rke
Wegverkenner
Wrangler zei:Bij mijn schoonmoeder in de straat wordt het zo onderhand qua parkeren ook idioot. Normaal is het al een vrij krap straatje wegens dat ze aan beide kanten "Canadees parkeren', nu staat er halverwege een 40 voets zeecontainer op de straat. Op zich niet handig in een klein en smal straatje, maar wegens verbouwing / renovatie en gebrek aan andere plek... Maar het idiote is nog dat de overbuurman (van de container) zijn auto nog steeds tegenover de container zet. Tuurlijk snap ik zijn ergenis wegens de container en dat hij zijn auto ook kwijt moet. Maar je komt er nu dus nauwelijks tussendoor, spiegel aan spiegel en dat is met een goede chauffeur.
Vrachtwagens kunnen achteruit terug en minder goede chauffeurs ook, tenzij ze nieuwe spiegels willen.
Ik heb dan zo iets van, doe gewoon normaal en laat de ruimte vrij. Zeker als er een brandweer of ambulance langs moet, kunnen ze dus ook achteruit terug.![]()
Ik heb weleens van een commandant van de brandweer begrepen dat ze dan de auto gewoon met de brandweerwagen aan de kant duwen. 12 ton staal, een brullende diesel en je buurman's auto staat ineens veel minder in de weg.
Ik heb iets soortgelijks ook wel eens op het werk meegemaakt. Ik was altijd "erg op tijd" (parkeerproblemen) en liep dan mee met de bewaking mee naar binnen als die het alarm uitschakelde. Op een ochtend kon ik zo doorlopen, er stond een agent bij een duidelijk opengebroken deur. De volgende deur ook opengebroken enzovoorts tot mijn werkplek aan toe.
Wat was er gebeurd: het pand er naast had een heftige uitslaande brand gehad (fietsenmaker in het centrum van Hilversum) en toen had de brandweer besloten deze brand te blussen uit ons kantoorpand. Dan sla je als brandweerman wat deuren stuk en je legt een slootwater lekkende slang over het tapijt van het kantoor. Computers stuk of beschadigd, documentatie nat en vies, persoonlijke spullen als theepotten, fotolijstjes en dergelijke stuk.
De schade is naderhand keurig betaald, waarschijnlijk door de (verzekering van de) fietsenmaker....