Aso Parkeren

Lycan_Capri zei:
@Rob0118
Waar hebben ze in Vlissingen die parkeerplaatsen dan? Ze zijn mij nog niet opgevallen sinds ik afgelopen zondag thuis ben gekomen

Geen idee hoe die straat heet, nabij het centrum ergens. Ik zal er binnenkort eens een foto van maken.

Lycan_Capri zei:
Zevens zei:
Klopt, maar toch zonde dat het dan zo moet. Zoals ik eerder al aangaf, je beperkt mensen met elektrische auto's zo om hun auto op te laden waarmee ze weer naar huis moeten. Erg jammer dat er zo weinig begrip is.

Wie "groen" wil zijn kan ook wel mooi een stukje lopen. Waarom moeten die laadpalen zo dicht bij de ingang staan?

Dat is nou sociale stimulatie ;)

PauseBreak zei:
Lycan_Capri zei:
Zevens zei:
Klopt, maar toch zonde dat het dan zo moet. Zoals ik eerder al aangaf, je beperkt mensen met elektrische auto's zo om hun auto op te laden waarmee ze weer naar huis moeten. Erg jammer dat er zo weinig begrip is.

Wie "groen" wil zijn kan ook wel mooi een stukje lopen. Waarom moeten die laadpalen zo dicht bij de ingang staan?

Wat een vieze term. Ik denk dan eerder aan groepsmasturbatie...

Lycan_Capri zei:
Zevens zei:

Het zou kunnen dat daar het eenvoudigst de stroompalen neergezet konden worden.

Maar doet het er überhaupt toe? Ze liggen daar nu eenmaal, klaar.

Bovendien zou je ook kunnen redeneren dat iemand die zo groen is, wel beloond mag worden met een plekje lekker dicht bij de ingang. Extra stimulans om groen te gaan rijden...

Rob0118 zei:
PauseBreak zei:
Lycan_Capri zei:
Zevens zei:

Wat een vieze term. Ik denk dan eerder aan groepsmasturbatie...

Hehe, nou ja ... Dat is natuurlijk óók sociale stimulatie :)

bat zei:
Lycan_Capri zei:
Zevens zei:

Het zou kunnen dat daar het eenvoudigst de stroompalen neergezet konden worden.

Maar doet het er überhaupt toe? Ze liggen daar nu eenmaal, klaar.

Bovendien zou je ook kunnen redeneren dat iemand die zo groen is, wel beloond mag worden met een plekje lekker dicht bij de ingang. Extra stimulans om groen te gaan rijden...

Met het eerste wat je zegt zou je best weleens gelijk kunnen hebben :)

Met het laatste wat je zegt ben ik het totaal niet! eens.
Waarom moeten we iemand die zogenaamd "groen" wil rijden ook nog eens zo belonen?

Als je zo gaat redeneren dan wil ik dat er speciale parkeerplaatsen komen voor oldtimers. Dan kan ik beloond worden voor het feit dat ik een Capri op de weg houd ;) (o ja en natuurlijk de vrijstelling voor de wegenbelasting terug)

belonen omdat ze niks betalen... beetje de omgekeerde wereld.

juist als je de de staatskas spekt omdat je een slurpende 6 (of meer) cilinder rijd beloond mag worden omdat je de roverheid uit de shit helpt door elke keer je tank vol te gooien.

Lycan_Capri zei:
Waarom moeten we iemand die zogenaamd "groen" wil rijden ook nog eens zo belonen?
Omdat ze ervoor zorgen dat de aarde een beetje langer mee gaat?

Ja, je kunt je vraagtekens hebben bij hoe effectief de huidige stekkerauto's daar in zijn, maar iemand die de auto ook daadwerkelijk oplaadt is alvast beter bezig dan iemand die dat nooit doet, maar wel een stekkerauto rijdt.

bat zei:
Lycan_Capri zei:
Omdat ze ervoor zorgen dat de aarde een beetje langer mee gaat?

Ja, je kunt je vraagtekens hebben bij hoe effectief de huidige stekkerauto's daar in zijn, maar iemand die de auto ook daadwerkelijk oplaadt is alvast beter bezig dan iemand die dat nooit doet, maar wel een stekkerauto rijdt.

Blijf dat lekker geloven:) (y)

De aarde heeft het echt niet zo zwaar als de overheden je willen laten geloven

5piLENN.jpg

Voor dat soort situaties zou je eigenlijk een oud barrel moeten hebben die je er schaamteloos tussen durft te beuken.:LOL:

[size=x-small]Of ben je dan net zo slecht bezig?[/size]

FpsDoug zei:
Mitsu staat gewoon asociaal, want hij zorgt ervoor dat er sowieso niks links van hem kan staan. Klaar.

Hoezo? Ik zou de Focus prima in beide "vakken" kunnen zetten zo te zien. Enkel tussen Hutsibutsi en Polo wordt het wat lastig doen met uitstappen, maar verder geen probleem.

bat zei:
Lycan_Capri zei:
Ach, altijd leuk om naief optimisme te aanschouwen! (y)

Naief optimisme?

Nee hoor, ik laat me gewoon niet voorliegen door de overheid.
Onze aardkloot zit al sinds het begin der tijden in een kringloop (onder andere iets met ijstijden enz?)

Maar koop jij maar zo'n "groene" auto, wat jij dan bespaart aan brandstof kan ik in die slurpende "CO2-kanonnen" van mij gooien

Inderdaad, toen reden er namelijk ook al miljoenen vervuilende auto's rond. En dat spul wat jij in je 'CO2 kanon' gooit, gaat ook nooit op gelukkig (y)

Lycan_Capri zei:
bat zei:
Lycan_Capri zei:
Ach, altijd leuk om naief optimisme te aanschouwen! (y)

Naief optimisme?

Nee hoor, ik laat me gewoon niet voorliegen door de overheid.
Onze aardkloot zit al sinds het begin der tijden in een kringloop (onder andere iets met ijstijden enz?)

Maar koop jij maar zo'n "groene" auto, wat jij dan bespaart aan brandstof kan ik in die slurpende "CO2-kanonnen" van mij gooien

Dit is geen naief optimisme maar naief (?) non-believen.
Als je het maar op de overheid ken steken, kan je je verantwoordelijkheid van je afschuiven.

Het wetenschappelijk onderzoek over de opwarming van de aarde en juist het doorbreken van een normale evolutie is helemaal niet door de overheid gevoerd. In tegendeel: het heeft heel wat moeite gevergd om de overheid van de situatie te overtuigen.

Maar het is natuurlijk comfortabeler en gemakkelijk mee te doen aan het negationisme. Achteraf komt er wel een 'Ich habe es nicht gewusst'

@zevens
Ja klopt, fossiele brandstoffen worden inderdaad wat schaarser. Dat is best lastig / vervelend

@iDS
Door de overheid gesubsideerde ondzoeken...
Ja de mens heeft invloed op het milieu, dat zal ik niet ontkennen
Echter; die invloed is verwaarloosbaar

Nogmaals deze aardkloot heeft meerdere ijstijden gekend en rond de 16/17de eeuw liepen we in Nederland met z'n allen het hele jaar door in korte broek vanwege een warme periode

Ach ja, gewoon niet zeuren en lekker genieten als jij straks als bejaarde lekker op het strand kunt liggen in Nijmegen aan zee!

Ik ben ook gewoon opportunist met mijn 14% fordje, maar het is wel een beetje in je eigen voordeel denken als je zoals jij redeneert.

Carfanatic zei:
Zo parkeert iedereen ook hier in de straat. Als je je auto strak in het vak zet kom je er niet uit. Sterker, mijn auto past al helemaal niet in zo'n jaren 60 vakje. Zelfs de V40 is al zo breed dat deze met beide wielen tegen de scheidingsstrepen staat.

Als de gemeente de struiken eens kortwiekt, kan je gewoon het portier open doen als de auto netjes in het vak staat.
Ik begrijp de Kia rijder wel.

@zevens: Is dat parkeerterrein bij jouw school openbaar terrein of eigendom van de vastgoed/project-eigenaar die ook de gebouwen neergezet heeft?

Ik denk het laatste, vandaar de beperkte signalering. Een gemeente zal zeker één van de door Terence vermelde borden gebruiken zodat er handhaving op mogelijk is.

Kan je ook een foto maken wanneer alle laadpalen in gebruik zijn? Of is dat nog niet voorgekomen?
Vermoedelijk is dat de reden dat de Benz rijder daar parkeert.

Daarnaast denk ik dat het ook beter zal zijn om de overgang tussen de EV parkeerplaatsen en de reguliere parkeerplaatsen te scheiden door een middenstrook of halve manen. Het is nu ook wel uitnodigend geconstrueerd doordat je drie conventionele brandstofauto's geparkeerd ziet staan en vervolgens een heel leeg vak, zonder enige scheiding.

Ik zal ook mijn steentje eens bijdragen.
Schijnbaar is van de overburen de oprit opeens te klein geworden, en voordat je er dan erg in hebt sta je op de stoep. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat dit nieuwe bewoners zijn die sinds vorige week de sleutel van hun huis hebben, en volop met 1001 man aan het klussen zijn zodat ze er zo snel mogelijk in kunnen trekken. Hiermee wil ik het natuurlijk niet goed praten want er is plaats zat om te parkeren (zie op de foto aan de overkant tussen de zwarte en groene auto al een plaats waar die wel netjes in een vak staat, en zo zie ik nog meer plaatsen).
Deze auto staat hier overigens niet om te laden of lossen, maar de hele avond al.

znsvvr.jpg

Sorry voor de slechte beeldkwaliteit van de foto, maar het was toch wel erg snel donker en deze is zonder flits gemaakt......
Dacht bij het wegfietsen bij de sportschool (5 minuten fietsen) nog wel even de tijd te hebben, maar het was toch sneller donker als dat ik dacht......
Binnenkort volgen er geheid nog meer foto's van mijn kant, of ik heb te lang gewacht (had er wekelijks 1 die vol op de stoep stond zodat er geen voetganger meer langs kon, maar die al paar weken niet meer gezien en aan de andere kant van de overkant waar ook op de stoep geparkeerd wordt gaat het steeds beter).

Durashift zei:
@zevens: Is dat parkeerterrein bij jouw school openbaar terrein of eigendom van de vastgoed/project-eigenaar die ook de gebouwen neergezet heeft?

Ik denk het laatste, vandaar de beperkte signalering. Een gemeente zal zeker één van de door Terence vermelde borden gebruiken zodat er handhaving op mogelijk is.

Kan je ook een foto maken wanneer alle laadpalen in gebruik zijn? Of is dat nog niet voorgekomen?
Vermoedelijk is dat de reden dat de Benz rijder daar parkeert.

Daarnaast denk ik dat het ook beter zal zijn om de overgang tussen de EV parkeerplaatsen en de reguliere parkeerplaatsen te scheiden door een middenstrook of halve manen. Het is nu ook wel uitnodigend geconstrueerd doordat je drie conventionele brandstofauto's geparkeerd ziet staan en vervolgens een heel leeg vak, zonder enige scheiding.

Van wie het officieel is weet ik niet maar het terrein is afgesloten met slagbomen. Met mijn schoolpas gaat de boom open maar je kan als bezoeker er ook naar binnen (hoe dat precies werkt weet ik niet. Ook een kaartje of zo..)

Het is inderdaad nog niet voorgekomen dat alle palen in gebruik zijn, of dat ik dat dan niet heb gezien. Ik heb de afgelopen 2 weken tentamens gehad en straks heb ik 2 weekjes vakantie maar ik zal daarna die parkeerplaatsen eens in de gaten houden.
En inderdaad, die scheiding had beter gekund.

Je hebt 2 sleuven: 1 voor schoolpassen en 1 voor bezoekerkaarten. Daarnaast is er een knop waar dan een kaartje uitkomt.
Is overigens wel een betaalde parkeerplaats, euro per dag geloof ik. Voor schoolpashouders is het eerste uur gratis, daarna ook een euro.

Oogst van zonet:
2m2sv7q.jpg

Alleen de blauwe Prius is aan het opladen.

Leon in z'n SEAT zei:
Da's nog een flink parkeerterrein. Waar is de tijd gebleven dat je gewoon met het OV naar school ging? ;)

Oh, je bedoelt de tijd dat je nog een OV-kaart en studiefinanciering kreeg? Ja die is weg :T

PauseBreak zei:
Leon in z'n SEAT zei:
Da's nog een flink parkeerterrein. Waar is de tijd gebleven dat je gewoon met het OV naar school ging? ;)

Oh, je bedoelt de tijd dat je nog een OV-kaart en studiefinanciering kreeg? Ja die is weg :T
Die tijd bedoel ik ja. Ik wist dat ze met die OV-jaarkaart aan het stunten waren in Den Haag, maar die is dus al definitief geschrapt? Vreemd. Enerzijds loopt de politiek te drammen dat 'we' meer met het OV moeten omdat dat beter voor het milieu is en files vermindert maar aan de andere kant worden de studenten (zeg maar de toekomst...) gewoon de trein uit getrapt. Rare gang van zaken. De enige reden waarom ik altijd 'met plezier' met het OV ging was omdat het gratis was. Dan accepteer je de nadelen immers wel.

Ik weet niet of het ding definitief geschrapt is of niet. Ik weet alleen dat ik al een paar nieuwe studenten heb horen klagen over het ontbreken van een OV-jaarkaart. Het zou me echter niks verbazen :p

Mijn OV is ook gratis, zolang ik mijn studie haal, anders alsnog dokken. Zelfde geld voor studiefinanciering. Maar zoals BMW lover het mooi zegt: OV = kut.
Ik moet 2 a 3 keer van Groningen naar Leeuwarden. Dan heb ik de keus tussen:
Met mijn 2 meter me in de stoeltjes van een Arriva trein proppen en daar driekwartier zitten hobbelen (Arriva is niet comfortabel..) en 20 stations omgeroepen horen worden eerst in het Fries en dan in ABN...
Vervolgens in een overvolle bus 10 minuten door Leeuwarden naar school.

Of:

40 minuten in alle rust en comfort met de auto. Ja het kost zeker wel wat en mijn auto is zeker een overbodige luxe maar dat terzijde, ik geniet ervan en dat telt voor mij.

OV-studentenkaart is nog niet geschrapt, alleen heb je er nog 'maar' vier jaar recht op geloof ik.

Rob0118 zei:
OV-studentenkaart is nog niet geschrapt, alleen heb je er nog 'maar' vier jaar recht op geloof ik.
Was dat in de bestaande regeling ook niet zo dan? Staat mij iets van bij. Maar goed, ik ben dan ook zo'n enthousiasteling die 'tegen de standaard in' gewoon z'n opleiding in één keer afmaakt. :cool:

In mijn tijd kreeg je 4+1 jaar.
Als je binnen 10 jaar je opleiding afrondde dan kostte het niks
Tenzij je zoals een goed burger zou moeten doen er keihard naast werkt om alle onkosten te betalen. Want dan komen een paar jaar na dato brieven binnen dat je alles terug mag gaan betalen :(

Onderstaande foto vind ik nou echt asociaal parkeren (is trouwens een van de 2 locaties waar ik het dinsdag nog over had..........).
Bij deze foto moet je je even indenken dat je in een rolstoel zit, of als ouder met een wandelwagen loopt en door dit gedrag 'gedwongen' wordt om over de weg te gaan. Er zijn toch nergens parkeerplaatsen is ook lariekoek aangezien er naast de drempel (het witte gedeelte op de weg in de bocht) een parkeervak voor 2 auto's minstens, en met netjes parkeren mogelijk zelfs 3 ligt. Parkeervak lag er eerder als drempel, dus vandaar dat het naast elkaar ligt. Het ligt iets te ver weg om het goed op de foto te krijgen helaas. En anders 100 meter verderop over de kruising die je ziet ook nog een plaats voor 2 a 3 auto's.

3029itg.jpg

Ik vind het meevallen, maar dat komt voornamelijk doordat je toch al de weg op wordt gedwongen door het gebrek aan tuinonderhoud iets na die auto ...

Gister een Bmw 3serie stationauto bij de Jumbo dwars over de 2 enige invalide parkeerplekken. ( hele parkeerplaats was leeg )
Die gast verdiende echt een paar deuken, helaas liepen er wat mensen dus heb maar niks gedaan.
Wel kon ik zien dat er meer mensen haat aan hem hadden, er zaten aardig wat deuken op de raarste plekken ( het leek erop dat meerdere mensen de auto een paar trappen hadden verkocht )

PauseBreak zei:
Ik vind het meevallen, maar dat komt voornamelijk doordat je toch al de weg op wordt gedwongen door het gebrek aan tuinonderhoud iets na die auto ...

Dat was ook mijn gedachte.

Bmwlover1 zei:
Gister een Bmw 3serie stationauto bij de Jumbo dwars over de 2 enige invalide parkeerplekken. ( hele parkeerplaats was leeg )
Die gast verdiende echt een paar deuken, helaas liepen er wat mensen dus heb maar niks gedaan.
Wel kon ik zien dat er meer mensen haat aan hem hadden, er zaten aardig wat deuken op de raarste plekken ( het leek erop dat meerdere mensen de auto een paar trappen hadden verkocht )

Beetje laf, vind je ook niet?

Terug
Bovenaan