Met de nieuwe maatregelen word er nog maar weinig gereden. De mercedes rijd wel een paar keer per week, maar is met name beperkt tot 1x per week na het werk of kinderen ophalen van opvang. Met andere woorden; staat weer veel stil.
De Up rijd wel wat meer

en is voorzien van de winterbandjes. Die is ook inmiddels de 60.000 gepasseerd. (in 3,5 jaar tijd)
Nog even een mijn zelfbouw laadpaal nieuws;
ik wist al dat hij werkt, mijn mercedes kan 1-fase laden. alles kan ik uitlezen, laden gaat doet. KwH meter registreerde alles. Maar gisteren kwam mijn schoonzus met haar fonkelnieuwe peugeot e-2008 uit amsterdam.
Die kan 3-fase laden. Die gaat ook de volle bak stroom van mijn huisaansluiting gebruiken en dus kan ik ook de load balancing uitproberen (vraagt het huis meer stroom, dan word de auto even tijdelijk geknepen totdat huis weer weinig stroom vraagt, dan gaat het laden weer naar de volle bak capaciteit)
Conclusie; werkt ook top!
rechts-boven zie je de module die ziet dat de auto aangekoppeld is en het laden vrij geeft (via de magneetschakelaar) Daar kun je allerlei zaken uitlezen als je wil. Bij de Kwh meter zie je dat alle 3 de fases worden gebruikt
In de app kan ik stroomverbruik van het huis totaal zien, maar ook van de auto zelf en ook dag statistieken, etc.
Toen de waterkoker en oven aan stond piekte het actuele stroomverbruik van het huis even kortstondig naar 13 Kwh, toen werd daarna gelijk de auto geknepen tot 6000W. Toen de waterkoker klaar was ging de auto vrij snel weer naar 10 / 11 Kw laden. Load balancing werkt dus prima
Actueel verbruik van de laadpaal
Totaalverbruik van het huis
De auto zelf heeft 34,8 Kw geladen
Kortom, alles werkt