Aso Parkeren

Wrangler zei:
Bij mijn schoonmoeder in de straat wordt het zo onderhand qua parkeren ook idioot. Normaal is het al een vrij krap straatje wegens dat ze aan beide kanten "Canadees parkeren', nu staat er halverwege een 40 voets zeecontainer op de straat. Op zich niet handig in een klein en smal straatje, maar wegens verbouwing / renovatie en gebrek aan andere plek... Maar het idiote is nog dat de overbuurman (van de container) zijn auto nog steeds tegenover de container zet. Tuurlijk snap ik zijn ergenis wegens de container en dat hij zijn auto ook kwijt moet. Maar je komt er nu dus nauwelijks tussendoor, spiegel aan spiegel en dat is met een goede chauffeur.

Vrachtwagens kunnen achteruit terug en minder goede chauffeurs ook, tenzij ze nieuwe spiegels willen.

Ik heb dan zo iets van, doe gewoon normaal en laat de ruimte vrij. Zeker als er een brandweer of ambulance langs moet, kunnen ze dus ook achteruit terug. o_O

Ik heb weleens van een commandant van de brandweer begrepen dat ze dan de auto gewoon met de brandweerwagen aan de kant duwen. 12 ton staal, een brullende diesel en je buurman's auto staat ineens veel minder in de weg.
Ik heb iets soortgelijks ook wel eens op het werk meegemaakt. Ik was altijd "erg op tijd" (parkeerproblemen) en liep dan mee met de bewaking mee naar binnen als die het alarm uitschakelde. Op een ochtend kon ik zo doorlopen, er stond een agent bij een duidelijk opengebroken deur. De volgende deur ook opengebroken enzovoorts tot mijn werkplek aan toe.

Wat was er gebeurd: het pand er naast had een heftige uitslaande brand gehad (fietsenmaker in het centrum van Hilversum) en toen had de brandweer besloten deze brand te blussen uit ons kantoorpand. Dan sla je als brandweerman wat deuren stuk en je legt een slootwater lekkende slang over het tapijt van het kantoor. Computers stuk of beschadigd, documentatie nat en vies, persoonlijke spullen als theepotten, fotolijstjes en dergelijke stuk.
De schade is naderhand keurig betaald, waarschijnlijk door de (verzekering van de) fietsenmaker....

rke zei:
Ik heb weleens van een commandant van de brandweer begrepen dat ze dan de auto gewoon met de brandweerwagen aan de kant duwen. 12 ton staal, een brullende diesel en je buurman's auto staat ineens veel minder in de weg.
Ik heb iets soortgelijks ook wel eens op het werk meegemaakt. Ik was altijd "erg op tijd" (parkeerproblemen) en liep dan mee met de bewaking mee naar binnen als die het alarm uitschakelde. Op een ochtend kon ik zo doorlopen, er stond een agent bij een duidelijk opengebroken deur. De volgende deur ook opengebroken enzovoorts tot mijn werkplek aan toe.

Wat was er gebeurd: het pand er naast had een heftige uitslaande brand gehad (fietsenmaker in het centrum van Hilversum) en toen had de brandweer besloten deze brand te blussen uit ons kantoorpand. Dan sla je als brandweerman wat deuren stuk en je legt een slootwater lekkende slang over het tapijt van het kantoor. Computers stuk of beschadigd, documentatie nat en vies, persoonlijke spullen als theepotten, fotolijstjes en dergelijke stuk.
De schade is naderhand keurig betaald, waarschijnlijk door de (verzekering van de) fietsenmaker....

Dan sta je wel vreemd te kijken :confused: je zou zoiets echt niet verwachten. Politie had wel de hele tijd het pand bewaakt?

vectrafan zei:
rke zei:

Dan sta je wel vreemd te kijken :confused: je zou zoiets echt niet verwachten. Politie had wel de hele tijd het pand bewaakt?

Bewaakt is een groot woord. Er stond een agent, ik kom aanlopen, zeg "Goedemorgen, ik kom voor bedrijf xxxxxx" en ik kon doorlopen. Terwijl ik niet eens de code van het alarm wist of een sleutel had. Normaal gesproken had ik gewacht op de bewaking om de deuren open te maken.

rke zei:
Bewaakt is een groot woord. Er stond een agent, ik kom aanlopen, zeg "Goedemorgen, ik kom voor bedrijf xxxxxx" en ik kon doorlopen. Terwijl ik niet eens de code van het alarm wist of een sleutel had. Normaal gesproken had ik gewacht op de bewaking om de deuren open te maken.

Flexibele deurpost dus :D:D

Durashift zei:
wees blij dat de brand geblust is en dat jouw werkplek niet in rook is opgegaan.
Daar was ik zeker blij om.

Maar de brandweer kwam met regelmaat controleren. Sleutels en alarmcodes, plattegronden en vluchtroutes moesten doorgegeven worden aan de brandweer.

En dan is het zo ver.... Dan wordt letterlijk de botte bijl gepakt als universeel passende sleutel.

Da's op zich niet heel bijzonder hoor. Ik heb zelf vanuit mijn professie als bouwkundige nog wel eens te maken met de preventie-afdeling van de brandweer. Het verschilt sterk hoe ze daar om gaan met het betreden van een afgesloten pand. Vaak verlangt men wel een sleutelkluis, maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat een brandweerman letterlijk zei: 'Laat die sleutelkluis maar zitten. We slaan de ruit wel in. Maar als je het terrein gaat afsluiten met een stalen hek dan moet je daar wel even een sleutelkluis op lassen want die krijgen we niet zo snel open.' En eerlijk is eerlijk: als de keet echt in de fik staat dan maakt een ruitje meer of minder ook niet meer uit...

En om het toch even weer on topic te krijgen: bij zo'n overleg bepalen we doorgaans ook waar de brandweerauto geparkeerd gaat worden in geval van een calamiteit :)

h8C772693

999619_549845478419794_925767332_n.jpg

Ik moet toegeven dat het ook een verschrikkelijk krappe parkeergarage is. (AH-Heemstede)

Leon in z'n SEAT zei:
Da's op zich niet heel bijzonder hoor. Ik heb zelf vanuit mijn professie als bouwkundige nog wel eens te maken met de preventie-afdeling van de brandweer. Het verschilt sterk hoe ze daar om gaan met het betreden van een afgesloten pand. Vaak verlangt men wel een sleutelkluis, maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat een brandweerman letterlijk zei: 'Laat die sleutelkluis maar zitten. We slaan de ruit wel in. Maar als je het terrein gaat afsluiten met een stalen hek dan moet je daar wel even een sleutelkluis op lassen want die krijgen we niet zo snel open.' En eerlijk is eerlijk: als de keet echt in de fik staat dan maakt een ruitje meer of minder ook niet meer uit...

En om het toch even weer on topic te krijgen: bij zo'n overleg bepalen we doorgaans ook waar de brandweerauto geparkeerd gaat worden in geval van een calamiteit :)

Sleutelkluis? Voor de kans van 1 op de 1000 jaar dat jouw pand in de fik gaat? En wat vindt de verzekering ervan als je een sleutel ter beschikking stelt aan inbrekers?

@Twix:

Klopt, ik ken die garage. Uitsluitend geschikt voor Panda's en Aygo's e.d.

Ik zou bijna een peiling willen houden: wie zou zijn auto daar tussen de lijnen parkeren?

Ik niet. Maar ik rij dan door naar het bovenste niveau in de garage dat half leeg staat en parkeer dan mijn auto (ruim) waardoor niemand er last van heeft.

Een keer daar geweest met de E-klasse. Alles was vol (ook boven, meeuw ;)), op een zo'n plek na. Dus dan maar zo geparkeerd. Die garage is echt idioot klein.

Gewoon achteruit inparkeren dan kom je er ook weer makkelijk uit, snap niet wat daar zo moeilijk aan is, een beetje krap misschien maar meer niet.

Juist vooruit inparkeren zou ik zeggen, om eruit te komen. Door de achterklep, welteverstaan...

Ben wel benieuwd hoe ver die auto ernaast van de andere lijn af staat.

@PM zei:
Juist vooruit inparkeren zou ik zeggen, om eruit te komen. Door de achterklep, welteverstaan...

Ben wel benieuwd hoe ver die auto ernaast van de andere lijn af staat.
Die Peugeot is geen 7 serie heh,De peugeot is lang niet zo breed als dat vak, of ben je soms 150kg dat je er daarom niet uitkomt?

Nee, maar ik heb het idee dat die Peugeot de breedte van dat vak toch aardig benadert. En deuren zijn ook weleens dunner geweest.

Er passen daar wel 2 auto's in, maar dan krijg je de deur niet meer ver genoeg open om eruit te komen. Prima oplossing zo dus.

Meeuw zei:
Leon in z'n SEAT zei:

Sleutelkluis? Voor de kans van 1 op de 1000 jaar dat jouw pand in de fik gaat? En wat vindt de verzekering ervan als je een sleutel ter beschikking stelt aan inbrekers?
Je kent het principe van een kluis neem ik aan? ;) Ik denk dat de verzekering het vooral wel fijn vindt dat er niet elke keer een deur geforceerd hoeft te worden bij een loze brandmelding. Ik denk dat een inbreker liever binnen een minuut een ruitje aan de achterkant inslaat dan dat hij 10 minuten bij de hoofdingang staat te stunten om die kluis open te krijgen.

rzasa zei:
Ik moet toegeven dat het ook een verschrikkelijk krappe parkeergarage is. (AH-Heemstede)
Een supermarkt is het ultieme voorbeeld van een gebouw waar men zo veel mogelijk auto's op een zo klein mogelijke ruimte wil proppen. En het 'mooie' is: er is altijd wel een adviesbureautje te vinden dat tegen een kleine vergoeding wil verklaren dat het volgens de regeltjes allemaal past. Onlangs nog eentje voorbij zien komen voor een nieuw te bouwen supermarkt. Heb dat rapport gewoon weer teruggestuurd met de mededeling dat het nooit gaat functioneren en dat ik mijn naam (of die van mijn werkgever) daar niet aan wil verbinden. Dat ze het later toch aanpassen moeten ze dan maar zelf weten, maar ik wil er niks mee te maken hebben.

bij mij in de buurt is ook een parkeergarage die heft ook hele korte plaatsen

vooraan tot de lijn

achter stak nog een cm of 20 uit

en het is nou ook niet zo dat een 3 serie uit '95 nou een hele grote auto is

gelukkig is het er nooit druk dus zet ik hem er altijd neer

Eigenlijk is het heel eenvoudig.
als je auto niet in het vak op de parkeerplaats past, dan zul je je auto er niet neerzetten.
De politie zou er eens beter op moeten handhaven.

smartye36 zei:
bij mij in de buurt is ook een parkeergarage die heft ook hele korte plaatsen

vooraan tot de lijn

achter stak nog een cm of 20 uit

en het is nou ook niet zo dat een 3 serie uit '95 nou een hele grote auto is

gelukkig is het er nooit druk dus zet ik hem er altijd neer

Hah, ik was laatst in Den Haag in de Turfmarktgarage, daar waren de vakken zelfs te kort voor een VW Up! o_O

Een vrij nieuwe garage hier in het dorp is nu een kleine 2 jaar in gebruik.
Je kan gelijk het belabberde niveau van de gemiddelde bestuurder hier bekijken door naar de betonnen pilaren te kijken.
Vol met in/ uitdraai schades. Ik lach me elke keer rot om hoe mensen met hun zakformaat autootjes 10x in en uit steken om in een vak te komen. En dan soms nog de pilaren raken.
Terwijl ik m'n 5.39m lange 2.17m brede slof er zo indraai, of dat nou voor- of achterruit inparkeren is, of fileparkeren.

Over asociaal gedrag in (bovenstaande) garages gesproken, te lui om je kaartje bij de automaat te scannen, nee we stappen eerst in de auto en rijden langs de lift/ roltrap uitgang- ingang naar de kaartjesautomaat over de invalideparkeerplaatsen heen om vervolgens pal naast de kaartjes automaat uit te stappen en in te voeren.

@CVPI:

Dan hebben ze de kaartjesautomaat op de verkeerde plaats gezet. Normaal kom je vanaf de entree van een garage lopend naar je auto langs zo'n automaat.

Nou die staat wel degelijk op de goede plek, maar als men de winkelwagen heeft geleegd is het teveel moeite om na het stallen van de winkelwagen even terug te lopen naar de entree waar de automaat staat. (en daarna terug naar de auto). Dus dan maar "rijdend" erlangs.
(Als men het kaartje scant na het verlaten van de lift/ roltrap maar dat word vaak vergeten waardoor bovenstaande situaties ontstaan)

Dan betaal je toch op het moment dat je er de eerste keer langs loopt met je karretje? Scheelt je ook weer een paar minuten, dus kun je 'gratis' je boodschappen uitladen.

In de Euroborg, bij de Jumbo, geeft men gewoon direct een uitrijkaartje mee als je de boodschappen hebt afgerekend. Kaartje is 15 minuten geldig.

Dat heb ik daar nog nooit meegemaakt. Niet dat ik er vaak kom maar als ik er eens heenga zet ik hem altijd in dat weggetje waar duidelijk staat dat je niet mag parkeren maar waar iedereen hem toch neerzet voor de boodschappen :T

Zevens zei:
Dat heb ik daar nog nooit meegemaakt. Niet dat ik er vaak kom maar als ik er eens heenga zet ik hem altijd in dat weggetje waar duidelijk staat dat je niet mag parkeren maar waar iedereen hem toch neerzet voor de boodschappen :T

Zou ik dan toch mee ophouden. Dat weggetje is ook bekend bij Parkeerbeheer van de gemeente. Die lui lopen daar minimaal 1x per uur langs.

Aso parkeren is het niet, maar waarom in vredesnaam...

Door de storm is een klimop losgeraakt van een gevel, deze dreigt te vallen.
De plek eronder was vrij, net als alle andere plekken ernaast.

Waarom zet je je auto dan precies onder het gevaar?
Het is niet dat je het niet kan zien, hij hangt al voor de voorruit.o_O

Grotefoto-8YTTTHUU.jpg

Heb al melding bij de gemeente gemaakt, hopelijk zijn ze op tijd...

@CK.. stond de Corolla er niet eerder dan dat klimop los liet?

Vreemd is het wel, waarschijnlijk niet genoeg omhoog gekeken.

Hopelijk zal de gemeente de kosten van verwijdering aan de huiseigenaar doorbelasten.
Zo'n buitenmuur is nu niet bepaald gemaakt om een klimop langs te laten groeien. Dat spul gaat als een dolle en plakt lekker aan de stenen vast..:(

Klimop is rotzooi wat dat betreft en funest voor je bakstenen geveltje. De ellende is dat de 'wortels' van de klimop zich in de steen en voeg hechten (zeg maar 'invreten'). Het zal me niks verbazen dat er met de klimop de nodige voegmortel mee naar beneden is gekomen. Snel een voeger bestellen dus. Of wachten tot de klimop er weer voor groeit :rolleyes:

stoterstangen90 zei:
Eigenlijk is het heel eenvoudig.
als je auto niet in het vak op de parkeerplaats past, dan zul je je auto er niet neerzetten.
De politie zou er eens beter op moeten handhaven.

Dan kan de politie hier continu schrijven:
https://goo.gl/maps/3dcMq

Het valt op het Streetview beeld mee, maar nu overal metalen beugels om de bomen staan spelen velen maar op safe en zetten de auto schuin in een vak. Op de foto is het uitzonderlijk rustig en is het prima te doen om fatsoenlijk in te parkeren, maar op een normale doordeweekse dag is het een drukke weg waar rustig een vak in draaien niet aan de orde is. In de zijstraten zijn geen parkeervakken dus dat lukt ook niet. Al vaak zat ook busjes gezien die hem over de varkensrug heen rijden om in elk geval de neus maar van de weg te hebben.

Als het om aso-parkeren gaat kan ik hier overigens foto's blijven maken o_O

rzasa zei:
999619_549845478419794_925767332_n.jpg

Ik zie me daar niet passen. Qua breedte krijg je hem misschien net in, maar de linker vak heeft ook een vangrail en dus kom ik mijn drie deurs auto(die groter is dan een c1) echt niet uit. Ja, via de achterbak, maar met boodschappen enzo is het best moeilijk instappen. :)

Dat kan inderdaad, maar als je een beetje rekening wil houden met de auto rechts naast je.....

Leon in z'n SEAT zei:
Wrangler zei:
Ik heb dan zo iets van, doe gewoon normaal en laat de ruimte vrij. Zeker als er een brandweer of ambulance langs moet, kunnen ze dus ook achteruit terug. o_O
Herkenbaar, bij mij in de buurt is ook zo'n straat waar het altijd raak is. Of ze het nou bewust doen of dat die mensen gewoon volstrekt achterlijk zijn, ik weet het niet. Met een personenauto kom je er doorgaans wel tussendoor. Ambulance, wellicht. Brandweer of vuilniswagen, no way. Heb er ook wel eens gestaan met een bedrijfsbusje met een bouwlier er achter. Gelukkig had ik een bijrijder mee die me er tussendoor kon loodsen. Maar het stomste is nog wel: er woont daar gewoon een agent in de straat. De bus van de VOA staat er regelmatig tussen. Zo iemand zou toch ook beter moeten weten?

Hier hadden ze in het straatje erachter ook enorme parkeerproblemen.
Zo erg dat de gemeente een huis heeft gesloopt om het pleintje tussen die straat en de straat erachter open te maken en zo in te delen als parkeerplaats.
Wat is nu het geval, het huis dat op de hoek staat van de uitrit van de parkeerplein parkeerd zijn auto half op de stoep/straat en nu kunnen de auto's die wel hun auto geparkeerd hebben op het pleintje niet meer verlaten en zelfs degene die gewoon door de straat willen en een brede auto kunnen er niet door.....

Nu is de straat een eenrichtingsweg, maar je begrijpt wel dat er dus in de tegenovergestelde richting word gereden om toch weg te kunnen.
Waar moet je bij zoiets zijn als je dus vastgeparkeerd word, de politie of de gemeente?

--BUMP-- zei:
Dat kan inderdaad, maar als je een beetje rekening wil houden met de auto rechts naast je.....

Je vraagt of ik rekening wil houden met iemand die asociaal parkeert? Wat leuk, dat is een opmerking om op wc-papier te drukken.

Ik had een paar dagen terug een geintje; de straat lag helemaal open. Het was overvol en druk met parkeren, er was nauwelijks genoeg ruimte voor al het blik.

Ik kom 's avonds laat met de Camry aanrijden bij onze overvolle parkeerplaats. Ik zie de buurvrouw met haar Aygo wegrijden; deze buurvrouw is niet zo zeker met autorijden, dus het duurt even.
Affijn, de buurvrouw geeft mij de ruimte te parkeren in het enige open plekje, maar ze zit heftig te gebaren in haar bolide. Ik gooi de Camry in het wat smalle vakje waar zij net uit kwam. Linkerdeur open ..... boem. Ik kon niet eens mijn hand om de deurrand houden, wat ik normaal gesproken doe om schade te voorkomen. De deur wil met moeite weer in het slot vallen.
Ik kijk rechts, ook een paar centimeter ruimte.

Vloekerdevloekvloek.... een stukje achteruit bidden geeft altijd wel wat opluchting. Ander plekje gezocht.
Wandel ik naar huis, zie ik de buurvrouw bij haar Aygo staan met een grijns van heb ik me jou daar. "Je kon zeker niet uitstappen"? ......
Dus ik mopper: "Nee, die droplul van het hoekje heeft zijn auto nogal lomp laten slingeren.". En zij zegt: "Ik kon ook niet uitstappen.".

Nu was dit parkeerplekje onder het raam van het huis van de genoemde droplul en het parkeervakje was zo smal omdat de droplul zijn wrak een meter uit de zijkant had "geparkeerd". Toen ik later die avond de hond uitliet bleek waarom: zijn dochtertje had haar auto naast het wrak van droplul gezet, nadat de droplul het wrak een metertje had opgeschoven.

Een tijd terug liep deze droplul nog tegen mij te mopperen dat zijn auto regelmatig bekrast werd... Heel raar als je jezelf zo voorbeeldig gedraagt.

Volgende keer stap ik echt via de kofferklep uit....... Dan maar wat gymnastiek om uit en in te stappen.

Gelukkig heeft de gemeente nu meer dan voldoende parkeerplaatsen gemaakt. We hebben ineens ruimte, zelfs 's avonds laat zijn er plekjes over...

Sorry hoor, maar voordat de deur boem zegt had je ook gewoon uit het RAAM kunnen kijken of er ruimte was om uit te stappen...

-McShine- zei:
Sorry hoor, maar voordat de deur boem zegt had je ook gewoon uit het RAAM kunnen kijken of er ruimte was om uit te stappen...
Of beter nog: voordat je de auto daar überhaupt neer zet gewoon even kijken of het eventueel zou passen. Als het met een Aygo al niet kan...

-McShine- zei:

He,
Dat is een handige optie. Alleen zie ik dan wel dat door die droplul achtergelaten wrak, dat is ff minder...

rke zei:
--BUMP-- zei:

Je vraagt of ik rekening wil houden met iemand die asociaal parkeert? Wat leuk, dat is een opmerking om op wc-papier te drukken.

Volgens mij wachten we nog steeds op een foto van de situatie aan de andere kant van die auto ;)

Terug
Bovenaan