Aso Parkeren

Aras zei:
Idd, aso om zo je auto met zijn reet op de stoep te zetten.

Haha, zelfs daar let ik op. Zet de auto alleen zo ver naar achteren als de stoep daar breed genoeg voor is.
De stoep is hier 5 á 6m breed (hoewel die blauwe lijn op de foto anders doet vermoeden), Dus ik had niet het idee dat mijn 50cm overhang echt aso zou zijn.
Maar als jij daar anders over wil denken, is dat jouw goed recht.

Blauwe auto met taartschep staat wel erg dicht op de witte terwijl er tussen de 2 blauwe een zee van ruimte is. :p

Durashift zei:
het is nog net snoeitijd.. maak er een werkvakantie van en snoei die beukenhaag en maak een duidelijk bord dat die stenen op de grond de ingang van het vakantiehuisjes is...

Zet er dan direct een klapbord bij.. af-aanwezig.. Zodat als je er niet bent, de tegels voor dagrecreanten die een parkeerplek nodig hebben, wel gebruikt kunnen worden. Efficiënte oplossing.
[size=x-small]monteer wel extra goede inbraakbeveiliging voor het dievengilde;)[/size]

Het is een pad van 80cm breed, duidelijk herkenbaar als pad. Die beukenhagen zijn keurig gesnoeid en maken geen verschil in de herkenbaarheid van het pad. Zal is een keer een foto maken als ik er weer een keertje ben.

Dagrecreanten die onze parkeerplaats willen gebruiken, kunnen de pot op want het is gewoon onze grond;)

En voor dat klapbord geef je volgens mij zelf ook al best een goede reden om het niet te doen:)

JesseV zei:
Durashift zei:
het is nog net snoeitijd.. maak er een werkvakantie van en snoei die beukenhaag en maak een duidelijk bord dat die stenen op de grond de ingang van het vakantiehuisjes is...

Zet er dan direct een klapbord bij.. af-aanwezig.. Zodat als je er niet bent, de tegels voor dagrecreanten die een parkeerplek nodig hebben, wel gebruikt kunnen worden. Efficiënte oplossing.
[size=x-small]monteer wel extra goede inbraakbeveiliging voor het dievengilde;)[/size]

Het is een pad van 80cm breed, duidelijk herkenbaar als pad. Die beukenhagen zijn keurig gesnoeid en maken geen verschil in de herkenbaarheid van het pad.

oh..

JesseV zei:
Nu is onze ingang niet heel duidelijk omdat die wordt geflankeerd door twee beukenhagen

..omdat je dit als eerste schreef, tikte ik mijn reactie.. ;)

Had erbij moeten zetten dat ik je reactie wel snapte, maar als iemand langsrijd zal die onze ingang misschien niet als zodanig herkennen. Maar op het moment dat je er naast parkeert en ons pad gebruikt om uit te stappen is die niet te missen.

Auto-fan zei:
Waar kan ik die kaartjes krijgen?:D
Het internet staat er vol mee :)

Of je maakt er zelf eentje:
Parkeren.jpg

Maikelz zei:
Aras zei:
Idd, aso om zo je auto met zijn reet op de stoep te zetten.

Haha, zelfs daar let ik op. Zet de auto alleen zo ver naar achteren als de stoep daar breed genoeg voor is.
De stoep is hier 5 á 6m breed (hoewel die blauwe lijn op de foto anders doet vermoeden), Dus ik had niet het idee dat mijn 50cm overhang echt aso zou zijn.
Maar als jij daar anders over wil denken, is dat jouw goed recht.

Jij oordeelt dat niemand hier last van heeft en het daardoor niet aso is. Er zijn mensen die een AMG parkeren, zonder dat mensen er last van zouden hebben, en dat is aso. Het is allemaal zo relatief.

precies.. er zal maar net een kinderwagen & een rollator op het voetpad, ter hoogte van Maikelz achterbumper elkaar moeten passeren..
Past dat ook?

idd, allemaal relatief wie van wie last heeft of niet.. en of je besluit je daar wel of niet aan te ergeren of te veranderen..

Yep. Zo zag ik gisteren een vrij dikke amerikaanse SUV scheef geparkeerd staan over 3 parkeervakken. Maar die kon ook niet echt anders parkeren en had hem op een plek neergezet waar nauwelijks mensen parkeren. Hij stond op deze manier niemand in de weg, terwijl dat wel het geval was geweest, had hij geprobeerd hem netjes tussen de lijnen te parkeren. Waarbij er alsnog hooguit 1 extra auto had kunnen parkeren, maar de doorstroming op de parkeerplaats ernstig verhinderd zou zijn. Dat zijn die gevallen waar ik het argument "past gewoon niet in het vak" wél valide vind…

Opmerkelijker was de gele Leon die op een vrij druk moment scheef over twee parkeerplaatsen stond bij de ingang van de supermarkt. Later toen ik bij de kassa stond vond meneer het ook heel normaal om vol gas (te horen aan de, euh, "sportieve" uitlaat, maar ook geod te zien) weg te rijden...

Wellicht parkeerde deze bestuurder z'n bolide op zo'm manier om dezelfde reden als de AMG-bestuurder op de vorige pagina... Ik ben benieuwd hoe veel begrip er nu is.

Gisteren ook weer een fijne parkeeractie bij mij voor de deur. Het was nogal druk in het centrum, dus dan heb ik ook allerlei 'wildparkeerders' in de straat. En eerlijk is eerlijk: cijfermatig mag ik niet klagen. Twee stroken met langsparkeerplaatsen, zes vakken in totaal. Twee om vier stuks om precies te zijn. Zes auto's hadden er een plekje gevonden. Ware het niet dat er dus drie auto's op twee plekken stonden (keurig, met auto's tot en met het zo ongeveer het C-segment kan dat prima), maar was er ook iemand met een Golf station die zo ongeveer 1,2 parkeerplaatsen nodig had. En dat was niet vanwege het formaat van de auto. Heb nog overwogen om de Ibi er voor te prakken, maar dat heb ik toch maar uit m'n hoofd gezet. En dus maar 100 m verder lopen. Supermarkt was vanwege carnaval toch gesloten, plek zat dus.

Rob0118 zei:
Wellicht parkeerde deze bestuurder z'n bolide op zo'm manier om dezelfde reden als de AMG-bestuurder op de vorige pagina... Ik ben benieuwd hoe veel begrip er nu is.
hahaha.
nee, dan had deze Scénic recht moeten staan..
Dát is dan net de aandacht voor 't detail;)

Die Scenic is werkverkeer. Die was even verderop de parkeerplaatsen aan het aanpassen, zodat zijn auto weer netjes in het vak zou komen te staan.

Geniaal :)

Ook leuk uit één van de reacties m.b.t. briefje onder de ruitenwisser: "Parkeren is een vak. Niet twee vakken"

Mij werd gisteren verteld dat ik aso parkeerde...

In mijn straat, eenrichtingsverkeer in Amsterdam, was ik zoekende naar plek. Ik zag een plek, maar zag ook een auto die ongeveer 100m verder was en achteruitrijdend naar me toe kwam. Ik heb mijn auto keurig geparkeerd, maar de man in de mercedes was daar niet van gediend, het was namelijk zijn plekje zo moest ik geloven, hij was blijkbaar van plan om daar te parkeren en daar had ik rekening mee te houden.

Ik heb m maar gek aangekeken en ben weggelopen, zijn humeur nodigde niet uit tot een gezellig gepsrek...

De man heeft gelijk. Zodra je in een straat met eenrichtingsverkeer achteruit rijdt, zijn alle parkeerplaatsen achter jou gereserveerd, tot aan de eerstvolgende auto.

Uit het topic wat zag jij voor bijzonders vandaag https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4871979,5258775#msg-5258775:
Gekopieerd uit de post van n.kroon 11-03-2014 14.10 uur
n.kroon zei:
Spotjes van gisteren, je kunt trouwens wel merken dat het weer mooi weer is, er komt weer vanalles moois langs, helaas kan ik niet alles op de foto krijgen :(

Saturn:

Leuke spot, leuke auto maar deze foto mag zo in het topic: [www.autoweek.nl]
Ik lees mee in het fietstopic (voor autogekken die ook fietsen), verbaas mij telkens in het topic aso-parkeren.

Maar gezien de breedte van de weg, je auto zo neerzetten en daardoor fietsers dwingen de rijbaan op te gaan. Waardeloos, te beroerd om een stuk te lopen?

STILSTAAN (en dus ook parkeren) is verboden op een fietsstrook. Zowel voor een fietsstrook met een doorgetrokken streep of met een onderbroken streep. uit: [www.gratisrijbewijsonline.nl]
STILSTAAN EN PARKEREN. WAAR ZIJN STILSTAAN EN PARKEREN VERBODEN ?
Het is moeilijk, o zo moeilijk.:(

Altai zei:
Uit het topic wat zag jij voor bijzonders vandaag https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,4871979,5258775#msg-5258775:
Gekopieerd uit de post van n.kroon 11-03-2014 14.10 uur
n.kroon zei:
Spotjes van gisteren, je kunt trouwens wel merken dat het weer mooi weer is, er komt weer vanalles moois langs, helaas kan ik niet alles op de foto krijgen :(

Saturn:

Leuke spot, leuke auto maar deze foto mag zo in het topic: [www.autoweek.nl]
Ik lees mee in het fietstopic (voor autogekken die ook fietsen), verbaas mij telkens in het topic aso-parkeren.

Maar gezien de breedte van de weg, je auto zo neerzetten en daardoor fietsers dwingen de rijbaan op te gaan. Waardeloos, te beroerd om een stuk te lopen?

STILSTAAN (en dus ook parkeren) is verboden op een fietsstrook. Zowel voor een fietsstrook met een doorgetrokken streep of met een onderbroken streep. uit: [www.gratisrijbewijsonline.nl]
STILSTAAN EN PARKEREN. WAAR ZIJN STILSTAAN EN PARKEREN VERBODEN ?
Het is moeilijk, o zo moeilijk.:(

Wouter82 zei:
Daarbij kan je vanaf die foto niet zeggen of het een fietsstrook is. Het is namelijk alleen maar een fietsstrook als er witte fietssymbooltjes aanwezig zijn, en die zijn niet zichtbaar op de foto. Waarschijnlijk staat doe auto dus legaal.

Tja, dat is een waar iets. Wie een fout maakt moet ook zijn fout toegeven. Bij dezen.

Ik heb geen fietssymbool gezien/ kunnen zien. Ik nam aan dat de wegbeheerder met aanliggende fietspaden een smalle rijbaan als wegindeling voor ogen had. Het lijkt mij een linke wegdeel met aan weerskanten bomen, door de weg optisch te versmallen door fietspaden aan te brengen en zo de snelheid omlaag te brengen...
Maar inderdaad zonder fietssymbolen is het een fietsSUGGESTIEstrook.
Volgens Wiki:
Een fietssuggestiestrook beoogt eenzelfde functie te hebben als een fietsstrook. Meestal wordt dit met een afwijkende kleur (rood) of een onderbroken lijn aangegeven. Het fietssymbool ontbreekt.

Een fietssuggestiestrook heeft geen wettelijke status (CROW - Handboek Wegontwerp, Paragraaf 7.5.1.2) en kan in feite elke breedte hebben die een wegbeheerder eraan geeft.

De ervaringen met name fietssuggestiestroken zijn niet onverdeeld gunstig. Het SWOV stelde al in 2001 (SWOV Rapport R-2001-06) vast dat automobilisten zich door de belijning aan de linkerzijde van de weg naar rechts laten dringen waardoor fietsers in de na situatie met minder ruimte werden gepasseerd dan in de voorsituatie. In Amsterdam gebeuren vrij veel ongelukken door op de fietssuggestiestroken parkerende auto's. De Fietsersbond is geen voorstander van fietssuggestiestroken. https://nl.wikipedia.org/wiki/Fietsstrook

@n. kroon ik ken de situatie daar niet maar gezien het standpunt vanuit de fotograaf leek mij de weg niet erg breed wat door de fietssuggestiestroken nog verder versmald leek waarbij de geparkeerde auto mij in het verkeerde keelgat schoot. Zie de opmerking van Wiki over Amsterdam.

Saturn mag er dus wel staan. OK.

Zollie zei:
Mij werd gisteren verteld dat ik aso parkeerde...

In mijn straat, eenrichtingsverkeer in Amsterdam, was ik zoekende naar plek. Ik zag een plek, maar zag ook een auto die ongeveer 100m verder was en achteruitrijdend naar me toe kwam. Ik heb mijn auto keurig geparkeerd, maar de man in de mercedes was daar niet van gediend, het was namelijk zijn plekje zo moest ik geloven, hij was blijkbaar van plan om daar te parkeren en daar had ik rekening mee te houden.

Ik heb m maar gek aangekeken en ben weggelopen, zijn humeur nodigde niet uit tot een gezellig gepsrek...

Lachen, die man was waarschijnlijk net de deur uitgelopen omdat een 'plek voor z'n deur' vrijkwam... "Gauw de auto halen. zal ie tegen z'n wederhelft gezegd hebben'
OF hij was te 'lui' om rond te rijden, kijkt even de straat in, ziet een plek en rijdt er (illegaal) achteruit in.. ;)

De Volvobestuurder stapt kennelijk graag rechts in, daar is nog plek zat voor wat acrobatiek! Ik gebruik mijn rechter portier dan weer niet zo veel, dus dit leek me een mooie oplossing!

Bijna dagelijkse kost in Amsterdam, en ik zet m dan graag zo neer :)

photo1.jpg

Ik zou eens wat foto's moeten maken hier in Bretagne, foutparkeren is hier schering en inslag.
Foto van een bus van de stad die gewoon op de weg staat geparkeerd:
https://www.google.nl/maps/@48.109763,-1.684566,3a,75y,138.19h,78.42t/data=!3m4!1e1!3m2!1sSEh3ADP-cOoUNTKO-db7fg!2e0
Vooruit, heel erg gehinderd wordt er niet, wel klopt er nu niks meer van de tweebaansafslag net iets voor de bus. Als je ietsje verder wandelt, dan zie je ook dat het niet echt een logische plek is om de auto neer te zetten.
Enkele voorbeelden zoals ik ze dagelijks tegenkom via Streetview:
https://www.google.nl/maps/@48.099751,-1.68317,3a,75y,214.19h,66.94t/data=!3m4!1e1!3m2!1shjMWhCl9_GPiGAsTmQh90Q!2e0
https://www.google.nl/maps/@48.098626,-1.675507,3a,75y,175.17h,80.1t/data=!3m4!1e1!3m2!1sXYNL-tprfz6skhAGgi5Ung!2e0
Of je als mindervalide even de drukke straat op wil.
https://www.google.nl/maps/@48.097761,-1.671256,3a,75y,127.08h,60.22t/data=!3m4!1e1!3m2!1s1-9uKOSMyc5V0_h4W8Sl2w!2e0
Et cetera.
Niet om gal te spuwen hoor, maar wel interessant om te zien dat naarmate je meer naar het zuiden gaat - aldus mijn perceptie - er een minder strikte regelgeving (voor wat betreft parkeren) geldt.

Ik heb overburen die een jaar of 20-30 in Zuid-Frankrijk hebben gewoond (zijn dus wel Nederlanders). Die houden er inderdaad af en toe ook interessante parkeergewoonten op na.

Zollie zei:
De Volvobestuurder stapt kennelijk graag rechts in, daar is nog plek zat voor wat acrobatiek! Ik gebruik mijn rechter portier dan weer niet zo veel, dus dit leek me een mooie oplossing!

Bijna dagelijkse kost in Amsterdam, en ik zet m dan graag zo neer :)

photo1.jpg

Heeeeeeeeeeeeeel bekend kenteken! Waar was dit in Amsterdam?

BioI1HeIIAAlCkS.jpg

Er staan er een paar met de neus naar de weg, maar wat ik stuitender vind is dat ze allemaal hun motor uitgezet hebben!

Artikel 24
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren
d. op een parkeergelegenheid:
2°. op een andere wijze of met een ander doel dan op het bord of op het onderbord is aangegeven;

fb3945a427fa863a24a3b4c792fd031e.jpg

3a38285589ee042c33fa5a866eeb3d45.jpg

248911dd74a1c1e993fa9b2a57da2772.jpg

Hier nog eentje van mij ASO buren. Ze willen graag vrij uitzicht hebben vanuit huis, dus zetten ze de auto maar voor onze.
Tis blijkbaar zelfs te moeilijk om het looppad vrij te houden.
Even voor de duidelijkheid geen van deze autos zijn van mij.

Sarcast zei:
BioI1HeIIAAlCkS.jpg

Er staan er een paar met de neus naar de weg, maar wat ik stuitender vind is dat ze allemaal hun motor uitgezet hebben!

Artikel 24
1. De bestuurder mag zijn voertuig niet parkeren
d. op een parkeergelegenheid:
2°. op een andere wijze of met een ander doel dan op het bord of op het onderbord is aangegeven;

Misschien een gekke vraag, maar wat is in vredesnaam het nut van het verplichten om zo te parkeren?

Rob0118 zei:
Misschien een gekke vraag, maar wat is in vredesnaam het nut van het verplichten om zo te parkeren?

Dat als er paniek is, men beduidend meer tijd nodig heeft om te vertrekken.
...
Nee, het zal wel om esthetische redenen zijn. Op zich ziet het er inderdaad netter uit als alle neuzen dezelfde kant op zijn gericht, maar met 'de uitlaat tegen het huis' vind ik logischer.

Tegenover mijn voormalige winkel stond ook zo'n bord bij de flats. Als je achteruit parkeerde bleven de uitlaatgassen onder de balkons hangen en meurde de onderste bewoners hun huis uit.

Situatie

Inderdaad, ook in een appartjementje op de eerste gewoond met parkeerplaatsen eronder. Altijd leuk, in de zomer (raam open) wakker worden (of niet) van de uitlaatgassen in je slaapkamer.

nonautomotive zei:
fb3945a427fa863a24a3b4c792fd031e.jpg

3a38285589ee042c33fa5a866eeb3d45.jpg

248911dd74a1c1e993fa9b2a57da2772.jpg

Hier nog eentje van mij ASO buren. Ze willen graag vrij uitzicht hebben vanuit huis, dus zetten ze de auto maar voor onze.
Tis blijkbaar zelfs te moeilijk om het looppad vrij te houden.
Even voor de duidelijkheid geen van deze autos zijn van mij.

Dan zet je jouw wagen toch bij hun voor het raam en voor het pad?

Boppie zei:

Dat had ik al geprobeerd, maar dan hebben zij in 1 keer wel het recht om tegen je te gaan schreeuwen en te keer te gaan. Het zijn van die onderontwikkelde ASO's die door de gemeente in een fatsoenlijke woonwijk worden geplaatst. Je kan er niets mee, en als ze in de gaten hebben dat ze je ergens mee hebben zullen ze er alles aaan doen om je er mee te irriteren. Gaat tegenwoordig dusdanig ver dat ze eerst even naar binnen kijken om te zien of wij wel in de gaten hebben waar zij hun auto plaatsen.
Dus Boppie was een leuk idee maar gaat niet helpen.
Ik ben bang dat ik mij toch moet verlagen tot het niveau van een aapmens en het in zijn taal op zijn hooft moet trommelen.

vreemd, tegen zo'n Bora wil je toch juist 'aankijken'?:LOL:

Het niveau van de bestuurder spreekt, voor mij, al uit het feit dat (om esthetische redenen waarschijnlijk) de achterruitenwisser verwijderd is.. van een station met bijna rechte achterklep...:rolleyes: Die ziet bij nat weer helemaal niks van verkeer door de binnenspiegel..(n)

https://www.google.nl/maps/@52.284352,4.847791,3a,15y,298.84h,80.39t/data=!3m4!1e1!3m2!1sA2MYJdifku1GsxN2X_oF6A!2e0

Hier ook het verzoek vooruit in de parkeren, beter vragen ze een bordje aan bij de gemeente (y)

nonautomotive zei:
Boppie zei:

Dat had ik al geprobeerd, maar dan hebben zij in 1 keer wel het recht om tegen je te gaan schreeuwen en te keer te gaan. Het zijn van die onderontwikkelde ASO's die door de gemeente in een fatsoenlijke woonwijk worden geplaatst. Je kan er niets mee, en als ze in de gaten hebben dat ze je ergens mee hebben zullen ze er alles aaan doen om je er mee te irriteren. Gaat tegenwoordig dusdanig ver dat ze eerst even naar binnen kijken om te zien of wij wel in de gaten hebben waar zij hun auto plaatsen.
Dus Boppie was een leuk idee maar gaat niet helpen.
Ik ben bang dat ik mij toch moet verlagen tot het niveau van een aapmens en het in zijn taal op zijn hooft moet trommelen.

Fijne buren. Weet je niet ergens een oud bakkie welke je gewoon een week voor hun deur neerzet? Jij weet van niets uiteraard.

Terug
Bovenaan