AutoWeter
Asfaltkampioen
Eigenlijk ben ik van mening dat je moet stoppen met je werkzaamheden. Als je iets niet los krijgt en vervolgens niet weet hoe je moet handelen, zeker bij je remmen is het zaak om alles terug in elkaar te zetten er gewoon mee naar de garage te gaan. Ik doe dat ook, ookal is het maar om een bout los te kunnen krijgen met perslucht omdat die verrektes vast zit. In dit geval gaat het om je remmen en zou ik als ik jou was gewoon stoppen. Remmen zijn er niet alleen om te zorgen dat je zelf op tijd stil staat. Het is ook het laatste redmiddel om niet een ander aan te rijden!
Dit is niet omdat ik je de leercurve niet gun. maar omdat het werken aan remmen niet een klus is die je zonder voorkennis fatsoenlijk kan uitvoeren. Lukt het niet, stop er dan mee. Je kunt het beter laten doen en erbij staan om te kijken hoe het zou moeten.
Afijn, Buiten dat geef ik toch uitleg. Maar ik hoop dat je verstand het overneemt.
Leidingbout = nippel. Het niet loskrijgen daarvan is een standaard probleem bij achterassen.
Zorg dat je vooraf alles al ingespoten hebt met wd40 of soortgelijk. Kan een hoop schelen.
Als je de nippel al niet los krijgt kun je proberen de kant bij de remslang los te maken. Zorg wel dat je je remslang al afgeknelt hebt, zodat niet je hele leiding naar voren toe leeg loopt. Als het goed is kun je je remslang tegen houden met een andere sleutel (ga het niet zomaar los proberen te draaien met 1 sleutel!)
Remcilinder vervolgens uitbouwen en met leiding eraan naar de onderdelenboer (want kant van je remcilinder krijg je toch niet zomaar los, en beide delen vervang je)
Daarna met je stuk leiding naar de automaterialenzaak en een nieuwe laten maken. Beetje fatsoenlijke zaak kan dat voor je doen.
Vraag er gelijk om 2. Want dan kan je de andere kant ook gelijk doen, ga er maar van uit dat die ook net zo vast zit, of die moet al eens vervangen zijn (garages doen vaak maar 1 kant)
Zolang de nieuwe leidingen van koper zijn gemaakt kun je die ter plekke nog buigen om het goed passend te maken (niet knikken), als de lengte maar klopt.
Je kunt er ook alleen een klein stukje leiding op monteren. maar wil je dat goed doen heb je net zo veel, of zelfs meer werk dan het volledige leidingkje te vervangen wat van de remcilinder naar de remslang loopt.
Dit stuk leiding is meestal maar een cm of 20 lang. Snij je er een stukje af, moet je die ook felsen en voorzien van een nieuwe nippel. Plus dan ook nog het stukje leiding wat je dan te kort komt vervangen. Ben slim en vervang de hele Leiding...
Knelkoppelingen raad ik ten zeerste af. Ze mogen wel, maar het is geen duurzame oplossing. Er zijn keurders die dat afkeuren (interpretatie van de regels)
Dit is niet omdat ik je de leercurve niet gun. maar omdat het werken aan remmen niet een klus is die je zonder voorkennis fatsoenlijk kan uitvoeren. Lukt het niet, stop er dan mee. Je kunt het beter laten doen en erbij staan om te kijken hoe het zou moeten.
Afijn, Buiten dat geef ik toch uitleg. Maar ik hoop dat je verstand het overneemt.
Leidingbout = nippel. Het niet loskrijgen daarvan is een standaard probleem bij achterassen.
Zorg dat je vooraf alles al ingespoten hebt met wd40 of soortgelijk. Kan een hoop schelen.
Als je de nippel al niet los krijgt kun je proberen de kant bij de remslang los te maken. Zorg wel dat je je remslang al afgeknelt hebt, zodat niet je hele leiding naar voren toe leeg loopt. Als het goed is kun je je remslang tegen houden met een andere sleutel (ga het niet zomaar los proberen te draaien met 1 sleutel!)
Remcilinder vervolgens uitbouwen en met leiding eraan naar de onderdelenboer (want kant van je remcilinder krijg je toch niet zomaar los, en beide delen vervang je)
Daarna met je stuk leiding naar de automaterialenzaak en een nieuwe laten maken. Beetje fatsoenlijke zaak kan dat voor je doen.
Vraag er gelijk om 2. Want dan kan je de andere kant ook gelijk doen, ga er maar van uit dat die ook net zo vast zit, of die moet al eens vervangen zijn (garages doen vaak maar 1 kant)
Zolang de nieuwe leidingen van koper zijn gemaakt kun je die ter plekke nog buigen om het goed passend te maken (niet knikken), als de lengte maar klopt.
Je kunt er ook alleen een klein stukje leiding op monteren. maar wil je dat goed doen heb je net zo veel, of zelfs meer werk dan het volledige leidingkje te vervangen wat van de remcilinder naar de remslang loopt.
Dit stuk leiding is meestal maar een cm of 20 lang. Snij je er een stukje af, moet je die ook felsen en voorzien van een nieuwe nippel. Plus dan ook nog het stukje leiding wat je dan te kort komt vervangen. Ben slim en vervang de hele Leiding...
Knelkoppelingen raad ik ten zeerste af. Ze mogen wel, maar het is geen duurzame oplossing. Er zijn keurders die dat afkeuren (interpretatie van de regels)