Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Vandaag heb ik de Kever naar de spuiter gebracht. De spuiter gaat 'm nog wat strakker maken en dan spuiten. Waarschijnlijk volgende week al ophalen, ik ben heel benieuwd!!

Daarnaast even de Porsche er netjes bij gezet. Die gaat deze week de garagebox in, omdat de Kever er nu toch niet staat. Gelijk gaat de Porsche in de etalage. Hij mag weg, maar hoeft niet. Het is een heel leuk ding om te rijden, maar ik gebruik 'm nu meer als gebruiksvoorwerp voor de korte stukjes. En daar is ie niet echt voor. Dan beter even sparen en over een jaartje een 944 kopen ofzo ;)
Maarja, als er geen interesse is dan blijf ik er nog van genieten hoor! En probleempjes oplossing: lekkage vanuit de paravan, boven de pedalen. En natuurlijk de roest achterop.

En bij het zien van deze foto's slaat de twijfel weer toe :}

Even op de nieuwe pagina:
Vandaag heb ik de Kever naar de spuiter gebracht. De spuiter gaat 'm nog wat strakker maken en dan spuiten. Waarschijnlijk volgende week al ophalen, ik ben heel benieuwd!!

Daarnaast even de Porsche er netjes bij gezet. Die gaat deze week de garagebox in, omdat de Kever er nu toch niet staat. Gelijk gaat de Porsche in de etalage. Hij mag weg, maar hoeft niet. Het is een heel leuk ding om te rijden, maar ik gebruik 'm nu meer als gebruiksvoorwerp voor de korte stukjes. En daar is ie niet echt voor. Dan beter even sparen en over een jaartje een 944 kopen ofzo ;)
Maarja, als er geen interesse is dan blijf ik er nog van genieten hoor! En probleempjes oplossing: lekkage vanuit de paravan, boven de pedalen. En natuurlijk de roest achterop.

Nu kijkt hij nog vrolijk, hij heeft nog niet begrepen wat het baasje zegt...

IMG_20131123_162046.jpg

En als hij zijn oogjes dicht heeft kwispelt hij bijna ...
​

Barri zei:

Mooi karretje. Richtprijs?

@RWD: het is Lotus Weiss. Ik was pas bij iemand voor onderdelen, en hij had een Lotusweiss Kever. Toen zag ik meteen: die kleur is het! Pearl Weiss is iets witter.
Ben wel benieuwd hoeveel kleurverschil ik ga krijgen in het dashboard, omdat de losse paneeltjes wel gespoten waren (die waren namelijk sowieso niet in de juiste kleur).
Overigens zijn nu ook de spatborden en deuren gespoten. Zie de link van hierboven!

Ik moet zeggen die porsche is wel heel gaaf, ik moet een beetje denken aan de slogan : les is more.
Alles is gewoon goed aan die wagen.
Wat ik me afvraag, zijn deze velgen standaard, of zijn dat de tarantula wielen, ik kan me namelijk niet herrineren dat ze ook op staal zijn afgeleverd.

De Porsche had standaard lichtmetaal, de naam weet ik niet maar Tarantula vind ik er wel bij passen :D
Deze 'telefoonvelgen' waren een optie.
In de eerste bouwjaren (vanaf 1976) is de 924 wel op staal geleverd, maar de meeste kopers kozen toch voor andere wielen.

Hij staat weer op z'n plek en ik ga rustig aan opbouwen. De deurgrepen zitten er weer op en de deurrubbers erin. De deuren sluiten beter dan ooit tevoren!
Dit weekend ga ik de boutgaten van de spatborden tappen; even mooi gangbaar maken dus. Voordat de nieuwe bouten er in gaan, is het dan een idee om wat kopervet op de bouten te doen?
De binnenkant van de spatborden is niet meegespoten, dat zou weer extra kosten. Ik heb dus besloten die in de tectyl te zetten. De binnenschermen zijn wel meegespoten zoals je ziet. Daaronder zit steenslagbeschermer.

En uiteraard weer een aardige bestelling gedaan bij Paruzzi. Helaas zijn de raamrubbers niet op voorraad, dus nog even wachten met de ruiten in de deur monteren.

Porsche: enkele mailtjes/belletjes gehad, uit Slovenië, België en Rusland... Maar morgen komt er een kijker die in de buurt woont. Ben benieuwd!
Zondag reed ik achter de Porsche aan naar huis en dan denk ik wel: hm, verkoop doet wel zeer :D
Maarja, verandering van spijs doet eten :D

Altijd hartzeer als ik zo'n Quartett cabrio zie...
6 maand intensief naar gezocht,
niks gevonden dat mij enigszins kon bevallen,
en dan maar de roadster gekocht...
Maar het blijft jeuken, zeker als ik zie welke leuke Golf cabrio's er tegenwoordig te koop worden aangeboden.

Nee, Peter. Helaas niet. Maar wát een leuk ding zeg, ik zag idd dat de advertentie weg is.
Vanavond weer even met onze Golf gereden, en op de een of andere manier voelt dat gewoon heel vertrouwd. Met de auto's naast de leaseauto rijden we eigenlijk niet zo veel; de lange ritten gaan vaak allemaal met de leaser.
Deze week hoop ik de lekkage van de 924 op te lossen, ik heb 'm al in de garage gezet; die kan ik tot zaterdag gebruiken. En dan eens wat actiever verkopen.
Kan ik daarna de aandacht weer vol op de Kever en de Golf richten :)

De Kever: dit weekend heb ik de spatborden gemonteerd. Was nog een gedoe om de rubbers netjes te krijgen!

De rubbers passen trouwens nergens zoals ze zijn bedoeld; de bout-uitsparingen zitten niet overal op de goede plek, ik heb dus wat moeten bijwerken met een tangetje. Maar nu zitten ze redelijk!
Nu wachten tot de 'raamkanalen' weer op voorraad zijn bij Paruzzi, dan kan ik de ruiten in de portieren weer monteren.

Vandaag andere dingen te doen, maar deze week nog even naar de lekkage van de Porsche gekeken. Het schijnt ergens te zijn waar de steun van het koppelingspedaal op het schutbord/de paravan vast zit. Dus ruitenwissermotor loshalen, en dan maar kijken. Even m'n vriendin het koppelingspedaal in laten trappen. Ik hoorde wel wat kraken, maar zag eerst niks. Maar toen de plek mij opviel, kon ik er niet meer omheen. De bevestiging is compleet losgekomen en ja, daar komt dan veel water doorheen. Ook wel een beetje omdat er veel bladerenrommel in de paravan zat. Ook strak onder de ruitenwissermotor, daar kan je normaal ook niet bij.
Maar goed, even een fotootje:

Dat moet dus even gelast worden. Daarna wat nadenkit erover en de lekkage is hopelijk verdwenen!

Inmiddels staat de 924 al even te koop. Hij lekt niet meer, dat is fijn!
Er zijn enkele kijkers geweest. Hopen dat het wat wordt.

En ook mensen die een afspraak maken en vervolgens niet op komen dagen. Of mensen die 800 of 1000 bieden. Niet te geloven hoe onbeschoft de mens is... 8-)

Verder lekker bezig met de Kever opbouwen. Vandaag nog wat fotootjes gemaakt in het zonnetje. Wát een heerlijke kleur! (tu)

Ja praat mij er niet van, heb ook destijds mensen gehad voor zowel de astra als starlet. Super positief en dan niets horen. Met 1 had ik al een vervolgafspraak gemaakt om de auto over te schrijven, gewoon niet op komen dagen en telefoon niet opnemen. Zo onbeschoft!

Ik zou echt dolgraag jou 924 willen hebbe, dat lijkt mij nu echt een leuke hobby auto, maarja de ruimte en geld laat het nu even niet toe helaas. Maar zoiets zou in de toekomst zeker een kanshebber zijn voor mij.

Heerlijke kleur op je Kever, Barri! Ook leuk om nu op te kunnen bouwen met het vooruitzicht dat je in het voorjaar lekker kunt gaan rijden :)

Echt geweldig mooi, lijkt super zo in het zonnetje! (tu)
Krijg echt al zin om onze Kever op te bouwen. Op Wanroij de zwart-wit meeting?

Wanroij probeer ik wel bij te zijn ja! En niet te hoge verwachtingen hebben hè, zo mooi als jullie zwarte wordt ie niet! :D

Wat een snoepje !!! :-D

Je kunt d'r straks alleen maar poetsen als de zon niet schijnt, want hier is geen zonnebril tegen op"gewassen". :D

Greetzz Renate.

Daar kon je serieus nog wel eens gelijk in hebben, Renate! Als ik de Rallye was/poets als het zonnig is, moet echt oppassen met m'n ogen.

Die Kever is nu al prachtig. Lekkere kleur!

Ik had de 924 van de week ergens te koop zien staan, toen zei ik nog tegen m'n vriendin (grooooot Porsche fan) of het niks voor ons was. Niks, dat was het inderdaad :P haha Ik vind hem leuk, zij iets minder.

Hè jammer! Kom anders gewoon eens langs rijden om haar te overtuigen, je woont vlakbij ;)

@Renate & Wouter: dat ken ik inderdaad, een witte auto poetsen in de zon. Niet fijn voor de ogen. :D
Ik zal de Kever sowieso poetsen en in de was zetten voordat ie naar buiten gaat. Iemand tips voor spullen?
Van de week bedacht ik me dat ik het poetsen het beste kan doen voordat ik alle sierstrips weer op z'n plek klik.

Barri zei:
Hè jammer! Kom anders gewoon eens langs rijden om haar te overtuigen, je woont vlakbij ;)

(tu) Geen probleem, maar niet om de Porsche te kopen :P haha

Barri zei:
Iemand tips voor spullen?

Ik zou een glaze aanbrengen als voeding voor de lak, zoals de Poorboys White diamond
En dan sealen met de Poorboys EXP

Beide erg makkelijk te verwerken, zuinig en goed betaalbaar. Eerst uiteraard de auto goed wassen (2 emmers) en dan kleien. Dan de white diamond en aftoppen met 2x de EXP :)

Auto eerst wassen? Hij is niet vies geworden, alleen wat stoffig. En als de sierstrips er nog niet op zitten kan het water overal in lopen. Liever trek ik er dus alleen een paar microvezel doeken overheen. En is 'kleien' nodig voor een nieuwe lak?
Wat bedoel je met 'glaze' en 'sealing'? Ik ben niet zo thuis in de poetswereld. Ik ken poets, was en een combinatie van beide. Daar houdt het wel een beetje op. Ik heb thuis niet meer staan dan een flacon Sonax poets/wax en een flacon Turtle Wax van een jaar of 10 oud :D

Ja ik zou hem zeker weten eerst wassen! Afspuiten, dan voorzichtig wassen. JUIST bij een nieuwe lak, deze is nog niet zo hard als een lak van een paar jaar oud. Hoe zonde is het als je hem met een doekje afneemt en er krast een zandkorrel op je deur?

Ik zat fout met de glaze. Dat is een voeding die de lak de oorspronkelijke glans terug geeft en voedt. Bij je Kever niet nodig natuurlijk. Persoonlijk zou ik hem zelfs wassen/kleien/licht polijsten en dan pas sealen (Chemische wax die een andere "look" geeft, maar beter blijft zitten). Je heb nu een goede basis (nieuwe lak), maar je kan hem perfect maken. Je hebt niet vaak zo'n kans :D

ok duidelijk! En licht polijsten, weet je daar nog een mooi poetsmiddel voor?

En wat bedoel je hiermee:
Chemische wax die een andere "look" geeft
Wat moet ik me voorstellen, meer glans bijvoorbeeld? En een mooie waterafstotend effect?

Ik neem aan dat je geeft polijstmachine hebt? Dan zou ik het eigenlijk laten :) Met de hand is het wel te doen, maar ERG zwaar! Indien je daar toch interesse in hebt:

- de handpad
- polijstmiddel

Een chemische wax is wat minder mooi, vind ik, maar houdt wel langer en is wat waterafstotender. Hij geeft meer sheeting (dat het water van je lak af loopt) dan een gewone, natuurlijke wax. Zoals Carnaubawax. Deze laatste geeft meer beading. Dat houdt in dat het water mooie ronde druppeltjes vormt op je lak.

Ik heb zo'n goedkoop apparaatje :)
Maar ik hoor het al: poetsen met een huis, tuin en keukenspulletje en dan daarna een chemische wax er overheen.

Terug
Bovenaan