Senor la Gaita
Startmotor
Jay DoubleYou zei:Monsieur Le Loure zei:Wat is/zijn kids?
Modern woord voor kinderen of nakomelingen...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jay DoubleYou zei:Monsieur Le Loure zei:Wat is/zijn kids?
Monsieur Le Loure zei:Jay DoubleYou zei:Monsieur Le Loure zei:Wat is/zijn kids?
Leerzaam zaterdagavondje, straattaal dus.
Springbok zei:Verbruik valt toch niet tegen.
Waarom met de Up en de Laguna?
Ik ben er te zeer aan gewend er over heen te rijden dat het me niks meer doet. Maar als je dan de foto's ziet.....toch altijd wel een mooi staaltje engineering. Wel tijd voor vernieuwing.
AsconaGT zei:De laguna, doet gewoon precies waar hij voor is gemaakt. Af en toe lekker door gassen, kilometers maken, familiebak en blijkt ook een prima trekauto voor zware lasten. Qua vermogen kwam ik niets te kort, super stabiel, geen centje pijn
![]()
Bossinkje zei:Blijft een mooie verschijning in deze kleur! Zelf ook even kort gekeken naar zo'n Laguna als opvolger van de C5, maar uiteindelijk toch maar 'veilig' weer gekozen voor het comfort van een Citroën..![]()
Voor het comfort moet je zeker geen laguna nemen, althans, geen GT. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de auto soms wel erg stug vind. Super met een potje sturen! Hij is zo lichtvoetig door vierwiel sturing en ligt zo strak op de weg, echt een gooi en smijt auto waarmee je onbewust veel harder gaat dan je denkt.
Kijk eens wat ik net op Schiphol zag staan.
En goed geparkeerd; links een paal, en dan ook iets meer links in het vak.
Haha, zelfde parkeerbeleid als ik heb dus.
Heb ook al eens op zo'n ídeale plek gestaan, en dan inderdaad net buiten het blauwe vlak parkeren voor de veiligheid.
Afgelopen dinsdag was het wat langer zoeken maar vond ik dit plekje 's morgens op P1:
AsconaGT zei:Even weer een update; dat er eigenlijk niet heel veel te melden valt op autogebied![]()
AsconaGT zei:Laguna doet het nog steeds perfect, ik kijk soms wel eens met een schuin ook naar andere auto's. BMW 5 serie (F11), Renault Talisman Initiale, Facelift Insignia A 2.0T. Maar als ik een beetje vergelijkbare uitrustig wil (goede stoelen, panoramadak, trekhaak, leer, misschien zelfs automaat en wat andere goodies) en fatsoenlijk uitgeruste motorisering (rond de 200PK) dan moet je toch wel heel fors in de buidel tasten.
AsconaGT zei:Thuis ook het nodige geïnvesteerd en er is bovendien eind dit jaar een 2e kindje op komst dus de (financiele) prioriteiten liggen ook nu elders.![]()
AsconaGT zei:... De airco trekt het wel lastig zodra de buitentempratuur iets op loopt, vermogen is echt ondermaats als je buiten de stad komt en soms loopt hij stationeer even onregelmatig en af en toe hoor ik achter het dashboard een relais heel snel ratelen enkele secondes lang. Verder merk ik nergens wat aan dus zal wel niet erg zijn, zal het wel aangeven bij de beurt. Ik schat ergens in September dat hij de 30.000 al weer aan tikt namelijk.![]()
Is de airco wellicht aan een onderhoudsbeurtje / nieuwe vulling toe? Per jaar ontsnapt er (op Aziatische merken na) 10% van het koudemiddel.
Ik zei ook op autogebied dat er weinig nieuws was,Kijk, dát is pas nieuws. Gefeliciteerd! Tja, dat kost weer de nodige duiten is mijn ervaring. Vooral als de tweede een stuk harder groeit dan de eerste, dan is de 'mazzel' van hetzelfde geslacht ineens minder nuttig
Een Talisman schrijft wel lekker vlot af, dat scheelt
adinsx zei:Mag je eigenlijk wel zo'n stuk van de openbare weg filmen J.?
Moderator
Alsof ze wisten dat de auto open was, of lopen ze gewoon alle auto's langs in de hoop dat er iets open is. En eh, de keyless-sleutel wel in een blikje liggen tegen Relay Attack? Wie komen de volgende keer wat professionelere gasten die niet een kauwgompje maar de auto meenemen.
Volgens mij mag je de openbare weg niet 'an sich' filmen, maar als je je auto op eigen terrein filmt en hij pakt openbare weg mee, is dat geen probleem.
@AsconaGT: Wat heb je draaien qua systeem?
AsconaGT zei:(..)
Camera zoals ik hem heb mag gewoon. De hoofdreden is om mijn voordeur, oprit in de gaten te houden en niet de straat. (...) . Daarnaast mag je het van de wet niet openbaar maken. Dat iemand herkenbaar is beeld komt of bijvoorbeeld een kenteken zichtbaar is.
(..)
Pietzoveel zei:M'n Laguna wil een enkele keer niet openen met de keyless card, dan gebruik je de afstandsbediening. Als de auto daarna niet rijdt moet je 'm ook met de afstandsbediening afsluiten.
adinsx zei:En weer een mooi ruim plekje gevonden zie ik al wel![]()
.
ga er van uit dat die nu wel dicht zitEn je vrouw de schuld geven over de deur open laten staan...