A
Anoniem
Guest
Ik hoop dat er een nieuwe SW aan zit te komen... Hier een artist impression.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
straatos zei:Ik hoop dat er een nieuwe SW aan zit te komen... Hier een artist impression.
![]()
straatos zei:Prima artist impression. Bij de 156 en 159 waren sedan en sportwagon even lang. Dus wat zeur je?
Joël D. zei:Raamlijn is wel iets verlengd, hij heeft namelijk een ruit(je) achter de achterportier.
[D2] zei:Ik zie de nieuwe A4 opvallend vaak in onopvallende uitvoeringen, in een grauwe kleur met bescheiden velgen eronder. Hij verwordt dan tot een nondescript vierkant hok. De B8 vond ik in een bescheiden uitvoering met halogeen koplampen (zonder die achterlijke led-slingers) juist een prijzenswaardige verschijning, die bleef overeind. Bij de B9 is de schwung helemaal uit het koetswerk weggeboetseerd, die heeft echt spiegels en kralen nodig om een beetje indruk te maken. De Giulia heeft dat probleem volgens mij veel minder. Algeheel ligt de lijnvoering wel wat te makkelijk op het netvlies, een 156 of 159 zijn wat mij betreft klassiekers in spé, ik denk niet dat deze giulia zich daar tussen mag gaan bevinden.
D. Elzinga zei:Ik ken geen enkel automodel waarvan de wagon exact dezelfde raamlijn heeft als de sedan, jij wel?
AutoEdizione zei:[size=medium]De Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio met automaat heeft het oude record op de Nürburgring aan diggelen gereden. De aankondiging was er een tijdje geleden al, maar nu is het dan ook door Alfa Romeo zelf gecommuniceerd. Precies op het moment dat de Giulia met klaverblaadje en automaat ook in commercie is gegaan. De 8-traps automaat zorgt dat het opschakelen slechts 150 milliseconden in beslag neemt en dat zien we ook terug in de record rondetijd van 7:32 min. De automaat is uitgerust met het zogenaamde ‘Lock up’ systeem dat garant staat voor een feilloze hervatting bij het schakelen met zeer vloeiende rijdynamiek als gevolg. De handgeschakelde versie deed er een jaar geleden al 7:39 over.
Opnieuw is Alfa Romeo in staat om hiermee een nieuwe standaard te zetten. Enkel auto’s als een Ferrari 458 Italia en McLaren MP4-12C deden het sneller. Porsche zette met de 911 Turbo S bijvoorbeeld dezelfde tijd neer. De machtige Quadrifoglio met 600 Nm koppel en een top van 307 km per uur, gaat van 0 naar 100 in 3,9 seconden.[/size]
Bron
RobEU zei:Misschien dat je iets over je bestelde Giulia kunt vertellen...
Lancia Lover zei:Bij de dealer stond een 2.2 JTDm voor 57 mille, en dat was dan nog niet eens een uitvoering die bijzonder hebberig maakt. Ik vind dat geen prijzen voor een Alfa. Vraag me af of er veel mensen zullen zijn die een Giulia zullen bestellen met zo'n prijskaartje.
[D2] zei:Lancia Lover zei:Bij de dealer stond een 2.2 JTDm voor 57 mille, en dat was dan nog niet eens een uitvoering die bijzonder hebberig maakt. Ik vind dat geen prijzen voor een Alfa. Vraag me af of er veel mensen zullen zijn die een Giulia zullen bestellen met zo'n prijskaartje.
Hier overigens een exemplaar van krap 44 mille waar ik best hebberig van word! Het grijs is weliswaar tegen mijn principes, maar het interieur is al best goed zo. Knappe velgjes ook wel.
cirKel zei:Dit is dus eveneens een auto met een oorspronkelijke nieuwwaarde van €55.245,- zoals in de advertentie staat.
cirKel zei:[D2] zei:Lancia Lover zei:Bij de dealer stond een 2.2 JTDm voor 57 mille, en dat was dan nog niet eens een uitvoering die bijzonder hebberig maakt. Ik vind dat geen prijzen voor een Alfa. Vraag me af of er veel mensen zullen zijn die een Giulia zullen bestellen met zo'n prijskaartje.
Hier overigens een exemplaar van krap 44 mille waar ik best hebberig van word! Het grijs is weliswaar tegen mijn principes, maar het interieur is al best goed zo. Knappe velgjes ook wel.
Dit is dus eveneens een auto met een oorspronkelijke nieuwwaarde van €55.245,- zoals in de advertentie staat.
Maar ik vind het ook normale prijzen, Alfa zou zichzelf tekortdoen als ze minder zouden vragen voor een auto die op gelijke hoogte staat als een 3-serie. Door hem te laag te prijzen zouden ze bovendien de indruk wekken dat de auto minder is. Dus dit prijsniveau klopt.
cirKel zei:[D2] zei:Lancia Lover zei:Bij de dealer stond een 2.2 JTDm voor 57 mille, en dat was dan nog niet eens een uitvoering die bijzonder hebberig maakt. Ik vind dat geen prijzen voor een Alfa. Vraag me af of er veel mensen zullen zijn die een Giulia zullen bestellen met zo'n prijskaartje.
Dit is dus eveneens een auto met een oorspronkelijke nieuwwaarde van €55.245,- zoals in de advertentie staat.
Maar ik vind het ook normale prijzen, Alfa zou zichzelf tekortdoen als ze minder zouden vragen voor een auto die op gelijke hoogte staat als een 3-serie. Door hem te laag te prijzen zouden ze bovendien de indruk wekken dat de auto minder is. Dus dit prijsniveau klopt.
Lancia Lover zei:cirKel zei:[D2] zei:Lancia Lover zei:Bij de dealer stond een 2.2 JTDm voor 57 mille, en dat was dan nog niet eens een uitvoering die bijzonder hebberig maakt. Ik vind dat geen prijzen voor een Alfa. Vraag me af of er veel mensen zullen zijn die een Giulia zullen bestellen met zo'n prijskaartje.
Op zich klopt het prijsniveau wel, maar 60 mille voor een Alfa vind ik wel veel geld. Wanneer heeft Alfa, buiten de specials als een 8C om, zoveel geld voor een auto kunnen vragen? Ik kan me voorstellen dat mensen denken 'als ik 60000 euro moet 'uitgeven' kan ik net zo goed voor die Duitsers gaan'.
RobEU zei:En mensen die dat denken zijn ook zeker niet de doelgroep van Alfa Romeo. Zij richten zich op autoliefhebbers, niet rationele leken.
P. Klieder zei:RobEU zei:En mensen die dat denken zijn ook zeker niet de doelgroep van Alfa Romeo. Zij richten zich op autoliefhebbers, niet rationele leken.
Daar gaat het mis met Alfa...
Ik heb zaterdag proefgereden met de 180 pk diesel handbak. Qua rijgedrag is het prima, BMW achtig, qua stoelen, interieurgeluid en algehele kwaliteitsbeleving is het minder. En voor die € 52000,- staat en een beter gebouwde, evenwichtigere 3 serie voor de deur....
P. Klieder zei:RobEU zei:En mensen die dat denken zijn ook zeker niet de doelgroep van Alfa Romeo. Zij richten zich op autoliefhebbers, niet rationele leken.
Daar gaat het mis met Alfa...
Ik heb zaterdag proefgereden met de 180 pk diesel handbak. Qua rijgedrag is het prima, BMW achtig, qua stoelen, interieurgeluid en algehele kwaliteitsbeleving is het minder. En voor die € 52000,- staat en een beter gebouwde, evenwichtigere 3 serie voor de deur....
RobEU zei:Lancia Lover zei:cirKel zei:[D2] zei:Lancia Lover zei:Bij de dealer stond een 2.2 JTDm voor 57 mille, en dat was dan nog niet eens een uitvoering die bijzonder hebberig maakt. Ik vind dat geen prijzen voor een Alfa. Vraag me af of er veel mensen zullen zijn die een Giulia zullen bestellen met zo'n prijskaartje.
Op zich klopt het prijsniveau wel, maar 60 mille voor een Alfa vind ik wel veel geld. Wanneer heeft Alfa, buiten de specials als een 8C om, zoveel geld voor een auto kunnen vragen? Ik kan me voorstellen dat mensen denken 'als ik 60000 euro moet 'uitgeven' kan ik net zo goed voor die Duitsers gaan'.
57, 44, 55, 60 duizend euro...
Overigens kostte de laatste 166 in z'n topvorm ook ruim een halve ton in euro's. Net zo veel als je destijds voor een 530i betaalde.
En mensen die dat denken zijn ook zeker niet de doelgroep van Alfa Romeo. Zij richten zich op autoliefhebbers, niet rationele leken.
Lancia Lover zei:RobEU zei:Lancia Lover zei:cirKel zei:[D2] zei:Lancia Lover zei:Bij de dealer stond een 2.2 JTDm voor 57 mille, en dat was dan nog niet eens een uitvoering die bijzonder hebberig maakt. Ik vind dat geen prijzen voor een Alfa. Vraag me af of er veel mensen zullen zijn die een Giulia zullen bestellen met zo'n prijskaartje.
57, 44, 55, 60 duizend euro...
Overigens kostte de laatste 166 in z'n topvorm ook ruim een halve ton in euro's. Net zo veel als je destijds voor een 530i betaalde.
En mensen die dat denken zijn ook zeker niet de doelgroep van Alfa Romeo. Zij richten zich op autoliefhebbers, niet rationele leken.
Ik was begonnen met die 57 mille, zoveel kostte namelijk de auto die ik bij de dealer had bekeken. Had het in het volgende bericht voor het gemak afgerond naar 60.
Een 166 topmodel was toentertijd wel volgeladen met opties. Dus het prijsverschil met een 530 was dan alsnog enorm. Met de Giulia vs. 3 Serie is dat volgens mij veel minder.
Bimmert zei:Waarom vond je de Alfa op genoemde punten minder, zou je daar wat meer over kunnen vertellen?
P. Klieder zei:Bimmert zei:Waarom vond je de Alfa op genoemde punten minder, zou je daar wat meer over kunnen vertellen?
Zekers: motor is lawaaiig. Op snelweg niet maar met accelereren wel. Klepje van de middenarmsteun is heel slap. Verder hing er een stuk isolatiemateriaal onder het dashboard los, als ik mn voet op de koppeling duwde, trapte ik tegen het materiaal aan. Verder is de algehele afwerking gewoon minder (speling op knoppen, alu wat geen alu is, dat werk).
Verder vond ik de stoelzitting onder een te vlakke hoek staan. Dit was niet verstelbaar. Ik moest mezelf in de stoel houden leek wel. Niet optimaal. BMW heeft altijd zeer goed verstelbare stoelen is mijn ervaring.
Maar het is een mooi model en de rij-eigenschappen zijn fijn.
P. Klieder zei:Zekers: motor is lawaaiig. Op snelweg niet maar met accelereren wel. Klepje van de middenarmsteun is heel slap. Verder hing er een stuk isolatiemateriaal onder het dashboard los, als ik mn voet op de koppeling duwde, trapte ik tegen het materiaal aan. Verder is de algehele afwerking gewoon minder (speling op knoppen, alu wat geen alu is, dat werk).
Verder vond ik de stoelzitting onder een te vlakke hoek staan. Dit was niet verstelbaar. Ik moest mezelf in de stoel houden leek wel. Niet optimaal. BMW heeft altijd zeer goed verstelbare stoelen is mijn ervaring.
P. Klieder zei:Mijn conclusie voor nu is dat een 3-serie gewoon beter en doordachter in elkaar steekt. En op zich is dat prima maar dan zou Alfa de prijs lager moeten maken. Nu is het gelijk en dan neig ik meer naar de 3-serie. Was de Giulia nou een duizend of 3-5 goedkoper dan was het uit kostenoogpunt nog een mooi alternatief.
Trouwens heeft de Giulia achterin geen luchtstroomuitopeningen. Vergeten te melden eerder.
[D2] zei:P. Klieder zei:Zekers: motor is lawaaiig. Op snelweg niet maar met accelereren wel. Klepje van de middenarmsteun is heel slap. Verder hing er een stuk isolatiemateriaal onder het dashboard los, als ik mn voet op de koppeling duwde, trapte ik tegen het materiaal aan. Verder is de algehele afwerking gewoon minder (speling op knoppen, alu wat geen alu is, dat werk).
Nou om die BMW 3 er even bij te halen:
Die plakkaten lichtgrijs plastic op het dashboard wel eens gezien, die je er standaard in krijgt? Nou, 'aluminium-look' is veel teveel eer wat mij betreft. Erg lelijk en goedkoop. En van de vorige generatie heb ik met de 320d ede gereden, en die ervoer ik als een motor met een auto er omheen gebouwd, zo aanwezig was de krachtbron. Zeker bij stationair toerental en optrekken, maar ook het stop-startsysteem wat de hele auto deed schudden. Destijds reed ik zelf een civic hybrid die je -zeker op temperatuur- gewoon niet hoorde lopen en het beste stop-startsysteem had wat ik tot dusver ben tegengekomen, dus het contrast kon niet groter zijn, maar: Verfijnd kon ik het zeker niet noemen. Maar wellicht is dat bij de huidige generatie veel beter voor elkaar?
Wat betreft de stoelen: Alle BMW-rijders die ik ken bestellen de optionele sportstoelen, omdat het standaard zitmateriaal er echt niet mee door zou kunnen. 'Veredelde kampeerstoeltjes' heb ik horen bezigen...
Dus is het bij de Alfa, net als bij de BMW, niet een kwestie van wat muntjes bijleggen als je een echt goede uitvoering wilt hebben?
Gebrekkige afwerking blijft staan natuurlijk.
Cube Elite zei:[size=medium]Zeer voordelig in de lease! gelijk uitgerust passat of superb in mijn lijst even duur/goedkoop. De 180pk business super automaat kost "slechts" 1003 euro per maand, de passat connected plus 120pk dsg 1016. De skoda 120pk dgs is 1018. Je moet nog wel iets met opties doen maar dat moet bij de passat en skoda ook en dan komen ze gelijk uit[/size]
P. Klieder zei:Ben benieuwd wat een gelijk uitgevoerde 3 of 4 serie doet. Mij dunkt lager.
RobEU zei:P. Klieder zei:Ben benieuwd wat een gelijk uitgevoerde 3 of 4 serie doet. Mij dunkt lager.
Oke, ik hap: waarom denk je dat?