Barri's bolides

Zo'n Steilheck zou ik ook alleen kopen voor het klussen, rijden doe ik toch niet zoveel :D
Ik heb een aantal Golfjes 2 gehad, en die hoef je ook niet te kopen voor de rij-eigenschappen. Zoals elke Volkswagen eigenlijk :p

@uwbuurman: een Z4 komt er ooit wel denk ik. Moet alleen nog even een fatsoenlijke plek hebben om te stallen. Zit te denken om voor voorom een inritvergunning aan te vragen en ook daar een carport te maken.

Die Z4 zou ik ook heel graag in plaats van de Up willen. Verzekering en MRB van twee dure en zware BMW’s wordt me alleen wat te gortig. En inmiddels zit ik met dank aan een niet nader te noemen YouTube kanaal ook steeds vaker aan een leuke youngtimer te denken voor erbij. Zo’n Steilheck Polo was bijna mijn tweede auto geweest toen de eerste auto na een half jaar een gatenkaas bleek te zijn. Dat kon er maar een zijn, een E Kadett natuurlijk. Zo’n 86C is wel erg geinig hoor.

Aber….. Barri, du solltest ein Audi 5 Zylinder kaufe. Bis zum nächsten Video, Ciao!
IeyFhIUtSFXexnLeOYSU54gtiXZPFVXI1aD9S6LhxkCDDPFKEq3_32G5Ow-39JWHnkv8TxE9UQ=s900-c-k-c0x00ffffff-no-rj

Een mooie Audi Coupé dus maar…

Dit weekend de Focus en Citigo gewassen en de Citigo ook even weer in de wax gezet. Dan staan ze er weer strak bij. Ik vind het heerlijk, schone auto's! :D

Dank heren! :)

Op vakantie meer gereden in een week dan thuis in een maand tijd. Eerst met een Fiat 500L 1.3 multijet, geen fijn ding. De laatste dag hadden we een Mitsubishi Spacestar 1.2. Minder power, maar reed een stuk beter.
En op Schiphol weer heerlijk in de Focus gestapt!

Verkoop van de Fiesta vlot nog niet echt. Er zou nu iemand komen kijken, maar die haakt ineens af... Blijkbaar zit ie nog in de hoek van 'als het maar goedkoop is', in plaats van: 'ik heb er ietsjes meer voor over als ie technisch top is'.
Niet dat ik wat anders wil kopen, is gewoon echt niet nodig. Al zag ik wel een prachtige Fiat 500C Twinair te koop staan. We zouden wel een cabrio willen, en zo'n licht en leuk bakje past wel. Maarja, maar even niet doen dus.
Zag ook een Zastava 750 project, ook wel leuk en klein genoeg om niet heel erg in de weg te staan :D

Ik vind die standaard vakantie huurbakken ook altijd net niet. het zijn altijd bepaalde motorisering / uitvoeringen en modellen wat het allemaal net niet is.

Een 500C mag het woord cabrio niet hebben :T vind het wel een geinig ding overigens als 2e auto. Maar niet met twin air. heb je er al eens mee gereden? De eerste kilmeters is het wel grappig geluid, zeker in een karakteristiek bakkie als een 500. op de langere termijn begon het mij vreselijk te storen, en traag, en schijnt ook niet zuinig te zijn.

Zastava 750 is wel heel leuk! maar dat zou ik alleen maar doen als vervanging voor de kever.

Ik heb weleens in een Spacestar 1.0 gereden. Op zich rijdt het ok, maar wat is dat ding week zeg. Totaal niet dynamisch.

Spacestar heb ik ooit al eens als leenauto thuis gehad, een 1.2 CVT. Dit was een 1.2 handbak. Maar net nieuw, met maar 3000km op de teller. Reed gewoon prima! Die 500L was echt niks; wat reed dat ding beroerd. Wel leuk om zo van alles te ervaren.

@500c: juist met Twinair is ie leuk! Ik moet er binnenkort maar eens mee gaan rijden. Collega van me had een Punto met dat blok, maar ik vind 'm echt bij een 500 passen. Zuinig rijden moet wel kunnen denk ik, maar dat is geen doel. Hij is levendiger dan de andere blokken in de 500.

Het wagenpark is weer iets uitgedund. Het werk aan de Fiesta was klaar, en ik maak haast geen kilometers dus dan was de lol er een beetje af. Begrijp me niet verkeerd: het is een heerlijk autootje! Maar vanaf november heb ik met de Focus ook maar 5000km gereden.
Je moet een auto nooit aan een bekende verkopen, maar de Fiesta is technisch helemaal goed. Vandaar dat ik het niet zo erg vind dat ie hier in het dorp blijft. Nouja, de dame gaat 200km verderop studeren dus hij zal niet vaak in het dorp staan. Ik denk dat ze er heel veel plezier van gaat hebben. Zij, en haar ouders, zijn er onwijs blij mee!

Wat komt er nu dan? Nou, even niks :D Of ik moet tegen een projectje aanlopen natuurlijk!

Barri erg jammer van de Fiesta maar ook begrijpelijk als je zo weinig rijd.
Geloof vast dat er binnenkort wel weer een projectje bij je op komt :)

Misschien kom je wel een mooie Fiesta XR2 tegen :p

Barri zei:
@500c: juist met Twinair is ie leuk! Ik moet er binnenkort maar eens mee gaan rijden. Collega van me had een Punto met dat blok, maar ik vind 'm echt bij een 500 passen. Zuinig rijden moet wel kunnen denk ik, maar dat is geen doel. Hij is levendiger dan de andere blokken in de 500.

Klopt wel, voor je 't weet hangt ie in de toerenbegrenzer, doordat hij klinkt alsof je maar de helft van de toeren draait. Wel onzuinig als je hem normaal gebruikt en technisch ook bepaald niet onfeilbaar. Dan nog die 500 'Cabrio', niet fatsoenlijk open te rijden boven de 80 km/u. Je wordt niet goed van het gedreun aan boord. Ik zou 'm lekker laten staan.

Mooi dat de Fiesta verkocht is en, voor je het niet meer mag zeggen: leuk dat-ie is verkocht aan een dame!

Een BMW in plaats van de Focus, dat gaat wel een keer gebeuren denk ik! Een 320 touring of 420 GC bijvoorbeeld. Maar voorlopig blijft de Focus nog even.

Na een week weer eens de Focus tot leven gewekt. Gisteren een setje nette winterbanden voor de Citigo opgehaald. Het alternatief van vorig jaar, de Fiesta op allseasons, staat namelijk niet meer voor de deur.

Oldtimertje opknappen is leuk, Golf 3 cabrio opknappen ook wel. Er is een violetkleurig exemplaar van eerste eigenaar, die auto ken ik al bijna 20 jaar. Dus met dat model in die kleur heb ik wel wat.
Maar eerst even wat geld naar het huis. Zit te denken een mansardekap op de garage te zetten (samen met m'n buurman) , dan heb ik een hele pens bergruimte erbij.

Barri zei:
Zit te denken een mansardekap op de garage te zetten (samen met m'n buurman) , dan heb ik een hele pens bergruimte erbij.

Dat dat doet het zeker. Ik heb vorig jaar een zadeldak op mijn uitbouw gezet ipv een lessenaarsdak. Dat scheelt écht enorm.

Heb nu twee lage zadeldaken, eentje bij mij en eentje bij de buurman. Dit idee dus: ^^. Dat zorgt voor een zoldertje waar je kruipend overheen kan. Maar we zitten nu wat te schetsen om dat te slopen en een mansardekap over het geheel te zetten, dus ook weg met de goot in het midden. Dan krijg je zo ineens een krappe 3 meter stahoogte op de bovenverdieping!

Dan zul je wel een stevig stalen spant moeten maken. Anders loop je tegen de trekbalk van het houten spant aan. (Niet dat dat nu zo erg is, het dak van mijn huis heeft ook zo’n balk op ca. 1,50m. Maar dat hoort nu eenmaal bij een oud huis…)

Houten spanten kan ook, met een horizontale verbinding op krap 2 meter hoog. Het blijft een bergzolder hè :) Al zou je er in theorie ook een klein kantoortje in kunnen maken naast ruimte voor opslag.

Barri zei:
Dan krijg je zo ineens een krappe 3 meter stahoogte op de bovenverdieping!

Dan kan er ook een brug in Barri! Brug en forse bergruimte moet dan lukken. Stond de brug bij mij al toen jij er was?

Haha een brug erin, nee dat is iets te krap. M'n ouders hebben een smeerput, ook wel handig.

Bij jou stond de brug nog niet toen ik er was. Zou net daarna komen dacht ik! Beetje plezier van?

Weer even over de Focus: ik heb het idee dat ie zuiniger is geworden na het chippen. Zit de laatste tankjes rond de 1:16, en nu zelfs op 1:16,8.

Op vakantie op Zakynthos kregen we een Citroën C3 van 2018 mee. Best een aardige auto, maar niet zoveel pit. Heb voor het eerst gehad dat een auto heuvelop afsloeg omdat ie het niet trok... Steile weg, met 4 man in de auto. Dat ging even niet... Maar verder een prima ding voor op het eilandje.
Thuis wel weer erg blij met de Focus, wat een verschil weer.
Ik denk dat ik het aansluiten van de achteruitrijcamera en de DAB ontvangst maar laat uitvoeren, dan gebeurt het tenminste een keer. Haalde pas de achterklep weer open, maar merkte dat ik het niet aandurfde van alles los te schroeven.

Verder natuurlijk rustig op het gebied van het wagenpark. Zal vast wel weer eens uitgebreid worden, mezelf kennende :)

Heb met de Kever in een jaar 1100km gereden, dat is bijna een record :D Heb 'm vanaf 2009. De eerste drie jaar zat ik wel boven de 1000km per jaar, maar vanaf 2021 kom ik niet boven de 1500km per twee jaar... Moet zeggen dat ik de laatste tijd iets meer plezier begin te krijgen in wat grotere wegen met de Kever, de snelweg vond ik best leuk :)

@Micha: ik zat vaak tegen de 1:16, maar dan net aan de andere kant (1:15,5 ongeveer).

Deze week gaat de Focus voor de APK. Formaliteitje, neem ik aan. Hij is nu ruim 8 jaar oud, dus vanaf nu moet ie weer elk jaar.

Ik had even gemist dat de Fiesta een nieuw baasje heeft, jammer maar begrijpelijk als je er niet meer mee rijdt.

Hoe bevalt het elektrisch tuffen met de Citigo, nog steeds tevreden?

Citigo is top. Als ik even een dorp verderop moet zijn pak ik 'm ook mee. Echt een heerlijk ding. M'n vrouw is er ook erg blij mee en pakt 'm ook zonder probleem voor langere ritten. Heb ook een setje winterbanden op staal klaar liggen voor komende winter. Vorige winter spinde ze en wilde ze er niet mee in de sneeuw rijden, maarja : het alternatief staat niet meer voor de deur en de Focus pakt ze ook niet graag mee (ze vindt de Focus echt helemaal niks, veel te laag en te groot).

Haha zat ik ook aan te denken :D Zeker nadat ik met m'n nichtje een nette 3 deurs Rav4 heb gekocht voor haar. Best een handig ding in de winter!

Maar ik heb eigenlijk niks met dat spul. Dat ene weekje met sneeuw is het handig, maar verder rijdt het maar k*t. Nee dan toch liever eens wat leuks als een cabrio.

^^^ het is al wat oud.. maar een Suzuki X-90. Heb je targa + 4x4. .. en jij vind bullbars wel wat.. nou, met die auto kan je daar wel op los gaan.;) Voorbeelden te over. Ik weet van vroeger nog wel een exemplaar die bij Pijnappel vandaan kwam. Zwart en een hoop chrome rondom. :p

Haha nee dat is het niet. Als er iets anders komt, en het is niet voor de handel, dan zal het een TT cabrio, Z4 of een Renault Wind zijn.

Barri zei:
Haha nee dat is het niet. Als er iets anders komt, en het is niet voor de handel, dan zal het een TT cabrio, Z4 of een Renault Wind zijn.

Die eerste 2 heb ik ook op mijn lijstje staan als "hobby" auto. Grootste nadeel, het zijn 2 zitters en we zijn met zijn drieën hier. Renault wind heb ik persoonlijk niks mee.

Monteur kreeg een auto aangeboden voor verkoop. Had 3 maanden stil gestaan, maar ging fluitend door de APK. Ding zag er niet uit van het stilstaan (onder de bomen), maar inmiddels is het een toonbaar ding geworden. Lekker klusje!

Voor:

Foto's van het resultaat:

Terug
Bovenaan