Alfa Romeo Giulia (952)

Thiago zei:
Roder zei:
Nice! Buiten het prachtige uiterlijk nog een goede reden om er een aan te schaffen. Fijn voor Alfa Romeo, niks staat succes in de weg;)

Ook div. Franse en Duitse reviews zijn gunstig voor de Giulia.

(y)
Vond het ook een prachtige auto in het echt, alles erg strak en samenhangend qua design. Gelukkig van 'binnen' dus hetzelfde als vanbuiten;)

Wat een prachtige bolide is die Giulia (y). Ik ben benieuwd naar de ruimte in het interieur. Stel dat ie de 3-Serie daarin overtreft dan voorzie ik toch echt wel een mooie toekomst voor deze auto!

Onnodige en kwetsende opmerkingen. Maatregelen genomen.

Terence
Autoweek moderator

Onnodig en kwetsend. Maatregelen genomen.

Klieder, je mailadres werkt niet. Je hebt een ban van een week.

Terence
Autoweek moderator

Volgens mij was mijn collega zeer duidelijk: inhoudelijk discussiëren en elkaar in zijn waarde laten.

Terence
Autoweek moderator

https://www.autobild.de/artikel/alfa-romeo-giulia-2016-fahrbericht-6058973.html

"Alfa kann es noch! Die Giulia erfüllt den wichtigsten Wunsch von Anhängern und Sportfreunden: Sie ist eine handliche, hautnahe Fahrmaschine geworden – mit mehr alten BMW-Werten als der reife 3er.(...)"

3948044lpw-3948046-jpg_3547797.jpg

3948044lpw-3948047-jpg_3547798.jpg

3948044lpw-3948051-jpg_3547801.jpg

3948044lpw-3948052-jpg_3547802.jpg

3948044lpw-3948053-jpg_3547803.jpg

3948044lpw-3948054-jpg_3547804.jpg

3948044lpw-3948055-jpg_3547805.jpg

3948044lpw-3948059-jpg_3547808.jpg

3948044lpw-3948049-jpg_3547799.jpg

3948044lpw-3948050-jpg_3547800.jpg

https://www.lepoint.fr/automobile/essais/alfa-giulia-promesse-tenue-16-05-2016-2039540_651.php

En nog een video https://youtu.be/9r2krO2mREU

Ik vind hem toch wat te rond, maar misschien dat dit irl heel anders is. Ik ben wel benieuwd naar een ritje met de 510pk versie.

Bella die video. Ik heb nog geen Nederlandse reviews gevonden. Lijkt er op dat de Italiaanse en Engelse autopers als eerste aan de beurt was voor een proefrit.

Hier twee Italiaanse reviews, beide met Engelse ondertiteling.

Als eerste eentje van de Quadrifoglio. Heb een Italiaans spreekwoord geleerd van dit filmpje: Sposa bagnata, sposa fortunate, ofwel: een natte bruid is een gelukkige bruid o_O

En ook eentje van de wat realistischere 2.2 JTD 180 pk.

Hmmmm. Heeft de Giulia nou ook zo'n irritant gepositioneerd gaspedaal (te ver naar voren), net als de Giulietta?
https://www.lepoint.fr/images/2016/05/16/3948044lpw-3948053-jpg_3547803.jpg

Schijnt i-de-aal te zijn voor gasgeven en remmen tegelijk, of zoiets o_O

Heb hier de Auto Motor und Sport van 12 mei liggen, met daarin een zeer lovend rijverslag van de Giulia Q. En dat voor een Duits blad.

Kreeg overigens een mail van mijn Fiat/Alfa dealer, om zaterdag de Giulia te komen bekijken.
Heb daar mijn Doblo Cargo gekocht :D

gamma81 zei:
Heb hier de Auto Motor und Sport van 12 mei liggen, met daarin een zeer lovend rijverslag van de Giulia Q. En dat voor een Duits blad.

Kreeg overigens een mail van mijn Fiat/Alfa dealer, om zaterdag de Giulia te komen bekijken.
Heb daar mijn Doblo Cargo gekocht :D

Ben zaterdag in Den Bosch gaan kijken. Daar hadden ze een witte Giulia op bezoek. Die kleur met showroom licht is geen goede combinatie 😞

Als je er doorheen kijkt is het wel weer een prachtige auto.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio review - Has Alfa finally got it right? | evo DIARIES
https://www.youtube.com/watch?v=1RFBx8lMLIE

Jammer dat er niet staat wie de ECU levert. Ben benieuwd of dit Magneti Marelli of Bosch zal zijn. Savali en consorten zullen wel smachten om Bosch, maar met de multiair motoren zal het waarschijnlijk wel Magneti Marelli zijn.
Verder veel Duits, maar dat is tegenwoordig bij bijna alle merken wel het geval.

Misschien is het bij de ene motor de ene ECU-leverancier, en bij de andere motor een ander, en staat het er daarom niet bij.

Autovisie video zei:
hij is het wachten gewoon waard.
Een auto met karakter die met liefde gebouwd is.

Zoals hij in dat filmpje voorbij paradeert, mag je hem gewoon voor mijn deur neerzetten:
schitterend blauwe kleur, mooie echte Alfavelgen
een openend panoramisch dak (jaja, PSA: hier kunnen jullie nog iets van leren!)
en een schitterend vormgegeven licht interieur, mooie houten accenten (en geen gepolierd wortelhout, oef!)
Met liefde voor details ook: de dagrijverlichting is niet 'gewoon' een LED-stripje, maar heeft een verdikking naar het midden van de wagen, juist in evenwicht om niet te zwaar te worden, aansluiting van de bovenzijde van het dashboard op de buitenste ventilatieroosters...en zo zijn er wel meer.

Waar blijft Autoweek met de Giulia video eigenlijk? Er zijn er inmiddels al -tig te vinden op internet.

Heb al wat filmpjes gezien en iedereen lijkt het een goede auto te vinden. Ik heb hem alleen nog maar in Frankfurt gezien, maar dat was alleen maar de QV. In het echt leek hij al mooier dan op de plaatjes. In de filmpjes lijken me de standaard versies eigenlijk mooier, het model heeft al die opsmuk niet nodig. Maar dan wel in Alfa Rosso aub.

Overigens vind ik het niet echt bijzonder dat de Giulia JTD zo stil en stabiel is op hoge snelheid zoals wordt verteld in de Autovisie video. De Giulietta JTD is ook erg stil op autobahn snelheden en zeer stabiel. Bijna 200 voelt niet zo en je rijdt rustig met 1 hand aan het stuur (hoewel ik zelf zo'n 170 wel genoeg vind, anders worden de snelheidsverschillen wel erg groot met vrachtwagens ed).

Ik vind overigens die opnames van het AV-team een stuk beter dan die van het AW-team: AW heeft de auto zodanig belicht dat het een soort vaag rood wordt. Zowel de AW-auto als de AV-auto staat in de schaduw, dus daar kan het niet aan liggen. Bij het rijden (in de zon) is het verschil er niet zo. Misschien zat het 'm in de kleur (AV had een blauw metallic model, AW een rode).

En waarom kan niemand QUADRIFOGLIO uitspreken? QuadrifoGlio hoor ik steeds. Die G hoor je in het Italiaans niet, vergeet hem gewoon en zeg QUADRIFOLIO.

Lekker belangrijk, waarom zou je het op zijn italiaans moeten uitspreken? Spreek je toyota,suzuki etc ook op zijn japans uit? Of een bmw drie serie als drei serien? Of bij italiaans te blijven een ferrari 488 als ferrari quattro otto otto? :)

Gullwing zei:
Lekker belangrijk, waarom zou je het op zijn italiaans moeten uitspreken? Spreek je toyota,suzuki etc ook op zijn japans uit? Of een bmw drie serie als drei serien? Of bij italiaans te blijven een ferrari 488 als ferrari quattro otto otto?

Er is wel verschil tussen woorden en cijfers hè. Ik zei niet dat je 159 moest uitspreken als centocinquantanove (vroeger hadden Italiaanse auto's overigens vaak die cijfermatige modelnaam uitgeschreven op het dashboard staan, bijvoorbeeld Millecinquecento).

Maar als er een Italiaans woord wordt gebruikt als naam, dan spreek je die ook op zijn Italiaans uit. Dus Giulia = Dzjoeliaa en niet Chiuuliejaa. Soezoekie en niet Suuzuukie. Dat doe jij toch ook? En als er Quadrifoglio staat, moet je maar even oefenen, zeker als je autojournalist bent en het je vak is. Er staat nu eenmaal niet Klavertjevier.

Dit klinkt net als in die belachelijke Knorr-reclame waarin ze het hebben over taagliejaatelle omdat ze denken dat Nederlanders niet snappen dat het taljatelle is (tagliatelle).

Oftewel weglopen met een 159 en tegelijkertijd verliefd worden op een Giulia die technisch meer BMW dan ever is.

Dan is logo leidend. Kan. Mag.

P. Klieder zei:
Oftewel weglopen met een 159 en tegelijkertijd verliefd worden op een Giulia die technisch meer BMW dan ever is.

Volgens mij is de 159 altijd zeer gewaardeerd om zijn uiterlijk en betrouwbaarheid, maar gehekeld door zijn gewicht en GM invloeden. Is dat erg? Voor een gemiddelde Nederlandse bestuurder waarschijnlijk niet, maar de oude doelgroep van Alfa, die door de decennia is opgebouwd, waarschijnlijk wel. Daarom geen succes en terug naar de oude setting met achterwielaandrijving en rijbeleving op plek 1 in het ontwikkelproces.

Maakt van de 159 alles behalve een slechte auto. Slechts een auto die niet de juiste doelgroep heeft aangesproken.

P. Klieder zei:

En wat is precies het probleem?

Zullen ook een hoop mensen voor de Giulia kiezen om zijn uiterlijk, en vinden RWD of FWD minder van belang. Maakt dat wat uit? Feit is dat Alfa met de Giulia een goede en bijzondere auto heeft neergezet, dat lijkt me het belangrijkst;)

Roder zei:
P. Klieder zei:

En wat is precies het probleem?
Je moet toch wat hebben om over te zeuren als mens zijnde? :) Komt er een Alfa met RWD, is het nóg niet goed.. tja.. Dus als die 4WD zou hebben is het een Subaru.

De meeste mensen die destijds nieuw een achterwielaangedreven Alfa kochten zullen inmiddels wel overleden zijn of een SUV nodig hebben vanwege stramme ledematen. Overigens heb ik zelf een aantal Alfa's gehad en ik hoop dat het merk er weer bovenop komt. Maar alles eromheen, en het gehype, en de volkomen verblindheid van de zogenoemde Alfisten, stoort mij. Er zijn namelijk merken die ook de laatste tientallen jaren fantastische auto's hebben gebouwd, maar die vallen nu in het niet bij de nieuwe Giulia in hun ogen.

FH126560 zei:
De meeste mensen die destijds nieuw een achterwielaangedreven Alfa kochten zullen inmiddels wel overleden zijn of een SUV nodig hebben vanwege stramme ledematen. Overigens heb ik zelf een aantal Alfa's gehad en ik hoop dat het merk er weer bovenop komt. Maar alles eromheen, en het gehype, en de volkomen verblindheid van de zogenoemde Alfisten, stoort mij. Er zijn namelijk merken die ook de laatste tientallen jaren fantastische auto's hebben gebouwd, maar die vallen nu in het niet bij de nieuwe Giulia in hun ogen.

Want? Andere merken krijgen niet de waardering die ze verdienen?
Wat een Calimero-gedrag zeg. Twee decennia lang worden de Duitse merken al gewaardeerd door hun gebruikers, maar bovenal de automobiele journalistiek, zelfs zo erg dat het woord premium speciaal voor hen is ontwikkeld.
Nu komt Alfa na jaren weer met een belangrijke auto, maar oh, mensen praten er even paar weken teveel over. Alsjeblieft zeg.

Wat mij opvalt is dat je wel heel veel rancune en waardeoordelen nodig hebt. Waarom? Geniet gewoon van al het moois. Hoe meer goede auto's, hoe beter voor ons als eindgebruikers. En het is mooi dat Alfa met de Giulia voor iedereen weer een extra optie daaraan toevoegd. Het is nog nooit gebeurd dat je als particulier of leaser zoveel keus hebt als op dit moment. Mooi toch? (y)

Opgeruimd staat netjes. Helaas zijn er in die opruiming ook wat positieve berichten gesneuveld. Gelieve die weer opnieuw te plaatsen :)

Uitdrukkelijk verzoek aan een ieder: hou het gezellig, discussieren prima en hou daarbij de sfeer goed.

Terence
Autoweek moderator

Complimenten, eerste post eronder en meteen met forumvakantie!

EDIT: je mailadres is niet bereikbaar. Je hebt een ban voor een week.

Terence
Autoweek moderator

Gullwing zei:
Lekker belangrijk, waarom zou je het op zijn italiaans moeten uitspreken? Spreek je toyota,suzuki etc ook op zijn japans uit? Of een bmw drie serie als drei serien? Of bij italiaans te blijven een ferrari 488 als ferrari quattro otto otto?

Merken als Hyundai en Huawei worden hier in de reclames ook uitgesproken op een vernederlandste manier. Japanse automerken zullen we ook wel verkeerd uitspreken. Maar het klinkt lekker interessant om te doen alsof je 85 talen spreekt en anderen aan te spreken op hun incorrecte uitspraak ;)

Alleen is het bij een taal die vrij dichtbij staat, zoals Italiaans, mijns inziens niet meer dan normaal je best te doen voor de bijbehorende juiste uitspraak. "Quadrifoklio" of een "Polio" achtige uitspraak zijn niet bijster slim.

Nissan GT-R zei:
Blijft wel dat je nu Romaans en Germaans met elkaar vergelijkt ;)

Uh, ik heb die vergelijking nergens getrokken...
Italie/Italiaans/Latijn staat nou eenmaal dichterbij dan Koreaans...

Roder zei:
Nissan GT-R zei:

Uh, ik heb die vergelijking nergens getrokken...
Italie/Italiaans/Latijn staat nou eenmaal dichterbij dan Koreaans...

Dat zei ik niet. Maar je hebt gelijk. Het staat dichterbij. Al is het, zeker in mijn persoonlijke geval, een stuk makkelijker om een Germaanse taal onder de knie te krijgen, men noemt Duits, Zweeds, Engels. Dan Frans of Italiaans. Ook daar word veel met klank gewerkt. Zelfde geld voor de Aziatische talengordel.

Meer in het algemeen vond ik dat we niet te snel moesten concluderen dat we het prima konden uitspreken in plaats van verbasteren. Net zoals we af en toe wel met Engels doen. En dan ben ik het wel met iedereen eens, als je het geregeld gaat uitspreken oefen even op de uitspraak, kleine moeite. (y)

Ben het wel eens met Roder. Ik als Italiaan krijg er al helemaal kromme tenen van als ik 'kwadrifoklio' hoor. Maar ook D-C heeft een punt. Zelfs Volkswagen wordt dan verkeerd uitgesproken in NL...

Nissan GT-R zei:

Maar opzich, is het leuk als een merknaam gevoerd blijft zoals QV....:D

Japanse automerken uitgesproken door een Japanner.

Leuke video! Leerzaam ook.

Lancia Lover zei:
Ben het wel eens met Roder. Ik als Italiaan krijg er al helemaal kromme tenen van als ik 'kwadrifoklio' hoor. Maar ook D-C heeft een punt. Zelfs Volkswagen wordt dan verkeerd uitgesproken in NL...

Je bent Italiaan? Dat wist ik niet :)

Voor wie het Italiaans niet machtig is zoals ik: een video met de juiste uitspraak van de Alfa Giulia Quadrifoglio.

De meeste autojournalisten erg enthousiast zijn over de Giulia QV, als je puur naar de hardware kijkt is dat natuurlijk ook erg logisch. Nu heb ik diverse video's bekeken, maar het valt mij op dat de Giulia QV wel héél erg tail-happy is (beetje a-la Jaguar XFR). Dus bij het minste of geringste komt de kont al los, nu is dit natuurlijk erg leuk om mee te spelen maar lijkt mij voor alledag zeer vervelend rijden. Of zullen alle journalisten met de tractiecontrol uit hebben gereden?

Is er bij jullie al bekend of er ergens al een Giulia in de Nederlandse showrooms is te bezichtigen? Ik ben wel erg benieuwd hoe het allemaal zit en aanvoelt allemaal.

Een Giulia QV zal een auto zijn die sporadisch wordt verkocht. Duidelijk bedoelt om imago te kweken. Dat zal inderdaad een fijn ding zijn.
Maar het gaat mijns inziens om de gewone redelijk basic versies voor bijvoorbeeld de accountmanager/bankemployee die een lease-auto mag uitzoeken. Dan blijkt 40k plus een pakketje hier en daar, dus een mille of 45 en indachtig de te verwachten restwaarde gebaseerd op Alfa-ervaringen uit het verleden, toch een stijve (lease-)prijs op te leveren. De Giulia zal Alfa weer op de kaart moeten gaan zetten en ik vraag mij af of dat gaat lukken, maar we zullen het gaan meemaken. Qua looks ziet ie er goed uit, dat is zeker. Ik wens het merk succes en de paar dealers die het merk nog telt.

De prijzen schurken vrij dicht tegen die van de 3-Serie aan, misschien iets te dicht om een groot verkoopsucces te worden. Maar grote verkoopsuccessen zijn illustere voorgangers als de 75 en vroegere Giullietta ook nooit geworden. De ingrediënten van de nieuwe Giulia zijn in elk geval goed: RWD, een gelikte koets en een op het oog gelikt interieur. Qua uiterlijk en interieur vind ik hem ook mooier dan de 3-Serie en C-Klasse.

Maar alles valt of staat straks met de kwaliteit, hopelijk heeft Alfa die goed op orde. En als de kwaliteit goed is dan zou ik niet weten waarom deze auto niet verkocht zal worden. Met de hogere afschrijving kan het dan best meevallen, en je rijdt er dan toch wat leuker bij dan met een 3-serie waarmee elke vinexwijk al vol staat. En met RWD trekt de Giulia gelijk al een lange neus naar de A4. Een absolute verkooptopper zal het niet worden, maar met een Lexus IS of een Jaguar XE moet ie prima mee kunnen komen. Moest ik kiezen in deze klasse dan stond ie op dit moment bovenaan mijn shortlist.

FH126560 zei:
Een Giulia QV zal een auto zijn die sporadisch wordt verkocht. Duidelijk bedoelt om imago te kweken. Dat zal inderdaad een fijn ding zijn.
Maar het gaat mijns inziens om de gewone redelijk basic versies voor bijvoorbeeld de accountmanager/bankemployee die een lease-auto mag uitzoeken. Dan blijkt 40k plus een pakketje hier en daar, dus een mille of 45 en indachtig de te verwachten restwaarde gebaseerd op Alfa-ervaringen uit het verleden, toch een stijve (lease-)prijs op te leveren. De Giulia zal Alfa weer op de kaart moeten gaan zetten en ik vraag mij af of dat gaat lukken, maar we zullen het gaan meemaken. Qua looks ziet ie er goed uit, dat is zeker. Ik wens het merk succes en de paar dealers die het merk nog telt.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik hoop dat het ze lukt, want het merk en de auto verdienen het! Ik ben echter bang dat die hoge afschrijving en het beperkte dealernetwerk roet in het eten gaat gooien.

Ik kan hem niet betalen, dus aan mij zal het sowieso niet liggen :D

R W D zei:
Maar alles valt of staat straks met de kwaliteit, hopelijk heeft Alfa die goed op orde. En als de kwaliteit goed is dan zou ik niet weten waarom deze auto niet verkocht zal worden. Met de hogere afschrijving kan het dan best meevallen, en je rijdt er dan toch wat leuker bij dan met een 3-serie waarmee elke vinexwijk al vol staat. En met RWD trekt de Giulia gelijk al een lange neus naar de A4. Een absolute verkooptopper zal het niet worden, maar met een Lexus IS of een Jaguar XE moet ie prima mee kunnen komen. Moest ik kiezen in deze klasse dan stond ie op dit moment bovenaan mijn shortlist.

Alfa staat helaas nou eenmaal niet bekend als topkwaliteit. Dat imago poets je niet zo even weg.

Mijn vriendin die auto's wel leuk vindt, maar er verder niet veel van weet, heeft bijvoorbeeld een uitgesproken mening over Alfa. Ik kan lullen wat ik wil, maar dat komt er hier niet in.

Een verkooptopper zal het idd niet worden. En ik ben het met je eens dat hij mee moet kunnen met een IS en een XE. Maar gaat dat genoeg zijn? Gaat dat genoeg zijn om het merk overeind te houden en kansen te bieden op meer nieuwe modellen? Ik hoop het, maar ik heb mijn twijfels.

Alfa Romeo Giulia preview bij Vireo Auto

De Alfa Romeo Giulia als één van de eersten in Nederland bekijken? Dat kan bij Vireo Auto!
Op vrijdagavond 3 juni en zaterdag 4 juni staat de Alfa Romeo Giulia exclusief voor een eenmalige sneak preview in onze showroom in Alkmaar, Amersfoort en Houten.

Graag verwelkomen wij u in één van onze Alfa Romeo showrooms aan de Ringveste 4 te Houten, Nijverheidsweg-Noord 65 te Amersfoort of op de Koraalstraat 3 te Alkmaar.
De nieuwe Alfa Romeo Giulia is vanaf eind juni te bewonderen in alle vestigingen van Vireo Auto. Uiteraard kunt u dan ook een proefrit maken.

Bron: https://www.vireoauto.nl/1918398/Alfa-Romeo-Giulia.html

Terug
Bovenaan