AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

Calibraling ;)

Even een paar foto's van de calibra in de rally. Presatie's waren erg goed, (320 PK) alleen werden ze geteisterd door tal van gebreken, met name de 4x4 was niet bestemd tegen dit werk:
055.jpg

022.jpg

DSC_0233_jpg.jpg

Even om op de condensor terug te komen:

De uitspraak "toch maar liever naar de echte dealer" komt nu wel goed van pas ;)

De zafira hebben m'n ouders zelf nodig, dus dat is geen optie.

het heeft waarschijnlijk te maken met dat er eind 1996 tal van wijzigingen zijn doorgevoerd bij calibra's, waaronder het complete airco systeem. En omdat half 1997 de productie is gestopt zijn er dus niet veel van.

En waarschijnlijk krijg ik iedere keer 1 van vóór 10-1996, ik weet het ook niet, maar hoop nu echt op de goede. Ook omdat de auto bij iemand in de garage staat die de ruimte zelf ook nodig heeft.

Zei toch al, breng naar de dealer en red u er mee.;):D

Ik ga mijn condensor maar even in de gaten houden.. voor je het weet word die geroofd. Gezien ze zo schaars zijn...;)

Succes met je condensor..Ik zei toch, mijn airco heeft het maar n paar jaar gedaan, is stuk gegaan en heb m een keer laten maken, toen ie daarna weer kapot ging heb ik het daar bij gelaten.Het kostte ons idd iedere keer 8 a 900 euries.

En nee, onze Calibra is nog steeds geen Belg.Ik heb nu via een andere dealer een COC verklaring aangevraagd.Als ik woensdag niets heb gehoord ga ik weer bellen naar opel nederland.De corsa is inmiddels wel Belg geworden! (Eigenlijk was die ook niet helemaal goed gelast aan de chassisbalken, voor de keuring van volgend jaar moet ik m nog af laten lassen op alle naden, alleen hechtlassen was niet voldoende !) Er werd trouwens bij Opel gewoon keihard gezegd : als u het niet voor elkaar krijgt om de juiste papieren te verkrijgen (voor de Calibra) dan verkoopt u m toch gewoon !!!!
Help !!! Ik moet er niet aan denken !!

Enne we laten elkaar wel weten wanneer we in de buurt zijn !

:eek:

ja dat zei je ja, voor zoveel geld liet ik hem ook niet repareren hoor, het kost me nu een avond werk, 130 euro voor de condensor, en bijvullen is ook gratis. Dus dan is het nog wel te doen.

Niet alleen mocht ik hem ooit verkopen, maar ook voor de warme dagen.

(y)

Er werd trouwens bij Opel gewoon keihard gezegd : als u het niet voor elkaar krijgt om de juiste papieren te verkrijgen (voor de Calibra) dan verkoopt u m toch gewoon !!!!

Wat is dat nou weer voor een houding!(n):x Oke misschien is dat de kortste klap en kun je daar weer een andere kopen. Maar vind zou het niet op prijs stellen dat dat tegen mij gezegd word. (wat trouwens al een paar keer gedaan is :x)

Vandaag is de juiste condensor binnen gekomen, iemand anders heb ik het laten ophalen.

helemaal goed! :D

Dus vanavond de puzzel weer in elkaar zetten

@ Joost: Dus zelf bak je er niks van, en als anderen het doen komt het wel goed?:p

Eindelijk de goede, dan is ie weer compleet(y)

Zo condensor zit er in!

maar de calibra rijd nog steeds niet.

was bij de radiator een slangetje vergeten kwam ik op het eind achter...o_O dus toen moest alles weer los om het met een beetje fastoen te bevestigen.

alles zit er nu wel in. Morgen koelvloeistof er weer op, warmdraaien, kijken of er niks lekt... en rijden maar.

en dan in de loop v/d week airco afpersen en als dat goed is, bijvullen (y)

balen is dat! er op het eind achter komen dat het net niet helemaal goed is haha.

succes ermee! (y) snel weer rijden!

Nou dat viel uiteindelijk nog mee dan zeker? Mooi dat het klaar is! Kun je weer koud naar Frankrijk.

Mijn tante (jaja) kon het niet laten om de auto te laten staan terwijl ik bijna klaar was, heeft ze, terwijl ik aan het werk was de auto klaargemaakt. Ik zou daar vanavond mee bezig gaan.

Ik werk gebeld om 11.00 uur, ja, de auto is al klaar, warmgedraait, koelvloeistof is op niveau, alles gecontroleerd, bumper er voor, en rijd perfect.

Dus ik in mijn middagpauze de auto ophalen, en bij bleeker gevraagt of er toevallig nog een plekje vrij was vanmiddag voor mijn auto, (en dat was er) dus gelijk het aircosysteem afgeperst, gevacumeerd, en weer bijgevult, hij wordt weer ijskoud! :D

Ik heb alleen nu extreem veel last dat de auto beslaat, dat deed hij voorheen nooit :confused:

als ik de airco aanzet is het heel snel weg uiteraard, maar zonder airco slaat alles dicht, had voorheen daar nooit last van, zelfs niet op een regenachtige dag. :rolleyes:

?

Das vreemd. Daar heb ik de laatste tijd ook geen last van gehad. Is je auto niet gewoon erg vochtig momenteel van binnen?

Inieder geval lekker dat de AC het weer doet!(y)

Hehe, dus gewoon de airco aan laten Joostje. Als we nu hartje zomer iemand met een ijsmuts en een sjaal langs zien rijden weten we wei het is.

Nou ik niet, ik ben niet zo'n airco iemand. gebruik het zelden. Met name omdat ik veel korte (stads) ritjes rij. Dan vind ik een lekker windje wel lekker en gaan gewoon de raampjes open.

Maar ik vind als ik airco heb, moet het ook werken! En ik weet zeker dat het in zuid-frankrijk wel uitstekend van pas zal komen :D

Ik haal zaterdag het interieurfilter en zo eens er uit, kijken of daar niks lekt of wat. Had het bij mijn astra F ook. Daar zat iets niet goed waardoor het water op het interieurfilter terrecht kwam.

Dus alle lucht die binnenkwam ging door een vochtig filter heen, ja, dan heb je dat ;)

gelijk ook even airco fresh er in spuiten.

Mmm, erg grote wens voor de astra is nog steeds electr. ramen voor....maar is moeilijk in te bouwen.

Gewoon een andere auto kopen dus:)

het is best te doen in jou astra ruud, dat motortje en zo is allemaal goed te doen, maar de bedrading en zo is behoorlijk wat werk :eek: ik had het niet gedaan iig.

gewoon een late astra F 1.8 16V kopen, die lekker wat luxe is uitgevoerd (CDX), maar is wel goed zoeken, zoveel zijn ze niet verkocht.

of je koopt gewoon een calibra, in aanschaf net zo duur, en nog veel meer luxe, en lekker strak op de weg :cool:

Kan heeeeel goed wezen dat je kabelboom er wel op voor beried is. Met andere woorden, dat de kabels er al liggen. Dan is het slechts een kwestie van hardware. Dus ff kijken op de sloop of MP.

Of een Calibra is zeker een aanrader! Rijd echt veeeeeel beter dan een Astra F en uiteraard sneller dan een 1.4 Astra.;)

En als je voor een 2.0 8V gaat is hij buitengewoon betrouwbaar, en niet veel dorstiger dan een astra 1.4, en nog goede prestatie's ook!

Ja ruud moet er eerst even in rijden om overtuigt te worden, maar laat die raambediening maar zitten in je astra :D

Calibra 1 voor Ruud

Calibra 2 voor Ruud

Calibra 3 voor Ruud

Die laatste staat overigens al heel lang te koop, ze vragen er ook veel te veel voor. Zowiso met calibra's over het algemeen, is vaak veel met de prijs te doen hoor (y)

Vooral die 2e lijkt me een erg nette, afgezien van een beetje instapschade, dat heb je vaak met sportstoelen.

Ik dacht, dat is een geinig accessoire, ik had het bij 2slow ook gezien, dus ik dacht een casettevak voor mijn calibra, nergens voor nodig natuurlijk, maar je moet toch wat :D

Wil ik het passen, past het niet :eek:

Het vakje is veel te ondiep, hoe komt dat... Mijn auto is voorzien van airbags, en die airbag computer zit daaronder :rolleyes:

Nou kan ik dat casetteding er uit halen, en heb ik alleen het omhulsel, maarja, ik weet er nog niks leuks mee te doen :cool:

dus als iemand een beetje creatief is, en wat leuks weet, hoor ik het graag.

Ik wil zowiso graag een extra 12V aansluiting, maarja, om daarvoor een compleet ding te voor gaan gebruiken...

NokiaN80joost808.jpg

het gat is 6.7 bij 7.2 cm als het casettevak er uit is

Zelf dacht ik aan eeen navigatieschermpje van een Omega, maar daar is bijzonder lastig aan te komen ben ik nu al wel achter :rolleyes:
tjehansv66oe4.jpg

Mijn cassettehouder is veel minder diep en heeft een schuine onderkant:

DSC01821.JPG

De sledes staan trouwens bij mij ook in lengte richting.

Idee!

Je kunt het omhulsel ook gebruiken als voet / basis voor een arm steun. Heb ik zelf ook aan gedacht om te doen maar het gekozen voor de vakjes.

AsconaGT Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zelf dacht ik aan eeen navigatieschermpje van een
> Omega, maar daar is bijzonder lastig aan te komen
> ben ik nu al wel achter :rolleyes:
> https://img376.imageshack.us/img376/7164/tjehansv66
> oe4.jpg

> Goh...hout op snee heette dat vroeger.

??? volgens mij snap ik het niet? :p

mijn casettehouder is ook schuin, maar jou sledes zijn inderdaad veel ondieper.

Ik zie nog even wat ik doe, mischien verkoop ik het wel weer, en maak ik in het al bestaande vakje een 12V aansluiting :)

Dan zou ik de aansluiting in het asbakje maken. Net als voorin. Kun je hem mooi inklappen en werkt ook mooi af.

maar als de mensen achterin een dikke sigaar opsteken, kunnen ze het as nergens in doen :D

ik zal eens kijken wat er te maken is

Het casettevak heb ik nog even gelaten voor wat het is, en mischien verkoop ik het wel weer...

Wel heb ik vanavond 12V aansluiting gemaakt achterin. Dit omdat ik slechts 1 12V aansluiting heb voorin. En als ik op vakantie ga heb ik een telefoonlader nodig omdat daar navigatie op zit. En een lader voor de GPS antenne + dat ik ook nog zo'n elektrische koelbox heb zodat ik onderweg lekker koud drinken heb.

Ik de asbak er uit halen, kwam ik er ook nog achter dat het ringetje om de 12V aansluiting en de asbakverlichting stuk was. Die moet ik eventjes weer regelen.
NokiaN80joost809.jpg

ik heb gewoon de aansluiting onder de asbak gemaakt, ik wilde die eerst in de asbak maken, maar daar kwam ik ruimte voor te kort.
NokiaN80joost810.jpg

Toen alle draadjes getrokken en mooi weg gewerkt. Ook even een extra zekering tussen gezet.
NokiaN80joost811.jpg

En op het eind alles weer in elkaar gezet, de hele auto maar schoongemaakt (y) en getest, en het werkte ook nog :p
NokiaN80joost812.jpg

ziet er strak uit maar ik vraag me eigenlijk echt serieus af wat het toevoegt? :confused:

Omdat mijn telefoon tijdens navigeren snel leeg gaat, en moet dus eigelijk continu aan de 12V

En mijn GPS antenne werkt ook op 12V, en kom is dus al in aansluiting te kort

En dan heb ik ook nog eens een elektrische koelbox op 12V

Dat voegt het toe ;)

ik hoop niet voor je dat je vaak mensen achterin mee neemt want dan kan zoiets nogal snel kapot gemaakt worden.

wat denk je met wat voor een criminelen ik allemaal om ga o_O:D

gaat wel goed hoor ;) bovendien zitten er zelden bij mij mensen achterin

Ja dat wilde ik eerst ook, maar omdat het bakje rond klapt kom je nooit uit met de ruimte van de stekker. En nu zie ik het ook niet, aangezien ik toch alleen maar achter het stuur zit, en in een zeldzaam geval er naast ;)

Ziet er idd. netjes uit joost. Moet het ook nog een keer achter in de kofferruimte van m'n astra maken.

Ja, de drank moet wel netjes koud blijven :D

woensdag a.s. ga ik een dagje naar koningin julianatoren + kasteel 't loo, en een of andere zandsculpturen met m'n vrindin en 2 nichtjes.

Ik zal dan kijken of die koelbox een beetje goed werkt, en gelijk kijken of de nieuwe tomtom 6 navigatie op m'n telefoon het ook een beetje goed doet. (en de airco)

(y)

Hé nu je die airco werkend hebt, waarom rijdt je dan nog met de ramen open :p (vanmiddag vlakbij Eshuis)

ja dat klopt, ff boodschappen gedaan bij de Lidl ;)

Maar er gaat toch niks boven een lekker fris windje in de auto. Van het weekend als het boven de 30 graden wordt, dan zal ik hem wel gebruiken (y)

Vanmiddag toevallig mijn oude calibra te koop gezien :eek:

ik had niks meer van hm vernomen, wil hem eigelijk best graag kopen :D Ik ben nog steeds gek van deze kleur.

Heb d'r ook heel wat fijne kilometertjes mee mogen maken. En hij is godzijdank ook nog helemaal orgineel zoals ik hem ook hem nagelaten. Heb nog steeds een beetje spijt dat ik hem heb weg gedaan. Nu rij ik ook wat moois, maar dat was ook mooi :p

Ik zal eens even in mijn omgeving vragen of iemand nog een leuke auto zoekt :D

Linkje naar MP; oude calibra Joost

Calibra vandaag vakantie klaar gemaakt;

alle sapjes gecontroleerd en beetje van bijgevult
asbaklampje gemaakt (heel belangrijk)
Alle bandjes weer op spanning gebracht incl. reserverwiel
verlichting gecontroleerd, (was allemaal oké)
alle remmen ingevet
alle sloten ingesmeert en rubberen deurlijsten ingevet
niuw interieurfilter er in gezet, en das was écht nodig!
Gelijk ook even de airco gereinigd

Nu alleen nog even de auto mooi wassen en mooi strak poeten, en de ramen behandelen met speciaal anti smeer spul, maar dat doe ik ergens eind van de week wel (y)

12V aansluiting is altijd handig (y)

Maar je zet je koelbox dus op de achterbank?? Dan had ik liever een aansluiting in de kofferbak gemaakt en daar de koelbox inzetten.

wil hem eigelijk best graag kopen

Goed idee, koop ik je DTM wel :T

Het probleem is, de koelbox is net 10 cm hoger dan de hoedenplank. Mijn kofferbank is zeer groot, maar niet hoog.

Aankomende woensdag ga ik met 2 kinderen op stap (nee, niet om te oefenen :D) en dan komt hij wel in de kofferbak, en haal ik de hoedenplank d'r wel uit. Nadeel is dan dat hij schitterd in de achterruit, en iedereen kan in mijn kofferbak kijken.

Straks op vakantie komt hij gewoon in de gordels op de achterstoel. Kan je evt. tijdens het rijden ook nog ff wat pakken als het nodig is.

Terug
Bovenaan