Audi A1 | Nieuw: Allstreet

A

Anoniem

Guest
f5c11086-2019-audi-a1-03.jpg

504d5bf7-2019-audi-a1-04.jpg

e7029387-2019-audi-a1-01.jpg

d143867b-2019-audi-a1-02.jpg

031ca184-2019-audi-a1-05.jpg

e22fd487-2019-audi-a1-09.jpg

6adba473-2019-audi-a1-08.jpg

12063cea-2019-audi-a1-10.jpg

4aa34e59-2019-audi-a1-11.jpg

30406f65-2019-audi-a1-12.jpg

c6a6376f-2019-audi-a1-06.jpg

4c566df6-2019-audi-a1-07.jpg

Bron en info: https://www.carscoops.com/2018/06/2019-audi-a1-first-official-images-new-plush-hatch/

Ik vind hem best stoer en volwassen. Ik vind wel de S-line bumpers nogal overdreven (hou nou eens op met 'koelgaten' op de achterbumper, slaat werkelijk nergens op), net als die extra roostertjes boven de grille. Diepe lijn op de portieren is meer ala BMW maar de heupen zijn dan wel weer typisch Audi. Interieur vind ik niets aan

Idd een stuk volwassener in vergelijk met zn voorganger. Die zag er altijd wat mislukt en goedkoop uit.

Brrrr. De vorige vond ik altijd erg leuk maar dit zou net zo goed een verlaagde crossover van Kia of Hyundai kunnen zijn. Ik laat 'm nog even bezinken, maar voor nu portie --> Fikkie.

Een stuk stoerder, al zijn dit nartuurlijk wel erg sportief uitgedoste exemplaren. Ook maar even wachten op foto's van normale uitvoeringen.

Vind die achterlichten qua algehele vorm trouwens nogal BMW-achtig.

Erg stoer ding zeg! Eigenlijk vind ik alles beter dan de vorige, moet alleen even wennen aan die spleetjes op de neus.
Denk dat dit wel de dikke S-line edition is.

speedtouch zei:
Wat voor motor zou er in zitten als er achterop staat: 40 TFSI?

Dat lijkt me toch gewoon de 1.8 TFSI die je oa ook kunt aantreffen in de A3? Wel verwarrend, die nieuwe benamingen...

Oef, dat valt niet mee. Ontzettend overdreven vormgeving, zowel exterieur als interieur. Misschien dat het in de "basis" uitvoeringen meevalt, maar voorlopig ben ik geen fan.

Die spleet boven de grille deed me direct aan een Hyundai Kona denken.

Bird Nerd zei:
d143867b-2019-audi-a1-02.jpg

hou nou eens op met 'koelgaten' op de achterbumper, slaat werkelijk nergens op), net als die extra roostertjes boven de grille. Diepe lijn op de portieren is meer ala BMW maar de heupen zijn dan wel weer typisch Audi. Interieur vind ik niets aan

Mee eens. Daarom in een zo donker mogelijke kleur (grijs) kiezen, en dan met die goudkleurige (?) wielen.

Weer een hele mooie auto, die A1, net even volwassener dan de vorige. Zowel interieur als exterieur zijn zeer goed gelukt.

Lijkt het zo of zit er echt een kleinere spiegel aan de passagierszijde? Kan het me haast niet voorstellen.

Die ziet er inderdaad een stuk beter uit dan zijn voorganger. De huidige A1 ziet er dan ook echt niet uit, wat een raar gebakje is dat... Maar om die nieuwe A1 nu mooi te noemen? Ik moet 'm eerst in het echt zien. De neus oogt nogal gezocht, apart zijn inderdaad de L-vormige achterlichten à la BMW. Het interieur vind ik niet lelijk en vast hoogwaardiger dan alle concurrenten, maar op dat punt scoorde de huidige A1 al hoog en die had een mooier dashboardontwerp wat mij betreft.

voiture zei:
Lijkt het zo of zit er echt een kleinere spiegel aan de passagierszijde? Kan het me haast niet voorstellen.

Had ik bij mijn Ibiza (2000) ook. Zie je wel vaker bij VAG.

Hamer zei:
voiture zei:

Had ik bij mijn Ibiza (2000) ook. Zie je wel vaker bij VAG.

Zag je vaker bij VAG. Is inmiddels geen gebruik meer, kijkend naar alle andere modellen.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Mooi om te zien dat deze A1 met de 4.0 TFSI wordt geleverd. Beetje neuszwaar, maar prima voor de autobahn (y)

Vind ik bij BMW ook altijd zo lekker. Een 550d met dat heerlijke 5.0 blok. Diesel nog wel!!:eek:

P. Klieder zei:
Mooi om te zien dat deze A1 met de 4.0 TFSI wordt geleverd. Beetje neuszwaar, maar prima voor de autobahn (y)

Vind ik bij BMW ook altijd zo lekker. Een 550d met dat heerlijke 5.0 blok. Diesel nog wel!!:eek:

Zeker (y). Of een 330e met dikke 3-liter 6 in lijn :)

BENZine zei:
P. Klieder zei:

Dan heb ik toch liever een W21 315 met die fijne 1500 of een E30 316 met die heerlijke 1600...

Maar das een beetje off-topic. Ik vind het uiterlijk wel verbeterd, het interieur kan ik niet echt enthousiast van worden. Trouwens wel een enorme brievenbus voor de passagier.

BENZine zei:
P. Klieder zei:

Ja die is ook zeer dik!

40 TFSI is een tijdje terug al bekend geworden:
40 TFSI = 125kw-150kw

https://blog.kenteken.tv/2018/01/14/retrofit-van-nieuwe-audi-motor-badge-systeem-op-alle-nederlandse-audis/
https://www.autoblog.nl/nieuws/opgelet-audi-badges-worden-verwarrend-101539

Het bijzondere wat de vorige A1 had is er vanaf. Die had wel een S-line pakket nodig met afwijkend kleur dak om er goed uit te zien. Maar de auto was wel bijzonder en een echte Audi. Van buiten de spiegels, de motorkap, de enorme achterklep(met volledige verlichting) en van binnen de deurhandels, de ventilatie openingen, de armsteunen. Het kwam allemaal uit andere Audi’s of was er van afgeleid. Deze heeft dat bijzondere niet meer. Is teveel gebaseerd op VW. Vooral van binnen. Op zich is de auto zeker niet lelijk. Ik vind deze absoluut wel mooi, maar te weinig Audi uitstralen.

De bezuiniging druipt er van af. Overigens zie je dit niet alleen bij Audi. Bij heel veel merken zie je dit. Neem allen de scharnieren van de kofferbak. Vroeger had je van die prachtige constructies als de Audi 80. Tegenwoordig zijn het allemaal van die goedkope beugels. Om het minder goedkoop te maken worden ze deels achter de bekleding weggewerkt.

2019-audi-a1-sportback.jpg

Jammer dat de Duitse Drie de laatste tijd vooral alleen de AMG Line, M Sport en S-Line laten zien

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/249508/2019-audi-a1-debut-details/

Een positief element wat ik niet achterwegen wil laten: Deze is echt veel ruimer dan het uitgaande model. In hoeverre komt deze in het vaarwater van de Q2 en de A3?

Een positief element wat ik niet achterwegen wil laten: Deze is echt veel ruimer dan het uitgaande model. In hoeverre komt deze in het vaarwater van de Q2 en de A3?

Toch wel grappig dat er in video's 2 meningen over de ruimte achterin te zien zijn

14:25, rear legroom is not the strength of the a1`
https://www.youtube.com/watch?v=YD5cvDfi4rg

5:16, ik kan ruim achter mezelf zitten
https://www.youtube.com/watch?v=ExabbwoP7SY

Goh, de meest compacte Audi en dan klagen over beenruimte achterin. Dat kan iemand zonder ook maar 1 druppel autokennis ook wel verzinnen

Matthijs82 zei:
Goh, de meest compacte Audi en dan klagen over beenruimte achterin. Dat kan iemand zonder ook maar 1 druppel autokennis ook wel verzinnen

Ja en? Er zijn b-segmenters waar je wel fatsoenlijk achterin kan zitten.

Ik geloof ook niet dat mensen een Audi kopen omdat ze de ruimte nou zo extreem hard nodig hebben. Dat was mijn reden ook niet.
Het zijn gewoon erg prettige auto's om in te rijden.

Ik vind het meer een opgewaardeerde Polo dan een Audi. Niet onaardig om te zien, maar de vorige A1 in Quattro uitvoering bijvoorbeeld was toch veel meer eigenzinnig en deed me vooral denken aan de eerste generatie S3.

Toch bijzonder hoe gedetailleerd diverse magazines/websites (ook AW en AV) een VAG product op film zetten. Elk lijn en detail wordt uitgelicht. Is VAG nou ontzettend slim/goed in het organiseren van dit soort events of komen de magazines gewoon eerder naar presentaties van VAG? Ik vind de video's meer lijken op persvideo's van Audi zelf maar dan met een medewerker van een autoblad ipv de ontwerpen die alles uitlegt.. :rolleyes:

Valt me toch tegen van Audi.
Net als de Polo en Ibiza een ouderwetse handgreep handrem en geen ventilatie openingen voor de achterpassagiers.
Voor de meerprijs van zeker 3.5k had ik toch meer verwacht :(

Wheel Critic zei:
Valt me toch tegen van Audi.
Net als de Polo en Ibiza een ouderwetse handgreep handrem en geen ventilatie openingen voor de achterpassagiers.
Voor de meerprijs van zeker 3.5k had ik toch meer verwacht :(

Als dat alles is wat tegenvalt... Als ik ergens de toegevoegde waarde niet van snap is het wel een elektrische parkeerrem en bij zo'n klein autootje heb je die ventilatieopeningen helemaal niet nodig achterin, zeker niet als daar alleen maar ruimte is voor kinderen die er vanaf hun zitjes toch niet bij kunnen.

Ben het wel met 929V6 eens, leuk die elektrische handrem, maar eigenlijk vind ik alleen het hold-assist ervan nuttig, het ziet er strak uit zonder hendel, maar voor de rest maakt het mij niet veel uit.

@Bird Nerd, ik denk inderdaad dat VAG een ontzettend goede marketingafdeling heeft, als ik presentaties als dit zie en vergelijk met andere merken ziet het er toch wel wat strakker uit.

zeebra zei:
De bezuiniging druipt er van af. Overigens zie je dit niet alleen bij Audi. Bij heel veel merken zie je dit. Neem allen de scharnieren van de kofferbak. Vroeger had je van die prachtige constructies als de Audi 80. Tegenwoordig zijn het allemaal van die goedkope beugels. Om het minder goedkoop te maken worden ze deels achter de bekleding weggewerkt.

Dat is niet alleen Audi. Mijn 155 heeft ook een mooie constructie met scharnieren, terwijl er in de Giulia weer beugels zitten.

Zag trouwens dat de motorkap niet eens gasveren heeft. Is dat nou Duits premium tegenwoordig? Wat een armoe.

Sinds wanneer maakt een italo fanboi zich druk over gasveren? Tijden veranderen....o_O

P. Klieder zei:
Zag trouwens dat de motorkap niet eens gasveren heeft. Is dat nou Duits premium tegenwoordig? Wat een armoe.

Sinds wanneer maakt een italo fanboi zich druk over gasveren? Tijden veranderen....o_O

Van Italo-oogpunt kan je het ook positief zien: kunnen de gasveren ook niet roesten ;)

straatos zei:
Polo VI
7a2d8bd7bb820c6961ced05d2b1e8d55d14298ff.jpg

A1 II:
30406f65-2019-audi-a1-12.jpg

En wat wil je hiermee zeggen?
Dat het op elkaar lijkt, dit klopt;
beide een stuur op dezelfde locatie
infotainment op nagenoeg dezelfde plek.
Beide hebben een schakelpook met een kek kleurtje er omheen.

Maar qua design lijkt het totaal niet op elkaar.

Matthijs82 zei:
Het zijn gewoon erg prettige auto's om in te rijden.
Jouw mening is een feit? Ik vind Audi's verschrikkelijk sturen en derhalve geen prettige auto's om in te rijden. Maakt mijn mening nu ook een feit?

Oh nee absoluut niet, maar het feit is wel dat mensen geen Audi kopen omdat hij zo lekker ruim is. Net zoals mensen geen Italiaan kopen omdat ze zo lekker betrouwbaar zijn.

Wat ik totaal niet snap is waar dit soort haat richting VAG-modellen vandaan komt. Het is 1 van de grootste autoproducenten ter wereld, dus ze zullen echt wel iets goed doen en ze snappen ook hoe het werkt. En als je geen liefhebber bent van dit soort auto's bent, wat doe je dan in topics van dit merk. Blijf dan lekker weg. Of post wat constructiefs.

Dat dash van de Polo en A1 lijken zeker wel op elkaar. Niet dat dat erg is.

En het is geen VAG haat, maar het is meer verwondering over het succes: waarom koopt iedereen blind een Audi of VW? Hetzelfde zouden we 30 jaar geleden ons afgevraagd hebben over Opel. Ik begrijp dat niet. Het zijn goede auto's, maar niet meer dan dat.

Terug
Bovenaan