Alfa Romeo Giulia (952)

Ik hoop dat er een nieuwe SW aan zit te komen... Hier een artist impression.

Alfa-Romeo-Giulia-QV-SportWagon-.jpg

Ik zie de nieuwe A4 opvallend vaak in onopvallende uitvoeringen, in een grauwe kleur met bescheiden velgen eronder. Hij verwordt dan tot een nondescript vierkant hok. De B8 vond ik in een bescheiden uitvoering met halogeen koplampen (zonder die achterlijke led-slingers) juist een prijzenswaardige verschijning, die bleef overeind. Bij de B9 is de schwung helemaal uit het koetswerk weggeboetseerd, die heeft echt spiegels en kralen nodig om een beetje indruk te maken. De Giulia heeft dat probleem volgens mij veel minder. Algeheel ligt de lijnvoering wel wat te makkelijk op het netvlies, een 156 of 159 zijn wat mij betreft klassiekers in spé, ik denk niet dat deze giulia zich daar tussen mag gaan bevinden.

Wat betreft de pedaalopstelling: Waarschijnlijk had de mini cooper uit 2006 (mijn eerste leasebak) ook de pedalen op één lijn staan, en de E90 heeft het kennelijk ook. Wat bij BMW/Mini helpt is dat de koppeling een korte slag heeft, lekker snel aangrijpt. Bottomline is, je moet er wel even aan wennen als je uit een Citroen/Opel/VAG/Peugeot/Renault/Toyota/etc stapt, maar het went wel.

Prima artist impression. Bij de 156 en 159 waren sedan en sportwagon even lang. Dus wat zeur je?

straatos zei:
Prima artist impression. Bij de 156 en 159 waren sedan en sportwagon even lang. Dus wat zeur je?

Moet zeggen dat het ook mijn eerste indruk was, dat dit meer een hatchback uitvoering is. En heb vergelijkingsmateriaal, want als ik de moeite neem om uit het raam te kijken zie ik een (mijn) 156 sw.

Vind overigens die opgespoten bovenlip, als je begrijpt wat ik bedoel, erg lelijk.

De reden dat ik "zeur", is dat deze shop domweg niet veel meer is dan een sedan waarvan de kofferbak is ingedrukt, en alleen al daarom niet geloofwaardig is. Vergelijk maar met het origineel:

Alfa-Romeo-Giulia-54-e1447847218920-630x335.jpg

Ik ken geen enkel automodel waarvan de wagon exact dezelfde raamlijn heeft als de sedan, jij wel?

Raamlijn is wel iets verlengd, hij heeft namelijk een ruit(je) achter de achterportier. Maar het is inderdaad niet echt realistisch, dat is overigens geen enkele impressie van een Giulia SW, want die komt namelijk niet.

Joël D. zei:
Raamlijn is wel iets verlengd, hij heeft namelijk een ruit(je) achter de achterportier.

De achterste zijruit zelf is zo te zien wat langer gemaakt, waardoor deze ten opzichte van de naden van het portier ietsjes anders loopt. Maar goed, dat is niet hoe in het echt een stationwagon wordt ontworpen/gemaakt, natuurlijk.

[D2] zei:
Ik zie de nieuwe A4 opvallend vaak in onopvallende uitvoeringen, in een grauwe kleur met bescheiden velgen eronder. Hij verwordt dan tot een nondescript vierkant hok. De B8 vond ik in een bescheiden uitvoering met halogeen koplampen (zonder die achterlijke led-slingers) juist een prijzenswaardige verschijning, die bleef overeind. Bij de B9 is de schwung helemaal uit het koetswerk weggeboetseerd, die heeft echt spiegels en kralen nodig om een beetje indruk te maken. De Giulia heeft dat probleem volgens mij veel minder. Algeheel ligt de lijnvoering wel wat te makkelijk op het netvlies, een 156 of 159 zijn wat mij betreft klassiekers in spé, ik denk niet dat deze giulia zich daar tussen mag gaan bevinden.

Opmerkelijk hoe smaken verschillen, want ik vind de B9 qua ontwerp best een grote stap vooruit, hoe minimaal de verschillen volgens de autopers ook zouden zijn. Klassiek ontwerp dat weinig opsmuk nodig heeft, iets statiger dan de vorige. Met nette 17" wielen ben je qua looks eigenlijk al wel klaar.

De Giulia zie ik maar niet rijden, helaas. Ik hoop wel dat er een SW uitkomt, maar daar lees ik weinig over.

D. Elzinga zei:
Ik ken geen enkel automodel waarvan de wagon exact dezelfde raamlijn heeft als de sedan, jij wel?

Die zijn er wel hoor. Ik ga geen foto's van andere modellen/merken in een topic als dit plaatsen, maar ik zet er wel links naartoe.

De Volvo 145/245 bijvoorbeeld. Op zich netjes opgelost, maar wel duidelijk.
Dan had je stationcars met een sterk aflopende daklijn, zoals deze Fiat 131 Familiale, omdat ze de lijnen van de sedan volgden.
De Turken hadden daar weer een andere oplossing voor, zie deze Tofas Kartal, die op de 131 is gebaseerd.
En wat dacht je van deze Saab 9-5 Wagon, de Zweden hebben ook geen moeite gedaan.
Als laatste de Alfa Romeo 33 Giardinetta, daar was het ook te ingewikkeld (duur) om een ander achterportier te maken.

En er zijn nog meer voorbeelden te bedenken. Tegenwoordig houden designers er beter rekening mee én zijn er meer mogelijkheden om op de basis van één portier twee varianten te ontwikkelen.

AutoEdizione zei:
[size=medium]De Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio met automaat heeft het oude record op de Nürburgring aan diggelen gereden. De aankondiging was er een tijdje geleden al, maar nu is het dan ook door Alfa Romeo zelf gecommuniceerd. Precies op het moment dat de Giulia met klaverblaadje en automaat ook in commercie is gegaan. De 8-traps automaat zorgt dat het opschakelen slechts 150 milliseconden in beslag neemt en dat zien we ook terug in de record rondetijd van 7:32 min. De automaat is uitgerust met het zogenaamde ‘Lock up’ systeem dat garant staat voor een feilloze hervatting bij het schakelen met zeer vloeiende rijdynamiek als gevolg. De handgeschakelde versie deed er een jaar geleden al 7:39 over.

Opnieuw is Alfa Romeo in staat om hiermee een nieuwe standaard te zetten. Enkel auto’s als een Ferrari 458 Italia en McLaren MP4-12C deden het sneller. Porsche zette met de 911 Turbo S bijvoorbeeld dezelfde tijd neer. De machtige Quadrifoglio met 600 Nm koppel en een top van 307 km per uur, gaat van 0 naar 100 in 3,9 seconden.[/size]

Bron

Ben van de week nog even bij de Giulia wezen kijken. Toch weet de auto me op de een of andere manier niet in te pakken. Misschien vind ik de auto wel te Duits of zo. Qua details vind ik dat Alfa iets te veel naar BMW heeft gekeken. En wat is-ie duur!:eek:

..... zucht....... Giulia besteld op 21 juni, geschatte productie week 30. Toen bericht dat t week 34 werd gevolgd door bericht dat het week 36 zou worden. En week 36 ging ook voorbij zonder bericht dat de auto geproduceerd is. Wachten kan laaaaang duren :)

Misschien dat je iets over je bestelde Giulia kunt vertellen...

fbkywcdb8oqe_480.jpg

Nieuwe subtopper voor Alfa Romeo

Alfa Romeo heeft zijn line-up voor Parijs gepresenteerd. We kunnen onder andere kennismaken met de Giulia Veloce.

De 510 pk sterke Giulia QV kennen we al. Wie toch een benzine-Giulia wil, maar niet direct in de gevarenzone voor zijn rijbewijs wil vallen, is momenteel aangewezen op de 200 pk sterke 2.0 T. In Parijs parkeert Alfa Romeo de Giulia Veloce op de beursvloer, een versie die het gat tussen de 2.0 T en de QV opvult.

De Giulia Veloce krijgt van Alfa Romeo een 280 pk en 400 Nm sterke versie van die geblazen 2,0-liter viercilinder mee. Schakelen gaat middels een achttrapsautomaat en de Veloce is standaard voorzien van vierwielaandrijving. Ook dieselaars kunnen een Veloce-versie van de Giulia bestellen. De dieselvariant krijgt een 210 pk en 470 Nm sterke 2,2-liter dieselmotor mee. Daarmee is het direct de krachtigste diesel die Alfa Romeo aanbiedt. Ook dit blok is gekoppeld aan een achttrapsautomaat en Q4-aandrijving. Een gemiddeld verbruik van 4,2 l/100 km moet haalbaar zijn.

Op optisch vlak zijn de Giulias Veloce te herkennen aan speciaal 19-inch lichtmetaal en sportief ogend bumperwerk aan zowel de voor- als achterzijde. Ook vinden we aan de achterzijde twee uitlaatpijpen.

Alfa Romeo maakt tevens bekend volgend jaar een Advanced Efficiency-versie van de 180 pk sterke Giulia met 2,2-liter dieselmotor te komen. Hij moet gemiddeld 4,2 l/100 km gaan gebruiken.

***UPDATE***
De 280 pk sterke 2.0T Veloce gaat 52.050 euro kosten. De 210 pk sterke diesel-Veloce mag mee vanaf 53.550 euro. Dit zijn de prijzen die alleen dit jaar gelden.

Bij de dealer stond een 2.2 JTDm voor 57 mille, en dat was dan nog niet eens een uitvoering die bijzonder hebberig maakt. Ik vind dat geen prijzen voor een Alfa. Vraag me af of er veel mensen zullen zijn die een Giulia zullen bestellen met zo'n prijskaartje.

Lancia Lover zei:
Bij de dealer stond een 2.2 JTDm voor 57 mille, en dat was dan nog niet eens een uitvoering die bijzonder hebberig maakt. Ik vind dat geen prijzen voor een Alfa. Vraag me af of er veel mensen zullen zijn die een Giulia zullen bestellen met zo'n prijskaartje.

Maar die mensen zouden niet gek zijn als ze voor datzelfde geld een 3-serie, A4 of C bestelden? Ik zie het verschil niet zo. Qua specificaties loopt de Giulia namelijk keurig in de pas bij genoemde auto's, en biedt mogelijk meer rijplezier. Dus waarom zou hij niet net zo duur mogen zijn?

Hier overigens een exemplaar van krap 44 mille waar ik best hebberig van word! Het grijs is weliswaar tegen mijn principes, maar het interieur is al best goed zo. Knappe velgjes ook wel.

@D2 Gewoon een heel mooie en chique wagen, zeker ook de Alfa uit de link, prachtig en voor 44K heel veel waar voor je geld. Opvallend goede recensies ook van met name Duitse autojournalisten (AMS, Autobild, Autozeitung) die in deze Giulia een echt alternatief zien voor de gevestigde Duitse orde. Persoonlijk vind ik de A4 erg mooi gemaakt maar de huidige versie wat saai en zeer duur wanneer je de auto opleukt, de C-klasse kan mij in het geheel niet bekoren met het veel te drukke interieur. Blijft over de drie serie, nog steeds een prachtige wagen maar staat voor de aflossing eind 2017. Hopelijk gaan we de Giulia vaak zien op de snelweg, en hopelijk ook in het mooie rood metallic waar je de auto mee kan bestellen.

[D2] zei:
Lancia Lover zei:

Hier overigens een exemplaar van krap 44 mille waar ik best hebberig van word! Het grijs is weliswaar tegen mijn principes, maar het interieur is al best goed zo. Knappe velgjes ook wel.

Dit is dus eveneens een auto met een oorspronkelijke nieuwwaarde van €55.245,- zoals in de advertentie staat.

Maar ik vind het ook normale prijzen, Alfa zou zichzelf tekortdoen als ze minder zouden vragen voor een auto die op gelijke hoogte staat als een 3-serie. Door hem te laag te prijzen zouden ze bovendien de indruk wekken dat de auto minder is. Dus dit prijsniveau klopt.

cirKel zei:
Dit is dus eveneens een auto met een oorspronkelijke nieuwwaarde van €55.245,- zoals in de advertentie staat.

Ah, een demo, ik had even over de kilometerstand heen gelezen, excuus!

cirKel zei:
[D2] zei:
Lancia Lover zei:

Maar ik vind het ook normale prijzen, Alfa zou zichzelf tekortdoen als ze minder zouden vragen voor een auto die op gelijke hoogte staat als een 3-serie. Door hem te laag te prijzen zouden ze bovendien de indruk wekken dat de auto minder is. Dus dit prijsniveau klopt.

Of ze prijzen zichzelf uit de markt...

Alfa Romeo is altijd relatief (in vergelijking met wat je krijgt qua uitrusting en rijgedrag van concurrenten) goedkoop geprijsd.

cirKel zei:
[D2] zei:
Lancia Lover zei:

Op zich klopt het prijsniveau wel, maar 60 mille voor een Alfa vind ik wel veel geld. Wanneer heeft Alfa, buiten de specials als een 8C om, zoveel geld voor een auto kunnen vragen? Ik kan me voorstellen dat mensen denken 'als ik 60000 euro moet 'uitgeven' kan ik net zo goed voor die Duitsers gaan'.

Lancia Lover zei:
cirKel zei:
[D2] zei:
Lancia Lover zei:

Op zich klopt het prijsniveau wel, maar 60 mille voor een Alfa vind ik wel veel geld. Wanneer heeft Alfa, buiten de specials als een 8C om, zoveel geld voor een auto kunnen vragen? Ik kan me voorstellen dat mensen denken 'als ik 60000 euro moet 'uitgeven' kan ik net zo goed voor die Duitsers gaan'.

57, 44, 55, 60 duizend euro... :confused:

Overigens kostte de laatste 166 in z'n topvorm ook ruim een halve ton in euro's. Net zo veel als je destijds voor een 530i betaalde.
En mensen die dat denken zijn ook zeker niet de doelgroep van Alfa Romeo. Zij richten zich op autoliefhebbers, niet rationele leken.

RobEU zei:
En mensen die dat denken zijn ook zeker niet de doelgroep van Alfa Romeo. Zij richten zich op autoliefhebbers, niet rationele leken.

Daar gaat het mis met Alfa...

Ik heb zaterdag proefgereden met de 180 pk diesel handbak. Qua rijgedrag is het prima, BMW achtig, qua stoelen, interieurgeluid en algehele kwaliteitsbeleving is het minder. En voor die € 52000,- staat en een beter gebouwde, evenwichtigere 3 serie voor de deur....

P. Klieder zei:
RobEU zei:

Ik heb zaterdag proefgereden met de 180 pk diesel handbak. Qua rijgedrag is het prima, BMW achtig, qua stoelen, interieurgeluid en algehele kwaliteitsbeleving is het minder. En voor die € 52000,- staat en een beter gebouwde, evenwichtigere 3 serie voor de deur....

Net als bij de buren. En diens buren. En diens buren. En diens buren.

Overigens kost de 180 pk diesel handbak 43.750 euro.

P. Klieder zei:
RobEU zei:

Waarom vond je de Alfa op genoemde punten minder, zou je daar wat meer over kunnen vertellen?

RobEU zei:
Lancia Lover zei:
cirKel zei:
[D2] zei:
Lancia Lover zei:

Overigens kostte de laatste 166 in z'n topvorm ook ruim een halve ton in euro's. Net zo veel als je destijds voor een 530i betaalde.

Ik was begonnen met die 57 mille, zoveel kostte namelijk de auto die ik bij de dealer had bekeken. Had het in het volgende bericht voor het gemak afgerond naar 60.
Een 166 topmodel was toentertijd wel volgeladen met opties. Dus het prijsverschil met een 530 was dan alsnog enorm. Met de Giulia vs. 3 Serie is dat volgens mij veel minder.

Lancia Lover zei:
RobEU zei:
Lancia Lover zei:
cirKel zei:
[D2] zei:
Lancia Lover zei:

Ik was begonnen met die 57 mille, zoveel kostte namelijk de auto die ik bij de dealer had bekeken. Had het in het volgende bericht voor het gemak afgerond naar 60.
Een 166 topmodel was toentertijd wel volgeladen met opties. Dus het prijsverschil met een 530 was dan alsnog enorm. Met de Giulia vs. 3 Serie is dat volgens mij veel minder.

Beetje vreemde afronding dan. Het zijn net zo veel tekens, dus daarvoor had je het niet hoeven doen. Of was het om de boel nog verder aan te dikken? Want in de basis heb je het natuurlijk al over een scheef voorbeeld als je een met opties volgeladen exemplaar pakt.
Bovendien heb je dan ook dezelfde vergelijking tussen een 'volle' Alfa Romeo en relatief kale BMW. Want hoewel luxer dan twintig jaar geleden, moet je nog altijd voor veel zaken bijbetalen. Tegelijkertijd valt me ook weer op dat een 'volle' Giulia er nog best kaal uit kan zien, wat betreft het interieur.

Bimmert zei:
Waarom vond je de Alfa op genoemde punten minder, zou je daar wat meer over kunnen vertellen?

Zekers: motor is lawaaiig. Op snelweg niet maar met accelereren wel. Klepje van de middenarmsteun is heel slap. Verder hing er een stuk isolatiemateriaal onder het dashboard los, als ik mn voet op de koppeling duwde, trapte ik tegen het materiaal aan. Verder is de algehele afwerking gewoon minder (speling op knoppen, alu wat geen alu is, dat werk).

Verder vond ik de stoelzitting onder een te vlakke hoek staan. Dit was niet verstelbaar. Ik moest mezelf in de stoel houden leek wel. Niet optimaal. BMW heeft altijd zeer goed verstelbare stoelen is mijn ervaring.

Maar het is een mooi model en de rij-eigenschappen zijn fijn.

P. Klieder zei:
Bimmert zei:

Zekers: motor is lawaaiig. Op snelweg niet maar met accelereren wel. Klepje van de middenarmsteun is heel slap. Verder hing er een stuk isolatiemateriaal onder het dashboard los, als ik mn voet op de koppeling duwde, trapte ik tegen het materiaal aan. Verder is de algehele afwerking gewoon minder (speling op knoppen, alu wat geen alu is, dat werk).

Verder vond ik de stoelzitting onder een te vlakke hoek staan. Dit was niet verstelbaar. Ik moest mezelf in de stoel houden leek wel. Niet optimaal. BMW heeft altijd zeer goed verstelbare stoelen is mijn ervaring.

Duidelijk. Mooi is ie zeker.

P. Klieder zei:

Nou om die BMW 3 er even bij te halen:

Die plakkaten lichtgrijs plastic op het dashboard wel eens gezien, die je er standaard in krijgt? Nou, 'aluminium-look' is veel teveel eer wat mij betreft. Erg lelijk en goedkoop. En van de vorige generatie heb ik met de 320d ede gereden, en die ervoer ik als een motor met een auto er omheen gebouwd, zo aanwezig was de krachtbron. Zeker bij stationair toerental en optrekken, maar ook het stop-startsysteem wat de hele auto deed schudden. Destijds reed ik zelf een civic hybrid die je -zeker op temperatuur- gewoon niet hoorde lopen en het beste stop-startsysteem had wat ik tot dusver ben tegengekomen, dus het contrast kon niet groter zijn, maar: Verfijnd kon ik het zeker niet noemen. Maar wellicht is dat bij de huidige generatie veel beter voor elkaar?

Wat betreft de stoelen: Alle BMW-rijders die ik ken bestellen de optionele sportstoelen, omdat het standaard zitmateriaal er echt niet mee door zou kunnen. 'Veredelde kampeerstoeltjes' heb ik horen bezigen...

Dus is het bij de Alfa, net als bij de BMW, niet een kwestie van wat muntjes bijleggen als je een echt goede uitvoering wilt hebben?

Gebrekkige afwerking blijft staan natuurlijk.

Mijn conclusie voor nu is dat een 3-serie gewoon beter en doordachter in elkaar steekt. En op zich is dat prima maar dan zou Alfa de prijs lager moeten maken. Nu is het gelijk en dan neig ik meer naar de 3-serie. Was de Giulia nou een duizend of 3-5 goedkoper dan was het uit kostenoogpunt nog een mooi alternatief.

Trouwens heeft de Giulia achterin geen luchtstroomuitopeningen. Vergeten te melden eerder.

P. Klieder zei:
Mijn conclusie voor nu is dat een 3-serie gewoon beter en doordachter in elkaar steekt. En op zich is dat prima maar dan zou Alfa de prijs lager moeten maken. Nu is het gelijk en dan neig ik meer naar de 3-serie. Was de Giulia nou een duizend of 3-5 goedkoper dan was het uit kostenoogpunt nog een mooi alternatief.

Trouwens heeft de Giulia achterin geen luchtstroomuitopeningen. Vergeten te melden eerder.

Dan heb je in een heel karig uitgevoerd exemplaar gezeten, want op de meeste zitten deze (fraai vormgegeven) luchrooster gewoon achterop de middenconsole:

https://1.bp.blogspot.com/-t30N9PjgGBU/Vad_sRLyM6I/AAAAAAAA05M/jtGMACC2TGM/s1600/Alfa-Romeo-Giulia-QV-interior-10.jpg

Overigens ben ik het absoluut met je oneens dat een 3-serie op een hoger plateau staat. Ik vind vooral het materiaalgebruik in een 3-serie echt ondermaats en daar scoort de Giulia absoluut beter op. De plastics rondom de versnellingspook/automaatpook, de hendels aan het stuur en de plastics van de middentunnel zijn bij een 3-serie echt heel erg budget. Vooral rondom de pook, wat in het oog springt is echt verschrikkelijk cheap. Een C-klasse heeft bijvoorbeeld wel een ontzettend mooi interieur, maar dat is enorm krasgevoelig. Het grote glimmende pianolakke middenconsole is na 50.000km 1 grote krasserij.
De Audi A4 heeft qua look en feel het beste interieur, maar daar is het gebruikte materiaal erg dun. Het oogt altijd erg plastic. Druk je ergens op het dashboard dan kraakt het vaak behoorlijk.
De Giulia heeft het probleem dat sommige knoppen driedemensionaal kunnen worden gebruikt. Daardoor voelen deze wat lossig aan, wat de kwaliteitsbeleving niet ten goede komt. Daarbij is het allemaal nergens heel hoogwaardig, maar valt het ook nergens door de ondergrens. De Duitse drie doen sommige zaken juist heel hoogwaardig, maar vallen op sommige vlakken echt door de ondergrens. Bijvoorbeeld de drie, met de bekleding rondom de pook: https://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery_adv/public/6/07/p90180581_highres_0.jpg?itok=PTDNNlJW

Oneens is prima! Mijn conclusie is dat de Giulia de mindere is van de 3-serie (al is het geen hele groot verschil) tegen vrijwel zelfde prijzen.

Maar wat ik al schreef, qua handling is het prima en uiterlijk ook zeker!

[D2] zei:
P. Klieder zei:

Nou om die BMW 3 er even bij te halen:

Die plakkaten lichtgrijs plastic op het dashboard wel eens gezien, die je er standaard in krijgt? Nou, 'aluminium-look' is veel teveel eer wat mij betreft. Erg lelijk en goedkoop. En van de vorige generatie heb ik met de 320d ede gereden, en die ervoer ik als een motor met een auto er omheen gebouwd, zo aanwezig was de krachtbron. Zeker bij stationair toerental en optrekken, maar ook het stop-startsysteem wat de hele auto deed schudden. Destijds reed ik zelf een civic hybrid die je -zeker op temperatuur- gewoon niet hoorde lopen en het beste stop-startsysteem had wat ik tot dusver ben tegengekomen, dus het contrast kon niet groter zijn, maar: Verfijnd kon ik het zeker niet noemen. Maar wellicht is dat bij de huidige generatie veel beter voor elkaar?

Wat betreft de stoelen: Alle BMW-rijders die ik ken bestellen de optionele sportstoelen, omdat het standaard zitmateriaal er echt niet mee door zou kunnen. 'Veredelde kampeerstoeltjes' heb ik horen bezigen...

Dus is het bij de Alfa, net als bij de BMW, niet een kwestie van wat muntjes bijleggen als je een echt goede uitvoering wilt hebben?

Gebrekkige afwerking blijft staan natuurlijk.

Dit is gewoon waar. Ik vond die grijze kunststof panelen op het dashboard zwaar tegenvallen en heb ze (kleine meerprijs) laten vervangen door geborsteld aluminium interieurlijsten (ook op handgrepen in de deuren) en de rode bies uit het sportlinepakket heb ik (kosteloos) laten vervangen door zwart pianolak. Scheelt qua looks en feel alles. Het mooie is daarmee tegelijk dat het bij BMW naar smaak veranderd kan worden. De sportstoelen heb ik ook, zaten ook in het sportpakket maar anders zijn ze nog geen 600 euro dus dat valt ook erg mee. Verder heb ik een 320i en die hoor je niet of nauwelijks, in tegenstelling tot de diesel. Het veelgenoemde plastic rond de pook daar stoor ik me dan helemaal niet aan, de stengels aan het stuur zijn gewoon prima, het kunststof van de middenconsole is ook netjes.

Maar uiteindelijk kies je een BMW3 niet vanwege het mooist afgewerkte interieur vind ik, dan moet je voor Audi of Mercedes gaan. BMW is gewoon heel goed in zitpositie, interactie van systemen (i drive, bluetooth etc) en het belangrijkste, het rijgedrag is top. Als je van sturen houdt in het D segment dan. Daarom ben ik ook benieuwd naar de Giulia waarvan het zonde is dat er geen SW op de planning staat.

Ik zag toevallig in een Frans blad (l'Automobile of l'Autojournal) een vergelijkingstest tussen de Giulia en BMW 3. De Alfa (diesel) was bij optrekken inderdaad lawaaiiger, maar op constante snelheid zelfs iets stiller. De Alfa was ruimer achterin maar had een flink kleinere koffer. Uiteindelijk kregen beide wagens 17 van de 20 punten. Dus ze werden gelijkwaardig geacht. De prijzen van de geteste wagens (180 pk Alfa, 3-serie was geloof ik 320d) scheelden hooguit een paar honderd euro.

Even uit een ander topic gehaald, want best relevantr:

Cube Elite zei:
[size=medium]Zeer voordelig in de lease! gelijk uitgerust passat of superb in mijn lijst even duur/goedkoop. De 180pk business super automaat kost "slechts" 1003 euro per maand, de passat connected plus 120pk dsg 1016. De skoda 120pk dgs is 1018. Je moet nog wel iets met opties doen maar dat moet bij de passat en skoda ook en dan komen ze gelijk uit[/size]

Ben benieuwd wat een gelijk uitgevoerde 3 of 4 serie doet. Mij dunkt lager.

RobEU zei:
P. Klieder zei:
Ben benieuwd wat een gelijk uitgevoerde 3 of 4 serie doet. Mij dunkt lager.

Oke, ik hap: waarom denk je dat?

Hangt af van de km die per jaar gereden worden maar mijn collega gaat een 3 serie hybrid rijden twv € 61.000,- en die zit op € 875,- ex brandstof bij 20.000 km per jaar. De offerte die ik hier heb liggen voor de 2.2 JTD Eco business super automaat zit op € 764,- ex brnadstof bij 20.000 km per jaar. Waarde is € 45.000,- Dus fors lager in aanschaf.

Je had het over een gelijk uitgevoerde BMW. Zet er eens een 320d tegenover en kijk wat de prijzen dan doen. Lijkt me een stuk interessanter.

Een corporate lease edition is heel vergelijkbaar uitgerust als een business eco super van Alfa.

Ik doe best wel wat kilometers op de Belgische grote verkeersassen, maar ik moet de eerste Giulia nog tegenkomen. Een Jaguar XE zie ik wel al eens maar heel sporadisch.

De vernieuwde 3-serie en de nieuwe A4 daarentegen... Denk dat de 2.2 motor voor de Giulia de killer is, veel car policies staan maar max. 2 liter toe voor werknemers (11 fiscale PK), zelfs die in een hoger echelon zitten en 50-60k kunnen uitgeven (Belgische prijzen, mind you, stuk lager dan in NL).

Terug
Bovenaan