De tempraturen dalen en leuk om eens te zien wat dat betekend voor de reikwijdte van de Twingo
We rijden veel korte stukjes, waar we in de zomer met gemak 200+ km halen zitten we nu op tussen de 120-140 km range nu de temperaturen tegen 0 komen. vanmorgen was het zelfs voorruit krabben. Elke keer de auto opwarmen bij al die korte stukjes lijkt de grootste boosdoener. Vaak laden we al bij 20% accu dus om de 100km laden we dan. Nog steeds voor ons in de praktijk om de 4 dagen laden. Wat voor ons gewoon bij huis even de stekker er in en een 1,5 uur later kun je weer 100 km rijden, net als een mobile telefoon, alleen moet die vrijwel dagelijks aan de lader
Mocht je afhankelijk zijn van een publieke laadpaal, die niet bij huis staat dan zou ik het wel vervelend vinden en is de accu te beperkt, maar nu is het voor ons gebruik geen probleem.
Nog een voordeel van EV, er komt vrijwel gelijk warme lucht uit de roosters en je kunt hem zelfs op afstand via de app al voorverwarmen.
Verder is de twingo deze maand precies 3 jaar oud, de remote services verlopen dan (via app accu bekijken, op afstand voorverwarmen, track and trace van de auto, etc.) Voor 3 jaar kost het 39 euro, dus dat maar afgesloten. De OTA navigatie update + live traffic heb ik niet gedaan. Als we al de navi gebruiken dan gaat het via apple carplay/android auto. Ik heb nog wel even de interne navigatie nog 1x geüpdate maar nu het verloopt deze maand laat ik het voor wat het is.
En de Twingo piept aan de achterzijde met remmen, behoorlijk. Zal wel even schoonmaken en smeren zijn. Kan het zelf wel doen, maar aangezien we 12 maand garantie hebben even een afspraak gemaakt bij de garage hier in de buurt, daar word dinsdag naar gekeken.
En de Insignia? Daar word toch best nog regelmatig wat langere afstanden mee gereden, kofferbak vol en eigenlijk is het gewoon een heel fijne auto waar toch wel heel weinig op af te dingen is. Super de luxe, ruim, fijne stoelen, betrouwbaar, best zuinig, mag ook nog wat trekken en het ziet er ook goed uit