Audi A3 / S3 / RS3 | Nieuw: facelift 2024, Allstreet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Anoniem
  • Startdatum Startdatum
Ik vind 't een prachtig ding om te zien! Alleen wat hem flink lelijker maakt m.i. is al dat opzichtige plastic op de plaats waar eigenlijk mistlichten horen te zitten. Geen gezicht!

De kont vind ik wel lekkah. Hier helpt het overigens wel om niet het S-Line pakket te nemen. Dan heb je nog wel die achterlijke 'roostertjes' links en rechts, maar dan kleiner, en niet de brede inzet in het midden.

Rutger DC zei:
27888.jpg

b0M1VU2.jpeg

Vrolijk wordt je daar niet, wat een kleurrijk geheel allemaal. Waarschijnlijk hebben ze nog maar 1 doelgroep.....

Best een mooie auto maar het plaatwerk oogt stuk 'blikkeliger'. Dit oogt imo een stuk strakker

huH5Gjr.jpg

0-a3d17123-d43e-41cc-a853-0968db433ed4.jpg

RS3

454yhvib9t2a.jpg

yaiy713b6mzi.jpg

j8syt1jb0z7m.jpg

c8wy8g2bnwyj.jpg

1nqy94gbbhdw.jpg

De lekker roffelende vijfpitter wordt een fractie krachtiger dan voorheen. Het vermogen blijft gehandhaafd op 400 pk, maar het maximumkoppel is met 500 Nm wel iets hoger (20 Nm) dan voorheen. De 2.5 TFSI stuurt zijn krachten via de welbekende S-Tronic-transmissie met zeven verzetten naar alle vier de wielen. In 3,8 seconden staat vanuit stilstand 100 km/h op de klok en dat is toch weer mooi 3 tienden sneller dan voorheen. Ook is het nét sneller dan zijn naaste concurrent, de 21 pk sterkere Mercedes-AMG A45 S. Het maximale vermogen is namelijk voortaan over een breder toerenbereik aan te spreken. Normaal gesproken houdt het feest bij 250 km/h op, al kun je als optie op laten rekken naar een topsnelheid van 280 km/h. Is dat je nog niet snel genoeg, ga dan voor het RS Dynamic Package, waarmee pas bij 290 km/h de rek eruit is. Dan krijg je ook keramische remmerij om de RS3 ook weer fatsoenlijk te kunnen beteugelen.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nieuwe-audi-rs3-en-rs3-limousine-onthuld/

13 pagina's met foto's RS3 hatchback: https://www.netcarshow.com/audi/2022-rs3/
14 pagina's met foto's RS3 sedan: https://www.netcarshow.com/audi/2022-rs3_sedan/

Hoe noemen ze dat front van die RS3 nu bij Audi, als tegenhanger van de Bocanegra van Seat? Schwarzklappe?

Toch knap... A3 en bv ook een 3-serie zijn (in mijn ogen) altijd mooie auto's geweest maar ze weten het flink te verknallen met al die onzin.

M 3849159 zei:
Ik weet niet, maar ik denk Daytonagrijs pareleffect want een andere grijze kleur is niet leverbaar bij de S-line versie. Al is het aan de bestickering zo te zien een Edition model.....

Op sommige foto's lijkt de kleur DAKOTA grijs (een grijs/bronze tint) te zijn . Mijn vroegere (2012) -2 deurs A3 van de volledig vernieuwde modellen uitvoering toen had deze kleur.
Een heel mooie kleur m.i. hoewel Daytona in de S-uitvoering als unieke parelkleur mijn favoriet blijft.

Joop Terpstra zei:
M 3849159 zei:
Ik weet niet, maar ik denk Daytonagrijs pareleffect want een andere grijze kleur is niet leverbaar bij de S-line versie. Al is het aan de bestickering zo te zien een Edition model.....

Op sommige foto's lijkt de kleur DAKOTA grijs (een grijs/bronze tint) te zijn . Mijn vroegere (2012) -2 deurs A3 van de volledig vernieuwde modellen uitvoering toen had deze kleur.
Een heel mooie kleur m.i. hoewel Daytona in de S-uitvoering als unieke parelkleur mijn favoriet blijft.

Dakota grijs was t/m de A3 model 8V te krijgen. Op het facelift model 8V was deze kleur niet meer te krijgen. Ik had deze kleur op mijn A3 cabrio destijds.
Net als destijds Shirazrood en Dakota grijs is deze kleur niet lang in productie geweest.

Wat de A3 betreft ben ik na de 8V afgehaakt. Ik kan maar niet wennen aan al die gaten en vouwen op deze auto. Dan wil ik het niet eens hebben over dat lelijke dashboard waar men op het laatst nog ff twee luchtroosters op heeft geplakt.
Het hele cleane wat de vorige A3 had is verdwenen.

Valt mij op dat je de nieuwe A3 niet meer zoveel ziet als de voorgaande., geldt trouwens ook voor zijn stalgenoot de Golf 8.

DeefSjapel zei:
Valt mij op dat je de nieuwe A3 niet meer zoveel ziet als de voorgaande., geldt trouwens ook voor zijn stalgenoot de Golf 8.

Niet zo gek. Er zit geen elektromotor in. En de doelgroep gaat voor elektrisch.

R Wolters zei:
DeefSjapel zei:

Niet zo gek. Er zit geen elektromotor in. En de doelgroep gaat voor elektrisch.
Zijn al die A-klassen en 1-reeksen die ik zie rijden dan elektrisch? Ik dacht het niet.

Mooie chique wagen, Audi's rijden ook nog eens heerlijk, mooie kleur ook.

Facelift:
2025-audi-a3-sedan.jpg

2025-audi-a3-sedan.jpg

2025-audi-a3-sedan.jpg

2025-audi-a3-sedan.jpg

2025-audi-a3-sedan.jpg

2025-audi-a3-sedan.jpg

2025-audi-a3-sedan.jpg

audi-a3-allstreet.jpg

A3 S-Line
audi-a3-2024.jpg

audi-a3-2024.jpg

audi-a3-2024.jpg

audi-a3-2024.jpg

audi-a3-2024.jpg

audi-a3-2024.jpg

A3 Allstreet
audi-a3-allstreet-2024.jpg

audi-a3-allstreet.jpg

audi-a3-allstreet.jpg

audi-a3-allstreet.jpg

Laatst bewerkt:
VOOR
t7Ss15n.jpeg

NA

TS1mwoB.jpeg

De sedan vond ik bij de vorige generatie het mooist, bij de huidige het lelijkst. Zag er gister weer één, echt een raar ding. Zo'n groene hatch vind ik dan wel geslaagd, al valt op de video van AW weer op hoe lelijke die bol, uitstekende grille is. Weinig nieuws verder eigenlijk, Audi vind vooral LED-verlichting, dat in verschillende standen kan, belangrijker..

Ik vind het huidige bollere model ook minder fraai dan de vorige generatie. Wat zit het logo op een vreemde plaats na de facelift!

Allstreet is een leuke toevoeging, daar zit het logo ook op de juiste plaats.

Basis
xEgB9du.png

Advanced
gpuApzw.png

S-Line
ZScKb84.png

S-Line + opties (zwart/carbon)
P4MORSS.png

S-Line + opties (zilver/aluminium)
ZvXEJsQ.png

Allstreet
PgdcNEs.png

Allstreet + opties (zwart/carbon)
6CbfW9Z.png

Allstreet + opties (zilver/aluminium)
wb0fuc7.png

Basis
l0cvaoA.png

Advanced
j6phXMR.png

S-Line
0P8vSkG.png

S-Line + opties (zwart/carbon)
EkjBozi.png

S-Line + opties (zilver/aluminium)
PAMdZI1.png

Allstreet
AnZ4IPl.png

Allstreet + opties (zwart/carbon)
Nt4g2VG.png

Allstreet + opties (zilver/aluminium)
hMqE2rU.png

Doe mij maar 'gewoon' een S-line met aluminium raamlijsten. Gelukkig krijg je bij deze Audi geen lelijke zilveren omlijsting in de voorbumper als je geen zwart-pakket wil..
fGlzcVq.png

Mooi lijstje, MCW!
Ik zou de S-line juist laten staan, die zwarte vlakken in de bumper vind ik niks. Doe maar een 'gewone' met chrome en zilverkleurige wielen. Al vind ik die Allstreet ook wel leuk.

De Allstreet vind ik er teveel als een achteraf bedachte versie uitzien. Doe mij ook maar een gewone Advanced, die eenvoudige vijfspaaksvelgen met ballonbanden vind ik wel mooi strak staan.

De sedan is inderdaad in tegenstelling tot zijn voorganger niet echt mooi meer. De auto heeft standaard een beetje dat uitgebouwde dat vroeger was voorbehouden aan RS-modellen en dat vind ik niet mooi op een zeer compacte sedan: de auto is niet groter of zelfs kleiner dan sommige B-segment sedans zoals een Volkswagen Virtus/Lavida XR (ofwel Polo sedan).

In “ons” lijstje staat altijd de hatchback, en ik heb altijd de sedan mooier gevonden. Maar moet inderdaad zeggen dat dat bij de laatste een twijfelgevalletje is.
Interieur is in de laatste versie veel mooier. Heb een bepaalde allergie tegen ronde luchtroostertjes. :rolleyes:

Ik vind die config van MCW spot-on. Zo zou ik m ook doen. Maar wellicht toch nog steeds een lichte voorkeur voor de sedan.

Die interieurs van Audi blijf ik mooi vinden. De A3 sedan overigens ook, zeker voor een C segmenter goed gelukt.

De Bocanegra (vooral de concept...) was juist wel een succes. Dit is gewoon een 'kijk mij!' noodkreet om een slecht ontwerp te maskeren.

Ik las recent het tegenovergestelde, nl dat Audi de focus zou leggen op betere kwaliteit (oa geen harde plastics meer), maar dat het daardoor wel duurder zou worden.

Terug
Bovenaan