Barri's bolides

• Onderwerp starter Onderwerp starter Barri
  • Startdatum Startdatum
Nog even een status-fotootje van de Kever:

En het dakje van de Porsche:

Foto door het dakje:

Het logo voorop:

Prachtige aankoop, die 924. Geweldig mooi model in je juiste kleur met de mooie 'telefoonwielen'. Ik word er erg hebberig van, moet ik bekennen.

Dit weekend nog wat kleine dingetjes aangepakt:

Achterbumper
Ik heb de bumper losgehaald en de afgebroken klemmetjes zitten met een boutje vast. Allemaal verroest. Die krijg ik er dus niet meer af. Daarnaast heeft de bumper ooit een tik gehad en zijn de verroeste steunen krom. Zo krom, dat de bumper nu nog maar met één bout en één tie-wrap vastzit. De andere bout kreeg ik er niet meer in.
Maar: ik heb inmiddels een andere witte achterbumper (mét strip!) op het oog, samen met twee redelijk nette steunen.

Lekkages
een beetje water in de kofferbak. Allemaal afwateringsdingetjes die bij één zandkorrel verstopt raken. Soms staat er een zwembad op de achterspoiler, nu lagen er in de kofferbak wat druppels. Kwestie van alle afwateringsdingetjes even schoon maken.
Minder leuk was dat het linker achterlicht een aquarium is. En dat die unit in de carrosserie zit gekit (naast de 6 boutjes...). Dus dat moet ik nog eens oplossen.

Radio
De radio zat niet aangesloten op de constante stroom, waardoor alle instellingen steeds weer weg waren. Eenmaal los bleek ook de massa-kabel los te zitten. Direct de kroonsteentje-verbinding in de prullenbak gegooid en de constante plus en de massa gewoon netjes verbonden met de juiste kabels van de ISO-stekker. Gelijk het microfoontje van de carkit aangesloten, deze heb ik achter de pook, dus op de middenconsole, geplaatst.
Radio werkt nu prima en ook de in de radio ingebouwde carkit werkt top! (tu)

Kleine onderdeeltjes (ventilatierooster, klemmetje voor zonneklep, stripje voor de deurgreep, handremlampje-palletje) zijn ontvangen en ook kwam de vaste pakketbezorger een nette witte achterbumper brengen, met twee goede bumpersteunen. Top! (tu)

Dank! De Golf houden we zeker zo!

Over de Porsche: ik heb vanavond de bumper erop gezet. Was nog een gekloot zeg! Maar net toen ik het wilde opgeven kwamen de bouten toch goed te zitten!

Mooi hoor! Ben altijd bang als ik zo'n auto koop dat ik hem niet weg wil doen,:D mede doordat het gewoon een super leuk ding is en de maandelijkse kosten relatief laag

Dat herken ik zeker, Joost!
Ik heb een mondelinge toezegging dat ik 'm in de wintermaanden bij een boerderij op het erf mag zetten. Gewoon in de buitenlucht, maar dat is dan ook alleen maar omdat ie vanwege de mrb-vrijstelling niet op de openbare weg mag staan. Dus dan is de noodzaak dat ie weg moet er sowieso niet meer :p

Vrijdagavond hebben we nog een rondje om de Loosdrechtse plassen gereden. Man, wat is het dan genieten met de 924!!
Zojuist heb ik nog even wat kleine dingetjes gedaan: radio even netjes recht gezet en het stripje op het linkervoorscherm geplakt.
Ook eventjes tectyl in de wielkasten geprobeerd, dat wordt dan echt weer netjes! Klusje voor binnenkort dus: de wielkasten opnieuw in de tectyl en ook de onderste rand bij de dorpel even opnieuw in de tectyl zetten.

Wat fotootjes van vandaag:

En van de leaser maak ik normaliter geen fotootjes, maar ik had 'm vandaag uitgezogen en gewassen dus toen dacht ik, even een fotootje. Hij staat er, na ruim 55dkm, nog als nieuw bij.

Wat een leuke auto zo'n 924! Wil ik ook nog een keer hebben:)
Goed voor zorgen, denk dat die over een jaartje of 10 geld waard gaan worden.

Weer een updatetje. Dit weekend eens bezig geweest met het wagenpark.

Kever: ik heb een nieuwe bus spuitplamuur gekocht en die werkt top! Ook heb ik de wielkasten in de 'bodyschutz' gezet. Binnenkort de ruiten eruit halen en dan de laatste stukjes schuren.

Golf: ik heb het portier eindelijk vervangen. Ziet er weer goed uit. Wel jammer dat ie suist :( Hij wijkt iets aan de bovenkant. Hoe los ik dit op?
Daarnaast het paneel linksachter weer vastgezet, de trekhaak weer zwart geverfd en de achterwisser omhoog gezet :)

924: ik heb de voorspoiler opnieuw in de bodyschutz gezet en in de goede kleur gespoten (L90E). Ziet er een stuk beter uit zo! Spuiten ging ook prima.
Toen ik toch bezig was gelijk de dorpels opnieuw in de bodyschutz gezet en zwart geverfd. Daarna de motorkap en het dak gepoetst!

Paar fotootjes:

En vanavond nog even een stukje gereden. Moest wel halverwege snel het dak er op doen, maar het was een fijn tochtje! Blijft een leuk ding om te rijden!

Goh Berry, wat een leuke Porsche! De man bij wie ik de Espace heb ingeruild voor de 520i heeft zelf een in superstaat verkerende, rode 944. Deze wagens vind ik veel leuker dan de 911-derivaten! :-D

Dank heren! (tu)

Zojuist nog heel even iets aan de Golf gedaan. Ik wilde graag weer chrome strips op de bumper, dus heb ik 7mm chrome strip gekocht, die met 3M tape vastgemaakt moet worden. Zit prima! Ik ben positief verbaasd!

Nu nog een rolletje smallere strip kopen voor het randje aan de onderkant van de bumper en rond de grille.
Daarnaast ben ik nog in afwachting van een setje nieuwe gele Hella mistlampen. Die vervangen de gare dingen die er nu op zitten. Wordt dus nog wat met de Golf! :D

Ik zie nu dat er ook een 3,5mm brede chrome plakstrip is. Die bestel ik dus voor het onderste randje en voor de grille.
En dan mogen er ook wel luxe kentekenplaten op de Golf!

De 3,5mm chromestrip is ook binnen, dus direct aan de slag gegaan!

Het kan nét. Bijna te overdreven.
Begin volgende week verwacht ik de gele mistlampen. En dan eigenlijk ook eens luxe kentekenplaten bestellen.

En ik kon het niet laten nog even een fotootje van de Porsche te maken zojuist:

Weer eens een update.
De chrome strips beginnen te wennen. Ik vind het geslaagd!
Ook heb ik de mistlampen vervangen door gele Hella's. Topdingen. Zitten beter vast, is degelijker. Alleen zijn ze véél te groot. Dus die gaan er weer af.

924: de hoes voor het dashboard en het targadak zijn in de maak. Wordt mooi! Ook heb ik een passagiersstoel met de juiste bekleding gekocht. Zo kunnen we de bekleding daarvan gebruiken voor de bestuurdersstoel.

Kever: gisteravond hebben we de ruiten eruit gehaald. Rechtsonder de achterruit zit een lelijk plekje, verder een aantal kleine plekjes. Goed dus dat de ruiten er nu uit zijn! En gelijk de twijfel om meteen het dashboard strak te maken. Er zitten nu een paar gaten in, het radiogat is niet mooi en er zit een loper in de lak. Een kleine moeite om dit meteen mee te nemen dus. Wordt het project wel weer iets groter, maarja; als we toch bezig zijn...

De DS3 blijft ook een zeer gave auto,grote kans dat een DS3 mijn nieuwe auto wordt,waarschijnlijk na de komende winter,twijfel alleen nog tussen een 1.2 VTI of een 1.6 VTI.en stoffen of lederen bekleding, ik ga geen gloednieuwe kopen,maar jong gebruikt.

De 1.2 VTI is een prima motortje!
Vwb de bekleding: ik adviseer sowieso de sportstoelen. Ik heb de standaard stoffen bekleding op de sportstoelen. Is prima, maar door het patroon met gaatjes blijf je er soms met de spijkertjes van een spijkerbroek achter hangen. Dat is wat onhandig. Rood leer of zwart/wit leer vind ik érg gaaf, maar ik wilde toen een DS3 uit voorraad. Achteraf gezien had ik nog graag rood/bruin leder en een klapdakje er in laten zetten.

Charger zei:
De DS3 blijft ook een zeer gave auto,grote kans dat een DS3 mijn nieuwe auto wordt,waarschijnlijk na de komende winter,twijfel alleen nog tussen een 1.2 VTI of een 1.6 VTI.en stoffen of lederen bekleding, ik ga geen gloednieuwe kopen,maar jong gebruikt.

Qua motorisering kan ik je weinig helpen, heb zelf namelijk de 1.6 eHdi.
Sneller is uiteraard beter (maar vaak ook duurder ;) )

Bekleding: Ik heb wit/zwart leer. En dat bevalt goed. Het is na bijna 60.000 nog netjes wit. Niet hagelwit hoor, maar zo kwam het ook niet uit de fabriek (gelukkig).
Wel eens met Barry voor wat betreft de sportstoelen, die zitten gewoon een stuk beter.
Ik heb geen last van die "gaatjes", mogelijk is dit een verschil tussen de stof en leer.
Voordeel van leer is trouwens de stoelverwarming. Vrij nutteloze optie, maar leuk voor de heb...

De Hella's staan te lelijk, Micha! :D Misschien maak ik morgen nog even een fotootje, dan haal ik ze er gelijk af :D

Ik heb geen last van die "gaatjes", mogelijk is dit een verschil tussen de stof en leer.
Klopt. Die gaatjes, daarmee doel ik op de structuur van het stofpatroon.

Ik vind de stoelbekleding van die Golfjes altijd zo leuk. De velgen staan hem goed, maar ik denk dat hij 3 cm lager nog ietsjes beter staat.
Verder nog plannen met je Golf?

Zie nu pas je overige auto's. Die Porsche en DS3 zijn gaaf. Zo'n DS3 zou ik ook wel willen.

Welk Golfje en welke wielen bedoel je? Ik denk de SP10LR, mijn eerste auto, die heb ik op een gegeven moment ook verlaagd. Nu hebben we de TG18FF, die is nog helemaal origineel. Ik zag pas wel zo'n zelfde setje velgen te koop. Wel verleidelijk hoor! :)

Haha, ik zat op pagina 10 van je topic te kijken. Die Golf bedoelde ik. Maar kwam na het plaatsen van mijn bericht erachter dat ook andere auto's in bezit hebt. (tu)

Een fotootje, speciaal voor Micha!

Veel te groot, die mistlampen...

En ja, dit blijft toch ook mooi hè?

Beetje jammer dat mij vandaag op viel dat het vochtig is onder de mat bij de bestuurderskant...

Ik vind ze wel vet :p. Ik ben ook nog op zoek naar een setje lampen voor m'n Panda. Die krengen zijn alleen duur. Ik heb overigens wel een setje, maar die zijn niet helemaal gelijk...

Berry,
de mistlampen zijn inderdaad te groot, ik krijg zo een Calimero gevoel erbij. Zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk. :,(

Wat ook niet eerlijk is: Sommige mensen hebben ook echt alles, Mooie Porsche, DS3, Golf, huis en ook nog mooie vrouw. ;) :D

De Kever moet binnenkort z'n schuur uit. Ik ben dus druk op zoek naar een ander onderkomen in de buurt.

En als de Kever al af was, dan was dit veel te verleidelijk geweest: klik

Juist, een Caddy mk1 op benzine! En dan ook wat opknappen, maar dan niet laten spuiten maar -goedkoop- zelf met de roller in een leuk mat kleurtje (nee, geen zwart). De plek op het dak is wat zorgwekkend, ik weet niet of er wel een achterkant in de cabine zit en voor die prijs zal ie technisch ook vast niet perfect zijn...

Maarja, ben nu bezig met de Kever hè...

edit: hm, de kentekencheck zegt dat ie toch op diesel loopt. Ach, dan hoef ik 'm sowieso niet ;)

Pff en nu kom ik weer een leuke Caddy tegen. Nog leuker: deze is van een oud collega van me geweest. Ik vond het altijd al een fantastisch ding!
klik

Maarja, zo mooi als 7 jaar terug is ie helaas niet meer:

Vandaag hebben we de Kever naar z'n nieuwe schuur gebracht. Daarvoor kon ik een auto-ambulance lenen. Een érg groot ding, maar heel fijn! Kantelbaar dus we konden de Kever er zó opduwen. En omdat de auto tussen de wielen in staat, staat ie lekker laag. Daarnaast zaten er ook fijne spanbanden bij. Echt top!
Wel wennen hoor, want volgens info van internet is deze aanhangwagen 228cm breed! *-)
Maar wel een stuk minder zwaar dan de aanhangwagen waarmee ik de grijze Golf had opgehaald begin dit jaar.

We kunnen volgend jaar dus een minimeet organiseren, met twee frisse Kevers! ;)

Heb je hem trouwens bewust zo geladen? Over het algemeen is andersom namelijk beter (qua gewichtsverdeling).

Er mag inderdaad maar 1100kg achter de DS3. Die vorige trailer was 600kg, deze voelt iets lichter.
Maar inderdaad: trailer+Kever is al snel meer dan 1100 kilo. Gelukkig hoefde ik maar 4 kilometer te rijden.

@Nick: goed plan!
En bewust zo geladen? Ach, het was een klein stukje. en we hebben 'm helemaal naar voren gezet. en het viel mij heel erg mee: de aanhangwagen lag perfect op de weg.

[size=x-large]Een blote kever![/size] :O
IMG_20131106_160814.jpg

Wat heb je allemaal gedemonteerd Berri?​

De Kever staat in z'n nieuwe onderkomen en kan zeer binnenkort naar de spuiter.
Nog wat laatste plamuurklusjes:

Over de Porsche: hij is zeiknat aan de bestuurderskant, ik heb de mat eruit gehaald, die was helemaal doorweekt. Heb er nu ook kranten in gelegd. Ben benieuwd waar het water vandaan komt. Het is in ieder geval érg irritant!

Berry,
heb je al gekeken naar alle afwateringskanalen? alles goed schoongemaakt? Staat de Porsche nou ook binnen?

De Porsche staat helaas buiten. Ik kan nog niet vinden waarom ie zo nat is van binnen.
Overweeg toch om 'm gewoon eens op internet te zetten, maar als ie overdekt kan staan dan is het wel gewoon een heerlijke auto.

De Kever gaat zaterdag naar de spuiter. Erg blij mee. Hopen dat de spuiter een beetje tevreden is met het plamuurwerk. Ik weet dat ie niet 100% strak gaat worden, maar dat maakt mij niet uit.
Meeste werk deze week is nog de achterspatborden strak maken...

Terug
Bovenaan