Automaat auto kopen

Ik zou liever een CVT hebben dan een gerobotiseerde handbak. Bijvoorbeeld een SpaceStar of Yaris.
 
Auto encyclopedie zei:
@ daan de Toyota verso s heeft een cvt automaat en de 3e generatie yaris 1.3 heeft een cvt automaat beide niet. Hybride

Zoals ak2 aangeeft pas op voor half automaten, ze zijn makkelijk te herkennen omdat er geen p-stand op zit

In uithuizen zit nog een Toyota dealer, hoor er wisselende verhalen over, maar half uithuizen rijdt toyota. In grijpskerk zit een fijne mitsubishi dealer, die vast wel een mooie spacestar willen zoeken voor je. De automaat in de spacestar is de beruchte nissan automaat (jatco) daar zijn veel klachten over bekend bij de grotere nissan modellen, ik ken geen klachten over hoe die het volhoudt in de spacestar.

Maar binnen je budget is de verso s een betrouwbare keuze.

@bobslee de i10 heeft een 4traps (y), behalve het allernieuwste model
Nog bedankt voor je advies! Ook met tips in de lokale omgeving. Weet je of de dealer in Grijpskerk ook een database heeft waarin hij een Mitsubishi auto voor mij kan kopen die hun niet op voorraad hebben? Ik heb zelf op hun site gekeken alleen zit helaas op dit moment qua voorraad niets tussen
 
Daan 4838350 zei:
EVV zei:
Dit lijkt me een hele leuke auto! Ook precies wat ik zoek. Hoe kun je het best onderhandelen en iets van de vraagprijs af te kunnen krijgen?

Leuk model zo! Lekker luxe ook. Mooie navi, verwarmbare stoelen, zelfs verwarmbaar stuur. Leuke sportieve looks. Het is wel zo dat de prestaties nu niet bepaald sportief zijn, je moet met een ongeblazen 90pk blokje geen haast hebben.
 
AsconaGT zei:
Daan 4838350 zei:
EVV zei:
Dit lijkt me een hele leuke auto! Ook precies wat ik zoek. Hoe kun je het best onderhandelen en iets van de vraagprijs af te kunnen krijgen?

Leuk model zo! Lekker luxe ook. Mooie navi, verwarmbare stoelen, zelfs verwarmbaar stuur. Leuke sportieve looks. Het is wel zo dat de prestaties nu niet bepaald sportief zijn, je moet met een ongeblazen 90pk blokje geen haast hebben.
Ik zag wel later pas dat het waarschijnlijk een import is, maar dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.
Snel zal het inderdaad niet zijn maar wel veel opties. En een echte automaat.
 
EVV zei:
AsconaGT zei:
Daan 4838350 zei:
EVV zei:
Dit lijkt me een hele leuke auto! Ook precies wat ik zoek. Hoe kun je het best onderhandelen en iets van de vraagprijs af te kunnen krijgen?

Leuk model zo! Lekker luxe ook. Mooie navi, verwarmbare stoelen, zelfs verwarmbaar stuur. Leuke sportieve looks. Het is wel zo dat de prestaties nu niet bepaald sportief zijn, je moet met een ongeblazen 90pk blokje geen haast hebben.
Ik zag wel later pas dat het waarschijnlijk een import is, maar dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.
Snel zal het inderdaad niet zijn maar wel veel opties. En een echte automaat.
Dit zijn nu ook niet gelijk het type auto's waar vaak mee gerommeld word of typsche schadeauto's zijn. Kilometerstand is ook niet schrikbarend laag. Uiteraard wel even goed kijken naar de boekjes/facturen/historie.
Haast moet je niet hebben, voordeel is wel dat je geen turbo hebt, geen directe inspuiting, geen intercooler en aanverwante dingen die dure kosten met zich mee brengen. Deze generatie is een doorontwikkeling van de generatie D en derhalve staat deze gewoon als heel betrouwbaar te boek.
 
EVV zei:
AsconaGT zei:
Daan 4838350 zei:
EVV zei:
Dit lijkt me een hele leuke auto! Ook precies wat ik zoek. Hoe kun je het best onderhandelen en iets van de vraagprijs af te kunnen krijgen?

Leuk model zo! Lekker luxe ook. Mooie navi, verwarmbare stoelen, zelfs verwarmbaar stuur. Leuke sportieve looks. Het is wel zo dat de prestaties nu niet bepaald sportief zijn, je moet met een ongeblazen 90pk blokje geen haast hebben.
Ik zag wel later pas dat het waarschijnlijk een import is, maar dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn.
Snel zal het inderdaad niet zijn maar wel veel opties. En een echte automaat.
Oei, dat heb ik liever niet. Import auto’s vind ik niet zo betrouwbaar. Ook jammer dat het zo ver weg is voor mij.
 
Als je net je rijbewijs hebt, koop dan een traditionele automaat van 15 jaar oud voor een paar duizend euro.
WA verzekeren en lekker schadevrije jaren opbouwen.

Alternatief: private lease. O.a. bij ANWB hebt je veel keuze.
Ja, de maandprijzen zijn hoog, vanaf 200€/maand.
Maar als je onderhoud, afschrijving, banden, reparaties, pechhulp, wegenbelasting, verzekering bij elkaar optelt, is het zo verkeerd nog niet. Tenzij je een hypotheek moet nemen, dan kun je minder lenen.

En ja: proefritten maken, sowieso in Auris. (Km stand maakt niet echt veel uit).

In de 2e hands markt kom je veel import tegen. Weinig mensen kunnen nog een nieuwe auto betalen in NL.

Ex-lease zou je ook eens kunnen bekijken.
 
Oei, dat heb ik liever niet. Import auto’s vind ik niet zo betrouwbaar.

jammer, je beperkt je wel onnodig. Doordat het aanbod in NL aardig uit balans is qua occasions word er momenteel veel uit het buitenland gehaald. zelfs officiele merkdealers hebben import occasions staan omdat ze anders niet de auto's hebben waar occasionkopers om vragen.

overigens kan er met een NL auto net zo goed gerommeld zijn, achterstallig onderhoud of andere problemen.

Deze corsa staat gewoon bij een fatsoenlijk bedrijf, je hebt 6 maand bovag garantie, dus als er iets mee is kun je nog gewoon er mee terug. als de garage ook nog eens een onderhoud historie kan tonen dan is er geen enkele reden tot argwaan. Bovendien is deze generatie gewoon erg betrouwbaar

Ik rij momenteel ook een importauto van een paar jaar oud. gedaan door de vorige eigenaar. Simpelweg omdat hij in NL niet een geschikt model kon vinden en het aanbod in het buitenland veel groter was. boekjes, alles er bij. gewoon een kloppende auto.
 
AsconaGT zei:
Oei, dat heb ik liever niet. Import auto’s vind ik niet zo betrouwbaar.

jammer, je beperkt je wel onnodig. Doordat het aanbod in NL aardig uit balans is qua occasions word er momenteel veel uit het buitenland gehaald. zelfs officiele merkdealers hebben import occasions staan omdat ze anders niet de auto's hebben waar occasionkopers om vragen.

overigens kan er met een NL auto net zo goed gerommeld zijn, achterstallig onderhoud of andere problemen.

Deze corsa staat gewoon bij een fatsoenlijk bedrijf, je hebt 6 maand bovag garantie, dus als er iets mee is kun je nog gewoon er mee terug. als de garage ook nog eens een onderhoud historie kan tonen dan is er geen enkele reden tot argwaan. Bovendien is deze generatie gewoon erg betrouwbaar

Ik rij momenteel ook een importauto van een paar jaar oud. gedaan door de vorige eigenaar. Simpelweg omdat hij in NL niet een geschikt model kon vinden en het aanbod in het buitenland veel groter was. boekjes, alles er bij. gewoon een kloppende auto.
Ik ben zelf 1 maand geleden ook naar een dealer gegaan en die had ook nog een automaat alleen die was van import. Onderhoudsboekjes had die er nog bij. Alleen daar staan alleen handtekeningen. Je weet niks van de betrouwbaarheid af. Zei de dealer zelf ook. Heb het kenteken ingevuld en vervolgens al 5(!) eigenaars gehad en meerdere keren op marktplaats aangeboden.
Je kan natuurlijk geluk hebben en met Bovag garantie ben je inderdaad aardig save, maar liever een auto waarbij de kilometerteller etc zeker klopt.
 
spoiler alert zei:
Als je net je rijbewijs hebt, koop dan een traditionele automaat van 15 jaar oud voor een paar duizend euro.
WA verzekeren en lekker schadevrije jaren opbouwen.

Alternatief: private lease. O.a. bij ANWB hebt je veel keuze.
Ja, de maandprijzen zijn hoog, vanaf 200€/maand.
Maar als je onderhoud, afschrijving, banden, reparaties, pechhulp, wegenbelasting, verzekering bij elkaar optelt, is het zo verkeerd nog niet. Tenzij je een hypotheek moet nemen, dan kun je minder lenen.

En ja: proefritten maken, sowieso in Auris. (Km stand maakt niet echt veel uit).

In de 2e hands markt kom je veel import tegen. Weinig mensen kunnen nog een nieuwe auto betalen in NL.

Ex-lease zou je ook eens kunnen bekijken.
Bedankt voor de goede tips. Ik neig naar een traditionele automaat van een aantal jaren oud, met een WA verzekering. Mocht ik een auto kopen van rond €5.000 en ik wil hem 5 jaar gebruiken, zal er dan nog inruilwaarde op zitten of is die rijp voor de sloop? Is natuurlijk lastig te zeggen, alleen een algemene vraag.
Misschien is een private lease ook het overwegen waard. Wil ik er 5 jaar in rijden dan ben je rond de €8.000 kwijt. Bovendien bouw je ook schadevrije jaren op.
Ik zal even op zoek gaan online en kijken wat ik tegenkom, vervolgens post ik wel wat opties hier. Bedankt!
 
@ddaan gewoon belletje doen naar grijpskerk en informeren.

De corsa heeft een 4 traps toch, prima verder, maar ik zal niet zoveel geld aan een 4traps besteden update de automaat is denk ik wel 1 die interessant is

Als je iets voor 5.000 euro zoekt dan is de hyundai accent die in Hoogeveen staat een goed idee groningen heeft een goede trein verbinding met hoogeveen.

Haha de hyundai accent staat helemaal niet in Hoogeveen, maar in waaldwiijk, ook niet in de buurt of zo
 
Auto encyclopedie zei:
@ddaan gewoon belletje doen naar grijpskerk en informeren.

De corsa heeft een 4 traps toch, prima verder, maar ik zal niet zoveel geld aan een 4traps besteden update de automaat is denk ik wel 1 die interessant is

Als je iets voor 5.000 euro zoekt dan is de hyundai accent die in Hoogeveen staat een goed idee groningen heeft een goede trein verbinding met hoogeveen.
Volgens de Duitse prijslijst zou die door mijn gelinkte Corsa een 6 bak hebben. De oudere versies hebben misschien inderdaad nog een 4 bak, maar deze zou er 6 moeten hebben
 
Auto encyclopedie zei:
@evv bedankt voor het uitzoeken, in nl alleen met halfautomaat geleverd, onze oosterburen treffen het maar weer
Het was ook wel even zoeken, de ecoflex varianten hebben wel een halfautomaat, de normale versies een normale automaat.
Dus als TS graag een Corsa wil met automaat zit hij wel vast aan import.
 
Bij een auto van € 5000 zou ik me niet heel druk maken over de inruilwaarde.

Als je een auto koopt met weinig of geen roest hebt dan kun je als de technische staat verder goed is, en je er goed voor zorgt nog vele jaren plezier van hebben.
 
Auto encyclopedie zei:
@ddaan gewoon belletje doen naar grijpskerk en informeren.

De corsa heeft een 4 traps toch, prima verder, maar ik zal niet zoveel geld aan een 4traps besteden update de automaat is denk ik wel 1 die interessant is

Als je iets voor 5.000 euro zoekt dan is de hyundai accent die in Hoogeveen staat een goed idee groningen heeft een goede trein verbinding met hoogeveen.
Ik ga morgen bellen naar de dealer in Grijpskerk! Ik ben benieuwd of die inzicht heeft in modellen voor mij. Zelf vind ik het model van Hyundai niet gek, alleen het KM aantal (148.000) en bouwjaar vind ik wat oud. Het zal ongetwijfeld nog een goede auto zijn denk ik, alleen het verbruikt ook aardig veel. Het is natuurlijk ook een goedkope prijs, bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Zelf ben ik ook op onderzoek gegaan naar automaten via gaspedaal en de volgende modellen spraken mij aan, jullie mening zal gewaardeerd worden :)

- https://virena-autogroep.nl/virena-occasions/kia/picanto/1-2-cvvt-aut-comfort-pack-airco-6-maanden-bovag-garantie-28076785/

-https://www.autowereld.nl/mitsubishi/space-star/1-0-bright-35260502/details.html
Deze auto heb ik zelf al een keer gestuurd, graag zal ik voor morgen wel wat meer kennis willen weten over welk model van Mitsubishi goed is. Dit is de space star 1.0, maar je hebt ook andere. Jullie ervaring?

-https://www.autotrack.nl/a/peugeot-207-benzine-2009-51456149?_ga=GA1.2.1889960976.1628881970
Bij deze peugeot zie ik een P staan, verder is me het niet helemaal duidelijk of dit een robot automaat is of niet.
 
@daan

De picanto heeft nog een oudewetse 4 traps, daar is niks mis mee, maar heeft behoorlijk veel invloed op het verbruik

De spacestar is uniek, zonder hybride techniek zuinig en automaat rijden, maar als het even kan voor de 1. 2 gaan

De 207 is zwaar en kwalitatief ondermaats

De suzuki dealer in de stad Groningen is ook een fijn adres.
 
Auto encyclopedie zei:
@daan

De picanto heeft nog een oudewetse 4 traps, daar is niks mis mee, maar heeft behoorlijk veel invloed op het verbruik

De spacestar is uniek, zonder hybride techniek zuinig en automaat rijden, maar als het even kan voor de 1. 2 gaan

De 207 is zwaar en kwalitatief ondermaats

De suzuki dealer in de stad Groningen is ook een fijn adres.
Klopt! Fleming bedoel je denk ik toch? Onlangs nog geweest. Inderdaad een prima garage, goed ontvangen en geholpen.
 
Daan 4838350 zei:
Auto encyclopedie zei:
@daan

De picanto heeft nog een oudewetse 4 traps, daar is niks mis mee, maar heeft behoorlijk veel invloed op het verbruik

De spacestar is uniek, zonder hybride techniek zuinig en automaat rijden, maar als het even kan voor de 1. 2 gaan

De 207 is zwaar en kwalitatief ondermaats

De suzuki dealer in de stad Groningen is ook een fijn adres.
Klopt! Fleming bedoel je denk ik toch? Onlangs nog geweest. Inderdaad een prima garage, goed ontvangen en geholpen. Het valt me op dat ik erg veel trap automaten voorbij kom. Denk je dat het veel uitmaakt of je een 1.0 of 1.2 hebt van de Spacestar?
 
@daan ja klopt veel 4 traps spul of half automaten in het segment wat jij zoekt

Het loont zeker om bij de spacestar voor de 1.2 cvt te gaan, de 1.0 met cvt is ondermaats, de 1.2 is allemaal een stuk soepeler en hoeft minder hard te werken, een motor die minder hard hoeft te werken gaat langer mee. De 1.0 cvt is wel betrouwbaar maar komt Power te kort. Beide motoren zijn overigens 3 cilinders, maar de 1.2 heeft een grotere inhoud

Ik bedoelde Fleming idd, bij suzuki heb je de splash die heet agila bij Opel en de suzuki alto heb je ook als Nissan pixo, allen hebben 4 traps, de alto en pixo zijn goedkoper in de wegenbelasting dan de splash en agila. Let op dit is wel de 2e generatie agila, niet de 1e die gebaseerd is op de suzuki wagon r.
 
De Opel Agila B en identieke Suzuki Splash vind ik ook goede opties.

Of kijk in plaats van de Peugeot 207 naar de Renault Clio 3 of Opel Corsa met traditionele automaat.

De Kia Picanto en Mitsubishi Spacestar zijn ook prima opties.

Ga er vooral in rijden om de verschillen zelf te ervaren
 
Hier de 1.0 en de 1.2 naast elkaar

https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=82222&id2=74386

heb ook nog een 1.2 gevonden die in Heerenveen staat bij Mitsubishi

https://www.autowereld.nl/mitsubishi/space-star/1-2-intense-cvt-rijklaarprijs-pdc-34995211/details.html?_ga=GA1.2.1061012555.1558197801

deze clio wordt binnenkort bij de Renault dealer verwacht, heeft wel een 4-traps.

https://www.autowereld.nl/renault/clio/1-6-16v-110pk-night-day-26-895km-automaat-airco-cruise-control-lichtmetalen-velgen-35323415/details.html?_ga=GA1.2.1061012555.1558197801

en in Winsum een modus

https://www.autowereld.nl/renault/modus/1-6-16v-exception-airco-cruise-controle-licht-metalen-velgen-trekhaak-automaat-35423282/details.html?_ga=GA1.2.1061012555.1558197801

Bij de Clio lopen de half automaten en de 4 traps automaten wel doorelkaar. De 1.2 heeft een half automaat en de 1.4 bij de corsa en de 1.6 bij de clio een 4 traps, ook is de clio 2 nog geleverd naast de clio 3
 
Bobslee zei:
spoiler alert zei:
Bobslee zei:
Laag koppel? Door de elektromotor heeft ie juist meer koppel dan een moderne downsize turbomotor.

De 1.8 hybride van Toyota levert 207Nm, een willekeurig voorbeeld; de meest recente Opel Astra 1.2 turbo levert 195Nm
Als je op de snelweg een beetje wil accelereren, springt de motor direct in de hogere toeren. Het bekende 'loeien'.
Andere auto's, met name met turbo, gebeurt dat niet en krijg je de push die je nodig hebt vanuit de lage toeren.
Die Astra heeft die koppel al bij 1500 toeren. Auris pas bij 4500?
Bij die Astra rij je dus geruisloos over de snelweg, ook in heuvelachtig gebied. Door de koppel rijdt het op de snelweg als een automaat, schakelen niet nodig.
De Auris maakt bij elke acceleratie en heuvel een bak herrie. De geluidsisolatie is ook ondermaats, dus dat bij elkaar is een nadeel.
Daarom moet je een proefrit maken om te kijken of de auto bij je past.

Maar.... in de Auris is dit al stukken beter dan in de Yaris Hybrid, daar is het probleem 4x zo groot. Daarom raadt de Yaris af.

Overigens: Toyota heeft ook een Auris en Yaris met CVT automaat die niet Hybride zijn. Die hebben de nadelen niet: wel aanhanger, minder geloei. Verbruiken wel iets meer, zijn in aanschaf en belasting iets goedkoper.

Hmm, eea is wel afhankelijk van rijstijl hoor. Mijn CT200h (1.8 hybrid) schiet niet zomaar naar de 4500 toeren, daarvoor moet ik 'm haast plankgas intrappen. Bij gewoon normaal gebruik komt de motor niet boven de 3000/3500 toeren en dan valt het met de herrie ook nog mee, terwijl je wel gewoon goed vooruit komt.
De 1.5 hybrid van de Yaris heb ik persoonlijk geen ervaring mee dus misschien dat het daar erger is.

Ik kan ook beamen dat het volledig ligt aan je rijstijl.
Mijn 1.2 cvt Mitsubihi kan ik best wel laten loeien maar bij normaal rijden komt dat eigenlijk nooit voor. Het is vooral op de Duitse snelweg waar ik van 130 wil inhalen en achter mij komt een haastig type aan en ik wil dan niet te veel tot last zijn en wil “snel” naar 160km/u.
Zo wie zo vind ik hier opmerkingen van 80-90pk is krap als je een beetje wil opschieten redelijk ongepast. Als iedereen normaal rijd komt zo’n auto excellent mee met het verkeer, ook op de snelweg.
Het meest belangrijk is dat je veilig rijd, niet hard.
 
Auto encyclopedie zei:
Hier de 1.0 en de 1.2 naast elkaar

https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=82222&id2=74386

heb ook nog een 1.2 gevonden die in Heerenveen staat bij Mitsubishi

https://www.autowereld.nl/mitsubishi/space-star/1-2-intense-cvt-rijklaarprijs-pdc-34995211/details.html?_ga=GA1.2.1061012555.1558197801

deze clio wordt binnenkort bij de Renault dealer verwacht, heeft wel een 4-traps.

https://www.autowereld.nl/renault/clio/1-6-16v-110pk-night-day-26-895km-automaat-airco-cruise-control-lichtmetalen-velgen-35323415/details.html?_ga=GA1.2.1061012555.1558197801

en in Winsum een modus

https://www.autowereld.nl/renault/modus/1-6-16v-exception-airco-cruise-controle-licht-metalen-velgen-trekhaak-automaat-35423282/details.html?_ga=GA1.2.1061012555.1558197801

Bij de Clio lopen de half automaten en de 4 traps automaten wel doorelkaar. De 1.2 heeft een half automaat en de 1.4 bij de corsa en de 1.6 bij de clio een 4 traps, ook is de clio 2 nog geleverd naast de clio 3
Zonet gebeld met Mitsubishi garage in Grijpskerk. De persoon van de verkoop was helaas niet aanwezig, wel konden ze me al vertellen dat ze niet een Space Star (automaat) op voorraad hebben momenteel. Dinsdag word ik teruggebeld, gaan we samen kijken of er nog iets is.
Heel erg fijn dat je met zo’n overzicht mij het verschil laat zien tussen een 1.0 en 1.2, daarnaast ook nog andere auto’s laat zien.
Ik denk dat ik nu tot de conclusie ben gekomen dat ik een traploze automaat wel het meest fijn vindt. Is Mitsubishi de enige (benzine) automaat die dat heeft of zijn er ook nog andere merken?
De optie die je mij gaf van de Hyundai vond ik ook helemaal niet gek. Zijn er nog meer keuzes op dit gebied rond die prijs? Het gaat dan uiteraard om een traploze automaat die het liefst ook een beetje zuinig kan rijden.

Bedankt in ieder geval!
 
@daan nee mitsubishi is niet de enige, ik had je ook al diverse niet hybride toyota modellen getipt die een cvt bak hebben.

Verder is er nog de baleno, maar die kon ik niet vinden binnen een straal van 75km

De spacestar is wel gewild met cvt automaat, aan jou om die in Heerenveen wel of niet af te wachten.

Verder is de micra er nog met cvt automaat, maar nissan kent wat klachten hief en daar.

De hyundai accent is een vergeten auto en daar is de prijs na, de hyundai getz is er nog, maar helaas kon ik geen facelift model vinden binnen 75 km. Daewoo en chevrolet kalos en aveo staan ook vaak in de koopjeshoek, maar die merken worden niet meer geleverd hier en de aftersales heb ik een minder hoge pet van op dan daihatsu. De chevrolet aveo van de 2e generatie is wel een aanrader, maar geen koopje meer en niet binnen de staal van 75 km, de 1e generatie aveo is een uitgebreide facelift van de daewoo kalos.

Als je voor de accent gaat, loont het om hem helemaal af te rijden, een vergeten 3 deurs koreaan koop je niet om op te verdienen bij verkoop.
 
Je kan ook direct tussen de occasions kijken van Mitsubishi Nederland, niet direct de goedkoopste maar je krijgt wel een redelijk goed overzicht wat er in heel NL wordt aan geboden.
https://www.mitsubishi-motors.nl/

Helaas is het op dit moment erg weinig en wat me wel blij maakt is dat ik merk dat ze wel behoorlijk waarde vast zijn.
 
Als je voor de prijs van de hyundai accent iets wil met een traploze automaat, dan zoek je aan de onderkant van de markt, dan loop je risico op dure repetities. Honda jazz van de 1e generatie /Fiat Punto van 1e en 2e generatie, uiteindelijk kreeg 2e ook half automaat
 
Auto encyclopedie zei:
@daan nee mitsubishi is niet de enige, ik had je ook al diverse niet hybride toyota modellen getipt die een cvt bak hebben.

Verder is er nog de baleno, maar die kon ik niet vinden binnen een straal van 75km

De spacestar is wel gewild met cvt automaat, aan jou om die in Heerenveen wel of niet af te wachten.

Verder is de micra er nog met cvt automaat, maar nissan kent wat klachten hief en daar.

De hyundai accent is een vergeten auto en daar is de prijs na, de hyundai getz is er nog, maar helaas kon ik geen facelift model vinden binnen 75 km. Daewoo en chevrolet kalos en aveo staan ook vaak in de koopjeshoek, maar die merken worden niet meer geleverd hier en de aftersales heb ik een minder hoge pet van op dan daihatsu. De chevrolet aveo van de 2e generatie is wel een aanrader, maar geen koopje meer en niet binnen de staal van 75 km, de 1e generatie aveo is een uitgebreide facelift van de daewoo kalos.

Als je voor de accent gaat, loont het om hem helemaal af te rijden, een vergeten 3 deurs koreaan koop je niet om op te verdienen bij verkoop.
Hoe kijk je zelf aan tegen die van Heerenveen? Een auto van 2013 met een kilometerstand van rond de 60.000 > € 8200
Is dit een auto die over een aantal jaar nog inruilwaarde zal hebben of is die dan te oud? Lijkt me een prima dealer in Heerenveen zo op het oog.
Maakt het veel verschil dat die blauwe van 2015 de 1.0 ten opzichte van de 1.2 van 2013 met cvt voor inruilwaarde?
Als je mij advies moest geven, zal je dan voor zo’n auto gaan of lekker die Hyundai?
 
Ja de spacestar in Heerenveen, zal altijd een koperspubliek voor zijn omdat je goedkoop een cvt automaat rijdt, omdat 9 vsn de 10 concurrenten tot op heden 4 traps automaten gebruiken.of half automaten. Bij de grote a-segment testen zeg maar dat er 10 tegelijk worden getest wint die nooit, maar dat komt omdat het altijd handbakken zijn

Maar van de 108 heeft die wel gewonnen

https://youtu.be/UqsnyDnWXfc

De accent staat er vast nog wel even daar heb je meer bekendtijd
 
johan 3600084 zei:
Bobslee zei:
spoiler alert zei:

Ik kan ook beamen dat het volledig ligt aan je rijstijl.
Mijn 1.2 cvt Mitsubihi kan ik best wel laten loeien maar bij normaal rijden komt dat eigenlijk nooit voor. Het is vooral op de Duitse snelweg waar ik van 130 wil inhalen en achter mij komt een haastig type aan en ik wil dan niet te veel tot last zijn en wil “snel” naar 160km/u.
Zo wie zo vind ik hier opmerkingen van 80-90pk is krap als je een beetje wil opschieten redelijk ongepast. Als iedereen normaal rijd komt zo’n auto excellent mee met het verkeer, ook op de snelweg.
Het meest belangrijk is dat je veilig rijd, niet hard.

@daan wellicht is het ook handig om een kort lijntje te houden met een andere spacestar gebruiker. Wel bijzonder dat die uit Heerenveen niet op de landelijke mitsubishi site staat
 
Auto encyclopedie zei:
johan 3600084 zei:
Bobslee zei:
spoiler alert zei:

Ik kan ook beamen dat het volledig ligt aan je rijstijl.
Mijn 1.2 cvt Mitsubihi kan ik best wel laten loeien maar bij normaal rijden komt dat eigenlijk nooit voor. Het is vooral op de Duitse snelweg waar ik van 130 wil inhalen en achter mij komt een haastig type aan en ik wil dan niet te veel tot last zijn en wil “snel” naar 160km/u.
Zo wie zo vind ik hier opmerkingen van 80-90pk is krap als je een beetje wil opschieten redelijk ongepast. Als iedereen normaal rijd komt zo’n auto excellent mee met het verkeer, ook op de snelweg.
Het meest belangrijk is dat je veilig rijd, niet hard.

@daan wellicht is het ook handig om een kort lijntje te houden met een andere spacestar gebruiker. Wel bijzonder dat die uit Heerenveen niet op de landelijke mitsubishi site staat
Goed idee idd! Zitten hier ook andere spacestar gebruikers (in het noorden?)
Wel bijzonder dat het niet op de landelijke site staat. Zal zo’n dealer uit Grijpskerk ook inzicht hebben in de modellen die binnen gaan komen en nog niet op de site staan?
Haha, Waalwijk is inderdaad wel ver weg. Het is een lastige zoektocht
 
KIA Picanto 1.2 CVVT 85 PK 5D AUT ComfortLine| Trekhaak| Cru
€ 9.450,00
https://link.marktplaats.nl/m1737947003?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

KIA Picanto 1.2 Cvvt 5-DRS automaat - Airco - Navigatie
€ 8.900,00
https://link.marktplaats.nl/m1736975635?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
 
Als je een auto van ver haalt hoef je daar natuurlijk het onderhoud niet te laten doen. Garantie kan wel een dingetje zijn.
Misschien kun je afspreken met een merkdealer dat de werkzaamheden (indien nodig) bij een dealer bij jou in de buurt mogen worden gedaan.
Andere mogelijkheid is dat je een dealer in jouw omgeving een auto van een andere dealer laat leveren. Kost je iets meer maar je hoeft niet ver te reizen. Als een garage dit voor je regelt is het natuurlijk wel netjes om daar dan het onderhoud te laten doen.
 
haarr zei:
KIA Picanto 1.2 CVVT 85 PK 5D AUT ComfortLine| Trekhaak| Cru
€ 9.450,00
https://link.marktplaats.nl/m1737947003?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

KIA Picanto 1.2 Cvvt 5-DRS automaat - Airco - Navigatie
€ 8.900,00
https://link.marktplaats.nl/m1736975635?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Leuke opties! Voornamelijk de laatste spreekt mij het meest aan. Ziet er luxe uit. Nadeel is wel dat het helemaal in Hengelo is, ook heb ik met twijfels met de versnellingen. Mitsubishi (space star) loopt ook zuiniger. Denk dat dit de enige automaat (benzine) is die aan mijn wensen voldoen.
 
haarr zei:
Als je een auto van ver haalt hoef je daar natuurlijk het onderhoud niet te laten doen. Garantie kan wel een dingetje zijn.
Misschien kun je afspreken met een merkdealer dat de werkzaamheden (indien nodig) bij een dealer bij jou in de buurt mogen worden gedaan.
Andere mogelijkheid is dat je een dealer in jouw omgeving een auto van een andere dealer laat leveren. Kost je iets meer maar je hoeft niet ver te reizen. Als een garage dit voor je regelt is het natuurlijk wel netjes om daar dan het onderhoud te laten doen.
Fijn dat je dit benoemd, heb ik zeker wat aan! Ik word aanstaande dinsdag gebeld door dealer (dealer Mitsubishi) en die gaat samen met mij kijken of er iets is. De optie met een auto leveren naar omgeving zal zeker handig kunnen zijn. Beetje kopen zonder kijken.
 
Wel had ik nog een vraag:
Vergelijk je een Mitsubishi Space Star 1.2 automaat met een Hybride Auris of Yaris (zonder stekker) hoe zit het dan met het verschil qua zuinigheid?
 
In wat voor Automaat ( welke auto ) heb je eigenlijk gelest en/of eventueel al in gereden?
Want dit eindeloos theoretisch gepraat over welke automaten allemaal wel of niet voldoen lijden echt tot helemaal niets zo, je zal toch echt zelf moeten gaan rijden met een paar opties, misschien schakelt een auto heerlijk maar als de stoel kut zit of de rest van de auto rijd als een dweil of is gemaakt van Playmobil plastic dan valt een auto misschien alsnog af. Je moet toch echt zelf proberen/uitvinden wat bij jou past.
 
Ik vond de Aygo van mijn moeder best ok schakelen maar niet te vergelijken met mijn A4. Dit geldt echter niet alleen voor het schakelen.
 
Total Loss zei:
In wat voor Automaat ( welke auto ) heb je eigenlijk gelest en/of eventueel al in gereden?
Want dit eindeloos theoretisch gepraat over welke automaten allemaal wel of niet voldoen lijden echt tot helemaal niets zo, je zal toch echt zelf moeten gaan rijden met een paar opties, misschien schakelt een auto heerlijk maar als de stoel kut zit of de rest van de auto rijd als een dweil of is gemaakt van Playmobil plastic dan valt een auto misschien alsnog af. Je moet toch echt zelf proberen/uitvinden wat bij jou past.

die vraag speelde ook door mijn hoofd waar ts in gelest heeft, ik zie het hier als een mooi begin om goed voorbereid op zoek te gaan naar de ideale auto. En over half automaten zijn best wel veel klachten. Je ziet het ook duidelijk terug in de restwaarde , de generatie Swift 2005-2010 is tegelijk geleverd met een half automaat (1.3) en een 4 traps (1.5) automaat, de 4 trappers vragen ze stevige prijzen voor terwijl de uitvoeringen met de half automaten in de koopjeshoek staan, omdat niemand ze wil hebben.
 
Daan 4838350 zei:
Wel had ik nog een vraag:
Vergelijk je een Mitsubishi Space Star 1.2 automaat met een Hybride Auris of Yaris (zonder stekker) hoe zit het dan met het verschil qua zuinigheid?

Dat zal elkaar niet zo ontlopen , de modellen van Toytota rijden een stuk volwassene, worden duurder materialen gebruikt, betere stoelen en rijden lekkerder, je rijd dan duidelijk in een duurder segment. De Yaris wordt ook in Frankrijk gemaakt voor de Europeaan en de spacestar in Thailand voor de wereldbudgetburger.

als je nog van plan bent om naar Heereveen te gaan voor de Spacestar, misschien idee om deze ook nog even mee te pakken

https://www.autowereld.nl/toyota/verso-s/1-3-vvt-i-aspiration-50-deal-4-475-actie-automaat-pano-navi-clima-dealer-onde-34829890/details.html?_ga=GA1.2.1061012555.1558197801
 
Auto encyclopedie zei:
Total Loss zei:
In wat voor Automaat ( welke auto ) heb je eigenlijk gelest en/of eventueel al in gereden?
Want dit eindeloos theoretisch gepraat over welke automaten allemaal wel of niet voldoen lijden echt tot helemaal niets zo, je zal toch echt zelf moeten gaan rijden met een paar opties, misschien schakelt een auto heerlijk maar als de stoel kut zit of de rest van de auto rijd als een dweil of is gemaakt van Playmobil plastic dan valt een auto misschien alsnog af. Je moet toch echt zelf proberen/uitvinden wat bij jou past.

die vraag speelde ook door mijn hoofd waar ts in gelest heeft, ik zie het hier als een mooi begin om goed voorbereid op zoek te gaan naar de ideale auto. En over half automaten zijn best wel veel klachten. Je ziet het ook duidelijk terug in de restwaarde , de generatie Swift 2005-2010 is tegelijk geleverd met een half automaat (1.3) en een 4 traps (1.5) automaat, de 4 trappers vragen ze stevige prijzen voor terwijl de uitvoeringen met de half automaten in de koopjeshoek staan, omdat niemand ze wil hebben.
Zelf heb ik altijd gelest in een Toyota automaat (ik weet niet meer precies het model, was toen totaal niet bezig met auto’s) heb nog wel een foto van het dashboard. Misschien dat er vanuit daar al kan worden afgelezen om wat voor type toyota het gaat. Ik kon met mijn pook niet van boven naar beneden doen (zoals de Hyundai), maar moest van onder naar links en rechts. Was geen semi automaat, want stond ook gewoon een P bij en zelfde letters. Hieronder de foto
 
Geen idee hoe ik foto moet toevoegen op dit forum. Kan iemand mij daarbij helpen? Misschien kan ik het ook omschrijvingen. Aan de linkerkant stond chg, eco en pwr. De auto reed trouwens zonder geluid. Hoe mijn ervaring was? Erg fijn. Mijn ouders hebben een Honda Logo (automaat) en daar rijd ik gergeld in. Groot verschil! De honda logo hapert heel erg bij het wegrijden en erg gevoelig bij het remmen. Ook als er veel wind staat merk je dit. De toyota beviel me goed, denk alleen wel dat het een duurder segment was.
 
als je hier wat typt gelijk hier boven Het tiende pictootje van links , maar kan alleen bij online foto's , wellicht heeft je rijschoolhouder een foto online op fb of op zijn website , dan klik je de afbeelding aan en afbeelding openen in nieuw tabblat en dan kopieer je hem naar de icoon 5, ik haal de https dan altijd weer weg die daar standaard staat, het lukt mij alleen met de pc niet met gsm , maar dat ligt wellicht aan mij.
 
Daan 4838350 zei:
Geen idee hoe ik foto moet toevoegen op dit forum. Kan iemand mij daarbij helpen? Misschien kan ik het ook omschrijvingen. Aan de linkerkant stond chg, eco en pwr. De auto reed trouwens zonder geluid. Hoe mijn ervaring was? Erg fijn. Mijn ouders hebben een Honda Logo (automaat) en daar rijd ik gergeld in. Groot verschil! De honda logo hapert heel erg bij het wegrijden en erg gevoelig bij het remmen. Ook als er veel wind staat merk je dit. De toyota beviel me goed, denk alleen wel dat het een duurder segment was.

Als je een meter had met chg (charge), eco en power heb je met 100% zekerheid rijles gehad in een hybride Toyota. Want je omschrijft hier precies de kenmerkende Powermeter van de Toyota hybrides.

Het is ook niet zo gek dat rijscholen hybride lesauto's hebben. Ze zijn goedkoop te rijden, ook bij hoge kilometrages en hebben in verhouding een extra laag verbruik bij stadsverkeer met veel optrekken en remmen in vergelijking met niet-hybrides.
 
Terug
Bovenaan