Aso Parkeren

Rob0118 zei:
Zoals ik al zei is het in mijn straat niet veel beter. Maar goed, hier wonen dan ook 'alleen maar nette mensen'...

13622540235_d412f7613c_c.jpg

De Prius staat goed, ter indicatie. Let ook op de Mini linksonder...

Kennelijk heeft iemand onlangs maatregelen getroffen, hoewel ik me afvraag in hoeverre het a) professioneel is gedaan en b) wat het effect is (zie Swift en Volvo aan de overkant)...

13638529325_9f44cf7ec8_c.jpg

Ja daarom twijfel ik aan de professionaliteit. Het is ook zo dat daar een oprit of gehandicaptenvak is. Ook als je het vergelijkt met de overkant dan zie je dat 'ie een stuk schuiner is aan 'deze' kant.

op mijn werk in een verzorgingstehuis in haren hebben wij een probleem met te weinig parkeerplaatsen omdat ze op de parkeerplaats naast het tehuis een parkeerzone hebben gemaakt en daar alleen maar mag staan als je een vergunning hebt.
werknemers en bezoekers kunnen hun auto niet meer kwijt met als gevolg chaos.
bewoners klagen dat er auto's voor hun garage staan. er is toen des tijds duidelijk gemaakt dat je daar niet mag parkeeren maar gister was het weer raak

zeer asociaal om daar te parkeren

Als je met zo'n schitterende Alfa voor iemands deur gaat staan, dan bewijs je iemand een dienst!

@rob0118, ja leuke dienst lever je dan, moet je weg staat een auto pal voor je garagedeur en de eigenaar die nergens te bekennen is...

Dan gaat er toch echt een raampje uit en de handrem eraf.
Succes ermee met je rampen Alfa. Alles gaat toch al stuk, dus kan erook nog wel een raampje bij. :)

Ik zou hem gewoon wegslepen met m'n eigen auto, of de handrem er nou opzit of niet.

Ik liep vanmorgen toevallig langs de inmiddels bekende filmset straat en - uiteraard - was het weer goed raak...

13674309075_8145ae47a3_c.jpg

13674312335_80ccd88771_c.jpg

13674315555_770dac68bc_c.jpg

13674317925_deb8acb4f9_c.jpg

13674661344_5d1b20a47e_c.jpg

In m'n eigen straat ook nog een bekende 'wanparkeerder'. Deze Aygo moet per se voor die deur staan, ongeacht de manier waarop. Ik heb zelfs meegemaakt dat 'ie zo ver op de stoep stond dat er hooguit 30 cm overbleef op de stoep (van zo'n 2 meter breedte).

13674324365_5322855b99_b.jpg

Leuk als je je Harley in je schuur wil parkeren.
Foto650-RFR6LADQ.jpg

Of gewoon als je er door moet.
Foto650-7U4LJQ7G.jpg

Waarschijnlijk zo gezet vanwege koopzondag. Dan is het parkeren gratis en loopt parkeerbeheer toch niet door de stad.

Dat is al de vierde Polo in korte tijd die asociaal geparkeerd staat. ;)

Maar frappant zeg. Hij/Zij was niet even aan het laden en lossen?

Nee, niemand in de buurt. Geen alarmlichten aan, zelfs geen warme motor(kap). Ofwel, gewoon een asociaal stuk vreten.
Die Polo-rijders ook altijd... ;)

Is dat de Londonstraat in Bergen-op-Zoom?
Daar parkeer ik ook soms als ik bij m'n moeder op bezoek ga, die woont in de Lieve Vrouwestraat.

CVPI zei:
Is dat de Londonstraat in Bergen-op-Zoom?
Daar parkeer ik ook soms als ik bij m'n moeder op bezoek ga, die woont in de Lieve Vrouwestraat.

Inderdaad, de Londonstraat. Mooie straat waar je moeder woont. (y)

KwgBhwI.jpg

En wat zien we aan de linkerkant? Precies, de gratis parkeerplaats voor bewoners... Overigens waren er in de straat zelf meer dan genoeg parkeerplaatsen vrij, maar ja, dan moet je meer dan 2m lopen he...

stoterstangen90 zei:
Als je me had verteld dat het daar een parkeerstrook betreft, had ik het ook geloofd.

Oh ja, wellicht handig om te weten: Het is een zone verboden te parkeren. Alleen als er een vak is met een mooi P-tegeltje mag je er parkeren. Die is dar logischerwijs niet want op deze manier blokkeert ze het halve kruispunt.

Merci Janus.
B-o-Z is een erg leuke stad. Valt ook veel te spotten trouwens. Binnenkort maar weer eens die kant op.

Ik heb er helaas geen foto van (had m'n telefoon niet bij)

Ik ben er vanavond van beschuldigd dat ik asociaal gepakeerd stond

Ik moest (wou) ff naar de mediamarkt in Middelburg en vlakbij de ingang stond een Nissan in 2 vakken, maar de Sierra kon er nog mooi naast en dan stond ik eigenlijk wel redelijk in het midden van het vak. Mijn bijrijders spiegel schoof ongeveer een centimetertje onder zijn bestuurders spiegel door :cool:

Toen ik terug kwam, kwam de eigenaar van de Nissan er ook net aanlopen, toen hij zag dat er een auto zo dicht naast de zijne stond begon hij al te vloeken (ergens enigzins begrijpelijk)

Nadat hij er achterkwam dat de Sierra van mij was begon hij zelfs te dreigen met deuken in m'n Sierra schoppen of mijn hersens in te slaan

PauseBreak zei:
KwgBhwI.jpg

En wat zien we aan de linkerkant? Precies, de gratis parkeerplaats voor bewoners... Overigens waren er in de straat zelf meer dan genoeg parkeerplaatsen vrij, maar ja, dan moet je meer dan 2m lopen he...
Als ik die strook zo zie, kan ik me goed voorstellen dat mensen daarmee de boot in gaan. Even los van de bebording die je natuurlijk moet checken.

Piet_Piraat zei:
PauseBreak zei:
KwgBhwI.jpg

Als ik die strook zo zie, kan ik me goed voorstellen dat mensen daarmee de boot in gaan. Even los van de bebording die je natuurlijk moet checken.

Ergens kan ik het wel begrijpen, maar dan nog heb je toch door dat je binnen 5 meter van een kruispunt staat en dat dat gewoon niet mag? Bij alle ingangen staat duidelijke bebording, dus er zou toch een lichtje moeten gaan branden dat dit hoe dan ook niet mag.
Ach, gelukkig wordt er tegenwoordig gehandhaafd. Na een paar boetes zal er vast wel een lichtje aangaan, hoop ik.

Vast wel, maar da's dan wel een duur lichtje, als je toevallig één van die mensen bent die te goeder trouw handelt (een bezoeker ofzo). De wijkbewoners moeten beter weten natuurlijk.

Hoezo te goeder trouw? Volgens mij staat er op de foto zelfs een bord die aangeeft waar je wel/niet mag parkeren. De strook an sich zou ik ook kunnen aanzien voor parkeerplaats, maar daarom staat er ook een bord. Als je (blijkbaar) niet goed om je heen kijkt dan handel je in mijn ogen dus niet te goeder trouw.

Ik verbaas me op de parkeerplaats op school elke keer weer over dat er massaal niet elektrische auto's staan geparkeerd op parkeerplaatsen voor elektrische auto's (dus met zo'n laadpaal). Hoe aso kun je nou zijn? Dat jij je auto straks niet kan opladen en niet naar huis kunt omdat 1 of andere lul zo nodig daar moet staan.

Die parkeerplekken staan het dichtst bij het schoolgebouw dus zal wel met ultieme luiheid te maken hebben. Zal er morgen een foto van maken want er zal ongetwijfeld wel weer 1 staan.

Zevens zei:
Ik verbaas me op de parkeerplaats op school elke keer weer over dat er massaal niet elektrische auto's staan geparkeerd op parkeerplaatsen voor elektrische auto's (dus met zo'n laadpaal). Hoe aso kun je nou zijn? Dat jij je auto straks niet kan opladen en niet naar huis kunt omdat 1 of andere lul zo nodig daar moet staan.

Die parkeerplekken staan het dichtst bij het schoolgebouw dus zal wel met ultieme luiheid te maken hebben. Zal er morgen een foto van maken want er zal ongetwijfeld wel weer 1 staan.

Schering en inslag helaas.
Vooral in parkeergarages zou nog een grote slag gemaakt kunnen worden qua plaats aanduidingen. Een tijd geleden zag ik een groene vloer bij de oplaadpunten, afgemaakt met het icoon van een stekker. Geen enkele non-elektrische auto die daar stond.
Een paar weken later stond ik echter zelf per ongeluk ook bij een laadpunt, er hing enkel een laadkast aan de muur zonder enige aanduiding. Omdat ik achteruit insteek had ik hem ook niet gezien, pas bij terugkomst viel het me op. Onbedoeld asociaal geparkeerd.

Persoonlijk vind ik het een kwestie van goed opletten. Ook bij mij op school zijn de vakken groen met zo'n grote stekker erop. Het zijn volgens mij een stuk of 8 plaatsen die daar liggen met daarnaast invalide parkeervakken. In mijn geval zetten mensen dus moedwillig hun auto op de parkeerplaats voor elektrische auto's.
Maar goed, ben benieuwd wat de oogst zal zijn morgen.

8 van de 14 of zo denk ik. Dat is dan de sectie voor elektrisch/invaliden. Nog geen 50 meter daarachter 'ligt' de rest van de parkeerplaats waar plek is voor ruim 1000 auto's (denk ik).

Zevens zei:

Hoe aso het is, hangt af van het feit of de vakken daadwerkelijk alleen gebruikt mogen worden door elektrische auto's. Als dat namelijk niet geregeld is, mag je er gewoon staan met je benzineslurper.

Piet_Piraat zei:
Vast wel, maar da's dan wel een duur lichtje, als je toevallig één van die mensen bent die te goeder trouw handelt (een bezoeker ofzo). De wijkbewoners moeten beter weten natuurlijk.

Nah, als je de foto voor je hebt moet je eens aan de linkerkant kijken. Daar staat duidelijk een blauw bord met een P erop. Het is inderdaad een duur lichtje zag ik gisteren. Het kost tegenwoordig €90,- + €7,- administratiekosten. En gewoon de auto daar blijven parkeren he. Die zullen dan wel of heel hardleers zijn, of geld genoeg hebben.

Vanochtend maar eens maar fotootjes geschoten van de situatie bij mij op school:

Het glazen gebouw links is mijn school. Zoals je kunt zien is 1 hele rij voor invaliden. Daar tegenover liggen de elektrische plaatsen.
aoq9.jpg

In totaal zijn het 7 plekken aan deze kant waarvan 4 gereserveerd zijn voor de elektrische rijders. De VW, Nissan en BMW die ernaast staan, staan legaal. Dat zijn nog gewone parkeerplekken zonder uitzondering. Dit was om 8:45.
927w.jpg

Bij terugkomst, rond 10:30 zien we de eerste aso:
wztu.jpg

78ix.jpg

En de rest van de parkeerplaats. Links buiten beeld liggen nog 2x zoveel plekken als op deze foto is te zien en het terrein loopt tot ver achterin door. Ook rechts buiten beeld zijn nog plekken.
zwqs.jpg

Klopt, maar toch zonde dat het dan zo moet. Zoals ik eerder al aangaf, je beperkt mensen met elektrische auto's zo om hun auto op te laden waarmee ze weer naar huis moeten. Erg jammer dat er zo weinig begrip is.

Jep, technisch gezien mag die Mercedes-Benz daar staan. Dat hij/zij dat ook doet terwijl toch wel duidelijk moet zijn dat die plekken voor iets anders zijn bedoeld is echter best wel asociaal.

Hier in het immer zonovergoten Vlissingen heb je ook speciale parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen. Alleen jammer dat er geen laadpaal in de wijde omtrek te vinden is. :D

Zevens zei:
Klopt, maar toch zonde dat het dan zo moet. Zoals ik eerder al aangaf, je beperkt mensen met elektrische auto's zo om hun auto op te laden waarmee ze weer naar huis moeten. Erg jammer dat er zo weinig begrip is.

Wie "groen" wil zijn kan ook wel mooi een stukje lopen. Waarom moeten die laadpalen zo dicht bij de ingang staan?

@Rob0118
Waar hebben ze in Vlissingen die parkeerplaatsen dan? Ze zijn mij nog niet opgevallen sinds ik afgelopen zondag thuis ben gekomen

Terug
Bovenaan