Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Wegverkenner
Kijk nou toch: Motor Trend test de Giulia QV tegen de M3, ATS-V en C63 AMG. Zoals verwacht wint... ach laat ook maar: https://www.youtube.com/watch?v=WGAU7aFMFwQ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nico GTR zei::T de M3 neem ik aan.
straatos zei:Leuke test Caddie vs AMG vs M3 vs Giulia Q:
https://www.youtube.com/watch?v=WGAU7aFMFwQ
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:straatos zei:Leuke test Caddie vs AMG vs M3 vs Giulia Q:
https://www.youtube.com/watch?v=WGAU7aFMFwQ
Kijk eens 1 post boven je![]()
ab123cd zei:@BoringBeu
Top Gear heeft een leuk filmpje inzake de Giulia Q4 en de journalist maakt korte metten met opmerkingen over Alfa inzake 'naden en kieren en zacht plastic', filmpje is te vinden op youtube, aanrader.
BoringBeu zei:heeft iemand onder jullie autoliefhebbers (dus niet VW en co)
Link: https://www.motortrend.com/cars/alfa-romeo/giulia/2017/alfa-romeo-giulia-bmw-330i-audi-a4-mercedes-benz-c300-cadillac-ats-jaguar-xe-lexus-is-200t-infiniti-q50-volvo-s60-comparison/Mototrend.com zei:9TH PLACE: INFINITI Q50 2.0T
Big on value and interior space, the Infiniti left our judges with nothing else nice to say.
8TH PLACE: VOLVO S60 T6
Stylish and safe, the Volvo can’t escape its long-past sell-by date. It’s an old car in a hyper-competitive class, and it just can’t keep up anymore.
7TH PLACE: BMW 330I
How the mighty have fallen. The reigning winner and standard-bearer of the class suffers from old age, dulled dynamics, and a lack of personality.
6TH PLACE: JAGUAR XE 25T
A new standard in the sporty-handling versus refined-ride equation, the Jaguar was undone by its tiny back seat, boring interior styling, and buggy infotainment system.
5TH PLACE: CADILLAC ATS 2.0T
The best sport sedan chassis in the class is let down by a useless back seat and barely acceptable infotainment system.
4TH PLACE: LEXUS IS 200T F SPORT
A good all-around performer, the weighty Lexus is underserved by its overstressed engine, unintuitive infotainment system, and polarizing styling.
3RD PLACE: MERCEDES-BENZ C300
The most luxurious of the field, the Mercedes needs to improve its ride quality and improve the value proposition of its pricing.
2ND PLACE: AUDI A4 2.0T QUATTRO
Smart, practical, sophisticated, and something of a Q-ship, the Audi quietly crawled its way up the podium but lacked the personality to take the top spot.
1ST PLACE: ALFA ROMEO GIULIA
Efficient, economical, quick, safe, and without question the most fun to drive, the Giulia is a car we’re willing to gamble on despite its reliability legacy and lack of cost-of -ownership data.
ab123cd zei:@Jamiro
Mooie opsteker voor Alfa, geweldige wagen de Giulia!
straatos zei:Voor de markt met het stuur aan de andere kant (VK en zo) komt de 276 pk sterke Veloce 2.0 er alleen in RWD. Andere markten AWD. Scheelt 60 kg. Da's een ranke dame op een borrel.
https://www.autocar.co.uk/car-review/alfa-romeo/giulia/first-drives/2017-alfa-romeo-giulia-veloce-review
![]()
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Meermaals in de Giulia gezeten en gereden en van binnen is het allesbehalve een krappe wagen. Als ik achter mezelf ga zitten (1.87m) heb ik zeeën van beenruimte. Breed is die inderdaad ook, maar er zit op de achterbank wel een heel groot schuinlopend stuk bank, waar niet gezeten kan worden, maar wat de breedte aardig opschroeft.
![]()
Mooie keuze verder! Dat worden veel leuke kilometers.
RobEU zei:Heel curieuze metingen en conclusies. Ik kan me best voorstellen dat een Octavia minstens zo veel beenruimte achter heeft, is de Giulia dan ineens een C-segment auto? Bovendien gaat het hier om luttele centimeters. Een goed gevormde achterbank kan veel meer effect hebben dan de breedte van de auto zelf, helemaal als de wielkasten achter duidelijk geprononceerd naar buiten steken. Een Rapid is een heel smalle auto bijvoorbeeld, maar die heeft ook heel dunne deurtjes. In de praktijk is de ruimte achterin dus gewoon prima.
Neemt niet weg dat de Giulia heus niet zo krap is als er soms wel geroepen wordt. Het is niet zo dat je je benen nergens kwijt kunt. Succes dus met wachten op je nieuwe bolide!
EdeG83 zei:Klopt die info heb ik ook.
Na heel wat dimdammen is mijn auto trouwens aantrekkelijk geupgrade naar een Business Super Veloce pack, 180pk automaat. Verder alles gelijk gebleven zoals in vorige posts.
Dit omdat ook tegen alle info in, de veloce pack uitvoering niet geleverd kon worden op een 150pk handbak (business super).
Dit moest allemaal met grote haast voor vorig weekend omdat daarna uberhaupt geen Business uitvoering meer besteld zou kunnen worden.
Wel heel erg italiaans chaotisch allemaal. Draagt bij aan de sfeer laten we maar zeggen.
Gelukkig een heel welwillende dealer (Kien) en een meewerkende leasemaatschappij, en het is net op tijd gelukt.
Levering begin November (bij afloop huidige leasecontract). Kan niet wachten!
Alfa2017 zei:EdeG83 zei:Klopt die info heb ik ook.
Na heel wat dimdammen is mijn auto trouwens aantrekkelijk geupgrade naar een Business Super Veloce pack, 180pk automaat. Verder alles gelijk gebleven zoals in vorige posts.
Dit omdat ook tegen alle info in, de veloce pack uitvoering niet geleverd kon worden op een 150pk handbak (business super).
Dit moest allemaal met grote haast voor vorig weekend omdat daarna uberhaupt geen Business uitvoering meer besteld zou kunnen worden.
Wel heel erg italiaans chaotisch allemaal. Draagt bij aan de sfeer laten we maar zeggen.
Gelukkig een heel welwillende dealer (Kien) en een meewerkende leasemaatschappij, en het is net op tijd gelukt.
Fijn dat het voor jou nog gelukt is. Maar inderdaad chaotisch, de dealer waar ik in eerste instantie was wist ook van niks!
Ik overweeg nu dan de standaard super te nemen, alleen zit er stiekem best nog wel wat verschil met de business super.
Voordeel is nu nog wel dat ik het Veloce pack erbij kan nemen. Maar ben er dus nog niet helemaal uit.
Heb inmiddels wel contact gehad met de importeur. Die gaf aan dat per half september de nieuwe uitvoeringen bekend worden.
Helaas mocht men nog niet aangeven wat voor soort uitvoeringen er aan zitten te komen.
Dus ja, misschien toch maar ff'tjes geduld hebben, met het risico dat de nieuwe pakketten / uitvoeringen prijstechnisch onaantrekkelijker worden t.o.v. de huidige beschikbare uitvoeringen.
EdeG83 zei:Alfa2017 zei:EdeG83 zei:Klopt die info heb ik ook.
Fijn dat het voor jou nog gelukt is. Maar inderdaad chaotisch, de dealer waar ik in eerste instantie was wist ook van niks!
Ik overweeg nu dan de standaard super te nemen, alleen zit er stiekem best nog wel wat verschil met de business super.
Voordeel is nu nog wel dat ik het Veloce pack erbij kan nemen. Maar ben er dus nog niet helemaal uit.
Heb inmiddels wel contact gehad met de importeur. Die gaf aan dat per half september de nieuwe uitvoeringen bekend worden.
Helaas mocht men nog niet aangeven wat voor soort uitvoeringen er aan zitten te komen.
Dus ja, misschien toch maar ff'tjes geduld hebben, met het risico dat de nieuwe pakketten / uitvoeringen prijstechnisch onaantrekkelijker worden t.o.v. de huidige beschikbare uitvoeringen.
Ik denk dat er niks anders op zit dan afwachten, schijnbaar worden de pakketten en uitvoeringen behoorlijk anders dan voor de zomerstop. Misschien wel juist een stuk aantrekkelijker. Immers wil FCA graag meer Alfa's op de weg zetten en gaat dat nog niet helemaal vanzelf.
Alfa2017 zei:EdeG83 zei:Alfa2017 zei:EdeG83 zei:Klopt die info heb ik ook.
Ik denk dat er niks anders op zit dan afwachten, schijnbaar worden de pakketten en uitvoeringen behoorlijk anders dan voor de zomerstop. Misschien wel juist een stuk aantrekkelijker. Immers wil FCA graag meer Alfa's op de weg zetten en gaat dat nog niet helemaal vanzelf.
Update uiteindelijk gewoon toch eind augustus besteld en niet gewacht op de nieuwe prijslijsten / uitvoeringen. Zodoende nog net mee kunnen doen met de Veloce actie van augustus.
Blij mee achteraf, aangezien zoals Buff hierboven aangeeft er geen hele significante veranderingen zijn. Volgens mij zijn er alleen wat nieuwe dieseluitvoeringen bij tov de uitvoeringen in augustus.
Leverdatum in eerste instantie gecommuniceerd was 5 januari nieuwe jaar. Maar gelukkig kreeg ik gisteren bericht van de dealer dat de auto op transport is gegaan richting Antwerpen![]()
. De dealer verwacht de auto over 1-2 weken, dus nog heel eventjes wachten!
@EdeG83 auto al binnen of is de leverdatum blijven staan?
EdeG83 zei:Alfa2017 zei:EdeG83 zei:Alfa2017 zei:EdeG83 zei:Klopt die info heb ik ook.
Update uiteindelijk gewoon toch eind augustus besteld en niet gewacht op de nieuwe prijslijsten / uitvoeringen. Zodoende nog net mee kunnen doen met de Veloce actie van augustus.
Blij mee achteraf, aangezien zoals Buff hierboven aangeeft er geen hele significante veranderingen zijn. Volgens mij zijn er alleen wat nieuwe dieseluitvoeringen bij tov de uitvoeringen in augustus.
Leverdatum in eerste instantie gecommuniceerd was 5 januari nieuwe jaar. Maar gelukkig kreeg ik gisteren bericht van de dealer dat de auto op transport is gegaan richting Antwerpen![]()
. De dealer verwacht de auto over 1-2 weken, dus nog heel eventjes wachten!
@EdeG83 auto al binnen of is de leverdatum blijven staan?
De auto was heel vlot binnen bij de dealer. 10 Oktober al om precies te zijn.
Leverdatum is echter volgende week vrijdag pas, dat mocht niet eerder i.v.m. einddatum van mijn huidige leasecontract. Dus nog 8 nachtjes slapen...
Hoe heb je jouw Giulia geconfigureerd?
Roder zei:Mooie auto! Alleen jammer van de saaie kleur, dat vind ik nou echt zonde.
Bimmert zei:Mooie auto, gaat richting de 50k consumentenprijs waarschijnlijk.
EdeG83 zei:Ook mooi! Wel een wat rustigere en onopvallendere kleurstelling dan de mijne. Je hebt wel iets meer opties kunnen aankruisen zo te lezen.
Ik moet nog 2 nachtjes slapen en dan krijg ik mijn Giulia die als volgt is geconfigureerd:
- Alfa Romeo GIULIA 2.2 AT 180pk AE Business Super
- Model/Versie/Serie: 620-PRM-0-000
- Buitenkleur: Rosso Alfa (414)
- Binnenkleur: Veloce Interior Pack: Tabacco lederen sportstoelen (405)
- Levering zonder typeaanduiding
- 18" Veloce velgen (nalevering door dealer)
Meer heb ik niet gekozen, maar de 180pk Business Super Veloce is al aardig compleet:
- Sport Pack (8LQ)
- Q2 elektronisch sperdif.
- Driver Assistance pack plus, met o.a. Cruise Control, ABS, ASR, LDW, ESC, IBS, FCW, etc)
- Aluminium instaplijsten (79U)
- Aluminium sportpedalen en voetsteun (4CS)
- Aluminium sierplaat op middentunnel en sierlijst voorportierpanelen (4CS)
- Lederen sportstuurwiel
- Lichtmetalen remklauwen voor en achter (Rood) (4TA)
- Power Seats Pack, 6 voudig elektrisch verstelbaar
- delen neerklapbare achterbank met skiluik (195)
- 25W Bi-xenon koplampen (LM2)
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar (GTD)
- 3,5" TFT kleurendisplay in instrumentenpaneel
- 6,5" connect navigatie met DAB
- Geluidssysteem met 8 speakers
- Dual zone airco
- Licht en regensensoren
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Parkeersensoren voor en achter.
- Automatisch inklapbare buitenspiegels
- Verwarmbare sproeierkop
- Lead-me-to-car en Follow-me-home verlichting
- Instapverlichting
- Dubbele uitlaat