AsconaGT: BMW 520i Touring (2019) & Twingo ZE Vibes (2020)

Ja die opmerking kreeg ik al wat meer, aangezien je nu in mijn kofferbak kunt kijken, en daar staat die koelbox, met daarnaast een half volle krat bier :D

Calibraling weer (y) paar foto's van mijn poetsbeurt van vanmiddag, zodat hij de vakantie ook schoon kan beginnen:

Het V6 logo pronkt nog steeds op de achterkant
100_8446.jpg

Beetje leuke foto's schieten, iemand een idee hoe deze gemaakt is? :)
100_8449.jpg

mooie lijnen op de meest aerodynamische coupé ter wereld destijds
100_8454.jpg

Omdat mijn auto voorzien is van irmscher sportveren en achterspoiler, kon een irmscher embleem niet ontbreken die ik heb gevonden. Op de achterzijde van de auto is ook niet echt wat, dan maar op de afdekplaat van de motorruimte.
100_8456.jpg

Vandaag is het relais van de Monza binnen gekomen, tis wel de goede, hopen dat hij ook goed werkt.

gisteren ritje apeldoorn gemaakt naar paleis 't Loo, en Koningin Julianatoren met 2 nichtjes van m'n vriendin. 2 kinderzitjes achterin de calibra, sommige mensen zaten wel beetje raar te kijken.

Kreeg nog een opmerking van de achterbank; "joost, waarom heb jij rubberen stoelen in deze auto" :)

vanavond de zooi opgeruimt die ze gemaakt hadden, en al een paar dingen van de vakantie ingepakt :)

[size=large]REISVERSLAG FRANKRIJK 2007[/size]​
(autogerelateerd)​
Inmiddels terug van vakantie, de heenreis was helaas anders gelopen dan gepland, gestrand!

En als je denkt dat je bij de ANWB goed verzekerd op vakantie gaat, ik had het mis...

21 Juli, zaterdag avond, de auto ingepakt...

2 tenten, en alle zooi, je kent het wel :p het pastte er ook maar nét in. Dus de auto was mooi vol, het weer was goed en we hadden er zin in, rond 22.00 uur zijn we vertrokken
NokiaN80joost865.jpg

rond half 4 in de morgen in parijs was het nodig om even te tanken en een hapje te gaan eten en drinken. Midden in parijs gaven ze een tankstation aan, ik de afslag nemen, kom ik op een typisch franse rontonde 3 baans, zonder strepen waar iedereen maar rond rijd :D ik deed maar mooi mee, en op zoek naar een tankstation. Toen zag ik er 1 staan, geparkeerd. Begon de man te zwaaien en doen achter het kantoortje (achteraf mocht ik niet tanken omdat hij ging sluiten) maar toen ik naar binnen ging om te vragen wat er was moest ik snel even 50 euro betalen om te tanken.

Ik vond het niet lekker om er te staan, het leek echt op een achterbuurt, er liepen ook duistere typetjes rond. Tank ik de auto, al het licht uit daar, het was echt pikkedonker toen.

Ik heb een hapje en een drankje maar laten zitten, gau ingestapt en verder gereden. (later bleek dat het tankstation dat ze aangaven op de autobaan een afslag verder was o_O)

Na een uur rijden na parijs hoorde ik een rare fluittoon. Van de wind dacht ik. Verder lekker met 140 doorrijden over de tolwegen, lekker rustig. Toch maar even gestopt bij een hele grote parkeerplaats met restaurant en alles d'r op en d'r aan om alsnog een hapje te gaan eten en drinken. Toen ik op de parkeerplaats stond was het gefluit er nog steeds, maar toch wel érg hard. Kap los, en ja hoor; er was iets duidelijk niet in orde :eek:

Ik gas geven, en het geluid reageerde op toerental, met de veronderstelling dat het mischien iets met de distributieriem is, gelijk de motor uitgezet en de ANWB gebeld, toen begon de ellende pas.

Bel ik de ANWB op, ik leg het probleem uit, "ik schakel u even door" na een tijdje wachten weer het probleem uitgelegt vertellen ze mij tot mijn grote verbazing dat ik maar naar een praatpaal moet lopen :eek: Ik had de naam van de autobaan, de naam van de grote parkeerplaats, zelfs GPS coördinaten, maar ik moest maar naar een praatpaal lopen. Ongelovelijk, ze hebben liever dat ik om half 5 's nachts langs de autobaan naar een paal loop dan veilig op een parkeerplaats.

Beetje verbijsterd toch maar naar een praatpaal gelopen langs de snelweg, en na 1 km kwam ik er 1 tegen, druk ik op de knop, hoor een onduidelijke stem. vroeg ik "do you speak english?" waarop de man "No" antwoorde, daar sta je dan!

Na een vaag gesprek kwam het er op neer dat er een sleepwagen naar mij toe kwam met een half uur.

Terug gelopen na de auto duurde het 45 minuten toen er inderdaad een barrel van een sleepwagen zoekende was na een auto. Ik snel er naar toe gelopen, en ja, hij moest mij inderdaad hebben. Na een verontrustende blik van de berger heeft hij mijn auto met grof geweld op het kleine wagentje geladen.
NokiaN80joost866.jpg

er waren maar 2 stoelen dus ik moest maar ergens op de gereedschapskist zitten tussen de 2 stoelen.

De beste man liet ons na een rit van 20 minuten bij een mini peugot garage achter na 200 euro te betalen voor het afslepen, zonder ook maar iets te zeggen. De ANWB maar eens gebeld, die zeiden "onze technissche dienst begin om 9 uur, dan bellen ze de garage op te overleggen hoe of wat" om half 12 's middags inmiddels maar weer eens gebeld hoe of wat, maar ze waren er nog niet aan toe gekomen. Om 2 uur 's middags weer gebeld, zeiden ze "ja, we hebben geprobeerd te bellen, maar er nam niemand op, dus u komt weer onderaan de lijst, eind van de middag waarschijnlijk" Als je al vanaf 6 uur in de morgen bij een garage staat ergens in het weiland begint het je echt de irriteren, maar rustig gebleven, beetje lezen. Eind van de dag weer gebeld naar de ANWB "morgen staat u als eerste op de lijst om gebeld te worden, zoek maar een hotel".
NokiaN80joost868.jpg

Toen zijn we maar gaan lopen en kwamen er achter dat we in Artenay gestrand waren, en daar was een hotelletje waar we maar overnacht hebben. De volgende morgen gelijk weer naar de auto gelopen mocht de anwb bellen.

Hele tijd niks gehoord verder totdat ik maar weer eens de ANWB belde, die kon mij vertellen dat mijn auto naar een andere garage werdt gesleept omdat ze bij deze garage niks met mijn auto kon (wilde) doen. En inderdaad, er kwam een stokoud renault vrachtwagentje aan die mijn auto ophaalde. Dit vrachtwagentje was zo hoog dat zowel de voor als achterkant er flink overheen schuurde bij het oprijden.
NokiaN80joost873.jpg

Tijden de regenachtige rit hielt zelfs het vrachtwagentje er mee op, nadat hij weer reed hielen de ruitenwissers er mee op, maar na een flinke tik op het dashboard deden die het ook weer en na ongeveer 15 km werden we bij een Ford garage afgeleverd, dat zag er al iets beter uit.

De auto werdt wonderbaarlijk gelijk op de brug gezet en het probleem werdt gestonstateerd, helaas konden ze mij niet duidelijk maken wat het probleem nou was, aangezien ze geen woord engels praten of verstaan. Maar er werden onderdelen besteld. Maar toen was er van 12 tot 14 middagpauze, ze hebben netjes onze auto buiten het hek neer gezet zodat we droog konden zitten. Wij hebben wat gegeten, in de hoop dat we die dat de reis zouden kunnen vervolgen.

rond 14.00 uur ging inderdaad het bedrijf weer open, maar toen werd mij medegedeeld dat de onderdelen die vanmiddag zouden komen pas donderdag kwamen :eek: dus ik de ANWB bellen, dat ik een huurauto wilde omdat we al meer dan 30 uur stil stonden, en de onderdelen pas over 3 dagen binnen zouden kunnen zijn. En mijn EuropaPolis van de ANWB zegt dat als een auto niet binnen 24 uur gerepareerd kan worden dat ik recht heb over een huurauto, en mijn auto naar nederland wordt gesleept.

Tot mijn grote verbazig zegt de beste man van de ANWB "zoek maar een hotel tot donderdag" :eek::eek:

Ik had gewoon recht op een huurauto, maar wat bleek, alle huurauto's waren op, ik moest mij zelf maar zien te redden waren zijn letterlijke woorden, hij kon er niks aan doen. Nadat ik een beetje boos werdt ging de beste man toch op zoek naar eventueel een huurauto, maar dan wel tot donderdag totdat de auto klaas was.

Nouja, alles beter dan een paar dagen ergens in een gat in frankrijk te vervelen, en na een uur belde de man terug dat ze een huurauto hadden 30 km verderop.

Al het spul uit de Calibra gehaald en maar een taxi besteld naar Europecar, daar sta je dan....
NokiaN80joost877.jpg

Half 6 waren we bij Europecar, is in alle haastigheid mijn creditcard in de calibra blijven steken en kon ik de borg niet betalen, bankpasjes en contant geld namen ze niet aan. Terug de kaart ophalen was geen optie omdat Europcar om 6 uur al dicht ging. De ANWB maar weer eens bellen wat te doen, hun wilde wel borg staan, en ze zouden een fax sturen naar europecar en was er verder geen probleem. Maar 5 voor 6 was er nog geen fax, en ze waren al aan het opruimen. Ik de ANWB maar bellen (incl 15 wachttijd elke keer) was het al 18.10 uur, toen heb ik gezegt dat ze ons met mijn bagage op staat wilde zetten als ze niet eens heel rap die fax stuurden, dat probleem zag ze ook wel in, en met 5 minuten kwam er inderdaad een fax binnen en hadden we een huurauto.

Het eerste lichtpuntje, de huurauto was een Fiat New Bravo 1.9 diesel met super veel optie's, gescheiden climaatzones, regen/lichtsensor, ipod aansluiting ect. het reed ook echt fantastisch en hebben we onze reis die nog 4 uur duurde vervolgd in heel slecht weer en in het donker, om half 11 aangekomen op de camping. Het was te donker om de tent op te zetten, de (nederlandse) eigenaar was al op de hoogte van onze latere aankomst, en had voor ons een ruimte waar we konden slapen, zodat we de dag er na een plekje konden zoeken voor onze tent, complimenten!

de fiat
100_8464.jpg

100_8466.jpg

Veel mensen waren in de veronderstelling dat wij Franzosen waren door de Franze auto en werden ook netjes begroet met "bonjour" :)

Tent opgezet, beetje relaxen en bijkomen, beld de ANWB weer op rond 15.00 uur, uw auto is klaar, of ik die vandaag nog wilde ophalen :rolleyes: toen ik de meneer zei dat de auto een goede 4 uur rijden van mij vandaan was en het vandaag niet ging lukken, en ik in de veronderstelling was dat het donderdag klaar was (het was toen dinsdag) was ik niet van plan om de auto op te halen.

Nou, dan moest het de dag er na maar *zucht*, de dag er na maar om 5 uur bed uit, en om 6 uur zaten we alweer in de auto op weg naar de calibra, na 4 uur rijden weer bij de garage aangekomen, stond hij al klaar, zonder de bijgeluiden kon ik de rekening van 314 euro betalen :cry: en de auto mee nemen.

Toen de huurauto weggebracht, 't is toch wel fijn om je eigen auto weer te hebben:
NokiaN80joost893.jpg

toen weer 500 kilometer naar het zuiden rijden, toen kon de vakantie echt beginnen

Vanuit de garage gelijk naar La Rochelle geweest omdat we al zoveel dagn verloren hadden wilde we het toch een beetje zinvol invullen; erg lastig op plek te vinden in de stad, iedereen is zoekende maar ik had het geluk dat ik in hartje stad gelijk een plekje tegen kwam wel krap, hier was het ook lekker weer.
NokiaN80joost894.jpg

Ook een dagje naar Bordeaux geweest, echt gekkenwerk in die stad, die ongeveer net zoveel inwonders heeft als amsterdam. Parkeren is hier echt een ramp, maar na een parkeergarage waar een paar plekken waren had ik hem toch kwijt gekunt. Prijs viel me nog wel mee als je kijkt naar amsterdam, in bordeaux moest ik voor 4 uur €8,40 betalen. Het was die dag 35 graden, dus de calibra moest er alles aan doen om een beetje koel te blijven.
NokiaN80joost930.jpg

Na een paar dagen iets noordelijker gegaan om familie van mijn vriendin te bezoeken, ook daar was het onverwacht super lekker weer. Daar heeft de calibra wat minder gereden, en hebben we meer met een passat gereden, omdat daar iets beter met 5 man in kon zitten.

Af en toe wel wat mooie ritjes, hier nog een paar mooie vakantie shoots die ik gemaakt heb in mijn vakantie, bij de prachtige standen van normandië, blauw water, mooie zonsondergang, en onverwacht super mooi weer.
100_8628.jpg

100_8616.jpg

100_8610.jpg

totaal 4500 km gereden, heb hem zelfs nog daar in frankrijk gewassen bij een 24 uurs station omdat hij zó smerig was, wat hij inmiddels weer is. Begin van de vakantie was alles behalve leuk, daarna was het heerlijk, een vakantie om niet te vergeten. ;)

gemiddeld verbruik was 1 op 12,5 wat zéér netjes is vind ik voor een V6.

al met al valt het me echt zwaar tegen van de ANWB, de taxi, vervangend vervoer, hotel krijgen we wel vergoed van de reisverzekering denk ik, maar ik ben gewoon 3 dagen kwijt van die ene week dat ik daar was. De ANWB krijgt ook zeker nog een belletje van mij hoe verder. Je denkt dat je goed op weg gaat op vakantie en binnen 24 uur gewoon weer op weg is, maar dat was dus niet het geval (bij mij)

wat balen zeg! ben benieuwd naar het verslag! wel een mooie vakantie gehad?

Wat een verhaal. Mooi dat het uiteindelijk nog fijn is geweest op vakantie.

Wat een gekloot! Ik moet bekennen, dat ook wij vorig jaar problemen hebben gehad, in Frankrijk, en ook met de ANWB toen. Die service is niet wat je verwacht van die mensen...o_O

o_OWat een gezeik met de ANWB zeg... Uiteindelijk komt het erop neer dat als je geen grote bek hebt, je gewoon makkelijk wordt afgescheept. Wat was het uiteindelijke probleem nu dan? Drie dagen vakantie naar de knoppen.

Maargoed verder was het dus wel leuk. Ben je erg bruin geworden?

Nee precies, ze doen het voor dat het allemaal zo mooi is, maar dat valt reuze tegen... Nou zal de vakantie drukte ongetwijfeld meegespeeld hebben, maar dan nog.

Dingen zoals naar de praatpaal lopen midden in de nacht terwijl je op een veilige grote parkeerplaats staat, en verwachten dat je een hele week in een hotelletje gaat zitten en geen idee hebt waar je bent, en het lange wachten en wachten, telkens niks horen, het viel me allemaal zwaar tegen van de ANWB.

Nu nog al het geklooi met rekeningen declareren, wie betaald de tolwegen aangezien ik heel veel km heb gereden doordat ik permanente huurauto heb gekregen, daar heb ik geen bonnetjes van, maar we zien wel. Morgen de ANWB maar weer eens bellen.

Nog een foto gevonden bij het wachten bij een van de vele tolpoortjes, met bijbehordende motor tempraturen
100_8514-1.jpg

Zo, wat een verhaal zeg!

Wedden dat, als je dit naar de ANWB stuurt als ingezonden brief voor de kampioen, ze het niet plaatsen?
Valt me zwaar van ze tegen! (n)

Misschien heb ik het gemist bij het lezen,maar wat mankeerde de Calibra nou?Inderdaad wat een verhaal.Slechte,maar dan ook hele slechte service van de ANWB!Hopen dat je wel een beetje genoten heb van je vakantie!!!!!!
Evengoed een 'leuk'reisverslag.
gr Marcel.

Nog een foto gevonden bij het wachten bij een van de vele tolpoortjes, met bijbehordende motor tempraturen
Ik heb inderdaad een auto met kokende motor gezien, wachtende voor een tolpoortje :) Mooi verhaal was dat verder, maar niet voor in jouw topic :p
Over de 100 graden motortemperatuur lijkt mij overigens wel wat aan de te hoge kant!

In hoeverre heb je deze route gereden?
vakantie2007route.jpg

Op de heenweg zijn wij gereden via deze weg: Hilversum, Breda, Antwerpen, Gent, Lille, Amiens, Rouen, Le Mans, Nantes, St Nazaire. Vooral dat stuk bij Amiens rijdt heerlijk! Op de terugweg: St Nazaire, Nantes, Le Mans, Parijs (tussenstop van 1 dag), Lille, Brussel, Antwerpen, Breda, Hilversum.

Ik heb gehoord dat het bij Caen erg irritant rijden was, ben jij daar nog langs gekomen?

@ Rottieroodmax: ik ben idd ook wel benieuwd wat er nu kapot was.

sorry, vergeten te vermelden, later op de 2e camping had iemand een woordenboek, wat zei dat mijn multiriem spanner overleden was, die hebben ze vervangen, samen met mijnmultiriem gezien de factuur.

Tjah... zoiets kun je niet zien aankomen, thuis was alles nog oké.

vrijwel die route, Caen was inderdaad érg druk, maar op zich wel te doen, enige wat erg druk was, waren de files voor de tolpoortjes, maar deze bleven beperkt tot een paar keer enkele kilometers, de wegen zelf waren gewoon wel goed te doen.

de heenweg door parijs was het ook vrij druk (om half 4 zelfs!) en antwerpen ook. Je kunt het verschil van zaterdag en zondag rijden goed merken, op zaterdag is het echt veel drukker.

Wij reden beide dagen op vrijdag, maar op de terugweg van Parijs ri. Lille op vrijdagmiddag stond er 1km file voor een tolpoortje. En dat leek al dagen te duren! Enkele kilometers file voor een tolpoortje schiet dus helemaal niet op! En dat vind jij nog meevallen ;)

Dag pechvogel,

Wij hebben je reisverslag met open mond zitten lezen.Het kwam ons allemaal zeer bekend voor !!

Je weet misschien nog dat wij (toen onze Calibra 2 jaar jong was) ook onderweg midden in Frankrijk met een afgebroken poelie stonden.(na het aanzetten van de airco). Ook wij moesten in 45 graden langs de autobaan naar de dichst bijzijnde praatpaal lopen.Ook bij ons spraken ze alleen Frans wat ik een beetje beheers.Maar goed.Wij werden ook weggesleept naar een bouwvallige garage.Daar hebben we (wel in een dag tijd) maar op het nippertje een taxi kunnen krijgen om verhuurbedrijven te gaan zoeken om daar een auto mee te krijgen.Ergens hadden ze nog wel een Ford Focus staan.

En lang leve de GSM maar je moet m wel op tijd op kunnen laden...zonder auto hoe doe je dat ?

Wij waren 500 kilometer van onze bestemming af en we hebben in het hotel nog kunnen regelen dat de
limiet van de credit card nog verhoogd kon worden anders kregen we problemen met de verhuurder van de auto.

Onze Calibra zou in eerste instantie gemaakt worden bij een Opel dealer in Valence (waar de auto weer naar toe was gesleept ondertussen).Wij zijn drie keer op en neer gereden naar deze dealer.(Ook om het slotje van de velgen voor hun te pakken)anders konden ze geen reparatie doen.De laatste keer dat we daar waren werd er ons verteld dat de auto op transport zou worden gezet naar Nederland door de ANWB. Maar wanneer ???

De huurauto hebben we de rest van de vakantie in gereden.

In Cannes konden we voor de terugreis de auto omruilen voor een Nederlandse omdat je met een Franse auto de grens niet over mag.

Al met al een hele vervelende start van onze vakantie 8 jaar geleden alweer.
Het heeft slechts 6 weken geduurt voordat we onze Calibra weer terug hadden (gemaakt en wel)

Als je wilt kan ik je nog wel wat tips geven over de declaratie van alle kosten die je gemaakt hebt.
monique.69@hotmail.com
Je moet het goed aanpakken.

We hebben ondertussen de 350.000 kilometer bereikt op de teller !! Zonder veel problemen verder !!
Dus....

Trouwens de temperatuur van 100 graden die het metertje aangeeft is echt niet bijzonder hoor !!
Is normaal volgens Rene dus he ?

Wat een verhaal zeg allemachtig. Aan je smilies te zien bleef je nog rustig, ik zou het moeilijk ermee hebben. o_O Die verdomde ANWB toch. Valt me smerig van ze tegen, draait toch uiteindelijk weer om geld. Hoeveel ervaring hebben ze zou je denken? Oneindig veel lijkt me. Een antwoord als geen huurauto's beschikbaar zou mij in het verkeerde keelgat schieten.

Hopelijk was de rest van de vakantie wel mooi.

damn Joost, dat is mooi kl*te, maar wle goed dat je daarna in ieder geval nog lekker vakantie hebt kunnen houden.!

ik moest gelijk aan jullie denken toen ik gestrand was... Bij jou was het dus ook zo'n geklooi.

Ze hebben bij zowel de Peugot garage als de Ford garage een hele tijd om te auto gestaan om ze te bewonderen, volgens mij zijn ze echt zeldzaam daar. Ik had ook veel liever dat ze hem naar een opel dealer gingen afslepen, maar volgens de ANWB zijn er in frankrijk vrijwel geen Opel dealers... :rolleyes:

ik bel zo de ABN-AMRO op waar ik mijn doorlopende reisverzekering heb, even kijken wat hun zeggen, en de ANWB krijgt ook zeker nog een telefoonje in deze dagen. Ben nu bezig met alle bonnetjes en kosten op een rijtje te zetten.

ik heb het gezien bij jullie auto, ik ben hardt onderweg, al zal dat nog wel een aantal jaar duren ;) Dat er iets stuk gaat, dat kan bij elke auto, ben er nog zéér tevreden mee, hij heeft het de rest van de vakantie ook perfect gedaan, ook nog wat leuke weggetjes gepakt en zo :cool:

Ik weet het, hij heeft vrijwel dagelijks de 100 graden aangetikt, maar het schijnt zo te horen, bij 105 graden begint hij ook als een gek te koelen naar de 95 graden.

Ik bleef inderdaad vrij rustig, maar je bent wel zeer gefrustreerd, je kijkt echt uit naar vakantie, heb het hele jaar heel hardt gewerkt, en dan strand je... je hebt een bepaalde verwachting van de ANWB, en dan valt dat ook erg tegen. Vooral het telkens wachten en wachten, uren wachten in de auto op een telefoontje of wat, hoe het verder zal gaan, die je telkens niet krijgt, en er maar weer zelf achteraan moet bellen. Het was zelfs zo erg dat ik alle vrouwentijdschriften heb gelezen van mijn vriendin o_O dat zegt dus wel wat...

dat deed het bij mij ook, doen ik boos werdt was er ineens wel een huurauto, voor een paar dagen dan. Zeer frustrerend, omdat er andere nederlanders waren die een ongeluk hadden gehad, daarvoor kwam er een dikke Vectra speciaal voor uit nederland rijden voor hun om hun vakantie te vervolgen. Nou is een ongeluk wel wat erger, maar uiteindelijk heb ik net zo goed recht op een vervangende auto voor de rest van de vakantie, dus dat wekt nog meer frustratie op.

Het verhaal hier op het forum zetten lucht ook al goed op (y)

Boeiend verhaal, heb alles gelezen!

vroeg ik "do you speak english?" waarop de man "No" antwoorde

:x:x:x Wat een kutvolk he die fransen.. kan al kwaad worden als ik het lees.. Als je de man geld aanbood, dan, let maar op, sprak hij opeens wel engels.

Dit is mijn eerste echte vakantie in Frankrijk, erg mooi land, maar zolang je geen frans praat, verschrikkelijk volk (n) als je dan ook nog eens een ANWB hebt die niet echt meewerkt, is het 'feest' compleet.

Ik heb inmiddels ook besloten om mijn Monza te verkopen. :eek:

Ik heb er gewoon te weinig tijd voor met mijn werk en de HBO studie, bovendien heb ik een beetje onverwachts een calibra V6 gekocht (waar ik tot op heden geen spijt van heb) en 2 dikke 6 cilinders bij de deur is wel iets te veel van het goede.

Bovendien wil ik heel graag een motor rijbewijs en evt. een motor, dus dann moet de monza toch helaas wijken.

De advertentie staat op Autoweek Bazaar (y)

Advertentie Monza

Eh, is ie nou zo goedkoop of zijn die dingen gewoon niet zo gewild? Voor een APK waardige Kever betaal je al een stuk meer! :eek:

Lijkt me best gaaf, zo'n dikke bak :p Maarja, ik ben totaal niet technisch...

Hij is inderdaad zo goedkoop. Echt gewilt zijn ze ook niet, tenzij ze op gas lopen. Ik heb hem voor het zelfde geld gekocht, alleen heb ik er zelf nog wat kosten aan gehad, maar het is niet anders. Wil er niet mega lang mee te koop lopen, hij staat al zo vaak stil.

de meesten staan voor veel meer te koop, voor dat geld van die van mij koop je meestal 1 die helemaal verrot is.

Nou is die van mij qua uiterlijk niet de mooiste, maar de basis is gewoon goed, ook de zwakke plekken zoals de veerpoten.

Veel reactie's gehad ook, we wachten af. Heb 1 iemand gehad al die er 800 euro voor wilde neer tellen, maar dat heb ik vooralsnog afgeslagen. :)

Ik zou niet te snel zakken met de prijs. Auto's die wegenbelastingvrij zijn en een APK hebben zijn altijd redelijk gewild.

Paar opmerkingen over de advertentie: er staat handgeschakeld maar het is een automaat. Verder heb je als carosserietype 'stationcar'.

Qua verkoop heb je meeste kans als je gaat adverteren op marktplaats onder de klassiekers en oldtimers. Zou ik zeker doen als straks de vakanties over zijn (meer lezers).

Ik heb hem inderdaad vrij scherp geprijs en zak dus ook niet (veel) zeker niet aangezien de vele reactie's.

Bij autweek bazaar selecteerde ik mijn auto, kwam er automatisch handgeschakeld en stationcar te staan :rolleyes:

auto staat inmiddels ook op MP, veel reactie's, en geintereseerden, en er is al 1 iemand wezen kijken en rijden...

enthausiast en alles was wel oké, had had gehoopt dat het plaatwerk in iets betere staat was, verder dik tevreden, maar hij wilde er 800 voor bieden en evt. gelijk mij geven.

maar dat gaat zeker nog niet door :)

ik wou net zeggen... je moet niet te snel happen hier komt echt wel een liefhebber voor! succes met de verkoop, jammer dat ie weg moet.

En verkocht... Beetje met een dubbel gevoel

hopen dat de huidige eigenaar iets meer tijd in kan steken, die ik haast niet meer kan vinden daarvoor...

He, wel jammer dat je m weg hebt gedaan.

Wilde ff vertellen dat we afgelopen zondag naar de Opel meeting geweest zijn in Sevenum.Samen met mijn collega die een gepimpte Calibra heeft hebben we ons daar ingeschreven voor het concours d' elegance.
Toen we daar een rondje hadden gelopen over de velden bleek dat er maar 1 Calibra DTM stond (die van ons) en de jury vond hem zeker er wel goed uitzien nog helemaal origineel dat zagen ze maar weinig.
MAAR...Mijn collega ging dus met de tweede prijs naar huis van mooiste Calibra !!!
Ontzettend leuk !
Zij hebben zich aangesloten bij het Calibra Team Nederland.Daar staat ie ook op de site.
Wij denken daar nog over om dat ook te doen.

Iets voor jullie allemaal ?
Elkaar ontmoeten zo ?

Ik vind dat heel erg leuk, maar die meetings zijn allemaal in zeeland - noord-brabant of limburg, minstens 2 uur rijden voor mij.

En bovendien ben ik meer van de orginele calibra's, ik vind 9 van de 10 'getunede' calibra's helemaal niet mooi. Al kan ik soms wel het werk van de eigenaar waarderen, zeker als het grotendeels handwerk is zoals deze:

010720071564zi4.jpg

030620071341hz0.jpg

frontabzm4.jpg

hij is nog niet klaar, maar echt alles is handwerk, echt heel bijzonder (y)

Maar als er een keer iets is wat meer in mijn buurt is, of als ik daar toevallig ben, dan ben ik wel van de partij.

Prijs van mooiste calibra; heel persoonlijk natuurlijk :) Ben wel benieuwdt naar die calibra van jou collega

Volgens mij reed je me vanavond tegemoet op de Sloetsweg rond een uurtje of 10, niet?

mooie calibra ,heeft die ook 4 wiel aandrijving ??

waardeloos verhaal van de anwb ,heb het zelf ook gehad dat ik gestrand ben en was gelukkig al op men bestemming en heeft ook de nodige frustratie,s opgeleverd toen ,kwam er een sleepwagen bleek later een auto/caravan handelaar te zijn kon hem niet maken ,heeft het toen 75 km verderop naar st tropez gebracht ( zat in frejus) naar een of andere gare garage ,terwijl er een honda dealer zat 10 km bij ons vandaan ,was echt zwaar over de rooie toen ,en als klap op de vuurpijl koste de reparatie 940 euro ,en kost hier in nederlanf 350 euro ,werdt dus zwaar genaaid door die garage en hem men auto naar de sloop laten brengen daar auto was zelf nog maar 800 waard ,en heeft ook heel wat voet ik aarde gehad voordat ik een internationale huur auto kreeg ,ze wilde me een nationale geven om men vakantie vervolgen ,en dan zou een busje onze spullen komen halen en dan met de TGV naar huis o_O uiteindelijk wel goedgekomen maar echt ellende en 6 dagen zonder auto gezeten

Klopt, ter hoogte van peters banden. Jij was ook duidelijk te herkennen met die gele lampen van jou ;)

Nee, is bij de V6 niet mogelijk geweest. De Turbo's hebben het standaard om het vermogen kwijt te kunnen. V6'en hebben standaard Traction Control.

Ben daar ook blij van, het is wel een super mooi stukje techniek, zeker voor toen erg mooi gemaakt. Maar blijkt ook zeer storingsgevoellig. Bij de meeste Turbo's is het 4x4 systeem niet meer werkende.

Ik snap helemaal hoe je je gevoelt hebt tijdens de vakantie, heel vervelend...

Wat mij op valt is dat mensen die stranden in duitsland of zo, over het algemeen zeer goed geholpen worden. En de mensen in frankrijk die stranden, zijn allemaal niet te spreken, en hebben allemaal problemen gehad met de garage/anwb. (n)

heeft die turbo geen constane 4x4 dan ??

veel plezier nog van de Calibra ,mooi hoor zo,n V6 heb er zelf ook over gedacht om een auto met V6 te kopen alleen het geluid al :cool: maar kost me allemaal te veel geld zeker als ik bij de pomp kom ,en als ik met veel vermogen rij zal ik het af en toe ook flink gebruiken als alles goed warm is en de ruimte heb

Nee, de turbo heeft geen constante 4x4, een heel vrij complex systeem die de 4x4 alleen inschakeld wanneer nodig.

Je moet inderdaad wel een rekensommetje maken voor een V6. Nou zijn de maandelijkse kosten heel goed te doen:

een V6 is net zo duur in de belasting als een 2.0 16V
een V6 is 5 euro duurder in de maand aan verzekering
een V6 verbruikt haast niks meer dan een vier-cilinder, bij gewoon rijden... Zo haal ik op de snelweg 1 op 14 en in de stad 1 op 10, bij gewoon rijden.

Het dure is vooral reparatie's en onderhoud. Alles zit vol onder de motorkap, zelfs bougie's is niet 'even' te doen zoals bij de meeste andere auto's. Om maar niet te spreken van de distributieriem of zo. Gelukkig werk ik bij een garage en is het allemaal heel goed te doen.

Wat een rot begin van je vakantie.:( Ben nu zelf net 1 dag terug uit het mooie Frankrijk. Maar wat doen die lui een best om in het beste Frans wat ze kunnen, hun verhaal te doen. Ik word echt doodmoe van die lui.

Het valt me overigens erg tegen van de ANWB dat ze je zo slecht geholpen hebben. Heeft je best wel wat geld en tijd gekost.

Mijn Calibra heeft zich goed gehouden de hele reis. Alleen wel 2 verdachte rammels rijker. 1 weet ik al, dat is de condensor van de airco. Maar die 2de weet ik niet en maakt me wel een beetje bezorgd.

Wat mij trouwens ook op viel de eerste 1 a 2 dagen op de camping was dat veel Fransen naar mn auto keken. Alsof ze nooit een Calibra gezien hadden. Terwijl ik die zelfde week nog 4 gezien heb in de omgeving (wel eerste generatie).

Oja, de temperatuur liep bij mij ook wel op de 100 graden. Waarna het gezoem van de ventilator daar weer een eind aan ging maken.

Het begin van de vakantie was inderdaad minder... gelukkig was de rest wel super mooi! (y)

En ik ben inderdaad slecht geholpen, en ik ben zeker niet de enigste...

Een echte kilometer vreten, voor vakantie echt een ideale auto, mits je met 2 personen bent (y) Ik vind het wel jammer dat ik geen stukje duitse autobahn heb kunnen mee pikken.

De reactie's van Franzosen was wel leuk, er rijden daar zowiso érg weinig opels rond, Calibra's al helemaal niet. Ik werdt soms echt na gekeken op straat, en 1x kwam ik bij de auto aan, stond er ook een meneer om mijn auto heen te lopen en naar binnen te kijken. :rolleyes:

Bij mij stond de tempratuur in de stad gewoon standaard op 100 graden o_O gelukkig niet veel hoger...

en sinds ik terug ben nog steeds de auto niet kunnen wassen of met andere dingen bezig kunnen gaan wat ik graag wilde. Druk druk...

en ik wacht ook nog steeds op mijn kosten die ik gedeclareerd heb bij mijn reisverzekering en ANWB. Ik kan het geld goed gebruiken

Heel erg leuk verhaal en ik vind het knap van je dat je zo lang rustig bent gebleven tov de ANWB. Wat een stelletje @$^@#^@# als je ze echt nodig hebt.. (deze zin wordt ook veelal gebruikt bij de politie :))

En dat de Fransen stug zijn kan ik beamen. Laatst met de Mustangclub door de Vogezen gereden en wat een 'stom stug rot volk' is het af en toe!!

Rob

He he,

Door een kapotte adapter van de laptop kan ik eindelijk weer berichten.

De Calibra van een collega van ons staat op de site van de Calibra Club.Het is die van Danny.Ondertussen heeft hij er nog een aangeschaft een groene V6.Standaard dat wel.
Ps, een aantal weken geleden was dezelfde auto op Blik op de weg.Misschien iemand gezien ?

Onze Calibra krijgt volgende week vrijdag GROOT onderhoud bij een Belgische dealer.Ik ben ontzettend benieuwd naar de kosten.

Overigens hebben we nog steeds niet de benodigde papieren van Irmscher ontvangen en hebben we nu een tip gekregen om naar de RDW te gaan.Misschien weten hun iets meer.
Een buur hier in Belgie heeft ook zijn motor moeten verkopen omdat ie met geen mogelijkheid het ding in kon gevoerd krijgen. Ik hoop niet dat dit ons te wachten staat...

Er was bij de meeting een Calibra die man had 700 kilometer moeten rijden daarvoor dus....
twee uurtjes is dan natuurlijk wel te doen he ?:LOL:

Groot onderhoud zal wel erg prijzig zijn ben ik bang voor... :rolleyes:

Nou ik hoop voor jullie dat het een beetje gaat lukken, maar ik heb onderhand sterk mijn twijfels, gekke belgen o_O.

Ik ga geen 2 uur rijden voor een meeting, maar als ik in de buurt kom; hoor je het gelijk ;)

Een kleine wijziging, mijn interieur lampje is vervangen door een mooi exemplaar van een omega MV6.

Het verschil zit hem in de verstelbare lees-verlichting, waar fel-blauw-witte ledjes achter zitten. Het geeft een erg mooi effect (y)

NokiaN80joost1002.jpg

Deze lampjes hebben wij ook in onze Opel Astra station uit 1997 zitten.Superdingen.In het donker heeft de bestuurder totaal geen last wanneer de bijrijder zijn spotje aanzet.
gr Marcel.

in mijn geval wel ja...

je ziet ze ook niet heel veel, ook niet in alle omega's. Dit exemplaar kwam uit een Omega 3.0 MV6 (duurste uitvoering)

klopt helemaal, zeker omdat ik witte LED's achter de spotjes heb gezet, staat erg leuk :D

Nu bezig met wat anders leuks voor de calibra, alleen heeft wat tijd nodig, iets wat ik haast niet heb :rolleyes:

Terug
Bovenaan