had ik wel verwacht.

Het zoeken blijft leuk natuurlijk. Maar als ik iets koop waarmee ik echt een stap maak moet er best wat geld bij. En de Focus is eigenlijk gewoon een heel fijn ding. Heb nu weer een werkende reservesleutel, komende week wordt de koplamp weer opgeknapt (lak laat los) en de week erna wordt ie gechipt.
Dan binnenkort nog even de antenne wisselen voor het DAB exemplaar wat ik heb liggen.

Barri zei:
Durashift, precies gewoon even zo'n kort mailtje had ik wel verwacht.
Dat doen ze tegenwoordig niet meer, dat is echt vervelend want bij geen antwoord ga ik er niet automatisch vanuit dat mijn vraag ook uitgevoerd word. Ik verwacht wel op zijn minst een bevestiging.

Een keer heb ik op deze manier serieus een miscommunicatie gehad, maar kwam erop neer dat ik geen terugkoppeling kreeg. En er dus vanuit ging dat die werkzaamheden ook niet uitgevoerd werden, als dat niet bevestigd werd met een antwoord.

Ik heb ook weleens dat zo'n medewerker aan de telefoon, niet even een afspraak bevestiging per email wilt sturen met de afgesproken werkzaamheden. Dan moet ik alles maar onthouden en opschrijven, alsof het de jaren tabak nog is *-)

^^ probeer je eens te verplaatsen in zo'n medewerker. Of algemener.. wie kent niet de e-mail terreur wat je telkens uit je concentratie voor het echte werk haalt?

Zo'n medewerker is sneller klaar als hij de afspraken direct via de telefoon overbrengt... want anders is het eerst telefoneren én dan nog de mail opstellen. Is in feite dubbel werk, toch?

maar ja, in deze tijden wordt het gesproken woord veelal gewantrouwd.. dus moet het maar op schrift voor de zekerheid.

Barri zei:
Durashift, precies gewoon even zo'n kort mailtje had ik wel verwacht. (..)

Had 'm dan ff gebeld, had je direct contact en direct zijn reactie. ;)

Keuze voor e-mail is ook een veilige... want dan hoef je niet telefonisch het (voor de verkoper) 'slechte nieuws' over te brengen dat je niet tot aanschaf over gaat.
Denk ik dan.

Bij de rechter koplamp liet de laklaag los. Die heb ik opnieuw laten polijsten. Gelijk beide units in een coating laten zetten.

Voor:

Na:

Afgelopen weekend 400km gereden met de Fiesta, fijn touren!

En dinsdag had ik de Citigo mee (puntjes op de i bij de schadehersteller), toen reed ik weg met 302km range. Niet gek!
Bij de hersteller kreeg ik een Arona handbak mee. Best onrustig ding, die heeft echt een automaat nodig. Wel met adaptieve cruise control!

Mooi resultaat! Vergeelde of beschadigde koplampen is zo'n detail waar ik helemaal op afknap, terwijl het eigenlijk best eenvoudig verholpen kan worden!

De schadehersteller hier in de buurt heeft juist een Citigo IV als leenauto. Stond er toevallig vd week 1 in de straat.

De buren die hem te leen hadden waren heel enthousiast (tu)

Bij Asca (schadehersteller van Pon Dealer) hebben ze ook een Mii Electric rijden begreep ik. Bij de Volkswagen dealer zelf zag ik een hele rij e-ups staan als leenauto.
Bijna elke Citigo IV die ik tegenkom is een huurauto of leenauto.
Ik snap wel dat je buren enthousiast waren, het is echt een onwijs fijn autootje.

@Escher: inderdaad! Je moet net even de juiste persoon kunnen vinden om ze netjes op te knappen, maar altijd fijn als een auto weer fris uit z'n ogen kijkt!
Hij moest 12 uur droog blijven dus staat andersom onder de carport. En met dit weer, geen regen hier, komt dat ook wel goed. Lekkere temperatuur waardoor de coating goed uithardt.

We waren dit weekend even naar Salland, met vier man. En voor de Citigo gekozen voor deze rit! In Eco+ stond er 360km range op de klok!
En ter plaatse toch wel op wat plaatsen het parkeren kunnen combineren met laden (heb je gelijk een mooie parkeerplek!), dus zo'n tochtje met een stads-EV is echt prima te doen.

Verder is de Focus gechipt. Dinsdag even terug om het specifiek af te stellen want bij vol gas doortrekken is het koppelverkoop niet netjes. Maar dat stukje extra koppel in het middengebied is echt heel fijn.

Je ziet steeds meer parkeerplaatsen met enorm veel laadpunten: een EV rijden begint echt voordelen de hebben, want toen ik naar Renesse reed waren er tig parkeerplaatsen exclusief voor elektrische auto's beschikbaar met laadpalen.

Daar mocht ik met mijn zuinige benzine auto dus niet parkeren, terwijl het wel de betere plekken waren: lees dichterbij richting de looproute om naar het centrum te lopen.

Wat bedoel je trouwens met Citigroup? Ik heb er op gezocht op Google en kreeg te zien, dat het een financiële instelling was.

Mooi werk (laten doen) van de koplampen Barri! Knapt de Focus weer van op! (tu)

Is dat standaard dat je na chippen nog weer langs moet? (ik heb echt 0 chip-verstand) . Mooi dat je tevreden bent en dat de Focus nog even mag blijven!

Wat is de range van de Citogo eigenlijk? Met 4 is dat volgens mij best netjes!

Hm, de tekstinvoer van de tablet kent 'Citigo' nog niet... :D
De range is met dit weer, en in Eco+ stand, dus ruim 300km. Afgelopen winter heb ik het op z'n slechtst op 160km zien staan... Dan kom je dus niet heel ver.
Maarja, dit weekend dus Vreeland-Heeten gedaan en dan kom je ook al meerdere snelladers tegen onderweg. Minimaal 3 dacht ik, langs de A1. Wat mij betreft wel een overkill. Het laden op parkeerplaatsen vind ik ideaal; even een stukje wandelen, even winkelen of op het terras zitten en de auto is weer opgeladen. Vriendin van m'n vrouw vond het gedoe. Nou, dat vindt mijn vrouw van tanken :D
Verbruik was als volgt, en dus inderdaad met 4 volwassenen in de auto:
zaterdag: 149km, 10,8kwh/100km
zondag: 19km, 8,8kwh/100km & 96km, 11,2kwh/100km
Heel nette cijfers, vind ik! En met dit verbruik was laden dus eigenlijk niet eens nodig, al voelt dat wat oncomfortabel.

Gewoon rustig rijden en de cruise control rond de 103. Mijn vrouw rijdt vaak in Eco+, dat deden we zaterdag ook, maar dan wil ie eigenlijk niet harder dan 95 (behalve als je de cruise control op een hogere snelheid vastzet) en de ventilatie staat dan uit.

@Peter: normaliter zou een 'standaard' mapping gewoon al goed moeten werken. Zeker bij zo'n blok wat ze al heel vaak hebben gedaan. Daarom wel gek, maar ze pakken het goed op. Ik vermoed haast dat ie toch even op de testbank gaat om de mapping te optimaliseren. Men gaf zelf al aan dat dit inderdaad niet zo hoort.

Bedankt voor je uitleg Barri, ook over de Citigo. Ik vind een EV best boeiend, maar nu past ie nog niet bij mij. Ik heb geen laadpaal, op mijn parking zijn er geen vaste plakken. En ook bij mijn huis kan ik niet laden/parkeren. Plus dat ik zeker nu amper rij. Kantoor heeft volgens mij ook geen laadpalen bedenk ik me nu.

Chippen vind ik ook zoals gezegd boeiend, ik heb zelf nooit die gedachte gehad. Ik heb dan ook alleen maar b-klasse auto's gehad (Polo's, Ypsilon Getz) en ik nooit het gevoel gehad dat ik iets mis. Echter als ik in grotere/snellere/nieuwere auto's rij denk ik ook wel "boh das ook fijn".

Ik ben benieuwd, maar het is sowieso al fijn dat ze het goed oppakken, als er wat mis gaat.

Bij ons op kantoor zijn 74 laadplekken... Bijna net zoveel als gewone parkeerplaatsen.
Ik ga er steeds meer op letten, en je ziet best veel EV's rijden. De limiet van 100kmu past onze Citigo erg goed. Ik vind het wat traag, maar het resulteert wel in een mooi verbruik. Nog wat extremer dan bij een brandstofauto.

Het chippen heb ik lang uitgesteld, met de gedachte: zoals de fabriek 'm heeft bedacht is ie het best. Maar je merkt bij die turboblokjes dat er echt meer kan. En Ford bood 'm niet zo aan, omdat ie dan in het vaarwater van de 1.6 zou komen.

Hier in Heerlen is in de politiek ophef ontstaan, dat de laadpalen vrijwel allemaal in Heerlen-Zuid en Centrum staan. Terwijl in Heerlen-Noord slechts een laadpaal zou staan.

De Limburger
Elektrische auto als symbool van kloof arm-rijk? In Heerlen-Noord is amper ...

Nu woon ik in Heerlen-Zuid: hier wonen inderdaad de mensen, die of een leasebak rijden en dus een elektrische auto via het werk kunnen leasen. Of gewoon vermogend genoeg zijn, om eentje aan te schaffen.

Dus het klopt wel: de mensen in Heerlen-Noord kunnen in de regel helemaal nog geen elektrische auto veroorloven, al is een tweedehands Renault Zoe of Nissan Leaf wel degelijk bereikbaar. Je moet alleen verstandiger met je geld om kunnen gaan, iets wat de meeste in die buurt niet in staat in zijn.

Ik zit namelijk gewoon in dezelfde inkomensklasse, met mijn verdienste op minimumloon niveau en mij lukt het wel gewoon om geld opzij te zetten. Al denken sommige schijnbaar, dat ik een rijke tata ben, omdat ik een Suzuki Celerio rij. Vooral mensen die geen verstand van auto's hebben.

Tja, laadpalen in de bebouwde kom komen pas als mensen erom gevraagd hebben. Niet zo gek dus dat in wijken waar weinig mensen een EV hebben er dus ook weinig laadpalen zijn. Koop een EV en vraag er eentje aan en dan komt die laadpaal ook wel. Hier in de omgeving (landelijk) trouwens best veel laadpalen. Ook bij bedrijven. En bij de gemeente gebouwen (waaronder ook de bibliotheek) zelfs gratis opladen (langzaam dan wel).

Wij halen nooit die 300km (ook een stuk kleinere accu dan in die Citigo) maar echt geen enkel probleem. Inmiddels weet ik dat vrijwel elke MacDonalds buiten de stadscentra ook een snellader heeft staan. En verder is ook FastNed behoorlijk goed verspreid. Je wordt er ook steeds handiger in; bij iedere keer parkeren proberen op te laden en als je al langs de snellader moet dan alleen zoveel bijladen als je nodig hebt. Ik sta er zelden langer dan 10 minuten.
Afgelopen weekend nog iemand met een leen auto van de dealer zien stuntelen bij FastNed. Ja, ik snap best dat het de 1e keer even vreemd is. Ze hadden het stofkapje niet van de CCS aansluiting gehaald en dan is het onduidelijk welke stekker je moet hebben. Ze waren bijna leeg en moesten naar bijna vol en dan is het inderdaad even wachten. Zeker op een langzame max 50kW aansluiting. Met een paar tips snapten ze het een stuk beter.

Klinkt goed dat de chiptuner zelf al aangeeft dat het even gecorrigeerd moet worden. Het is echt een business waar er maar heel weinig goede zijn.

Barri zei:
Vriendin van m'n vrouw vond het gedoe. Nou, dat vindt mijn vrouw van tanken :D
Verbruik was als volgt, en dus inderdaad met 4 volwassenen in de auto:
zaterdag: 149km, 10,8kwh/100km
zondag: 19km, 8,8kwh/100km & 96km, 11,2kwh/100km
Heel nette cijfers, vind ik! En met dit verbruik was laden dus eigenlijk niet eens nodig, al voelt dat wat oncomfortabel.

Keurige cijfers!

Ach ja dat is vaak het aparte, mensen willen wel tijd spenderen om 10 tot 15 minuten te spenderen aan het tanken maar ff 3 minuutjes voor een kabeltje inprikken is teveel? Het heeft echt wel wat zo'n autootje.

Vandaag met de Focus terug geweest naar de tuner. Natuurlijk, bij de proefrit deed ie niks geks... Toch hadden zij ook wat in de software zitten neuzen afgelopen dagen en ze hadden een update. Die is ingeladen en hij doet het weer prima! Geen gekke hickups meer.
En wat is het lekker om op zo'n golf van koppel te rijden. Doet me een beetje denken aan een diesel. Nog meer vermogen en koppel is leuk, maar nu is ie toch wel erg goed.
Ik rij er erg weinig mee, maar daardoor ga ik m wel steeds meer waarderen merk ik.

Wel gaaf dat je zoveel koppel en vermogen uit een 1.0 kan halen!(tu) Een Focus staat ook zeker op mijn lijstje om ooit de Fiesta op te volgen.

Direct na het chippen merkte ik niet heel veel verschil: bij de Punto was het verschil groter. Maar bij gewoon gebruik is ie nu zovele fijner! Precies bij dat toerenbereik waar je altijd zit heeft ie gewoon een klap koppel extra. Heerlijk rijdt dat! Het is geen racemonster maar het koppel voelt als een stevige diesel. Ik heb ook het gevoel dat je minder hoeft te schakelen.

Gisteren de Tourneo Courier eens wat liefde gegeven. Die is sinds aanschaf, 3 jaar terug, eigenlijk nooit echt fatsoenlijk schoon gemaakt. Natuurlijk maken m'n ouders hem wel eens schoon, maar dat gaat niet heel precies of intensief.
Inmiddels 40dkm op de klok, dus 25dkm meer dan bij aanschaf. En uiteraard ook véél meer plekjes dan bij aanschaf; hij was nagenoeg nieuw, maar wel al 4 jaar oud, toen we 'm kochten.

Ik heb maar één foto van hoe ie was, alleen een wiel:

En zo ging ie 4 uur later weer terug:

Ja, gek ding hè! Maar echt enorm praktisch. Rijdt goed, fijn motortje, fijn onderstel. Best luxe (helaas heeft dit exemplaar geen climate control, maar wel stoelverwarming, voorruitverwarming, navigatie, achteruitrijcamera, cruise control) en gewoon een Fiesta dash. Kan een aanhangwagentje achter (was nog wat gedoe toen, dat trekgewicht op kenteken krijgen), m'n vader gebruikt de dakdragers ook regelmatig. Gewoon een ideaal busje!

Ziet er keurig uit! Je ouders zullen blij met je zijn, haha :D Nog een hele frisse wagen, eigenlijk, al helemaal in die kleur!

Staat er weer fris bij zo (tu)

Dit overkomt mijn vader niet, zeker niet nu hij een andere auto heeft. Laatst heeft de auto na het wassen een dag of wat stilgestaan maar zat al wel weer onder het stof, toen opnieuw maar afgespoten :D

ik weet nog dat we op vakantie waren in Frankrijk, waar toen een zware hagelbui over trok. Franse buren op het vakantiepark hadden een C5 en een Scenic en gingen elk paneel van de auto op de foto zetten omdat er deukjes in zaten. Mijn vader pakte een harde bezem om de bladeren en takjes van de Zafira af te vegen... :D

Knappe poetsbeurt! Erg onderschatte auto eigenlijk. Beetje vreemde proporties, maar oogt meer MPV dan bestelauto. De kleur vind ik erg leuk.

In NL was ie even duur als een B-Max, dus ik denk dat veel mensen het praktische opzij hebben gezet en toch voor een iets 'normalere' auto hebben gekozen. Het merendeel wat nu in NL rondrijdt is, net als deze, gebruikt geïmporteerd.
Mijn vader wilde een iets hoge zit (in elk geval rechtop), en eigenlijk moest er een fiets achterin kunnen. Niet dat dat ooit gebeurd is overigens... Maar er wordt wel vaak genoeg spul in vervoerd. Het is gewoon een ideaal ding. Wat ik het meest bijzonder vind ik de onwijs lage tildrempel van 35 centimeter!
Net als de MPV zijn zulke ludospaces niet echt populair, maar ik ken bij ons in het dorp toch een handvol mensen die zo'n ludospace rijden. Allemaal gepensioneerden die graag in en om huis klussen en daarom ook een functionele auto willen hebben.

Vandaag de Fiesta weer even uitgelaten. 650km weg getikt! En 1:13,5 en 1:14,5 vind ik geen gekke scores!
Blijft een leuk racemonstertje maar mijn vrouw vind het sportieve rijden maar niks helaas. Daarnaast raken we veel te verwend door nieuwere auto's.
De Focus bevalt nog prima, dus die blijft nog wel even. Maar wel alvast sparen voor een opvolger ooit. Of een nieuwere Focus, of een Leon. Al ziet m'n vrouw mij graag in een ID.3 rijden...
Als het elektrisch moet, dan wordt het hard sparen voor een smurfblauwe eTron :D

Hij staat wel te koop hoor. Veel lol van gehad, maar M houdt niet van stugge snelle auto's :D En we zijn verwend met nieuwere auto's, dat scheelt ook wel.

We hebben het wel eens over een cabrio, maar ook gezien het feit dat ik zeker 50% van de tijd thuis blijf werken is een extra auto onzin. Hooguit als goedkoop klusprojectje.
Verder maar lekker door met wat we hebben! (tu) En na het chippen heeft de Focus ook wel weer een extra eigenschap van de Fiesta overgenomen; hij is een stukje vlotter geworden.

https://www.autowereld.nl/opel/astra-cabriolet/1-8-16v-elec-kap-33694026/details.html?_ga=GA1.2.346816898.1591120700

Tadaa!! Goedkoop klusprojectje (tu)

Uiteraard wel gekozen voor 1'tje met redelijk wat pit, lederen bekleding, AIRCO en een trekhaak! (tu)

Die krijg je echt wel weer makkelijk verkocht. ;)

Carfanatic zei:
Voor dat bedrag kun je ze ook wel een generatie nieuwer vinden.

Kan maar zou ik in dit geval niet doen. Zijn zwaarder, technisch ingewikkelder en minder makkelijk om aan te klussen of op te knappen. Denk dat deze generatie ook een stukje sympathieker en zeer zeker zeldzamer is. Staan ook zat opties voor zeg 1.500 Euro hoor, maar deze zag er best goed uit en betreft luxe exemplaar met airco ( wat natuurlijk vrij zeldzaam was voor een cabrio uit die tijd )

Voor dagelijks gebruik/enige auto zou ik inderdaad wel eerder naar een G kijken maar dan zou ik ook het budget wat hoger leggen voor de wat mooiere exemplaren, dan ga je richting de 4k ofzo.

Dit is wel een aardige G trouwens! Wel met kapot dak maar als je daar dus handig in bent wel een mooi exemplaar voor weinig als je dat gerepareerd krijgt. Daar zou wel wat winst in kunnen zitten.

https://www.autowereld.nl/opel/astra-cabriolet/1-8i-16v-35267423/details.html?_ga=GA1.2.346816898.1591120700

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/peugeot/m1721301510-peugeot-205-cj-cabriolet-1991.html?previousPage=lr

Lijkt op de eerste foto's kleurverschil te hebben, maar zo goedkoop zie je ze niet vaak meer!

Sja, ik weet niet of ik dat wat vind. Moet het een cabrio worden, dan zou het een Golf 4 cabrio kunnen worden. Of een Audi TT. Of m'n broekzakken leegkloppen en voor een Z4 gaan.
Maarja, een goedkoop projectje is ook leuk. Dan geen cabrio, maar zoiets:
Polo 86c Steilheck: <https://www.autoscout24.nl/aanbod/volkswagen-polo-variant-steilheck-benzine-blauw-b7d9e855-2efc-4e5e-97c6-28f9484fea2a?cldtidx=18&cldtsrc=listPage&searchId=-589241339>
Polo 86c Coupé: <https://www.autoscout24.nl/aanbod/volkswagen-polo-1-3-c-coupe-benzine-grijs-dae05f3d-0f3f-4699-b9f6-ac50b3f96f30?cldtidx=19&cldtsrc=listPage&searchId=-589241339>

Zo'n coupé, in het rood, heb ik naar gekeken als eerste auto. Daar aangekomen stond echter ook een Golf 2. Beetje viezig en in een hoekje, maar dat leek mij (en de monteur die mee was) iets meer auto en dat voor dezelfde prijs (€550). Dus die Golf is het toen geworden en daar begint dit topic nog steeds mee!

De Fiesta staat dus te koop, hierbij wat foto's die ik geschoten heb:

En niet eens onzuinig: afgelopen weekend 650km gereden. 1:13,5 en 1:14,3 gescoord! Tankje van de terugweg is nog niet meegenomen, die zal met 140 a 150kmu over het hele traject toch wel iets minder scoren.

Lekker de Fiesta houden , zo'n Polo Steilheck is precies het omgekeerde wat heeft dat ding een slechte wegligging.
Met gas in een bocht en regen ga je gewoon rechtdoor, was mijn eerste eigen auto en was blij dat ik er vanaf was.
Daarna een BMW 316 E30 gehad , geen vermogen maar wel een fatsoenlijke wegligging

Terug
Bovenaan