Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Zo ver ik me kan herinneren had de Passat altijd al wat plekjes, dus ik vrees dat het een groter project is dan het lijkt. Dus even de Kever klaarmaken en dan die Passat kopen! ;)

Dat 'even', dat is het... :)
Maar het gaat de goede kant op! Kwam nu op de passagiersdeur een dik pak plamuur tegen zeg! Dacht even de plekjes kaal te schuren waar roest zit, maar dat wordt ook weer een plamuur projectje zometeen... Plaatwerk is trouwens wel erg dun onderaan.

En ik zag net weer wat leuks op MP staan: een 924! Heb ik altijd al geweldig gevonden! Ben serieus van plan te gaan kijken...

Zaterdag ga ik weer verder met de Kever: kokerbalk rechts in de primer zetten, achterspatborden passen, stukjes plamuren. En in de dagen/weken hierna alles strak maken en alles schuren...

Ik ben bij de 924 wezen kijken. Heeft wat roest op de rand boven de voorruit en ook aan de achterkant (klep, en daaronder). Vond 'm dus z'n vraagprijs niet waard. zie nu alleen dat ie weer 300e goedkoper is! Oftewel: bijna dezelfde prijs als ik heb gevangen voor de grijze Golf! *-) Dit is wel heel verleidelijk nu!

Jongens, het is zover. Ik heb altijd al gezegd dat ik ooit een Porsche wil hebben. Natuurlijk begin je dan niet gelijk bij een 911, maar alsnog was een Porsche een plan voor de lange-termijn.
De 924 heb ik altijd een bijzonder model gevonden en is daarnaast ook verrassend betaalbaar. Ik ben gisteravond wezen kijken bij een witte 924 Targa die al een tijd op internet stond. Ik kom 'm zelfs tegen met een 750e hogere vraagprijs. Hij heeft een redelijk recente APK (mei) en er zijn redelijk wat onderdelen vervangen.
De verkoopster heeft 'm een jaar gehad. Ze had 'm op een veiling gekocht vorig jaar, een nogal impulsieve actie. De auto is als woon-werkauto gebruikt, maar ze is verhuisd en woont nu vlakbij haar werk. Oftewel: auto is overbodig geworden. Dat is ie bij mij ook, maar daarom ben ik ook liefhebber :}
Nu de Kever nog in restauratie is, is het weer heerlijk om iets leuks te hebben voor de zondagse ritjes en de zomeravonden.

Een foto uit de advertentie:
$(KGrHqF,!q8FE1CqqP3zBRkUvP5n9!~~60_85.JPG

Ik haal 'm morgen op, dan kan ik zondag even stevig gaan poetsen!

Leuk hoor, gefeliciteerd! Ziet er op het oog erg netjes uit! Ben zeer benieuwd naar meer foto's dit weekend. (tu)

Targa wil zeggen: uitneembaar dakpaneel. Het dakpaneel kan je er uit tillen en past dan precies in de kofferruimte.
Het schijnt dat je ook alleen de achterste clips los kan halen en 'm dan als kanteldak gebruiken, maar ik heb ook wel eens gelezen dat men daarna de dakplaat van de snelweg moest rapen... :)

Ah, OK. Altijd gedacht dat met een Targa er geen "dakboog" bij de deuren meer overbleef, dus zeg maar een cabrio met een vaste achterruit.

Heel veel plezier ermee!

Dit noem ik een Targa...

porsche924targaqet5.jpg

maar Porsche noemt ook deze al een Targa...

1982-Porsche-924-Targa-1983-in-very-good-condition-9-1024px.jpg

en die kan je inderdaad als klapdak gebruiken...

Istvan2.JPG

Gaaf. Ik moet alleen wel gelijk aan een ex-buurman denken die ook een 924 wilde hebben. Na een jaar steeds de gekste problemen te hebben gehad is die echter naar de sloop gebracht. Kortom, erg degelijk komt zo'n Porsche niet op mij over. Maar dit was natuurlijk maar een exemplaar. Ik hoop dat jij een beter exemplaar hebt getroffen. Indien dat zo is, dan kan je toch veel plezier hebben met zo'n auto. Leuk wagenpark zo.

Dank!

@Der Magistrat: sja, en als het niet zo is dan is dat gelijk een wijze les :) Dat is wel iets wat ik incalculeer. Ik ben benieuwd!

@Wouter: deze is van 1983, maar het kenteken van 1987. Import dus. Daardoor ziet ie er weer ietsjes jonger uit ;)

Gefeliciteerd! Veel plezier ermee en mooi dat jij je automobiele dromen najaagt.

WOF

Ik ben financieel gezien redelijk voorzichtig ingesteld, maar heb ook wel het idee: nu kan ik er van genieten. Het kan ook zo zijn dat ik er morgen niet meer ben. Hoop het niet, maar als het zo is baal ik wel dat ik zo'n auto niet eerder gekocht had :)

Je hebt groot gelijk dat je een Porsche koopt, waarom ook niet? Succes en plezier ermee!

Leuke aankoop Berry, veel plezier ermee.
Je hebt groot gelijk, nu doen want nu kan het!!

Leuke 924 en met de juiste velgen (tu). Ik heb de 924/944 altijd erg leuk gevonden. Ooit ook op zoek geweest naar een nette als daily driver. Wie weet ga ik nog een keer voor de bijl. Zo'n 924 vind ik wel EMW.

Geniet van je aankoop!

isla zei:
Leuke aankoop Berry, veel plezier ermee.
Je hebt groot gelijk, nu doen want nu kan het!!
Zeker als jij het zegt Jac, krijgt die boodschap toch wel een bijzondere lading (ik ken je situatie).

Dank allen! Leuk te zien dat een 924 hier wel in de smaak valt! :)

Vwb de staat: ik zei tegen m'n vriendin dat ik 'm wel nogal wat plekjes vond hebben, zegt ze: "zeur niet! De Golf heeft veel meer plekjes en roest, dus je stelt je aan!" :D

Gefeliciteerd Barri! Gaaf ding, ziet er zeker niet slecht uit! Een oranje exemplaar met stalen velgen had nóg leuker geweest natuurlijk :}, maar ik moet zeggend dat wit m inderdaad prima staat. Stukken beter in ieder geval dan rood! En die velgen mogen er ook zijn! Origineel neem ik aan? (tu)

Vandaag opgehaald! Leuk ding zeg! Gelijk vast een beetje schoongemaakt.

Hier wat foto's:

Hier meer foto's.

Vandaag gelijk even wat lucht in de banden gedaan want die waren nogal zacht. Verder aandachtspuntjes:
- paar roestplekjes, de ergste zitten rond de slotvangers van de achterklep.
- stadslichtje rechts maakt slecht contact
- kentekenplaathouder vooraan is gaar
- plaatje op de deurgreep rechts ontbreekt
- sierstrip linksvoor ligt los in de auto
- strip op de achterbumper ontbreekt
- restanten van een carkit zitten nog overal en nergens
- tweeters liggen los op het dashboard (prima radio overigens, met bluetooth en USB-aansluiting)

Daarnaast is de stoelbekleding een beetje kapot en het dash gescheurd, maar dat is standaard bij elke 924 :)
Oja, en het koppelingspedaal kraakt een beetje. Ook wel irritant.
Over de meters: alles werkt, maar de snelheidsmeter geeft zo'n 10% teveel aan *-) Dat helpt wel voor het sportieve gevoel; je hebt altijd het gevoel dat je hard gaat :D
Ook leuk: ik kreeg een Haynes manual erbij! (tu)

Op de kleine plekjes na toch een net exemplaar. Stoelbekleding is misschien nog wel redelijk te herstellen of is de stof al te dun?

Idranor zei:
maar ik moet zeggend dat wit m inderdaad prima staat.
Mee eens, sportief en het laat de lijnen goed uitkomen. (tu)

Barri; hele leuke youngtimer!
Ik heb een jaar of 6 geleden ook eens bij een Porsche 924 gestaan met de gedachte 'm te kopen.
Was een bijzonder net exemplaar met 125000 kmdestijds.
Ik heb er toch maar van af gezien omdat ik niet genoeg kennis had van dit model. (dus zwakke punten, kosten onderhoud/reparaties ed.)

Maareh...hoe rijdt ie? voel je je een beetje king of the road?

De 924/944 staat ook op mijn lijstje, dashboard is bijna altijd een probleem, bekleding is wel echt jaren 80, mooi. Badge voorop ook even plaatsen, veel plezier. Heb je de hoes ook voor het dakje?

Helaas, de hoes voor het dakje zit er niet bij...

Badge voorop laat ik zo: ik bestel een sticker. Logo wordt er érg vaak afgesloopt namelijk. Deze heeft daar ook al een kras zitten.

@autocratie: je zit érg laag, maar het rijdt lekker hoor! Gewoon leuk! Ook best veel bekijks overigens!

Gister had ik al de banden wat lucht gegeven, er zat in sommigen maar 1,4 bar. Vanochtend dacht ik; laat ik het oliepeil eens checken. Was de peilstok bijna helemaal droog! *-) Heb er dus een paar litertjes bij gegooid.
En vanmiddag even een beetje gepoetst. kan nog véél beter, maar met het zonnetje kreeg ik al aardig last van las-ogen :D

Erg leuk autootje, Een hoop mensen kunnen gewoon niet geloven dat je een porsche voor dat geld kunt kopen.
En hij is volgens mij nog best goed.
Veel plezier ermee

Netjes hoor. Mooie velgen ook. Inderdaad wat dingen fiksen, maar dan staat er een plaatje! Vooral op deze foto vind ik 'm echt chique ogen.

IMG_20130608_202012.jpg

De meeste vrije tijd gaat naar de Kever. De Porsche is om nu leuk mee te rijden in het weekend en ik moet dan even zien hoe lang ie blijft. Hoop in ieder geval dat ik er geen grote gebreken aan krijg.
Eerste dingen aan de Porsche zullen zijn:
- strip achterbumper kopen en monteren
- strip linksvoor monteren
- radio aansluiting fatsoeneren (zit geen constante + op)

Ik vind m er best netjes uitzien voor een 924 waarvoor je geen hoofdprijs betaalt. Goed gedaan! De lijst met gebreken valt ook mee hoor. Ik heb een jaar of 3 geleden proefgereden in een 924 die 750 euro moest kosten maar was zo slecht dat ik bijna halverwege de proefrit ben uitgestapt!

Ik denk dat je de beste keuze hebt gemaakt, gezien er ook slechtere voor meer geld op internet staan.

Ik denk ook dat deze niet te duur was. Ook leuk: als ik 'm na 30 juni laat keuren, is de keuring 2 jaar geldig. Dus dat ga ik zeker doen als ik 'm ga verkopen; eerst een nieuwe APK.
Wel twee dingen waar ik een beetje 'bang' van word: koppelingspedaal gaat wat hakerig en kraakt soms een beetje. Sja, het is een oude sportauto. Maar ik hoop wel dat de koppeling en drukgroep nog even heel blijven.
Daarnaast plakt het rempedaal soms iets als ik langzaam rij (bij parkeren bijvoorbeeld). Ik vrees voor de hoofdremcilinder, of wellicht vuile remvloeistof. Vorige maand is er juist nog aardig wat werk aan de remmen verricht (nieuwe remtrommels achter, onder anderen). Maarja, alles doet het nog, nu maar hopen dat dat zo blijft.

Altijd leuk, even googlen op je eigen kenteken. Kom ik tegen wat de vorige eigenaar inderdaad meldde; ze heeft 'm gekocht op een veiling: klik

Even iets gemist hier, maar wat een leuke aankoop die 924!!
Hij ziet er knap uit, en leuk sturen natuurlijk, ook door dat Targa dak.
Veel plezier met de Porsche!

Dank heren!
Gisteren heb ik het interieur een beetje schoongemaakt met de Action Textielreiniger. Zometeen eens ruiken of die typische rooklucht er uit is.
Ook heb ik de klemmetjes van het targadak ingespoten met WD40. Die gaan nu weer net zo soepel als 30 jaar geleden!
Ook de achterbumper-bevestiging ingespoten met WD40 want die moet er een keer af om een nieuwe strip te bevestigen.

Terug
Bovenaan