Alfa Romeo Giulia (952)

gisteren wel handig om de bmw uit de garage te krijgen hoor dat TC uit kan (opgehoopte sneeuw door het vrijmaken van het fietspad voor de garage), anders knijpt de elektronica alles dicht en sta je stil.

Apple Car play /Android Auto voor de stelvio en Giulia ? https://www.youtube.com/watch?v=WXNig6aunvo

https://www.android.com/auto/alfa-romeo/

Niseko zei:
gisteren wel handig om de bmw uit de garage te krijgen hoor dat TC uit kan (opgehoopte sneeuw door het vrijmaken van het fietspad voor de garage), anders knijpt de elektronica alles dicht en sta je stil.

Dat beetje slip wat je nodig hebt om weg te komen en de banden sneeuwvrij te draaien is automatisch mogelijk. Er is zowaar over het hele gebeuren nagedacht ;-)

Alfa Giulia Super is besteld, helaas niet de benzine maar het is een diesel geworden. Nu maar afwachten, gelukkig nog gebruik kunnen maken van een actie aanbieding bij de leasemaatschappij met extra korting. Wel lang moeten nadenken over de opties want het is geen goedkope auto.

Anyway over een paar maanden zal het grijze beeld van suvjes en suffe auto's opgefleurd worden door nijn Giulia :),

Anyway alvast gelukkig nieuw jaar gewenst, ik heb mezelf alvast een cadeautje gegeven.:D

Beetje lullig dat je geen android auto (apple carplay) kon krijgen op dit moment, zo te zien is het wel reeds te bestellen op de configurator in Zwitserland (helaas is het daar wel een optie die geld kost).

Ik zie de Giulia de laatste tijd (gelukkig) steeds vaker rijden. Daarbij moet ik zeggen dat ik de auto wel een 'road precense' vind hebben. De Guilia valt mij altijd weer op tussen al het andere verkeer. Het model heeft een bepaalde uitstraling, die ik het beste kan beschrijven als een soort mini-Ghibli die voorbij komt rijden.

Enzo Ferrari zei:
Ik zie de Giulia de laatste tijd (gelukkig) steeds vaker rijden. Daarbij moet ik zeggen dat ik de auto wel een 'road precense' vind hebben. De Guilia valt mij altijd weer op tussen al het andere verkeer. Het model heeft een bepaalde uitstraling, die ik het beste kan beschrijven als een soort mini-Ghibli die voorbij komt rijden.

Helemaal mee eens, de wagen heeft met name van achteren bekeken een erg kloeke uitstraling, een echt fraaie verschijning.

Giulietta HB on shortened Giulia basis:
https://www.autoexpress.co.uk/alfa-romeo/102150/new-alfa-4c-sports-car-and-giulietta-hatchback-in-the-pipeline

Het is een witte geworden(na zeer lang twijfelen), aangezien ik de zwarte 18 inch velgen een beetje ordi vind, met name bij een witte, heb ik de gok genomen en de supersport velgen besteld. Ik vond de meerprijs van de 19"inch velgen een beetje teveel van het goede.

Vandaag voor de 2de keer sinds de introductie van de Giulia vorig jaar er 1 'in het wild' gezien. Een standaard grijze op zo te zien 16" denk winter banden. Maar vind het, ondanks het standaard kleurtje, een mooie verschijning. Koplampen/achterlichten lijnen spel. 1 van de mooiere auto's op de weg om te zien. Was het maar een hatchback net als de 4GC dan had ik nog kunnen twijfelen erover :)

Buff zei:
Het is een witte geworden(na zeer lang twijfelen), aangezien ik de zwarte 18 inch velgen een beetje ordi vind met name bij een witte heb ik de gok genomen en de supersport velgen besteld. Ik vond de meerprijs van de 19"inch velgen een beetje teveel van het goede.

Ook een mooie combi!
Welke interieur?

Precies als op de autoweek voorbeeld plaatjes dus:

kpkyfq4bp2kp_480.jpg

En goeie info via DF forum:

ZF rear differential self-locking model

On the 2.2 JTDM 180Hp version, it is possible to install a self-locking mechanical differential, code opt. 939, called the Limited Slip Differential.
The characteristics of this differential are:
• The outer casing of the differential is made of two aluminium half-shells
• The outside diameter of the crown is 230mm
• The total weight is of about 36Kg.
• The transmission ratio is 3.27
• It uses four planet gears
• It uses 1.1 litres of 75w85 oil specifically for the LSD differentials.
 
This type of differential can lock the wheel that slides, evening out the speed of the planet gears to the speed of the differential casing. The system uses the pressure created by the satellite unit on the hubs inserted inside the casing. The two hubs are made so as to create a specific profile where the planet gear shaft is inserted. The pressure of the shaft on the profile of the hubs generates an axial pressure that affects the clutches placed behind the planet gears.

The clutch discs are inserted partly on the planet gear and partly on the differential casing. When the clutch discs are pressed, they can bring the planet gears up to the speed of the differential casing thus creating differential lock.
A different calibration of the ratio of torque transfer between one wheel and another (TBR) makes it possible to have a different response of the differential lock in situations of acceleration and deceleration.

DNA knop.

BAiorq8.jpg

Buff zei:
EdeG83 zei:
Die fabrieksopgave van 7s moet wel haalbaar zijn bij iets droger asfalt en zomerbandjes

Alhier een diesel die door Squadra getuned is :
[/video] https://www.youtube.com/watch?v=PzwDsKeqdtU

Rond de 6-6,5 s volgens mij .....

Overigens kon ik tijdens het rijden met een 180 pk diesel op een natte dag aardig wat overstuur genereren uit bochten. Genoeg voor mij iig...

rond de 6sec idd. Vlot genoeg.

Je kunt idd aardige sliphoekjes maken. Wat vooral irritant is (als je het zoekt) is dat het systeem zo hard en onvergeeflijk ingrijpt.

Vanmiddag naar Zwitserland gereden en vanaf Freiburg even door het Zwarte Woud geknald :df:

1k0.jpg

De koek was nog niet op, maar de ruimte wel.

In de Zwitserse parkeergarage een vriendje gevonden. Nou maar hopen dat we morgen in verwachting zijn van een roze Giullietta. .

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

Toch heel jammer dat wij die kleine kentekenplaatjes voor niet hebben. Sowieso veel mooier, maar zeker op een Alfa Romeo. Of nog beter zoals ze het in de USA hebben, voor helemaal geen kentekenplaat.

2 erg fraaie wagens in ieder geval, opmerkelijk weinig toeren maakt de motor van jou Giulia bij 223 km/uur, 2800 toeren. Dus ook rustig aan boord lijkt mij op die snelheid.

Klopt, die 8-traps automaat zorgt voor een mooi laag toerental van 1500 bij 120. Heel anders dan de handbak.
Niet alleen voelt en klinkt de motor bij 225 km/u heel relaxed, maar de wegligging en besturing zeker ook. Het is erg ontspannen over de autobahn rijden.

Overigens in Duitsland een stuk opgereden met een witte Stelvio (duimpjes uitgewisseld), en nog een witte Giulia (non-q) gespot, vanmorgen stond iets verderop in de parkeergarage een rode Giulia Veloce (q4), en in Zwitserland genoeg Stelvio's gezien. Ik rijd er hier een stuk minder uniek bij dan in Nederland, dat is wel duidelijk.

Onze C3, uiteraard totaal niet vergelijkbaar, doet al 3100 toeren bij slechts 110 km/ uur..... .

In ieder geval erg fraaie wagen de Giulia en zeker ook de Stelvio. Ben benieuwd wat er nog meer voor een moois aankomt dit jaar, sprake van een opvolger van de giulietta..... .

Ik stond in een parkeergarage paar weken geleden in Parijs. Daar stond ook een vloot huurauto's (van Hertz dacht ik). Dat waren vrijwel allemaal Giulia's.

Met alle respect.. eindelijk een auto die weer toch wat anders is dan VAG eenheid, wil VAG niet bashen of iets maar deze Guilia kan je oprecht geen auto noemen maar een creatie. Eerste keer in jaren dat mijn autohart gaat kloppen bij een nieuwe auto, ooit hoop ik zo een auto in bezit te hebben.

Fijn dat de Alfa goed bevalt!
8 traps automaten zijn inderdaad fijn, mijn 320iA (dus benzinemotor ) doet bij 120 km/h zo'n 1750 rpm waar de handgeschakelde versie die ik ervoor reed toch een paar honderd rpm meer nodig had. Scheelt in het verbruik en geeft meer comfort.

Het heeft even geduurd, maar de oplossing voor de fans van dwars gaan is er:
https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulia/abstc-off-dongle/

Alfa zou kunnen / moeten overwegen aan het DTM te gaan meedoen. In de VS is al een Ti versie beschikbaar. Zie hier een lovende recensie:
https://arstechnica.com/cars/2018/04/the-alfa-romeo-giulia-ti-a-sports-sedan-for-people-who-want-to-drive/

2020MY-Alfa-Romeo-Giulia-and-Stelvio-China-spec-15.jpg

2020MY-Alfa-Romeo-Giulia-and-Stelvio-China-spec-5.jpg

2020MY-Alfa-Romeo-Giulia-and-Stelvio-China-spec-6.jpg

2020MY-Alfa-Romeo-Giulia-and-Stelvio-China-spec-17.jpg

2020MY-Alfa-Romeo-Giulia-and-Stelvio-China-spec-16.jpg

Both models get a new 8.8-inch touchscreen for the upgraded infotainment system which now offers a Wi-Fi hotspot, over-the-air software upgrades, integrated emergency call function, and call assistant function. In addition, the multimedia system offers new functions available via the smartphone such as remote control lock, unlock and light flash, determination of a stolen vehicle’s location, and more. Also new are the leather-wrapped multifunction steering wheel and gear lever, as well as dashboard materials which are apparently nicer to look at and touch. Bron: https://www.carscoops.com/2019/11/revised-2020-alfa-giulia-and-stelvio-make-surprise-debut-in-china-with-improved-interiors/

Jammer, geen facelift... itt vele anderen vind ik het nog altijd geen mooie auto. Te ronde, lompe neus en anonieme kont

giulia-2019-q4-7637.jpg

giulia-2019-q4-7638.jpg

giulia-2019-q4-7651.jpg

giulia-2019-q4-7639.jpg

giulia-2019-q4-7641.jpg

AutoCar 3,5 / 5

Given how rapidly the rest of the compact saloon segment has progressed, this updated Giulia merely maintains its position rather than challenging for class superiority. That said, anyone searching for an engaging drive should still have one on their list alongside the 3 Series and Jaguar XE.

AutoExpress 4,5 / 5

It might not look much different to the original Alfa Romeo Giulia, and on the road it might not drive much better than before either, but inside, the new MY20 Giulia is a much more competitive proposition. Overall quality is up, the connectivity is much better, and the instruments and infotainment have also been improved. CO2 emissions should be slightly lower, too. So overall, Alfa has made an already good car even better, albeit at a price.

Gave, boeiende kleur zeg! De interieurkwaliteit moet nu ook premiumwaardig zijn.

giulia-14.jpg

"It might not look much different to the original Alfa Romeo Giulia, and on the road it might not drive much better than before either, but inside, the new MY20 Giulia is a much more competitive proposition. Overall quality is up, the connectivity is much better, and the instruments and infotainment have also been improved."

https://www.autoexpress.co.uk/alfa-romeo/giulia/108444/new-alfa-romeo-giulia-2020-review

Het blijven prachtige auto's, maar na een 146ti nieuw gekocht en drie jaar gereden te hebben, heb ik mijzelf voorgenomen om nooit meer een Alfa te kopen. Bij de garantie afloopkeuring werd er voor fl 3800,00 aan mankementen gevonden. Gelukkig werden die mankementen netjes hersteld, maar ik was het vertrouwen kwijt. Het waren drie jaren puur rijplezier en ik heb er met pijn in mijn hart afscheid van genomen...

Briljant. 25 jaar geleden een auto gekocht waar je wat pech mee had (of eigenlijk niet, want was netjes opgelost) en vervolgens nooit meer een auto kopen.

Zeg dan gewoon niets.

Een goed samengestelde Giulia met vooral de juiste rijhoogte/velg-band combinatie is 1 van de mooiste autos die er op dit moment te koop is. Jammer dat het qua verkoopaantallen niet het succes is waar velen op gehoopt hadden. Ik had het bij de introductie al voorspeld en helaas gelijk gekregen. Ik voorzie uiteindelijk dezelfde toekomst voor Alfa als Lancia nu heeft, beetje aanmodderen op de thuismarkt.

FH163500 zei:
Een goed samengestelde Giulia met vooral de juiste rijhoogte/velg-band combinatie is 1 van de mooiste autos die er op dit moment te koop is. Jammer dat het qua verkoopaantallen niet het succes is waar velen op gehoopt hadden. Ik had het bij de introductie al voorspeld en helaas gelijk gekregen. Ik voorzie uiteindelijk dezelfde toekomst voor Alfa als Lancia nu heeft, beetje aanmodderen op de thuismarkt.

Ik hoop dat je het mis hebt en Psa Alfa weer op de kaart zet. Alfa heeft ook weer dealerbedrijven nodig evenals Fiat.

[size=medium]Prijzen Alfa Romeo Giulia en Stelvio 2020-model bekend[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 17 februari 2020 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Alfa Romeo heeft de prijslijsten van de vernieuwde Giulia en Stelvio samengesteld. Beide modellen zijn bereikbaar geworden.

Alfa Romeo start binnenkort met de levering van de vernieuwde Giulia en Stelvio. De twee modellen hebben een nieuw infomediasysteem, een vernieuwd dashboard met mooiere materialen en nieuwe, semi-autonome rijhulpsystemen. De vanafprijs van de Giulia bedraagt 41.980 euro, de Stelvio is er vanaf 57.260 euro.

Hoewel de vanafprijzen iets lager zijn dan voorheen, is de standaarduitrusting uitgebreid. Cruise control, airconditioning met twee klimaatzones, een achttraps automaat, licht- en regensensoren, lichtmetalen wielen, een infomediasysteem met 8,8 inch aanraakscherm en een deels digitaal instrumentenpaneel zijn altijd aanwezig. Een stapje hoger in het vernieuwde aanbod staat de Super-uitvoering, met als belangrijkste extra’s een navigatiesysteem, grotere lichtmetalen wielen, xenonverlichting en parkeersensoren. De nieuwe Sprint-uitvoering biedt daarnaast een achteruitrijcamera, automatisch grootlicht, cruise control met afstandsradar, een pakket actieve rijhulpsystemen, half-leren bekleding en automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels. De sportieve TI-uitvoering heeft elektrisch verstelbare stoelen, stuur- en stoelverwarming, leren bekleding en specifieke interieuraankleding. Het (voorlopige) topmodel Veloce is aangekleed met diverse sportieve elementen.

Het motoraanbod van de Giulia en Stelvio is overzichtelijk, voor beide modellen zijn er twee benzine- en twee dieselsmaken. Later dit jaar voegt Alfa Romeo meer keuzes toe, waaronder de snelle Quadrifoglio-uitvoering.

Giulia prijslijst:
2.0 200 pk € 41.980
2.0 200 pk Super € 45.980
2.0 200 pk Sprint € 49.480
2.0 200 pk TI € 50.980
2.0 280 pk Veloce € 54.980
2.2 JTD 160 pk Super € 50.980
2.2 JTD 190 pk Sprint € 54.480
2.2 JTD 190 pk TI € 55.980

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2020/februari/47075-prijzen-alfa-romeo-giulia-en-stelvio-2020-model-bekend

Alfa Romeo’s grootste nieuws van deze dagen valt in het extreme spectrum. Vanmiddag volgt de officiële onthulling, nu is de Giulia GTA echter al gelekt.

Alfa Romeo heeft sportief nieuws voor ons in petto. Van de in 2016 gepresenteerde Giulia is een nóg een extremere versie gemaakt. We kennen namelijk de Giulia Q, maar binnenkort wordt deze Giulia GTA daarboven geparkeerd. Via het Spaanse Instagram-account Cochspias duikt nu een rits foto’s op. Studiobeeld laat een ‘milde’ Giulia GTA zien. Deze krijgt al wielkastverbredingen en een riante achterspoiler. Er is echter ook beeld van een rijdende variant. Die is nóg breder uitgebouwd en krijgt een iconische M-aanduiding achter de GTA-naam.

Naar alles waarschijnlijkheid is dat dus een nóg extremere versie dan de ‘reguliere’ GTA. De gigantische achtervleugel, lagere wielophanging en bredere koets rondom bewijzen dat de Italianen veel voor ons in petto hebben. De meest extreme Giulia die we nu kennen, is de Quadrifoglio. Deze wordt aangedreven door een 2.9 V6 met 510 pk. Bij deze GTA’s wordt daar nog een schepje bovenop gedaan. Vanmiddag weten we hoeveel!

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/extremist-alfa-romeo-giulia-gta-lekt/

Begrijp van een Alfa-technicus dat er (mogelijk) 645 pk onder de kap komt te liggen :cool:

After 40,000 Miles with an Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Our Heart Is Broken

We desperately hoped for this enthralling Italian sedan to succeed, but we were consistently disappointed by its unforgivable reliability issues.
https://www.caranddriver.com/reviews/a23145269/alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-reliability-update/

Terug
Bovenaan