Barri's bolides

Lekker bezig!! Doe je nog iets aan conservering van de gelaste delen aan de binnezijde van de dorpel etc? Ook daar waar de bitumen aan het smelten waren? Ik zou je een complete dinitrolbehandeling aanraden.

Mooi werk! Enne.. als je de auto eens goed polijst of laat polijsten, is het verschil met het nieuwe spuitwerk denk ik een stuk minder! (y)

cirKel zei:
RobEU zei:
Of het is gewoon een TDI'tje of 1.4. Er zijn helaas iets teveel Golfjes omgeturnd tot 'GTI'.

Het is een 2.0 met 115 pk.
Klopt helemaal, en is een orginele GTI, de oude logo's zitten er nog op. Inderdaad behoorlijk laag. zal niet lekker rijden, zeker hier niet, met al die hobbels en kuilen. De Ka gaat daar nog redelijk overheen. Maar de A ( mercedes 180 A CDI ) is het oppassen geblazen.
De bestuurder van deze GTI, heeft een baard, een zonne bril en zijn pet zit achterstevoren.
https://youtu.be/PSSpFI-rhL0

@buurman: ja, de dorpels spuiten we helemaal in/vol. Met zo'n slangetje met een sproei kopje er op, dan gaat het spul overal zitten.

Zo'n 2.0 115pk had ik in de Golf 4. Niet echt een bijzondere motor. Redelijk hoog verbruik, benzine en olie, en niet heel bijzondere prestaties.

De VR6: ik heb de clipjes binnen, dus vandaag de schermen gemonteerd. Je ziet dat het imitatieschermen zijn, de pasvorm is niet 100%. Maar er is nauwelijks kleurverschil, ze staan erg goed!

Nog vies:

Gewassen:

Een nieuw scherm:

Bijgewerkte plekjes (hoekjes beide portieren):

Wielkastrand zit weer vast, en eronder is het weer hard:

Portier linksvoor, plekje bijgewerkt:

Nieuw scherm:

Naad is helaas niet helemaal gelijk:

Nu nog de dorpellijst rechts vastzetten, heb even wat meer schroefjes nodig. Daarna de kappen erover en die met popnagels vastzetten.
Na het ophalen vandaag ook even 15km gereden. Het getik van de ketting is nagenoeg over.

Voor de APK moet alleen de middendemper nog vervangen worden, lassen ging helaas niet meer. En bij de APK gelijk even de uitlijning laten doen.

Ik vind het echt heel puik werk hoor, top! Die naad is wat minder maar een kniesoor die er op let. Vind wel nog steeds dat er echt een dikke VR6 lip onder moet :D

Dankjewel! VR6 lip wil ik inderdaad nog wel doen, net als nieuwe logo's en nieuwe kentekenplaten. Daarna binnen aan de slag: raammechismes en misschien ook het schuifdak repareren/vervangen.

Ziet er al weer stukken beter uit! Wat je kunt doen met de zijschermen is het volgende: alle bouten een slag losdraaien en dan in de goede richting drukken of buigen. Dit met wat gepast geweld. Dan vervolgens onder druk de bouten weer vastdraaien. Daardoor past een imitatiescherm meestal een stuk beter.

Ja, dat heb ik al gedaan. Vooral die rechts in het midden (achter het knipperlicht) was even een opgave: M'n linkerarm met de elleboog tegen een blok hout, tegen de werkbank. Met m'n linkerhand tegen het scherm drukken, met rechts de bout los en weer vast :D Daarna onderaan rechts ook het scherm nog wat omgebogen, toen zat ie weer prima.
Het probleem met de schermen is eigenlijk dat die bocht tegen het portier aan net een andere 'curve' heeft. Niks aan te doen, maar het valt me niet echt tegen.

Vandaag de dorpellijsten vastgezet. Van de originele schroeven had ik er te weinig en doordat de randen onderaan de dorpels zijn vernieuwd, zaten niet alle gaten goed. Voorgaand aan het spuitwerk dus op de juiste plekken wat gaten in die rand geboord, daarna afgewerkt met primer, steenslagbeschermer en lak. Waar de originele spreidpluggen er nog in zaten, of waar ik er nieuwe in gestopt heb, heb ik rvs schroeven gebruikt. Bij de kleinere gaten heb ik rvs bouten en moeren gebruikt. Allemaal vandaag even gekocht bij de Praxis. Ook de afdeklijsten heb ik daarmee vastgezet, in plaats van met popnagels. Alleen al die bouten nog even zwart maken.
Die afdeklijsten maken 'm wel af!

Nieuwe middendemper is besteld, dan kan ie daarna voor de APK.

Nu nog een keer heel fanatiek poetsen, dat heeft ie echt nodig. Motorkap helemaal! En wat krassen bijwerken.
Had wel gedacht dat jij over het kleurverschil zou beginnen Bofkont :D Ik vind het voor zo'n oud ding overigens erg meevallen, maar op de foto's zie je het wel goed.

Misschien dat Micha weleens bezig wil gaan met poetsen? Die snotterd heeft echt alle middelen en doekjes en apparaten die je maar kunt bedenken.

Snotterd? Is dit dialect? Snotneus ken ik nog wel maar is meestal in een negatieve context

@Barri: Erg mooi geworden zeg. Wat is een VR6 in dat paars achtige toch mooi als het er niet verwaarloosd of getuned uit ziet. Je haalt echt de oude glorie weer onder het stof en roest vandaan. Nog een keer minstens licht polijsten zodat de glans op de gespoten delen en de rest van de auto bij elkaar past en dan weet alleen jij het nog (oh en de rest van het forum). Kleurverschil en kieren zouden bij sommige fabrikanten als nieuw zo geleverd kunnen zijn. En ach... als de auto te perfect is durf je er weer niet in te rijden. Ook zo wat..

Het is wel echt de uitvoering zo; de kleur, vijfdeurs, schuifdak en zwart leer had je toch? Ik vraag me wel af of de VR6 niet net andere koplampen had, maar misschien herinner ik me het verkeerd.

Dankjewel!
Te perfect is ie iig niet! :) Maar wel leuk zo. Leer heb ik er inderdaad later ingezet, deurpanelen moet ik eigenlijk nog hebben, maar liever eerst alle ruiten gangbaar maken.

De koplampen zijn anders dan van de basis-Golfjes, maar niet heel speciaal. Deze heeft aparte lampen voor grootlicht, die rondjes aan de binnenkant. De GTI had die ook en later zelfs alle uitvoeringen dacht ik.

De koplampen zaten inderdaad in meerdere versies. Het geeft de auto toch een beetje meer uitstraling dan met de standaard exemplaren.

Je hebt er een mooie auto van gemaakt! Met dorpellijsten staat het stukken beter! (y)
Nu inderdaad alleen nog even de popnagels zwart maken ;)

Popnagels, schroeven en boutjes :D
Daar ga ik inderdaad nog even met zwarte verf overheen!

Die dorpellijsten knappen 'm op hè! Ik was ook verrast! Heb die kleine hoekjes vooraan ook nog ergens nieuw liggen, maar ben helemaal vergeten waar ik die opgeborgen heb :(

En wat zou het nou zijn met het onderstel? Achteraan lijkt ie goed te staan, vooraan staat gek. Maar de veerschotel, veer en veerpoot/schokdemper zijn allemaal origineel voor deze VR6...

Vandaag is de monteur met de uitlaat bezit geweest. Voorste demper (schijnt hol te zijn) is niet meer leverbaar, middendemper wel. Echter, de middendemper lijkt niet te passen. Wat blijkt nu: op de tekeningen bij bijv. Winparts lijkt ie gelijk aan het origineel:
p286826_467_376.jpg

Maar de demper is gelijk aan die van een standaard Golf 3, echter wel met de juiste (dikkere) diameter.
Zo is het model:
s-l225.jpg

Geen probleem zou je zeggen, maar de hoek waaronder ie -boven de achteras- op de einddemper aansluit is anders, waardoor het niet past. Veel zoeken leidt ertoe dat ik weet dat de originele demper niet meer geleverd wordt en het nummer van deze demper (Bosal 233-483) is dezelfde als waar Winparts bovenstaande afbeelding bij heeft staan...
Vreemd allemaal dus. Morgenavond gaan we kijken of we deze er toch tussen kunnen krijgen, eventueel met wat slijp- en laswerk.

Edit: op deze plaat zie je de uitlaat onderdelen van de Golf 3. Onderste uitlaten zijn voor de VR6. je ziet duidelijk dat de middendemper anders van vorm is.
121253830.png

bosal geeft voor de 233-483 dit aan
233483.PNG

gevolgt door de 233-095
233715.PNG

zo ziet het begin er uit
SYS07408.png

je kan ook altijd nog een ander merk eens proberen wat die leveren. En anders iets universeels in elkaar maken wat kwalitatief niets minder hoeft te zijn al begrijp ik dat de voorkeur naar een originele pasvorm gaat.

en anders kijken of zoiets nog voor weinig ergens te koop word aangeboden ;)
48862.jpg

wel opmerkelijk dat dit afwijkt.

Mogelijk heeft VW tussentijds even een wisseling doorgevoerd? Doorgaans is bosal wel goed op de hoogte met dit soort dingen

Het gekke is dat de vorm van de demper is zoals de andere types, maar dan wel met de juiste diameter (55mm). Alleen is die hoek van de pijp naar de einddemper niet goed... Had zoiets inderdaad niet verwacht van Bosal.

Die einddemper die Bosal opgeeft klopt overigens niet, die onder de auto heeft rechte pijpjes. VW onderdeelnummer eindigt ook op een R ipv een D.

Vanavond met de uitlaat bezig geweest. De voorste demper is vervangen door een pijp, want die demper is niet meer leverbaar.
De middendemper vervangen voor het kleinere exemplaar. En we hebben daar de pijp doorgeslepen en met twee moffen gewerkt. Zit prima dicht nu en hij hangt mooi onder de bumper. Morgen voor de APK en als het uitkomt ook direct uitlijnen en hopelijk balanceren.

Pff, wat een gedoe met inloggen weer!

@J.ko: lastig te zeggen! Hij klinkt iig erg mooi! Misschien dat ie iets voller klinkt, maar dat denk ik waarschijnlijk omdat ik weer dat de uitlaat ietsjes anders is. Het valt niet op in ieder geval.

Net opgehaald. Uitgelijnd en alle wielen gebalanceerd. Wat rijdt dat weer lekker!!

Nog even achter de auto gestaan, hij klinkt iets voller lijkt het. Klinkt heerlijk!

Gefeliciteerd! Mooi dat hij weer een jaar inzetbaar is! :D

Voor wat betreft de laatste letter van het onderdeelnummer, dat is bij VW wel vaker een probleem. Een onderdeelnummer begint z'n leven zonder letter of start bij de A, en bij een update van het onderdeel wordt de letter opgehoogd. Echter kan het wel eens voorkomen dat het onderdeel daarna niet meer past en je dus niks hebt aan het onderdeel wat keurig op onderdeelnummer is besteld...

Aha! Dat is wel bijzonder zeg! Maar bij Bosal gaat het blijkbaar hetzelfde, gezien de uitlaat... :)

Ik heb alle dopjes weer in de dorpel/bodem gedaan en ga morgen eens even een stukje sturen. Maandag holle-ruimte-was/tectyl kopen en dan de dorpels even volspuiten.

Hij ziet er echt goed uit! Echt mooi om te zien hoe je met hard werk en doorzettingsvermogen deze auto gewoon weer tot leven hebt gebracht, super gewoon (y)

Dankjewel! Het was meer werk dan gedacht en hij is nog niet klaar, maar hij kan in ieder geval weer even mee!
En zo'n origineel NL vr6 is het wat mij betreft waard.

Vandaag een 80km gereden, wat heerlijk! Comfort, lekker geluidje, soepele motor. En toch al 23 jaar oud! Doet me wel weer beseffen dat ik dit gevoel gewoon ook bij een dagelijkse auto moet hebben. Daarom gisteren ook nog een proefrit gemaakt met een S60 2.4 140pk. Erg fijne auto. Staat bij een dealer.
S60 is wat lastig voor mn bastuba, die moet dan op de achterbank, maar wel net wat sportiever en voordeliger dan een V70. Al is een V70 ook wel gaaf (laat iedereen maar denken, over die drie kids en een labrador).
Andere auto zal ergens eind dit jaar zijn gok ik. Uiteraard sta ik open voor suggesties!

In Eindhoven staat volgens mij nog een mooie V70. Ik zal je de link even doorsturen op Facebook. Lijkt me wel iets voor jou. Zitten ook mooie accessoires op.

bbd9a2ca06761249f38a9a6c98fb461d.jpg

Ja Rob stalkt me met een grijze V70...
Ik heb twee prachtige S60's in mijn favorieten staan:
0307827995001.jpg

<https://www.autoscout24.nl/aanbod/-0098ec3b-a613-4912-8f68-71409a5841e7?pr=0&fromparkdeck=1>

0309577987001.jpg

<https://www.autoscout24.nl/aanbod/-73c14723-d9a4-4e5f-a8f6-ed35849036b6?pr=0&fromparkdeck=1>

Dankje Rzasa!

Nu ik een hele zooi foto's heb verzameld eindelijk eens een terugblik op mijn autohistorie, met foto's.
Op 1 april 2005 haalde ik mijn rijbewijs. Samen met m'n beste vriend had ik een maand eerder al een auto gekocht. In de loop der tijd hebben we die wat aangepast, hier het resultaat:

Ruim een jaar later, juni 2006, heb ik een andere auto gekocht. Allebei kochten we een auto voor onszelf omdat we stage moesten lopen vanaf na de zomer. Bij mij werd het een Golf 2:
Zo was ie bij aankoop:

En zo nadat ik 'm een tijdje heb gehad:

Deze Golf heb ik tot april 2009 gehad, bijna 3 jaar dus!
Tussendoor ook nog een Golfje van de sloop gered:

Het laatste half jaar kreeg de blauwe Golf het rustig, want bij mijn eerste baan (september 2008) kreeg ik een leaseauto. Eerst een voorloper:

Daarna de C1 waar ik tot november 2011 mee heb gereden:

Ik vond het een heerlijk autootje. Laatste jaar heb ik er 40.000km mee gereden. In totaal tegen de 90dkm in 3 jaar.

Maarja, na een half jaar van mijn eerste salaris toch weer een Kever gekocht. De Kever die ik nu, 8½ jaar later, nog steeds heb:

In november 2011 stapte ik over van werkgever, dus moest ik de C1 inleveren. Overigens zou ik dar net een Corsa diesel krijgen, maar die ging dus voorbij. Bij mijn nieuwe werkgever kreeg ik weer een leaser. Weer een voorloper:

Volgens mij heb ik er maar twee foto's van. Fijne auto overigens, een 110pk HDI. Reed meer dan prima! Alleen jammer van de 25% bijtelling over €25.000. Dus toen het mocht heb ik snel een nieuwe leaser uitgezocht. Iedereen reed VW, maar ik wilde een leuke auto, maar wel met een lage bijtelling. Het moest diesel zijn (benzine of hybride had een eigen bijdrage). Sja, dan was de keus niet lastig. Alleen mocht het geen leuke kleur zijn. Zwart of donkergrijs. Dit zilvergrijs was al een discussiepunt. Gelukkig had ik een foto van eentje op wieldoppen overlegd, waardoor ze op de offerte over de optie '17" lichtmetaal' heen keken :D

Hier heb ik 2½ jaar mee gereden, totaal iets over de 100dkm. Zeer fijne auto, maar met deze wielen wel wat stug. En op bovenstaande foto zie je de opvolger al staan. Andere werkgever, notabene een leasemaatschappij, maar geen leaser meer. Dat zometeen, eerst nog even de hobbyauto's die ik even naast de DS3 heb gehad:

In 2012 ging m'n vriendin voor haar rijbewijs. Dus dat vond ik een goede reden om weer een heliosblauwe Golf 2 te kopen:

Deze hebben we gehad tot begin 2016, toen ie al een jaar werkloos voor de deur stond. Z'n opvolger (een Twingo) had ie al overleefd. Intussen rijdt ie in omgeving Tiel rond.

Daarna weer een Golfje van de sloop gered, een grijze Memphis. Opgehaald op een autoambulance achter de DS3... Dat was eigenlijk iets te zwaar.

Die weer redelijk snel verkocht, dus na een jaar weer eens rondkijken. De Kever was ik immers aan het opknappen, dus ik wilde er een hobbyauto bij voor die zomer. Altijd al een Porsche willen hebben, dus dan stap je in met een 924!

Zo eentje is nu populairder dan toen, ik raakte 'm aan de straatstenen niet kwijt. Uiteindelijk verkocht aan een Franstalige Belg.
Dat was begin 2014. Toen een paar maanden geen wijzigingen, tot ik per augustus ergens anders ging werken. En zoals gezegd, geen leaseauto meer. Dan maar zelf iets kopen. Gekeken naar een Leon, Toledo, Golf IV. Het is de laatste geworden, een nette Variant met een oliezuipende 2.0:

Fijne, comfortabele auto maar na driekwart jaar was ik het hoge verbruik van benzine en vooral olie zat, want zoveel bijzonders kreeg je er niet voor terug. Toen dus een zuinige diesel gekocht:

Zuinig genoeg om me de zomer erna (eerste zomer gingen we twee keer verhuizen) weer een hobbyauto te veroorloven, een cabrio dit keer. De Barchetta:

Een paar maanden lol van gehad en weer goed verkocht.

Op naar de laatste aanschaf, de VR6:

Naast bovenstaande auto's heeft mijn vriendin nog een Twingo gehad, en nu een Alto. Die blijft nog wel even denk ik.

Wat zal de toekomst brengen? De Kever blijft uiteraard, als dagelijkse auto's zie ik een leukere oudere auto wel zitten (S60's hierboven) of wellicht een recentere Focus. Als geld niet uit zou maken zou het ook een recentere S60 of V40 kunnen worden. Voor erbij wil ik nog een keer een eerste type TT. We zullen zien!

Historie in tekst:
Volkswagen Kever 1200 (65**TR) (mrt 2005 - apr 2007)
Volkswagen Golf 2 (SP**LR) (jun 2006 - apr 2009)
Volkswagen Golf 2 (**NVXP) (?? 2007)
Opel Corsa (**GRP5) (sep 2008 - okt 2008)
Citroen C1 (**HDF9) (okt 2008 - okt 2011)
Volkswagen Kever (38**XH) (feb 2009 - nu)
Peugeot 207 (**GHJ8) (okt 2011 - mrt 2012)
Citroen DS3 (**TNV5) (mrt 2012 - jul 2014)
Volkswagen Golf 2 (TG**FF) (jun 2012 - feb 2014)
Volkswagen Golf 2 (TR**PV) (?? 2013)
Porsche 924 (SR**JF) (?? 2013 - feb 2014)
Volkswagen Golf 4 variant (**HVSV) (jun 2014 - mei 2015)
Fiat Punto Evo (**NHB8) (mei 2015 - nu)
Fiat Barchetta (**ZKL:cool: (mei 2016 - aug 2016)
Volkswagen Golf 3 VR6 (JFXF**) (apr 2017 - nu)

Leak overzicht zo! Enig idee wat er met de grijze sloop-Golf is gebeurd? Geen apk, maar ook niet gedemonteerd.

Lief poesje ook!

Hele leuke historie en tof dat je overal nog foto's van hebt! De eerste Mk2 was erg leuk geworden zo met de GTI look en snowflakes en de Kever mag er ook zijn natuurlijk (y)

Heb nog zo'n setje snowflakes liggen!

Grijze Golf : jongen kocht m als hobbyauto, maar leek me niet zo'n klusser...

Hij bestaat in ieder geval nog! Je andere redding helaas niet meer...

Hey, over een opvolger gesproken. Is dit niet iets voor je?

140116674-medium.jpg

Heeft Barry een prachtige rode S60 gevonden, komt Rob aanzetten met een grijze V70..........o_O

:)

Enige nadeel van de S60 is, dat ik mijn vader al een tijdje probeer te overtuigen er één te kopen, en die is 76.........
:p

Rembrandt zei:
Heeft Barry een prachtige rode S60 gevonden, komt Rob aanzetten met een grijze V70..........o_O

:)

Ik vind die rode S60 ook niet per se mooier, hoewel wel bijzonder. De lijnen slaan ontzettend dood in die kleur. Bovendien, zo'n labrador heeft het echt minder naar z'n zin in de koffer van een S60. ;)

Ja kleur verschil had ik wel wat van gezien, maar heb ik momenteel de buik van vol :LOL:
Eerst het belangrijkste gedeelte heb je prachtig mooi opgelost, de roest en de techniek.
Dat kleurverschil is een kwestie van een keer het hele front spuiten, verdiend de wagen (y)
Mooi lijstje wagens ook.

Terug
Bovenaan