Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Dank allemaal! Ook namens de wederhelft.

I.v.m. de koorts van Sabine moesten beide even drie dagen blijven voor antibiotica. Gelukkig werd de koorts veroorzaakt door de ruggeprik en niet door een infectie. Oftewel, het infuus kon eruit en zaterdag rond 18.00 mochten we , zoals ik eerder plaatste, als gezin naar huis (y)
10660325_698893156869733_6144534422566449760_n.jpg

Inmiddels op kantoor. De kleine doet het hartstikke goed.
Borstvoeding gaat uitstekend, ze krijst als een malle als ze vindt dat het tijd wordt voor het voeden, of de luier nat is.
Eerste nacht kwam ze keurig om de drie uur, vannacht zelfs om de vier uur.
Lekker bijslapen zou je zeggen, maar toch hoorde we beiden de deurbel vanmorgen niet toen de kraamverzorgster weer voor de deur stond om 08:00.
Toen eenmaal de huistelefoon ging dacht ik, f*ck, Els staat voor de deur. :)

Oh, en de auto wassen is uiteraard niet meer gelukt. ;)

Tot zover de belevenissen. Laten we dit topic vooral weer autogerelateerd houden, al zal het ongetwijfeld wat rustiger worden.
Op autogebied kijk ik overigens uit naar half november om de i8 voor vier dagen op te halen.

T.z.t. meld ik me wel weer. :T

adinsx zei:
Dank allemaal! Ook namens de wederhelft.

Och, als er straks ritme in zit kan tijdens de middagslaap die 2 uur daarmee wel vullen hoor;)

Geniet ervan

adinsx zei:
Op autogebied kijk ik overigens uit naar half november om de i8 voor vier dagen op te halen.

Zo:eek: Kicken man, is nog wel ver weg.

adinsx zei:
.....maar toch hoorde we beiden de deurbel vanmorgen niet toen de kraamverzorgster weer voor de deur stond om 08:00.
Toen eenmaal de huistelefoon ging dacht ik, f*ck, Els staat voor de deur. :)

Ik zei nog tummy tub en kraamverzorgster...:cool:
Welkom nieuwe papa dit is de toekomst.:)

Beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd Tom. Geniet er zo veel als mogelijk van. Want alles wat je mist...... heb je voor altijd gemist:);)

adinsx zei:
Volgende leaser moet wel een maat groter worden kwam ik laatst achter.

Ha! Adinsx gaat van een Clio RS182 naar een Mégane R26 en dan...een Mégane Estate en hierna volgt dan toch de onvermijdelijke Scénic! Ik snap wel dat je topic steeds stiller wordt zo. ;)

:), je slaat nog twee R19's over...

Ja, het topic kan wel weer een update gebruiken binnenkort, vooral hoe hij als familiebak zijn dienst doet en ook wekelijks niet meer zijn wasbeurten krijgt. (Morgen overigens weer wel, dankzij de modder op de weg).

Overigens Scénic? Kan, maar deze vind ik op dit moment toch ook wel érg gaaf... Dus wie weet.
En nee, er komt geen heel voetbalelftal hier. Zelfs met één ben ik voorlopig wel even druk zat. :)

Renault+Espace+1.jpg

Binnenkort update ik hier nog wel even, want niet alleen de Mégane, nee ook de Twingo is te klein.
Vrouwlief zit dan ook wekelijks op Autotrack, Marktplaats, etc. te speuren. Autokoorts... :T

Nou, even een vlotte update in volgorde van belangrijkheid :)

Lynn:

Inmiddels 5,5 week oud en ze groeit als kool. Een vast ritme zit er nog niet in, maar dat mag je natuurlijk ook nog niet verwachten.
Slapen houdt ze overigens niet van. Rond kijken, alles volgen, etc. des te meer. Voorlezen? Dat doen we natuurlijk over auto's :)
10710578_707906445944129_1544127827906541330_n.jpg

Al met al, genieten.

Mégane:
Inmiddels bijna 40k op de teller zag ik vanmorgen na het tanken. Gaat prima dus, verder ook niks aan het handje. De Easyfix waar de MC op staat is inmiddels verhuist naar rechtsachter. Is inderdaad wel zo gemakkelijk.

Verder, waar Magistrat aan refereert, het past net in de gezinsbak :)

Komt natuurlijk met name door de grote 'bak' waar de kleine de eerste x-maanden in ligt. Later is die om te bouwen naar zitje en dat scheelt een hoop ruimte.
Overigens kunnen de wielen er simpel vanaf en met een beetje passen en meten was er vorig weekend zelfs ruimte voor de border colly van schoonouders. Lekker op een zondag met een volle auto naar Noordwijk gereden om daar uit te waaien.

En doet adinsx nog elke week de auto wassen? Ehh... nee. Om de drie weken wellicht.
Wel vanmorgen weer even schoongespoten bij de wasbox. Het leek wel chocoladepap waar ik gister doorheen reed:

Bijna kunstzinnig :T

Bezoekje wasbox:

En later natuurlijk glimmend schoon.
Vorig weekend overigens uitgebreid gewassen en daar bleef ik met de washmitt achter de 'Line' hangen van het logo op de kont. Die er dus maar vanaf gesloopt. Ik heb GT nog even laten zitten (+90 pk jongûh :cool: ), maar die gaat er binnenkort ook af. Badge-tuning hou ik niet van en een echte GT natuurlijk een ander logo. Dit lijkt dus extra zielig. ;)

Twingo:
Het is een complete volksverhuizing als de wederhelft met de kleine op pad wil en ze de Mégane niet mee kan nemen. Zeker als ze met haar moeder wil shoppen o.i.d.. Dus de Twingo moet wijken als het aan haar ligt.
Een Captur zou de beoogde opvolger moeten worden, maar natuurlijk moet het dan wel een TCe120 EDC worden in luxe trim. Als het even kan de H&H en tja die kosten nu nog een kapitaal... Een Clio IV Estate vind ze ook prima overigens. :)

Nee, we kijken het aan en zetten het nog even op de lange baan. Pas met een eventuele tweede wordt het pas echt krap.
Natuurlijk gaat het wel een Renault worden als opvolger. Geen 'ster'.
Daarnaast ben ik wel aan het kijken hoe de belastingregels er na 2017 uit gaan zien.
De Mégane moet mee tot augustus 2017, mits ik dan nog niet aan de kilometers zit. Eventueel kan ik er nog een jaartje aan vast plakken om 20%-bijtelling te houden. Wat t.z.t. verstandig is weet ik dan ook nog niet. Het kriebelt nog wel steeds om ook nog iets vlots als tweede auto te hebben, maar die moet dan wel ook als tweede auto inzetbaar zijn. Mooie plannen, maar uit al die jaren 'mijn-auto-topic' is nog nooit een plan zo uitgekomen als vooraf bedacht.

Voor nu genieten we als gezinnetje en blijven auto's een grote rol spelen, maar dan wel een treetje lager. :T

Zo, even mijn eigen quote erbij pakken:
adinsx zei:
Nee, we kijken het aan en zetten het nog even op de lange baan. Pas met een eventuele tweede wordt het pas echt krap.

Vrouwlief heeft het op dr heupen, vooral omdat ze wekelijks wel weer loopt de 'klooien' om de maxicosi op de easyfix te plaatsen.
Dan is een drie-deurs auto toch ineens niet zo praktisch. Wanneer het kan heeft ze dan de Mégane en ga ik met de Twingo op pad. Tja, en dan probeer je naar de zesde versnelling te schakelen met 120km/u en 3500tpm. Erger je je soms aan de herrie, etc. etc.

Ja, ook ik vind het nog niet zo'n verkeerd idee om de Twingo (die 12 januari alweer 7 jaar oud wordt en nu 71k heeft gelopen), er uit te gaan door voor een model dat ruimer, veiliger en moderner is.
Afgelopen week kwamen er heel wat linkjes naar me toe van te koop staande auto's. Van een Mégane III hatchback tot Clio IV Estate en Captur.
Tja, en ik weet van mezelf, als je eenmaal gaat zoeken...

Binnen nu en een half jaar willen we toch wel de Twingo de deur uit doen voor wat verser blik. Eisen zijn er genoeg, en dat wordt dan ook nog een hele uitdaging.

Gisteravond aan de slag geweest met twee verschillende auto's.
1) Captur TCe120 EDC Dynamique
Deze auto komt binnenkort bij onze vaste dealer binnen. Is oranje met zwart dak, luxe uitgerust etc.
Vraagprijs ligt echter iets boven de 20k.

2) Clio IV Estate Dynamique (https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/12272703)
Allereerst natuurlijk die prachtige kleur. Prijs is een issue. :)

Wel heb ik alvast naar eventuele maandlasten gekeken.
Captur is uiteraard duurder in de verzekering i.v.m. hogere cataloguswaarde. (25k vs 20k). De TCe120 EDC valt zelfs nog een extra categorie hoger in de wegenbelasting. Dat tikt dan ook door.

Gisteravond zijn we dan ook eigenlijk tot een voorlopige conclusie gekomen dat een Clio IV, hatchback dan wel station, een prima opvolger zou zijn.
Natuurlijk kriebelt het dan ook bij mij, en moet het haast wel een Clio IV RS worden. :) Die zijn prijstechnisch echter totaal niet haalbaar op dit moment.
Plan is nu om de komende maanden lekker de diverse autoverkoopsites af te struinen naar een mogelijke opvolger van de Twingo II.
De eisen ongeveer:
2012 of jonger
Benzine
5-deurs hatchback of station
Vlotter dan de Twingo II (1.2-16v 75pk uitvoering)
Liefst zes versnellingen (hele lastige, dus vervalt wellicht)
Niet teveel kilometers
Voorzien van: Climate control, licht-regensensor, elektrische ramen, lichtmetalen wielen, etc.
Wannahaves: privacyglass, open dakje, parkeersensoren,
Budget: Inruil Twingo + ~10k.

Oh, en we zoeken uiteraard binnen het merk Renault. :T

Een uitdaging? Jazeker en de wederhelft moet ik zo nu en dan ook even afremmen. Maar goed, zo ging ik ook te werk. :)
Zoeken, zoeken, advertenties doormailen en wachten op de juiste prijsknaller. ;)

Haha heel herkenbaar dit :). Een maxi cosi achterin een driedeurs Fiesta ST proppen kwam de wederhelft na een week de keel uit, dus moest ook op stel een sprong een opvolger komen. MIjn wederhelft was niet af te remmen dus stond er na twee weken een V50 op de stoep haha.

Laguna was inderdaad ook het eerste wat bij mij opkwam in jouw situatie. Anders direct een Espace (3.5 V6)? Zit je de komende jaren qua ruimte goed :T:D

deze megane staat al een tijd te koop bij een dealer bij mij in de buurt, https://www.autobeerda.nl/occasions/renault-megane-3/

nog een megane voor de deur :LOL:

Ho stop... De Mégane Estate blijft natuurlijk de hoofdauto, er moet dus een tweede auto'tje bij komen.
Zo'n Laguna weegt nogal wat. Nee, wat mij betreft B-segment. (y) Oh, en de wederhelft is niet van de 'oude' modellen. "Waarom zou ik een Clio III gaan rijden als de nieuwe er al is" ... :)

Ik stuurde vanmorgen deze door: https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/megane/12394507
Dat ging hem niet worden natuurlijk ;)
(ja ik mis mijn oudje nog ja)

Beste optie blijft: https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/11921080
Vijfdeurs, luxe uitgerust, etc. etc.
Alleen zijn we dan minimaal nog een jaar verder i.v.m. het ongeveer gestelde budget. ;)

Edit:
De Clio IV GT had ik nog uit het oog verloren.
Vanavond daar maar eens naar zoeken.

Carfanatic zei:
deze megane staat al een tijd te koop bij een dealer bij mij in de buurt, https://www.autobeerda.nl/occasions/renault-megane-3/

nog een megane voor de deur :LOL:

Dat kost ook geen stuiver meer zeg...
De hatchback vind ik overigens ronduit lelijk, zeker op deze kruiwagenwieltjes en kleur. :)

Nee, zo'n Mégane vind ik ook zonde van de maandelijkse lasten. Gewicht doet toch een hoop. Al is het natuurlijk wel de vraag in hoeverre dat in 2016/2017 nog meetelt in de wegenbelasting.

Waarom niet een uitloopmodel van het vorige model Clio? Is net zo 'nieuw' als de Twingo en je gaat er alsnog op vooruit. En het is een minder grote aanslag op de portemonnee.

ps: geen 'Renault' als eis?

Ideetje: nieuwe Punto Twinair 100? Zeker in deze klasse kan je begin januari met reeds gekentekende modellen wat moois regelen voor een leuke prijs.
ander idee: Ibiza 1.2 TSI 85pk FR Dynamic?

edit2: ah, Renault staat als losse eis eronder. Niet gezien... :) Maar ik ga de genoemde ideeën niet weghalen :cool:

Dat kwam inderdaad bij mij ook als optie binnen. Een uitloopmodel van de Clio III. Rijk uitgerust, 6-bak, geen kinderziektes meer en een erg volwassen auto, misschien wel de meest volwassen auto binnen dat segment.
Ik zou je wel aanraden om in januari/februari dan echt wat serieuzer te gaan zoeken. Die Mégane die je lelijk vindt bijvoorbeeld komt in Maart uit de fabrieksgarantie, dus met de prijs valt zeker wel iets te regelen.

Een Clio IV is eigenlijk best krap om al die kindermeuk mee te nemen. Ik zie hier elke ochtend de buurvrouw worstelen met haar Clio IV Hatchback. Ook al klaagt ze over schoppende kindervoeten tegen de voorstoel door de geringe beenruimte achterin. Meestal pakt ze de 5-serie van manlief.

Een Clio IV Estate is zowel fraai om te zien als praktisch, lijkt mij een goede optie (y). Bovendien een praktischere/grotere kofferbak dan de Captur, die het vooral van z'n beenruimte achterin moet hebben. Daar heb jij gelukkig voorlopig nog geen gedoe mee ;)

@vertmaori
Ik breng de kleine 3x in de week naar (schoon)ouders voor ik na mijn werk ga. Dus de meeste meuk gaat in de Mégane mee.
De Twingo blijkt echter niet handig genoeg in gebruik als vrouwlief met de kleine op stap wil. (Kinderwagen onderstel, maxicosi, tas met spullen).
Ik denk dat het wel past in de IV. Waar je gelijk in hebt, is dat het erg krap is achterin de IV.

Nieuwe mailtjes van de wederhelft (De autoverkoopsites halen hoge pageviews vandaag ;) )

Witte Clio IV TCe90 Dynamique
https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/12478583

Blauwe variant:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/12023610

Blauw vind ik niks, wit is een mooie uitvoering. Heb mezelf alleen een tijdje terug beloofd dat een volgende leaser geen witte meer wordt.
Inmiddels wil ze binnenkort gaan kijken bij de witte. Ja, ja, die laat er geen gras over groeien. :)

Rood is absoluut de mooiste kleur op de Clio IV. Dit kan ook nog een optie zijn:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/12023597
"Voldoet aan bijna alle opties, alleen niet de mooie wielen met zwarte inleg en de getinte ramen", aldus mevrouw adinsx.

Ik hou alle opties nog even open. Captur TCe90 kan natuurlijk ook altijd nog.
Wijken we alleen wat verder af van de wens 'vlotte tweede auto'. ;)

""Voldoet aan bijna alle opties, alleen niet de mooie wielen met zwarte inleg en de getinte ramen", aldus mevrouw adinsx."

Tsja, die wielen kun je makkelijk omwisselen. Ruiten wordt iets lastiger, maar hoeveel voegen getinte ruiten nou echt toe?

Is de passenger-airbag van de Twingo niet uitschakelbaar?
Want dan kan de MaxiCosi toch op de voorstoel?
En als je dan een draagdoek gaat gebruiken ipv een kinderwagen heb je meer dan voldoende aan de Twingo.:)

Laatst met het hele gezin (twee volwassenen, drie kinderen tot 5jr) op pad geweest in de Alto. Een ervaring op zich.:cool:

De Clio vraagt om rouge flamme of bleu malte. Er staan ook veel nieuwe op voorraad met aantrekkelijke prijzen. Recent bezig geweest om onze 500 te vervangen door een Clio IV Estate GT. Was een voorraadauto, kon ik voor 20.500 rijklaar meenemen...

Hoezo kinderwagen nodig als je op stap gaat.
Efteling configuratie van twee weken geleden::p

20141020_175932350_iOS_zps519549ab.jpg

Kleine (0) voorop in de draagdoek en de spullen in een rugzak.
Tweede (2) bij de vrouw op de rug in de draagdoek, derde (5) kan zelf lopen.

Iemand een kinderwagen kopen?:rolleyes:

Rembrandt zei:
Is de passenger-airbag van de Twingo niet uitschakelbaar?
Want dan kan de MaxiCosi toch op de voorstoel?
En als je dan een draagdoek gaat gebruiken ipv een kinderwagen heb je meer dan voldoende aan de Twingo.:)

Laatst met het hele gezin (twee volwassenen, drie kinderen tot 5jr) op pad geweest in de Alto. Een ervaring op zich.:cool:

Jazeker.
De MaxiCosi staat op een 2-way familiy-fix. Voordeel hiervan is dat de kleine zo langer achteruit kan reizen. Ook met de opvolgende stoel.
Deze 'fix' zit vast aan de Isofix. Als mevrouw adinsx met de kleine op pad gaat is dat veelal ook met haar moeder. (shoppen). Dus de passagiersstoel moet dan vrij blijven.

vertmaori zei:
De Clio vraagt om rouge flamme of bleu malte. Er staan ook veel nieuwe op voorraad met aantrekkelijke prijzen. Recent bezig geweest om onze 500 te vervangen door een Clio IV Estate GT. Was een voorraadauto, kon ik voor 20.500 rijklaar meenemen...

Helemaal eens. Rouge Flamme of Bleu Malte, alleen is die laatste alleen leverbaar op de GT.
Die staan inderdaad relatief goedkoop te koop. Kwam deze mooie zwarte zo straks nog tegen: https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/12414451

Gezien ik het plan van dat er wat anders moet komen er toch niet meer uit krijg (en het zelf ook wel weer leuk vind wat anders te zoeken), lijkt het me dat we komend weekend even gaan passen in een Clio IV. Past het hele riedeltje wel handig op de achterbank.
Een Captur blijft gewoon ruimer: https://www.autowereld.nl/renault/captur/0-9-tce-90-dynamique-pack-city-9778145/details.html

Rembrandt zei:
Hoezo kinderwagen nodig als je op stap gaat.
Efteling configuratie van twee weken geleden::p

20141020_175932350_iOS_zps519549ab.jpg

Kleine (0) voorop in de draagdoek en de spullen in een rugzak.
Tweede (2) bij de vrouw op de rug in de draagdoek, derde (5) kan zelf lopen.

Iemand een kinderwagen kopen?:rolleyes:

Held (y)

Nee, zo zie ik me toch nog niet lopen. Voorlopig ook nog wel even de handen vol aan de kleine meid.
Ze groeit prima overigens (y)
10348195_716243305110443_7015504046412218524_n.jpg

Volgens mij weet je al precies wat je wil, net als met de Megane die je hebt. Een Dacia Logan station lijkt mij de perfecte oplossing.

adinsx zei:
Held (y)

Nee, zo zie ik me toch nog niet lopen. Voorlopig ook nog wel even de handen vol aan de kleine meid.

Dank je.;)

Maar het werkt echt super, hoor. Die kleintjes slapen als een roosje zo dicht tegen je aan, en je merkt het gewicht echt niet (al wegen die kleintjes sowieso nog niet zoveel).
We hebben toen de jongste kwam toch maar weer geinvesteerd in een kinderwagen (andere net twee maanden voor "aankondiging" verkocht), maar dat ding gebruiken we echt nooit.

Google eens op Marsupi. Werkt met klitteband, dus is zelfs voor een kerel makkelijk te gebruiken.;)
Ik gebruik dat ding bijna dagelijks.
Mijn vrouw heeft nog een aantal andere exotische draagsystemen, maar die laat ik aan haar over. Wel draagt ze daarmee tijdens zo'n dagje Efteling gerust de middelste van 2 (bijna 3). Da's toch snel 15+ kilo.

Met name in B-segmenters vind ik de ruimte achterin niet heel ruim i.c.m. kleine kinderen. de stoeltjes voor de allerkleinsten nemen veel ruimte in en dat betekent dat de passagier bijna tegen de voorruit geplakt zit, zover moet de stoel naar voren. Onze Swift is zeker niet heel ruim achterin maar ook in de Civic moet de passagiersstoel een stukje naar voren als dochterlief achterin zit.

Een hogere auto heeft een andere zitpositie en daar lukt het al veel beter. Zo'n Captur is dan helemaal niet gek. Stond op mijn werk vandaag een zwarte met mooie velgen en een wit dak. Stoere auto!

Zwarte Captur met wit dak

@Rembrandt
Hier de Minimonkey draagdoek: https://www.minimonkey.com/draagdoek
Inderdaad ideaal. Onlangs mee over het strand gesjouwd in Noordwijk, maar om er de hele dag mee te lopen? Mwa...

Ontopic:
Binnenkort even testen hoe krap de Clio IV achterin ook alweer is. Naar mijn idee ook te krap, dus de Captur zou de beste optie zijn.
Of de TCe90 dan voldoet, of we toch aan de TCe120 EDC moeten... Die laatste valt precies vijf kilo boven de wegenbelastinggrens, en dus een categorie hoger. Enerzijds jammer, maar ach, je krijgt er plezier voor terug. :)

Planning is natuurlijk wel dat de opvolger van de Twingo weer zeker een jaar of vijf tot zeven mee gaat.

Kleine update:
Binnenkort zetten we de Twingo II te koop. Met het oog op dat dealers nog graag voor einde van het jaar hun occasionvoorraad naar beneden brengen is het denk ik leuk onderhandelen. Mogelijk is er in de Renault-rijdende-familie interesse in de Twingo, dus dat komt denk ik wel goed.

Captur vs Clio
We kijken nu vooral richting Clio (hatchback danwel Estate). De Captur valt echt nog buiten budget en nog een half jaar wachten gaan we denk ik niet doen.
Afgelopen weekend dus een pre-selectie gemaakt van zowel hatchbacks als Estates.

Voor en nadelen:
Design -> Estate. Vele malen mooier in onze ogen
Functionaliteit -> Estate. Geen tildrempel, zeker met het oog op een eventuele tweede in de komende jaren toch ook wel handig.
Keuzes -> Hatchback, die zijn er vele malen meer en iets goedkoper

Een keuze hebben we nog niet gemaakt. De wederhelft komende week eerst nog even 'testen' met de ruimte op de achterbank. De Captur biedt een fractie meer ruimte. De bank is hoger, dus met je benen zit je rechter naar beneden. Of dit voor kids ook handiger is dan in een Clio is even uitdenken.

Al met al, er is progress (y)
Een vlotte versie ala GT of laat staan RS is budgettechnisch niet te verantwoorden en ook wel een beetje van de gekken als tweede auto'tje die straks nog geen 10k per jaar gaat maken. De dames in een wat veiliger auto als de Twingo II op pad sturen is me echter ook heel wat waard.

Eisenpakket:
De eisen zijn inmiddels wat bijgesteld gezien alles wat mevrouw adinsx er op wil hebben niet haalbaar is. (joh ;))
Climate control is een nice-2-have geworden, airco uiteraard must-have. Elektrische ramen achter ook nice-2-have.
Het heeft allemaal wat te maken met de optiepakketten. Zit het een er niet op, dan vaak het andere ook niet.
Getinte ramen zijn, zeker op de Estate, wel een must-have evenals lichtmetaal.
Kleur: absolute voorkeur voor het mooie metallic rood. Saai zwart is nog een kleine optie, evenals wit.

Wanneer we wat serieuzer bij kandidaten gaan kijken update ik hier nog wel even. Eventueel meelezende dealers moeten we natuurlijk niet te wijs maken. Anders krijgen we hetzelfde als toen ik voor de zwarte R26 ging kijken. "Ah, jij komt voor de R26 hè. Een collega had het al gelezen op Autoweek". :T

Ergens eind november gaan we denk ik verder. Deze week te druk @ work, volgende week een weekje i8 + evenement en daarna een weekje vakantiepark met beide dames. We moeten natuurlijk wel blijven genieten tussen al het geren en gehaast door. (y)

Je gaat toch wel kijken naar een Clio van voor de facelift? Ik vind die facelift zo ontzettend mislukt. Verpeste heel het sjieke design in mijn ogen. Maakte 'm erg goedkoop.

adinsx zei:
Wanneer we wat serieuzer bij kandidaten gaan kijken update ik hier nog wel even. Eventueel meelezende dealers moeten we natuurlijk niet te wijs maken. Anders krijgen we hetzelfde als toen ik voor de zwarte R26 ging kijken. "Ah, jij komt voor de R26 hè. Een collega had het al gelezen op Autoweek". :T

Dat gevoel ken ik. :) Clio Estate lijkt me geen rare optie.

Rob0032 zei:
Je gaat toch wel kijken naar een Clio van voor de facelift? Ik vind die facelift zo ontzettend mislukt. Verpeste heel het sjieke design in mijn ogen. Maakte 'm erg goedkoop.

Bedoel je facelift of model?

Clio III phase1
280px-Renault_Clio_front_20071102.jpg

Clio III phase2
RENAULT%20CLIO%203%20DCI%2085%20CH%20EXCEPTION%20(35).jpg

Clio IV hatchback:
Renault_Clio_IV.jpg

Clio IV Estate:
S7-modele--renault-clio-4-estate.jpg

Het gaat om die laatste, of laatste twee.

De Clio III vind ikzelf ook nog mooi ogen, maar de Estate is echt 'hondslelijk'. (n)

Ik weet haast wel zeker dat adinsx en zijn vrouw kijken naar een jong gebruikt exemplaar (of een voorraadauto met veel korting) van het huidige model Clio, de Clio IV.

Update: adinsx is met net voor me zijn reactie, mosterd dus.

Rob0032 zei:

Ah neem me niet kwalijk, dan heb ik dat even gemist.
Ik vind dit eigenlijk wel een leuk wagentje...

0480955-Renault-Clio-Estate-TCE-100-Dynamique-2008.jpg

Maar zo'n nieuwe Clio is natuurlijk ook leuk. Ik vind 'm niet zo chique als de vorige, maar ook zeker niet lelijk. De Estate is lekker apart. (y)

Zie al aanbiedingen voorbij komen van op voorraad staande Clio's IV Estate Night & Day in het zwart. Rijklaar voor minder dan 16k.

@Vert
Night&Day biedt een wat gekke uitrusting meen ik, maar dat was nog toen we nog op anderen eisen mikten.
We hebben inderdaad iets 'vrij vers' op het oog.

Vond net overigens nog een post van mezelf terug van 1-10-2012 nadat ik terug was van Parijs en daar de premiere van de Clio Estate had gezien.

Oh, en laten we niet de Clio IV vergeten en met name de Estate.

*foto, foto en nog een foto*

Het staat zo goed als wel vast dat die er moet komen ipv de Twingo II. Maar dan ergens in 2014, dus met de kop eraf en met 1.2 TCe120 EDC.
Maar tegen die tijd zitten we al wel in deel 4 denk ik

Alleen TCe120 EDC zit er niet in... :T
Deze zwart is overigens prachtig en staat hier om de hoek -> https://www.handelsprijzen.nl/advertentie/auto/renault/clio/3682722/fotos.html

Terug
Bovenaan