Adinsx: Megane Electric EV60-220 Techno. GT205 de deur uit. Update: Spontane EV-trip naar Cote d'Azur!

Voor dat geld kocht ik een Captur. Onze buuf klaagt steen en been over het in de Clio wurmen van de MaxiCosi.

Wat ik niet snap van die zwarte Clio is dat ze er maar 12 maanden Renault TopOccassion op geven. Dat ding heeft toch gewoon 3 jaar fabrieksgarantie?
En inderdaad, ik zou ook voor zoveel geld eerder een Captur dan een Clio kopen. De buurvrouw hier verderop zie ik ook regelmatig klooien met kinderzitjes enzo in haar lease-Clio Estate. Dat heb je in een Captur niet.

En waarom niet gewoon een Megane er bij?

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m861601631-renault-megane-1-6-16v-110pk-dynamique-bj-2010.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Doet qua ruimte niet heel veel onder voor een Clio.

s velthuis zei:
En waarom niet gewoon een Megane er bij?

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m861601631-renault-megane-1-6-16v-110pk-dynamique-bj-2010.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Doet qua ruimte niet heel veel onder voor een Clio.

die suggestie deed ik ook al, https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5103726,5364304#msg-5364304

Van het prijsverschil kan je nog héél wat maandjes hsb betalen. Een goedkope Megane of Laguna dus :)

PauseBreak zei:
Haha, dat betwijfel ik. Tenzij vertmaori is verhuisd naar Groningen :D

Die intentie heb ik niet, al kom ik wel regelmatig bij familie in de buurt van Grun! :D

Ik denk dat adinsx druk is met de i8....

Op een nieuwe Clio Estate kun je behoorlijk wat korting krijgen. Ik weet niet of de 'estate voor de prijs van een hatchback' actie nog geldt, maar we kregen zonder moeite te doen daarbovenop onmiddellijk al €2000,- korting op een auto met een kenteken in 2015. De Expression vond ik al prima uitgerust, van al die chroom-, zwart- en zilverkleurige plastic lijstjes worden moderne Renaults i.m.o. alleen maar lelijker.

Barri zei:
Van het prijsverschil kan je nog héél wat maandjes hsb betalen. Een goedkope Megane of Laguna dus :)

Inderdaad. Bovendien is het verschil tussen een Megane en een Clio nihil. Ik heb wel eens gekeken naar een Clio als opvolger voor mijn Cordoba. Het grootste probleem van de Clio is de Megane. Waar de Clio heel zwaar is, is de Megane (2 station of 3 hatchback) nog relatief licht. Verschilt slechts 1 stap in hsb, in ieder geval op LPG. Op benzine heb ik de cijfers niet zo scherp.

Foi, alweer lang geen berichtje hier van mij. Ik was zoals vertmaori het al zegt inderdaad druk, zowel met de i8 als ons eigen evenement en daarna meteen maar een week vakantie genomen (t/m morgen) om Limburg te verkennen. Buitenhof de Lijstert is een aanradertje qua vakantiepark en luxe. (y)

Eerst de i8.
10649449_723293334405440_6770335391692356076_n.jpg

Tjonge jonge wat een gave auto is dat toch. Je moet niet vies zijn van aandacht, want die krijg je gegarandeerd. File rijden heb ik nog nooit zo leuk gevonden. :) Mensen steken een duim op, maken foto's of komen terwijl je staat te tanken nieuwsgierig vragen wat voor model het is.

Nee het was een prima eyecatcher op ons kennisevenement. Samen met de i3 nog een geinig koppel ook overigens.
10628548_724712120930228_8135501743816127941_n.jpg

Twingo II en de opvolger:
Gezien het saai grijze weer heb ik vanmorgen de Twingo II even op FB gezet, de familie gemaild en bij de RTC de Twingo te koop gezet.
Een autotechnicus bij de huisdealer heeft serieuze interesse, maar moet de Clio II van de vrouw daar thuis nog kwijt. Ik heb al met al wel goede hoop dat we de Twingo II particulier kwijt raken.

De zoektocht is nog altijd bezig. Samen met schoonpa speuren we het net af naar:
Clio Estate Dynamique (rood danwel zwart) in TCe90 trim, en met een schuin oog kijk ik nog naar een hele mooie GT die in de buurt staat. Te prijzig, maar wie weet... De Captur staat ook nog op de shortlist in TCe90 trim.
Een goede knoop kunnen we denk ik ook pas doorhakken als we (lees mevrouw adinsx) er ook mee gereden heeft en we gepast hebben met de maxicosi, wandelwagen, etc.

Bedoeling is de opvolger wel voor einde van het jaar te hebben. Dealers willen graag nog voor einde van het jaar van hun voorraad af, dat handelt wel lekker. (y)

Concreet heb ik nu onder de 'bladwijzers' opgeslagen.
https://herwers.nl/renault/clio/estate-tce-90-dynamique/occasions/979175/overzicht
https://www.handelsprijzen.nl/advertentie/auto/renault/clio/3682722/fotos.html

Die laatste valt een beetje buiten de boot qua prijs, maar is lekker compleet én sportief. ;)

Opvallend is dat veel rode Clio Estate's vaak een demo auto zijn van begin dit jaar. Vermoedelijk allemaal min of meer verplicht afgenomen.
Daar ben ik niet zo happig op, maar aan de andere kant scheelt het heel wat euro's. De waardeloze rijklaarmaakkosten ( "hij rijdt toch al" :T ) liggen overal belachelijk hoog op een 800,- o.i.d. Gaat natuurlijk nergens over.

In het kort:
Twingo particulier verkopen
Testen Clio Estate vs Captur
Keuzes maken in budget en 'wat wil ik er voor terug hebben'.

Edit:
Mégane Hatchback optie onderzoek ik nog even, maar het model spreekt me nog altijd niet echt aan.

Mégane
Tja, waar krijg je tijdens een korte vakantie de tijd voor? Juist, de auto eindelijk weer eens wassen. :)
1978772_735381869887528_1287462081150643835_n.jpg

Outsider?

https://www.alphabetoccasions.nl/aanbod/renault/renault-megane-2.0-tce-180pk-estate-gt-28nsn7/

adinsx zei:
Concreet heb ik nu onder de 'bladwijzers' opgeslagen.
https://herwers.nl/renault/clio/estate-tce-90-dynamique/occasions/979175/overzicht

Opvallend is dat veel rode Clio Estate's vaak een demo auto zijn van begin dit jaar. Vermoedelijk allemaal min of meer verplicht afgenomen.
Daar ben ik niet zo happig op, maar aan de andere kant scheelt het heel wat euro's. De waardeloze rijklaarmaakkosten ( "hij rijdt toch al" :T ) liggen overal belachelijk hoog op een 800,- o.i.d. Gaat natuurlijk nergens over.

Kijk eens bij De Haar in Rijssen, die hebben een rode Estate staan met 14 km voor dezelfde prijs. Ik lease zakelijk m'n auto's bij De Haar, garage die ik je kan aanbevelen. Aardige mensen en altijd in voor een goede deal.

Wybe zei:
Kijk eens bij De Haar in Rijssen, die hebben een rode Estate staan met 14 km voor dezelfde prijs. Ik lease zakelijk m'n auto's bij De Haar, garage die ik je kan aanbevelen. Aardige mensen en altijd in voor een goede deal.

Kijk, praktijkervaringen. Altijd goed. Ik heb de Clio even opgezocht en het grootste probleem (van heel veel rode Clio's) is dat afzichtelijke rode dashboard. Ook in het echt oogt het niet mooi zijn we vandaag achter gekomen.

goirke zei:
Outsider?

https://www.alphabetoccasions.nl/aanbod/renault/renault-megane-2.0-tce-180pk-estate-gt-28nsn7/

:) Zeker mooi en destijds meen ik nog naar gekeken. Werd uiteindelijk de zwarte RS nadat mevrouw adinsx 3-deurs uiteindelijk ook goed vond.
Optie als tweede auto'tje? Mwa. Nog een stap prijziger in vaste lasten als verzekering en wegenbelasting. Gaat hem niet worden.
Wellicht de opvolger t.z.t. in de lease? De Mégane IV krijgt ongetwijfeld de beschikking over de gepeperde 1.6T uit de Clio RS.

BMW Power zei:
Ex demo lijken me nou niet de auto's waar t meest zuinig zijn omgegaan..

Die GT is wel érg lkkr ;)

Nee, demo's kunnen inderdaad 'mishandeld' zijn.
Deze staat al lang op het lijstje als kanshebber vanwege zijn complete uitrusting:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/12170260

Betreft dan wel een demo en Leeuwarden ligt ook niet echt om de hoek van Arnhem...
M.b.t. de GT. Lekker, óók in het echt. :D

UPDATE: Gekeken en gereden
Vanmiddag even met vrouw en schoonvader met een schoongewassen Twingo naar die dealer gegaan. Het ligt tenslotte om de hoek en na keurig mailcontact stond de koffie klaar.
Allereerst begonnen om na kennismaking uit te zoeken of de Clio Estate of een Captur het beste past. Het is duidelijk de Captur die wint als het om ruimte op de achterbank gaat. Achterin de kofferruimte is de winst meer dan duidelijk voor de Estate qua breedte, geen tildrempel en een diepere laadruimte.

Clio vs Captur
Twijfels, twijfels, maar uiteindelijk toch besloten dat een Clio Estate het moet gaan worden en geen Captur. Dat is alvast 1 knoop die is doorgehakt.

Hé hoi mooie GT
Tja, en dan sta je oog in oog met die zwarte GT. Gaaf hoor, hij is als nieuw op wat kleine waskrasjes van de krasstraat na. :)
Het zit geweldig in de sportstoelen en de auto is van alles voorzien. Van climate control tot elektrische ramen, R-link en nog veel meer. Maar tja, die prijs hè... 19.900 euries is best wel een slomp geld. Das meer dan mijn Mégane R26 destijds kostte, en dat voor een tweede auto'tje...

Zo een beetje met de verkoper in gesprek en het werd al wel snel duidelijk. De Twingo particulier verkopen is echt het verstandigs, dan is al snel een rug meer te behalen. Daar gaan we nog even extra gas op geven dus. (y)

Is dat nou wel nodig?
Tja, TCe120 (GT) vs een normale TCe90 Dynamique. Een GT heb ik al eens mee gestuurd, maar hoe rijdt de TCe90 in een Estate eigenlijk?
Er stond buiten een mooie rode demo TCe90 Dynamique (met het foeilelijke rode dashboard...) en de verkoper bood aan hier een rondje in te maken om eens te voelen of een TCe90 voor ons voldoet.
Dus even een kort blokkie om gedaan met mevrouw adinsx aan het stuur. Tjonge, wat een verschil met de Twingo. Het driecilindertje klinkt zo gek nog niet en dankzij wat meer koppel (135 Nm vs 107 van de Twingo) voelt het ook krachtiger. Ondanks dat ie een fractie trager is naar de 100.
Het lagere aantal toeren bij 120 / 130 km/u is ook zeer prettig. De Twingo gilt het dan al aardig uit, in de Clio dankzij de langere overbrengsverhoudingen is het wat rustiger. Het windgeruis is ook minder, maar wel een stukje luider dan in de Mégane.

Eenmaal terug de Clio naast de Twingo gezet. Die rode kleur is wel geweldig hoor en zo'n TCe90 voldoet eigenlijk prima. Waarom zouden we meer uitgeven dan nodig? Eenmaal binnen zien we de GT weer staan. Pff... Prachtige auto...

Knopen hakken
We babbelen nog even na met de verkoper en besluiten dat we zelf knopen moeten gaan hakken.
Zo'n GT is t.z.t. met inruil wellicht iets meer waard ten opzichte van een rode Dynamique die er nu al in overvloed zijn. Of praten we een extra uitgave van even snel gezegd 2,5k dan juist recht?
Hoe zit het met de vaste lasten? De GT valt nóg een categorie hoger dan de TCe90 die opzichzelf al één hoger komt als de Twingo.
De verzekering speelt ook nog mee. En met het oog op het nog maar drie dagen gaan werken van de kersverse mama is een TCe90 met de portemonnee in de hand de beste keus. Onze autoharten zeggen wat anders...

Heerlijk die tweestrijd. Emotie versus verstand, ik schreef er heel wat jaren terug eens een weblog over op AW: https://www.autoweek.nl/myweblog.php?id=2349

Wij denken er dus nog even over na... ;)

Ah autowassen altijd goed (y)

Die GT zit wel erg dik in de opties zeg, mooie wagen ook :cool:
Maar 20k voor een clio, is wist wel wat anders voor dat geld :)

Mja inderdaad. Voor een tweede auto vind ik - ik voel me zo vrij mijn ongezouten mening te geven - een GT overdreven. Zo'n TCe90 voldoet toch? Dat lijkt me bij het geraamde jaarkilometrage meer meewegen dan de 'fun'. Maar goed, ik heb sowieso de neiging auto's vooral als kostenpost te zien.

Trouwens erg gaaf die I8 :cool:
Heb hem vorig jaar al in het echt gezien in Munchen bij BMW Welt.
Hoe rijdt dat nu?? lijkt me een zeer bijzondere ervaring.

Nog een kanshebber...

https://www.autobeerda.nl/occasions/renault-clio-9/

Bomvol, alleen nog even de ramen tinten ;-)

GT blijft knagen hoor, maar verstand staat voor op dit moment. (Tu)

Niks mis met zo'n TCe 90, en met een Clio Estate hoef je je om dat autohart ook geen zorgen te maken. Het is gewoon een fraai ding, in mijn ogen zelfs opgewassen tegen Italiaanse designtoppers als de Alfa 156 Sportwagon...

De uitvoering in Kollum is heel gaaf, maar ik vind dat de Clio zulke details als rode velgen eigenlijk helemaal niet nodig heeft. Het velgontwerp zelf is wel helemaal top natuurlijk!

Voor 20k koop ik in jou geval toch liever een Megane GT of dikke Laguna en haal de huidige Megane uit de bijtelling. Ben je onderaan de streep nog goedkoper uit.

Heb je de MaxiCosi en een opvolgstoel gepast in de Clio? Dat zou ik even doen voordat jullie een Clio kopen. Ik weet dat jullie allebei niet de langsten zijn. Buuf hier haat inmiddels de Clio omdat de passagier met de knieën in het dashboard mag zitten of trappelende voetjes in de rug heeft. Aan beenruimte heb je meer dan aan kofferbak!

Bofkont zei:
Trouwens erg gaaf die I8 :cool:
Heb hem vorig jaar al in het echt gezien in Munchen bij BMW Welt.
Hoe rijdt dat nu?? lijkt me een zeer bijzondere ervaring.

Ehm, ja zeer bijzonder moet ik zeggen. Of stiekem ook niet. Het rijdt als een BMW, maar de combinatie van elektrisch rijden (al is het maar maximaal 30km) en de driecilinder die fors vermogen levert maakt erg leuke acceleraties mogelijk. De elektronische begrenzing op 250km/u was ook niet zo strak 250km/u op de teller trouwens. :)

Het beste aan de auto is overigens het design. Tjonge wat een aandacht trek je met die auto. Daar moet je tegen kunnen.
Als ik 150k over had zou ik het wel weten. Hoewel, daar koop je ook een GT-R voor met nog meer power en een betere wegligging.

Ja, zo'n i8 is wat prijzig voor zijn 362pk, maar wat een gave auto is het.

Elco zei:
Niks mis met zo'n TCe 90, en met een Clio Estate hoef je je om dat autohart ook geen zorgen te maken. Het is gewoon een fraai ding, in mijn ogen zelfs opgewassen tegen Italiaanse designtoppers als de Alfa 156 Sportwagon...

De uitvoering in Kollum is heel gaaf, maar ik vind dat de Clio zulke details als rode velgen eigenlijk helemaal niet nodig heeft. Het velgontwerp zelf is wel helemaal top natuurlijk!

De Estate staat al op de wishlist sinds de onthulling in Parijs op de eerste persdag. Na de gewone die ik 's morgens al op de stand had gezien kwam de Estate de deuren door. Rood, op 17" (zoals die in Leeuwarden). Wow...

De rode details in de wielen bij die uit Kollum vind ik lekker zo op de foto. In het echt moeten we het nog maar eens gaan zien. Dat wordt een zaterdag vrij maken om even naar Kollum en Leeuwarden te knallen. Tot bijna 2 uur enkele reis, dus eerst de Twingo verkopen.

BMW Power zei:
Voor 20k koop ik in jou geval toch liever een Megane GT of dikke Laguna en haal de huidige Megane uit de bijtelling. Ben je onderaan de streep nog goedkoper uit.

Huidige Mégane uit de bijtelling zit er niet in. Ik haat het om niet flexibel te zijn met de auto. Daarnaast breng ik vanaf januari 3x in de week de kleine of naar m'n schoonmoeder of eigen moeder voor de oppas. 's Avonds haal ik haar weer op. Zonder bijtelling mag dat niet aldus meneer Belastingdienst want je hoort de kortste / meest logische weg te rijden.

Een optie kan nog zijn geen leaser meer te nemen na deze. Op dit moment denk ik daar overigens nog totaal niet aan.

vertmaori zei:
Heb je de MaxiCosi en een opvolgstoel gepast in de Clio? Dat zou ik even doen voordat jullie een Clio kopen. Ik weet dat jullie allebei niet de langsten zijn. Buuf hier haat inmiddels de Clio omdat de passagier met de knieën in het dashboard mag zitten of trappelende voetjes in de rug heeft. Aan beenruimte heb je meer dan aan kofferbak!

MaxiCosi op de Easyfix geprobeerd. Vervolgstoel niet, maar die neemt in de diepte (rugleuning tot rugleuning) niet meer ruimte in.
De maxiCosi komt nu met het breedste deel ook bijna tegen bovenzijde stoelleuning. De voetjes in een opvolgstoel komen dus een stukje lager.
Inderdaad, wij zijn niet de grootsten dus de stoel staat niet ver naar achteren.

Overigens hadden wij het precies andersom beredeneerd. Kofferbakruimte is wenselijker dan beenruimte. Als mw adinsx met in de toekomst wellicht twee kleine even op stap moet, moet de kinderwagen + bak er fatsoenlijk in kunnen. Dat kan niet in de Captur zonder ook een flinke tildrempel te hebben.

Ontopic:
We focussen ons inmiddels op de verstandige keuze, een TCe90 Dynamique. Zowel die in Leeuwarden als Kollum zijn een optie. Feit blijft wel dat we de Twingo eerst particulier willen verkopen. Zeg maar dezelfde route als destijds met de Clio en Mégane van mij. Een tussenoplossing voor een x-dagen kan ik altijd wel regelen. (of we kopen weer een oude R19 :) )

Voor wie wellicht nog geïnteresseerden weet, wat info over de Twingo:

Het is een 1.2-16v (75pk) Dynamique met nu 71.500 km op de klok in metallic zwart.
Veel is standaard op de Dynamique zoals de toerenteller, mistlampen, elektrische ramen, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, hoogte verstelbaar stuur, etc.

Extra opties af-fabriek:
- Climate Control
- Pack Comfort (licht- en regensensor, elektrische verstelbare / verwarmbare spiegels, cruise control / begrenzer)
- Pack verschuifbare achterstoelen (verwijderbare hoedenplank en individueel verschuifbare en neerklapbare achterstoelen)
- Pack Extreme (extra getinte achterruiten en zilvergrijze achterspoiler)
- Pack Look (Lederen stuur en lichtmetalen 15" wielen)
- Upgrade naar Radio MP3 met 4x 15W, stuurwielbediening en centraal display.

Onderhoud:
Jaarlijkse onderhoudsbeurten, ook nieuw olie, filter, etc. (termijn is x-km of 2 jaar als ik het goed heb)
januari 2014: Nieuwe multiriem + Distributieriem + nieuwe remblokken
Zomer 2013: nieuwe bougies (60.000km)
April 2012: Airco koelmiddel ververst

April 2014 ook vier nieuwe zomerbanden (Michelin Energy + ) gemonteerd. Hierna is slechts 7.000 km gereden. De winterset (Michelin Alpin 4 op stalen velgen) kan ook nog heel wat winters mee.

Al met al geen groot onderhoud in aantocht en natuurlijk elk jaar lekker in de wax gezet.

Als je trouwens écht een ruime, rationele tweede auto zoekt met dat torretje in het vooronder:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/dacia/m875391894-dacia-logan-mcv-0-9-tce-laureate-nu-bij-autohaag-zeeuw-naald.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

13 mille nieuw.
Of als je helemaal los gaat in de opties, de Prestige:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/dacia/m874878590-dacia-logan-mcv-90pk-tce-prestige-airco-cruise-pdc-n.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

15 mille nieuw.

Qua techniek en uitrusting lijkt het verschil met een Clio me eigenlijk niet eens zo heel groot. Maar ja, emotie...

^^ Had ik ook al voorgesteld. En die auto's kun je ombadgen tot Renault, dus dat probleem is ook opgelost :)

:) er komt hier echt geen Dacia op de stoep. Ja, betrouwbare Renault-techniek, maar kom op, het oog wil ook wat. Emotie inderdaad. :T

Inmiddels twee serieus geïnteresseerden voor de Twingo. Planning is verder zaterdagochtend lekker op de tijd de auto in te stappen voor een nagenoeg 400km lange rit in totaal. Arnhem -> Leeuwarden -> Kollum -> Arnhem.
Kijken, rondje sturen en wellicht nog even aan de onderhandelingstafel plaatsnemen.

Die in Kollum krijg ik overigens wat meer twijfels bij. Er is geen kenteken bij de advertentie gezet, en als ik die reclameplaten zo zie heeft de auto wellicht nog helemaal geen kenteken. Is het dan een import? Wat is er mis mee? Of is er wellicht niets aan het handje. Lastig te beoordelen op afstand.

We gaan het zien. (y)

Die zwarte Clio met rode accenten in Kollum zou bij wet verboden moeten worden, wat is dat lelijk zeg. Afgekeurd door de welstandscommissie. Zit ook geen R-Link in maar Medianav.

:) Daar denkt de wederhelft anders over. Ik vind hem ook niet zo verkeerd op de foto's hoor, alleen die wielen moet ik in het echt zien.

MediaNav is meer dan prima. R-link is nog altijd niet storingsvrij volgens mij. Ja, het werkt wel erg mooi (y)

Ik vind MediaNav stiekem beter dan R-Link... Het voelt meer 'af' en minder 'Android'.

Ik was zeer huiverig voor R Link, tot op heden werkt het echt goed. Heb ooit 3 dagen een Capturdemo met Medianav gereden, dat vond ik ik echt heel erg 2002.

adinsx zei:
:) Daar denkt de wederhelft anders over. Ik vind hem ook niet zo verkeerd op de foto's hoor, alleen die wielen moet ik in het echt zien.

MediaNav is meer dan prima. R-link is nog altijd niet storingsvrij volgens mij. Ja, het werkt wel erg mooi (y)

Die wielen moeten je smaak zijn. Als je rijdt zie je er niks meer van en met de zon erop wordt het een vreemde mix van oranje en rood. Ik zou me meer zorgen maken om de rode strips her en der. Als ik zo eens wat rondkijk tussen alle leasebakken hier in de straat verkleuren die strips wel vrij snel.

Poetsen die ook net zo hard PauseBreak? Of doet wellicht de krasstraat hier ook nog zijn werk in ;)

Overigens kwam ik op een Frans forum de rode wielen tegen op 'normale' foto's en daar werd ik niet meteen heel enthousiast van.
20140910.jpg
20130912.jpg

Op een zwarte staat het wel wat beter:
img_0214.jpg

Dat wordt dus zaterdag bekijken wat we er van vinden.
En wat niet is kan nog komen hè, als er de komende tijd nog wat mooie Estate's te koop komen zijn ook die een optie.

Net een Captur gespot met oranje wielen, ook al zo onwaarschijnlijk lelijk. Die rode accenten kan ik nog wel hebben, maar dan gewoon velgen waarbij het rode deel zwart is gespoten.

Poetsen die ook net zo hard PauseBreak? Of doet wellicht de krasstraat hier ook nog zijn werk in ;)

Er is één stel (mijn directe buren toevallig) die alles uit de kast halen à la adinsx en inclusief zo'n mooie poetsmachine en alles. Hun auto's zien er altijd top uit, maar zij rijden geen Renaults :) De rest pleurt 'm volgens mij door Gelings wasstraat (niks mis mee, doe ik ook), maar dan nog. Een Clio IV van een jaar oud hoort geen verkleuring te hebben op accentstrips.

adinsx zei:
:) er komt hier echt geen Dacia op de stoep. Ja, betrouwbare Renault-techniek, maar kom op, het oog wil ook wat. Emotie inderdaad. :T

Inmiddels twee serieus geïnteresseerden voor de Twingo. Planning is verder zaterdagochtend lekker op de tijd de auto in te stappen voor een nagenoeg 400km lange rit in totaal. Arnhem -> Leeuwarden -> Kollum -> Arnhem.
Kijken, rondje sturen en wellicht nog even aan de onderhandelingstafel plaatsnemen.

Die in Kollum krijg ik overigens wat meer twijfels bij. Er is geen kenteken bij de advertentie gezet, en als ik die reclameplaten zo zie heeft de auto wellicht nog helemaal geen kenteken. Is het dan een import? Wat is er mis mee? Of is er wellicht niets aan het handje. Lastig te beoordelen op afstand.

We gaan het zien. (y)

Dan zal het IMO, als het een Clio moet worden, toch echt een Estate moeten zijn.

Ik heb de Clio in Kollum net even gezien. Helaas ook daar geen kenteken te zien. De auto zelf trouwens ook niet zo goed vanwege een onverlicht terrein. Wel vond ik de rode wielen onder een andere zwarte Clio in het licht van mijn koplampen wel erg schreeuwerig.

Die van Beerda is een import. Opties kloppen niet, net als de bekleding. Prijs is er wel naar..

:) we hebben in ieder geval meer duidelijkheid. Zal morgen of maandag even uitgebreider verslag doen (y)

Wel is duidelijk dat rood ontzettend mooi is op een Clio IV, snel foto'tje van de proefrit in de omgeving van Leeuwarden. ;)

Van de zwarte geen foto's. Tijdtechnisch was het ook niet meer mogelijk om een proefrit te maken. Auto stond er wel klaar voor overigens.

Details volgen later.

Terug
Bovenaan