Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Reed ook rond 17.00 uur van Zwolle naar het zuiden, maar ja……..zo’n Kia……..
De Megane zal een stuk beter te spotten zijn.
Km-stand start (1-2) | 38.908 |
km-stand eind (16-3) | 43.826 |
Gereden km's | 4.918 |
Prachtig, veel plezier ermee. met twee blitse kleuren doe je het vast heel goed in zo'n vinexwijk waar gros wit/grijs/zwart rijdt.
Mooie auto hoor, staat leuk zo op de oprit.
Voor de usb stick kan je gewoon zo'n klein verloopadaptertje kopen toch. Werkt prima en neemt weinig ruimte in.
Veel veilige kilometers gewenst.
Staat bijzonder netjes op de oprit. Het grappige is dat we de auto al zo vaak gezien hebben dat het al vertrouwd overkomt.
Voor jou is dat natuurlijk anders. Veel plezier en veilige kilometers gewenst.
Ik ben wel heel benieuwd hoevaak en hoeveel plezier je nog met de GT gaat hebben - als je eenmaal verwend bent met de soepelheid van een elektrische aandrijflijn.
Stond er mooi aandacht te trekken zo voor de glazen pui bij alle gasten. Nee, de looks blijven een geweldig pluspunt van deze EV. Morgen de wallbox, dinsdag en woensdag staan Zwolle (v.d. Valk) op het programma. Eens kijken hoe het laden daar werkt, al is het niet nodig qua afstand.
Dus mocht iemand (@Rembrandt bijvoorbeeld) omgeving Zwolle aandoen. Je zou iets roods kunnen aantreffen.![]()
Ik zit de hele week in Zwolle, zal even goed opletten. Zit je in Oost of kom je hem even showen in Hanzeland? Prachtige auto hoor. De GT zal het wel heel rustig krijgen als het elektrisch rijden zo goed blijft bevallen.
Hij staat in de auto en app ingesteld op laden tot 80%. Is overigens wel simpel aan te passen via de auto of app. Dus als ik 100% nodig heb, is dat snel geregeld.De looks zijn inderdaad geweldig. En zeker met deze kleur valt het goed op. Ik zit niet heel vaak meer op de A12, maar vermoed dat ik de auto direct zal herkennen als ik hem keer spot
Laad je nu standaard tot bepaald beperkt % of gewoon 100%? Aangezien je ook aardige afstanden rijdt. Hier is het standaard 100% al 65K km, omdat ik vaak range nodig heb en dit niet makkelijk (via de app) is aan te passen. Lijkt me richting de 5% aan degradatie gekost te hebben, al is het natuurlijk onduidelijk welk deel hiervan door de 100% instelling komt.
En mijn extra vermogen is enkel volledig beschikbaar tot 70% - ook extra reden om met 100% te vertrekken![]()
Hij staat in de auto en app ingesteld op laden tot 80%. Is overigens wel simpel aan te passen via de auto of app. Dus als ik 100% nodig heb, is dat snel geregeld.
Op dit moment zijn ze met de laadpaal bezig. Ruim 30 minuten boren om door de fundering te komen...
Helaas niet mooi gecentreerd tussen regenpijp en raam, want dat is niet praktisch omdat je anders te dicht bij de auto het snoer moet pakken. En daarnaast, een toekomstige EV is wellicht langer.
Kun jij in de app het laadniveau aanpassen? ik kan dat alleen in de auto (staat bij mij op 85%)
Leuk! Zo eens even op onderzoek uit om te kijken waar ik de de berichten kan vinden.Dinsdag locatie Dokter van Deenweg, woensdag v.d. Valk aan de oost-kant.
Heb nog wel wat ruimte in de agenda, ik stuur je even een bericht.
Leuk! Zo eens even op onderzoek uit om te kijken waar ik de de berichten kan vinden.
Grappig miniatuurtje ook. Van welk merk is deze?
Binnenkort van het Franse Norev ook een hele leuke 1:43. Rond de 25 euro dus ook niet heel prijzig. En helemaal identiek aan de jouwe. Vind het persoonlijk erg leuk om een miniatuur van de eigen auto hebben, deze zou ik dan ook meteen bestellen.
![]()
Ik vraag mij af waarom ze een half uur bezig zijn met een gaatje van de buitengevel naar de kruipruimte?
Als ik de diepte zo bekijk zijn ze niet door de fundering heen gegaan (en is ook totaal overbodig), maar eerder door de begane grond vloer (die is ook vrij hard).
Ideaal is schuin door het metselwerk, isolatie en net boven de fundering (beetje tussen de fundering en de begane grond vloer heen, en als ze mazzel hadden was het net een deel van de isolatie van de vloer. 10 minuutjes werk max.
Door een fundering boren met het risico de wapening bloot te leggen (of mss dwars doorheen boren), ik ben er geen voorstander van, maar goed dat is mijn tik haha (je zal maar in de bouw zitten), maar dat lijkt niet het geval.
Eind goed al goed, hij zit en werkt, en dat is uiteindelijk goed gelukt.
Ben benieuwd hoe de ervaringen na een paar maanden sturen zijn, ik krijg zelf een dezer weken een astra plugin waarmee je ook grotendeels elektrisch kan rijden, maar vindt het toch wel prettig dat er nog gewoon benzine in gaat haha. (laadpaal krijgen we overigens ook niet bij een plugin), dus alleen op het werk laden. De megane was een goede 2e keuze echter het budget zat net te laag voor een 60khw versie.
Ohh tof! Waar bestel ik die? Ga ik dat meteen nog doen.
Rijd ik net bij mij de wijk in, komt me een rode Megane tegemoet! Exact jouw uitvoering. Kenteken S-778-?. Mooie auto!
S007PL |
S009GR |
S019KK |
S030KK |
S040KR |
S066KT |
S077KT |
S088KT |
S110GZ |
S112BH |
S120NL |
S142PD |
S191HH |
S207NV |
S216PV |
S268JF |
S278KN |
S291KX |
S296KX |
S296PV |
S299GB |
S307KX |
S388GB |
S402LG |
S446LS |
S449NV |
S450NV |
S460LD |
S466LD |
S479NN |
S486JZ |
S488GL |
S497LD |
S517NN |
S526GS |
S671HK |
S675LJ |
S679LJ |
S694LJ |
S768PZ |
S782NT |
S805KP |
S812KP |
S820KL |
S837KP |
S842PZ |
S888NH |
S907LS |
S932NH |
S948KL |
S950KL |
S956NH |
S961NH |
S966LN |
S992LL |
Hmm... daar heb je wel een punt. Het is de bijzondere tactiek van een EV-beginneling denk ik. Nul nut, want we hebben 'enkel tarief'. En gezien jaarlijks salderen nog even in onder ons is, maakt het ook al geen verschil.Leuk dat je gelijk wat ritten hebt!
Maar je stond vandaag tussendoor ook al aan de lader toch? Wat deed je verbruik over die afstand als ik vragen mag?
Wel bijzondere tactiek qua laden. Ik zorg zelf juist altijd dat mijn auto zsm “vol” zit i.p.v. pas avond ervoor aan de lader te hangen. Als ik, om wat voor reden dan ook, tussendoor toch onverwacht weg ga/moet wil ik geen gehannes hebben met te weinig prik in de accu.
Ik stond op een laadplek inderdaad, maar kwam erachter dat het een snellader was én de kabel niet al te ruim was. Heb hem maar laten staan ivm een vergadering, maar hij stond dus niet aan de lader. "Wie vond het nodig zijn opvallende rode bolide op een laadplek te zetten zónder te laden....?", werd er aan het einde van een vergadering met een glimlach geroepen. Ehh....Maar je stond vandaag tussendoor ook al aan de lader toch? Wat deed je verbruik over die afstand als ik vragen mag?
Wat deed je verbruik over die afstand als ik vragen mag?
En... het brengt wat kleur op de parkeerplaats zo'n rode Megane
![]()
Als je een keer een oceanrace V40 ziet rijden; zwaai gerust! Maar ik weet niet of mijn vrouw terugzwaait![]()
Eh, die is klein ja... En het zicht is dus niet heel briljant, mede daarom alsnog blij met de digitale binnenspiegel. Ik dacht bij de proefrit: Wat is dit waardeloos, het anders moeten focussen met de ogen, maar ik dwing nu mezelf er aan te wennen en dat lukt ook nog eens.Ik ben fan van meer rood op straat!
Hoe is het zicht naar achteren in de Megane?
Op deze foto valt het me op dat de achterruit wel echt heel erg klein is, of valt dat mee?
Dat is ook de betere taktiek qua laadverliezen. Als je de auto meteen oplaadt na de rit is de accu nog warm en gaat het laden sneller / met minder verlies.Leuk dat je gelijk wat ritten hebt!
Maar je stond vandaag tussendoor ook al aan de lader toch? Wat deed je verbruik over die afstand als ik vragen mag?
Wel bijzondere tactiek qua laden. Ik zorg zelf juist altijd dat mijn auto zsm “vol” zit i.p.v. pas avond ervoor aan de lader te hangen. Als ik, om wat voor reden dan ook, tussendoor toch onverwacht weg ga/moet wil ik geen gehannes hebben met te weinig prik in de accu.
Hier heb je nog aan antwoord op tegoed. Vanmorgen getikt op 'Nieuwe Reis', en een stukje file tot Arnhem om daarna de ACC op 106 in te stellen. Het resultaat is volgens mij best prima. Temperatuur van 11 graden zit natuurlijk redelijk mee, stoelverwarming op standje 2, climate op 20 graden.
*vette vingers alarm*
![]()
Owja: gewoon even standaard een microvezeldoekje in je auto leggen om af en toe over het scherm te halen als je ergens voor stoplicht staat te wachten.
Haha, die vette vingers doen wel pijn in zo'n strak gepoetse auto inderdaad!Owja: gewoon even standaard een microvezeldoekje in je auto leggen om af en toe over het scherm te halen als je ergens voor stoplicht staat te wachten.