Alfa Romeo Giulia (952)

Leuk testje vs de rest van de duitse toppers en een vette cadilac:
https://www.youtube.com/watch?v=WGAU7aFMFwQ

And the winner is .....

Leuke test Caddie vs AMG vs M3 vs Giulia Q:
https://www.youtube.com/watch?v=WGAU7aFMFwQ

Nog maar eens hier vastleggen: vorige week maakte AR bekend dat er geen SW komt van de Giulia "omdat de Stelvio en die SW dan zo veel op elkaar zouden lijken" en "omdat we met de Stelvio alle SW-kopers ook goed kunnen bedienen". Ik denk dat men hier een grote fout maakt. De Noordeuropeaan houdt nu eenmaal minder van sedans in deze klasse dan de Noordamerikaan en Zuideuropeaan, en niet iedereen wil in een hoog gebouwde SUV over de Autobahn, autosnelweg, Motor Way of autoroute razen. De klanten die men hiermee verliest gaan lekker bij de Duitse drie shoppen of eventueel bij Jaguar, die alle wel een stationwagen van dit formaat in hun programma hebben. Dom, dom, dom.

Noord-Europeanen kopen sowieso heel weinig auto's in dit segment, als het niet uit Duitsland afkomstig is. Een klein percentage daarvan zou graag voor een SW willen kiezen (ik heb het gevoel dat het percentage SW-kiezers kleiner is in het 'premium' segment dan daarbuiten). Waarom dan voor die heel kleine doelgroep een auto gaan ontwikkelen? Dát is pas dom. Helemaal omdat SUV's/crossovers wereldwijd populair zijn. Dat handjevol klanten dat niet bij Alfa Romeo terecht kan en bij de concurrent gaat shoppen lijkt me niet opwegen tegen de ontwikkeling van een eigen model.

Ik ben gaan testrijden met een Alfa Rosso 2.2 JTDm 180 automaat en moet zeggen dat ik hem schitterend vond. Enorm scherp insturen, direct stuur en toch voldoende comfortabel. De motor voelt vinnig aan (zelfs nog na m'n eigen F20 120d), maar klinkt wel niet zo gezond op toeren en de automaat is bijna zo goed afgesteld als bij BMW (in N mag hij nog iets sneller schakelen. Afwerking is ok wat mij betreft zonder uit te blinken.
Het enige wat mij nog tegenhoudt momenteel is het feit dat het ESP op geen enkele manier uitgeschakeld kan worden en dit een serieuze pretbederver is naar mijn mening. Kent er iemand een manier om dit toch voor elkaar te krijgen?

Hoe komt het toch dat het forum hier over zowat de enige interessante revolutie uit autoland van de laatste jaren (al de rest zijn vooral evoluties) zo heel erg op de achtergrond verzeild geraakt?
Ik rijd momenteel een Audi (A3), zowat het summum van gevoelloos rijden (+ in mijn geval de slechtste auto ooit (ik ben 47 en dit is mijn 9de auto van veel verschillende merken))), ik ben zo heel erg hard alle nieuwtjes over deze (de Giulia uiteraard...) fantastische bolide aan het volgen, en toch lijkt het hier toch vooral te gaan over 13-in-een-dozijn Duitsers en Fransen te gaan. Zo jammer.

OT: ik las op een Duitse site dat ook de 200pk 2.0 benzine er als Q4 komt, heeft iemand onder jullie autoliefhebbers (dus niet VW en co) er enig idee van of deze versie 1) er überhaupt komt en 2) ook naar (in mijn geval) België komt?

@BoringBeu

Mij valt ook op dat autojournalisten gaan mekkeren over 'naden en kieren' bij de nieuwe Alfa's. Ik denk dat de nieuwe Giulia en Stelvio zo goed zijn dat veel journalisten (en forumbezoekers) eigenlijk niet weten hoe ze passend moeten reageren, een Alfa welke echt heel goed is, dat is wel moeilijk om te verwerken en te handelen voor velen :). Ik rij zelf 'saai' Japans maar vind de come-back van Alfa zeer indrukwekkend, mooie nieuwe modellen. De Giulia had natuurlijk ook gewoon auto van het jaar moeten worden m.i.

Top Gear heeft een leuk filmpje inzake de Giulia Q4 en de journalist maakt korte metten met opmerkingen over Alfa inzake 'naden en kieren en zacht plastic', filmpje is te vinden op youtube, aanrader :).

ab123cd zei:
@BoringBeu
Top Gear heeft een leuk filmpje inzake de Giulia Q4 en de journalist maakt korte metten met opmerkingen over Alfa inzake 'naden en kieren en zacht plastic', filmpje is te vinden op youtube, aanrader :).

TopGear (nieuwe serie) was lyrisch over de Giulia. Trad ook aan tegen de BMW M3. Wat bleek nadat The Stig met de twee auto's mocht ravotten, dat de Giulia een track record (als snelste sedan) neerzette van iets meer dan 1.21 sec. en daarmee zo'n 3 sec. sneller was dan de M3. Zo! Overigens is de sjeu er wel vanaf bij TopGear. Erg geforceerd leuk proberen te zijn. Maar nu realiseer je dat er zo'n zeldzame chemie zat/zit tussen bully Clarkson, knulletje Richard Hammond en de nerdy James May.

Kneus.... zo voel ik me inderdaad als ik na een testrit met de waanzinnig dynamische Giulia opnieuw plaatsneem in mijn A3. Blij dat we het eens zijn :cool:

Weer een hele mooie overwinning van Alfa Romeo in de Verenigde Staten:

Mototrend.com zei:
9TH PLACE: INFINITI Q50 2.0T

Big on value and interior space, the Infiniti left our judges with nothing else nice to say.

8TH PLACE: VOLVO S60 T6

Stylish and safe, the Volvo can’t escape its long-past sell-by date. It’s an old car in a hyper-competitive class, and it just can’t keep up anymore.

7TH PLACE: BMW 330I

How the mighty have fallen. The reigning winner and standard-bearer of the class suffers from old age, dulled dynamics, and a lack of personality.

6TH PLACE: JAGUAR XE 25T

A new standard in the sporty-handling versus refined-ride equation, the Jaguar was undone by its tiny back seat, boring interior styling, and buggy infotainment system.

5TH PLACE: CADILLAC ATS 2.0T

The best sport sedan chassis in the class is let down by a useless back seat and barely acceptable infotainment system.

4TH PLACE: LEXUS IS 200T F SPORT

A good all-around performer, the weighty Lexus is underserved by its overstressed engine, unintuitive infotainment system, and polarizing styling.

3RD PLACE: MERCEDES-BENZ C300

The most luxurious of the field, the Mercedes needs to improve its ride quality and improve the value proposition of its pricing.

2ND PLACE: AUDI A4 2.0T QUATTRO

Smart, practical, sophisticated, and something of a Q-ship, the Audi quietly crawled its way up the podium but lacked the personality to take the top spot.

1ST PLACE: ALFA ROMEO GIULIA

Efficient, economical, quick, safe, and without question the most fun to drive, the Giulia is a car we’re willing to gamble on despite its reliability legacy and lack of cost-of -ownership data.
Link: https://www.motortrend.com/cars/alfa-romeo/giulia/2017/alfa-romeo-giulia-bmw-330i-audi-a4-mercedes-benz-c300-cadillac-ats-jaguar-xe-lexus-is-200t-infiniti-q50-volvo-s60-comparison/

Voor de markt met het stuur aan de andere kant (VK en zo) komt de 276 pk sterke Veloce 2.0 er alleen in RWD. Andere markten AWD. Scheelt 60 kg. Da's een ranke dame op een borrel.
https://www.autocar.co.uk/car-review/alfa-romeo/giulia/first-drives/2017-alfa-romeo-giulia-veloce-review

alfa-v-972.jpg

straatos zei:
Voor de markt met het stuur aan de andere kant (VK en zo) komt de 276 pk sterke Veloce 2.0 er alleen in RWD. Andere markten AWD. Scheelt 60 kg. Da's een ranke dame op een borrel.
https://www.autocar.co.uk/car-review/alfa-romeo/giulia/first-drives/2017-alfa-romeo-giulia-veloce-review

alfa-v-972.jpg

Op dit moment zijn de 200 T en de Veloce 280 identiek aan elkaar afgezien van de ECU mapping. Turbo, injectoren alles. Komt omdat de motorfabriek speciaal voor de 200 nog niet klaar is (misschien nu wel) gevolg. Bedrijven als Squadra Tuning kunnen met simpele ingreep de Veloce tune in de ECU zetten en je hebt RWD en 280 pk. No brainer.

Alleen jammer dat TCS niet uit te zetten is.

Vlinders in m'n buik!
Gisteren akkoord gekregen op de bestelling van de opvolger van mijn huidige Mazda 6 station. Ik ben in blijde verwachting van een:

Alfa Romeo Giulia 2.2d 150pk Business Super Veloce-pakket.
Zij wordt Rosso Alfa met een Tobacco lederen Veloce sportinterieur.
Velgen zijn 18" Veloce.

Interessant weetje: ik heb een gezin met 3 kleine kinderen (0-5). Ik zal later wat meer toelichten over hoe ik mezelf ervan overtuigd heb dat de Giulia de ideale (...) gezinsauto is.

iczyhzxbdauy_800.jpg

large_1494073670147888.JPG

Goed! De Giulia als gezinsvervoerder. Nee, het is geen stationwagon.. Die is er nou eenmaal niet. De vakantie wordt dus een dakkoffer of een bagagekarretje als het echt moet. Een klein offer.
Stationwagons zijn echt maar een paar keer per jaar echt nuttig. Vakantie en Ikea. Verder rijd je eigenlijk altijd met een loze ruimte rond boven het rollotje (probeer dit maar eens uit te leggen aan moeders de vrouw ;-) )

Als je alle (letterlijk alle!) persreviews kijkt en leest, dan trek je al snel de conclusie dat de Giulia ongeveer even krap is achterin als de BMW 3-serie en de Jaguar XE. "Premium D-segment", daar wordt de Giulia mee vergeleken. De meest ruime van de minder ruime opties zeg maar.
De moed was me dus al helemaal in de schoenen gezonken, en ik was afgelopen maand bezig met een VW Passat Variant te configureren, of zelfs een Superb, of misschien een Talisman.... Auto's die ik helemaal niet wil rijden. Saaie karren.
Totdat ik me bedacht en met een meetlint diverse dealers ben langsgegaan.

Logica: de afstand tussen de beide binnenste isofix haken, geeft je een mooie indicatie van hoe ruim de middelste kinder-zitplaats is. Verder is de afstand tussen beide deurpanelen handig te weten (totale breedte), maar niet eens leidend, want door de voorvorming van de achterbank kun je het wel vergeten om kinderzitjes heel ver uit het midden van de originele zitplaats te zetten. Ze komen dan scheef te staan.

Het volgende zijn de meetresultaten (Interieurbreedte / isofix afstand in CM):
Mazda 6 Sportbreak: 135/43
BMW 3 touring: 130/32
VW Passat Variant: 136/42
Renault Talisman: 133/42
Alfa Giulia: 135/42

Additioneel heb ik de beenruimte gemeten bij de Giulia en bij de Mazda, en het blijkt dat de Giulia maar liefst 5 cm méér te bieden heeft dan de Mazda 6 (stoel in mijn ideale stand).
Conclusie: de Giulia is even breed en handig op de achterbank als een VW Passat of een Mazda 6.
Ik had dit nooit verwacht op basis van alle reviews en artikelen. Zelfs meer beenruimte dan de 6 sportbreak! Wie had dat verwacht...
De BMW 3-serie is enorm veel smaller (voelt ook veel kleiner als je eenmaal zit), waardoor met z'n 3-en achterin echt niet gaat lukken. 10 cm smaller in het midden is echt het verschil tussen zitverhoger past net wel, of past absoluut niet.

Ik begrijp er helemaal niks van hoe het kan dat ALLE pers hier niks over meldt.

Meer interessante cijfertjes volgen.

Meer info over het formaat van de Giulia...

Ik las op de site van Squadra tuning een interessant regeltje: "Wat het eerste opviel is dat de Giulia niet overkomt als een grote auto. Met z’n 466 cm is de Giulia net zo groot als de oude Alfa 166, maar dat valt echt niet op" (bron

Hmmm. Eens kijken bij de autoweek CarBase... Breedte heb ik nodig...
Alfa Giulia: 1873 mm breed
3-serie: 1811 mm
Volkswagen Passat Variant 1832 mm
Mazda 6 sportbreak: 1840 mm
Jaguar XE: 1850 mm
Ford Mondeo Wagon: 1852 mm
Skoda Superb: 1864 mm

Serieus breder dus.... Bijzonder.. Eens een segmentje hoger kijken:

Alfa Giulia: 1873 mm
Alfa 166: 1800 mm
BMW 5-serie touring (nieuw) 1868 mm
Volvo V90: 1890 mm
Volvo V70 tot 2016: 1861 mm

Ik heb nog even naar wielbasis achter gekeken, en zal jullie de resultaten verder besparen, maar de conclusie blijft hetzelfde:
Qua breedte (in- en exterieur) valt de Giulia gek genoeg ruim in het E segment.

Zo zie je maar: nooit afgaan op de pers, maar altijd zelf informatie halen voordat je definitief conclusies trekt.

Meermaals in de Giulia gezeten en gereden en van binnen is het allesbehalve een krappe wagen. Als ik achter mezelf ga zitten (1.87m) heb ik zeeën van beenruimte. Breed is die inderdaad ook, maar er zit op de achterbank wel een heel groot schuinlopend stuk bank, waar niet gezeten kan worden, maar wat de breedte aardig opschroeft.

2017_Alfa_Romeo_Giulia_rear_seats.jpg

Mooie keuze verder! Dat worden veel leuke kilometers.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Meermaals in de Giulia gezeten en gereden en van binnen is het allesbehalve een krappe wagen. Als ik achter mezelf ga zitten (1.87m) heb ik zeeën van beenruimte. Breed is die inderdaad ook, maar er zit op de achterbank wel een heel groot schuinlopend stuk bank, waar niet gezeten kan worden, maar wat de breedte aardig opschroeft.

2017_Alfa_Romeo_Giulia_rear_seats.jpg

Mooie keuze verder! Dat worden veel leuke kilometers.

Klopt, dat schuine stuk neemt nog wat nuttige breedte weg, maar de breedte gemeten tussen de beide isofix haken blijft staan en daarnee is de nuttige ruimte inderdaad riant.
Kijk, voor een derde volwassene is die middelste plek minder prettig ivm de tunnel, maar daar heeft een kind van < 10 jaar geen last van.
Bij de 3-serie komen die schuine stukken voor het gevoel ook een stuk verder naar binnen. Uit mijn metingen zou je ook kunnen concluderen dat BMW ervoor heeft gekozen om de 2 hoofdzitplaatsen achterin wat naar elkaar toe op te schuiven, én de auto is al smaller, wat elkaar versterkt.

Heel curieuze metingen en conclusies. Ik kan me best voorstellen dat een Octavia minstens zo veel beenruimte achter heeft, is de Giulia dan ineens een C-segment auto? Bovendien gaat het hier om luttele centimeters. Een goed gevormde achterbank kan veel meer effect hebben dan de breedte van de auto zelf, helemaal als de wielkasten achter duidelijk geprononceerd naar buiten steken. Een Rapid is een heel smalle auto bijvoorbeeld, maar die heeft ook heel dunne deurtjes. In de praktijk is de ruimte achterin dus gewoon prima.
Neemt niet weg dat de Giulia heus niet zo krap is als er soms wel geroepen wordt. Het is niet zo dat je je benen nergens kwijt kunt. Succes dus met wachten op je nieuwe bolide!

RobEU zei:
Heel curieuze metingen en conclusies. Ik kan me best voorstellen dat een Octavia minstens zo veel beenruimte achter heeft, is de Giulia dan ineens een C-segment auto? Bovendien gaat het hier om luttele centimeters. Een goed gevormde achterbank kan veel meer effect hebben dan de breedte van de auto zelf, helemaal als de wielkasten achter duidelijk geprononceerd naar buiten steken. Een Rapid is een heel smalle auto bijvoorbeeld, maar die heeft ook heel dunne deurtjes. In de praktijk is de ruimte achterin dus gewoon prima.
Neemt niet weg dat de Giulia heus niet zo krap is als er soms wel geroepen wordt. Het is niet zo dat je je benen nergens kwijt kunt. Succes dus met wachten op je nieuwe bolide!

Dank, dat wachten zal wel met smart worden.

Die metingen zijn niet zo curieus hoor. Ja, wagenbreedte is niet alleszeggend als je de dikte van de deuren niet kent, dat klopt.
Maar in mijn eerste overzichtje, geef ik ook de totale breedte aan tussen de deuren. Dat is echt de breedte die je ter beschikking hebt.
Verder speelt de vorm van de achterbank een rol, klopt. Dat probeer ik te ondervangen door de afstand tussen de beide binnenste isofix haken mee te nemen. Dat zijn vast (ISO ;-)) maten, en geven onherroepelijk de breedte van de middelste zitplek weer.
Als er iets in deze redenering niet klopt hoor ik het graag.

De cijfers liegen niet. Desondanks... meet ze rustig zelf eens na. Ik was echt enorm verrast door de verschillen.

Oh nee ik geloof je metingen wel hoor, daar gaat het mij niet om. Ik denk alleen dat metingen, zoals je zelf ook al aangeeft, niet altijd veel hoeven te zeggen. Maar als dit voor jou werkt, super dan! Ik denk dat het sowieso prijzenswaardig is dat je niet blind meegaat in de conclusies van journalisten en zelf kijkt naar de mogelijkheden.

Ik denk wat ook wel scheelt is dat een BMW 3 serie dan wel even lang is. Maar een motorruimte ontworpen voor zowel een 4 als 6 Cilinder in lijn. De Guilia is voor max een V6 ontworpen die een kleinere lengte heeft dan de 200 T of Veloce. Dus er blijft dan meer ruimte over voor de passagiers. En dat blijkt dus uit jouw beleving.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een Giulia mag gaan bestellen (lease). Afgelopen week de auto samengesteld, na een proefrit in de 200T benzine. Aanvraag richting leasemaatschappij en nu blijkt dat de business uitvoeringen eruit gaan en deze uitvoering dus niet meer besteld kan worden :-(. Mijn voorkeur had de business super met daarnaast nog wat andere opties.

Blijkbaar zitten er nieuwe uitvoeringen aan te komen? Helaas kan ik hier nog geen informatie over online vinden en de dealer wist het mij ook nog niet te vertellen. Zit iemand toevallig in hetzelfde proces en heeft wellicht al wat meer informatie over nieuwe uitvoeringen? Of komen er helemaal geen business uitvoeringen meer aan? De dealer kon mij ook niet meer vertellen dan dat er nieuwe paketten aan zitten te komen...

Klopt die info heb ik ook.
Na heel wat dimdammen is mijn auto trouwens aantrekkelijk geupgrade naar een Business Super Veloce pack, 180pk automaat. Verder alles gelijk gebleven zoals in vorige posts.
Dit omdat ook tegen alle info in, de veloce pack uitvoering niet geleverd kon worden op een 150pk handbak (business super).
Dit moest allemaal met grote haast voor vorig weekend omdat daarna uberhaupt geen Business uitvoering meer besteld zou kunnen worden.

Wel heel erg italiaans chaotisch allemaal. Draagt bij aan de sfeer laten we maar zeggen.

Gelukkig een heel welwillende dealer (Kien) en een meewerkende leasemaatschappij, en het is net op tijd gelukt.
Levering begin November (bij afloop huidige leasecontract). Kan niet wachten!

EdeG83 zei:
Na heel wat dimdammen is mijn auto trouwens aantrekkelijk geupgrade naar een Business Super Veloce pack, 180pk automaat. Verder alles gelijk gebleven zoals in vorige posts.
Dit omdat ook tegen alle info in, de veloce pack uitvoering niet geleverd kon worden op een 150pk handbak (business super).
Dit moest allemaal met grote haast voor vorig weekend omdat daarna uberhaupt geen Business uitvoering meer besteld zou kunnen worden.

Wel heel erg italiaans chaotisch allemaal. Draagt bij aan de sfeer laten we maar zeggen.

Gelukkig een heel welwillende dealer (Kien) en een meewerkende leasemaatschappij, en het is net op tijd gelukt.

Fijn dat het voor jou nog gelukt is. Maar inderdaad chaotisch, de dealer waar ik in eerste instantie was wist ook van niks!

Ik overweeg nu dan de standaard super te nemen, alleen zit er stiekem best nog wel wat verschil met de business super.
Voordeel is nu nog wel dat ik het Veloce pack erbij kan nemen. Maar ben er dus nog niet helemaal uit.

Heb inmiddels wel contact gehad met de importeur. Die gaf aan dat per half september de nieuwe uitvoeringen bekend worden.
Helaas mocht men nog niet aangeven wat voor soort uitvoeringen er aan zitten te komen.

Dus ja, misschien toch maar ff'tjes geduld hebben, met het risico dat de nieuwe pakketten / uitvoeringen prijstechnisch onaantrekkelijker worden t.o.v. de huidige beschikbare uitvoeringen.

Alfa2017 zei:
EdeG83 zei:

Fijn dat het voor jou nog gelukt is. Maar inderdaad chaotisch, de dealer waar ik in eerste instantie was wist ook van niks!

Ik overweeg nu dan de standaard super te nemen, alleen zit er stiekem best nog wel wat verschil met de business super.
Voordeel is nu nog wel dat ik het Veloce pack erbij kan nemen. Maar ben er dus nog niet helemaal uit.

Heb inmiddels wel contact gehad met de importeur. Die gaf aan dat per half september de nieuwe uitvoeringen bekend worden.
Helaas mocht men nog niet aangeven wat voor soort uitvoeringen er aan zitten te komen.

Dus ja, misschien toch maar ff'tjes geduld hebben, met het risico dat de nieuwe pakketten / uitvoeringen prijstechnisch onaantrekkelijker worden t.o.v. de huidige beschikbare uitvoeringen.

Ik denk dat er niks anders op zit dan afwachten, schijnbaar worden de pakketten en uitvoeringen behoorlijk anders dan voor de zomerstop. Misschien wel juist een stuk aantrekkelijker. Immers wil FCA graag meer Alfa's op de weg zetten en gaat dat nog niet helemaal vanzelf.

Valt me tegen wat er in de nieuwe prijslijsten gekomen is, volgens mij is de business uitvoering er niet meer . Wel twee verschillende actiepakketten en wat nieuwe lichtmetalen velgen.

Had gehoopt op wat betere aanbiedingen en wat nieuwe (niet zo saaie kleuren). Ik vind persoonlijk Misano blue mooi, maar dit is alleen leverbaar op de veloce en dit gaat niet passen als ik binnenkort voor een nieuwe leasewagen ga kijken.

Hier nog een goed (uitgebreid) vergelijk tussen een M3 Comp pack en een Giulia QV https://www.youtube.com/watch?v=z3U-XH_ipE0

EdeG83 zei:
Alfa2017 zei:
EdeG83 zei:

Ik denk dat er niks anders op zit dan afwachten, schijnbaar worden de pakketten en uitvoeringen behoorlijk anders dan voor de zomerstop. Misschien wel juist een stuk aantrekkelijker. Immers wil FCA graag meer Alfa's op de weg zetten en gaat dat nog niet helemaal vanzelf.

Update uiteindelijk gewoon toch eind augustus besteld en niet gewacht op de nieuwe prijslijsten / uitvoeringen. Zodoende nog net mee kunnen doen met de Veloce actie van augustus.

Blij mee achteraf, aangezien zoals Buff hierboven aangeeft er geen hele significante veranderingen zijn. Volgens mij zijn er alleen wat nieuwe dieseluitvoeringen bij tov de uitvoeringen in augustus.

Leverdatum in eerste instantie gecommuniceerd was 5 januari nieuwe jaar. Maar gelukkig kreeg ik gisteren bericht van de dealer dat de auto op transport is gegaan richting Antwerpen :) :). De dealer verwacht de auto over 1-2 weken, dus nog heel eventjes wachten!

@EdeG83 auto al binnen of is de leverdatum blijven staan?

Alfa2017 zei:
EdeG83 zei:
Alfa2017 zei:
EdeG83 zei:

Update uiteindelijk gewoon toch eind augustus besteld en niet gewacht op de nieuwe prijslijsten / uitvoeringen. Zodoende nog net mee kunnen doen met de Veloce actie van augustus.

Blij mee achteraf, aangezien zoals Buff hierboven aangeeft er geen hele significante veranderingen zijn. Volgens mij zijn er alleen wat nieuwe dieseluitvoeringen bij tov de uitvoeringen in augustus.

Leverdatum in eerste instantie gecommuniceerd was 5 januari nieuwe jaar. Maar gelukkig kreeg ik gisteren bericht van de dealer dat de auto op transport is gegaan richting Antwerpen :) :). De dealer verwacht de auto over 1-2 weken, dus nog heel eventjes wachten!

De auto was heel vlot binnen bij de dealer. 10 Oktober al om precies te zijn.
Leverdatum is echter volgende week vrijdag pas, dat mocht niet eerder i.v.m. einddatum van mijn huidige leasecontract. Dus nog 8 nachtjes slapen...

Hoe heb je jouw Giulia geconfigureerd?

EdeG83 zei:
Alfa2017 zei:
EdeG83 zei:
Alfa2017 zei:
EdeG83 zei:

De auto was heel vlot binnen bij de dealer. 10 Oktober al om precies te zijn.
Leverdatum is echter volgende week vrijdag pas, dat mocht niet eerder i.v.m. einddatum van mijn huidige leasecontract. Dus nog 8 nachtjes slapen...

Hoe heb je jouw Giulia geconfigureerd?

Ik heb de Guilia als volgt samengesteld:
- Metallic lak (MET)
- 18-inch lichtmetalen velgen 'Veloce Bright' (55E)
- Sound Pack (8PK)
- Convenience Pack (8MK)
- Driver Assistance Pack (6UN)
- Zwarte sierlijsten rond portierruiten (MMR)
- Privacy glass - donker getinte ramen vanaf B-stijl (070)
- Schakelflippers op het stuurwiel (4WE)
- Runflat tyres (447)
- Veloce Exterior Pack (4TU)
- 7" TFT kleurendisplay in instrumentenpaneel (4GF)
- Climate Upgrade Pack (8LV)
- Aluminium instaplijsten (79U)
- Aluminium sportpedalen en voetsteun (4CS)
- Lichtmetalen remklauwen voor en achter (Rood) (4TA)
- Leder zwart (473)
- Power Seats Pack
- Cold Weather Pack (8M2)
- Sport Pack (8LQ) EUR In delen neerklapbare achterbank EUR met skiluik (195)
-Grigio Vesuvio metallic lak (035)
-25W Bi-xenon koplampen (LM2)
-Buitenspiegels elektrisch inklapbaar EUR (GTD)
-Veloce Interior Pack (9N4)

Nog getwijfeld over de kleur, met name tussen alfa rood en vesuvio. Uiteindelijk is het de vesuvio geworden. Alfa rood is ook erg mooi maar denk ik alleen in het begin leuk.

Hoe heb je die van jou geconfigureerd?

De levertijd valt mij overigens erg mee. Collega's die VW's besteld hebben zijn al +3 maanden aan het wachten.

Ik vind dat grijs anders wel heel mooi staan, waar ik dat bij rood niet per definitie heb. Vind dat ook best afgezaagd. Het zwarte leer en getinte achterruiten maken het voor mij dan vooral saai.

Roder zei:
Mooie auto! Alleen jammer van de saaie kleur, dat vind ik nou echt zonde.

Tsja smaken verschillen ;-)

En helaas is de blue misano alleen leverbaar voor de Veloce, anders was het die geworden.

Mooie complete samenstelling (y). Vind de buitenkleur best fraai. Maar vind het zwarte interieur zo saai......rood of tabacco maakt de auto m.i. een stuk begeerlijker.

Ook mooi! Wel een wat rustigere en onopvallendere kleurstelling dan de mijne. Je hebt wel iets meer opties kunnen aankruisen zo te lezen.

Ik moet nog 2 nachtjes slapen en dan krijg ik mijn Giulia die als volgt is geconfigureerd:

- Alfa Romeo GIULIA 2.2 AT 180pk AE Business Super
- Model/Versie/Serie: 620-PRM-0-000
- Buitenkleur: Rosso Alfa (414)
- Binnenkleur: Veloce Interior Pack: Tabacco lederen sportstoelen (405)
- Levering zonder typeaanduiding
- 18" Veloce velgen (nalevering door dealer)

Meer heb ik niet gekozen, maar de 180pk Business Super Veloce is al aardig compleet:

- Sport Pack (8LQ)
- Q2 elektronisch sperdif.
- Driver Assistance pack plus, met o.a. Cruise Control, ABS, ASR, LDW, ESC, IBS, FCW, etc)
- Aluminium sierplaat op middentunnel en sierlijst voorportierpanelen (4CS)
- Lederen sportstuurwiel
- Power Seats Pack, 6 voudig elektrisch verstelbaar
- delen neerklapbare achterbank met skiluik (195)
- 25W Bi-xenon koplampen (LM2)
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar (GTD)
- 3,5" TFT kleurendisplay in instrumentenpaneel
- 6,5" connect navigatie met DAB
- Geluidssysteem met 8 speakers
- Dual zone airco
- Licht en regensensoren
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Parkeersensoren voor en achter.
- Automatisch inklapbare buitenspiegels
- Verwarmbare sproeierkop
- Lead-me-to-car en Follow-me-home verlichting
- Instapverlichting
- Dubbele uitlaat
- etc

Bimmert zei:
Mooie auto, gaat richting de 50k consumentenprijs waarschijnlijk.

Idd, de mijne blijft er net iets onder, 48.5 op de factuur, zonder korting (leasemaatschappij krijgt een stevige korting).
Fiscale waarde net iets onder de 46k.

EdeG83 zei:
Ook mooi! Wel een wat rustigere en onopvallendere kleurstelling dan de mijne. Je hebt wel iets meer opties kunnen aankruisen zo te lezen.

Ik moet nog 2 nachtjes slapen en dan krijg ik mijn Giulia die als volgt is geconfigureerd:

- Alfa Romeo GIULIA 2.2 AT 180pk AE Business Super
- Model/Versie/Serie: 620-PRM-0-000
- Buitenkleur: Rosso Alfa (414)
- Binnenkleur: Veloce Interior Pack: Tabacco lederen sportstoelen (405)
- Levering zonder typeaanduiding
- 18" Veloce velgen (nalevering door dealer)

Meer heb ik niet gekozen, maar de 180pk Business Super Veloce is al aardig compleet:

- Sport Pack (8LQ)
- Q2 elektronisch sperdif.
- Driver Assistance pack plus, met o.a. Cruise Control, ABS, ASR, LDW, ESC, IBS, FCW, etc)
- Aluminium sierplaat op middentunnel en sierlijst voorportierpanelen (4CS)
- Lederen sportstuurwiel
- Power Seats Pack, 6 voudig elektrisch verstelbaar
- delen neerklapbare achterbank met skiluik (195)
- 25W Bi-xenon koplampen (LM2)
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar (GTD)
- 3,5" TFT kleurendisplay in instrumentenpaneel
- 6,5" connect navigatie met DAB
- Geluidssysteem met 8 speakers
- Dual zone airco
- Licht en regensensoren
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Parkeersensoren voor en achter.
- Automatisch inklapbare buitenspiegels
- Verwarmbare sproeierkop
- Lead-me-to-car en Follow-me-home verlichting
- Instapverlichting
- Dubbele uitlaat
- etc

Gaaf (y)
En inderdaad de Business super is al vrij compleet.

Veel plezier alvast a.s. vrijdag!

Terug
Bovenaan