RobEU
Misschien is het beter deze discussie te staken, D2. Je spreekt jezelf gigantisch tegen en doet uitspraken die kant noch wal raken. Een XE en XF zijn nagenoeg identiek (zelfs de ontwerper vond de verschillen veel te klein), maar de een is prachtig en de ander vlees noch vis. Daarnaast ga je verkoopcijfers koppelen aan smaak en oordeel, terwijl die zaken behoorlijk los van elkaar staan. Veel mensen vinden alles met een Ferrari-logo prachtig, maar toch is het niet de bestverkochte auto....
Rob, ik spreek mezelf absoluut niet tegen. Wat jij niet snapt is dat we hier niet over feitelijkheden discussiëren maar over meningen. Alleen lijk jij te denken dat jouw meningen feiten zijn en andermans meningen slechts meningen. Over illusies gesproken. Ook jij verkondigt hoofdzakelijk meningen. Sommige iets meer onderbouwd dan andere, maar vrijwel nooit boven twijfels verheven.
Zo zijn een XE en een XF helemaal niet identiek (oftewel: precies gelijk), dat is feitelijk aan te tonen. En wat de ontwerper ervan vindt dondert helemaal niet. De XF heeft in mijn ogen veel mooiere proporties en vind ik mede daardoor gewoon mooier, punt. Dat is mijn mening, en jij probeert nu te doen alsof ik dat niet mag of kan vinden. Dat gaat niet, Rob.
Daarnaast stel jij dat 'velen alles blieven met een Alfa-logo'. Dat mag mijns inziens best onderbouwd worden, en dat zou onder andere middels verkoopcijfers kunnen. Met de kanttekening dat Ferrari in een ander segment opereert dan Alfa Romeo, kennelijk is dat belangrijk om te benadrukken, voor sommigen.
Maar goed, als dat onzin is: Vertel dan maar waar jouw stelling op gebaseerd is.