Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno + IV Estate GT205 Update: gesjouwd en genoten

Reed ook rond 17.00 uur van Zwolle naar het zuiden, maar ja……..zo’n Kia……..:p
De Megane zal een stuk beter te spotten zijn.

Reed ook rond 17.00 uur van Zwolle naar het zuiden, maar ja……..zo’n Kia……..:p
De Megane zal een stuk beter te spotten zijn.

Ik heb geen Tiguan gespot in ieder geval ;-). En eh, waar blijft het ezelsbruggetje voor het kenteken?
De kinderen kwamen met: Schoon - .... - Nooit Vies :giggle:

Je hebt de 'Megane-ling' trouwens...

Zo, dat was dan vandaag echt de laatste rit met de Kia. Ruim 380 km inclusief wat file einde middag mocht de pret niet drukken. Tijd om de balans op te maken!

u6mEjwe.jpg

Km-stand start (1-2)38.908
km-stand eind (16-3)43.826
Gereden km's4.918

Hiervan ongeveer 3500 km puur zakelijke ritten, de rest privé. Prima balans zo.

Inmiddels de auto leeggehaald en hij is 'schoon genoeg' gebleven na een wassessie vorig weekend.
bABxFxVl.jpg

Vanaf morgen 14.30 ongeveer (kinderen moeten tot 14h naar school en willen mee) kijken we hier tegenaan:
40IZvozl.jpg

Voor die tijd de blauwe maar eens wassen, want het wordt eindelijk lenteweer. Alleen voor de zomerwielen vind ik het nog wat te vroeg. En daarnaast, ook die wil ik in de glascoating zetten voor ze erop gaan. Heb het spul nu toch staan ;)

Laatst bewerkt:
Klaar om zijn, net zo vlotte, broertje op te halen zo. ;)

82Vy7MBl.jpg

Vanavond / morgen volgt uiteraard een 'eerste meters' verslag

Nou, dat was hem dan. De voorpret :sneaky:.

Uiteraard was de boel goed geregeld. Even wat papierwerk invullen en ondertekenen, en ondertussen kwamen de sleutels, en heerlijke bonbon's tevoorschijn. Een mooie ruil voor een grote doos 'Celebrations' want de dealer heeft weer aardig zijn best gedaan wat moois af te leveren. Vooruit, op het zelf poetsen na, maar verder alle medewerking.

aANLuB9l.jpg

Daarna konden de jonge dames helpen met de doek eraf halen en klonk het vooral: Waaauuwww, wat een vette auto.
Niet dat ze hem nog niet gezien hadden een ruime maand terug, maar toch mooi ;).
Hierna voor het pand van de oudste Renault-dealer van Nederland, nog even een social-foto en op naar huis:
PRuyxQYl.jpg

De Franse familie is weer compleet op de oprit en wat staat Rouge Flamme toch lekker in combinatie met Iron Blue. Of voelt het gewoon vertrouwd van het Clio IV tijdperk? (y)

2OVuMu1l.jpg

Eerste indruk:
Wat lekker die stilte aan boord. De all-seasons hoor je wel iets, maar eigenlijk niet meer dan ik verwacht had. En de aandrijflijn is razend vlot qua reactie op het stroompedaal. Beide auto's gaan in 7,4s naar de 100 maar de Electric zal op de tussensprint sneller zijn vermoed ik.

Vanavond nog een rondje gedaan om de vele systemen uit te proberen. ACC inclusief lane center keeping, of welke naam het ook heeft. Werkt prima op de snelweg en provinciale wegen, daar waar ik het zal inzetten. Tot afremmen tot nul voor een rotonde aan toe. En zonder voorligger gebruikt hij de navi-kaart. Kortom, voelt goed.

Dit weekend staat verder in het teken van lekker dingen uitproberen. Eerste nadeel gevonden: Géén USB-A aan boord. Wel 4x USB-C (2 voor, twee achter), maar met het muziek-stickje kan ik weinig nu. Toch maar de Spotify-app downloaden dus dit weekend. Open RLink (ofwel Google Automotive) is een verademing en ziet er tevens geweldig uit. Enige wat ik qua sfeer aanboord zou missen is een stripje led in de achterportieren. In de IV zit het wel, in de Electric niet. Uiteraard voorin wel en avond-foto's gaan nog wel volgen de komende tijd.

Al met al een zeer geslaagde keuze of om de verkoper te quoten: "Een sieraad voor op je oprit"

PjdTdFRl.jpg

Edit: Ja, er komt nog een reclameloze houder achter. Net als bij de IV mag ie nog even blijven als goodwill, tot ik me er echt aan irriteer.

Prachtig, veel plezier ermee. met twee blitse kleuren doe je het vast heel goed in zo'n vinexwijk waar gros wit/grijs/zwart rijdt.

Goeie handel voor de dealer, klant komt zelf de afleveringspoetsbeurt doen en je krijgt nog een doos chocolaatjes ook!

Gekheid op een stokje; gefeliciteerd met de komst van het nieuwe Renault telg (y)

Ik zag pas een witte, maar zo in het rood is het wel een erg fraaie auto zeg! Jullie hebben een mooi setje zo!

Heel veel plezier met je nieuwe telg!

Mooie auto hoor, staat leuk zo op de oprit.
Voor de usb stick kan je gewoon zo'n klein verloopadaptertje kopen toch. Werkt prima en neemt weinig ruimte in.
Veel veilige kilometers gewenst.

Staat bijzonder netjes op de oprit. Het grappige is dat we de auto al zo vaak gezien hebben dat het al vertrouwd overkomt.
Voor jou is dat natuurlijk anders. Veel plezier en veilige kilometers gewenst.

Gefeliciteerd! Schitterende auto en heerlijk plaatje op de oprit zo. Echt een mooie combi van 2 mooie kleuren. Een stuk beter dan wit en zwart bij ons :cry: (beide auto's waren "speciale aanbieding" met weinig te kiezen).

ACC is vooral heerlijk in de file. Voor de rest werkt het in mijn auto helaas niet zo fijn op de snelweg. Maar dat ligt aan de auto, want de e-Golf heeft het veel beter voor elkaar.

Ik ben wel heel benieuwd hoevaak en hoeveel plezier je nog met de GT gaat hebben - als je eenmaal verwend bent met de soepelheid van een elektrische aandrijflijn.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, écht de mooiste kleur voor op de Etech. Erg mooi al helemaal na de detailing ronde!

Prachtig, veel plezier ermee. met twee blitse kleuren doe je het vast heel goed in zo'n vinexwijk waar gros wit/grijs/zwart rijdt.

Qua kleur valt ie énorm op inderdaad. Net als in design overigens. Even een boodschap gehaald in het dorp, en ik zie toch heel wat hoofden draaien. Mooi is dat :)

Mooie auto hoor, staat leuk zo op de oprit.
Voor de usb stick kan je gewoon zo'n klein verloopadaptertje kopen toch. Werkt prima en neemt weinig ruimte in.
Veel veilige kilometers gewenst.

Ah, ga ik daar eens naar zoeken binnenkort. Niet dat ik die usb nog veel gebruik, maar er zitten vooral wat kinderliedjes op die de dames nog wel eens willen 'aanvragen'. Dat scheelt zoeken in Spotify.

Staat bijzonder netjes op de oprit. Het grappige is dat we de auto al zo vaak gezien hebben dat het al vertrouwd overkomt.
Voor jou is dat natuurlijk anders. Veel plezier en veilige kilometers gewenst.

Nou, daar betrap ik mezelf dus ook op. Ik heb hem al zó in detail gezien van buiten dat ie me daar niet verrast. Interieur natuurlijk wel en het rijgenot. Heerlijk.

Ik ben wel heel benieuwd hoevaak en hoeveel plezier je nog met de GT gaat hebben - als je eenmaal verwend bent met de soepelheid van een elektrische aandrijflijn.

Ik ben er op dag twee al bang voor.. Tjonge wat rijdt het toch verdomd lekker! De GT heeft natuurlijk wel een sportieve lagere zit. Niet dat de Electric hoog zit, maar de GT zit lager én heeft natuurlijk behoorlijke sportstoelen. Maar hmm... de tijd zal het leren.

Verder vandaag natuurlijk nog wat rondgereden. De auto bij het voetbal lekker ruim geparkeerd:
5KvJliol.jpg

Gisteravond nog een poging voor wat sfeerplaatjes gedaan, maar ik kwam al snel tot de conclusie dat ik de spiegelreflex op een statief moet zetten én een betere locatie dan de oprit nodig heb voor de echte sfeerfoto's. Ook mooi de projectie van het nieuwe Renault-logo op de grond naast de auto. En de lichtshow blijft ook grappig en opvallend.

6pxEsTSl.jpg

ZfSu6Ftl.jpg

EdlQiw6l.jpg

PZY3xjPl.jpg

Verder vanmiddag, het batterijpercentage was inmiddels gezakt naar 44%, getest of het laden met de ontvangen pas werkt. De Shell-recharge om de hoek aangedaan en dat werkte prima.
U3jp0MIl.jpg

2FVjWK6l.jpg

rKzRywAl.jpg

Ok, niet een heel hoog DC-laadsnelheid (kan 130 aan), want ik was vergeten het even als bestemming in te voeren zodat de batterij ge-pre-conditioneerd wordt. Maar goed, 20 minuten later zat ie op 76% en vond ik het wel best.

Al met al, sta ik 100% achter de keuze om niet voor de Y te gaan (wat wellicht nog steeds qua ruimte/techniek/prijs) het beste aanbod is. Enig mazzeltje is dat bij de import een behoorlijk lagere cataloguswaarde is geregistreerd. Scheelt mooi wat in de bijtelling ;)

7pOgOA7l.jpg

Maandag is het overigens tijd voor de wallbox. Eens kijken hoe dat allemaal verloopt ;)

Dat interieur met de grijze stof vind ik echt goed. Beter dan die andere uitvoering!

Bedacht me vandaag dat onze beide opritten goed bij elkaar kleuren! Zou toch wat zijn als we naast elkaar zouden wonen, wat een kleur! :D

Ik vind nog steeds het interieur met leer chiquer, maar dit voelt absoluut warmer aan. Áls het een nieuwe was geworden, was het de Iconic met licht leer en alsnog deze rode lakkleur geworden. Maar... die heeft inmiddels een fiscale waarde van 50k. Versus 42,5 voor deze (mede dankzij import). In de praktijk is ie nu zelfs goedkoper dan de GT, los van nog een stukje 'verdienen' aan het overschot zonnestroom.

Vandaag weer wat kilometers erbij op gezet. Langs familie, en einde middag naar een restaurant. Laat nou net een plek helemaal vooraan vrij zijn. Stond er mooi aandacht te trekken zo voor de glazen pui bij alle gasten. Nee, de looks blijven een geweldig pluspunt van deze EV. Morgen de wallbox, dinsdag en woensdag staan Zwolle (v.d. Valk) op het programma. Eens kijken hoe het laden daar werkt, al is het niet nodig qua afstand.

Dus mocht iemand (@Rembrandt bijvoorbeeld) omgeving Zwolle aandoen. Je zou iets roods kunnen aantreffen. :)

Ah, ik zit juist aan het einde van de week in Zwolle, morgen en dinsdag Amersfoort, Utrecht regio. Vandaag in Leeuwarden bij de dealer wel een stuk of 10 van deze Meganes zien staan, maar er was maar 1 rode. Die sprong er wel uit!

Ik zit de hele week in Zwolle, zal even goed opletten. Zit je in Oost of kom je hem even showen in Hanzeland? Prachtige auto hoor. De GT zal het wel heel rustig krijgen als het elektrisch rijden zo goed blijft bevallen.

Stond er mooi aandacht te trekken zo voor de glazen pui bij alle gasten. Nee, de looks blijven een geweldig pluspunt van deze EV. Morgen de wallbox, dinsdag en woensdag staan Zwolle (v.d. Valk) op het programma. Eens kijken hoe het laden daar werkt, al is het niet nodig qua afstand.

Dus mocht iemand (@Rembrandt bijvoorbeeld) omgeving Zwolle aandoen. Je zou iets roods kunnen aantreffen. :)

De looks zijn inderdaad geweldig. En zeker met deze kleur valt het goed op. Ik zit niet heel vaak meer op de A12, maar vermoed dat ik de auto direct zal herkennen als ik hem keer spot :cool:

Laad je nu standaard tot bepaald beperkt % of gewoon 100%? Aangezien je ook aardige afstanden rijdt. Hier is het standaard 100% al 65K km, omdat ik vaak range nodig heb en dit niet makkelijk (via de app) is aan te passen. Lijkt me richting de 5% aan degradatie gekost te hebben, al is het natuurlijk onduidelijk welk deel hiervan door de 100% instelling komt.

En mijn extra vermogen is enkel volledig beschikbaar tot 70% - ook extra reden om met 100% te vertrekken :censored:

Ik zit de hele week in Zwolle, zal even goed opletten. Zit je in Oost of kom je hem even showen in Hanzeland? Prachtige auto hoor. De GT zal het wel heel rustig krijgen als het elektrisch rijden zo goed blijft bevallen.

Dinsdag locatie Dokter van Deenweg, woensdag v.d. Valk aan de oost-kant.
Heb nog wel wat ruimte in de agenda, ik stuur je even een bericht.

De looks zijn inderdaad geweldig. En zeker met deze kleur valt het goed op. Ik zit niet heel vaak meer op de A12, maar vermoed dat ik de auto direct zal herkennen als ik hem keer spot :cool:

Laad je nu standaard tot bepaald beperkt % of gewoon 100%? Aangezien je ook aardige afstanden rijdt. Hier is het standaard 100% al 65K km, omdat ik vaak range nodig heb en dit niet makkelijk (via de app) is aan te passen. Lijkt me richting de 5% aan degradatie gekost te hebben, al is het natuurlijk onduidelijk welk deel hiervan door de 100% instelling komt.

En mijn extra vermogen is enkel volledig beschikbaar tot 70% - ook extra reden om met 100% te vertrekken :censored:
Hij staat in de auto en app ingesteld op laden tot 80%. Is overigens wel simpel aan te passen via de auto of app. Dus als ik 100% nodig heb, is dat snel geregeld.

Op dit moment zijn ze met de laadpaal bezig. Ruim 30 minuten boren om door de fundering te komen...
Helaas niet mooi gecentreerd tussen regenpijp en raam, want dat is niet praktisch omdat je anders te dicht bij de auto het snoer moet pakken. En daarnaast, een toekomstige EV is wellicht langer.

Laatst bewerkt:
Hij staat in de auto en app ingesteld op laden tot 80%. Is overigens wel simpel aan te passen via de auto of app. Dus als ik 100% nodig heb, is dat snel geregeld.

Op dit moment zijn ze met de laadpaal bezig. Ruim 30 minuten boren om door de fundering te komen...
Helaas niet mooi gecentreerd tussen regenpijp en raam, want dat is niet praktisch omdat je anders te dicht bij de auto het snoer moet pakken. En daarnaast, een toekomstige EV is wellicht langer.

Haha, ja herkenbaar. Bij jonge woningen zijn ze wel even bezig met boren als ze door de buitenmuur of fundering moeten.

Wel chill dat je dat zo via de app kan aanpassen. Bij mij kan het enkel in de auto, super onpraktisch.

Nou, de boel zit op de plek én werkt. Dwars door de fundering kostte ze wel een half uur en twee boren, maar het is gelukt. Gemonteerd is een New Motion (Shell Recharge) Advanced met loadbalancing, automatische vergoeding van kWh'en, altijd online (dus op afstand zelf te beheren), met mogelijkheid tot vrijschakelen voor visite. Daarnaast de gewenste vaste kabel.
Het montagepunt bewust wat verder naar links gekozen, want stel dat een toekomstige EV langer is, dan kunnen we goed weg. De GT kan er nu ook nog staan, en indien de caravan op de oprit staat, haalt het laadsnoer met gemak de straat voor het huis.

J8Q0osPl.jpg

3R88J4Nl.jpg

GhPsghCl.jpg

nwus732l.jpg

1ToxIwAl.jpg

kaqSjcMl.jpg

Met een kWh-prijs van 66,5 cent tot 1 april nog net op tijd om die zonnestroom ten gelde te maken. Na 1 april gaan we naar 39 cent, dus ach, ook dat is meer dan de terugleververgoeding. De balans op de jaarrekening op dit moment: -350 kWh en de zonnige maanden tot aan eind mei gaan nog genoeg opleveren.

Enige montagedingetje wat ik te laat zag: Het gootje zit niet kaarsrecht. Ga ik zelf nog maar fixen binnenkort.

Kun jij in de app het laadniveau aanpassen? ik kan dat alleen in de auto (staat bij mij op 85%)

Hierdoor nog eens de app ingedoken en waar ik dacht het toch echt ergens gezien te hebben vind ik het niet meer terug... Balen...

Wel grappig, de vrouw vond bij de Action voor 1,70 euro dit mini-schaalmodelletje in het rood. Die staat nu op het thuiswerkbureau te pronken ;)

NJYuuvcl.jpg

Dinsdag locatie Dokter van Deenweg, woensdag v.d. Valk aan de oost-kant.
Heb nog wel wat ruimte in de agenda, ik stuur je even een bericht.
Leuk! Zo eens even op onderzoek uit om te kijken waar ik de de berichten kan vinden.

Grappig miniatuurtje ook. Van welk merk is deze?
Binnenkort van het Franse Norev ook een hele leuke 1:43. Rond de 25 euro dus ook niet heel prijzig. En helemaal identiek aan de jouwe. Vind het persoonlijk erg leuk om een miniatuur van de eigen auto hebben, deze zou ik dan ook meteen bestellen.

renault-megane-e-tech-100-electric-2022-flame-roo-product.jpg

Ik vraag mij af waarom ze een half uur bezig zijn met een gaatje van de buitengevel naar de kruipruimte?
Als ik de diepte zo bekijk zijn ze niet door de fundering heen gegaan (en is ook totaal overbodig), maar eerder door de begane grond vloer (die is ook vrij hard).
Ideaal is schuin door het metselwerk, isolatie en net boven de fundering (beetje tussen de fundering en de begane grond vloer heen, en als ze mazzel hadden was het net een deel van de isolatie van de vloer. 10 minuutjes werk max :).
Door een fundering boren met het risico de wapening bloot te leggen (of mss dwars doorheen boren), ik ben er geen voorstander van, maar goed dat is mijn tik haha (je zal maar in de bouw zitten), maar dat lijkt niet het geval.
Eind goed al goed, hij zit en werkt, en dat is uiteindelijk goed gelukt.
Ben benieuwd hoe de ervaringen na een paar maanden sturen zijn, ik krijg zelf een dezer weken een astra plugin waarmee je ook grotendeels elektrisch kan rijden, maar vindt het toch wel prettig dat er nog gewoon benzine in gaat haha. (laadpaal krijgen we overigens ook niet bij een plugin), dus alleen op het werk laden. De megane was een goede 2e keuze echter het budget zat net te laag voor een 60khw versie.

Leuk! Zo eens even op onderzoek uit om te kijken waar ik de de berichten kan vinden.

Grappig miniatuurtje ook. Van welk merk is deze?
Binnenkort van het Franse Norev ook een hele leuke 1:43. Rond de 25 euro dus ook niet heel prijzig. En helemaal identiek aan de jouwe. Vind het persoonlijk erg leuk om een miniatuur van de eigen auto hebben, deze zou ik dan ook meteen bestellen.

renault-megane-e-tech-100-electric-2022-flame-roo-product.jpg

Ohh tof! Waar bestel ik die? Ga ik dat meteen nog doen. En je hebt nu een privé bericht .

Ik vraag mij af waarom ze een half uur bezig zijn met een gaatje van de buitengevel naar de kruipruimte?
Als ik de diepte zo bekijk zijn ze niet door de fundering heen gegaan (en is ook totaal overbodig), maar eerder door de begane grond vloer (die is ook vrij hard).
Ideaal is schuin door het metselwerk, isolatie en net boven de fundering (beetje tussen de fundering en de begane grond vloer heen, en als ze mazzel hadden was het net een deel van de isolatie van de vloer. 10 minuutjes werk max :).
Door een fundering boren met het risico de wapening bloot te leggen (of mss dwars doorheen boren), ik ben er geen voorstander van, maar goed dat is mijn tik haha (je zal maar in de bouw zitten), maar dat lijkt niet het geval.
Eind goed al goed, hij zit en werkt, en dat is uiteindelijk goed gelukt.
Ben benieuwd hoe de ervaringen na een paar maanden sturen zijn, ik krijg zelf een dezer weken een astra plugin waarmee je ook grotendeels elektrisch kan rijden, maar vindt het toch wel prettig dat er nog gewoon benzine in gaat haha. (laadpaal krijgen we overigens ook niet bij een plugin), dus alleen op het werk laden. De megane was een goede 2e keuze echter het budget zat net te laag voor een 60khw versie.

Wat ik begreep zijn ze net boven de rioleringsbuis erdoorheen gekomen en dat zou de funderingsbalk zijn (die op schroefmortel palen ligt). Zal het weekend eens de kruipruimte induiken om het te checken. Idealiter kom je idd in de vloer uit. Dat had ik wel zelf aan de achterzijde voor de schutbuis naar de overkapping.

De auto staat inmiddels aangesloten. Ingesteld op laden tot 90% en starten om 06.00 uur. Eens kijken of de boel werkt zoals het moet. Daarnaast om 09.30 starten met klimatiseren want 09.35 wil ik de auto in en vertrekken.

Stukje belevenis wel dat eerste begin van EV'en.

Nou, de eerste wat langere rit zit erop. Heen en weer Zwolle. Thuis weg met zo'n 80% en de (geweldige) Google Maps gaf keurig aan dat ik met zo'n 54% zou aankomen. Het werd uiteindelijk 55%. Prima dus over zon 85 km vooral snelweg.
Heerlijk de ACC uit kunnen proberen inclusief Lane Centering.
ScpU6g6l.jpg

Hand lichtjes op het stuur (elke 15 seconden verwacht ie een aanraking), en het werkt beter dan ik verwacht had. Alleen in de file mag ie wel wat meer links in de baan aanhouden i.v.m. motorrijders. Zelf blijven opletten dus.
Het interieur blijft een pluspunt en voelt warm en huiselijk zoals Kristian dat tijdens de mini-meet aan het einde van de werkdag opmerkte. Helemaal eens, niet zo steriel als de MY. Nee, het past me als gegoten.

En... het brengt wat kleur op de parkeerplaats zo'n rode Megane ;)
Y6O04Dbl.jpg

Rustig 100/110 op de ACC rijden ben ik nog niet zo goed in, dus het was vooral links rijden op de terugweg in een treintje van zo'n 120 km/u. Geen nood, want ik zou met 24% thuis aankomen en wederom klopte dat.

Inmiddels staat ie dus weer aan het snoer.
CN4ySRel.jpg

80% is genoeg, want morgen kan hij bij een V.d. Valk aan het snoer.
Donderdag met de vrouw mee, vrijdag en het weekend nog wat kilometers rondom huis dus dan is zondagavond laden pas weer nodig vermoed ik.

Oh, en Kristian, we hebben totáál vergeten over de uitlaat-aanpassing te hebben in de 45 minuten durende mini-meet nabij Zwolle. :) Zit net de foto te bekijken en merk het dan ook nu pas op...
Leuk je gesproken te hebben en het uitwisselen van autokennis (y)

SmjXKjAl.jpg

Rijd ik net bij mij de wijk in, komt me een rode Megane tegemoet! Exact jouw uitvoering. Kenteken S-778-?. Mooie auto!

Het kenteken moet je nog even op oefenen want ik heb geen 778 in de aanbieding uit de RDW-database, wel een van deze:
S007PL
S009GR
S019KK
S030KK
S040KR
S066KT
S077KT
S088KT
S110GZ
S112BH
S120NL
S142PD
S191HH
S207NV
S216PV
S268JF
S278KN
S291KX
S296KX
S296PV
S299GB
S307KX
S388GB
S402LG
S446LS
S449NV
S450NV
S460LD
S466LD
S479NN
S486JZ
S488GL
S497LD
S517NN
S526GS
S671HK
S675LJ
S679LJ
S694LJ
S768PZ
S782NT
S805KP
S812KP
S820KL
S837KP
S842PZ
S888NH
S907LS
S932NH
S948KL
S950KL
S956NH
S961NH
S966LN
S992LL

Meteen ook maar even een nieuwe analyse gemaakt op de kleuren. Met een rode zijn we inmiddels met z'n 101'nen op een totaal van 2106:

U39i7hsl.png

Leuk dat je gelijk wat ritten hebt!

Maar je stond vandaag tussendoor ook al aan de lader toch? Wat deed je verbruik over die afstand als ik vragen mag?

Wel bijzondere tactiek qua laden. Ik zorg zelf juist altijd dat mijn auto zsm “vol” zit i.p.v. pas avond ervoor aan de lader te hangen. Als ik, om wat voor reden dan ook, tussendoor toch onverwacht weg ga/moet wil ik geen gehannes hebben met te weinig prik in de accu.

Wat is Oosterenk toch een lelijk stukje Zwolle. Gelukkig fleurt de rode Megane het nog een beetje op. De Tesla’s steken er maar wat schril bij af.

Oja, de uitlaataanpassing. Tsja, daar praat je natuurlijk niet over met een die-hard EV-rijder.
En mooi dat het een beetje subtiel is ook.

Maar je stond vandaag tussendoor ook al aan de lader toch? Wat deed je verbruik over die afstand als ik vragen mag?

Wel bijzondere tactiek qua laden. Ik zorg zelf juist altijd dat mijn auto zsm “vol” zit i.p.v. pas avond ervoor aan de lader te hangen. Als ik, om wat voor reden dan ook, tussendoor toch onverwacht weg ga/moet wil ik geen gehannes hebben met te weinig prik in de accu.
Hmm... daar heb je wel een punt. Het is de bijzondere tactiek van een EV-beginneling denk ik. Nul nut, want we hebben 'enkel tarief'. En gezien jaarlijks salderen nog even in onder ons is, maakt het ook al geen verschil.

Toch maar op 'direct laden' instellen dus zo via de app.

Ik stond op een laadplek inderdaad, maar kwam erachter dat het een snellader was én de kabel niet al te ruim was. Heb hem maar laten staan ivm een vergadering, maar hij stond dus niet aan de lader. "Wie vond het nodig zijn opvallende rode bolide op een laadplek te zetten zónder te laden....?", werd er aan het einde van een vergadering met een glimlach geroepen. Ehh....

Wat deed je verbruik over die afstand als ik vragen mag?

Hier heb je nog aan antwoord op tegoed. Vanmorgen getikt op 'Nieuwe Reis', en een stukje file tot Arnhem om daarna de ACC op 106 in te stellen. Het resultaat is volgens mij best prima. Temperatuur van 11 graden zit natuurlijk redelijk mee, stoelverwarming op standje 2, climate op 20 graden.
*vette vingers alarm*

a4t0nDQl.jpg

Zo, jouw auto brengt inderdaad kleur op de parkeerplaats. Wat een saai wit rijtje verder...
Bekende locatie trouwens...

Als je een keer een oceanrace V40 ziet rijden; zwaai gerust! Maar ik weet niet of mijn vrouw terugzwaait ;)

Als je een keer een oceanrace V40 ziet rijden; zwaai gerust! Maar ik weet niet of mijn vrouw terugzwaait ;)

Haha, ik zal er op letten. Als ze 's avonds zegt: Een of andere vent in een rode Renault begon wild naar me te zwaaien, dan weet je ervan ;)

Ik ben fan van meer rood op straat!
Hoe is het zicht naar achteren in de Megane?
Op deze foto valt het me op dat de achterruit wel echt heel erg klein is, of valt dat mee?
Eh, die is klein ja... En het zicht is dus niet heel briljant, mede daarom alsnog blij met de digitale binnenspiegel. Ik dacht bij de proefrit: Wat is dit waardeloos, het anders moeten focussen met de ogen, maar ik dwing nu mezelf er aan te wennen en dat lukt ook nog eens.

Dat is ook de betere taktiek qua laadverliezen. Als je de auto meteen oplaadt na de rit is de accu nog warm en gaat het laden sneller / met minder verlies.

wel een mooi systeem zo. Je ziet dat de techniek niet stilstaat. Mijn Ampera-e kan maar 1-fase laden, en buiten de GOM die een indicatie geeft over het aantal kilometers dat je nog hebt is er verder weinig aan boord. Zo zit er geen navigatie in die iets zegt over de afstand tot een laadpaal/station en dat soort zaken. Aan de andere kant went het wel heel snel. Ik rijd nu 1,5 jaar EV en ik heb nog nooit uit nood even snel ergens moeten bijladen. Zelfs niet bij een ritje naar België tussen kerst en oud- en nieuw.

Hier heb je nog aan antwoord op tegoed. Vanmorgen getikt op 'Nieuwe Reis', en een stukje file tot Arnhem om daarna de ACC op 106 in te stellen. Het resultaat is volgens mij best prima. Temperatuur van 11 graden zit natuurlijk redelijk mee, stoelverwarming op standje 2, climate op 20 graden.
*vette vingers alarm*

a4t0nDQl.jpg

Heel net verbruik vind ik. Wel wind mee vandaag denk?

Hier vanochtend met 110 op de cc over 120km retour 21kwh/100km gereden met een XC40 single motor. Zijwind heen en terug. Waardeloos vind ik.

De Polestar deed net 24 over hetzelfde stuk. Toch wel echt hét nadeel van dat platform.

Owja: gewoon even standaard een microvezeldoekje in je auto leggen om af en toe over het scherm te halen als je ergens voor stoplicht staat te wachten.

Hij is er, fijn zeg. Lekker kleurtje en warm interieur, mooie combinatie.
Owja: gewoon even standaard een microvezeldoekje in je auto leggen om af en toe over het scherm te halen als je ergens voor stoplicht staat te wachten.
Haha, die vette vingers doen wel pijn in zo'n strak gepoetse auto inderdaad! :D

Ik had 'm al op Facebook zien langskomen maar ook hier, gefeliciteerd met de Mégane (of is het nu Megane?) en veel veilige kilometers! Ik zag er laatst eentje in levende lijve rijden en ondanks dat 'ie op foto's echt best wel een stuk groter lijkt ten opzichte van de vorige, lijkt dat in het echt wel mee te vallen. Misschien geven het formaat velgen die illusie :p

Zou ook wel heel toevallig geweest zijn. ;)

Wel eenzelfde Megane gespot vandaag.
Zelfde kleur, zelfde velgen. Kenteken R-.
Ik blijf bij mijn standpunt dat dit de mooiste EV van dit moment is.(y)

Terug
Bovenaan